>Országos demonstrációt és sztrájkot tervez a vasutas szakszervezet. Ez jótékony hatással lenne a költségvetésre (sokkal kevesebb villanyt fogyasztana a MÁV). Félek, hogy az olajfogyasztás nem csökkenne számottevően.
A DB és az ÖBB a mai napon próbamenetet végez az ICE dízelmotorvonatával. A szerelvény már benn van az országban. 13 óra körül fog érkezni a Keleti pályaudvarra.
Tállyán egy "fénysorompónak nevezett izé megint nem tudta betölteni azt a szerepet, amit naiv lelkek neki szánnának. Hány sérült és hány holttest kell még ahhoz, hogy megállapíthassuk, hogy vasúti átjáróba sorompót kell építeni?
Óvást nyújtok be mind a Stadler, mind a Siemens, mind az Alstom ellen, ugyanis én már bő egy éve megterveztem, sőt létre is hoztam az emeletes elővárosi kocsit!!!
Mindig ilyen hülyeségeken tökölsz, mehetnél akár vizet szitálni is!
Egyébként láttam egy ilyen kocsit, egy B kocsi volt, kissé kopott vestéssel, majd két évig állt Istvántelken a mérlegvágányon, talán az öntöde magáévá tette. Azon pl. volt S betű, sőt felírták rá a dátumot is, hogy lehessen tudni, mikor kell újra kenni!
>Környezetvédelmi és anyagtakarékossági célú kísérletekbe kezd a vállalat néhány tucat személykocsinál. Persze ez vicc, mert mikor kezd a vállalat anyagtakarékossági célú kisérletekbe.
De az, ha jól mondták, akkor a 80-as években, tényleg megtörtént, hogy a biztberesek újítást adtak be a réz földelőtüskék vas tüskével (sokkal olcsóbb) kiváltására. Amikor az újítást azzal utasították el, hogy a vas rozsdásodik, illetékes szervhez fordultak az újítók, hogy szabotálják az innovációt, mert a dolog nagyon jól megoldható, ha a vas földelőtüskét jó vastagon befestik a nedvességnek ellenálló festékkel.
Az EC 40 tegnap este repetázott. 29-e után 31-e este is gázolt. Az illetőt megvédte a részegek védőszentje így csak a bringája és a borosüvege veszett kárba. A Lehárnak meg 1 órája...
Nem! Ráakasztanak az egész vonat végére egy BDbt (fontos a "b", mert egyre több kamionsofőr szeretné a kerékpárját is magával vinni) kocsit, aztán irány Kiskunhalas RoLával!
Sőt, tervezik azt is, hogy egyből Csörgőre való vezérlőt tesznek rá, és mehet Kiskunfélegyházától Lakitelek - Szolnok felé!
(nem ez a nap, amikor szmájli nélkül lehet baromságokat írni?)
Én elhiszem, hogy ez az ő nagy napja, de imént a NoComment topicba is beletett egy teljesen aktualitását vesztett, ráadásul a beszélgetés fonalához nem tartozó cikket, és fogy a humorérzékem...
"Ennyit a faiparról meg a vasuti fa szállítás jövőjéről a Magpecsételődött sorsú csődközeli fürészüzemekről"
Nézz be kérlek Ajkára, az erőmű kerítése mögött láthatod a magyar fa szállítás virágkorát éli! Csak nem bútorfának hanem erőművi aprítéknak!!!! Azt hiszem a nyálad elcsöppenne ha meglátnád az amúgy betegnek titulált szinte tökéletes rönköket amit bezabál az aprító gép. S jön a fa közúton vasúton egyaránt........
Igaz valojában már nem is friss, de annál nagyobb. Kb. 1,5 éve az ÖBB és észrevette, hogy jol volna valamit keresni a fapados légitársaságok kárára, és a privát vasutasokat is jo volna egy kicsit megszorongatni, igy nekifogtak öregebb személykocsikat felujitgatni, s belölük modern s gazdaságos hálokocsikat gyártani, amiket a hirhedt 39.- euros vonalakon akartak bevetni, hiszen sok ilyen relácio a legnagyobb meglepetésre honapokkal elöre már foglalt, s egyszerüen hálokocsihiány miatt nem lehet kielégiteni az igényeket.
Nos tavaly nyárra el is készült az elsö 4 vagy 6 kocsi, további tucat áll pillanatnyilag is a mühelyek vágányzatain.
Természetesen az ÖBB ismerve a saját bürokráciáját, de az államét is, már honapokkal korábban benyujtott minden kérelmet, s mielött még nekifogtak a munkáknak megkaptak minden engedélyt.
A baj akkor következett be amikor az uj (?) kocsikat ki akarták vinni a gyárbol a nyilvános vasutra.
A vasuti felügyelet nem adta meg a futási engedélyeket, mert ugye közben volt egy Kaprun, potyogott néhány fej stb. és most az a helyzet, hogy az igy átalakitott kocsik már nem felelnek meg a tüzvédelmi elöirásoknak, s ezeket utolag igen nehéz kezelni.
Már eleve olyan anyagok lettek felhasználva, amik kizárolag erre a célra lettek kifejlesztve (éghetetlen huzatok, boritások, a fekvöhelyek egyébb anyagai), söt ma már minden kupéban füstjelzö is van, ami nincs az az automatikus tözolto berendezés (állitolag most ezt követeli a hatoság, mert szerintük ha a kupékban zuhany lehet, akkor központi vizoltoberendezésnek sem lehetnek akadályai :-D ).
Természetesen a dolog igen bonyolult, mert a kocsik már készen vannak, azokat ujra át kellene alakitani, nem is beszélve olyan aproságrol, hogy hogyan lehet az ilyen kocsikban tárolt vizet folyékonyan tartani télidöben.
Most tehát az a helyzet, hogy addig mig nem nyultak a kocsikhoz, azok vigan járhattak volna (ahogy ezt teszik a kocsik százai akár évtizedekkel is öregebb engedélyekkel), de a felujitott jármüvek csak a helyet foglalják a gyárudvaron.
Kilátás a megoldásra nincs, "mert az egészet a közl. miniszter dönti el személyesen az pedig abszolut pontosan ismer minden idevonatkozo elöirást és szabályt".
Környezetvédelmi és anyagtakarékossági célú kísérletekbe kezd a vállalat néhány tucat személykocsinál.
A kísérlet lényege, hogy speciális kenőanyaggal kenik a féktuskókat. A kenőanyag meggátolja a vasrészecskék széthullását - ezzel a pálya és a járművek tisztasága javul- , a kent féktuskók kisebb kopása mellett a zajhatás is lényegesen csökken. A kent féktuskókra a jármű fékrendszerére vonatkozó felirat mellett S betű utal.