Keresés

Részletes keresés

oldmumus Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170631
Aki nem evett meg kinaiba 8 kincset annak ajanlom tojasos rizzsel.
Persze ezt is jol el tudjak kesziteni meg pocsekul.
Előzmény: exmv (170626)
vaskerék Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170630

Valaki betett egy képet egy halszállító kamionról. Néhány évtizede még szállítottak

vasúton halat, voltak ilyen vasúti kocsiai a MÁV-nak. Az 1967-ben kiadott

vasúti kocsikkal foglalkozó szakkönyvben benne van fényképpel, rajzzal, adatokkal.

 

Ja a könyvet húsz éve kiskölyökként cseréltem egy doboz Rotring hegyre. Mondhatom marha jó üzlet volt!  :-)

oldmumus Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170629
Talaltam egy van akinek ismerteto es hasznos oldalt.

Par nemzetkozi vonat infoja
M63 010 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170628

Erre csak azt tudom mondani, hogy aki nem hiszi, járjon utána!

 

Előzmény: vaskerék (170619)
vaskerék Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170627

Kedves Manhattani!

 

A faszállítással kapcsolatos reakciód érthetetlen számora. Lefordítanád?

 

Amúgy az "In..." -t  meg fogom venni.  :-)

exmv Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170626

Az oldalról:

Tatabánya. Itt van egy lángossütõ az állomáson (emelet, jobbra) a kínai kajálda viszont tönkrement.
 
A kínainak lejárt a tartózkodási engedélye, és nem hosszabbították meg.

No comment.

Előzmény: seTTebello (170584)
Keletis Gizi Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170625
Köszi, tudok róla! Kompatibilitási próba is lesz egyben, mert az ICE3 távvezérelhető a BDt 400 sorozatú vezérlőkocsikról.
Előzmény: M63 010 (170611)
vaskerék Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170624

Kedves Felder!

 

A csapórudas sorompó sem biztositék! Még 1996-ban Kutasnál ütközött egy távolsági busz egy gyorstehervonattal. A mérleg 13 halott. A sorompókezelö

hölgy nem húzta le a sorompót...

 

A másik, hogy van olyan amikor a mozdonyvezetö válik áldozattá. Szintén 1996-ban

egy csörgö vontatta gyorsvonat, összeütközött a fényjelzö piros jelzése ellenére

a sinekre hajtó deszkákkal megpakolt kamionnal. Az Ukrán kamionnak ha jól

emlékszem nem fogtak megfelelöen a fékjei. A mozdonyvezetö meghalt...

 

Ide tartozik, hogy a remot csörgök vezérállását megerösítették. A könnyü

súly elérése miatt, még tervezésekor anno takarékoskodtak a jármüszekrény

megfelelö szilárdságával.

 

Irtad, hogy elözéskor öt dologra kell ügyelni. Miért nem lehet akkor kevesebb

dologra ügyelni a vasúti keresztezödés megközelítésekor???

v_peti Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170623

A Keleti alatti alagút látogatására tavaly tavasszal volt lehetőség. Csak vissza kell keresni az akkori hozzászólásokat. Sajnálhatja, aki nem járt ott...

 

Előzmény: gmarc (170617)
gmarc Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170622

pedig halálosan komoly dolog!

 

Aki kíváncsian beleskelődik, azt Zeusz villámai agyonvágják?:-)

Előzmény: manhattani (170620)
manhattani Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170621

>Az erömüvi faszállítás ...

Ez is olyan, hogy csak azért ül ott, mert oda állitották? (Idézet e topic aranymondásaiből, hamarosan olvasható a ... öööö ... nem mondom.)

Előzmény: vaskerék (170618)
manhattani Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170620
>És ennek örömére a Keleti alól előszednek 10 NoHAB-ot ...
Hülyéskedtek ezzel az alagúttal, pedig halálosan komoly dolog!
A jövő héten megjelenő In ... (reklám nem lehet, negatív kell, és kiegyensúlyozott, szóval) abban az új magazinban olyan hülyeségekkel töltöm a helyet, hogy újabb, vasút alatti alagútról rántom le a leplet, míg ilyet más magazin nem csinál!!
Előzmény: gmarc (170617)
vaskerék Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170619
Most tényleg jön a diesel ICE, vagy valakinek rossz az áprilisi humora. :-)
vaskerék Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170618

Üdvözletem!

 

Az erömüvi faszállítás állandó üzlet a MÁV-nak. Ez jó. Korábban aggódtam, hogy a szenes erömüvek gázossá építésével a vasút piacot veszit. Az erömüvek egy részébe Finn technologiájú fluid tüzelésü blokkot is építettek. Elöször "energiefü"-röl

volt szó, majd hamar kiderült hogy valójában fát tüzelnek a kazán homokágyán.

A bibi az, hogy Finnországban fele annyian élnek mint hazánkban, miközben

területe, azon belül is az erdök területe sokszorosa Magyarországénak.

Vagyis aránytalanul sok fa lesz a fürészgép, és a kazán martaléka. Ezt nevezik itt

újra hasznosítható energiaforrásnak... :-(

 

De legalább a vasút a szállítással jól jár. :-)

gmarc Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170617
És ennek örömére a Keleti alól előszednek 10 NoHAB-ot (az 50-ből), és bemutatják őket a nagyközönségnek, ezzel is készülve az idei balatoni szezonnyitásra.
Előzmény: manhattani (170615)
manhattani Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170616
>Országos demonstrációt és sztrájkot tervez a vasutas szakszervezet.
Ez jótékony hatással lenne a költségvetésre (sokkal kevesebb villanyt fogyasztana a MÁV). Félek, hogy az olajfogyasztás nem csökkenne számottevően.
manhattani Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170615

>A DB és az ÖBB a mai napon próbamenetet végez az ICE dízelmotorvonatával. A szerelvény már benn van az országban.

Igen, este pedig a SinZeppelin jön, de csak ha hátszél lesz.

Előzmény: M63 010 (170611)
M63 010 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170614

Szerintem ez negatív reklám, és kiegyensúlyozott, mert nem egy adott céget, hanem többet említ.

 

Előzmény: amicus (170595)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170613
Hmmmm ....... 2005. 04. 01?
Előzmény: M63 010 (170611)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170612
Még sok.
Előzmény: felder (170609)
M63 010 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170611

Fotóasok figyelem!

A DB és az ÖBB a mai napon próbamenetet végez az ICE dízelmotorvonatával. A szerelvény már benn van az országban. 13 óra körül fog érkezni a Keleti pályaudvarra.

 

manhattani Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170610
>Ráakasztanak az egész vonat végére egy BDbt * * * kocsit,  ...
Nem jobb, ha a Szili elé teszik? Úgy elérne a vezérlőkábel.
Előzmény: amicus (170600)
felder Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170609

Tállyán egy "fénysorompónak nevezett izé megint nem tudta betölteni azt a szerepet, amit naiv lelkek neki szánnának.
Hány sérült és hány holttest kell még ahhoz, hogy megállapíthassuk, hogy vasúti átjáróba sorompót kell építeni?

felder
2005 április 1.
gmarc Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170608

Óvást nyújtok be mind a Stadler, mind a Siemens, mind az Alstom ellen, ugyanis én már bő egy éve megterveztem, sőt létre is hoztam az emeletes elővárosi kocsit!!!

 

 

BDbhw És a többi ©-os találmány itt.
v_peti Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170607

off

Peti! Nem érzékelted az iróniát! :-)
A betű (legalábbis a betűírásos nyelvkben) a kimondott hang leírt képe.

on

 

Hallottál már a részleges vagy teljes hasonulásról?

 

Amúgy meg kérdezd meg a távolba szakadt topictársunkat, hogy Japánban mi a különbség az r és az l között.

 

De ott van pl. az angol nyelv is, ahol elég távol áll egymástól a betűsor és annak az ejtése.

 

Vagy ha úgy lenne, ahogy mondod, akkor a franciák pl. gijjotint írnának a Guillotine helyett. Vagy a szavak utolós betűjét is kiejtenék.

 

 

 

Előzmény: scsabi (170583)
manhattani Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170606

>Nyílván az szerelvény utolsó kamionjának vezetőfülkéjéből vezérlik a mozdonyt.
A visszapillantótükörből?? Ti tényleg olyan hülyeségeket írtok...

 

>(nem ez a nap, amikor szmájli nélkül lehet baromságokat írni?)
Ez sokaknak más napokon is sikerül.

Infós Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170605

Ahelyett, hogy dolgoznál!

Mindig ilyen hülyeségeken tökölsz, mehetnél akár vizet szitálni is!

Egyébként láttam egy ilyen kocsit, egy B kocsi volt, kissé kopott vestéssel, majd két évig állt Istvántelken a mérlegvágányon, talán az öntöde magáévá tette. Azon pl. volt S betű, sőt felírták rá a dátumot is, hogy lehessen tudni, mikor kell újra kenni!

Előzmény: Vendégsín (170586)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170604
Mennny máááá mos meg beetetté!
Előzmény: amicus (170600)
manhattani Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170603

>Környezetvédelmi és anyagtakarékossági célú kísérletekbe kezd a vállalat néhány tucat személykocsinál.
Persze ez vicc, mert mikor kezd a vállalat anyagtakarékossági célú kisérletekbe.

 

De az, ha jól mondták, akkor a 80-as években, tényleg megtörtént, hogy a biztberesek újítást adtak be a réz földelőtüskék vas tüskével (sokkal olcsóbb) kiváltására. Amikor az újítást azzal utasították el, hogy a vas rozsdásodik, illetékes szervhez fordultak az újítók, hogy szabotálják az innovációt, mert a dolog nagyon jól megoldható, ha a vas földelőtüskét jó vastagon befestik a nedvességnek ellenálló festékkel.


Bocsánat az OFFért, mert ez nem áprilisi téma.

Előzmény: Vendégsín (170586)
csocso_1 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170602
Az EC 40 tegnap este repetázott. 29-e után 31-e este is gázolt. Az illetőt megvédte a részegek védőszentje így csak a bringája és a borosüvege veszett kárba. A Lehárnak meg 1 órája...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!