Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2011.01.03 0 0 39929

Déli? Szegény Lányi Ernő, hogy örülne neki!

Előzmény: 7578 (39928)
7578 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 39928

A harmadik fotót nézzétek meg... magáért beszél.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=106067254&t=9048189

7578 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 39927

Találtam egy 1946-os mozdonyállomásítási kimutatást, azon nyolc darab 421-es található, és mind Ferencváros honos-:)))

Előzmény: rezgaras (39926)
rezgaras Creative Commons License 2011.01.02 0 0 39926

Igazad lesz, az 421-es. A rugókötegek a 325-ösön kevésbé látszanak, mert belsô keretes (most eltekintve a szögletes homokládától...) Hány darab maradt egyáltalán az országban ebbôl a sorozatból?

Előzmény: 7578 (39924)
rezgaras Creative Commons License 2011.01.02 0 0 39925

Nem "egy", hanem "a"... :-))

 

Előzmény: 7578 (39924)
7578 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 39924

Jó szemed van... valóban egy 203-as.

 

Viszont a 601-est megmutató filmben szerintem nem egy 325-ös bukkan fel, hanem egy 421-es, ami még különlegesebbé teszi, mert az a sorozat is elég kuriózumnak mondható... főleg mozgóképen.

 

Előzmény: rezgaras (39922)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 39923

Már régebben beakartam szkennelni. Most ismét megtaláltam.

 

Modelleisenbahner 2003/08. 30-33. p.

 

rezgaras Creative Commons License 2011.01.02 0 0 39922

Ha jól látom, az elsô film kezdô képsorán a Fialovits által átépített 203,501-es is látható.

 

Előzmény: Felek Ferenc (39921)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.01.02 0 0 39921
Robi bakter Creative Commons License 2011.01.01 0 0 39920

Minden gőzős barátnak Boldog és Sikerekben Gazdag Új Évet kívánok!

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.01 0 0 39919

sagia77 Creative Commons License 2010.12.31 0 0 39918

Mozdonyfüstben gazdag BÚÉK!

FAV 20 Creative Commons License 2010.12.31 0 0 39917

Nagyon jó!

 

Én is boldog új évet kívánok minden kedves topiktársamnak.

Előzmény: Törölt nick (39915)
Bárdos Imre Creative Commons License 2010.12.31 0 0 39916

Azt is láttam, de a 601 a nagy kedvenc! :)

Előzmény: rezgaras (39914)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.31 0 0 39915

 

rezgaras Creative Commons License 2010.12.31 0 0 39914

Késôbb pedig egy 325-ös.

Előzmény: Bárdos Imre (39911)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.12.31 0 0 39913

Eddig nem volt 1944-nél fiatalabb feltöltés! Remélem, 1948-ig eljutunk, amikor 490,-est filmeztek Békéssámsonon!

 

Filmen mintha lenne 601-es (Azúr Express, 1938), de ott áll a mozdony.

Előzmény: Bárdos Imre (39911)
etwg Creative Commons License 2010.12.31 0 0 39912

 

 

Sok szép gözmozdonyélményekben gazdag uj esztendöt kivánok!

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2010.12.31 0 0 39911

Urak, az alábbi filmhíradó elején egy 601. sor. gőzös látható! Nem is igen hiszem, hogy eddig láttunk volna ilyen gőzöst mozgóképen!

 

Mindenkinek boldog új évet!

 

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=6228

Felek Ferenc Creative Commons License 2010.12.30 0 0 39910

Trianon után hazánkban csak öt MÁV keskeny gőzmozdony maradt, a MÁV 399,101 ,102 és MÁV 490,001 ,029 ,030. Egyetlen vonal maradt, a Gyulavidéki HÉV 15 km csonkja, ahol 1920. évi rovancs szerint két idegen (nem HÉV) mozdony van. Akkor ez a két 399,1 lenne? mert az ,102-es 1926-ban bérbe is lett adva a grófnak és 1941-ig itt dolgozott.

 

A MÁV 399,101 psz. lokomotív 1928.VIII.12.-IX.14. között (de lehet, hogy már korábban is) az épülő KGV vonalán anyagvonatozott. Júniusban az alábbi problámák voltak vele:

 

- jobb oldali tolattyúfedél fúj (de üzemképes)

- jobb oldali tápfej és lövettyűnél 1-1 db csavarház repedt (de üzemképes)

- hengerváltók nem zárnak tökéletesen (de üzemképes)

- "NÁTHÁN" kenőkészülékből az olaj elszökik (kicserélendő)

- baloldali tápfej sérült (de üzemképes)

- ütközőfa bélés sérült

- gőzfűtési feszmérő hiányzik

 

A masina azért kellett, mert a MÁV-tól vásárolt Malett rendszerű gőzmozdony nem tudták megjavítani. Ez a mozdony 1928-ban le is lett selejtezve, vajon mi baja lehetett, hogy nem tudták gatyába rázni?

Bárdos Imre Creative Commons License 2010.12.29 0 0 39909

Szia! Skype? Szeretnék kérdezni valamit.

Előzmény: 7578 (39908)
7578 Creative Commons License 2010.12.29 0 0 39908

De jó kép!!! 76-os, akarom mondani 376-os az utolsó... Rövid szertartány, magas víztartály...

 

Mikori a felvétel? Hátha lehet szűkíteni a gépek számát-:)))

Előzmény: Felek Ferenc (39907)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.12.29 0 0 39907

Vésztői vízszállító kocsik, 37?, 275, 275, valamennyi letét.

csupaszabo Creative Commons License 2010.12.29 0 0 39906

Köszönöm az infokat. Lefényképeztem, megpróbálok róla képet feltenni. Még annyit tudok róla mondani, hogy a szám előtt egy kis z betű van, az egyik sarkán sérült. A hátlapon én nem látok semmi különöset, van egy kicsi luk rajta, és a hátlapja sávozott, vagy hogy kell ezt mondani. Passz. Akár eredeti, akár nem, relikvia, ami Édesapámtól maradt ránk, ezen kívül még van egy böhöm nagy mozdony-lámpa is és egy bakterlámpa is, meg egy pár vasúti jegy a 40-es évekből.

Előzmény: 7578 (39898)
kristonl Creative Commons License 2010.12.29 0 0 39905

Nekem publikus a címem, légy szives írj valamit!

Köszönöm!

k.novotny Creative Commons License 2010.12.28 0 0 39904

A többit esetleg megbeszélhetjük privátban, mert mindjárt jön a három nicknevú olvtárs, hogy szétoffoljuk a forumot, és ir a módiknak:-)))

Előzmény: k.novotny (39903)
k.novotny Creative Commons License 2010.12.28 0 0 39903

Nekem nincsen Photoshopon nem tudom igy kinagyitani a képet, de nézd meg ezt a lapot, de ne a mozdonyok szépségét, vagy esetleg csunyaságát nézd, hanem azt, hogy Svájcban az összes mozdony kerekeit az SLM küllösre gyártotta, még a játék mozdonyt is, már akkor is. Ha meg nézed a jobb oldali faszi mögött lévő hengert, látható az eredeti fényezés, olyan állapotban ahogy legyártották a mozdonyt, de ez nem mondható el a mozdony konyha felőli részére. Valamit ott a Vasgyárban buheráltak rajta, hogy mit azt nem tudom, de az biztos, hogy a svájci nem igy szállitotta, hanem a Vasgyárban nyultak hozzá. (ez tévesztett meg engem) (Amugy a Vasgyár házilag is készitett 5 mozdonyt), Erről, hogy 1905-ben rajta volt a 2-es nem tudtam, nálad vannak a fotok.

 

http://www.martynbane.co.uk/2003Trips/Brienzetc/oct042003-2.htm

 

 

A Krauss mozdony az nálunk is 1-es

 

Kettönk közt az a különbség, hogy te egybe veszed az egész Vasgyár mozdonyokat, nálunk ezek szét vannak bontva

 

Tehát nálunk a Rima alat fut Ózd, mert 1908-ig a Rimamurányi-Salgótarjáni szektához tartozott)

 

Rákos-Szirt

Rozsnyó

és maga a Salgótarjáni Vasgyár (nálunk ezek vannak római számmal)

 

 

 

 

Előzmény: kristonl (39902)
kristonl Creative Commons License 2010.12.28 0 0 39902

RÁKOS 3016/894

 

 

Az SKB-s mozdonyokkal segíts, mert azokról itthon nincsenek adatok (eddig) a levéltárban (sem).

k.novotny Creative Commons License 2010.12.28 0 0 39901

 

 

Ez egy Ózdi gyártású gép amelyet 520 mm-es nyomtávon gyártották az RMST-RS (RimamurányiSalgótarjáni Vasmű Rákos-Szirt) részére, és valóban viselte a 2-es számot

Előzmény: kristonl (39900)
kristonl Creative Commons License 2010.12.28 0 0 39900

Rossz vagyok.

De kíváncs is.

Nekem a SKB 2. az 182/871 KRAUSS, nem a 189-es.Ezt nem tudtam, hogy az SKB-nál is volt.

 

SKB rt.

Tudomásom szerint 3 gép lett átvéve máshonnan:

-1883-ban a RIMA  vecseklői üzemétől 1db

-1888-ban az Etesi Krt-től 2db

A 7-ről nem tudok semmit.

 

17 mozdony+ez a 3db=20?

Esetleg a 17-ben benne van ez a 3?

 

Tovább egyszerűsiti a kérdést, hogy a vecseklői mozdonyok általában a RIMA-hoz kerültek, 585-586!

A táblázataimra a múltkor írtad, hogy hibásak, ebből és a kisvasutas adatokból nehéz összehozni.

 

Kötöm az ebet a karóhoz, csak arab számos fotóim vannak, de meggyőzhető vagyok.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!