Megérkezett a Railvolution szaklap idei első száma! Érdemes volt rá ilyen sokat várni, mert elég "ütős" tartalommal töltötték meg a lapot, és talán még a szokottnál is több képes hírben számolnak be a vasutak világában történt érdekességekről!!!
MÁS!
Kezembe került egy A/4-es formátumú 300 oldalas könyv "A magyar vasutak statisztikai évkönyve 1971" címmel. Ez a mai "zsebkönyvhöz" képest szöveges értékeléseket is tartalmaz, illetve a mainál részletesebb statisztikákat. Így innen lehet tudni, hogy a mai napig használatos "címek" alá milyen tartalom kapcsolódik, avagy "mi a dolgozók kedvezményes jegye". :)
MÁS!
Szóval jó nap volt a mai, beszereztem egy 1927. márciusi osztrák "Európa" menetrendkönyvet. Roppant szórakoztató a lapozgatása. Csak pislogok egyes helységneveknél nagyokat! Bizonyos "magyar" vonalak csak német helységneveket tartalmaznak. :)
Ki tudja hol van Strass-Sommerein, Komorn, Güns, Steinamanger vagy az abszolút "kedvenc" Stuhlweissenburg? Bár "Harkau Kohlnhof" sem piskóta! :))))
Azért annyira nem rossz a helyzet Zeget illetően: nem lesz IC terminál, nem lesz új állomás-főleg pénz, városrendezés és persze politikai tényezők miatt.
Lesz egy Zalaegerszeg-Ola nevű megállóhely aminek az új andráshidai végén csatlakozik a delta és a rédicsi vonal.... Olyan Hmv-Népkert szerű, csak kicsit újjabb.
Mondhatni, az én zabigyerekem.....:)))
Hogy a régi Zeggel mit is terveztek...? Max. személyesen. :)))
Az talán elkerülte valakinek a figyelmét, hogy Jászságnak és Jászkarajenőnek visztonylag kevés köze van egymáshoz;bár ez a tényeken mit sem változtat...
Na erre mondom, hogy EZ MAR KOMOLYAN FELHABORITO ES KEPMUTATAS!!!
Van egy szem (AZAZ EGY SZEM!) atmeno IC-je ZEG-nek! Ezert uj allomas (ha sak kicsi is, de akkor is) kell epuljon??? Kit erdekel az, hogy az a nyomorult kis IC/Citadella 10 percet vesziet a mostani ZEG vasutallomason??? Ezert ennyi penzt kidobni???
A delta kellett, a teherek miatt, rendben, teljesen logikus es jogos. De kulon IC terminalt epiteni egerszegre a mostani egy es talan valaha max 3 db IC szamara, az az egyik legnagyobb UNLOGIKUSSAG a szamomra!
Nem baj, mi akkor is megmutatjuk, ha kell ha nem, ha bele doglunk, ha nem ...
Az uj IC terminal penzen/aran inkabb a Zagyva hidat kene ujjaepiteni Szolnok es Torokszentmiklos kozt, ott ugyanis cammog a vonat, elobb utobb meg meg azt sem, de ZEG-en egy szem IC-nek visoznt lesz uj allomas! Kivallo!
Ugy tudom Zahony felol is jott jocskan vaserc vasuton, ezt csak hallomasbol.
Viszont biztosra mondom neked, hogy Brazil vaserc is jott jocskan hajon Rijekan keresztul (majd Gyekenyes fele vasuton) Dunaujvarosba a szoc. idokben! Ez viszont 1005! Ezidotajt neha nem tudott a kanizsai szemely bejarni Gyekenyesre, nem volt szabad vagany, pedig meg a Kavicsbanya-i Rendezo is megvolt akkor, mukodott, tehervonatok kerultek ott egymast.
A kerdes csak az, hogy Szlovak es CSeh EU-s tagsag vagy nem EU-s tagsag hogy befolyasolta Hodos reinkarnaciojat/megszuleteset masodszorra?
Ill. 1996-os Osztrak balhe alatt mit ertunk es mi koze Hodos feltamadasahoz?
Ezekre nem emlekszem, hogy lett volna valasz, csak arra, hogy NATO es Olaszo. es direct osszekottetes es politikai nyomas azaz Hodos letre kellet jojjon ismet. Na de a fenti ket kerdessel mi ujsag?
(Ha netan leirtad az elmult egy hetben, akkro bocs, azt nem tudtam kovetni, nem voltam itthon.)
Azt hiszem, ők lehetnek azok, akik a kereszteződésben a húsztonnás kamionnal is próbára teszik a szerencséjüket. Amit az előző hsz-ban írtam, ide is vonatkozik.
Halas temanal maradva: Tudtommal vasuton balatoni halat a to mellol sosem szallitottak. Balatonszemesen van kisvasuti nyomtavu csillesornak sin, de az be a BHG uzemebe es onnan mindig kocsival vittek el.
- a 30-as vonal nem a balatoni halaszat kiszolgalasara epult, hanem Bp - Adria osszekottetesre, abbol is egesz pontosan a Bp - Trieste osszekottetes volt az alapok (Wien Trieste mar megvolt, duplavagannyal, ez az igazi SuedBahn, aztan jott csak a terv, hogy magyarok vonala hol kapcsolodjon abba bele, Pragerhof-ra esett a vallaszras (a mai Pragersko), pedig Maribor jobb lett volna (akkori Marburg), mivel onnan meg megya drava menti vonal Klagenfurt fele, a mar mindegy...) Szoval az eredeti cel az volt, hogy Bp - Trieste via akarhogy, csak Pragersko-i bekotes miatt a Balatonpartra esett a vallasztas. Az akkori quasi hataratkelo Csaktornya volt, mivel Ormoz az mar sloven reven osztrak fennhatosagu volt, Csakovec meg meg magyar, reven Murakoz. Murakeresztur anno talan csak kis kitero allomas lehetett a szimplavaganyusag miatt, jelentosege csak azutan lett, hogy Murakoz Jugoszlaviahoz csatolodott igy Murakeresztur es Kotoriba lett a hatarallomas.
Amugy ha regen a politikusok nem szarakodnak annyit, akkor a Bp - Pragersko vonal Cakovec-en at duplavaganyu lett volna, mar a penz is megvolt ra, csak csakugy mint ma, sokat pofaztak a nagy emberek, ahelyett, hogy cselekedtek volna. Az ido meg csak ment es a penz felet visszavetek, masra is kellett. Sajnos... Pedig akkor ma nem lenne gond a 30-ason sehol sem!!!! Igy visoznt van es lesz is, mert ott mar 2. vagany nem lesz, soha. Elobb duplavaganyusitanak Hodos fele, habar csak egy IC megy arra, de hat az mar NYUGAT, ugyebar ...
- egy Pozsony - Horvato. teher soha sem megy (remelem legalabbis) Szekesfehervar fele. Pozsony - Rusovce - Rajka - Hegyeshalom - Csorna - Szombathely - Zalaszentivan - Nagykanizsa - Murakeresztur/Gyekenyes kivallo utvonal erre. Rovidebb is. Ezert is kene villamositani mar vegre a meg nem villamos reszet is, vagy majd tan a GyeSev megteszi, ha megveszi mar vegre Nagykanizsaig vegig. MAV meg vagy adja el, vagy felylessze, de a lassu amortizacionak ilyenforman nincs ertelme a 17-esen....
- Rijeka - Zagreb - Bp IC-ket en is szivesen latnak a 30-ason, de hat per pill. csak egy EC van es egy gyorosocska, sajnos! De ez meg lesz jobbi is, csak akarni kellene ...
- teher felolem is mehet 41-esen, de figyeld azert meg, hogy a tendencia mindig is az volt, hogy minosegi teherek (iranyvonat, kontenervonat, RoLa) 30-ason megy, mig elegy es egyeb teher meg 41-esen, ez regen is volt, ma is igy van. Abba a napi 5 teherbe a balcsisok sem halnak bele, kell is hogy javitsa a tajat es a vilagot arrafele...:-)
- Hodos szuletese es Gyekenyes/Muraker hanyatlasa politikai oku, Slovenia onallo orszagkent valo megszuletesenek koszonheto. Teljesen egyetertek, en is ezt mondtam mindig.
- Balatonparton teher: Nezz korul olasz tengerpartokon parrtal parhuzamosan futo vasutaknal, vagy Rajna volgye Nemeto, vagy tavak partja svajzban, van teher is boven. Szoval ha nagyon muszaly, elmegy. Ennek ellenere a mai kekeckedo turistanak valoban csak a nyugi kell, nem latja egy megrakott teher elhuzasakor az abban rejlo szepseget, sajnos ....:-(((
Ha nem latszik messzirol akkor ugy kozelitem meg, mintha nem mukodne.
Mint ahogy minden épeszű ember, aki félti az életét. Függetlenü attól, hogy valaki vasutas, vasútbarát, vagy nem: könnyű belátni, hogy az esetek nagy részében a vonat az erősebb. Aki nem látja be, vagy nem érdekli, jó eséllyel meghal. Engem csak az bosszant, hogy gyakran vele együtt más is.
Felder!
Mondd, pofán vágnál egy elefántot? Pedig nincs ráírva, hogy esetleg visszaüt...
Ezt azért bátorkodtam beírni, mert azért az ED meg az IR nem éppen szökőévenként előforduló jegyek. A pénztárosok túlnyomó többsége meg is nézi, hogy az utas által kívánt viszonylatra olcsóbb-e. Azaz ha Te, a szenilis fejeddel odaballagsz egy nemz. pénztárhoz, akkor jó eséllyel ED jegyet adnak, ha az olcsóbb. Persze hülyéket ki lehet fogni, de ilyenekkel repjegy vásárláskor, szállásfoglaláskor is lehet találkozni.
a múltkor is meglátogattam a piros motorvonatok atyját meg a helyi véderő attasét, és csak úgy póriasan odaballagtam a Déliben a pénztárhoz és kértem egy jegyet oda-vissza PÉCS Citybe.
Se Ed-t nem mondtam se semmit, azt se tudtam mi járna.
Mivel Jászakarajenőn nincs állomás, utólagos engedelmeddel Jászkísér-Vonyarcvashegy utat számoltam ki. Az út kb 6 és fél óra, legalább 3 átszállással.
Feltéve, hogy a lurkók 6 éven felüliek (így már kell nekeik jegy), de még 18 év alattiak, náluk 67,5%-os kedvezménnyel, a szülőknél 33% kedvezménnyel számoltam, ez utóbbi kedvezmény bárkinek jár, akik két, 18 éven aluli gyerekkel utaznak együtt. (Max. 2 kísérő)
Beleszámolva, hogy oda-és visszaúton is egyszer IC vonatot is igénybevesznek, a menetdíj oda-vissza egy szülőre: 4570 forint, egy gyereknek 2578 forint.
Azaz a négyfős családnak 14296 azaz durván 14 és fél ezer forintba kerül a Jászságból Vonyarcvashegyre vonatozni.
> Szerintem ezek a füzetek kiadása 50 millió forint feletti összeg, köszönhetően a tanácsadásoknak, amit végre valahára manhattani nyert el. :-))) Akkor lenne harmadik szám is...
>... az MD-t nevezzük inkább Piroskának, elvégre ő magyar jány, ellenben a cseszkó studenkával) Akkor a Studenkát nevezzük Piroskovának.
Továbbá ezen adatok tükrében ekkor 44 külföldi utas volt másodosztályon a vonaton,meg elsőosztályon 1-2 db...
Egy olyan utas volt, aki nemzetközi jeggyel jött Kanizsától :)))) Az első osztályon már Kanizsán érkezőben láttam két utast, ők lehettek a nemzetköziek.
Mit jelent a tele?
A két 2.o. GOSA kocsiban csak 6 szabad üh. volt. (IC 982)
Az ED meg az IR ugyan kedvezményes ajánlat, de korlátozás nélkül, bármikor, bárkinek jár. Így durva dolog lenne kihagyni, kb. úgy, mintha a repülőjegyeknél kihagynánk a fapados társaságokat. Biztos megint a nők szédítettek meg :), de ezt már Gergő, Sosiforda és én is leírtuk Neked itt a topicban...
Otthon vannak az árak, holnap reggelre lesz meg, de azt sejtem, hogy Dalmáciáig olcsóbb az ED mint a viszonylatos jegy.
No ha a Túrizmus Rt-s Szabad Nép szeminárium véget ért, akkor a sok hitem helyett, legalább annyit beírhattak volna az olvtársak ami ebből sok sörparty dumából ide tartozik :
Például VASÚTI jegyárak.
Nem FIP, nem ED, nem EC, nem semmi..
Mondjuk :
Jászkaajenő - Balatonberébny
vagy
Jászkarajenő - Umag
Vonattal, 4 fős család, (papa+mama+2lurko) UTI KÖLTSÉGE, tokkal vonóval.
Nem azt hiszem, vagy úgy gondolom, meg talán és lehet............nem
Hanem Jászakarajenő Kossuth u.47. től mennyi idő alatt érnek el vonattal Vonyarcvashegyre vagy Jászakarajenő Kossuth utcából Umagra ???????
Jászakarajenő Kossuth u.47. től mennyi PÉNZÉRT érnek el vonattal Vonyarcvashegyre vagy Jászakarajenő Kossuth utcából Umagra ???????
Nem vasutasok, nem közalkalmazotak, nem képviselők, .........