Igazad lesz, az 421-es. A rugókötegek a 325-ösön kevésbé látszanak, mert belsô keretes (most eltekintve a szögletes homokládától...) Hány darab maradt egyáltalán az országban ebbôl a sorozatból?
Viszont a 601-est megmutató filmben szerintem nem egy 325-ös bukkan fel, hanem egy 421-es, ami még különlegesebbé teszi, mert az a sorozat is elég kuriózumnak mondható... főleg mozgóképen.
Trianon után hazánkban csak öt MÁV keskeny gőzmozdony maradt, a MÁV 399,101 ,102 és MÁV 490,001 ,029 ,030. Egyetlen vonal maradt, a Gyulavidéki HÉV 15 km csonkja, ahol 1920. évi rovancs szerint két idegen (nem HÉV) mozdony van. Akkor ez a két 399,1 lenne? mert az ,102-es 1926-ban bérbe is lett adva a grófnak és 1941-ig itt dolgozott.
A MÁV 399,101 psz. lokomotív 1928.VIII.12.-IX.14. között (de lehet, hogy már korábban is) az épülő KGV vonalán anyagvonatozott. Júniusban az alábbi problámák voltak vele:
- jobb oldali tolattyúfedél fúj (de üzemképes)
- jobb oldali tápfej és lövettyűnél 1-1 db csavarház repedt (de üzemképes)
- hengerváltók nem zárnak tökéletesen (de üzemképes)
- "NÁTHÁN" kenőkészülékből az olaj elszökik (kicserélendő)
- baloldali tápfej sérült (de üzemképes)
- ütközőfa bélés sérült
- gőzfűtési feszmérő hiányzik
A masina azért kellett, mert a MÁV-tól vásárolt Malett rendszerű gőzmozdony nem tudták megjavítani. Ez a mozdony 1928-ban le is lett selejtezve, vajon mi baja lehetett, hogy nem tudták gatyába rázni?
Köszönöm az infokat. Lefényképeztem, megpróbálok róla képet feltenni. Még annyit tudok róla mondani, hogy a szám előtt egy kis z betű van, az egyik sarkán sérült. A hátlapon én nem látok semmi különöset, van egy kicsi luk rajta, és a hátlapja sávozott, vagy hogy kell ezt mondani. Passz. Akár eredeti, akár nem, relikvia, ami Édesapámtól maradt ránk, ezen kívül még van egy böhöm nagy mozdony-lámpa is és egy bakterlámpa is, meg egy pár vasúti jegy a 40-es évekből.
Nekem nincsen Photoshopon nem tudom igy kinagyitani a képet, de nézd meg ezt a lapot, de ne a mozdonyok szépségét, vagy esetleg csunyaságát nézd, hanem azt, hogy Svájcban az összes mozdony kerekeit az SLM küllösre gyártotta, még a játék mozdonyt is, már akkor is. Ha meg nézed a jobb oldali faszi mögött lévő hengert, látható az eredeti fényezés, olyan állapotban ahogy legyártották a mozdonyt, de ez nem mondható el a mozdony konyha felőli részére. Valamit ott a Vasgyárban buheráltak rajta, hogy mit azt nem tudom, de az biztos, hogy a svájci nem igy szállitotta, hanem a Vasgyárban nyultak hozzá. (ez tévesztett meg engem) (Amugy a Vasgyár házilag is készitett 5 mozdonyt), Erről, hogy 1905-ben rajta volt a 2-es nem tudtam, nálad vannak a fotok.
Ez egy Ózdi gyártású gép amelyet 520 mm-es nyomtávon gyártották az RMST-RS (RimamurányiSalgótarjáni Vasmű Rákos-Szirt) részére, és valóban viselte a 2-es számot