"Ez nagyon dícséretes, kár, hogy a "módosítás" ezúttal azt jelenti, hogy a fél menetrendkönyvet ki lehet cserélni."
Múltkor vettem Zólyomban egy menetrendet, megkaptam hozzá a két módosítást (piros ragasztgatós, és a második, cserélős). A ragasztgatósat becsülettel végigragasztgattam, csak hogy egyszer az életbe' kipróbáljam, milyen jó egy kallernak, aki ezt jobbára hivatalból kell hogy csinálja (már ha nem akarja/tudja letölteni, kinyomtatni). Nos, a lányomtól lenyúlt ragasztó stift félig elfogyott, mire a végére értem... :)))
Nemrég írtam az orosz kétemeletes konténerszállító prototípusáról. Máris megjelent a konkurrense, a 13-7024 jelű modell. A Krjukovói Vagongyár terméke 2 db. 40 lábas, vagy 4 db. 20 lábas konténer szállítására alkalmas, a konténereket egy szinten helyezik el. Öntömege 22 t, max. raktömege 71,5 t, vonókészülékek közötti hossza 25,62 m.
A kétemeletesnél ugyebár a mélyített raktér miatt kihasználatlanok a kocsivégek. A hosszú egyszintesnél ugyan a fajlagos vonathossz nagyobbra fog adódni, de a különbség nem annyira jelentős - viszont belefér minden szelvénybe.
Megjelent a MÁV újjabb elszabott találmánya: a Hivatalos Menetrend 1 sz. módosítása.
Próbálta már valaki javítani a menetrendet? Hát én azzal csináltatnám meg, aki az egészet kitalálta! Szerintem megint egy "nagytudású" emberke csinálta. Én ma egész nap azzal foglakoztam, hogy kiokoskodjam a javítás mikéntjét. Nagy ésszel kitalálták, hogy egyes vonatokhoz nem csináltak fedvényt. Kézzel kell kijavítani az összes időadatot. Más vonatnál, aminél egy-két időadatot kell módosítani, azt kiadták beragasztható fedvényben. Én egész nap köpködtem, mert szinte lehetetlen kézzel beírni a sok módosítást. A legjobb lenne, ha itthon számítógéppel kiszerkeszteném az oszlopot és kinyomtatnám. Ez jó ötletnek tűnik, de biztos eltartana egy napig.
Tehát összegezve: megint sikerült hatalmas pénzeket kidobni egy kupac sz-ért!
Őszinte részvétem annak a halandó utasnak, aki belevág a javításba!
A következő linket ajánlanám minden vasútmániásnak, aki az északi szomszédunkhoz utazik, de mégjobban ajánlanám a MÁV-os vezérkar figyelmébe!
Erről már többször volt szó. A Ganznak az üzlet kb. hárommillió korona (aranykorona értéken kb. 1,8 Mrd Ft) veszteséget okozott. Az üzletet faktoráló pénzintézet (Hitelbank) ezért 1907-ben kiszállt az üzletből, emiatt a RA36-osokkal a Ganz befejezte a villamosmozdony-gyártást egy időre. A dolog sajnálatos oldala, hogy a 3f mozdonyok ekkorra váltak sorozatéretté, de ennek hasznát a Vado Ligure-i Westinghouse gyár aratta le.
Azt nem is igen lehet, mert ilyen nincs (már ha ugyanarra mocira gondolunk),
Az igazi neve ugyanis 1216.0
ezt meg teljes egészében kommentáltuk, söt elmeséltem a legujabb tulajdonságát is, mégpedig azt, hogy megörizze élete végéig az uj szagát, az oldalfalai hosszában 2x10 mikrodüznit helyztek el, emelyekböl rendszeres idöközönként remek illatü parfömöt fecskendeznek a levegöbe, hogy mindenki kellemesen töltse az ideját amikor a mozdonyt bámolja.
"A magyar szellemi nagyságot illetően elég érdekes példákat hoztál pont Kandó és Bláthy egymás mellé rendelésével. (gondolj Bláthy véleményére az aszinkronmotorról) Kandó munkássága a vasútvillamosítás területén eltagadhatatlan, de ahhoz egy lényegesen szerencsésebb ország kellett, hogy pl. a Valtellina-project iszonyú pénzügyi bukását (közveve) finanszírozza."
Leveledre lelkem görcsbe szorult.
Mivel sok éven át győzködtek engem, hogy a delejkészítő gépet nem Jedlik Ányos, hanem valami Szímensz találta ki, a porlasztót nem Csonka Jani, hanem Maybach eltárs csinálta meg, most már végleg elbizonytalanodtam.
Eddig azt hittem. magyarként büszke lehetek rá, hogy az első európai nagyfeszültségű villamos vasút létrehozójaként Konda, azaz....Kandó Kálmán maradandót alkotott.
De akkor a .http://www.obuda.kando.hu/frames/hungary/kando.html
honlapon az általad említett hatalmas csőd tudatában miért történt ez:
A Valtellina vonal kedvezõ üzemét látva az olasz kormány, a vasutak államosítása után, 1907-ben 2000 km vasútvonal villamosítását rendelte el, a "Sistema Italiana"-nak nevezett Ganz-Kandó rendszerrel.
> Nem tudom hogy amit az oldalán feltüntetnek pl: Bx 10tonna akkor nyilvan azt jelenti hogy üresen annyi ha van neki megengedett legnagyöbb össztömeg akkor az mennyi neki az lenne a 29 addig lehet terhelni?
Ott sem láthatta, mert 31 tonnát fékez. Annyira meg csak nem dilettáns - hisz ír és olvas itt már egy ideje - hogy a kézifék jele alatt feliratozott kéziféksúlyt vélje saját tömegnek.
Egy személykocsinál a saját tömeg, és a teljes tömeg között nincs 19 tonna különbség. Emlékeim szerint a Bx (20-05) saját tömege 29 tonna, teljes tömege 35 tonna.