Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171528
.......V-peti :.::........"..........

1968: Azért azt senki ne próbálja meg velem elhitetni, hogy pl. a Veszprém-Alsóörs vonalnak nem volt nagy forgalma. ..........."

 

 

 

 

traficc :

Nem is próbáljuk.

Csak nem volt.

Így egyszerűen.

 

.................hitetni meg azért nem próbáljuk, mert valakire hitet tenni az a hittérítők feladata.

 

Másodszor meg azért sem akarunk "hitetni" mert a vasútmániások egyik legnagyobb baja pont az, hogy túl sokat hisznek még így is, és túl keveset tudnak.

 

Lapozz visza ITT, 2001-re, amikor ITT, ugyanezt kérdezték már mások is, és akkor számokkal bizonyítittuk, hogy - ebben az esetben - a hitnek nincs valóság alapja.

 

Sőt ha elég szorgalmas vagy akkor a moldovai vasutas mondatok egy részének CÁFOLATÁT is megtalálod itt, ezen a topicon.

Ami különben nem Moldova hibája, mert Ő, akkor nem szak-könyvet írt, hanem irodalmi munkát.

 

Az, hogy az olvasók egy vagy nagy része ezt valóságnak fogja fel, az olvasó baja.

 

ugyanerre panaszkodnak a történészek is, mert egy-két történelmi tárgyú film után a KÖZ embber azt hiszi, hogy az események valóban úgy történtek meg mint ahogy azt a rendező neki bemutatja.

 

 

 

Előzmény: v_peti (171517)
P.stephenson Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171527

Dajcse túriszt viel geld, ungárise vasútbarát wenig geld.

:-)

 

 

P.s

Előzmény: m61019andras (171526)
m61019andras Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171526
De bizony az!! Most, hogy írod és jobban megnéztem, én is úgy látom! ( Amivel annyira szerettünk volna elmenni mellékvonalazni. :-((( )
Előzmény: P.stephenson (171524)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171525

De azért kiváncsi lennék, hogy a Nagyatád-Barcs, Barcs-Kaposvár, Kaposvár-Szigetvár és Pécs-Beremend vonalon hogy alakult a forgalom.

Előzmény: v_peti (171520)
P.stephenson Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171524

Csak nem a Bbmot?

 

 

P.s

Előzmény: m61019andras (171523)
m61019andras Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171523
Ha jól látom az innenső a Nosztalgia kft egyik étkezőkocsija. A távolabbit nem látom jól.
Előzmény: Carpy (171519)
m61019andras Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171522

Tegnap volt egy kis riport a TV2-n a repülőgépfényképezőkről, a spotterekről. A Ferihegyi repülőtér szóvivője így nyilatkozott róluk: Nagyon jó csávók a spotterek, imádom őket. Ők a repülés képes krónikásai! Minket nem zavarnak és mi sem zavarjuk őket.

 

Vajon mikor fog a vasút szóvivője hasonlóan pozitívan nyilatkozni a vasútbarátokról? :-)))))

 

Komolyan mondom jó volt hallgatni, amilyen szeretettel beszélt róluk.

g8-s15 Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171521

Ha ma is meglenne a Veszprém - Alsóőrs vonal, mekkora forgalom lenne rajt?

 

A régi vonal Balatonalmádit elkerülte, Alsóőrsön (Káptalanfüreden) érte el a Balatont. Innen lehetne számítani az utasokat. Mennyi a napi utasszám a 29-es vonalon holtszezonban? Ha a vonat Veszprémbe cammogna, azon se lenne több utas. A veszprémi szakaszt már biztos száműzték volna a város központjából, így mindentől messze haladna.

Előzmény: v_peti (171517)
v_peti Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171520

Szerintem a 62-est akkor a teherforgalma miatt hagyhatták meg.

 

Előzmény: Carpy (171518)
Carpy Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171519
Mi volt ez a két jármű tegnap délután a Nyugatiban?
Carpy Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171518
Szerintem is inkabb a 62-est kellett volna helyette megszüntetni, például.

Na de kik vagyunk mi, hogy felülbíráljuk az akkori döntéshozókat? Ismerjük mi ma az akkori korlatokat, elvárásokat?
Előzmény: v_peti (171517)
v_peti Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171517

68: Azért azt senki ne próbálja meg velem elhitetni, hogy pl. a Veszprém-Alsóörs vonalnak nem volt nagy forgalma.

 

Előzmény: Csukacska1991 (171513)
maczko Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171516

Foma!

 Esetleg videjó is készült!

Üdv.: Maczko.

Előzmény: FOMA (171367)
v_peti Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171515

Ez egy óriási hiba volt akkor. Sokkal nagyobb lenne a forgalom a 17-es vonalon, ha a mindhárom nagyváros rajta lenne. (Szhely-ZEG-Nkanizsa)

 

Előzmény: Csukacska1991 (171510)
Soldato Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171514

Sziasztok!

Milyen filmfelvétel volt ma a Keleti csarnokban,tudja valaki?

Ott volt 2 Desiro is.

Csukacska1991 Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171513

"Tudod van egy egyszerűen gondolkodó kisebbség, akik lusták az ismeretek megszerzésére és elmélyítésére, és gondolkodásuk, vagy ismeretfeldolgozási képessük kapacitás korlátjai miatt, 1968-ról csak a vonalmegszüntetések jutnak eszükbe.

Én ezt nem tartom olyan nagy bűnnek mint mások, mert egyszerű feladatok megoldására és végrehajtására ezek az emberek igen jól használhatók."

A vonalbezárásoknál gondolom, hogy alapos felméréseket végeztek a bezárások előtt, és amelyik vonalra mutatkozott  valós piaci igény, azt meghagyták (pl: a Somogyszob-Barcs vonalnak csak a Nagyatád-Bodvica - Barcs szakaszát szedték fel (Bodvicáig nem megy vonat, iparvágányként üzemel), de a megmaradt 8 km-es szakaszon azért van rendesen forgalom). Íme egy szkennelt cikk a Pécs-Harkányfürdő vonal (63. sz.) utolsó járatáról:



Természetesen mindenki örülne, ha ezeket a vonalakat újra megépítenék, csak nem biztos, hogy minden vonal nyereséget tudna produkálni.

"- annyi mozdonyt vennénk 2006-ban mint 1970-ben"

Szinte az összes ma közlekedő mozdonysorozatot még a rendszerváltás előtt vettük (kivéve az 1047-es sorozat, illetve a remot sorozatok). És például lassan el kellene arról gondolkodni (szerintem), hogy mivel fogják kiváltani a több, mint 300 db V43-ast a sorozatból, mert azok is lassan elérik a "nyugdíj-korhatárt". (A Papagájok készítése szerintem nem megoldás a Szilik fejlesztése/kiváltása érdekében.) De a kiváltást írattam volna az M62 példájával is.

"- vagy annyit villamosítanánk, mint..........."

A villamosított vonalakat szintén a rendszerváltás előtt "csinálták". A rendszerváltás óta csak a 30-as alsó része, 20-as lett villamosítva (és még nem tudom, hogy van-e '90 után villamosított vonal). A 15-öst kihagyom, mert az már a GySEV Rt. érdeme.

 

traffic: remélem, hogy nem írtam hülyeségeket (egy-két tárgyi tévedéstől eltekintve).




Előzmény: Törölt nick (171354)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171512

A levelézés az imént az Indexen tett hozzászólásom kapcsán bonyolódott, melyben az ottani élményeimről számoltam be. Azt megküldtem a Tarifa Osztályra, hogy ne gonoszbrekekének kelljen, akik visszaküldték az Andrássy úti jegyirodába.

 

Tehát nem intézem el SEMMIT ott! Miért kéne elégedettnek lennem??????

 

Ez csak riport volt egyébként is! Amelynek, mint látjuk a MÁV Rt szerint nem igazán van tanulsága azon kívül, hogy milyen mocsokszemétbunkórohadék vagyok.

 

MÁS!

 

Nekem már van új Indóházam!!! :)))

 

A Blaha Lujza téren vettem a Rellayben, volt vagy 7-8 darab. Ez több, mint az előző havi 0...

Előzmény: Andó Gergely (171509)
division by zero Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171511
"Az esetet a szakértők szabotázsnak minősítették. Vasút elleni bűbcselekmény."
És elkaptak valakit?
Előzmény: hg7wgq (171504)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171510
"Egerszegnél emlegetik, hogy a helyi iparosság (akik akkoriban a város életét irányították) nem hagyta, hogy a Kanizsa-Szombathely vonal keresztülmenjen a városon..."

Erről én is hallottam, hogy a zalaegerszegiek nem engedték, hogy keresztűl menjen a vasút a városon. Ezért lett a 17-es és a 25-ös "nagy" csomópontja Zalaszentiván. Zalaegerszegnek meg jutott először a Boba-Alsólendva-Csáktornya-Varazsd vonal, majd később a Zalaegerszeg-Zalalövő-Hodoš vonal.
Előzmény: kktt (171503)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171509
Tisztelt Uram!


Az Ön által megvásárolni kívánt díjszabások elárusítható példányai a közbeszerzési, és nyomdai munkálatok elhúzódása miatt, sajnos még nem állnak a Menetjegyirodánk rendelkezésére. Erről az irodánkban tett látogatása során tájékoztattuk, valamint arról is, hogy amennyiben nemzetközi menetjegyet vásárol az ehhez tartozó belső szabályozást - betekintésre - a rendelkezésére bocsátjuk. Erre azt a választ kaptuk, hogy nem kíván menetjegyet váltani, így utazási szerződéses jogviszony nem jöhetett létre. Ennek ellenére a munkatársaink - mivel közölte, hogy ebből szeretne dolgozatot írni- a kért anyagokat átadták, melyről Ön feljegyzéseket készített. Az irodavezető asszony és több munkatársunk is csak Önnel foglalkozott, minden segítséget megadtak, mely elvonta őket az egyéb szolgálati tevékenységüktől, ezért nagy meglepetéssel olvastuk a mostani megkeresését, melyben elégedetlenségének adott hangot.
Köszönjük a megértését.

Tisztelettel:

Hódi Richárd
MÁV Ügyfélszolgálat

Tisztelt Hódi Richárd!

Sajnos nem először tapasztalom a MÁV Rt részéről azt az "értetlenséget", amit egyes megkeresésem kivált. Erről "asztalának" korábbi tulajdonosa, a Call Center néhai vezetője is sokat tudott volna mesélni Önnek... (Egyébként személy szerint örülök a változásnak, Ön nagyságrendekkel érzékenyebb az utasok felvetéseire, mint hivatali elődje volt!)

Én megértem azt az "opjektív" nehézséget, hogy a nem létező díjszabást sem az Ügyfélszolgálat, sem a Menetjegyiroda NEM képes átadni. Ha ez a válasz "megnyugtatott" volna, akkor panaszlapot sem kellett volna kitöltenem...

A helyzet az, hogy az Önöknél rendelkezésre álló díjszabások GYAKORLATI tapasztalatok alapján inkább csak megtévesztésre jók, semmint TÁJÉKOZTATÁSRA.

Nem kevés energiánkat kötött le, hogy a MÁV ellenében létrehozzuk a nemzetközi vasúti díjszabások gyűjteményét. E munkánk során olyan mennyiségű anomáliára bukkantunk, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni.

Így kezdeményezni fogom a Rendőrség, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, és a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatát a kérdésben. Nem él-e vissza a cég az erőfölényével, nem terhel-e büntetőjogi felelősség a nem létező díjszabások miatt stb.

E vizsgálatok véleményem szerint végre segítenek a MÁV Rt Személyszállítási Üzletágának Tarifa Osztályán dolgozó munkatársaival is megértetni, hogy az utasok tájékoztatása nem egyenlő a menetjegy kiadásával...

Higgye el, az Önök ügyfeleinek jelentős része velem ért egyet! Olvassa végig egyszer az Önönk, de még jobb, ha a Keleti pályaudvar panaszkönyvét.

Megjegyzem: 5 féle díjszabást kívántam megvenni önöknél. Ezek egyike 2002. decemberi. A MÁV egyetlen kijelölt elárusítóhelyén egyiket sem sikerült beszerezni! Ugye ez nem kizárólag bizonyos közbeszerzési eljárás miatt van? Az internetes publikálsához nem kell közbeszerzési eljárás! Ha a MÁV fontosnak érezte volna a e téren is a tájékoztatást most nem kellene erről vitatkoznunk.

Őszintén sajnálom, hogy már megint a "lánc" legvégén lévő személyt bízták meg válaszadással.

Garantálom, hogy a fent nevezett hatóságok máshol kezdik a keresgélést...

Tisztelettel:

Andó Gergely
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171508
"Csáktornya: Szerintem helyre kellene állítani a Rédicsi határátmenetet, és utánan néhány Bz átmehetne Rédicsről Csáktornyára. (Vagy Alsólendvára) (napi 3-5 vonatpár)

Persze a túloldalon is ugyanezt kellene tenni, mert tudomásom szerint nincs személyforgalom Csáktornya és Alsólendva között."


Jó lenne, ha tényleg újra indulna a forgalom Rédics és Lendva között. Akkor ott is EURegio-szerű vonatok járhatnának (mint Szombathely-Graz/Wiener Neustadt-Wien Südbhf.) Zalaegerszeg-Rédics-Lendva-Čakovec-Varaždin vonalon. És a 23-as állapota is viszonylag jó a magyar viniciálisok rangsorában (Zalaegerszeg kiz. - Lenti bez. 60 km/h, lassújel van Bak-Gutorfölde 40 km/h 577-585 szelvény; Lenti kiz. - Rédics bez. 40 km/h). Ha elindulna a közlekedés Szlovénia felé Rédicsen is át (személyforgalom), akkor talán a 23-as is egy kicsit fontosabb vonal lenne, nem úgy, mint most.
Előzmény: v_peti (171471)
kktt Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171507

... Pedig bent volt a hivatkozás... Tehát helyesen:

 

Zeg-Ola, amit láttam, mindenhol megállóhelyként szerepelt, pl. itt is: http://www.zalamedia.hu/egerszeg/031202/ko.html#vasut

http://www.zalamedia.hu/egerszeg/031202/ko.html#vasut

Előzmény: kktt (171503)
v_peti Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171506

Kösz szépen! Rákeresek.

 

Előzmény: trancegod (171482)
trancegod Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171505
Jól van na, ténleg az a címe....:)
Előzmény: manhattani (171483)
hg7wgq Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171504

Szándékos bűncselekmény volt, vagy "baleset"?

 

Az esetet a szakértők szabotázsnak minősítették. Vasút elleni bűbcselekmény.

 

Reggel volt még valami fennakadás?

 

Tudomáson szerint nem.

Hajnali két órára végeztek a bizt. ber. helyreállításával.

Előzmény: HLP (171431)
kktt Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171503

Egy egészen friss térkép Zegről: http://kep.tar.hu/kktt/50037731/11587259#2

Néhány "apróbb" :-) hiba van rajta, de valamelyest látszik a terv a vasútáthelyezésről. (Bocsi a szkennelés minőségéért, de rohannom kellett...)

Zeg-Ola, amit láttam, mindenhol megállóhelyként szerepelt, pl. itt is:

 

Tegnap arra volt dolgom és volt egy pici időm, megnéztem merre járnak a vasútépítők Zalacséb és Bagod között.

Bagod keleti végénél van a munkaterület vége. Talán régészeti feltárás gödrei vannak ott. A többi részen a töltés épül, sokhelyen az átereszek, hidak. Írtatok korábban a zalacsébi állomásról is: szerintem marad a helyén, ill. pár méterrel délebbre kerülnek a sínek, szorosan a meglevők mellé. Amennyire szemmértékkel -meg a fantasztikus :-) hozzáértésemmel- meg tudtam állapítani két vágány szélességben készül az alépítmény. (A jelenlegi háromból a 2-3. használt, az elsőn nagyon látszik, hogy nem az...)

Zalacséb és Zalaszentgyörgy között lesz (legalábbis ezen a részen) az új nyomvonal a legmesszebb a régitől, az itteni kicsit nagyobb kanyarok levágásával a "rét" (a jelenlegi vonal és a Zala között) közepén. Szentgyörgy és Bagod között nagyjából a jelenlegivel párhuzamosan kicsit délebbre megy. Bagodnál a régi malmot (ha megmarad egyáltalán) a másik oldalról fogja megkerülni a Zala-holtág helyén. Amilyen mocsarasnak nézett ki, lesz mit aládolgozni ezen a kis szakaszon, nem is nyúltak még hozzá ezen a kis darabon... A bagodi állomásnál is kicsit távolabbra kerül a jelenlegi helyhez képest (25-30 méter talán...)

Innentől Egerszegig semmi nyomát nem láttam az építkezésnek.

 

Szerintem, -SuedBahnnal ellentétben (remélem jól emlékszem, hogy te írtad, ha nem bocsi)- Zeg és Zlövő között a jelenlegi nyomvonal nem a birtoktulajdonosok miatt lett ilyen kanyargós, hanem inkább a domborzat és a Zala (akkor még szabályozatlan) kanyarulatai és vizenyős ártere miatt. Egerszegnél emlegetik, hogy a helyi iparosság (akik akkoriban a város életét irányították) nem hagyta, hogy a Kanizsa-Szombathely vonal keresztülmenjen a városon, mert féltették a helyi piaci pozícióikat, de hallottam azt is, hogy a vasútépítő társaság sem igazán szorgalmazta ezt, mert egyszerűbb volt a dombokat megkerülve, a Szévíz-Sárvíz völgyeiben elvinni a vasutat.

 

Bocsi, ha hosszú voltam, meg a nem igazán szakszerűségért...

gmarc Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171502
Megy haza mérlegelésről.
Előzmény: division by zero (171497)
division by zero Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171501
És miért jött el?
Előzmény: marslakó (171500)
marslakó Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171500
Halad haza (Ps)
Előzmény: division by zero (171497)
Szütyi Creative Commons License 2005.04.05 0 0 171499
Nyihahahahaha. Burhahahahahah.
Előzmény: felder (171454)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!