Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SLX-350 Creative Commons License 2006.06.20 0 0 10308

Szia Zsero,

 

"....lényegében 90%-ban a szinti keverék lenne benne. Vagy kémiailag nem így megy a dolog?..."

 

sajnos nem - különböző (minőségű) motorolajok keverékében a keverési aránytól függetlenül mindig a leggyengébb összetevő minősége érvényesül.

Előzmény: zsero (10307)
zsero Creative Commons License 2006.06.20 0 0 10307
Azon kívül, hogy anyagilag nem éri meg a dolog, van hátrányos része? Csak mert ha így eszi az olajat, akkor 5000 km-en már lényegében 90%-ban a szinti keverék lenne benne. Vagy kémiailag nem így megy a dolog?
Előzmény: SLX-350 (10303)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.20 0 0 10306

Szia Stewie Wonder,

 

"...Mivel az Elf olajok effektive olcsobbak, mint a hasonlo specifikacioju Castrol (esetleg mas, elvonalbeli) kenoanyagok, egy Renault eseten teljesen indokolt az Elf elonyben reszesitese..."

 

Léteznek az Elftől is olcsóbb, azonos minősítésű motorolajok is...akkor nem azokat kellene (még)inkább haszálni a Renault-khoz?

Előzmény: stevie wonder (10304)
Pitbull Creative Commons License 2006.06.20 0 0 10305
Ezt nevezik árúkapcsolásnak.
Előzmény: stevie wonder (10304)
stevie wonder Creative Commons License 2006.06.20 0 0 10304

a GTD Magnatec szvsz 100%-ig jó a Renault dCi motorokhoz - egyébként áruld el hogy milyen (vagy melyik) olaj a gyári olaj?

 

Bocs, hogy en valaszolok. Jimy-t en iranyitottam ebbe a topikba.

 

A "sajat" lagunas topikunkban leirtam, hogy mivel mind a Renault, mind az Elf hivatalos allaspontja szerint a ket ceg szorosan egyuttmukodik a motorfejlesztesben, egy kifinomult (dCi) Renault motorhoz minden bizonnyal a gepkonyv szerint megnevezett Elf olaj a legjobb valasztas.

 

Termeszetesen fenntartom, hogy a Castrol csucsminosegu olajokat fejleszt es gyart.

 

De ha egy autogyar ennyire ragaszkodik egy olajmarkahoz (minden Renault hatso ablakan Elf matrica van gyarilag), akkor szvsz erdemes ezt figyelembe venni. (Termeszetesen tudjuk, hogy a marketing mennyire fontos tenyezo egy automarka olaj iranti elkotelezettsegeben.) 

 

Mivel az Elf olajok effektive olcsobbak, mint a hasonlo specifikacioju Castrol (esetleg mas, elvonalbeli) kenoanyagok, egy Renault eseten teljesen indokolt az Elf elonyben reszesitese.

 

Szerintem :-)

 

(Laguna 2.2 dCi)

Előzmény: SLX-350 (10301)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.19 0 0 10303

Szia Zsero,

 

jól látod, a fészintetikus (pl 10W-40-es) motorolajokat nem célszerű összekeverni a teljesen szintetikus olajokkal, mivel a keverékben mindig teljes mértékben a gyengébb minőség érvényesül.

Előzmény: zsero (10296)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.19 0 0 10302

Szia Murdock1981,

 

ismerős a szitu... (mármint a munka/szabadidő aránnyal kapcsolatban)

Előzmény: Murdock1981 (10297)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.19 0 0 10301

Szia Jimy78,

 

a GTD Magnatec szvsz 100%-ig jó a Renault dCi motorokhoz - egyébként áruld el hogy milyen (vagy melyik) olaj a gyári olaj?

Előzmény: jimy78 (10299)
agyarka Creative Commons License 2006.06.19 0 0 10300
stevie wonder

Az új csilivili autóm kezelési könyve közröhej, különösen ha megnézem az 1 évvel korábbiban mit írnak az azonos motorkódú modellről. A Toyota a benzinesekben sem ajánlja a 0W40 vagy 30-as olajokat, a 24 órás rábaringi próbán mégis ilyen Castrolt használtak. Egyébként a sajátomon kívül még elég sokan használunk RS 0W40-est teljes megelégedéssel, nem mérhető olajfogyasztásal.

Azért a 2,2 D-Cat eléggé eltér a korábbi motorjaitól és mégis a részecskeszűrő nélküli modellek olaját ajánlják hozzá.

A Toyota valóban tudja mit miért csinál, a leggagyibb olajjal is elég jól húzzák, sőt még a rozsdamentesnek árult kipufogóik is tovább húzzák a garancia idő végénél. Persze, ha túl sokáig tartana, ki venne alkatrészt, új autót?-(

Tekintve, hogy az olaj még mindig az egyik legkisebb beruházás ezért bátorkodtam nálamnál okosabbhoz fordulni.
Előzmény: stevie wonder (10292)
jimy78 Creative Commons License 2006.06.19 0 0 10299

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem!Szerintetek milyen olaj a Castrol GTD 5w40?Egy Laguna 2 1.9dci be tettem!Jó válastás volt?Vagy inkább maradtam volna a gyári olajnál!

Előzmény: SLX-350 (10295)
Kalos Pécs Creative Commons License 2006.06.19 0 0 10298
Üdv! Kinek mi a véleménye a shell motorolajokról? Előre is köszi a válaszokat!
Murdock1981 Creative Commons License 2006.06.19 0 0 10297
Köszönöm szépen! Bocs a késői reagálásért, dehát mindig csak a munka, szabadidőm szinte nulla! Még rímel is!:)
Előzmény: SLX-350 (10262)
zsero Creative Commons License 2006.06.19 0 0 10296
Köszi szépen a választ, akkor megpróbálkozom vele. Ellenben ezt az olajat már nem ajánlott keverni a félszinti 10W40-essel, nem? Magyarul a következő olajcseréig használjak valamilyen Castrol vagy Mobil 10W40-est és aztán álljak csak át erre?

Árak: az előző két liter olajat (Valvoline) tescoban vettem, 2700-ért (benzinkútinak még az is a fele), ehhez képest amilyen árakat találtam neten kis olvasgatás után, itt egyedül a Formula RS 0W40-es drágább csak, az is párszázzal. :-) Szóval nem sajnálom a kocsitól, ma is minden tiszteletem azoké a Japánoké akik ilyeneket összeraktak 16 éve (és ez nem csak a motort érinti, hanem az egész autót).

Előzmény: Levike (10294)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.19 0 0 10295

Szia Zsero,

 

egyetértek Levikével, erre a célra valóban a 10W-60-as motorolaj (pl Formula RS 10W-60) tűnik a legjobb megoldásnak.

Előzmény: zsero (10290)
Levike Creative Commons License 2006.06.19 0 0 10294
Ja es meg valami...lehet, hogy velem van a baj, de a benzinhez kepest amit olajra koltok, elhanyagolhato. Viszont ha ezen mulik, hogy oreg fos motorom meg huzza egy ideig es nem lesz csapagyas, akkor mar behozta az arat.
Előzmény: zsero (10283)
Levike Creative Commons License 2006.06.19 0 0 10293
Hali !

Nem akarok beled beszelni hulyeseget, mert nem vagyok szakerto.
Nekem Celicam van, 3SGE mocival, ugyanaz mint a turbosban, csak T nelkul.. :)
Nalunk is mar eleve nagyobb az olajfogyi mint mas autoknal, oreg korban sok kilometerrel meg plane. Nekem es sok markatarsamnak a 10w-60 -as olajok valtak be.
Előzmény: zsero (10290)
stevie wonder Creative Commons License 2006.06.18 0 0 10292

agyarka,

 

tenyleg nem ertelek. Megvan az uj csilivili autod kezelesi konyve, amihez vilagosan leirjak, milyen olaj valo bele. Miert kell ezen varialni? Ha ennyire nem ajanljak a 0W-t, annak nyilvan oka van -- elvileg minden mellette szolna, eppen ezert gyanus, hogy nem emlitik. A Toyota pont az a ceg, aki tudja, hogy mit miert csinal.

Előzmény: agyarka (10291)
agyarka Creative Commons License 2006.06.18 0 0 10291
Szia Béla!
1,4 D-4D Corollába szeretném az első olajcserét megejteni. A gépkönyv 5w30 ill. B1 es minősítésű olajat ír elő.
A benzines VVTi Toyotákban a a 0w olajok beválltak a gyári ajánlás hiánya ellenére. A Toyota dizelekhez azonban az olajkeresők is "csak" 5w30-ast dobnak ki. A gk.-val többnyire igen rövid 4-5 km-es távon közlekednek, vidéken, az éves futásteljesítmény kevés a gépkocsit hósszú ideig akarjuk megtartani. Érdemes,lehet 0-ás olajat beletenni?
Eddig néztem: Mobil Super Fe Special 5w30 (B1) ill. Mobil1 ESP Formula 5w30 (B5)helyett Mobil1 0W30 (B5) vagy Castrol Performance A1 5W30 (B1) helyett Castrol SLX R-Tec 0W30 (B5). A Super FE és a Performance A1 félszint olaj?

Valahol kb. 1500 hozzászólással ezelőtt írtad, az ACEA B1 minősítésű olajok magas hamuzsír tartalma nem tesz jót a részecskeszűrőnek. A Toyota 2,2 D-CAT részecskeszűrős terhelésfüggő csereperiódusú motorjaihoz szintén csak B1-es 5W30-as olajokat ajánl. Ennél a motornál érdemesebb a B5 minősítésűt használni?

Elsősorban minősítésben illetve viszkozitásban melyik lenne jobb a kocsinak (olaj márkától függetlenül). Másodsorban az R-Tec mennyire felel meg ezekhez a motorokhoz?
zsero Creative Commons License 2006.06.18 0 0 10290
Szia SLX,

Mitsubishi 4G63, ha így ismerős :-), ugyanaz mint az EVO-kban csak turbó nélkül (így 2 liter, 150 LE). Egyébként Mitsu Galant GTi 1990-ből, . Szóval elég pörgős, 7500-nál szabályoz le, de 6000 fölött nem szoktam minden nap járni vele. Ezen kívül benne van már 200+ ezer kilóméter, és az a tapasztalat, hogy pörgetve volt már az olajfogyi 1L/1000km, de öregurasan ez kb. 2 deci. Generálra most nincs pénzem. Megnéztem ezeket az öreg motorokhoz ajánlott olajokat, de a Mobilnak és a Castrolnak csak ásványiból van, azt meg nem tennék bele. Valvoline-nak van Maxlife, ami elvileg félszinti és öreg motorokhoz van, de nem hallottam róla sok jót. Most Valvoline 10W40-nel megy, lehetene finomabb is, de nem hinném, hogy egy 5W40 sokáig maradna ebben a motorban. Még nem áltam be semmilyen olajra, a szervíz BP-t töltött bele, én Valvoline-t utána, szóval most olyan fele-fele van benne. Mit ajánlanál? Ami nekem most szimpi, az a Mobil S 10W40 és a Castrol Magnetic GTX 10W40. Ezek közül melyikből fogyna kevesebb (teljesítményük gondolom kb. azonos). Valakitől hallottam, hogy a japánok jobban szeretik a Mobilt, ez igaz?
Előzmény: SLX-350 (10287)
stevie wonder Creative Commons License 2006.06.17 0 0 10289

Kizárt dolog (ha valaki mást mondana nem hidd el neki).

 

Ki vagyok en, hogy SLX Belanak ellentmondjak? :-)

 

De azert egy masik nagy oreg roka tanacsat is felideznem, aki szerint a motor azt szereti, ha mindig ugyanolyan olajban furdik. Ennek lehet pusztan spiritualis magyarazata, de akar muszaki is. Olajcserekor (me'g gondos munka eseten is) nem "milliliterekben" merheto a rendszerben marado faradtolaj, a maga mindenfele adalekaival, alapolajaval. Hogy ezek mit csinalnak az uj olaj kemiai szerkezetevel, az azert nem mindig egyertelmuen megjosolhato...

Előzmény: SLX-350 (10277)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.17 0 0 10288

Szia Lockstock,

 

a Longlife elnevezés (sajnos) valóban megtévesztő mivel több gyár (jelesül a BMW és a VW csoport) is használja minősítésként. A BMW Longlife (98, 01, 01 FE és 04) minősítésekkel még nincs is olyan nagy gond (kivéve ha helyettük valamelyik VW Longlife olajat használják) mivel többnyire rendelkeznek másféle minősítésekkel és jóváhagyásokkal is, a VW Longlife olajok viszon (jelenleg) valóban csak a VW csoport jóváhagyásaival rendelkeznek (bár a Longlife III fizikai-kémiai paraméterei közzel állnak sok más "normális" olajhoz). A Maxlife egy márkanév, a Longlife szervízciklusokhoz semmi köze sincsen.

Előzmény: lockstock6106 (10282)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.17 0 0 10287

Szia Zsero,

 

a különböző japán gyártók motorolajjal kapcsolatos követelményei között elég komoly eltérések lehetnek, jó lenne ha többet is elárulnál az autóról.

 

 

Előzmény: zsero (10281)
stevie wonder Creative Commons License 2006.06.17 0 0 10286

Ezen kívül még valahol azt is hallottam, hogy 10W60-nal is kevesebbet fogyaszt a motor

 

Minel kevesebbet, az a kerdes :-)

 

En momentan egy nagy gyartorol tudok, akinek van elerheto 10W-60 olaja, de ok speciel sportos hasznalathoz ajanljak, nem energiatakarekos autozashoz :-)

Előzmény: zsero (10283)
Pitbull Creative Commons License 2006.06.17 0 0 10285
Ha jól emlékszem SLX intelmeire a Long Life III nem használaható csak VWbe, se API, se ACEA besorolása nincs.
Előzmény: stevie wonder (10284)
stevie wonder Creative Commons License 2006.06.17 0 0 10284

A Longlife minosites a Volkswagen konszern valtozo karbantaratsi periodusu motorjaihoz valo olajat jelent.

 

Ezek altalaban persze jo olajok, de a lenyeguk az, hogy jellemzoik nagyon pontosan meghatarozottak. Amikor az auto "olajcsere-szamolo kompjutere" dolgozik, ezzel a referencia minoseggel kalkulal.

 

Hasznalatanak semmi ertelme olyan autokban, amit nem erre talaltak ki. 

Előzmény: lockstock6106 (10282)
zsero Creative Commons License 2006.06.17 0 0 10283
Azt én is megköszönném, ha valaki elmagyarázná, hogy pl. van-e értelme azonos minőségű "sima" olaj helyett, 200ezer kilóméter feletti motorba, amit nem öregurasan vezetünk. Amit még nem értek, hogy valahol azt olvastam, hogy hígabb, mint a sima 10W40-es, ami elvileg azt jelentené, hogy többet fogyaszt belőle a motor. Ezen kívül még valahol azt is hallottam, hogy 10W60-nal is kevesebbet fogyaszt a motor, de nem tudom behozza-e az árát.
Előzmény: lockstock6106 (10282)
lockstock6106 Creative Commons License 2006.06.17 0 0 10282
Hali! Árulja már el nekem valaki, hogy mit jelent a motorolajokon ez a longlife I, longlife II, III, meg van maxlife is ha jól olvastam valahol. Köszi!
zsero Creative Commons License 2006.06.17 0 0 10281
De nem tudnátok valamit ajánlani, hogy 90-es kétliteres pörgős japcsi motorokba mi a jó? A szervíz BP-t töltött bele, én 10W40 Valvoline Durablendet (most kb fele-fele az arány) és így mintha kevesebbet fogyna. Valvoline Maxlife segíthet még?, ez elvileg 100e km feletti motorokba való. Castrolnak ahogy látom csak 15W40-esből van Longlife, olyat meg nem igazán szeretnék.

Előzmény: Levike (10246)
*Laci* Creative Commons License 2006.06.16 0 0 10280
Kösazi=köszi
Előzmény: *Laci* (10279)
*Laci* Creative Commons License 2006.06.16 0 0 10279

Kösazi az infokat!

Akkor nem Castrolt veszek!:)

Előzmény: lockstock6106 (10267)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!