Keresés

Részletes keresés

amicus Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171406

Itt az is vizsgálandó kérdés, hogy mekkora tömeget kell felhúzni 120-ra, agy akár fölé. Egy átlagos képességű Papagáj 6-7 Bhv + vezérlővel vajon mennyivel hosszabb/rövidebb idő/táv alatt gyorsul 120-ig, mint a Kecsapbika x (?) emeletes kocsival?

Előzmény: v_peti (171404)
M40 120 Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171405
Régebbi menetrend könyvek engem is érdekelnek.
Előzmény: papanatoo (171353)
v_peti Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171404

_nyunyuka. Érdemes lenne egszer Ausztriába elmenni, és ott bemérni GPS-szel, hogy mekkora sebességre gyorsulnak fel a személyvonatok 1-1 állomásközben.

 

Előzmény: _nyunyuka (171403)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171403

a személyvonatoknak is minimum 140-et kellene gurulni két állomás között.

 

Vegyük alapul a 100a-t: Cegléd-Abony, illetve Abony-Szolnok között talán el is érné. Mértem GPS-szel késésbehozós posta-Bhv-s ingán sebességet: a 118-at is nyögvenyelősen, kb. félperces időkre értük el a 120-ra engedélyezett szakaszokon. Energiapazarlás lenne. Ha visszakeresel AZ ISTEN (DGKUm néven írogatott) hozzászólásai között, ott megtalálod, miért nem nagyon divat nálunk a 120km/h feletti engedélyezett pályasebesség.

Előzmény: hal9000 (171402)
hal9000 Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171402
Szerintem azért az sem szabad elfelejteni, hogy berlin-hamburg az ott két közeli nagyváros (90perc ICE, 300km) itt meg az ország 3/4-ede keresztben....
Nincs sok értelme 300km/h-s vonatoknak. Ezzel szemben a fővonalaknak simán 160-asnak kellene lenniük, és a személyvonatoknak is minimum 140-et kellene gurulni két állomás között.
Előzmény: Csukacska1991 (171321)
v_peti Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171401

Belföldi forgalomban szerintem követendő lenne a szlovén példa, amely szerint az egy úra szóló menetjeggyel az utazás a jegy érvénytartamán belül egy alkalommal, igazolással szakítható meg, a menettérti jegynél pedig egy alkalommal az oda- és egy alkalommal a visszaúton, szintén igazolással.

Most is nagyjából ez van nálunk. De úgy rémlik, mintha többször is meg lehetne szakítani az utat, de ebben nem vagyok biztos. Ausztriában meg rövid távon tilos az útmegszakítás, hosszú távon meg nem kell hozzá adminisztrálni.

 

 

Előzmény: sosiforda (171256)
v_peti Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171400

Szerintem ezt pofon egyszerüen meg lehetne csinálni (ugy mint a repülö társasággoknál stb.). Ha megveszed a jegyet elöre megmondod, hogy hol kivánod megszakitani, s igy minden utra (szakaszra) egy extra jegynyomtatványt kapnál és kész.

Nincs diskura.

Még jobban is járhatnál, hiszen az egyéni jegyek érvényessége pl. független lehet a másiktol igy gyakorlatilag egy bizonyos idön belül akor utaznál amikor akarsz, s a kaller sem kapna dilit a rengeteg (soknyelvü) stemplitöl meg becses bejegyzéstöl.

 

Azért ez a két dolog teljesen más:

Elmész Budapestről Londonba, de Franfurtban megállnál. Ekkor három eset lehetséges:

 

1. Előre eldöntöd ezt, ezért nem a Bp-London, hanem a Bp-Frankfurt és a Frankfurt-London útvonalra veszel jegyet.

2. Kiugrasz ejtőernyővel Frankfurt felett. :)

3. Megkéred a pilótát, hogy szálljon le ott, mert útmegszakítást szeretnél véghezvinni. :)

 

A 2. és a 3. megoldás nem javasolt...  Amúgy meg egy Bp-London jegy a reptéri illetékeket is beleszámítva, jóval olcsóbb, mint egy Bp-Frankfurt és egy Frakfkurt-London, míg a vonatjegynél alapesetben, ha engedélyezett az útmegszakítás, akkor nem lenne semmi árkülönbség. Ellenben egy ha vennél egy Bp-Érsekújvár, egy Érsekújvár-Pozsony és egy Pozsony-Bp jegyet, akkor jóval többet fizetnél, mint egy Bp-Pozsony retúrjegyért, így nem célszerű ezt szétválasztani külön jegyekké.

 

 

Előzmény: etwg (171259)
division by zero Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171399
Csak az a kár, hogy hiába működőképes, valószínűleg ezzel se utazhat majd földi halandó vasútbarát :-(((( (lásd Bbmot és társai...)
Előzmény: FOMA (171387)
by-169 Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171398
Örülök neki hogy jót nevetnél, csak megkérdeztem hogy fotozót e by-ont meg Mdmot-ot mert a képen egy Bx-et fedeztem fel. Tudod én By-on meg MDmot bolond vagyok. Ne agodj miattam.
Előzmény: hmsoft (171397)
hmsoft Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171397
by-169,

FOMA: "Ba 701 ma 14.52-kor 3indult Sm-re. Visszaérkezés holnap lesz, kalandos utakon."
by-169: "Mdmot vonatot és By-ont fotóztál?"

OFF
Tényleg ne haragudj, de emiatt a párbeszéd miatt leettem magam jégkrémmel, mert kiesett a kiskanál a kezemből, úgy kellett röhögnöm...
ON

hm
Előzmény: by-169 (171368)
hmsoft Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171396
Andó Gergely,

"Így fordulhat elő, hogy a 9 eurós árral szemben az "eredeti" díjszabás szerinti 20 eurót reklámozza a cég!
Van még egy ilyen balfasz CÉG Európában????"


Van arról mérési eredmény, hogy ugyanazt 9 Euróért és 20 Euróért hányan veszik meg? Mert ha a 20 EUR-osat legalább feleannyian, akkor semmiféle balf.szságról nincs szó... :)

hm
Előzmény: Andó Gergely (171357)
P.stephenson Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171395

Szüleim Hajdúszoboszlót hallottak...

 

 

P.s

Előzmény: Törölt nick (171364)
v_peti Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171393

Ha olyan lesz az életszínvonal, és tényleg ilyen gyorsvasútak fognak közlekedni, akkor az emberek meg fogják fizetni érte akár a négyjegyű végösszeget is (ahhoz olyan szolgáltatás is kell). Tehát kellene, hiszen nem autóba ül akkor az ember, hanem felszáll a vonatra, és kényelmesen elvonatozik.

 

Németországban mennyivel nőtt az utasforgalom pl. a Köln-Frankfurt szakaszon az ICE-közlekedés beindítása óta? Mennyivel csökkent az autó és a repülőforgalom ennek hatására?

 

Előzmény: Csukacska1991 (171321)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171392
Szükségtelen a magyarázkodás, a 242-es is egy másik mozdony majdhogynem, és mégis, a maga nemében ritkaság, különlegesség, egyedi. A Rába-Balaton MTU motorral is különleges lenne és mindenki ugyanúgy örülne neki. Legalább egy kicsit, remélem.
Előzmény: FOMA (171387)
FOMA Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171391

Nem vitatkozom.:-)

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (171386)
v_peti Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171390

Prospektus formájában létezik ártájékozató. Igaz, hogy abban sokminden benne van, de nem teljeskörű. De a pénztárosok előtt ott van egy táblázat, ahonnan pontosan kiszámolható minden díj. Annak az adatait miért nem lehet részletesen közzétenni az interneten?

 

Előzmény: Andó Gergely (171357)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171389

Üdv!

 

Gyönyörű!!!

 

Csak a pályaszáma hibás: lehetne Aa is :-)))). Szuper kis jószág lenne Desiro helyett...na egye fene, mehet a 47-esre is :-)))).

Előzmény: FOMA (171380)
v_peti Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171388

Az EU Regio jegyekkel útmegszakítás NEM lehetséges. Azt a vonaton nem szolgáltatják ki. És csak néhány, "dedikált" kasszába váltható. Csak ott sem vált nagyon senki.

Na azért ezt nem mondanám...

 

Előzmény: Andó Gergely (171357)
FOMA Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171387
Ha arra gondolsz, hogy gépészetileg nem a történelmi hűség alapján lett működőképessé téve, akkor az igaz. Sajnos a mai szakácsok csak a ma beszerezhető nyersanyagokkal és fűszerekkel tudnak főzni.
Előzmény: Törölt nick (171384)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171386
Hát, ha lehet választani melyik, akkor inkább a mostani.
Előzmény 1
Előzmény 2
Előzmény 3
Előzmény: Törölt nick (171384)
Soldato Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171385

Akkor gratula. :-)

Én a második képet szántam segítségnek a bejárati jelzők elhelyezése miatt.

Előzmény: Z. Z. (171382)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171383
Mártit legalább odahívtad, hogy világosban is lássa ?
Előzmény: FOMA (171380)
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171382

Pedig nem ismertem fel a helyszínt, hiába nézegettem a környezetet.

Logikai úton közelítettem. A nap állásából és az árnyék hosszából következtettem, hogy ezek dél felé néznek, tehát 1-es vonal kizárva. (a 30-ast, és a 40a-t már az elején kizártam) Nagyon valószínűtlen lett volna, hogy kétvágányú pályán a jobb és a bal vágányon is tehervonat dekkol, így biztosan párhuzamos egyvágányú. Jobbra az a vágányzat a felsővezetékkel: először valami deltára gondoltam, aztán meg gurítódombra. Szénvonat. Szóval erősen tippeltem.

Előzmény: Soldato (171379)
uhi Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171381

És Cserkúton olyan gyorsan robogott át, hogy még egy oszlop is eléugrott ijedtében...

 

 

http://www.sin-ter.hu/topic.php?id=2052

Előzmény: FOMA (171367)
FOMA Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171380

Attól tartok, hogy hamarosan, bár nem szívesen engedjük el.:-))  Valóban gyönyörű, 1szerűen csodás!

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (171370)
Soldato Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171379

Azt tudtam,hogy Te tudod,várhattál volna...

Igen,Dunaújváros.

Előzmény: Z. Z. (171377)
FOMA Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171378
Nem, néha azért dolgozok is, nem csak vonatokat fotózok.:-) Talán Kalapácsman fotózott MD-t is, néhány kerékrongálás között.:-)
Előzmény: by-169 (171368)
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171377
Dunaújváros.
Előzmény: Soldato (171362)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171376
Ceglédi delta ?
Előzmény: Soldato (171362)
sosiforda Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171375

"Ha csak egy napra mennék ki Bécsbe vonattal Pestről, akkor melyik fajta nemzetközi jegy vásárlása éri meg a legjobban (már elmúltam 26 éves). Érdemes kirándulójegyet váltanom?"

 

Igen, ha nem akarsz győri átszállással variálni, akkor a Budapest-Bécs kirándulójegy a jó alternatíva, mert ez menettérti útra 8.650,- Ft, 4 napig érvényes, magábafoglalja a bécsi tömegközlekedés használatának lehetőségét is a teljes városterületen, minden közlekedési eszközzel.

Oda és visszaútban is bármely vonattal jöhetsz, helyjegy egyikre sem kötelező.

Ezt bármikor megveheted, nem kötődik kontingenshez, vagy bizonyos vonathoz a használata. A helyjegy váltása a két város között egyik vonatra sem kötelező. Vehetsz azonabn mindegyik közvetlen vonatra 750,- forintért.

 

A Budapest-Bécs viszonylati kedvezmény menettérti útra: 11.340,- Ft, tehát ez nem éri meg.

 

Ha pesti vagy, akkor próbálkozhatsz a Spar-Schiene Fortuna jeggyel is a konkrét időpont és vonat ismeretében. Ez egy útra 2.999,- Ft és visszaútra is ennyi, ha itthon előre megveszed.  Ha maradt még a kontingensből, akkor tehát ezzel az oda-vissza utat 5.998,- forintért megúszhatod. Ez csak az adott vonatra érvényes.

Róla itt olvashatsz:

http://www.mav.hu/?akat=61535

Ez a jegy nem tartalmazza a bécsi tömegközlekedés igénybevételi lehetőségét.

A napijegy ára 5 EURO, a hétfőtől szombatig 8-20 óráig egyfajta korlátozott napijegyként használható (vagyis ezeken a napokon a kezeléstől 20.00-ig érvényes) bevásárlójegy (Einkaufskarte) ára 4 EURO.

Bővebbet róluk: www.vor.at , vagy www.wienerlinien.at

 

Előzmény: M412192 (171267)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!