Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170826
Magad is megnézheted az alvázhossztartó közepe táján, a linkelt könyv 24. oldalán látható táblázatmintát keresve a kocsin.
Előzmény: by-169 (170820)
by-169 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170825
Jól van na csak megkérdeztem hátha változott a Bx súlya. Akkor át kell irnom az egész füzetemet akkor a By-on se 32 tonnás hanem több.
Előzmény: BAKTER (170823)
hmsoft Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170824
gw,

"Ez nagyon dícséretes, kár, hogy a "módosítás" ezúttal azt jelenti, hogy a fél menetrendkönyvet ki lehet cserélni."

Múltkor vettem Zólyomban egy menetrendet, megkaptam hozzá a két módosítást (piros ragasztgatós, és a második, cserélős). A ragasztgatósat becsülettel végigragasztgattam, csak hogy egyszer az életbe' kipróbáljam, milyen jó egy kallernak, aki ezt jobbára hivatalból kell hogy csinálja (már ha nem akarja/tudja letölteni, kinyomtatni). Nos, a lányomtól lenyúlt ragasztó stift félig elfogyott, mire a végére értem... :)))

hm
Előzmény: gw (170821)
BAKTER Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170823

"Akkor a Bx hány tonna?"

 

Hányszor kell leírni?

Legutóbb a 170794 hsz.-ban scsabi írta meg.

 

Előzmény: by-169 (170820)
gw Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170821

Ez nagyon dícséretes, kár, hogy a "módosítás" ezúttal azt jelenti, hogy a fél menetrendkönyvet ki lehet cserélni.

Előzmény: v_peti (170818)
by-169 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170820
Akkor az a jelzés a Bx-en a kézifékje 10 tonnát bír el. Akkor a Bx hány tonna?
Előzmény: rm40 (170810)
hmsoft Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170819
Nemrég írtam az orosz kétemeletes konténerszállító prototípusáról.
Máris megjelent a konkurrense, a 13-7024 jelű modell.
A Krjukovói Vagongyár terméke 2 db. 40 lábas, vagy 4 db. 20 lábas konténer szállítására alkalmas, a konténereket egy szinten helyezik el.
Öntömege 22 t, max. raktömege 71,5 t, vonókészülékek közötti hossza 25,62 m.

A kétemeletesnél ugyebár a mélyített raktér miatt kihasználatlanok a kocsivégek. A hosszú egyszintesnél ugyan a fajlagos vonathossz nagyobbra fog adódni, de a különbség nem annyira jelentős - viszont belefér minden szelvénybe.

hm
v_peti Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170818

Üdv mindenkinek!

 

Megjelent a MÁV újjabb elszabott találmánya: a Hivatalos Menetrend 1 sz. módosítása.

Próbálta már valaki javítani a menetrendet? Hát én azzal csináltatnám meg, aki az egészet kitalálta! Szerintem megint egy "nagytudású" emberke csinálta. Én ma egész nap azzal foglakoztam, hogy kiokoskodjam a javítás mikéntjét. Nagy ésszel kitalálták, hogy egyes vonatokhoz nem csináltak fedvényt. Kézzel kell kijavítani az összes időadatot. Más vonatnál, aminél egy-két időadatot kell módosítani, azt kiadták beragasztható fedvényben. Én egész nap köpködtem, mert szinte lehetetlen kézzel beírni a sok módosítást. A legjobb lenne, ha itthon számítógéppel kiszerkeszteném az oszlopot és kinyomtatnám. Ez jó ötletnek tűnik, de biztos eltartana egy napig.

Tehát összegezve: megint sikerült hatalmas pénzeket kidobni egy kupac sz-ért!

Őszinte részvétem annak a halandó utasnak, aki belevág a javításba!

 

 

A következő linket ajánlanám minden vasútmániásnak, aki az északi szomszédunkhoz utazik, de mégjobban ajánlanám a MÁV-os vezérkar figyelmébe!

 

http://www.zsr.sk/generate_page.php?page_id=134

 

 

Előzmény: vasutTOM (170773)
scsabi Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170817
Erről már többször volt szó. A Ganznak az üzlet kb. hárommillió korona (aranykorona értéken kb. 1,8 Mrd Ft) veszteséget okozott. Az üzletet faktoráló pénzintézet (Hitelbank) ezért 1907-ben kiszállt az üzletből, emiatt a RA36-osokkal a Ganz befejezte a villamosmozdony-gyártást egy időre.
A dolog sajnálatos oldala, hogy a 3f mozdonyok ekkorra váltak sorozatéretté, de ennek hasznát a Vado Ligure-i Westinghouse gyár aratta le.
Előzmény: felder (170812)
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170816
Ki tudja? Lehet, hogy pont az a jó:-))
Előzmény: scsabi (170815)
scsabi Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170815
A sajtóhiba eredete: A MÁV kocsitipusok műszaki adatai, szerkezeti és üzemi jellemzői, Közdok, Bp. 1990. 44. oldal
Előzmény: Z. Z. (170806)
etwg Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170814

Azt nem is igen lehet, mert ilyen nincs (már ha ugyanarra mocira gondolunk),

 

Az igazi neve ugyanis 1216.0

 

ezt meg teljes egészében kommentáltuk, söt elmeséltem a legujabb tulajdonságát is, mégpedig azt, hogy megörizze élete végéig az uj szagát, az oldalfalai hosszában 2x10 mikrodüznit helyztek el, emelyekböl rendszeres idöközönként remek illatü parfömöt fecskendeznek a levegöbe, hogy mindenki kellemesen töltse az ideját amikor a mozdonyt bámolja.

Előzmény: vaskerék (170768)
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170813
Működni most sem működik, de ennyiből már rá lehet találni.:-)))))
Előzmény: rm40 (170810)
felder Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170812

Kedves scsabi!

 

 

"A magyar szellemi nagyságot illetően elég érdekes példákat hoztál pont Kandó és Bláthy egymás mellé rendelésével. (gondolj Bláthy véleményére az aszinkronmotorról) Kandó munkássága a vasútvillamosítás területén eltagadhatatlan, de ahhoz egy lényegesen szerencsésebb ország kellett, hogy pl. a Valtellina-project iszonyú pénzügyi bukását (közveve) finanszírozza."

Leveledre lelkem görcsbe szorult.

Mivel sok éven át győzködtek engem, hogy a delejkészítő gépet nem Jedlik Ányos, hanem valami Szímensz találta ki, a porlasztót nem Csonka Jani, hanem Maybach eltárs csinálta meg, most már végleg elbizonytalanodtam.

 

Eddig azt  hittem. magyarként büszke lehetek rá, hogy az első európai nagyfeszültségű villamos vasút létrehozójaként Konda, azaz....Kandó Kálmán maradandót alkotott.

De akkor a .http://www.obuda.kando.hu/frames/hungary/kando.html

honlapon az általad említett hatalmas csőd tudatában miért történt ez:

 

A Valtellina vonal kedvezõ üzemét látva az olasz kormány, a vasutak államosítása után, 1907-ben 2000 km vasútvonal villamosítását rendelte el, a "Sistema Italiana"-nak nevezett Ganz-Kandó rendszerrel.

 

Valakinek ne higgyünk?

 

 

várom felviágosító válaszod!

 

üdv:

felder

 

 

 

 

Előzmény: scsabi (169924)
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170811
Ha neked nem elég négy perc, hogy körbefotózd, akkor legalább szíveskedjél megkérdezni a forgalmistától - legközelebb. :-)
Előzmény: radio100jozsi (170809)
rm40 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170810

Mer' valami miatt ez a sz... duplán rakta be. Szóval:

 

http://vasutikocsi.freeweb.hu/jeloles/jeloles.html

Előzmény: Z. Z. (170806)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170809

Ki volt a párja?

 

Azt nem tudom, mert 15:10-re ért be a gyors Gyuláról, ez meg 15:14-kor indult is Szegedre.

Előzmény: by-169 (170807)
hmsoft Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170808
Z. Z.,

"Annyira meg csak nem dilettáns - hisz ír és olvas itt már egy ideje - hogy a kézifék jele alatt feliratozott kéziféksúlyt vélje saját tömegnek."

Ha ilyeneket feltételezel, akkor az életbe' nem fogod jól megsaccolni, hány zongorahangoló van Chicago-ban... :P

hm
Előzmény: Z. Z. (170800)
by-169 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170807
Ki volt a párja? Ha van még MD-s képet akkor tegyél fel még ha lehet md barátok ide topikba.
Előzmény: radio100jozsi (170802)
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170806

Nekem nem mükszik a linked.

De itt van például a mozdonyok.fw.hu, ahol egyébkét a Bx sajáttömegeként 20 tonna van feltüntetve :-)

Előzmény: rm40 (170804)
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170805

Most végre mindenkinek világos. Talán Neked is.:-)

Előzmény: by-169 (170803)
rm40 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170804

> Nem tudom hogy amit az oldalán feltüntetnek pl: Bx 10tonna akkor nyilvan azt jelenti hogy üresen annyi ha van neki megengedett legnagyöbb össztömeg akkor az mennyi neki az lenne a 29 addig lehet terhelni?

 

 

Kevered a dolgokat. Fokozottan ajánlott olvasmány ezért: http://vasutikocsi.freeweb.hu/jeloles/jeloles.htmlhttp://vasutikocsi.freeweb.hu/jeloles/jeloles.html

 

Ha ezután sem világos, akkor kérdezz. Szerintem.

Előzmény: by-169 (170795)
by-169 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170803

 

Igen van fótom és tessé 10 tonna.

Előzmény: Z. Z. (170798)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170802

Ilyen képem is van az induló MD-ről:

7723 indul Békéscsabáról ma.

 

Amúgy a Pocsaj-Esztárnál lévő Berettyó híd egy-az egyben ugyan olyan, mint a ma fényképezett Fehér-Körös híd Gyula szélén.

Előzmény: by-169 (170796)
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170801

azt hittem hogy belefér az egész híd a Bx ablakba

 

Kezdek komolyan aggódni miattad.

Előzmény: by-169 (170796)
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170800
Ott sem láthatta, mert 31 tonnát fékez. Annyira meg csak nem dilettáns - hisz ír és olvas itt már egy ideje - hogy a kézifék jele alatt feliratozott kéziféksúlyt vélje saját tömegnek.
Előzmény: Törölt nick (170797)
scsabi Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170799
Nem a kéziféksúllyal tetszik keverni a sajáttömeget?

Bx 20-05
sajáttömeg: 29 t
féksúlyok:
P: 31 t
K: 10 t

A kocsi tömegadatai a hossztartómező közepén lévő téglalapforma háromrészű táblázatban találhatók.
Előzmény: by-169 (170795)
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170798

pl: Bx 10tonna

Erről fotód is van?

 

Egy személykocsinál a saját tömeg, és a teljes tömeg között nincs 19 tonna különbség. Emlékeim szerint a Bx (20-05) saját tömege 29 tonna, teljes tömege 35 tonna.

Előzmény: by-169 (170795)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170797
Az a féksúly lesz, a féksúlytáblában olvastad, nem?
Előzmény: by-169 (170795)
by-169 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170796

Szép helyen jártál az Mdmot kép kell nekem!! Én is utaztam ma csak nem hídvadászat volt hanem piroska vadászat:)

 

 

 

Ez a Pocsaj-Esztár-nál található híd lenne nem sok látszik belőle azt hittem hogy belefér az egész híd a Bx ablakba.

Előzmény: radio100jozsi (170786)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!