Keresés

Részletes keresés

KömKel Creative Commons License 2013.02.25 0 0 19

A falfűtés topicban volt pár hete erről egy elég jól kifejtett értekezés, sokféle termosztáttal. Kukkants be oda, vannak pro és kontra érvek.

(padlófűtés vezérlésről volt szó ott is)

Előzmény: PETYUS (17)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.25 0 0 18

Ez a falfűtésnél is problémás, és ezért kerülendő az a megoldás, ahol a kígyó szálai függőlegesen vannak rakva.

Elvileg teljesen le kellene választani a rendszert hőcserélővel, és nem árt a lágy víz sem.

Valamint vannak örvénysűrők, amit a bemenő ágba rakva leválasztják a részecskéket, jelentős hidraulikus veszteség nélkül.

Előzmény: PETYUS (17)
PETYUS Creative Commons License 2013.02.25 0 0 17

> Sokadik probléma a megfelelő vezérlés hiánya.

 

Sajnos csak ilyenről van tapasztalatom. A hőtehetetlenség miatt elkezdtem azon gondolkodni (konkrét szakmai ismeret híján), hogy mit kellene mérni ahhoz, hogy működjön a vezérlés.

Arra jutottam (lehet, hogy nem helyesen), hogy a betonból kilépő víz hőmérsékletét kellene figyelni, a befolyó víz hőmérsékletével egybevetve.

Érdekelne, hogy a jól működő padlófűtések milyen módon vezéreltetnek.

Másik probléma, amivel találkoztam, hogy a betonrétegbe a befolyó és a kifolyó cső is felülről van belevezetve, így le tud rakódni a rendszerben a szutyok, és reménytelen kimosni.

Én magamtól úgy tervezném (konkrét szakmai ismeret híján), hogy a befolyó cső felülről jönne, a kifolyó pedig lefelé menne.

Előzmény: KömKel (7)
nyman Creative Commons License 2013.02.25 0 0 16

a sugarzo futesnel nem az a lenyeg, hogy a meleg lejojjon, hanem, hogy a feluletek homersekletet megnoveljuk, igy a hoerzet mas lesz.

Előzmény: KömKel (12)
nyman Creative Commons License 2013.02.25 0 0 15

arra ertettem, hogy meg lehet csinalni, de ahogy irtad lesznek hatranyai.

Előzmény: KömKel (9)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.25 0 0 14

Ez az adat úgy lenne izgalmas, ha a pincében megmérnéd ott is, ahol nincs fölötte padlófűtés, és legalább 2m-re van attól a résztől, ahol van.

Nálam a pincében 15C van úgy, hogy nincs padlófűtés, felette pedig 18C van a lakásban.

A plafon szigeteléssel nem kockáztatom meg a pára képződést a menyezeten, ha jól gondolom, hiszen az a hideg oldal felől van!?

 

 

Kicsit más!

Van egy rakás szigetelés dirib-darab, és a külső pionce födém béléstestes.

A szomszédom nemes egyszerűséggel az udvaron elégette ezeket, én viszont környezet érzékenyebb vagyok, és gondoltam, hogy valahogyan betöltöm az üregekbe, csak nem tudom, hogy érdemes e ezzel foglalkozni, fog az ott érni valamit?

Előzmény: KömKel (12)
KömKel Creative Commons License 2013.02.25 0 0 13

Még annyit adaléknak, hogy a pincefödémed 6 cm lépésálló hőszigeteléssel 0.50 W/m2K hőátbocsátási tényezővel fog birni.

Alulra rakott 5 cm EPS-el ez az érték lemegy 0.30-ra, tehát majdnem feleakkora lesz csak a hőveszteség a fűtetlen tér felé.

 

 

Előzmény: Krammer András (11)
KömKel Creative Commons License 2013.02.25 0 0 12

A mennyezetfűtést azért nem szeretik sokan, mert nem hiszik el, hogy a meleg tud lefelé is áramlani...

 

A padlófűtés elsősorban a betont fűti fel, és az sugározza utána tovább a meleget. Ha a pincefödémet is felfűti a vékony hőszigetelésnek köszönhetően, és az lefelé szabadon tud sugározni, akkor csináltál a pincében egy jó kis mennyezetfűtést.

Nálam a nappali egy része alá benyúlik egy kis pince. Felette 60 cm földfeltöltés, 12 cm szerelőbeton és 10 cm lépésálló hőszigetelés, majd a padlófűtés. Ha rámérek a pincében erre a mennyezeti szakaszra infrahőmérővel, akkor 16 fokot mutat, azaz ennyire melegitem fel a pince födémét ennyi rétegen keresztül. 

A nappali padlója közben 25-26 fokos.

 

 

Előzmény: Krammer András (11)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11

Ezt én azért kicsit másnak érzem.

A padlófűtést én csak biztonsági megoldásnak szeretném használni, és kb 20°C-ra gondolom fixen beállítani.

A szomszédos szobában szintén felfelé lenne a legnagyobb a veszteség, nem?

Itt viszont a pincében lévő hő csak a plafont tartja melegen, és előbb utóbb felfelé áramlik, nem?

Ha körben mindenhol szigetelve van a ház, akkor a falban feláramlik a lakótérbe a meleg, oldalra kifelé szintén hőszigetelés van.

Előzmény: KömKel (10)
KömKel Creative Commons License 2013.02.25 0 0 10

Van grafitos lépésálló EPS, ami 25%-al többet tud ugyanabban a vastagságban, mint a fehér EPS. 

Tehát ebből 6 cm felér majdnem 8 cm-el. Ehhez lentre az 5 cm-el már nagyjából jó vagy.

 

Képzeld el úgy a dolgot, mintha lenne két egymás melletti helyiséged, és csak az egyikben van radiátorod. A másik helyiséget értelemszerűen a radiátoros hőjével fűtöd. Tehát ha csak a fűtött helyiség hőveszteségéhez méretezted a radiátort, az kevés lesz a két helyiségre.

 

Érdemes számolni egy helyiségenkénti hőigényt ahhoz, hogy  látni lehessen, mekkora szigetelésnél mekkora alapterületet kellene betekerni padlófűtéssel.

Előzmény: Krammer András (8)
KömKel Creative Commons License 2013.02.25 0 0 9

A termosztátnál megelőztél :)

 

"A padlofutes retegrend kulcsszoval a google jo nehany tipus retegrendet feldob. A 12 cm hatareset. "

Ez viszont konkrétan baromság, nagyon elavult dolgokat tárol a net. Padlófűtés alá 15 cm az alsó határ manapság. Ahogy a falra sem teszünk már csak 5 cm dryvitot, a padló alá pláne nem, mivel ez utólag nem javitható.

Előzmény: nyman (6)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.25 0 0 8

100mm-ert nem fogok tudni a beltér miatt lentre berakni, talán 50mm még elmenne lent is.

Azon gondolkozom, hogy ahol nincs padlófűtés, oda is kevés volt a 60mm?

Az alapra körbe raktam 80mmXPS-t, kb 50cm mélyen a föld alá nyúlik.

Ha összességében nézem a dolgot, akkor lefelé alapból 10% a veszteség összességében szigeteletlenül, de a hő ami lemegy a földbe, az is körbe van szigetelve, és előbb utóbb fölfelé fog jönni az alap felől, és ott csak befelé tud jönni a falon keresztül, hiszen kívül szigetelés van!?

A pincénél nem ugyanez a helyzet, hogy a hő ami átmelegíti a födémpallót, az fent marad, és előbb utóbb felfelé áramlik?

Előzmény: KömKel (3)
KömKel Creative Commons License 2013.02.25 0 0 7

A padlófűtésnél az szokott lenni a probléma, hogy nem szigetelnek alá megfelelően, emiatt a termelt hő része egyszerűen megszökik a lábazaton keresztül.

Továbbá a helyiség 80%-a számitható fel hőtermelés szempontjából a bútorozottság miatt, és greslapos fűtésnél 80W/m2, megfelelő parkettánál 40-50W/m2 a maximális hőleadás. 

 

Sokan totálisan szigeteletlen épületbe berakják a padlófűtést, és utána csodálkoznak, hogy nem tudja kifűteni a helyiséget...

 

Sokadik probléma a megfelelő vezérlés hiánya. Mivel a padlófűtés tehetetlensége nagy, a betolt hőmennyiség 2-3-4 óra múlva jelentkezik csak, emiatt jobb inkább állandóan langyosan tartani a padlót, mint felfűteni és lehűlni hagyni.

Ehhez vannak olyan termosztátok, amik a beton hőmérsékletét is mérik a levegőjével együtt, összehangolva az egészet. (a termosztát érzékelőjét be kell betonozni)

Előzmény: Krammer András (5)
nyman Creative Commons License 2013.02.25 0 0 6

OFF
Kb. 15-20 ezer forint helysegenkenti extrakoltseggel mar azt a helysegenkenti vezerlest is meg lehet oldani ugy, hogy a digitalis programozhato helysegtermosztat a padlohomersekletet is figyeli. Igy elmarad magas padlohomersekletbol adodo kenyelmetlenseg, illetve ez a tobbletbefektetes energiaban nehany ev alatt visszajon.

 

De ha radob meg egy 10-15 ezret az ember, mar erintokepernyos, akar kozpontra fuzheto erzekelot kap az ember. 

ON

 

A padlofutes retegrend kulcsszoval a google jo nehany tipus retegrendet feldob. A 12 cm hatareset. 

Előzmény: KömKel (4)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.25 0 0 5

Nem volt még padlófűtéssel dolgom, ezért várom a véleményeket ezzel kapcsolatban.

Radiátor biztosan nem lesz.

Falfűtést raktam be az eddig elkészült helységekbe, egyedül a fürdőben van padlófűtés.

Mik a rossz tapasztalatok?

Most még tudok a padlófűtés elképzelésen változtatni, ha tényleg nem jó.

Ytong a ház, 100mmEPS kívül, kb 100nm, és egy kis 4,5kW-os kandallóval megy, úgy, hogy a födémen csak 100mm isolyt van leterítve hézagosan, ez rengeteget ronthat rajta, de így sem panaszkodhatok.

3 rétegű ablakok vannak.

Előzmény: PETYUS (1)
KömKel Creative Commons License 2013.02.25 0 0 4

Egy jól megépitett és a helyiség hőveszteségéhez igazitott, jól vezérelt padlófűtés nagyon is jó dolog (nálam 60 m2 van).

 

Bármit nézel, a szarul kivitelezett dolgok mindig szarok.

Előzmény: PETYUS (1)
KömKel Creative Commons License 2013.02.25 0 0 3

Nyugodtan ráteheted a betonos padlófűtést erre. 

Ugyanilyen födémű épületre tervezek most tetőtérbeépitést, és tavaly ebből csináltunk 10 méteres fesztávra kétszintes társasházat.

 

A pincét borzasztóan fogod fűteni, és ezáltal romlik a padlófűtésed hatásfoka is, ami miatt elátkozod az egészet. A 6 cm EPS nagyon kevés fűtetlen túlsó tér esetén, ezért a pincefödémet alulról KELL még hőszigetelni, jó lenne 10 cm-t feltenni.

 

Ellenkező esetben a padlófűtéses helyiség fűtésének teljesitménye eloszlik a pince és a helyiség között. Ezen az sem változtat, hogy körülötte hőszigetelt pince van.

Előzmény: Krammer András (2)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.25 0 0 2

Marhaságot írtam, nem tudom, miért a 120mm maradt a fejemben!??

Ez van: MF-200 L=4,0 - 9,0 m

http://www.sw-umwelttechnik.hu/uploads/media/Korureges_fodempanel.pdf

Ők méretezték, gondolom a rétegrenddel egyetemben.

De azért mégis szeretném a súlyt minimalizálni, ami rákerül.

6mm EPS és 60mm beton a lehetőség.

Alatta pince van, fűtetlen, de a pince körül is pince van ami nem a ház alatt van, ennek a falát is fogom szigetelni.

Tehát hőszigetelés, külső pince, hőszigetelés, belső pince, e fölött van a födém, ami már a lakásban van.

 

Tehát 200mm a födémpalló!

 

Előzmény: KömKel (0)
PETYUS Creative Commons License 2013.02.25 0 0 1

Vannak valahonnan jó tapasztalataid a padlófűtésről?

Mert nekem csak rosszak vannak. Én biztos nem erőltetném. Cuki kis radiátorokat a megfelelő helyekre, termosztátszelepekkel! Sokkal jobb.

Előzmény: Krammer András (-)
KömKel Creative Commons License 2013.02.25 0 0 0

Födémpalló és 12 cm vastagság? Meglehetősen karcsúnak tűnik... ez nemhogy a padlófűtést nem birja el, hanem alkalmatlan a beépitéssel járó hasznos terhek elviselésére.

Jó lenne ezt pontositani, mielőtt bármibe is kezdesz.

 

Ha ez alatt saját lakóteretek van, akkor elég pár centi hőszigetelés alulra, de ha más lakása, akkor 8-10 cm hőszigetelés nélkül neki fogsz egy remek mennyezetfűtést csinálni.

 

Az amcsiknál csinálnak könnyűszerkezetes padlófűtést is, itt egy házilagos módszer:

http://www.builditsolar.com/Projects/SpaceHeating/SolarShed/House.htm

 

(Már vitatkoztunk a barátommal ezen, mivel csináltunk rendszerlemezes mennyezetfűtést, hogy jó lenne padlóra is, szárazpadlós kivitelben.)

Előzmény: Krammer András (-)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.25 0 0 topiknyitó

Szeretnék padlófűtést beépíteni, csak egy kicsit speciális a helyzet.

Födémpallós a helység, ahová be szeretném rakni a fűtést.

A födémpallók elég hosszúak, 8m körül vannak, és 120mm vastag, nem szeretném nagyon megterhelni a fedő betonnal.

Ezért azon gondolkoztam, hogy a könnyűbeton alkalmas lenne e erre a feladatra, esetleg valamilyen kompromisszumos megoldásra is hajlandó volnék.

A hagyományos rétegrendben körülbelül 120mm áll rendelkezésre, a kialakításra.

A baumix cég, akinek voltak anyagai ehhez, az bezárt, van valakinek ötlete, hogy mi lenne itt a legjobb megoldás?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!