Érdeklődnék, hogy van egy pár vasúti könyvem pl. M62 működése, szerkezete /régi nem remot/, és egyéb vasúti könyv /kocsiszolgálati, stb.../ melyeket szívesen felajánlok.
Jelezzetek ha kell mert akkor a pincét feltúrom és közzé teszek listát, hogy mi van még.
Közút-fejlesztéseket finanszírozzák manapság (tööbet kap, mint a vasút). Ez a trend, de remélem, hogy 10 éven belül megfordul.........
traficc :
Ez sem nyert.........:-((((((
Az Unio nem, ill. csak egészen kivételes, speciális esetben finanszíroz közút fejlesztést.
Magyarországon pedig a vasút fejlesztést, építést , felújítást preferálták, finanszírozták inkább 1846-1979 között, úgy 133 évig, utána még vasút-közút 60:40 úgy 1996-ig, és azóta lehet úgy vasút - közút fejlesztés 40:60.
Közút-fejlesztéseket finanszírozzák manapság (tööbet kap, mint a vasút). Ez a trend, de remélem, hogy 10 éven belül megfordul.
"vonal epuljon-e Deleuropa es Magyaro. kozt"
Hát nem Magyarország lesz a végállomás, az biztos. Hanem pl: Koper/Rijeka/Trieszt-Ljubljana-Zagreb-Budapest-Gdańsk/Balti-államok/Skandinávia/-Lvov-Kijev-Moszkva stb. Sok variáció van.
.SuedBahn..:........... azt mondom, hogy ha Europa eldonti, hogy nagysebessegu (mondjuk 200-as) vonal epuljon-e Deleuropa es Magyaro. kozt, .........
traficc :
europának ilyenn tervei NINCSENEK, és a belátható időn belül nem is lesznek............
mert :
- európai unios vasútpolitika (még) NINCS.
- europának kettő nagy vasúti kudarca van az elmúlt 20 évből : csalagút + görög vastak.
Mindkettő hatalmas pénzeket emésztett fel, és látható eredménye alig van.
A csalagút az eredeti költségek 11,5-szeresébe került a végelszámolásnál, és ez az egyik oka, hogy sem a magán tőke, sem a PPP konstrukció nem törekszik vasúti beruházások felé, a görög Athén-theszaloniki 510 km megépítése ( azon a terepen) pedig nagyon sokba került, és látható eredménye alig van.
"Arra értettem hogy ott ezt a nagyseb dolgot kicsit komolyabban gondolják. De a csehek is. Mire elkészülnének, addigra lesz olyan a magyar életszinvonal hogy meg tudjuk fizetni. Nézd, A Nagysebességű vonatokat alapvetően a nagy távolságú közlekedésre találták ki. Egy TGV nem a vicinálissal versenyez, hanem a repülőgéppel. Éppen ezért nem sok helyen állnak meg, az állomások úgy 200 km-enként követik egymást. Egy Zágráb felől jövő NSV nálunk csak Pesten állna meg, sehol máshol, mert akkor már nem lenne értelme. Egyszerűen elveszitené a jelentőségét. Ráadásul a nagysebességű pályák általában elkerülik a városokat. Én maradnék a Gyékényesi kapcsolatnál. Onnan meg az NSV-nek irány Pest. Csak a legnagyobb kérdés az, kész lesz e az emlitett vonal 2050-re??"
Én pedig azt mondom, hogy külön nagysebességű pályát építeni totál felesleges. Magyarországot földrajzilag nem lehet összemérni Olasz-, Francia- és Németországgal. Ott elkel az, hogy elindul a TGV, ICE stb. 300-350 km/h-vel, és később csak 100-200 km múlva áll meg. De!! Magyarországon ez kicsit rossz lenne, ugyanis, ha tényleg csak Budapesten állna meg Gyékényes után, akkor csak külföldi utazásra lehet majd használni (eltekintve a gyékényesi fel/leszállóktól)??? Itt nálunk egy 200-250 km/h-s, nem külön megépített, kétvágányú, feltuningolt pálya is elég lenne állomási megkerülő vágányokkal, különszíntű csomóponttal stb. És ott, ahol nem lehet kétvágányusítani, vagy olyan a helyszín (Balaton-part az átjárók miatt), ott pedig egy szakaszon új (a régi meghagyásával) nyomvonalra kellene helyezni. Pl: elindul az IC a Keletiből. Kelenföldön, Székesfehérváron megáll, és Lepsény után egy új pályán menne, melyen csak Siófok és Fonyód állomás lenne, (ott megáll), kapcsolattal a régi pályaudvarral (csak rá kell kötni az állomást a 35-36-osra. De ahhoz azt fel is kell valamennyire turbózni). Majd Szentgyörgynél térne vissza a régi nyomvonalra (Szentgyörgyön is megállna a keszthelyiek miatt). Majd Nagykanizsa, Gyékényes, Koprivnica stb. következik.
"Mire elkészülnének, addigra lesz olyan a magyar életszinvonal hogy meg tudjuk fizetni."
Ha olyan lesz az életszínvonal, és tényleg ilyen gyorsvasútak fognak közlekedni, akkor az emberek meg fogják fizetni érte akár a négyjegyű végösszeget is (ahhoz olyan szolgáltatás is kell). Tehát kellene, hiszen nem autóba ül akkor az ember, hanem felszáll a vonatra, és kényelmesen elvonatozik.