A film taposása közben őt is rendesen megtaposták olyanokkal hogy nem csak az ilyen filmek készítői érdemlik meg hogy eltapossák, hanem mindenki aki megnézi. Ezekre gondolok.
Tulajdonképpen nekem is tetszett akkor én is ezt érdemlem?
Ettől lesz valaki állat? Hogy ilyeneket "hö királyokat" mond? Húú vazzzee, nattyon komoly...
Nekem is van szótáram ám... Bár nincs rá szükségem...
Érvelésként a gazdagság csak azoknak a tirpákoknak a fegyvere, akik nem tudnak másba belekötni, valamint irigyek, mert ők nem tehetik meg azt amit én igen.. Fáj hogy jobban megy? Sorry, akinek sikerült az élet... Tudod? Igyekezz jobban, és ne ilyen rémesen elfuserált hozzászólásokkal tölsd az időt, hanem inkább keress munkát, akkor többre viszed, és nem kapsz aranyeret az erőlködéstől...
Addig meg ebből a körből IS ki vagy rekesztve, nyilván a film (azok is amelyeket említettél) sem neked szól, neked a Nyomorultakat ajánlom.. Magadra fogsz ismerni.. És ha a végén felfordulsz a gyönyörtől, annál jobb, majd iszok 1et a ravatalodon az egészségedre...
Még nem nagyon írtam a fórumba, eddig nagyrészt csak olvasgattam, de most hozzá kell szóljak, mert kezd izzadni a tenyerem
Én is láttam a filmet, persze nem élveztem el a gyönyörtől, de nem is hánytam el, magam. Soha egy filmtől nem tudnék hányni ahogy sokan emlegetik, nekem ha valami nem tetszett akkor nemtetszett és kész van ilyen. Szerintem nem is rossz. Kellemes szombat esti kikapcsolódásnak megtette.
Ennek kapcsán kérdezem: Miért fáj ez nektek? Miért zavar az titeket ha valakinek tetszett? Miért kell egyből rárontani és eltaposni valakit ezért? Végigolvastam a topikot és Ender úgy kezdte hogy szerinte jó film és kész nem reklámozta, nem ujjongott semmi, csak jó volt, ennyi. Nem értem.
Szakmailag...apám te vagy a szakma?Na idefigyelj, te Hyppoliton, meg Ámbár tanár úr faszán nevelkedett kecseg kretén. Te megtestesíted azt egyszemélyben, amit én ebben az országban utálok: tahó újgazdag vagy, aki faszként szív magába mindent, amit tahó újgazdagok csináltak tahó újgazdagoknak. A modorod proli, az érvelésed bankrott, azt hiszed akkor és attól vagy intelligens, ha másoknak azt mondod, hogy 70-es IQ-jú.
Viszont a te nyakadon a te fejed van, és abból nézel ki a két szemeddel, mégha nem is látsz semmit. Úgyhogy hiú ábránd bárki topikoló részéről is, hogy leszedje a szemedről a rózsaszín hályogot.
Tudod, itt sokan láttak sok filmet és van viszonyítási alapjuk. Azokkal a valamikkel (filmeknek nem nevezném őket, Kernre sem a Ripacsok kapcsán utalsz) amikre te hivatkozol, meg a havarok, buli, fanta szintű hablatyolásoddal itt senki nem fog komolyan venni téged.
Retardált vagy, és akként is bánnak veled, de ezt sem veszed észre.
"A Kontroll sikeres indulása után Sas Tamás új filmje kerül a héten a mozikba. A sikerregényen alapuló Apám beájulna olyan hiányzó műfajok irányába tesz tapogatózó lépéseket, mint a magyar moziba régóta vágyott road-movie vagy tinifilm. A végeredmény mégsem ez lett.
Hagyománya persze mindkét zsánernek van, igaz, kicsit másként hívtuk őket. A magyar kaland- és ifjúsági filmek világa azonban, úgy tűnik, nincs is olyan messze, mint gondoltuk volna. Az Apám beájulna, mely a populáris kultúra közegében és nyelvén tesz kísérletet arra, hogy a vagány kiscsaj, Szarka legnagyobb nyári kalandját elmesélje, minden tiszteletre méltó próbálkozása ellenére is kissé modorosra sikeredett. Ebből aztán furcsa egyveleg születik, a végére a film mégis megtalálja a maga hangját, összefőnek az elemek, és szép történet kerekedik belőle.
Salinger Richárd regénye a maga alkotta szlengből építkezik, és egy igazi nyelvi kaland. A mai tinédzserek világában kétségtelenül összekapcsolódik a használt nyelvezet a vizuális popkultúra jelenségeivel, szinte kívánja a filmes feldolgozást. Sas Tamás filmje a nyilván tömörítő szándékú visszaemlékezős elbeszélés-technika ellenére is sokat bíbelődik a sztori felvezetésével, miközben drámai feszültséget nem képes létrehozni. A nagy nyelvi tehetséggel írott szövegek önmagukban frappánsak, feszesek, és izgalmassá teszik a sztorit is. (Tessék csak beleolvasni a forgatókönyvbe!) A filmnyelvi elbeszélés a film első felében csupán asszisztál a szövegekhez, az üres terekben azonban sajnos a szöveg feszültsége is kienged.
Még Krétán is csak a város díszletében sétálgató lányokat látjuk, mint akiket beküldtek tisztességesen végigmondani a dialógusokat. A klipes betétek halványan közelítik a Baywatch-sorozat néhány gyengébb epizódját. A röplabda-jelenetből összevágott képsor például nélkülöz minden képi dramaturgiát és ritmust, jólelkű amatőr nagypapák csinálnának ilyen klipet a strandon tizenéves unokáikról.
Az első félóra után azonban határozottan javulni kezd a film, elsősorban bizonyos feszültségek miatt, melyet az új szereplők bevonása kelt. A Szarka és Barbi közötti (nem csupán felszínes, de felszínesen is kezelt) kapcsolat a szerelmi háromszögekben mélyülni és bonyolódni kezd. Van végre cselekmény, amire rá lehet irányítani a kamerát, nem kell erőltetett képi poénokkal és trükkökkel tiniset játszani. A római és barcelonai jelenetek pedig egészen jó irányt jelölnek ki a befejezésnek, ahol végül Szarka figurájában egy nagyon eltalált és hiteles tinédzser-életérzés fogalmazódik meg. A hazatérés metaforikus is: a kalandokban való kifáradás, a szülőktől való szép távolság-közelség, és a Barbitól való fájdalmas, de tudatos elszakadás reményt ad arra, hogy a gyermeki világ felnőttségbe való átmenete követheti a lelkiismeret hangját.
Emiatt a végső, a magyar film palettájáról oly régóta hiányzó hiteles szín miatt az Apám beájulna nagyon is szerethető mozi. Olyan témáról beszél etikailag kifogástalanul, melyről nem csak a film, de a társadalom is nehezen képes tudomást venni. (A megcélzott korosztály mellett jó szívvel ajánlom a szülőknek, felnőtteknek is.)
Formanyelvi naivitása és súlyos dramaturgiai problémái mindezek fényében megbocsáthatók. Különösen, hogy - Csősz Boglárka tehetséges játéka mellett - Gáspár Kata Szarkája olyan mély és mégis visszafogottan megformált alakítás, amely a filmes stáb tanácstalan, és bár jó szándékú, mégis sokszor csupán „fiatalos” kísérletei ellenére szép ifjúsági filmmé változtatja a sikerregény adaptációját."
A kedves titanick, és nikita topiktársak ebből a kritikából merítették a negatív észrevételeket (pl. strandröplabda jelenet), és tálalták azt úgy mintha a saját véleményük volna... No igen, nehéz fába vágták a fejszéjüket, még nem kevés spenótra lesz szükségük ha izmosnak akarnak tűnni...
Ahogy elnéztem a mindösszesen 2 oldalnyi hozzászólását (ennyi az összes, so nem valami bőbeszédű a gyerek), nem keverdhetett olyan sok vitába, hogy szokássá váljon...
"Szállj te 1szer szembe 5-6 feldühödött fröcsögő primitív taplóval, az igazadért, a meggyőződésedért, kíváncsi vagyok, meddig húzod cérnával."
Nem akarlak elkeseríteni, de titanicknak ez rendszeres szokása volt régebben, mostanában már ritkábban keveredik ilyesmibe, mondjuk nem mindig primitív taplókkal harcolt az igazáért, és volt, amikor nem is volt igaza, de hát ilyen gyarló az ember, lássuk be. Mindenesetre ezzel az eggyel nem vádolhatod.
Úgy látszik az agyadra ment ez a kétségbeesett kapálózás... Sajnállak, mélységesen... 1 életre nevetségessé tetted magad, mind szakmailag (ha egyáltalán hinni lehet a szakmabeliségedet bizonyítani próbáló beszólásaidnak, ami engem illet, max. portás lehetsz, becsúszott ingyenjeggyel, mert nem futja mozira), mind emberileg... Már nem csak én mondom...
Dehat mar megalazott. Nem is egyszer. En is egy kicsit tulzasnak tartom, amit ez a bagazs muvel, de nagyon jol szorakozom, amikor olyanok mint te komolyan veszi oket. Viccesek na. Te viszont humortalan vagy, savanyu es egyenesen nevetseges.
bár a kicsit már sok volt az önismétlés, meg túl fölényeskedő lett a dolog, túl nagy terjedelemben, minek ismételni 20-szor ami egyértelmű, szóval összességében idegesítő lett az egész, megfojtottad a báját, ejj
"Csók, macsó, kávézgass bátran a maréknyi Apám beájulna rajongóal, az ő szemükben nem bohóc vagy, hanem hős:)"
"Nagy az ISten állatkertje és ender wiggin a vezérük. Remélem Orson Scott Card egy kis mormon fekete mágiával fenéken illet, hogy ennyire megalázod a nickeddel egy lángelme szüleményét."
"Bandi meg hadd hadakozzék, szabad ország ez, szabad fenegetőzéssel, nincs ezzel semmi gond, és amúgy is maximum a vicc erejéig lehet komolyan venni az efféle tönkreteszleket..."
Ne erőlködj te hernyó, mert elered az orrod vére...
"Mozit nyitnak meg az Apám beájulna sztárjai
2003.12.09. 12:22
Apám beájulna
Ritka pillanat a hazai mozik jelenlegi helyzetében, ha megnyitóról és nem bezárásról beszélhetünk, még ritkább, ha egy, a régi idők hangulatát felidéző filmszínház nyílik, ráadásul vidéken.
Az Apám beájulna sztárjai természetesen eme történelmi pillanatnak is részesei lesznek. A rendező Sas Tamás, a forgatókönyvíró Salinger Richárd, valamint a két főszereplő Csősz Boglárka és Gáspár Kata ma este ugyanis Szeghalomra utazik, ahol megnyitják a helyi Művelődési Házban felújított mozi termet.
Az Apám beájulnával tehát a régi idők mozija köszön vissza, Szeghalmon már kedden, csütörtöktől pedig az ország többi mozijában is, hisz várhatóan rég nem látott sorok kígyóznak majd a jegypénztárak előtt, hogy megnézhessék az év filmjének tartott Sas Tamás alkotást."
"Van egy könyv, Salinger Richárd bestsellere, amely vászonra kívánkozott. Nem is kellett sok idő, a filmesek lecsaptak rá. Míg régen nemigen forgattak itthon zsánerfilmet, az utóbbi években a nyugati trend szerint egyre több próbálkozás van. Bár az első magyar akciófilm megbukott, mitöbb, nevetségbe fulladt, s még a horror és a sci-fi várat magára, Sas Tamás tinifilmet forgatott. Ilyen volt már, a nyolcvanas években hatalmas közönségsikert aratott a Szerelem első vérig. Ma már természetes, bár sokan még mindig fanyalognak, hogy otthon is készüljenek kifejezetten a piacra szánt, mondjuk ki, kommersz filmek. A Valami Amerika is azt bizonyította, hogy lehet a dolgot színvonalasan művelni. Az Apám beájulna ezt célozza meg.
A sztori két csaj barátságáról és kalandjairól szól, egyfajta road movie. Egyikük Szarka (Gáspár Kata), aki leruccan a Balatonra, hogy szüleitől elszakadjon, és némi pénzt keressen. A lány elégedetlen a külsejével, így nem túlságosan nagy az önbizalma, nem úgy, mint Barbinak (Csősz Boglárka), a szőke ciklonnak, aki egy milliomos család csemetéje, és minden pasit az ujja köré csavar. Szarkának komoly céljai vannak az életben, Barbinak, kevésbé körvonalazottak. Ők ketten első ránézésre nagyon különböznek, de barátság szövődik köztük, és a számtalan kaland során közel kerülnek egymáshoz, és persze tanulnak is egymástól. Fogják magukat, és nekivágnak Görögországnak (a regényben Izrael szerepel, de ezt a helyszínt az alkotók nem merték megkockáztatni), később Barcelonában, majd Rómában kötnek ki. Eközben Szarka szülei meg vannak róla győződve, hogy a leányka Siófokon nyaral, úgyhogy van némi viharfelhő a feje fölött. A csajokat persze leginkább a pasik érdeklik, bele is csöppennek néhány kalandba, majd a film végi monológból úgy tűnik, az utazás során érettebbé, felnőttebbé váltak, és sokat megtudtak önmagukról. Hogy így van-e, ki-ki döntse el maga.
A rendező és a producer (a Valami Amerika társproducere), Kálomista Gábor csöppet sem ódzkodnak a közönségfilm kifejezéstől. Sas Tamás már évek óta kirándul a szerzői film (Presszó, Szerelemtől súlytva) és a kommersz (Kalózok, Rosszfiúk) között. Szerinte minden film közönségfilm, csak van, amelyik inkább a differenciáltabb gondolkodású, szűkebb réteget szólítja meg, és van, amelyik a kevésbé elmélyülni, inkább csak szórakozni vágyókat. A rendezőt most is sokkal inkább a női karakterek izgatták, akárcsak a Presszó vagy a Szerelemtől súlytva esetében. A forgatókönyvet maga a szerző írta, de azért a rendező is itt-ott bele-belenyúlt, hogy a történet koncentráltabb legyen. A főbb szálakat megtartották, de gazdagították is a sztorit a könyvben nem szereplő elemekkel, például nagyon fontossá vált a zene, amit Berkes Gábor írt. Salinger Richárd szerint más lett a film, mint a könyv, de ez természetes, és az is, hogy egy mozi nagyszerű reklám egy regény számára. Nem véletlen, hogy nyugaton sokkal több az adaptáció. A trend viszont nálunk is beindult, hamarost jön az utóbbi évek egyik legnagyobb könyvsikere, az Állítsátok meg Terézanyut! adaptációja.
A különféle országokban forgatott Apám beájulna színes, szórakoztató mozi, de azért ad a tartalomra is. A felnőtt szerepekben olyan színészeket láthatunk, mint Kern András, Koós János, Kiss Mari vagy Kulka János, a főszereplőket, vagyis a kamaszokat ismeretlen arcok játszák. Van azonban közöttük három, akiknek a szüleit legalább biztos ismered: Haumann Péter, Bánsági Ildikó és Máté Gábor gyermekei. Egyszóval változik a világ, és Magyarországon is végbemegy lassan egyfajta generációváltás, vagyis jön az új generáció. És jönnek a tinifilmek, ha nem is hollywoodi mintára, mert ez a legtávolabb állt az alkotók szándékától."
Ugye nem akarsz találkozni, inkább mindenféle álindokkal (méghogy megaláznál.. hehe), meg handabandázással lerázol... Becsurgattál fióka?
Teli a gatya hulladék?
ajaj. most mit kelted rossz híremet? Én egy nyüzüge, összeaszott békásmegyeri, ja nem kőbányai porbafingó vagyok, aki a légynek sem árt, nem ért a filmekhez és fél az árnyékától. És már a szuperhős énem is meghalt fél éve. Ja és sulinetes vagyok.
Erre te lenyomod, micsoda nőirtó vagyok...hüje.
És még csak meg sem ütött...hüjehüjehüje:)
Megvan még a korbács?
Bandi meg hadd hadakozzék, szabad ország ez, szabad fenegetőzéssel, nincs ezzel semmi gond, és amúgy is maximum a vicc erejéig lehet komolyan venni az efféle tönkreteszleket...
Ender. csillapodj. Én ismerem titanicot. Rádnéz és meghalsz. Jobb, ha nem fenyegeted.
Érzékletes példa: egyszer kissé összevitatkoztam vele, aminek keservesen sírás lett a vége, pedig engem nehéz kihozni a sodromból. És még csak meg sem ütött.
Ebben lehet hogy igazad van, mert a hülyék láncreakcióval szaporodnak, ha találnak maguknak egy vezérökröt...de sosem lesznek elegen:))))
Nagy az ISten állatkertje és ender wiggin a vezérük. Remélem Orson Scott Card egy kis mormon fekete mágiával fenéken illet, hogy ennyire megalázod a nickeddel egy lángelme szüleményét.
Ugye nem baj ha nem barátkozunk? :)Már így is túl sokan akarnak a barátaim lenni:)
Joccakát, csáknorrisz, holnap folytköv.
Amúgy gyűjthetnél aláírásokat az Apám nevében mellett. Sőt, lehetne kiírni ezen alapulva népszavazást is. Jó film-e az Apám beájulna...
ui: a topic tartalmára felhívom pár szakember figyelmét. Sztár lehetsz...megérdemled...:)
Na de elég az offból, vissza a filmhez. A megérdemelt sárbatipráshoz.
JÓ MAGYAR FILMET AKAROK: ENNEK FŐ FELTÉTELE SAS TAMÁS ELTILTÁSA A RENDEZÉSTŐL.