Valamelyik hozzáértő igazán összeszedhetné valamilyen okos módszerrel a 25-ös vonal, vagy Zeg-Hodos, vagy őrségi vasút néven a vonal újjáépítéséről itt, ezen a topicon megjelenteket, és feltehetné a fehérnégyzet.fw.hu-ra, mert két havonta megkérdezik az újonnan jötek.
>>Ha évekkel ezelőtt nem lett volna Diósgyőri Vasgyárak, akkor a mozdonyok ma mezítláb járhatnának, ugyanis ha közelebbről megnézed, a sínbe az van belehengerelve, hogy: "Diósgyőr" .
Ha közelebbről megnézed az igazán komoly síneken valami egész más van.
Vannak egyáltalán 42 - es diósgyőri sínek? Én nem emlékszem ilyenre.
Arról szól a történet, hogy egy KÖZismert de mindennapi életben nem használt tényből hogyan lehet NEM a döntéshozó, hanem a döntésELŐKÉSZÍTŐ számára adatokat használni.
Ha megváltoztatod az ALAP feltételeket, akkor nem ugyanarról beszélsz.
Vasúti példa :
Bizonyos ökölszámok alapjján elbeszélgethetünk itt a keleti és nyugati országrészünk közötti közvetlen ( átszállás nélküli) vasúti összeköttetések értelméről vagy értelmetlenségéről.
Jutunk majd ilyen vagy olyan álláspontra.
Mindegy., az eredmény.
De erre Te jössz, hogy a Dunántúl holnaptól Pannonia néven önálló állammá alakul, tehát a Duna egyben országhatár is lesz ezentúl.
Ekkortól már az eredeti beszélgetésünknek a két országrész közötti közvetlen vasúti összeköttetésről nincs jelentősége, úgymond okafogyottá vált, és ÚJ VITÁT kell nyitnunk, a két ÚJ ORSZÁG közötti közvetlen vasúti öszeköttetés sűrűségének fontosságáról vagy lényegtelenségéről.
Tehát lehet megváltoztatni ALAPadatokat, de akkor az már egy másik történet.
Köszönöm gyors válaszát a TCV I. füzet módosításával kapcsolatban!
Levelének tartalmi elemzése után, és az index.hu hírportál vasúti fórumának tagjaival való konzultálás után az alábbi megállapításokra jutottam:
Teljességgel érthetetlen, hogy 2004. június és december közötti fél év miért nem volt elegendő legfeljebb három A/-4es oldalnyi német szöveg fordítása miért húzodott ennyi ideig. Ezt a munkát ugyanis elvben a Tarifa Osztály munkatársai is elvégezhetnék. Egy megfelelő német tudású személynek ez 1-2 napos munka lett volna! Talán nem a leghatékonyabb módját választották a fordítás elvégeztetésének...
Számomra és utastársaim számára teljesen mindegy, hogy a vasutak közötti (az internetről egyébként letölthető) általános érvényű megállapodás hogyan gyűrűződik végig a legalább 6 szintű nemzetközi díjszabási rendszerben. A lényeg ettől nem változik: az utasoknak nincs lehetőségük megkapni a MÁV-tól az őket megillető kompenzációt.
Természetesen az utasokat az sem érdekli, hogy a magyar nyelvű szabályozás a közbeszezési eljárás elhúzódása, a Tarifa Osztály lassú munkavégzése, vagy a K.-Sz.-N. trió ellenjegyzésének hiánya miatt késik.
Ezek után adódik a fő kérdés! Elegendő-e, hogy a MÁV írásban tájékoztatja a társvasutak megfelelő hivatalait a csúszás tényéről? Nos meglátásom szerint NEM. A MÁV Rt ugyanis nem (csak) a társvasutakkal kerül jogviszonyba a jegyváltás és a vonatközlekedés lebonyolítása során, hanem az utasokkal is! Az utas (elméletileg) a rá vonatkozó "jogok és kötelezettségek" ismeretében vált menetjegyet. Ha a jegyváltás egy társvasút jegypénztárában történik, akkor ő vélelmezhetően a társvasút TCV I-es füzetét ismeri, mely szerint jár a kompenzáció a vonat késése esetén!
Tekintettel arra, hogy a MÁV Rt NEM kérte a díjszabás módosítását, nem tett közzé a késedelmes bevezetésről "hírdetményt", így semmilyen jogalapja nincs a kompenzáció megtagadásának. Ezt azonban a végrehajtásnál dolgozó jegyvizsgáló, pénztáros és ügyeletes tiszt munkatársak dokumentálhatóan megtették!
Így az üggyel kapcsolatos véleményem nem változott. A hatóságok vizsgálatát fogom kérni az esettel kapcsolatban. Ám ha már egyszer úgyis veszem a fáradságot az Önök munkájának elvégzésére, akkor már további díjszabási anomáliák vizsgálatás is kezdeményezni fogom (különös tekintettel arra, hogy milyen alapon egészítik ki, írják felül a hivatalos díjszabásokat mindenféle kétes színvonalú táviratokkal, melyeket munkatársai "titkosnak" minősítenek, azt betekintésre nem adják ki).
Total bezar az uzem, tehat sem vasuton, sem kozuton nem fogjak fuvarozni. Ha nem zart volna be akkor is maradt volna a vasut. Miert is?
A mostani 7-esrol egyre inkabb tiltjak ki a nagykocsikat. Ha kesz lesz az M7 egy jo faval megrakott kocsi nem fog felvanszorogni es ezzel sok uzemanyagot pazarolni a koroshegyi volgyhidra.
Mézga Aladár óta tudjuk, hogy a "g" az ábécé legnehezebb betűje. Épp ezért a magyar sem mondja csak írja. Az ukránnak még ez is nehéz ezért írásban is pótolja egy Г vagy egy ґ betűvel.
Érdekes módon az orszok meg nagyon is szeretik a G betűt, a H betű rovására. Ugyanis pl. Hitler helyett Гитлep-t mondanak, és azt hiszem, hogy a hamburger helyett гaмбуpгep-t.
Májusig minden pénzét feléli a MÁV A cég csődjének elkerülésére még nincs megoldás, viszont az osztrák vasúttal közös külföldi terjeszkedésről tárgyalnak írja a NOL A vasút átalakításáról szombaton kétféle előterjesztést is vitt magával csaknem egy hetes távol-keleti útjára Kóka János. Szeretné eldönteni, a MÁV két vagy három részre vágásának tervét vigye-e a kormány elé március végéig. Választásától függetlenül a vasútfejlesztés hosszú távú koncepciójára, a gőzerővel készülő Baross-programra koncentráló szaktárca hamarosan folytatja a MÁV menedzsmentjének átalakítását és a cég részleges privatizálásának előkészítését. Ebben az sem zavarhatja meg a minisztérium szakembereit, hogy a csőd szélére sodródott társaságnál azt sem tudják: nyáron miből fizetik ki a dolgozók bérét, a vonatok által elhasznált gázolaj és villanyáram árát. Így a kalapban benne van, hogy egyes vasúti vezetők felmentéséhez éppen a társaság pénzügyi összeomlása biztosítja majd az apropót. A lehetőségek között szerepel például, hogy a közeljövőben távozni kényszerül posztjáról Mándoki Zoltán, a MÁV vezérigazgatója. Esetleges távozása után helyét Gaál Gyula jelenlegi elnök-vezérigazgató vehetné át. "
Senki nem látta (nem tartotta említésre méltónak), hogya 7207 V43+M41+néhány Bhv (4-5?) összeállításban ment Pestre? Utánna persze a Csörgő mással ment vissza.
"bizonyos szinten elég, ha rövid számítással , úgymond képbe helyezed magad, vagy hallgatóságod"
...vagyis a teljes információtömegnek azt a részét ismered, amely nagyrészt meghatározza az adott szituációt - és ez alapján számolsz. De tudod-e egy konkrét szituációban, hogy ismered a nagyrészt meghatározó elemeket? És tudod-e egyáltalán, mik azok a nagyrészt meghatározó elemek?
(Hülye példa: ha egyszercsak a 150000 családból a fele elkezd hozzám deviancia órákra járni, és kidobja a zongoráját, a Nobel-díjas erőteljesen felsül. Pedig csak egyetlen paramétert változtattunk meg - igaz, épp a legsűrűjéből.)
Tényleg, én fiatal és tudatlan vagyok, mi az a zongorahangolós példa?
traficc :
Szívtelen egy pasi vagy, tudod e ?
Késő este, fáradt, megtört, nyűgös, morgós, lusta, kövér, beteg, öregembertől ilyet kérdezni egy igen fárasztó nap után ?????????? ....nos hát nem valami sportszerű..........:-))))
( egész nap nem csináltam ma semmit, abban lehet a legjobban elfáradni)
Na tehát zongorahangolós példa :
Egyik Nobel díjas tudós, 196x-ban bement a Chikágoí egyetemen előadást tartani, talán robottechnikából vagy biológiából vagy akármiből.
Ott ült kb. 400 hallgató egy nagy lejtősben.
ezzel kezdte :
Kap 50 dollárt aki megmondja 10 percen belül, hogy hány zongora hangoló van Chicagoban ?
persze néma csend.............kussolás.............néhányan összenéztek, hogy biztosan jól van az öreg ??
Eltelt a10 perc.
Nos mondta a Nobel díjas.:
Akkor nézzük.
- Chicagónak van 3 millió lakosa.
- Ez a 3 millió lakos 4 fővel számolva 750.000 családban él.
- Chicagoban a KSH 20%-ra teszi a felső közép ill. a felső osztály tagjait. Ez 150.000 család. ezekben van zongora. ( akkoriban ez kötelező státusszimbolum volt, abban a körben)
- Egy zongorát évente kétszer kell hangolni. tehát évente 300.000 zongora hangolást kell csinálni.
- Évente van 200 munkanap, tehát naponta 1500 zongorahangolást kell megcsinálni.
- Egy zongora hangoló 8 órás munkanapon 3 zongorát tud hangolni, úgy, hogy utazik egik helyről a másikra.
- Tehát Chicagóban 500 zongorahangoló él meg/dolgozik s az 50 dolláromat megtartom magamnak !
( aszámok nem bizts, hogy pontosak)
A történetet, oktatás módszetanból tanította Pilinszky nekünk anno, ugyanis teljesen mindegy a végeredmény, a Nobel díjas arra vezette rá a 400 fős hallgatóságát ( már amelyik megértette a példa üzenetét), hogy bizonyos szinten elég, ha rövid számítással , úgymond képbe helyezed magad, vagy hallgatóságod.
évekkel később láttam TV riportot Szentgyörgyi proffal, ill. Tellerrel, mindketten elmesélték a riporternek ezt a példát, ésolyan jól esett, hogy már ismertem.
OFF
Fogorvos protekcióra amúgy szükségem lesz nem sokára.