Magyarországon a szocializmus utolsó fellegvára a MÁV.
OFF (jó, a vásárolt árucikk nem OFF)
Van még egy. Ma vettem egy jólláthatósági mellényt az Üllői út elején lévő munkaruházati boltban. Gyerekek, az az igazi időutazás, mintha a 80-as évek közepén jártam volna!- Hatalmas, sötét bolt, nagy üresség, legalább 10 dolgozó támasztja a pultot, 80-as évekbeli reklámok a falakoés és az a szocialista kereskedelemre jellemző bürokrácia (amikor 3 papírt töltenek ki, hogy megvehesd a cuccost.
A roppant népszerű II. János Pál pápa (aki két évvel ezelőtti komikumba hajló vatikáni látogatásomon a szemembe nézve köszön nekem magyarul!) temetésére 4 millió zarándokot várnak, ebből 1 millió lengyelt. Az élenjáró lengyel vasút (PKP) azonban mindössze 4000, azaz 0,004%-os részarányt volt képes megcélozni!
Magyarországon is nagy az érdeklődés. "Normális" vonattal egy bő éjszaka alatt le lehetne érni Rómába. Hány különvonat indul a temetésre? 0.
Ennél jobban semmi sem jelképezi számomra a vasút versenyképtelenségét és rugalmatlanságát! Képes lenne egy zarándokokkal teli városba "hálókocsikkal" VERSENYKÉPES eljutási lehetőséget biztosítani, ehelyett meg nem tesz semmit.
Ez talán az én bűnöm is. Úgy kiakasztotta őket a feljelentésem bejelentése és az ezt megalapozó leveleim, hogy "egyéb" tevékenységre már nem jut ideje a MÁV kiváló szakembereinek...
Nekem is eszembejutott ez.
Amúgy, amikor '96-ban itt volt a pápa, akkor sógoréktól is kölcsönöztünk kocsikat.
Akkor is, és 91-ben is elég komolyan meg lett szervezve a vonatközlekedés. Szombathelyen pl. felújították a Szhely-Repülőtér tmh-et, amit korábban megszüntettek. Forgalmi szolgálat is valószínűleg volt, mert a sok vonatot valahogy irányatani kellett. A vonatok tárolására, azt hiszem, hogy a Repülőtér és a Gencsapáti alsó közti pályaszakaszt használták.
tudod legszívesebben odaadnám nynyukának a 47-est, v_petinek meg a 21-est és üzemeltessék.
Örömmel :-)))). Ott azért van némi teherforgalom is.
Ott a Bz+Bzx helyett - INDOKOLATLANUL - szóló Bz ment, persze, hogy dugig volt.
Nem figyeltél eléggé, megsúgom: motor+mellék az első reggeli vonatpár, az van így tele! Nagysebességű vonalat nem álmodok ide, de egy Pusztametrót vagy 63-12-t el tudnék képzelni! Pusztán azért, mert a vonal Godisától Komlóig TM, a szerelvény meg nem átjárható. Ami itt nagyon fontos lenne, a jv.-knek pedig jegykiadó gépet! Mert sokszor van ingyen utazó is, pusztán mert a jv nem tudja megírni az űrjegyeket! Az ÁFA-s számla-őrület óta főleg nem.
Még egy megjegyzés a vonalhoz: itt érdekes módon NEM DIVAT a zsebre dolgozás!!!
Én mondanám a Pécs-Kaposvár/Barcs-Gyékényes-Koprivnica-Varadin-Čakovec-Lendva-Rédics-Zalaegerszeg-Zalaszentiván-Szombathely útvonalat, csak azzal az a baj, hogy Koprivnicán és Zalaszentivánon egy irányban csatlakozik a szükséges vonal (magyarán: körül kell járni a mozdonynak). Ez szerintem egy jó irány lenne, hiszem benne van Pécs, Kaposvár, Koprivnica, Varadin, Čakovec, Zalaegerszeg és Szombathely. De ez csak dízel-motorvonattal lehetséges (nem összekapcsolt Bz, hanem 6342-es vagy egy szépen felújított MDmot.
Egy zalaszentiváni delta nem ártana a Szhely-ZEG viszonylatban.
Kösz szépen. Az egy forgalmas elővárosi vonal és nemzetközi vonal, sok tehervonattal.
Amúgy meg már írtam, hogy tőlünk nyugatra is van amikor kisforgalmú vonalakat üzemeltetnek. De egy üresen kongó ICE szerintem nagyobb ráfizetés, mint egy, a 62-esen, Sellye és Középrigóc közöttbohóckodó Bz.
...seTTEbello :..De igazi utasforgalmi statisztikát én sem láttam róla. Mondjuk egy koncepció előtti statisztika nem is érdekel, mert az biztos koncepciós:)
traficc :
evvel egyetértek.
A vasutasok a saját főnökeiknek - mert Ők készítették az utaszámlálási statisztikákat - már akkor is hazudtak, ma is hazudnak.
Vasutas valószínűleg az ellenségeit se útálja annyira mint saját - vasutas - főnökeit.
A 47-es vonalal kapcslolatban FOMA megvívta velük a saját harcát a vicinálison.
nem erről szól a történet.
Ott a Bz+Bzx helyett - INDOKOLATLANUL - szóló Bz ment, persze, hogy dugig volt.
a bajom az, hogy nincs bennük realitás, reális érzék.
Írják azt , hogy a vonalon van napi 26 vonat, ebből 6 vonat 90 fős, 10 vonat 50 fős, 10 vonat meg 20 fős.
ami komolytalaná teszi, az sok jó lenne..........jó volna..........bezzegelés...........és a többi.
nyunyukának ABBAN a VONATBAN az igazát senki el nem vitatta.
tudod legszívesebben odaadnám nynyukának a 47-est, v_petinek meg a 21-est és üzemeltessék.
Aki viszaépítené a Barcs-Kaposvárt anak azt, aki visszaépítené a Veszprém-Alsóörsöt annak azt.
És csinálják.
Ne szobából.
Valóságban.
Tudod olyan ez mint a VK topicban :
- 'mé nem ott áll meg a 86-os busz ?
- 'mé nincs barna csík a TW-ken ?
- 'mé nem színesebb a busz ?
- 'mé színes a kapaszkodó ?
S évek múlva sem látom, 150.000 hozzászólás után se, hogy a magukat fő-fő vasútmániásnak kikiáltókban egy iciri, még piciri se, csak egy kis iciri szándék lenne megtanulni azt a vasutat, aminek állítólag Ők maguk olyan nagy mániásai.
egyre inkább azt látom, hogy szobába zárkózottan, már már vallásos tisztelettel szeretnek, egy vasúti álomképet, és nagyon félnek attól, hogy megismerjék a valót.
a munkáját szervezte át azért, hogy egy vonalról minél több napszakban, minél különfélébb helyzetekben információt (na és persze kéregjegyet :-) ) szerezzen.
Meg azért is át kellett szerveznem, mert törölték a 38622-t, amit kényelmesen el lehetett érni a az IC800-zal. A 8002+busz lassú(71 perc Ud-Komló, szégyen!!!) és túl késő ér le, meg Pécs a legretkesebb kohószökevényeiből állítja ki. A 802+38624 párost is használtam már(fülkés CAF rulez :-))), de túl késő van ez is.Amikor lent aludtam, a (38610-38617)-38612 utat (majd Pécsre busz) tényleg utasszámlálás miatt csináltam. És KÖSZÖNET A PÉCSIEKNEK, hogy visszaharcolták IC(1)801-et minden napra!!!
Aki szerint nem volt forgalma, az körülnézhet egy kicsit Alsóörs állomáson. Víztorony, fodítókorong és valami műhelyféle van ott. Biztos azért építették, mert nem volt forgalma.
Veszprém-Alsóörs-átszállással Balatonfüred is elérhető,.
Közvetlenül meg balatonfűzfő és Balatonkenese, ha nem menetrendi mezőkben gondolkoznak.
Most nézzük a buszos adatokat. (Bár a számokat nem kell mind összeadni, de még így is megdöbbentőek. ennek ellenére van zsúfolt busz!!!)
Akkor Jöjjenek a buszos számok:
Alsóörs: 34
Balatonfüred: 66
Balatonalmádi: 80
Balatonfűzfő/Fűzfőgyártelep: 62
Balatonkenese: 32
Szentkirályszabadja: 33
Még most is érdemes lenne visszaállítani. Igaz, a beépítettség miatt csak Régiotram formájában. Azaz Veszprém-Alsóörs között villamosként menne, onnan meg a vasúti pályán továbbmehetne Füredre, vagy Kenesére.
>>68: Azért azt senki ne próbálja meg velem elhitetni, hogy pl. a Veszprém-Alsóörs vonalnak nem volt nagy forgalma.
Vannak olyan jelek, amik arra utalnak, hogy volt forgalma: - nem szedték fel rögtön - nem sokkal korábban volt felújítás - elég komoly vonatok jártak arra, pl. 3 375, M44
De igazi utasforgalmi statisztikát én sem láttam róla. Mondjuk egy koncepció előtti statisztika nem is érdekel, mert az biztos koncepciós:)
Nem péntek este, hanem sima hétköznap szerda reggel készült a kép. Tapasztaltam ilyen tömeget hétfőn és pénteken is. Szombaton (mv mesélte) is tele volt mindig, a piacnap miatt. Erre mit csinálnak a nagyokosok? Lekorlátozzák "B" napokra! Persze a kérdéses időpontban busz sincs.
140411. sz. hozzászólásból:"traficc, te a közúti lobbi és az Európai Vasútellenes Szövetség szószólója vagy! :-) " (ganymedes írta)
Csak azt nem értem, hogy miből gondoljtok, hogy apáitok nemzedéke csupa hülyéből, vagy vasútellenesből állt ?
Pláne a vasutasok ?
Csupa? Csanády György egy személy volt és nem csupa. A Pécs-Harkány vonal kinyírásával vágta haza a 62-t. Hidd el, mdbz kellően ismerte azt a vonalat!
Indulatból elkezdesz mellé lövöldözni, és nem vezet jóra.
Nyunyuka a felvételét - mint a vonatszámból is kitűnik - egy reggeli vonaton készítette. Igen hihető, hogy a reggeli és a délutáni csúcs ezen a vonalon (még?) igen erős.
Én értem, hogy a vasútbarát túlkapásokat próbálod nyesegetni. Nem baj. Csak a 47-es vonal egyelőre még nem említhető egy napon tucatnyi másik vonallal (vonalszakasszal), ahol tényleg elgondolkodtató, miért bohóckodik a szóló-Bz: 62, 88, 112, 126, 152...
Értem ezért Nyunyuka felháborodását is, aki - sok más topictársával ellentétben - a munkáját szervezte át azért, hogy egy vonalról minél több napszakban, minél különfélébb helyzetekben információt (na és persze kéregjegyet :-) ) szerezzen.
Nem tartom én sem méltányosnak, hogy együtt kezeld azokkal a vasútbarátokkal, akik tényleg csak a falitérkép előtt álmodoznak a nagysebességű vasutakról.
>>Például 10 tonna hasznos raksúlyú teherautó gyakorlatilag egy sem volt az országban
Ha annyira szükség volt 10 t - ás teherautókra, akkor:
Miért nem vettek t138 - at? Miért volt már 1967 - ben többszáz 5t - ás IFA? (pótkocsival 10,5t, de úgy könnyű, az IFÁ - nak meg nehéz) Miért nem fejleszették tovább a 7 t - ás Csepel 700 - ast? Sőt a Csepelt egyáltalán nem. Miért használtak valami bitumenes nyálat az útépítéseknél aszfalt helyett? Például az Alsőörs - Veszprém vonal környékén is ilyen utakat építettek. Balatonalmádi - Felsőörs között ma is ilyen út van. Egy szebb nyáron nyomot is hagy rajta egy 10 t - ás teherautó.
>>11 000 km-nyi normál nyomtávulságú és kb. 4000 km-nyi keskeny nyomtávulságú vasúti hálózat tovább semmilyen formában nem finanszírozható
Nem mintha addig olyan sokat finanszírozták volna.