Keresés

Részletes keresés

g8-s15 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170585

Steinamanger=Szombathely

Harkau Kohlnhof= Harka - Kópháza (Déli Vasút állomása volt, majd Harka, Magyarfalva, ma ismét Harka)

Előzmény: Andó Gergely (170432)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170584
Budapest - Herceghalom - Komárom

A Csaururszok elszaladtak előlem, de egyébként nem lett rossz.



Ha ugrál az oldal, egy frissítés kell neki!
scsabi Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170583
off

Peti! Nem érzékelted az iróniát! :-)
A betű (legalábbis a betűírásos nyelvkben) a kimondott hang leírt képe.

on
Előzmény: v_peti (170571)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170582

Javaslat :

 

 Valamelyik hozzáértő igazán összeszedhetné valamilyen okos módszerrel a 25-ös vonal, vagy Zeg-Hodos, vagy őrségi vasút néven a vonal újjáépítéséről itt, ezen a topicon megjelenteket, és feltehetné a fehérnégyzet.fw.hu-ra, mert két havonta megkérdezik az újonnan jötek.

seTTebello Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170581
Kedves felder

>>Ha évekkel ezelőtt nem lett volna Diósgyőri Vasgyárak, akkor a mozdonyok ma mezítláb járhatnának, ugyanis ha közelebbről megnézed, a sínbe az van belehengerelve, hogy: "Diósgyőr" .

Ha közelebbről megnézed az igazán komoly síneken valami egész más van.



Vannak egyáltalán 42 - es diósgyőri sínek? Én nem emlékszem ilyenre.
Előzmény: felder (170284)
gw Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170580
Tán nem április 1 van? :))
Előzmény: Törölt nick (170578)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170579
Pld.:Kkfháza-Városföld szakaszt.
Előzmény: Törölt nick (170578)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170578
Bocsánatot kérek, valószínűleg átsiklottam felette, de MIT ÉPÍTENEK ÁT ?
Előzmény: 1047 005-2 (170575)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170577

Nem jó a felvetésed.

 

Arról szól a történet, hogy egy KÖZismert de mindennapi életben nem használt tényből hogyan lehet NEM a döntéshozó, hanem a döntésELŐKÉSZÍTŐ számára adatokat használni.

 

Ha megváltoztatod az ALAP feltételeket, akkor nem ugyanarról beszélsz.

 

Vasúti példa :

Bizonyos ökölszámok alapjján  elbeszélgethetünk itt a keleti és nyugati országrészünk közötti közvetlen ( átszállás nélküli) vasúti összeköttetések értelméről vagy értelmetlenségéről.

 

Jutunk majd ilyen vagy olyan álláspontra.

Mindegy., az eredmény.

 

 

De erre Te jössz, hogy a Dunántúl holnaptól Pannonia néven önálló állammá alakul, tehát a Duna egyben országhatár is lesz ezentúl.

 

Ekkortól már az eredeti beszélgetésünknek a két országrész közötti közvetlen vasúti összeköttetésről nincs jelentősége, úgymond okafogyottá vált, és ÚJ VITÁT kell nyitnunk, a két ÚJ ORSZÁG közötti közvetlen vasúti öszeköttetés sűrűségének fontosságáról vagy lényegtelenségéről.

 

Tehát lehet megváltoztatni ALAPadatokat, de akkor az már egy másik történet.

Előzmény: hmsoft (170564)
szivats Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170576
Visszafelé nem láttad a Csörgőt, az is érdekes volt.
Előzmény: papanatoo (170574)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170575
Az átépítések miatti kerülő útiányon át közlekedő Ro-Lák menetidejét csökkentendő,vezérlőkocsis próbákat végeznek az ÖBB és a MÁV Rt GÜ emberei.

Kép:itt.
papanatoo Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170574
Minden szavad igaz, tegnap 3/4 9 felé láttam az összeállítást a ferihegyi határőr laktanyánál, épp akkor pírított felfelé, nem volt rossz!
Előzmény: szivats (170565)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170573
Tisztelt B. Á-né!

Köszönöm gyors válaszát a TCV I. füzet módosításával kapcsolatban!

Levelének tartalmi elemzése után, és az index.hu hírportál vasúti fórumának tagjaival való konzultálás után az alábbi megállapításokra jutottam:

Teljességgel érthetetlen, hogy 2004. június és december közötti fél év miért nem volt elegendő legfeljebb három A/-4es oldalnyi német szöveg fordítása miért húzodott ennyi ideig. Ezt a munkát ugyanis elvben a Tarifa Osztály munkatársai is elvégezhetnék. Egy megfelelő német tudású személynek ez 1-2 napos munka lett volna! Talán nem a leghatékonyabb módját választották a fordítás elvégeztetésének...

Számomra és utastársaim számára teljesen mindegy, hogy a vasutak közötti (az internetről egyébként letölthető) általános érvényű megállapodás hogyan gyűrűződik végig a legalább 6 szintű nemzetközi díjszabási rendszerben. A lényeg ettől nem változik: az utasoknak nincs lehetőségük megkapni a MÁV-tól az őket megillető kompenzációt.

Természetesen az utasokat az sem érdekli, hogy a magyar nyelvű szabályozás a közbeszezési eljárás elhúzódása, a Tarifa Osztály lassú munkavégzése, vagy a K.-Sz.-N. trió ellenjegyzésének hiánya miatt késik.

Ezek után adódik a fő kérdés! Elegendő-e, hogy a MÁV írásban tájékoztatja a társvasutak megfelelő hivatalait a csúszás tényéről? Nos meglátásom szerint NEM. A MÁV Rt ugyanis nem (csak) a társvasutakkal kerül jogviszonyba a jegyváltás és a vonatközlekedés lebonyolítása során, hanem az utasokkal is! Az utas (elméletileg) a rá vonatkozó "jogok és kötelezettségek" ismeretében vált menetjegyet. Ha a jegyváltás egy társvasút jegypénztárában történik, akkor ő vélelmezhetően a társvasút TCV I-es füzetét ismeri, mely szerint jár a kompenzáció a vonat késése esetén!

Tekintettel arra, hogy a MÁV Rt NEM kérte a díjszabás módosítását, nem tett közzé a késedelmes bevezetésről "hírdetményt", így semmilyen jogalapja nincs a kompenzáció megtagadásának. Ezt azonban a végrehajtásnál dolgozó jegyvizsgáló, pénztáros és ügyeletes tiszt munkatársak dokumentálhatóan megtették!

Így az üggyel kapcsolatos véleményem nem változott. A hatóságok vizsgálatát fogom kérni az esettel kapcsolatban. Ám ha már egyszer úgyis veszem a fáradságot az Önök munkájának elvégzésére, akkor már további díjszabási anomáliák vizsgálatás is kezdeményezni fogom (különös tekintettel arra, hogy milyen alapon egészítik ki, írják felül a hivatalos díjszabásokat mindenféle kétes színvonalú táviratokkal, melyeket munkatársai "titkosnak" minősítenek, azt betekintésre nem adják ki).

Tisztelettel:

Andó Gergely
oldmumus Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170572
Total bezar az uzem, tehat sem vasuton, sem kozuton nem fogjak fuvarozni. Ha nem zart volna be akkor is maradt volna a vasut. Miert is?

A mostani 7-esrol egyre inkabb tiltjak ki a nagykocsikat. Ha kesz lesz az M7 egy jo faval megrakott kocsi nem fog felvanszorogni es ezzel sok uzemanyagot pazarolni a koroshegyi volgyhidra.
Előzmény: v_peti (170570)
v_peti Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170571

"nagyon nehéz kimondani ukránul a g-betűt"

Mézga Aladár óta tudjuk, hogy a "g" az ábécé legnehezebb betűje. Épp ezért a magyar sem mondja csak írja. Az ukránnak még ez is nehéz ezért írásban is pótolja egy Г vagy egy ґ betűvel.

 

Érdekes módon az orszok meg nagyon is szeretik a G betűt, a H betű rovására. Ugyanis pl. Hitler helyett Гитлep-t mondanak, és azt hiszem, hogy a hamburger helyett гaмбуpгep-t.

 

 

 

Előzmény: scsabi (170508)
v_peti Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170570

Epp ma reggel linkeltem be Szantodi fafeladas megszunik.

 

Bezár az üzem? :( Vagy ezentúl közúton viszik? :(((((

Sajnos ez utóbbihoz bőven lesz szabad kapacitás az M7-esen. :((((((((((

 

Előzmény: oldmumus (170511)
amicus Creative Commons License 2005.03.31 0 0 170569

sok jogásszal összeveszni nem jelent jót az álmoskönyvek szerint

 

Magam is így látom :-)

Előzmény: bodecsabi (170553)
amicus Creative Commons License 2005.03.31 0 0 170568

különben is, hogyan lehet egy személykocsisnak hinni [...]

( szerinted ere most ki fog ugrani ????)

 

Mit gondoltál? :-))) Nagyon kiesel a személykocsisok kegyeiből...

 

Egyébként nem a hétfő, de a péntek tiszteletére kis tanítványaimnak én is egy hasonló fejtörővel készülök holnap - a reklámtörvényből.

Az én elvem ugyanez: ne írjunk dolgozatot, amíg nem muszáj, tudok én máshogy is aljas lenni :-))

Előzmény: Törölt nick (170550)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.31 0 0 170567
"

Májusig minden pénzét feléli a MÁV
A cég csődjének elkerülésére még nincs megoldás, viszont az osztrák vasúttal közös külföldi terjeszkedésről tárgyalnak írja a NOL
A vasút átalakításáról szombaton kétféle előterjesztést is vitt magával csaknem egy hetes távol-keleti útjára Kóka János. Szeretné eldönteni, a MÁV két vagy három részre vágásának tervét vigye-e a kormány elé március végéig.
Választásától függetlenül a vasútfejlesztés hosszú távú koncepciójára, a gőzerővel készülő Baross-programra koncentráló szaktárca hamarosan folytatja a MÁV menedzsmentjének átalakítását és a cég részleges privatizálásának előkészítését. Ebben az sem zavarhatja meg a minisztérium szakembereit, hogy a csőd szélére sodródott társaságnál azt sem tudják: nyáron miből fizetik ki a dolgozók bérét, a vonatok által elhasznált gázolaj és villanyáram árát. Így a kalapban benne van, hogy egyes vasúti vezetők felmentéséhez éppen a társaság pénzügyi összeomlása biztosítja majd az apropót.
A lehetőségek között szerepel például, hogy a közeljövőben távozni kényszerül posztjáról Mándoki Zoltán, a MÁV vezérigazgatója. Esetleges távozása után helyét Gaál Gyula jelenlegi elnök-vezérigazgató vehetné át. 
"

Törölt nick Creative Commons License 2005.03.31 0 0 170566
De, írták, hogy ma Bpn járt a Csoergoe.
Előzmény: szivats (170565)
szivats Creative Commons License 2005.03.31 0 0 170565
Senki nem látta (nem tartotta említésre méltónak), hogya 7207 V43+M41+néhány Bhv (4-5?) összeállításban ment Pestre? Utánna persze a Csörgő mással ment vissza.
hmsoft Creative Commons License 2005.03.31 0 0 170564
traficc,

"bizonyos szinten elég, ha rövid számítással , úgymond képbe helyezed magad, vagy hallgatóságod"

...vagyis a teljes információtömegnek azt a részét ismered, amely nagyrészt meghatározza az adott szituációt - és ez alapján számolsz.
De tudod-e egy konkrét szituációban, hogy ismered a nagyrészt meghatározó elemeket? És tudod-e egyáltalán, mik azok a nagyrészt meghatározó elemek?

(Hülye példa: ha egyszercsak a 150000 családból a fele elkezd hozzám deviancia órákra járni, és kidobja a zongoráját, a Nobel-díjas erőteljesen felsül. Pedig csak egyetlen paramétert változtattunk meg - igaz, épp a legsűrűjéből.)

hm
Előzmény: Törölt nick (170557)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.31 0 0 170563
OFF: Univerzális, férfi-női fogorvos, rajta is dolgozott egy ideig! :))))) Így már nem féltékeny annyira! :)) ON
Előzmény: rg7 (170562)
rg7 Creative Commons License 2005.03.31 0 0 170562

OFF

És a feleséged mit szól hozzá?:))

ON

Előzmény: Törölt nick (170561)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.31 0 0 170561
OFF: Hát azt megkéri, de megéri a pénzt :))) Három éve dolgozik rajtam :)) ON
Előzmény: rg7 (170560)
rg7 Creative Commons License 2005.03.31 0 0 170560

OFF

Az ára lemaradt:))

ON

 

Előzmény: Törölt nick (170559)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.31 0 0 170559
OFF: Budapesten van egy fiatal, csinos ráadásul kiválló fogorvos hölgy ismerősöm :) Ha kell adom a számát :) ON
Előzmény: Törölt nick (170557)
bodecsabi Creative Commons License 2005.03.31 0 0 170558

Szívtelen egy pasi vagy, tudod e ?

 

Tudom, BAKTER büszke lenne rám :)

 

Csabi

 

 

Előzmény: Törölt nick (170557)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.31 0 0 170557

bodecsabi :

Tényleg, én fiatal és tudatlan vagyok, mi az a zongorahangolós példa?

 

 

traficc :

 

 Szívtelen egy pasi vagy, tudod e ?

 

Késő este, fáradt, megtört, nyűgös, morgós, lusta, kövér, beteg, öregembertől ilyet kérdezni egy igen fárasztó nap után ?????????? ....nos hát nem valami sportszerű..........:-))))

 

( egész nap nem csináltam ma semmit, abban lehet a legjobban elfáradni)

 

Na tehát zongorahangolós példa :

 

Egyik Nobel díjas tudós, 196x-ban bement a Chikágoí egyetemen előadást tartani, talán robottechnikából vagy biológiából vagy akármiből.

Ott ült kb. 400 hallgató egy nagy lejtősben.

 

ezzel kezdte :

 

Kap 50 dollárt aki megmondja 10 percen belül, hogy hány zongora hangoló van Chicagoban ?

 

persze néma csend.............kussolás.............néhányan összenéztek, hogy biztosan jól van az öreg ??

 

Eltelt a10 perc.

 

Nos mondta a Nobel díjas.:

Akkor nézzük.

 

 - Chicagónak van  3 millió lakosa.

 - Ez a 3 millió lakos 4 fővel számolva 750.000 családban él.

 - Chicagoban a KSH 20%-ra teszi a felső közép ill. a felső osztály tagjait. Ez 150.000 család. ezekben van zongora. ( akkoriban ez kötelező státusszimbolum volt, abban a körben)

 - Egy zongorát évente kétszer kell hangolni. tehát évente 300.000 zongora hangolást kell csinálni.

 - Évente van 200 munkanap, tehát naponta 1500 zongorahangolást kell megcsinálni.

 - Egy zongora hangoló 8 órás munkanapon 3 zongorát tud hangolni, úgy, hogy utazik egik helyről a másikra.

 - Tehát Chicagóban 500 zongorahangoló él meg/dolgozik s az 50 dolláromat megtartom magamnak !

 

( aszámok nem bizts, hogy pontosak)

 

A történetet, oktatás módszetanból tanította Pilinszky nekünk anno, ugyanis teljesen mindegy a végeredmény, a Nobel díjas arra vezette rá a 400 fős hallgatóságát ( már amelyik megértette a példa üzenetét), hogy bizonyos szinten elég, ha rövid számítással , úgymond képbe helyezed magad, vagy hallgatóságod.

 

évekkel később láttam TV riportot Szentgyörgyi proffal, ill. Tellerrel, mindketten elmesélték a riporternek ezt a példát, ésolyan jól esett, hogy már ismertem.

 

 

OFF

Fogorvos protekcióra amúgy szükségem lesz nem sokára.

ON

 

 

Előzmény: bodecsabi (170549)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.03.31 0 0 170556
"Emlékszem, hogy milyen elismerést váltott ki, mikor szinte a sínkorona szintről egy lépéssel a vezérálláson termett."

A földön állva az ajtó kinyitása is csodálkozásra készteti a kollégákat.
Előzmény: Dash 9 (170554)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!