Keresés

Részletes keresés

Cpt.Dave Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6205
Ultrakonkrétan most semmiben. Pénteken valami történt 003-mal első körben és mivel nincs két üzemképes egység (002 még szeptember 2-án feküdt meg Miskolcon a tárolón azóta gyógyul) a péntek és vasárnap délutáni erősített kanyart már hetek óta V43 viszi. Tegnap kint volt 003. Ma nem. Ma már ki sem jött mert 502 rendben leközlekedett, tehát lehet valamit berhelnek, lehet visszakapja a 2. betétkocsiját?

Kérdésedre a válasz amúgy:
502-(Bp8:33) TVK
515-(Ms11:28) Abaúj
514-(Bp14:33) Abaúj
503-(Ms17:28)Szinva

Előzmény: Votom (6204)
Votom Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6204
OFF:

Valaki tudja, hogy a Samu (BVmot) mostanába melyik IC nevén közlekedik Miskolc-Pst között?
robcso83 Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6203
Őszintén szólva a hajtany.znet.hu oldalon nagyon sok érdekesség van fent, mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy lássuk milyen vaúti történelemben gazdag ez a vidék...
Előzmény: Kékdroid (6198)
Cpt.Dave Creative Commons License 2010.09.27 0 0 6202
Ó ne aggódj. Ide is írt az a vezér aki pont a márciusi utasszámláláskor a reggeli 1órát késő egri gyors helyett mentesítőbe ment fel az egy szem Bz-vel szerelvénymenet helyett. Valószínű kapott is érte...
Előzmény: alex_86 (6201)
alex_86 Creative Commons License 2010.09.27 0 0 6201

Nem egészen. 15:34 és 17:34 között gyakorlatilag nem indult vonat Egerből Pest felé. Így vasárnap délután eléggé kellemes dolog volt, pedig ott állt az inga Flirt-je.

Az utasok egy része szétszállingózott, a telefonok égtek, hátha megy valakinek valamilyen ismerőse Pest felé. Utastájékoztatás gyakorlatilag nulla, a Szesza megint nagyot alkotott.

 

A 16:34-es induló gyorsra ugye nem volt szerelvény, fél öt körül még 120 perc körüli késést ordibáltak az érkező szerelvényére, az 5504-re, a valóságban azonban még csak Hatvan környékén járt. Az utasok türelmetlenek, kinnt állnak a perontető alatt az esőben. Közben befut az inga, de sehova tovább - indok: Füzesabonyban úgysem csatlakozik semmihez. Aztán megszületett a döntés: a menetrend szerint két órával később érkező 5506 szerelvénye fordul a gyorsra, amely +10 körül, 17:35-kor be is futott. Közben ott áll ugye a Flirt. Arról sincs semmi hír, azt elindítják-e menetrend szerint, 17:34-kor. Először a válasz: nem, majd megy a késett gyors. Végülis az ingát elküldték Rendező felé 17:35-kor, éppen láttam elhúzni melelttünk az 5506-ost, amely dupla helyett csak szóló Flirt volt. Fékpróba után jött is utánunk. Utasok persze választhattak, eljönnek-e az ingával Füzesabonyig, és ott majd átszállnak a mögöttünk jövő gyorsra. Utólag kiderült, hogy tökmindegy volt, egyik szerelvény sem ment végig Pestig.

Füzesabonyban jött a java. A 17:34-es inga ugye beér a 4-re, vasárnap lévén itt végez a Flirt és sv-ben megy Hatvan felé. Utasokat persze lezavarták, kijárat rögtön volt, suhant tovább Pest felé üresen! Az éppen arrafelé igyekvő egyetemisták enyhén szólva a vasutasok édesanyját emlegették, néhányan köpködtek is, ez eléggé egy pofátlan egy húzás volt. Akik Egerből a nagyjából 75 perces késéssel induló gyorsot választották, ők sem úszták meg. Az 5504 hagyományos szerelvénye a hetediken várakozott, átzavartak mindenkit, és az ment Pestre. A Flirt a 18:06-os Bz után még visszatért Egerbe és úgy fordult az 5501-esre.

Előzmény: Ikarus 260.02 (6194)
erdőszéli Creative Commons License 2010.09.27 0 0 6200
a C60-as elírás lehet... a vonalon a gv-s korszakban L60-as későbbiekben C50-es mozdonyok dolgoztak.
Előzmény: Votom (6199)
Votom Creative Commons License 2010.09.27 0 0 6199
Nagyon szépen köszönöm mindenkitől az infót!

Erről a "C60" mozdonyról, ha tudnál mutatni képet azt megköszönném!

Kékdroid Creative Commons License 2010.09.26 0 0 6198

Szia! Csak illusztrációképpen, itt egy kép is a szarvaskői tábláról. Az egykori kisvasút nyomvonalát egész jól be lehet járni, pár évvel ezelőtt egy Bükk - déli rész turistatérkép társaságában megtettem. Sok látható nyom már nincs, kivéve talán az általad is írt pilléreket.

 

 

Előzmény: robcso83 (6197)
robcso83 Creative Commons License 2010.09.26 0 0 6197
De bajnok, amúgy nem tudom tudjátok-e e, de a szarvaskői állomáson lévő térképen még rajta van a vonal. Amúgy mikor még Almár nem volt ilyen lakóövezet én emlékszek, hogy a sinek egy része még megvolt a romos állapotú hídfők közelében. A vonalvezetése állítólag a Camping alatt indult el, a Bükksétányon lévő kerékpárút volt kb az alépítmény, aztán a Töviskes úton a patak mellett ment a kisvonat, szép kis vonal lehetett kár, hogy hírmondó sem maradt belőle...
bodrostomi Creative Commons License 2010.09.26 0 0 6196
Mehetne végig is (értelme akkor lenne igazán), csak épp kihagyná a nem használható megállókat, cserébe viszont Királdon be lehetne iktatni még egy vagy két megállóhelyet. Persze bármelyik verzióhoz mindenképp szükséges lenne a pálya rendbehozatala.
Előzmény: Slijepac Most (6193)
Ikarus 260.02 Creative Commons License 2010.09.26 0 0 6195
Igen, Valamikor létezett ez a vonal. sajnos csak nyomai vannak, legközelebb a Shell kútnál lévő volt fűtőház, és felmémeten a hídmaradvány, meg a nyovonal helye egészen kivehető. Mondjuk nekem is kb kétévembe telt, mire rájöttem, hol is ment a kisvasút. Pedig ott volt a szemem előtt:)
A vonalat úgy kb 1970-75 között szüntethették meg, napi két vonatpár ment rajta két db C60-as mozdonnyal.
Amúgy a hajtany.znet.hu oldalon találsz is a maradványokról egy kisfilmet. Csak az régebbi egy kicsit, mint a mostani állapot.

Üdv:Krisz
Előzmény: Votom (6179)
Ikarus 260.02 Creative Commons License 2010.09.26 0 0 6194
Sziasztok! Ma 13:00 Körül ödöllőnél felsővezetékszakadás volt, a Ppesti vonatok 130 perces késéssel közlekedtek.

A 15:24-es pesti Füzesabonynál visszafogott, a 16:34es indulású abonyi kb 45-50 között ment, amikor beért egy késett pesti, majd fékpróba, és sorompózárás után mentesítőként 16:50-55 között CSAK ABONYIG MENT, ahol átszállásként Pestre a visszafogott ment, hogy felérjen 20órára Pestre.

Üdv Krisz
Slijepac Most Creative Commons License 2010.09.26 0 0 6193
Királd 7 km Putnoktól. Királd Kazincbarcika és Ózd vonzáskörzetébe tartozik, közúton mindkettő közvetlenül elérhető, Ózd vasúton ráadásul kerülő.

Királd alatt viszont csak Nagyvisnyó megálló van használható helyen, Csokvaomány, Sáta, pláne Nekézseny és Kiskapud nem. Nagyvisnyó kiszolgálható lenne, ha a 87 alsó vonatai nem Szlvásváradig, hanem Nagyvisnyó-Dédesig mennének. Akkor már csak Királd marad: 7 km-ért megéri fönntartani? Ráadásul pont a legrosszabb pályával rendelkező szakaszt?
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (6192)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.09.26 0 0 6192
Akkor át kell helyezni a megállókat. Ennyi az egész. Igaz ,ez ezen a vonalon kicsit nehézkes, mert ahol emelkedő van, ott nem lehet, de például Királdon ott megy a falun keresztül a vasút, de a megálló /ex állomás/ ott van a falu szélén. Másik előnye lenne, hogy ha árvíz miatt le kéne zárni Királd és Putnok között a utakat, akkor még vasúton mindig könnyen meg lehetne az adott településeket közelíteni.
Előzmény: Slijepac Most (6190)
GA0425 Creative Commons License 2010.09.26 0 0 6191
Van több olyan vasútvonak, ahol veled egyetértve tényleg változtatni kellene a jelenlegi helyzeten, és a vasútnak kellene előtérbe kerülni, de ismerve a 87-es vonalvezetését és a környező településeket, it
legfeljebb alkalmi túristavonatnak lenne értelme. Az, hogy ez újra fog indulni - mert ez nagyon valószínű - csak azt jelzi, hogy a vonalak újraindítása csak politikai alapon megy minden ésszerűség nélkül. És a putnoki polgármester úgy látszik erős ember...
Előzmény: Törölt nick (6189)
Slijepac Most Creative Commons License 2010.09.26 0 0 6190
A vasútvonalnak több olyan megállója van, ami a kiszolgált település fölött található 70-100 méterrel. Ez nem igazán versenyképes.
Előzmény: Törölt nick (6189)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.26 0 0 6189
Kik utaznak a buszokon? És a személyautókban?
Versenyképes vasúti szolgáltatással el lehetne felejteni a párhuzamos buszjáratokat, és valamennyi utast a személyautóról is át lehetne csábítani.
Igen, tudom, 2010-ben Magyarországon ez nem életszerű.
Előzmény: GA0425 (6187)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.09.26 0 0 6188
Ez itt a nagyobb probléma.
Előzmény: GA0425 (6187)
GA0425 Creative Commons License 2010.09.26 0 0 6187
És mégis ki utazna a vonatokon?
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (6186)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.09.26 0 0 6186
Fel kéne újítani a szakaszt, de bontott anyagból is lehetséges. Ha egyszer elkezdik a 80-as vonalat teljesen felújítani, akkor az onnan kikerülő 48-as és 54-es sínek, illetve betonaljak tökéletesen megfelelőek lennének a 87-es vonal felső részébe. Akkor akár 60 vagy 80-al is mehetne a vonat /ívviszonyoktól függően/, és akkor már lehet, hogy a sebesség miatt több utas lenne. Esetleg még Királdot kellene felkelteni a Csipkerózsika álmából, és egy tisztességes 87-es vonal lenne belőle.
Előzmény: Freebob (6185)
Freebob Creative Commons License 2010.09.26 0 0 6185
Az államnak van rá pénze.
Előzmény: bodrostomi (6184)
bodrostomi Creative Commons License 2010.09.25 0 0 6184
Az alább leírt darabszám felszrozva az éppen aktuális árral. És még számold hozzá az egyéb költségeket (ágyazat, ilyen-olyan munkák, szabályozás, stb... aminek szerintem csak töredéke ez az anyagköltség)
Előzmény: Freebob (6183)
Freebob Creative Commons License 2010.09.25 0 0 6183
darabja?
Előzmény: bodrostomi (6182)
bodrostomi Creative Commons License 2010.09.25 0 0 6182
Laza 57-58e betonalj biztos olcsó mulatság.
Előzmény: Freebob (6181)
Freebob Creative Commons License 2010.09.25 0 0 6181
Nekem a fatalpazatos szakasz szúrja a szemem Bélapát-cementgyár és Királd között.
Azt a részt sínnel együtt ki kellene cserélni betontalpazatos technologiára.

Előzmény: robcso83 (6180)
robcso83 Creative Commons License 2010.09.25 0 0 6180
Hegesztett a szakemberek szerint nem lehet, annyira szűkek az ívek, de egy alaposabb felújítás ráférne az öreg pályára, lassan annyi lassújel van az alsórészen, h teljesen egybefüggenek teljes katasztrófa...
Előzmény: Freebob (6172)
Votom Creative Commons License 2010.09.25 0 0 6179
Sziasztok!

Valaki tud valamilyen infóval szolgálni az egykor még Eger-Szarvaskő között épült keskenynyomtávú úttörővasútról? Mert kezembe került egy 70-es évekbeli térkép és azon szerepelt, képeket viszont sehol nem találok róla még interneten sem.
Cpt.Dave Creative Commons License 2010.09.25 0 0 6178
Azt mondom. Az régen keresztezte felülről a kisvasutat (pontosabban most is keresztezi de csak annak nyomát) . Az a rész igen hiányos, de a Bervai oldalon is hiányzik itt ott sín.
Előzmény: Freebob (6176)
trains.hu Creative Commons License 2010.09.25 0 0 6177
A pesti gyors a Rendezőnél kialakított új személypályaudvarig ment volna (a váltója ma is látható a K2-es hídjáról), Felnémetig csak az abonyi ingák mentek volna.
Előzmény: Ikarus 260.02 (6175)
Freebob Creative Commons License 2010.09.25 0 0 6176
Rendes nagy nyomtávú vasútról beszélek. :)
Előzmény: Cpt.Dave (6173)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!