>>"Resiczabánya és Németbogsány között 19 km különleges kialakítású kombinált, három sínszálas (normál és keskeny nyomtávolságú) vágány volt, amelynek a harmadik sínszála tartozott MÁV tulajdonba."
Ez megdöbbentő. Ez része volt a Resica - Stájerlakanina kisvasútnak?
A cinizmus nem mindíg negatív csak akkor ha a szándékosság vagy butaságot takar, vagy nemtörődömséget.
A tavalyi komlói utadon csináltál egy péntek este , egy zsúfolt szóló Bz-ről egy fotót.
Ok.
Nem emlékszem, hogy valaki bármikor tagadta volna bármelyik topicon, hogy nincs olyan vonal ahol ne lehetne ilyen fotót csinálni.
Még Kisszénás és Kondoros között is, elég hozzá egy iskolai osztály.
A gond, vagy csak a szándékolt értetlenség mindíg abból adódik, hogy a számodra, számotokra szimpatikus adatot kiemelve akarjátok bizonítani vélt vagy valóságod igazatokat.
a területleg illetékes vasútigazgatóság emberének viszont NEM csak pénteken és vasárnap délután kell fizetnie a vasutast, hanem egész hónapban mert különben morog + sztrájkol.
A Bz-be nem elég pénteken délben tankoni, hanem kell, hétfőn + kedden + ...........-n ...+.............-n. is.
Veszprém-Alsóörs vonal.
Mivel v_peti lusta visszalapozni, most írjam , irjuk be mégegyszer azt amit már 2001-ben több oldalon keresztül kitárgyaltunk ?
Veszprém-Alsóörs :
Az év 365 napjából 90 napig ha nem is full-ra de kihasznált lenne.
A maradék 275 napon meg a szóló Bz-ben is lehetne táncolni.
Kell ?
Igen ?
Ok.
Csináljuk meg.
Ismételjük meg az elmúlt századot.
Építsük újá 2010-re.
szüntessük meg 2060-ra.
2090 körül meg jöjön egy v_peti II. meg egy nyunyuka II és kezdjék el követelni, hogy milyen jó lenne.
És építsük újjá 2105-re
és szüntessük meg 2150-ben,
...............................
.................................
Csak azt nem értem, hogy miből gondoljtok, hogy apáitok nemzedéke csupa hülyéből, vagy vasútellenesből állt ?
Pláne a vasutasok ?
ilyen alapon 30 év múlva majd azt olvasuk, hogy a 62-es vonalat milyen kár volt megszüntetni, mert 2005-ben még milyen jól működött és biznyára jól jönne még.................jó lenne ha lenne...............
Utaztam arrafelé busszal. Ha egy autóbusz májusban, vasárnap, ami nem nyaralási szezon, 150%-os kihasználtsággal megy, akkor el nem hiszem, hogy egy Bz+mellék kihasználatlan lenne.
Ez tipikusan az a vonal, ami ha meglenne, jobban lenne használható, mint a mai mellékvonalak 80%-a, de ennek ellenére az év 280 napján jobb a busz.
A baj itt is a menetidő.
Ma a busz fenn van Füredről 25-35 perc alatt megállástól függően a 73-ason. Alsőörsről, Almádiból nyilván gyorsabban.
A vonat mennyi idő alatt érne fel? Nem hinném, hogy azon a kemény kaptatós, kanyargós pályán száguldana a Bz. Ettől függetlenül nyáron, frekventált hétvégén ez is megtelne.
Egyébként én is nagyon sajnálom, a család, meg az ismerősök sok szépet meséltek róla.
Almádiban - ha a hegytetőn lakók hallották Káptalanon az indító vonat füttyét, akkor még nekiálltak reggelizni, majd kényelmesen kisétáltak és felszálltak rá...
Még valami: Pécs élő "Vasúthistória Évkönyve", mdbz nagyon szépen elmagyarázta a Pécs környéki mellékvonalak történetét. Valahogy jobban hiszek annak az embernek, aki csinálta is, és nem beállítja, hogy "nem volt utasa".
"Felesleges 200 km/h fole menni Magyaro.-on, en elso korben elegedett lennek egy Bp - Wien minosegu osszekottetessel is Bp - Zagreb - Ljubljana - Trieste utiranyban. Aztan ha indokolt, akkor lehet tuningolni tovabb... Nem is uj palyara, hanem a meglevo atepitesere gondoltam (kanyarok levagasaval, termeszetesen). Uj palya az vadi nagy osszeg lenne.
Termeszetesen nemBp a vegallomasa, en is ugy tudom, hogy min Lvov (azaz ma mar Lviv)-ig megy majd. (Csak mikor lesz mar az a majd vegre???)"
Én is pont az mondtam, hogy egy 200-250 km/h-s vasút elég lenne.
"A redics - Lendava szakasz ujjapeitese csak akkor ertelmes, ha Cakovec-ig mennek min. a vonatok!!!! Sot, el lehetne azon is gondolkodni, hogy Kaposvar/Pecs - Murakeresztur - Cakovec - Lendava - Zalaegerszegvonatok, stb.!"
Én mondanám a Pécs-Kaposvár/Barcs-Gyékényes-Koprivnica-Varadin-Čakovec-Lendva-Rédics-Zalaegerszeg-Zalaszentiván-Szombathely útvonalat, csak azzal az a baj, hogy Koprivnicán és Zalaszentivánon egy irányban csatlakozik a szükséges vonal (magyarán: körül kell járni a mozdonynak). Ez szerintem egy jó irány lenne, hiszem benne van Pécs, Kaposvár, Koprivnica, Varadin, Čakovec, Zalaegerszeg és Szombathely. De ez csak dízel-motorvonattal lehetséges (nem összekapcsolt Bz, hanem 6342-es vagy egy szépen felújított MDmot.
"Cakovec 4-es vasuti elagazoban van. A HZ es SZ es MAV egyessege kellene ahhoz, hogy felismerjek a regio jelentoseget es tisztes tranzit + korridor kozlekedest epitsenek ki! Szerintem Cakovec fekvese nagyon jo, csak huylen mennek ma a hatarok. Ezert kene a hatarokon fellul emelkedve atlatni a szitut es jo kis vonatokat beiktatni, persze ehhez a Lendava - redics visszaepitese valoban kellene, annelkul nincs megint csak ertelme a dolognak."
Čakovecről Murakeresztúrra, Lendvára, Ormora és Varadinra megy vonal. Csak ezekből a vonalakból 3-at tönretett Trianon és Jugoszlávia feloszlása. (Az Ormo-i vonal fontos része lehetne a Zagrebot elkerülő Osijek-Koprivnica-Varadin-Čakovec-Ormo-Maribor-Graz stb. vonalnak nemzetközileg).
"ZEG es Zalaszentivan: Hat igen, ZEG jol megszivta, hogy nincs 17-es vonala! Zalaszentivan sem volt mindig csompont, egy ideig 17-es es 25-os NEM IS SZINTBEn kereszteztek egymast! Nem volt atjaras a ket vonal kozt. A szoc.-ban lett Zalaszentivan mai allomas epulete es vaganyhalozata ilyen, amilyen ma. (Az allomas epuleten latszik is, hogy uj szerzemeny, elegge.)"
Jó, hogy mondod, akkor a szentiváni állomást sem szemrevételezem nagyon. Nem tetszenek a kockaépületek (a szolnoki állomástól "rosszul vagyok").
Ne is erőlködj Vele. Tavaly óta nem jött válasz arra, hogy kikkel van így tele a reggeli komlói Bz+mellék(38617), hogy egy tűt se lehetett leejteni! Én összeesküvés-elméletre gondolok. A dombográdi MÁV-szálló recepciósa a szobafoglaláskor szólt a környék összes vasútbarátjának, hogy "már megint jön a srác, aki kéregjegyezik meg fényképez", utazzatok! zt az utasmennyiséget nem egyszer tapasztaltam!
Balatonfenyves A felvételi épület a végponthoz van közelebb, ezért az aluljáró is ott van, a peron pedig úgy illik, hogy úgy legyen elhelyezve, hogy a közepén legyen az aluljáró, így szintén a végponthoz van közelebb. Azért, hogy kevesebb helyigénye legyen az állomásnak, "vágányelhúzást" alkalmaznak a kezdőpont felé, azaz ahol nincs peron, összehúzzák a vágányokat a minimális tengelytávra (5,00 m). Így viszont a végpont felőli megoldás nem célravezető, mert nem férne be a második kitérő. Így marad az egyalfás líra.
A roppant népszerű II. János Pál pápa (aki két évvel ezelőtti komikumba hajló vatikáni látogatásomon a szemembe nézve köszön nekem magyarul!) temetésére 4 millió zarándokot várnak, ebből 1 millió lengyelt. Az élenjáró lengyel vasút (PKP) azonban mindössze 4000, azaz 0,004%-os részarányt volt képes megcélozni!
Magyarországon is nagy az érdeklődés. "Normális" vonattal egy bő éjszaka alatt le lehetne érni Rómába. Hány különvonat indul a temetésre? 0.
Ennél jobban semmi sem jelképezi számomra a vasút versenyképtelenségét és rugalmatlanságát! Képes lenne egy zarándokokkal teli városba "hálókocsikkal" VERSENYKÉPES eljutási lehetőséget biztosítani, ehelyett meg nem tesz semmit.
Ez talán az én bűnöm is. Úgy kiakasztotta őket a feljelentésem bejelentése és az ezt megalapozó leveleim, hogy "egyéb" tevékenységre már nem jut ideje a MÁV kiváló szakembereinek...
Koszi az infokat. Erdekes ez az egesz Balatonfenyvesi I-II. vaganyok kiteroi. Vegpont felol balos, kezdopont felol jobbos. Az is erdekes az allomas szerkezeteben, hogy A peronok utan az I-II. vaganyok szinte parhuzamosan kis ivben kozelebb jonnek az atmenohoz.
Meg abban nem vagyok biztos, hogy nem-e hasonlo kiterozes van Szantod-Koroshegyen. Oda is el kell mennem es helyszini felveteleket keszitenem.
Valami rajzszerűség az előzőhöz. Az első ábrán egyalfás líra van (csak a vége nem fért ki), a második képen Bfenyves, a harmadikon pedig kétalfás. A rajzok méretarányosak, illetve egymással is arányosak, látszik, hogy az egyalfás változat mennyivel helypazarlóbb, mint a kétalfás.
1968: Azért azt senki ne próbálja meg velem elhitetni, hogy pl. a Veszprém-Alsóörs vonalnak nem volt nagy forgalma. ..........."
traficc :
Nem is próbáljuk.
Csak nem volt.
Így egyszerűen.
.................hitetni meg azért nem próbáljuk, mert valakire hitet tenni az a hittérítők feladata.
Másodszor meg azért sem akarunk "hitetni" mert a vasútmániások egyik legnagyobb baja pont az, hogy túl sokat hisznek még így is, és túl keveset tudnak.
Lapozz visza ITT, 2001-re, amikor ITT, ugyanezt kérdezték már mások is, és akkor számokkal bizonyítittuk, hogy - ebben az esetben - a hitnek nincs valóság alapja.
Utaztam arrafelé busszal. Ha egy autóbusz májusban, vasárnap, ami nem nyaralási szezon, 150%-os kihasználtsággal megy, akkor el nem hiszem, hogy egy Bz+mellék kihasználatlan lenne.
"Mind az érdemeik miatt vannak ebben a rangban vagy szándékosan csak az automatikus előléptetések miatt?"
A nőknek erősen meg kell küzdeniük azért, hogy olyan beosztásba kerüljenek, ahol a rendfokozati maximum alezredes, és akár sorosan, akár soron kívül elérjék azt. Ezredesi rendfokozatot nem lehet sorosan elérni.
A felső kép egyalfás líra, az alsó képen pedig egy se nem 1, se nem 2 alfás líra van, és valóban Balatonfenyvesen ilyen van.
A felső kép egyalfás lírája olyan, (mint általában az egyalfás lírák) hogy egy, az átmenőből kiágazó balos kitérő után a többi mind jobbos, és éppen ezért minden vágány, egyéb beépített ívek nélkül egyenesbe kerül, kivétel az utolsó (itt a legfelső) vágány "visszatérítő" íve.
hmsoft jól mondja, minden vágány rövedebb lesz az előzőnél, ha az állomás mindkét végén szimmetrikusan ilyen egyalfás líra van, akkor 2x~45=~90 m-rel.
Az alsó képen - mivel Bfenyvesen van egy peron a II és a III. vágány között - az átmenőből kiágazó kitérő és a II. vágányra vezető ív között van annyi hely, hogy még egy balos kitérővel alakítsák ki a kapcsolatot, így a vágányok hossza jobban "egyforma", a líra rövidebb. De ezt csak akkor lehet megcsinálni, ha a vágánytengely-távolság a peronnál (Bfenyvesen II-III. vágány között) min 7 méter.
Az "igazi" kétalfás líra nem ez, ott a vágánytengely-távolság minden vágány között 5 m (régebben 4,75 m), ezért a líra második kitérője ellenkező görbületű (XII vagy XIII e.g. típusú) kitérő, mert különben az átmenő melletti vágányt nem tudjuk bekötni.
Tudomásom szerint a fegyveres szerveknél egyetlen női tábornok van, az IM BVOP-nél. Traficc, esetleg a HM-nél vagy az MH-nál van valaki? Mozdonyt az az egy sem vezet, sem repülőgépet.:-)
Hol volt - a történelmi Magyarország területén - MÁV tulajdonú egysínű vasútvonal (19 km építési hosszban)? :-)
"Resiczabánya és Németbogsány között 19 km különleges kialakítású kombinált, három sínszálas (normál és keskeny nyomtávolságú) vágány volt, amelynek a harmadik sínszála tartozott MÁV tulajdonba."
Dr. Horváth Ferenc: A magyar vasút építési és fenntartási szervezetének története (1827-2004) I. kötet.