Ignisben most a kékre "festett" osram van, ez esett először kézre xd, egyelőre jó lesz az, legalább ebben sokkal könnyebb cserélni, ha kell. Nem kell bontani hozzá, mint hondánál kellett.
Ha nagyon felbosszant a kanyarfény, akkor megcsinálom, de lehet egyszerűsítek és ha bármelyik index felvillan mind a két ködlámpa begyullad oszt konyec :D Nem bonyolítunk itten sokat :D
a gyári indexet te szoktad lecserélni nagyobbra, én megéztem, a Fiesztába nem fér W5W izzóból csak a gyári 5W teljesítményű, a nagyobb pl 10W-os feje nagyobb és nem fér be a lyukon, faragni meg nem fogok.
de te az igniszbea mintha nagyobbat is bele tudnál tenni
jó az a kanyarlámpa, de itt volt már róla szó, h valaki rákötötte az indexre a mentfényt, ezt te is megtehetnéd :) és ahhoz csak relézni kell
a hely vidék, lámpamentes övezet. Előre világít nbu, bal index megy, kb semmit se látni oldalra, ahol a mellékút előtt és után árok van, maga az út sem széles.
A neve és az ára. De tényleg. Többnyire az Osram régebbi gépsorain gyártott termékek lesznek a Neolux termékek. A gyári xenon fényforrások színhőmérséklete 4150 Kelvin. Ezt némelyik Cool Blue tudja. Némelyik típusnál nem lehetett eddig feszíteni a színt, de ezt aligha fogod érzékelni. Az új CBL lehet még nagyon jó választás.
Mi a különbség az Osram Cool Blue és a Neolux Blue Light között?
Természetesen az áron kívül. Ismrősnek kell fehér fényű, de erős nyári izzó. Nem tudom, hogy melyiket ajánljam, ezenkívül van még a GE Sportlight, azt nem tudom, hogy annak mennyire xenonos a fénye. :)
De a CB elvileg az oldalad szerint 4200k, ami kb. olyannak kell lennie, mint a xenonnak, vagy tévedek?
Bízok benne, hogy most sem nyúlok mellé. Eddig egyszer sikerült, de a korábban választott kiváló munkatársaim mellett ez nagyon gyorsan kiderül, az illető magától adta be a kulcsot.
Tudom, hogy a sikereink 95%-a annak köszönhető, hogy kollégáim akár a tűzbe is bemennek. Már csak ezért sem lehet kevésbé szigorú leendő munkatársunk kiválasztása.
Ilyen lámpám van a Twingomon. Ehhez keresek H1-es izzót. A fehér fény előny, de nem feltétel. Olvastam itt, hogy a nagyon fehér rontja az esőben való világítást. 5000 Ft/pár értékig keresek valami arany középutat. Létezik ilyen?
Ami gyárilag benne volt, az átlátszó izzó, noname, de szép fénye volt. Tettem bele szintén noname kék üvegű izzót. A fény szép fehér lett, de a fényerő drasztikusan csökkent. Elegem lett a próbálgatásokból, ezért inkább itt kérek tanácsot.
Szeretném lecserélni a peugeot 307-be a bosch izzóimat! ezeknek sárgás a fénye, én viszont szeretnék valami fehéret (xenonosat:) ) néztem a night breaker unlimitidet....az győzött meg a legjobban de érdekelne van-e más ami hasonló fényerővel és színnel bír csak kicsit olcsóbb? h7es kéne.
Csak mellékesen megkérdezem, hogy régebben vettem az auchanba kapható gagyi 1000 Ft-os kínai kékbúrás izzókat....na azokkal az autóm ment 5 percet és kiégett mindkettő......ezt eljátszottam kétszer mivel gondoltam, hogy lehet az izzó volt rossz de a második is kb 10 perc után már kiégett....ezután megkapta a bosch izzókat, amivel már majdnem 1 éve semmi gond! A kérdésem az, hogy az izzó volt a baj vagy az autóm csinálta a galibát? nincs fesz. ingadozás. Amikor vettem akkor is ilyen kékbúrás kínai volt benne de azzal meg ment kb. fél évet gond nélkül ezért nem értem csak kíváncsi lennék mire tippeltek meg hogy ha vennék egy night breakert akkor azzal nem e lenne ilyen gond.
kapcsolj az Eurosportra, megy a LeMans
Audi R18 hófehér ledes lehet, gondolom
mögötte a Porsche 919 Tungsram Goldtól sötétebb sárgával.
Ez biztos nem led, inkább halogén lehet, nem terit olyan jól, szélesen mint a led, fényerőben is gyengébb, de erős narancssárgás szemből nézve.
Itt inkább sárgábbat fogunk javasolni nem fehérebbet :D
Ha fehér, nb-nél ne akarj fehérebbet, használhatatlan felé mész akkor el... Esős időben nagyon nem fogsz látni semmit se, nb is már necces rosszabb időben. Ami hasonló az a philips e-xtreme, minimálisan sárgásabb, de alig, viszont esőben picit jobb. megalight ultra is nagyon jó a maga nemében, de az sárgásabb.
Ráadásul japóból is honda, ami aztán végképp túláraz mindent, az itthoni bontók is.
Az undorító az, hogy max 200-ért venné be a csepeli bontó a kocsit, de egy motort kegyesen 300-350-ért adna, ha lenne, de nincs.
A motorhimbákat (szelephimba) bontott darabja anno náluk 2500ft lett volna (16x2500 xd)
Ebayen van 150000 körül komplett motor, csak hát kérdés milyen állapot, meg pontosan melyik, posta mennyi, mert nem mindig derül ki, hogy b20 ok, de b20b vagy b20z, általában b20b-k vannak fent mindenütt :)
Szóval hondát még egyszer nem veszek. Ha kocsicsere, akkor megint ignis lesz, az nagyon bevált és hulladékáron van minden hozzá :D motor jellege meg rémisztően hasonló...
Az erdőzéshez, szőlősbe, túrákra meg tökéletes, sőt terepen talán jobban is mozog, mint a crv, a rövidebb tengelytáv miatt és az valóban 19cm hassal bír xd Jó lenne 4x4 belőle, de azt nem merek venni ignisből, az kényes pont benne.
Igazából a kényelem fog picit hiányozni, főleg a nagyobb csomi. Menetteljesítményben nem nyújt kevesebbet, de többet kell váltogatni
félek, hogy ebből biza ótócsere lesz, hacsak nem túrsz bele vmi hibátlan állapotú olcsó motort.
200 alatt maradni alkatrészekkel + munkadíjjal együtt... ha síkolni kell, meg mindent kicserélni, az drága lesz, mert nem opel amiből sok van és olcsó hozzá minden, hanem japán, ami drága is meg kevesebb is fogy.
tudom mert volt Toyota Avensis-em, és amikor összeszámoltam, hogy 12 éves korában mennyit kéne lengéscsillapítóra, bontott másik váltóra + motorfelújítás + katalizátorra költeni inkább beszámíttattam egy Megánba, a felére elég is volt.
Első tulaj hanyagsága most robbant ki, hogy kitisztult a motor... Igen nagy az esélye, hogy amíg nála volt olajcserét bíz nem kapott, ami 108000km, második tulajnál ment, de hulladékolaj, plusz semmi pörgetés (buszsofőr szitu), majd hozzám eljött, prémium olaj mindig, 7000-ként csere, pörgetős használat, ahogy egy japót kell. Olyan jól sikerült kipucolnom, hogy belül szerelő elmondása szerint semmi lerakódás nincs, gyönyörű egy gondot leszámítva:
Főtengely kuka, mert olyan szintig kopott, összes csapágy kuka, összes hajtókar kuka. Azt nem érti, hogy ilyen körülmények közt hogy lehet olajnyomás, mert van, nem sok de van :D Magyarul a kosz ami szigetelt korábban az eltűnt :D és úgy kelepel a motor, mint valami 100 éves trakesz
Most várom az árakat. Ha megáll 200 körülig, akkor megcsinálom, többet nem tudok rá áldozni, bár nem is akarok. Akkor inkább eladom hibásan és visszatérek ignisre, azt valahogy jobb szerettem amúgy is, az olyan köcsögautó :D
Ez kényelemben jobb meg csomagtérben. Meglepő, de terepen nem, hiába tűnik magasabbnak.
Ez az nbu sem lesz egy hűs darab, de jól világít :)
Ugynakkor ez még nagy kárt nem tehet egy foncsorban, pláne, ha h4-ről van szó, ahol még normálisabb méretű lámpák voltak / vannak.
Én elgondolkodnék még a philips e-xtreme izzóján is, bár az drágább, de rossz időben jobb, mint az osramé.
Kicsit ha lejjebb mész láthatod nekem milyen a lámpa tőle, bár itt egy kis túlzás van, a kadmiumsárga helyzetjelző miatt kicsit fehérebb, mint amilyen valójában :) Jobban terít a philips amúgy, nb előre erősebb, de terítésben gyengébb.
Ott van még a Tungsram mega ultrája is, az még sárgásabb, de nem sárga közel sem, annak is elég erős fehéres beütése van,
Minden fórumon fikázok, ne viccelj már :D (Ugyanezt írod itt másról is aki negatív kritikát fogalmazott meg) Szerinted hány fórumon vagyok fent? (Az egyik kezemen megtudom számolni) A "fikázás" nem az én asztalom. Ja hogy ez a Te kereskedői topikod és Te cenzúrázol :D Jogász családban nőttem fel lehet próbálkozni, de a lényeg hogy nekem egy hangyányi igazam sincs - és véleményt vagy csalódottságot sem lehet kinyilvánítani itt. Én kérek ezek után elnézést, hogy másképp vélekedek.
Nem, dehogy. Szaszának szólt és nagyon nem fenyegetésnek szántam. Elnézést mindenkitől, ha félreérthető volt. Csak arra szerettem volna Szasza figyelmét, hogy a trollkodás egy szint után nem a vicces-szánalmas, hanem a költséges kategória.
Rechtliche Hinweise Nicht ECE-konform. Nur für den Offroad-Einsatz, nicht zugelassen für den öffentlichen Strassenverkehr. Illegaler Gebrauch auf öffentlichen Strassen führt zum Verlust von Betriebserlaubnis und Versicherungsschutz.
Nem dehogy, sőt segítség, mert Szasza minden fórumon próbál fikázni. Szasza, két dolgot ajánlok figyelmedbe:
Az Osram DRL102 néhány héten belül, az akciós készletek kifogyása után nem fogod megkapni Magyarországon 29 900 alatt. A német Amazonon már most 136 €. Ahhoz képest az éjfélig érvény 19 990 Ft-os ár több mint korrekt.
2. Amint a másik fórumban leírtam: ha egy többszáz milliós céget nyilvánosan, alaptalanul feketítesz, az könyen a Te, vagy szüleid lakásába kerülhet. Mi nem akarunk neked rosszat, de az értékeinket me fogjuk védeni bármi áron. Nyomatékosan megkérünk, hogy a ránk nézve hitelrontó kommentjeidet töröltesd a Te érdekedben.
Egyrészt, másrészt pedig a kereskedelem nem csak azon múlik vagy bukik, hogy bolt hogy árulja, mivel attól függ ő mennyiért kapja. Nincsenek nagy haszonkulcsok, akármily hihetetlen mások számára, annak a korszaknak már vége :)
Nálunk pl nem ritka a napi árváltozás notiknál, de volt már arra is példa, hogy egy napon belül többször változott ugyanaz, nem véletlenül.
Termék mellett még a hozzá nyújtott szolgáltatások nagyon fontosak, amik nálatok tapasztalatom szerint nagyon is jó, sőőőt. Pont ezért vásárolok mindent mostanság nálatok, ami fény :)
A nagy autós hétvégén a várt csoda nem következett be. Jó ha 10% akciót sikerül összeszámolni nagy átlagban. Ezért nem kellett volna a fél világot teli szórni reklámmal. További sok sikert, szerényebb reklámokkal talán többet eltudtok érni legközelebb. :D :D :D
Én megvettem az izzóimat a Bárdinál 30% kedvezménnyel, nem osram-ot de ezt köszönhetik maguknak hogy 0% kedvezménnyel beakartak húzni a nagy autós hétvégére a népszerű izzóikkal. A reklám hadjárattal már rég nem lehet a magyart megetetni. Várom a véleményt a szervezők részéről! Nem akarok reklámot csinálni, de ilyen árakon bárhol meg lehet vásárolni a sztárolt NBU-t és társait. :D :D :D
NAGY AUTÓS HÉTVÉGE!!! Már meg ne haragudjatok de ez röhej, várok 2hetet hogy majd jó áron megveszek lámpánként 5izzót és a népszerű izzókon semmi árcsökkenés nincs. Ez úgy tűnik mint ha a bennragadt kevésbé népszerű termékeket szeretnétek ránk sózni. Na ezt sokáig fogjuk emlegetni még, gratulálok!
mindketto nagyon fontos. Latszani mindegyikkel fogsz ezek kozul, latni nem. Egy 55 W-os cb vagy cbh a szinezett bura miatt jo 20-30%-kal kevesebb fenyarammal rendelkezik. A megnovelt teljesitmenyu tudja talan azt, amit egy szinezetlen 55- os tud. Nem beszelve arrol, h a magasabb szinhomersekletu izzo fenye sokkal kevesbe latszodik nedves uton.
Én jelenleg "fehérebb" fényű izzót keresnék az autómba mint a NBU.
Kérdésem lenne, hogy melyiket ajánlanátok: Osram Cool Blue, vagy Osram Cool Blue Hyper, sőt ahogy elnézem tulajdonképpen négy fajta van ebből is!? 80w, és limited is!
Mivel nem gyári lámpatest, a fene tudja, hogy bírja hosszútávon a hőt. Viszont el is marad a fényereje a gyáritól, gondoltam talán némileg kompenzálom nagyobb fényerejű izzóval. Persze lehet csak én parázom túl ezt a melegedést...
Tőletek fogom rendelni, mint a DRL-t, úgyhogy esetleg javasolhatnál izzót.
De ha azt mondod a NBU tuti nem okozhat hosszútávon semmi elszíneződést, akkor nem is variálok tovább, hanem azt rendelem.
Kb. a megjelenése óta használom az Osram izzókat, NB, NBP, NBL és mióta kijött, azóta az NBU van bent. A fényszórónak semmi baja. A jobb oldali lámpában még valamikor 140/100-as izzó volt az előző tulajnál, azon látni is lehetett, hogy sok volt neki. Azóta cserélve lett, NBU-val egyelőre minden ok.
A Silverstar2.0 is nagyon melegszik a NBU-hoz hasonlóan, vagy ez a melegedés a NBU sajátossága?
NBU-t néztem eredetileg, de külföldi fórumokon is felemlegetik ezt a melegedést. Mivel nem gyári lámpatestbe kéne, így inkább valami kisebb hőtermelésű izzót szeretnék, de olyat ami rendesen világít is.
Esetleg tudjátok, hogy a Tungsram Megalight Ultra izzói UV szűrősek?
Üdv Urak! Csak átépíttettem a lámpákat, projector+H1 GE 55W izzóval ezt tudja most a lámpa. ilyen lett
Vetítési kép (még állítani kell rajta, csak most fejeztem be az installálást.
Holnap ha lesz idő, akkor fogom beállítani és szerintem venni fogok bele vagy GE 120%, vagy NBU-t. De már a sima mezei halogénnel is jobb fénye van, mint a H4-es NBU-nak volt. Viszont a reflektora így elsőre szerintem pocsék, a tompított viszont príma, azzal megyek úgy is többet.
A a H7 65W os Osram jóval melegebb, mint a szintén H7 NB Ultra. A fehérebb NB szárazon erősebbnek tűnt egy kicsit, persze csak a színhőmérséklete miatt. A 65W os esőben is látszik. Az erő vele van. :)
használod az Osram Nightbreaker termékcsaládot, de akkor ezzel tönkre fogod tenni a foncsort, mert meg fog barnulni a hőtől
En ovatos lennek az ilyen altalanosito kijelentesekkel. Ha ez igy lenne, az Osramot mar atomjaira szedtek volna a hazai piacan a nemet fogyasztovedok. A masik, hogy az Osram a lampak kozott olyan, mint az olajok kozott a Castrol: azt hamisitjak a legtobbet. Meg a xenon izzoikat is, meghozza ugy, hogy elso ranezesre meg sem mondod, hogy hamisitvany:
Az egycsillagos ertekelesek mind az elettartamot kritizaljak, egyetlenegy ertekelesben szerepel foncsorkarosodas (a lap legaljan). Nala viszont nem szerepel a "verifizierter Kauf", azaz az 5 eves idotartam alatt egyetlenegy izzot sem vett az Amazonon, hanem a joisten tudja, honnan szerezte be.
(Tanulsag: az eBay-rol nem veszunk se olajat, se izzot.)
Megane II ráncfelvarrt változatai projektoros lámpások, azoknál a halogén izzósokkal szinte semmit se látni gyárilag szar minőségűek.
ugyanebből a xenon viszont nagyon jó.
Maradjunk a halogénnél.
Ha noname, vagy longlife izzót használsz, este nem látsz semmit, esőben meg rémálom...
Ha ilyen csapnivaló fényszórójú autód van, nagyjából az alábbi 3 dolgot teheted:
1.
használod az Osram Nightbreaker termékcsaládot, de akkor ezzel tönkre fogod tenni a foncsort, mert meg fog barnulni a hőtől. Igaz, eleinte jó lesz, meg örülsz, hogy látsz, de idővel a nagy HŐTŐL amit a NB izzó termel megvakul a foncsor és bebarnul. Ekkor vagy újra foncsoroztatod vagy komplett új lámpatestet kell vegyél. Esetleg utángyártott projektort szereltetsz be a gyári helyére.
2.
Tungsram/GE, Hella és Philips izzókból olyat vásárolsz, amik emelt fényerejűek mert ezeknek nem akkora nagy a hőtermelésük mint az Osramoké.
3.
egyéb izzókat használsz de akkor vagy 2 havonta cserélsz izzót, vagy semmit se fogsz látni.
és ez igaz a C Vectrára is, hogy egy német autót is említsek.
Az meg hogy a H7 55W van ráírva a dobozra, csak egy dolog, a valóságban a fogyasztása 60-65W közt van egy húzott izzónak.
Kadettnél meg magam felé húzva fénykürt, előre tolva pedig távfény. A Suzuki is ilyen, ha jól emlékszem, de ott egyből lekapcsol a tompított. Citroen Xsara (vagy a Picasso?) volt olyan, mint Nálad, de annak meg a két lámpája 5 felé világított... :D
Ha erősebben húzom a kart, akkor távolságira kapcsolok és ekkor hallani a relét, hogy kattan és átvált, lekapcsolja a tompítottat és csak a távfény megy.
De itt ket 55W-os H7 izzo lett osszehasonlitva, nem pedig az eltero feszultsegnel leadott eltero teljesitmeny volt a tema. Amit mondasz, az igaz, csak eppen nem relevans.
Üresjáratban annyi lehet, de töltésnél több is. Hát én erről beszéltem, meg arról, hogy a "régi" autókban a feszültségszabályozó egy különálló egység volt, amely télen-nyáron 14.2 V-on töltötte az akksit, már amennyiben jó minőségű volt, de a '90-es évek végétől már az ECU vezérli a fesszabot (a '97-es Focus '-ban a Motronic már tudta ezt) és indítás után keményen megküldi a töltést.
Irrelevans, mivel az osszes izzonal igy van. Az eredeti allitas viszont az volt, hogy a Nightbreaker elektromos teljesitmenye nem nagyobb, mint egy mezei 55W-os izzoe, azaz semmifele veszelyt nem jelent a foncsorra.
A "mai autok" nem tudom hogy jonnek ide, a "12 Voltos" olom-savas akksi maximalis kapocsfeszultsege mindig is 14.4V volt (egy akkumulatorcella feszultsege 1.75 es 2.4V ingadozik toltottsegi allapottol fuggoen).
Szombaton kipróbálom a 130%-os Philips-et. :D Végre a fénykürt is működik, egyszerre világít olyankor mind a két szál, kíváncsi vagyok, hogy sötétben milyen. :D
Markas izzoknal feleslegesen felted a foncsort az emelt fenyereju izzoknal, mert ugyanugy 55W-osak, mint a simak. Azt viszont erdemes tudni, hogy hamarabb kiegnek.
A kinai emelt fenyerejuek kozott 100W-os is van, na az tenyleg megolvasztja a foncsort.
Sorry, figyelmetlen voltam. Ebben az esetben a Philips +30%os izzókat ajánlom. Ismerősom ilyet használ, fényerő jobb lett, viszont nem melegíti jobban a fényszórót. Neki Seat Alteaban van már vagy 2-3 éve, azt mondja hogy bevált nagyon.
Ha ez is sok, akkor bármelyik minőségi izzó jó lesz. Kínai szarokat kerüld!
Sztem majd mindegy. Abban reménykedsz azokat nem nyírja ki olyan gyorsan?
Ismerős passatban úgy cseréli havonta a h7-et, mint ha szerelő lenne :D Taxis :D Megveszi azóta a legolcsóbbat oszt jónapot, az se ég ki gyorsabban, mint a drága osram :)
Köszi, egy hasonló térképet néztem én is, de normál parkolót keresnék, ami free :)
Nézegettem google mapsot, de környéken sok mindent nem láttam :) Sokan állnak út mellett a homokon, de engedélyezőtábla bíz nincs, így bármikor vihetik a verdát :D
Akkor inkább nem megyek kocsival :D
A baj, hogy ottdolgozói bérlet nincs a Hegyvidékben, pedig ha lenne mondjuk 10.000/hó még el is gondolkodnék rajta.
Én mostanság hogy cserélek izzót (nem mint ha kéne, mert japó kocsi nem eszik izzót :D), melyiket szeressem a sacc 22 párból :D Igaz, most csak 4-5 van, mert többi Belzebubnál teszten :)
A vicc amúgy, hogy nekem az alpin obisárga is tetszett, de annak nem volt határozott vonala, az volt a leggyengébb minőségű izzóm, az összes kínai csak jobb volt :D
a mi cégeseinken van hasonló, a pontos tipust nem tudom de Mud-Terrain és nagy kockablokkos a gumi mintázata.
bizony el lehet azzal is akadni, ahol mi járunk vele (gáznyomvonal). Szántás, földút, erdészeti út, erdei utak, mindenen keresztül árkon-bokron, amikor esőzések után kell menni, néha elakadunk vele.
Akkor jön a másik és kihúz, vagy a csörlővel kivonszolod magad, vagy hívsz traktort :-)
Nálam Bridgestone Dueler D694 van. Csendesség ez mellett csak álom :D Ugyanakkor nem gondolkodtam mellette téli gumin és nincs gond, ha esetleg saras részre kerülök :D Homokról is úgy lő ki, majd mint ha asztfalt lenne alattam :D
"Hankook Ventus Prime2 K115 Igen penteken vettem oket :)
Vredenstein Ultrac Cento XL lett rendelve aztan meg jottek csak 225/50 17 helyett 225 /45 17 esek jottek valamit felreertett a gumis vagy nem tudom,eredetinek Vredestein Ultrac Vorti XL akartam csak azt nem gyartanak 225/50 17 ben csak 225/45 os meretben igy lett Cento ,de meg is 225 /45 jott 50 magas helyett!
Egy kamion gumi jott az nap igy volt ez a Hankook Ventus Prime2 K115 225/50 R17 meretben, dragabb de jobban tapad eleg csendes is ,semmit nem hallok belole jo gumi nem bantam meg amugy is szimpatikus a Hankook "
amit meg én vettem az H7 de majd lehet veszek ősszel próbaként H4-ből ha erős a fénye.
Mekkora teljesitményű lehet 60/55 vagy több? nem forrófejű mint az nbu? ;)
Azt mondjuk tudom hogy a Valeo aqua vision all season H7 em a tavolsagiban valami pusztito mind sargasagban mind fenyeroben imadom :) mint valami fenyagyu :D
Megjottek NOKYA H8 sarga kodosok ma kicserelem az amugy is sarga H8-asok helyett amik benne vannak ,kivancsi vagyok a kulombsegre, remelem sokkal sargabbak lesznek a Nokya-k :) csinalok kepeket.
Sajnos még nem volt lehetőségem kipróbálni, elég kemény időszak ez nekem. Mondjuk szerintem nyugodtan megveheted, minimális különbségek vannak csak. Ha nem egymás mellett/után látod őket, akkor észre se veszed.
Sziasztok valaki próbálta már a philips xtreme vision +130-at.Mert láttam,hogy sokan rendeltetek ebből az izzóból.Mi a vélemény tapasztalat róla?Mert az adatok alapján pár dologban különbözik a +100-tól ami már sokaknak tetszett.Tehát a +130-as ha minden igaz még jobb.Előre is köszönöm minden jót.
Akkor miért ilyen a vetítési kép? Angol a lámpa? - nem,mert annak másabb. Valami új autó ilyen vetítési képpel rendelkezik, hogy az előtte haladót ne vakítsa?
Ezt mond akkor, amikor el kell vinned cimborát az ország másik végébe majd vissza is jössz.
Csak úgy pislogott, amikor látta az izzó tudását :D Röhögtünk, hogy mindenki cammog 40-el a tejfelben, mi meg előzgetünk, s haladunk 90-el :D
És nem vaktában, láttunk mindent, alig volt kisebb a látótér. Ez a nem mindegy. Ezt tudta anno a tungsram gold is, de annak semmi fénye nem volt városban, de ahogy kiértél adott eleget, fekete volt a fű vele :D esőben ködben meg nagyon jó volt. Azt ne várd, hogy a sárga olyan legyen esőben, mint szárazon, mert azt nem fogja adni, de sokkal többet látsz vele az útból, mint fehérrel.
Nem hiába van mindig sárga izzó kocsiban. Előfordult már, hogy fehér volt bent, leesett az eső, semmit se láttam, inkább félreálltam és gyorsan kicseréltem és mentem tovább, hogy lássak is :) Nem szép, de jobb izzó. Ködlámpát meg nem illik használni esőben, mert jobban vakítod a szembejövőt vele.
A közvilágítás azért jóval erősebb a kocsi izzójánál, csúnya lenne, ha nem így lenne :D max egy kicsit segít még a kocsi világítása, sárga beleolvad, ezért nem látod, fehér picit elüt, amitől feltűnőbb, de jobban ettől nem fogsz látni.
mivel a közvilágítás sárga (nem is véletlenül), ezért persze hogy elveszik a fénye egy sárgás izzónak. A merénylet us eltűnik városban, pedig az 100/90 xd, de autóúton, esőben, ködben nagyon jól világít. A durva a köd, mindenki megy 40-el mert nem lát, én meg 90 xd
nekem meg H4-ben volt NBU és vizen totál sz..r, semmit se láttam vele.
A széleken elfogy a fényerő, középen nagyon erős, de vegyes a vetítési kép.
H4 sárga Tungsram egyenletesen terít, mindenhol jó a fény, látom az út szélét is vele.
Megán2-ben volt H7 projektoros, abba amikor mezei fehér izzót raktam olyan gyenge volt, hogy elig láttam, esőben pedig le-fel kapcsoltam a lámpát, hogy tényleg működik-e.
vettem bele NBL izzót, azzal már jobb lett, az jól terített is, de vizes úton az is gyenge volt.
Viszont a sárga H7 Valeo Aquavision volt benne a legjobb, amit kipróbáltam.
Még a H7-es 65W-os Xencn sem volt jobb tőle, de lehet azért, mert annak nem volt egyenes az izzószála, ferdén volt az üveg berakva.
H4-es Xencnt még nem próbáltam, kozgab vagy andrás vett olyat.
Köszi szépen a segítséget Amúgy 2000 évjáratú Audi a6-ba kell.H1 tompított H7 reflektor van benne.Nekem nem is a színe lenne a lényeg tehát,hogy sárgásabb vagy fehérebb.Olyan kellene amelyikkel a legjobban lehet látni legtöbb fényerő,Előre is köszi minden jót.
Én nem vagyok nagy izzó fan, csak néhány típust próbáltam.
A NightGuide nekem nagyon gyatra volt. Nulla fényerő, a sárgás köztéri világításban mintha fel sem kapcsoltam volna. Azért vettem, mert itt annyira dicsérték.
Ami régebben bevált, (3 garnitúra), a Ge Sportlight. Az NBP nagyobb fényerő, de sárgás. Most NBU van, kicsit lehetne fehérebb, de nagyon tetszik. Nagyon széles, egyenletes vetítési képe van. Igaz, a vizes út elnyeli a fényét, de a padka olyan fényerővel meg van világítva (a baloldali is!), hogy nagyon szépen lehet tájékozódni. Az elején folyamatosan vigyorogva vezettem, annyira megdöbbentett a dolog. :-)
Szóval ízlések, és fényszórók.
Egyébként H7-ról van szó.
A reflektor H1, most GE +120 van benne, jó, csak kicsit sárgás. Érdekes, szabályos téglalap a vetítési képe. Más izzókkal nem volt ilyen határozott.
szia, az agyonhúzott izzókkal az a bajom hogy a búrájuk agyon van kékítve, ezáltal rossz időben, esőben nulla a láthatóság.
NightGuide volt jó izzó, nem tudom miért kellett megszüntetni :(
Philipsből van +60%-os izzó, Philips ColorVision néven fut, de de brutál az ára. Az ExtremeVision meg több kéket tartalmaz mint az Osram ha jól emlékszek a képre.
Akkor inkább olyat javasoljunk, amiben kevés a kék, nem több +90%-nál, hogy az élettartam rovására ne menjen nagyon,
azaz vegyen egy pár GE Megalight Ultra +90% izzót és kész? bár a GE esetében a +120% izzón sincs több kék csík, mint a 90-esen. Fura.
NBU nagy előnye az, hogy egy ponton középen előtted erős, oda van koncentrálva a fénye, szinte egyenesen előre hord, nem terül olyan szépen, mint pl. a GE/Tunsgramok
Philipsz itt 1-2 embernek van/volt, nincs nagy összehasonlítási alap, de a Philips inkább olyan lehet, mint a Tungsram, hogy egyenletesen oszlik el a fénye.
Neked mi a fontosabb? És milyen autóba? mert van olyan, amelyikbe ha hosszútávon teszel NBU-t, akkor szétégeti a foncsorodat.
Többen ezért már GE/Tungsram vagy Philips izzóra váltottak.
Izzó vásárlása előtt vagyok. Philips xtreme vision +130 most ez a legnagyobb emelt fényerejű.Vagy osram nbu aki probálta mind a két izzót mi a véleménye róluk.Melyik jobb fényerejű elöre is köszönöm.
A búrának nem volt vele baja, de csak télen ment. Hondában nincs benne, volt egy darabig, a gyári foncsor nem szerette vagy csak amúgy is öreg volt nem tudom, most Belzebubnál van. Deponak nem volt baja vele, ami röhej :D
100 wattot tudta-e? khm :D
Belzebub régebbi tesztje:
No, kéremszépen, megszülettek az eredmények. 6 H4-es izzót mértem be. A feszültség 13, 13.5, 14 és 14.5 V volt. 14.5 V-on egyedül a merényletsárgát nem tudtam kimérni, a táp nem bírta kihajtani :)
Most csak a tompított izzószál adatai vannak itt, az a fontosabb. A számok az adott fesz-hez tartozó teljesítmények:
1: Tungsram 60/55: 61, 65, 68, 72
2: Tungsram 100/80: 72, 77, 81, 87
3: H.O.D 60/55: 75, 81, 85, 90 (no erről beszéltem, h itt a trükk:))
4: Merénylet 100/90: 84, 90, 96, -
5: Philips EcoVision 60/55: 46, 50, 53, 56
6: Osram (normal) 60/55: 57, 60, 64, 68
Azaz csak a tompított is verdesi 14.4V körül a 100-at :D
Ennek megfelelően világított is és nem jött le semmilyen festék, jó minőségű lámpa.
Sziasztok rendeltem NOKYA Hiper yellow h8 -at a kodosbe most is sarga van benne ,de nem elegge sarga :) allitolag ez 2500 Kelvin extrem sarga ,meglatjuk!
Sziasztok! Kíváncsi voltnék a véleményetekre a Valeo Aqua Vision és a Valeo Blue Effect izzókkal kapcsolatban. Mind a kettőt használtam, de nem tudok dönteni, hogy melyik legyen ami marad...
Miattam fogod megrendeni? :-)
Mondjuk van ebből is két féle. Az egyik az 70/65w, a másik pedig sima 60/55w. Ezért sem értem, hogy tud ennyi lument az utóbbi.
De az 1350 lm is sok, a normál 1000 lm - hez képest, sajnos így is kevesebb mint egy H7.
Lehet hogy a 80/85w 64206 tudja az 1650lm-t. Azt már nem tenném be, viszont ha azt nézem hogy most benne van az NBU ami 75w körüli, illetve forró tőle a műanyag, akkor a 60/55w Off Road izzót is bírnia kell.
Szerencsére nagy a skoda octavia fényszórója, a hő el tud oszlani jobban, mint egy kicsi lámpában.
Cserébe ha tudja az 1350 lument már sokkal jobban fogom szeretni és látni vele.
Adatok alapján az új philips extreme hosszabb élettartamú, erősségre ugyanaz, mint a régi. Philipsből kiindulva a régivel sincs gond élettartamban.
Viszont régi nem festett, új viszont igen :) A régi van nekem, amit látsz a képen, nagyon fehér az is :)
Osramnál minden jobb élettartamra szerintem. Ge/tungsram páros nem akar kiégni nálam, osram ignisben is kiégett, amin meg is lepődtem másfél év után (sacc 20.000km mellett, de ennek nem egészében van lámpa kapcsolva)
Azt nagyon sajnálom, hogy a nightguide-ot megszüntették, talán a legjobb izzójuk volt.
Részben igazad van meg nem is xd
Ha megnézed nekem nem csak előre visz, hanem jut bőven a kocsi mellé is, segítve az oldalra térítést. Ez éjszaka sokat segíthet :) nem előre koncentrált a fénye. 2. Gen már nem ilyen.
Őőőőőő izé, nekem sztem soha nem kéne már h4 izzót vennem, még ha tizen évig is használnám ezt a kocsit meg még következőt is :D
Még van bontatlan sportlightom is, egy gyak nem használt ge120 (tőled xd), 90% ge, gold, nbu, és tudja fene még mik csak a jobbak közül, aztán ott van +60 megalight, +50 Würth, Obisárga, Narva Azzuro...... :D
Nem is merem leírni, már amik fejből mennek :D
No meg ezután gondolkodom nappali menetfényben? Á, le is mondok róla :D
Ez nem fog kormosodni, nálam kb. egy év után kiégett. :D Egy hét eltéréssel mind a kettő. Szerintem a második garnitúra is hamarabb ki fog égni, mint az NBU. De nem baj, van 2 pár tartalékba. :D
Ezt kaptam anno tőled és nekem nem tetszik a fényereje, egyszerűen gyenge. Szép fehéren világít ez tény :) Ennél is összejött a festés fényt vesz el :)
A színe tényleg fehér, de nekem az erő többet jelent :)
Philips extreme 100 + kadmium sárga 10w helyzetjelző ilyen párost ad:
Este a házat szépen beteríti a fényével (sima w5w is látszódott rajta, a hcbi viszont nem) :D Persze nem mint a tompított. Index alatta meg borostyánszínű természetesen, szépen elkülönül és az még erősebb :) A philips nekem nagyon fehér és közel sem annyira, mint az nbu volt, szebb ez a fény és picit homogénebb.
Imádom a batár lámpáit, nem spóroltak ki anyagot belőle, ráadásul ez egy szutyok Depo lámpa, gond nincs is vele.
Lehet egyik este bedobom a 100/80 GE-t kupakkal, az szép fény lesz :D
Igen,Osram az enyém is.A sima mondjuk Tungsram 5W helyzetjelző izzótól jóval erősebb ez.Az olyan sárgásan világít,ez szép fehéren és sötétben ha csak ez van bekapcsolva simán látok az udvarba pl. kapunyitáskor,meg odapillantva az autóra is jól láthatóan szépen bevilágítja a lámpát.Szóval azon nagyon meglepődtem,hogy Nálad gyengébb.Évente cserélni szoktam egyébként eddig a hagyományosakat,mert fekete lesz.Erre kíváncsi leszek hogy bírja.Szóval nem 15 évessel vetettem össze.
Az osram féle kék búrájú helyzetjelző nagyon harmat szerintem.
Egy sima 5w sokkal erősebb, most a sárga 10w meg ég és föld hozzá képest :)
Tényleg nagyon gyenge, nem is teszem vissza, majd kap sima 10w-t oszt kész, rendőr se szólhat érte, bár tudtommal a kadmiumsárga miatt se kéne szólniuk :)
Nem tudom miért fordult el a harmadik kép... A színek teljesen egyformák, csak nem összeállt a Philips az Osrammal? :D A W5W nem lesz használva, sötétkék búrája van... Valakinek odaadom ajándékba. :D
Teszt nem tudom mikor lesz, lesz-e egyáltalán... :D Meló van rendesen, mellette meg csinálom a C jogsit. Holnapra pont kevés meló lesz, de déltől meg rutin vizsga... :D
Szerintem modern auto volt 2001-ben az uj Focusom is, meg 2005 ben az uj Civicem is. Mindketton siman volt 14.5V az izzo labai :)
nalam a rendszer 3 tizedet ejt, az izzo labain mertem a feszt.
2 lampatest van nalam. Gabortol egy 1gen CR-V H4-es es egy szinten 1 gen. Citroen C4 coupe H7-ese.
Nem is biztos, hogy az idovel van a bajom. A legjobb az a melygarazs lenne, de ott nincs konnektor, csak az aksim, ami ugye lassacskan merul, mert ugye nek 1-2 izzorol van szo :DDD
biztos, hogy a H7-es Osram az NBU volt? Mert én H7 NBL izzót küldtem neked, bár lehet hogy mástól kaptál H7 NBU-t...
szóval az NBU hidegfehér (hófehér) még az NBL mellett is. Mutattam is róla fotót, amikor egymás mellett világított a H7 NBL és a H4 NBU, tudom hogy nagy a színhőmérséklet különbség köztük, még ha a kép nem is adta jól vissza.
A ge és nbu visszaadja szépen a színbeli különbséget. De azt is OSRAM hogy túlhajtja az izzót. Még jó hogy csak 55w xd Igaz a ge is 70 felett van xd h4 esetén...
Kellene extreme is tesztre valamikor? Xd
Xencn.-t nem találom, elraktam biztos helyre xd
A fehér fény meg pont rossz időben elvérzik, akár xenon, akár led és még a vizes út vissza is tükrözi egyenesen a szemünkbe, ráadásul szemből meg sokkal kényelmetlenebb a szemből fehér, mint egy melegebb sárga.
Az ilyen autón ezért bekapcsolják még a ködöst is, köszi, még egyszer annyi fény szemből és semmit se lát a szemből jövő. Grat a gyártóknak :D
Érdekes a cikk, de sok dolgot nem vettek figyelembe szerintem. A LED a jövő, de még gyerekcipőben jár, ezért lehet közel a halogén hozzá. Nem számítottam persze arra, hogy a halogén lesz a legjobb, legfényesebb.
A cikk alapján 2 dolog van amit ki lehet emelni:
Homogén fényerő, vetítési kép sokkal jobb (ezt már tapasztaltam én is)
Minél magasabb a fényhőmérséklet, annál jobban látunk (???)
Ezek szerint akkor a kékes Cool Blue és hasonló társait kell betenni a fényszóróba, hogy jobban lássunk.
Többi izzót mikor fogod mérni? Most már nagyon érdekel, hogy mit tudnak a többiek. Nem semmi, hogy a sima H4 GE, jobb mint az NBU. A GE tartja a szavát, a standard 1000 lumenes izzóhoz képest, pont 20%-al tud többet, de az NBU is tudja az ígért 10%-ot.
Jajaja, lemaradt, H7 az is. Persze, a fényáram az, ami definiálja az izzót. A H4 csak egy szűk sávban ilyen erős, azért írtam, hogy a lux mérések csak az érdekesség kedvéért kerültek be.
A 85/80 ALS-ról olvastam, hogy hosszú távon nem bírja az izzó. Megolvad, kormos lesz a belseje stb.
Ezért is érdekel hogy a 60/55 hogy tud annyi lument, vagy csak elírás az is.
Én is ezt mondom, hogy ezek a + - os izzók marketing dumák. :) Kíváncsi vagyok, hogy az offroad sima 60/55w izzó, hogyan tud 2000/1350 lument, lehet, hogy érdemesebb olyat venni, mint ezeket a húzott izzókat, ha már amúgy is túlmelegszik a búra, vagy a 85/80w-s osramot. Mondjuk azt már nem merném berakni.
Köszi a tippet! Igaz én már nem fogok venni több izzót, nem hiszem, hogy sokkal többet tudna egy NBU vagy GE 120-nál. Lassan annyi pénzt költöttem a tökéletes izzó megtalálására, hogy jobb lett volna a fényszórót lecserélni és egy sima izzót beletenni.
Hát ezt kikérem magamnak, ezek az aljas feltételezések :D Azt mered gondolni, mert van huszonx pár izzóm, mind más más típus, ezért mindenképp meg kell vegyem tőled? Hát szépen vagyunk, de sajnos van alapja :D
Amúgy ha +130 kicsit sárgásabb is, az egy főnyeremény :)
Bár xencn-t tuti nem éri utól :D Már sárgaságban :)
Ha nem feledem végre el egyszer, akkor meglesem mennyire merőleges a merőleges. Elvileg az, nem magyar kőműves építette ittasan :D Túl jó a vetítési képe ahhoz, hogy rossz legyen.
milyet vettél azt a kívülről zöld festéses +130% Xtreme Visiont?
azt látom a leírásában, hogy sárga a fénye.
de van rendes sárga ColorVision-nél is de az csak +60%-os, lehet az hosszabb életű 2x mint az Extreme és fényben nem tudom mekkora lehet a difi. Ja és a Color a drágább, de miért?!
ezt Relégurunak is tudnia kell, mert ő is árulja ezeket.
Csak egyet, de gondolom fél év múlva majd ez is Kozgab-nál köt ki. :D Van egy bontatlan NBU is, a többi izzót kiszórtam. :D Ja és rendeltem fehér Philips W5W-t is, ne keveredjenek a dolgok. :D
Nem is akarnék dízelt. Fordból legalábbis biztos nem :D Az nagyon nem tetszett.
GE izzói sztem tartósabbak, mint osram, de másabbak is. 90% sztem nem rossz izzó, de a 90-es nb-től azért messzebb van, viszont terítésben sokkal jobb.
Nyugodt vezetéshez Kadett 1.7D. Ez se alul, se középen, se fönt nem megy. :D De legalább csendes... :D Indulni viszont jól lehet vele, mert padlógáznál is csak maximum megnyikkan a gumi, de nem pörög el a kerék. :D
Régebben nem hittem volna, hogy ezt mondom, de érdemesebb beáldozni a fenti teljesítményt egy alulról jól húzó teljesítményért. Persze egy nyugodt vezetésre is ösztönöz. Nem mondom, hogy parasztként nem lehet meglódulni vele, de nem állok le állórajthoz, abban elvérzek jó eséllyel. 4x4 és másfél tonna azért hátrány :D Egy ignis bármikor otthagy (tapasztalat van utóbbival, ha ismeri a tulaj a kocsiját és nem félti megforgatni :D), ezekkel vigyázni kell, alattomos járgány :D
2001-es crv, inkább nagyobb tartományú nyomatékra hangolták és nem vtec szerencsére :D
Ez nem a hatalmas gyorsulásáról híres, viszont mocsok kényelmes vezetni. Váltani is viszonylag keveset kell, 30-nál még vissza nem váltok 4-ből pl városi útnál xd Lusta egy mocsok lettem ezalatt.
Viszont nincs nagy különbség alsó és felső fordulattartomány között, van, de nem nagy :) Nem egy vvt vagy vtec, ami alul lomhább, fent meg ugrik.
Meg az alap zajvédőt is lezabálta egy nyest. xd Igaz ez se sokat fog meg.
Ha megallok az emelkedon pl keresztezodes leveszem a fekrol a labam akkor all az auto nem engedi gurulni ha gazt adok rogton kienged es mehetek ezt ertem visszagurulas gato alatt :)
Nem olyan uj dolgok ezek csak nekem elosszor uj volt :)
a legtöbb autónak a hátsó féke 2x annyit elmegy, mint az elsők, főleg ha hátul dobfék van.
Nos a Megán2 esetében ez is máshogy van, ott a hátsó kicsivel hamarabb fogy el általában, mint az első.
Az első tárcsa tudom h 280-as a hátsó az a gyengébb felszereltségűeknél és a kisebb teljesítményű motoroknál 260-as, de a jobban felszereltebbeknél és az erősebb motorúaknál hátul nagyobb a fék mint elől! sokan megvették a 15" utángyártott alufelniket, és csodálkoztak a gumisnál, hogy nem megy fel, pedig a gyári lemezfelni 15-ös :-))
ez azért fura nekem, mert a Scenic II-ben automata "kézifék" van, nincs is igazi kézifékkar. Magától behúzza a hátsó féket, ha leállsz az autóval.
Ezt a funkciót nem hiányoltam a Megánból, abban ilyen nem volt, az hagyományos kézifékes volt, nem is szeretnék automata fékes kocsit, nekem elég ha a sik parkolóban 1-be vagy rükibe hagyom a váltót, nem fog elgurulni :)
Mar gyari 17 -el hasznalom 2 honapja a gyari 16 -os a garazsban van gumistol.
Ez egy majd 5 meter hosszu 1.5 tonnas auto maskeppen mutat rajta egy 17 -es mint egy golfon :)
Gyari gumimeret gyari felni jol viselkedik ekkora auton bar fole mar nem mennek ,nyaron 17,telen mennek vissza a 16 -ok
Ezt inkabb nagy tavokra terveztek nem varosi auto 170 LE 340 NM nyomatek 8,6 alatt van 100-on a 1.5 tonna :)
Hideginditasok rovid tavok egy dizelnek sem tesz jot.
7 ezret mentem vele atlag 6.2-ot mutat a fogyasztas ebbe 80% autopalya van tempomat 140-180 sebesseggel 230 a vege :)
Amugy nagyon halk mint ha benzines lenne utasterben semmit sem hallani a motorterbol, nagyon kenyelmes es okos(navi,kisegito rendszerek,szenzorok,eso,tavolsagit leveszi ha jonnek szemben,elektromos szervo megtanulja a vezetesi stilusodat es sebesseg fuggo,fekeloszto 4 fek kulon erovel fekez attol fugg,visszagurulasgatlo ezer dolog stb napfenyteto fenyre sotetedik ez rohatt jo az egesz teteje panorama:),a visszapillantok is sotetednek)
Nagyon jo auto de ha valami elromlik mely zseb kell hozza,hat ez van valamit valamiert.
Bár legközelebb lehet visszamegy egy jó kis 225/70R15 a helyére xd Nem ért bele semmibe, cserébe kevesebbet forgott a motor:D Vagy 215/70, még meglátom :D
miért akarsz rá 17-es kereket? én maradnék 16-nál.
nehezebb, sérülékenyebb, drágább, hamarabb kopik, jobban elvisz az útborda, kényelmetlenebb, még a fogyi is több.
de te tudod :) havert is most beszélem le a 17-ről, ő scenic 2 alá tenné. az 1.5dci biztos nem örülne neki.
Az a bajom hogy amikor vettem 4 honapja akkor gyari 16-os alufelnivel adtak michlein alpin teli gumikkal 2 evesek nagyon jo allapotban,aztan sikerult vennem hasznaltan nagyon olcson 508-as gyari 17 -es felnit az van rajta de azon is teli Dunlop gumik vannak raadasul eleg jok 7mm -es profillal.
Egyenlore gondolkodoban vagyok telit eladni most nem tudok ,de nyari meg minden keppen kene aprilisba kitalalom hogy milyen nyarit vegyek 225/50/17 kell ra meg gumikeresoben vagyok ,olvasgatok milyen marka lenne jo.
Semmi gond vele sokat allt (10 honap)ezert ket elektromos vakum szelepet kellett rajta cserelni,eddig 7 ezret mentem vele semmi baja bar a varost nem szereti 2L 120 kw 163 LE 340 NM nyomatek ,dizel 6 sebesseges .
92 ezer km van benne.
Elotte csak nemet autoim voltak de ez nagyon megfogott.
Na majd ha bele kell tenni az izzókat, csinálj képeket és megnézzük, hogy milyen a halogénnel. De nem hiszem, hogy jó lesz, szkeptikus vagyok ez ügyben.
Persze ertem hogy mit mondasz ez xenon projektor H1-el is lehet hasznalni ,de biztos hogy nem az igazi mert ez kifejezetten xenon projektor,nekem is xenon van benne muszakin atcserelem H1 halogenra biztos ami biztos.
Moso fedelkeket meg szinre kell fujni azt be lesz epitve "fantom mosonak" :) ez van szintszabalyzo nincs nem is lesz ez illegal cucc abbol probaltuk a legjobbat ,vakitani nem vakit ,ha rendor allit meg egy felsokozep kategorias autonal ami 3 eves csak nem esik le neki hogy nem gyari ,remeljuk.
Talan nem fekszik az auto ala hogy szintszabalyzot nezzen ,a belso szintszabalyzom meg el van rejtve gyarilag egy kis pakoloreteszbe azon belul is hatra ,csak az talalja meg aki tudja hogy ott van vagy kezikonyvbol en is ugy leltem ra.
Ha meg gond lesz vele van az autoban H1 halogen azt kicserelem.
H1 halogén+projector szerintem nem az igazi megoldás, mivel ez xenonra lett kitalálva, ezért szélesen vetít, namost ha szélesen vetít, akkor gyengébb a fényerő. Illetve a vetítési kép sem az igazi, mert szerintem nem jut elég fény fentre, pont amiatt, hogy xenonra lett tervezve. Ergo a bal oldali táblákat nem nagyon látja vele az ember, illetve jobb oldalt magasabban levő dolgokat sem.
De ezt csak laikusként mondom, lehet, hogy pont nem így van. Nem láttam még sajnos normális képet, ahol H1 halogén lenne lefotózva. 1-2 van a neten, de az is a fal mellett, az meg nem ér sokat, fal mellett nekem is jó erős a H4.
Jo hogy uj szabaly van az izzo cseret maximum 5 perc alatt vegre lehet hajtani,azt hiszem a gyartoknak mar meg van szabva ez kotelezo.
Az izzokat en is pikk pakk kicserelem mindegyikhez hozzaferek csak maga a lampat kiszedni ,az jar bontassal ,de mar tul vagyok az atalakitason az izzo cserek meg gyerekjatek :)
Megane2-n mi úgy cseréltünk a vezetőoldalon izzót, hogy a kormányt teljesen alászedve az ovális fedelet lepattintottam a kerékjáratban, aztán egy kisméretű svédfogóval felnyúltam a résen (miután az izzó reteszelését oldottam), és a barátom pedig felülről navigált, hogy mit merre, mivel valóban olyan vacak egy megoldás ez, hogy vagy benyúlok a nyíláson, vagy nézelődök, de egyszerre esélytelen. (A foglalatig amúgy sem látni fel onnan, szóval egyedül nem tudom, hogy oldottam volna meg.) Így ketten is igen hosszú ideig tartott...
Nem lenne bonyolult, ha egy elcsxxxsztett csavart nem a lökhárító mögé tették volna, így azt is le kell szedni, de legalább előrébb húzni :D
Jah, kibillenteni lámpát ekkor is csak úgy tudod, ha a motort letekered előtte, amihez viszont útban van a szervótartály :D
8 csavar kiteker (nagyon hosszú csavarhúzó kell hozzá :D) miután felnyitottad a motorháztetőt,
kihúzod a középrészt,
3 csavar ki
lökhárító csavarjait ki, patentek ki, lehúzod a lökhárítót figyelve a csövekre (fényszórómosó), de legalább előrébb
oldalt 1db csavart kitekersz :D
óvatosan kiszeded a fényszórót
Ez szakinak volt 1 óra a sok pepecselés miatt :D
Olyan franciás pár rész ezen a japón is.
Másik ilyen, amin idegbajt kaptam a rádió (1din) alatti tárolórekesz gyári. Hogy van rögzítve? Hátulról, nehogy ne kelljen komplett műszerfalat lebontanod ez miatt :D A fűtőkonzolban kellett izzót cserélni, ahhoz kellett volna kikapnom, de megoldottam kis kezemmel, bár érdekes volt 1din-nyi helyen végezni láttatlanban izzócserét :D
Pollenszűrőről nem is beszéltem, szép merevítés húzódik el előtte, 15-20 perc a cseréje :D
ezelőtt Megane 2-esem volt, a ráncfelvarrt projektoros H7-es.
jobboldalit úgy lehetett cserélni, hogy kivetted a szélvédőmosó csövét
(megrántottad felfelé és az egész félméteres csődarabostul kijött és visszapattant a helyére, szerelő mutatta)
baloldalit vagy úgy, hogy akksi ki, vagy a doblemez felől,
a kereket balra kitekerve a doblemezben van egy kb 20 centis kör alakú szerelőnyilás, azt a takarót kivenni és onnan benyúlni, de semmit sem látsz, csak tapogatni lehet.
Első alkalommal nem bírtam kivenni az izzót, pont esedékes volt az olajcsere. Szerelő (hivatalos rönós, de maszekba hozzá jártam) se tudta.
Egész lökös le. Először az alsó motorvédő burkolatot kell levenni, ezt megtette úgyis az olajcsere miatt.
Aztán kerékjárati íveknél kb 4 csavart kell levenni, zárhídnál 5 csavar.
Ekkor a lökös lejön, lámpát kivettük.
Az izzó úgy van rögzítve, hogy egy mágnes pozícionálja a helyén az izzót, de a kiesés elleni védelmet három darab félkör alakú rugós lemez látja el. Az előző gazda ezt a három rugós pöcköt kijjebb hajlította fogóval, nehogy kiessen az izzó, de igy meg kézzel nem lehetett kivenni.
Ezt a biszbaszt visszahajlítottuk a helyére, utána kézzel szépen lehetett cserélni az izzót.
Úgyhogy ez a bal első izzócsere másfél óra volt rönós szerelővel együtt dolgozva. :D
Nem tudom jobb lenne-e egyáltalán a projektoros lámpa. Nagyon jó fénye van így is, rontani nem akarok rajta xd
Xenon meg ugye abba se mehetne xd
Minden vizsga előtt még lámpacsere meg körülményes xd
Függetlenül attól, hogy neked tükrös volt, akkor is úgy néz ki, mint a gyári. Mindjuk, aki látott már pár lámpát az azonnal megmondja, hogy ez egy utólagos épített projector. Nekem még jobban látszana, itt van két kép, azért ezt nem lenne könnyű a rendőrnek kimagyarázni.
A projektoros a kodlampa a 1 -es super B -nek is a kodlampa ott van a tompitott mellett ott viszont a tompitott projiss a kodos tukros hogy mi az ertelem ebbe senki sem tudja.
Hát nem sok, mert ugye az Octavia 2-től már lerakták a lökösbe.
Voltak ám ilyen autók a világtörténelemben. Nézd meg az összes régi Mercit, ott van belül a ködlámpa, de VW csoporton belül ez nagy divat volt. Golf, Bora, Passat...
Gáborom, H4-ről vót szó, nem a duplaoptikás cuccokról. Amit Te lácc, pl. az Audi, ott egy 21 wattos izzó világít a refi helyén. Vagy a Golfban a H15-ös dupla izzószálas pilács világít a refiben. Olyan mint a tompított, van egy 15 wattos izzószál egy takarólemezzel, az világítja meg a foncsor fölső felét és az 55-ös refi, ami telibe világítja a foncsort.
Octavia 2 ha projektoros az akkor a tompitott ,kivul a helyzetjelzo a belso tukros resz az jo kerdes nekem pont van egy elado ,de fogalmam sincs szerintem ott van a refi.
Tényleg jók ezek a morimoto projectorok, csak nem minden autóba tudod szépen beépíteni. Én is szívesen megcsináltam volna, ha külön lenne a reflektor. Neked alapból projectoros a lámpa, rendőr nem is veszi észre a különbséget. Nekem a H4 miatt, azonnal szembetűnő lenne a dolog. Pedig jó lenne, ezeket a hulladék lámpákat lecserélni. :-)
Azt hiszem nem fogok panaszkodni a h4 lámpáimra xd
Nekem jóval messzebbre világít tompított, persze nem xenon erővel, de képből kiindulva nincs okom panaszra...
Tegnap szerelőmhöz mentem, azt mondja messziről tudta én jövök a fényárból xd
Vannak EU-s szabályok, amelyek nem jók, viszont minden országban másképp állnak hozzá a dolgokhoz, tegnap volt alkalmam az AMTS-en beszélgetni egy német és holland sráccal. Kérdeztem, hogy mégis, hogy engedik ezeket a tuningokat, azt mondták mindketten, hogy "igen-igen, hivatalosan sok mindent nem lehet, de elnézik a rendőrök, amikor meglátják a gyönyörű autóinkat". Itt mi van? - ha valamibe bele lehet kötni, akkor belekötnek és büntetnek. Sajnos ez a valóság, nem jó rendőr aki nem büntet. Pl: nagyon sok projectotros lámpát láttam tegnap, 99% utólagos volt, amilyet én is szerettem volna, de hát nem lehet, mert a helyszínen elveszik a műszakit stb.... vicc kategória.
Nekünk közúti közlekedés mellett mindegy, de gondolj pl erdészre xd
Magyarázd el egy régi off-road - OS tagnak, hogy de jó az automata összkerék, max szétröhögi magát rajtad xd
KB van a Suzuki jimny és ennyi, ami a hagyományos rendszert kapja és épp ettől nagyon jól boldogul.
Fékezős rendszer terepen elvérzik.
Anno meglepett, hogy pl grand vitara is Fékezős rendszert kapott, amikor az elismerten jó volt terepen. Ez lehetett az ok xd
Na mindegy, morogjon az aki terepen használ kocsit, de EU szabályai a vicc kategória sok esetben...
Én erősen finlózok egy olyan megoldáson, hogy alulra a lökhárító alá bedobok kieg fényszórókat. Amúgy is alatta van egy cső, ami jelzi meddig merészkedhetek (a I gen crv a legmagasabb crv, de a poén, hogy nem magasabb gyak mint egy ignis :D, tapasztalat).
A jobbos jobbra hord, nem egyenesen, jobbra az autótol vakít, akárhogy állítom, vakít, balra pont hogy nem világít. Autóban ülve tényleg úgy tűnik mintha balra hordana , gondolom amiatt hogy csak a bal izzó világít jól.
Én már így vettem a kocsit. Amúgy tegnap leszedtem a fényszórót, nem Depo az, hanem TYC. Mondjuk mind kettő kínai :-)
A jobbos lámpa selejtes, mivel az izzót tartó rész öntés hibás, el van deformálva.
olyan mintha a jobbos kicsit keresztbe balra hordana az egyenes helyett.
más autóban ülve képzeld el, de szinesben ám, hogy a jobbos fényszorod lehet higy átvilagit a szembejövő szemébe.
Honnan tudom pontosan, hogy az izzó fókuszban van? Teljesen egyforma kell legyen a vetítsi kép? Nem nagyon merem tovább hajlítgatni az izzó fülét, hogy ne legyen még rosszabb.
A helyzet az, hogy a jobb oldali izzót nem lehet normálisan beletenni a "szuper" minőségű DEPO lámpába, csak úgy, ha az izzó egyik fülét picit kifele hajtom. Ha ezt nem csinálom meg, akkor teljesen torz a vetítési kép. Lehet még jobban, pontosabban kell meghajlítani azt a fület, hogy jobban fókuszba kerüljön az izzó.
A baj az, hogy a falon értelmes a vetítési kép, kb. olyan mint a többi autónál. Mégis a tegnapi kadettozás után, megint nem tetszik a lámpa, ehhez még hozzájött a villogás is.
Sziasztok! Ma este két autó is villogott, nem tudom, hogy zavartam e őket, vagy volt valami egyéb oka. Picit lejebb állítottam az bal oldali fényszórót és most elég furcsa lett a vetítési kép. Fotót sajnos nem csináltam, de rajzoltam paintben :D Az az érdekes, hogy nagyon éles a sötét-világos határ a bal oldalon, jobb oldali lámpa pedig még lefele állítva is nagyon messzire hord és ott is nagyon éles a sötét-világos, teljes sötétségben, majdnem olyan mint ez a paintes rajz. (valami ilyesmi van a kocsi előtt, kb. 2/3-án egyenes, utána az út majdnem teljes jobb oldalán emelkedik).
Illetve kb. 3-4 perces állás után az NBU a fényszóróban annyia felmelegedett, hogy amikor a kezemet rátettem a búrára, akkor nem tudtam ott tartani, annyira forró volt, rendesen megsütöttem a kezemet. Most így belegondolva, nagyon örülök, hogy megvettem a DRL-t a kocsiba, mert nem tudom elképzelni, hogy egy forró nyári napon, dugóban állva hány fokos lenne az szegény műanyag lámpa.
Szerintem lófasz fénye sem lesz. Ezek picsányi kis ledek, nincsenek valószínű rendesen sem meghajtva a hőelvezetés miatt és baromi kicsik a foncsorok. Lehet ledből jó fényszórót csinálni, de oda rendes ledek kellenek nagy foncsorral.
Természetesen lehet, h nincs igazam. Nekem képről ez jön le.
Ez azért vicc már. Gallytörő műanyagból? Xd
Eddig se szerettem az eut, most már pláne xd
Gyalogos ütközésnél sajnos így se, úgy se jó a dolog, max ha legfeljebb 10kmh-val kapom el szegényt.
Műanyag meg törik, rosszabbul jár vele. De biztos én vagyok hüle...
Mindenesetre ez az opció kiesik, pláne ha engedélyköteles.
Azaz kis méretű szúró marad alulra. Igaz a ledes nem tom hogy mutatna elől fent xd
Legtutibb a tetőkorlát lenne, de nem tudom hogy lehetne bevezetni a kábelt, meg az nagy munka már.
Pár éve azt hallottam, hogy gallytörőből is új EU által jóváhagyottat lehet felrakni, ami műanyagból van, mert a gyalogosütközés miatt nem lehet fémből.
De azon a régi terepesen jól mutatna egy bumszli tányér, akarom mondani kettő! :))
A pláne, hogy ez még relézés előtti adat... Pedig szerintem nincs nagy titka, erősebb generátor kéne oszt pont.
Amúgy meg nagyon agyalok egy jó kis szúró beszerzésén, csak nem tudom hova kéne tenni :D Elcsúfítani nem akarom az elejét, gondoltam lökös alá, úgy is elég magas az eleje :D (meg lejjebb van a magasságjelző rúd), szted? :) Még van 2 rögzítési pont is benne a lökös alatt, fúrni se kéne :D
Értelmet ne keress benne, mocskos jó a lámpa így is rajta :D Főleg, hogy feljebb állítottam és látok is vele messzire :) Refi már oda világít ahova kell neki, nem közelre.
Érdemes kitakarítani a lámpatestet belülről, nekem a projektor lencséjén szép finom porréteg űlt le az évek alatt. agyságredekkel jobb lett utáa a világításom, egy rossz szót nem tudok rá szóli.
Lehet, ennek inkább te vagy a szakértője, csak ilyet olvastam a neten, hogy a halogénes projektorok nem a legjobbak. De neten sok hülyeséget is lehet olvasni :D
"a projectoros lámpa a xenonhoz jó, halogén inkább a szabadtükröshöz"
Ez így hülyeség. Nekem a Civicemben baromi jó halogénes projektorok voltak.
Láttam én már FF-ben is rosszabbat. Itt inkább arról van szó, hogy a lámpa tervezése mennyire sikerült.
Inkább azt vettem észre, hogy a DE rendszerben a különbségek sokkal nagyobbak. A jó nagyon jó, a kicsit rosszabb meg sokkal rosszabban világít. Nem beszélve arról, hogy még mindig vannak piacon olyan DE lámpák, amik csak sima ellipszoidok és nem FF rendszerűek.
A halogén projectoros lámpa a Passat -ban is siralmas, Ismerősnek egy 2006-s van, mentem vele, tényleg nagyon kevés volt a fényerő. Valahol olvastam már hogy a projectoros lámpa a xenonhoz jó, halogén inkább a szabadtüktöshöz.
Hát nem tudom, nekem jobban bejön ha a fény széles és egyenletesen világít, még ha halványabb, mint a skoda octavia fénye, ami közelre a kocsi előtt erős, oldalra meg sokkal kevesebb fény jut.
Azért nem érzed hiányát a fehérnek, mert a szemed hozzászokott a sárgához. Én már több szezon óta nem cserélgetem a sárgát-fehéret. Standard módon a merényletsárga van a kocsiban.
projektoros megán h7-tel oldalirányban egyenletesen terített, nagyon széles látószöggel, siman láttam az út két padkáján/ároknál lévő dolgokat, a fény kb 180 fokban szétterült, de a fényerő pocsék volt.
FF-es, H4 izzós Fieszta nem tud max 150 fokot és a szélén erősen legyengül a fényerő, viszont előre erősebben világit és jó a fényerő nem húzott izzóval.
nbu viszont csapnivaló benne, oldalirányban alug van fényerő, előre erősebben és messzebbre hord de esőben és sötétben semmit sem látok vele! sárga izzók meg hallom hogy kuncognak a kesztyűtartöban mert azok főleg este, esőben jók.
mégvalami...
H7 allseason is gyengébb volt mint az NBL. legalábbis esetemben, egy oktaviában lehet más lenne a helyzet, vagy Ph1 Megánban, mert azokkal látni, azok szabadtükrösek.
H4-nél pontosits, az nb = nbu lenne?
mert lehet többféle nightbreaker sorozat van nálad, Gabi nem tudom miket küldött, de ő sem xd
csak Te tudod.
lehet a mattuló foncsor volt az oka, de gyengébbnek éreztem a xencn fényerejét az NBL-től...
és minden projektoros megános panaszkodik h este nem lát csak a húzott izzókkal.
egy sima h7 osram izzóval semmit se láttam este, ki is szálltam egyszer h világit e az a kurv@ franszia lámpa... de az NBL sokat segitett rajta,
viszont a Fieszta sárga Gold izzóval megette reggelire igy is, hátmég ha NBU volt benne...
2008/6 Megane2 aksiján 14.4V és ugyanennyit mértem terheletlenül az izzó csatlakozóin, ám az izzókat rádugva
H7 osram NBL izzó lábán 13.3V-ra csökkent a világító izzók lábán mért feszültség.
2003/11 Fiesta aksiján 14.1-14.2V a legjellemzőbb érték. Csak akkor megy fel 14.3-ra, ha sok fogyasztó van bekapcsolva. Ebből 14.4V nem jön ki. meglepő.
Ennek a kocsinak H4 a tompitottja, majd 1x - ha száraz és hideg+szélmentes lesz az időjárás és lenne rá időm ami mostanság nincs - megmérném a feszültségeket.
jelenleg is sárga hella-sárga tungsram gold párossal járok, nem érzem hiányát a fehér izzónak!
A pluszos izzok nem feltetlenul azert erosebbek, mert nagyobb a fenyaramuk.
Azert pluszosak, mert tavolabb vilagitanak, vagy a szoveguk szerint X meter tavolsagban tobb a feny. Ehhez meg eleg egy pontszerubb fenyforras, ami igaz is rajuk.
Na az NBU eredménye érdekes lett :-) Mondtam hogy a GE jobb, viszont hogy az alap GE is jobb az komoly. NBU a színe miatt tűnik erősnek???
Visszatérve a bordázott vs. FF foncsorhoz nekem is előbbi jön be inkább, Kadettembe ülve élvezem az esti vezetést. Az Octavia lehet hogy erősebben világít, de nem térít olyan homogénen. Ez által sokkal roszabbnak tűnik, közelre kerül több fény stb.
Kadett vs. Liana párosból egyértelműen több fény van a Kadett előtt (izzó majdnem ugyan az, NBU vs. NBL), azt nem mondom, hogy szebben is terít, balra alig világít a Kadett, viszont utángyártott fényszórói vannak. Xsara Picasso vagy Logan után is mikor visszaültem a Kadettbe, már láttam is. :D
De pl. egy Fiat Uno mellett is brutál fényereje van a Kadettnek, szerintem elég jó konstrukció lehet. Majd G Astra mellett megnézem valamikor, abban H7 van, gondolom ott már nem lesz erősebb.
Én egyet tudok, wagonr-ben egy Philips prémium izzó volt, ami +30-as. Bordás üveggel nagyon szép fény jött ki, nagyon jó térítés mellett. Ignis már ff, +90 izzó csak megközelítése a wagonr fényét. Elsőre nagyon ledöbbentem... Se nem terített úgy, se nem volt olyan erős fény.
Más aki wagonr-ből ugyanabba ült át csak már ff lámpás verzióba, az ugyanezt látta.
De itt van cartárs kadett típusú gépjárműve. Hasonló tapasztalattal, ha jól emlékszem. Szeretem a számokat, de elmélet sokszor megbukik xd
jó lett volna egy H7 osram 65W offroad izzót is letesztelni,
de a lakásvásárlás miatt ..... na arra nincs időm meg ezerrel kavar a bank-eladó-ügyvéd triumvirátus, már alig várom hogy végelegyen.
Azért az a bordázott üveg kurva sokat levesz ám a fényből, csak nem veszed észre. Sokkal jobb egy FF lámpa egy hagyományos bordázottnál.
A H4, meg persze, adott ki több fényt, egy bizonyos pontban, de legalábbis egy nagyon kis tartományban, de azt ne felejtsd el, hogy a H7 meg körben sugároz.
Egy jó H7 FF-rendszerből jó 60-70 %-kal több fény jön ki, mint egy bordázott H4-ből...
Tegnap mérten egy-két izzó lumen értékét, hát volt, ahol a húzott ugyanannyi volt, mint egy normál. Volt, ahol 5-6 %-kal több volt. Tény, hogy színhőmérséklete mindegyiknek magasabb volt, mint a normálé.
Az FF kb a szabadabb formázása miatt terjedt el, meg szebb. Ennyi az össz előnye szerintem.
Minden másban hozza kb ugyanazt a bordás rendszer. Ha belegondolsz az FF is az, csak nem elől az üveg formázott, hanem a foncsor :D Márpedig a foncsort nehezebb is formázni, ha pl egy sima tükör lenne és elől lenne csak a bordázás az egyszerűbb, fröccsöntött :D
Nemrég beszéltem Atival a tesztről és azt mondja meglepő, de több esetben h4 erősebb volt, mint h7 tompítottban :S Refiben nem.