Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170965

Az SNCB 2004.decemberében selejtezte a K4 típusú személykocsijait :

lásd :..........http://www.railfaneurope.net/pix/be/car/K4/pix.html...........

Most összegyüjtik Zeebbrugge használaton kívüli vasár és sznpályaudvarán és kinálgatják.

a szenegáli vasút átvesz belőle 19 db-ot, segélyként.

Az elszállítás költsége terheli a szenegáliakat.

v_peti Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170964

Sínbuszok. Annó a '80-as évek közepén volt róla szó, hogy a MÁV is vesz ilyent, de aztán mégsem valósult meg ez az üzlet.

Egyik lehetséges ok, amit annakidehjén hallottam: nem találták megfelelő színvonalúnak az itteni karbantartó-javító bázist.

 

Előzmény: vaskerék (170896)
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170963

Lásd: marekp (170951)

Előzmény: rg7 (170961)
v_peti Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170962

MÁVINFORMATIKA: Tova Szilárd már kissé régen járt erre, pedig régebben gyakori vendég volt itt. De ettől még lehet, hogy rendszeresen olvassa a topicot.

Amúgy a CD-s Elvirához volt térképes verzió is. (Ami kirajzolja az útvonalat.)

 

Itt szerintem a MÁVINFORMATIKÁ-nál a MÁV nagyobb mértékben ludas, mert ha nem így lenne, akkor továbbra is lenne pl. CD-s Elvira.

 

 

 

 

 

Előzmény: gertam (170949)
rg7 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170961

Tudja a mozdonyvezető az utóbbi definícióját? Ha igen, akkor azt, hogy hol, melyik?

 

Tudja a mozdonyvezető, hogy mi az "ideiglenes építési provizórium"?

(Brrrr de magyartalan....)

Előzmény: Z. Z. (170940)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170960
Eredetileg a Leónak is kettő volt, ha jól tudom.
Előzmény: Törölt nick (170959)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170959
Miért van két áramszedője?
Előzmény: Törölt nick (170958)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170958

a CFL 40-46 évi szolgálat !!!! után kivonta a forgalomból az utolsó 3600-as sorozatú villamos mozdonyát is.

3601-3620

 

.........http://www.railfaneurope.net/pix/lu/electric/3600/3601-3609/pix.html........

..........http://www.railfaneurope.net/pix/lu/electric/3600/3610-3620/pix.html..........

 

A külsöleg, a mi V41-V42 sorozatunkhoz hasonló, 1958-190-ban beszerzett 20 db villamos mozdony a francia BB 12.000 sorozatból való, pár eltéréssel.

 

a mozdonyok 2470-2647 KW teljesítményűek, 25 KV alat dolgoztak, 120 km/h legnagyobb sebességgel.

Tengelynyomásuk 21 tonna.

Hosszuk 15.200 mm

szolgálati tömegük, 84 tonna.

 

az első barab 1958.01.28-án érkezett, az utolsó 1960.03.29-én.

A legrövidebb ideig a 3615-ös szolgált, 1959-1971-ig, a leghosszabb ideig a 3603-as 1958.02.03-tól. 2005.03.31-ig.  Ez bizony 47 év szolgálat. Utolsó évében 2005-ben még végig menetrendszerinti személyvonatot továbított.

 

a 20 db mozdonyból 17 db szolgált több mint 40 évet, kettő 38 évet és 1 db 12 évet.

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170957

A 167506-nál segíthetnél egy - az építésre vonatkozó - évtizeddel.

Előzmény: Vendégsín (170948)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170956

A megelőző fővágányt a Vasúti Lexikon definiálja: állomáson, megálló rakodóhelyen, forgalmi kitérőn lévő olyan fővágány, amely a vonatok találkozására, vonatkeresztezésekre, illetve vonatmegelőzésekre szolgál.

 

Elsőre én azt hittem, mivel -  az írásbeli szövege alapján - tengelyteher túllépésről lehet szó, hogy a megelőző vágány kifejezés felépítményfüggő. Például a múltkori Balatonaligai képeim kapcsán szóba került - ott a második az átmenő fővágány -, hogy az elsőn közvetlen sínleerősítés van, a harmadikon meg GEO. Tehát lehetne a harmadik egy megelőző fővágány, de egyrészt erről a mozdonyvezetőnek szerintem nincs tudomása, másrészt a fenti - lexikonból kimásolt szöveg - alapján az első vágány is szolgálja a vonatkeresztezések lebonyolítását.

 

A képen szereplő írásbeli rendelkezés alapján még egy gondolatsor:

Ideiglenes építési provizórium. Az idegen szavak és kifejezések szótára szerint provizórium=ideiglenes állapot. Lefordítva az egészet: Ideiglenes építési ideiglenes állapot. Vasúti lexikonban kutakodva: provizórium=ideiglenes híd. Egészben: Ideiglenes építési ideiglenes híd.

Előzmény: Vendégsín (170947)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170955
Még ebben az évszázadban tervezik.........
Előzmény: M412192 (170953)
Btx 002 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170954
Február 24-én láttam utoljára.
Előzmény: by-169 (170942)
M412192 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170953
Sziasztok!
Ha valakinek van információja róla, beírná a topicba, hogy mikortól vezeti be a MÁV a viszonylatra szóló jegyeket és az internetes jegyrendelést. Előre is köszi a válaszokat. Üdv M412192
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170952

A kettő - gondolom - összefügg.

Ez az egysínű vasút nem inkább valamiféle szállító láncpálya volt? Vagy függőkonvejorszerű?

Előzmény: Vendégsín (170948)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170951
En is megirnam szerintem praktikusabbra az elvirat azzal a jegykalkulatorral osszedolgozva amit itt tegnap javasoltam.
Előzmény: gertam (170949)
gertam Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170950

PANTOGRÁFOSAT !

 

FEDVÉNY!

 

Ha kell valakinek, akkor dobjon egy mailt a

gertam@vipmail – re

 

Természetesen ide:

Ha kell valakinek, akkor dobjon egy mailt a

gertam@vipmail.hu – ra

Előzmény: gertam (170949)
gertam Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170949
PANTOGRÁFOSAT !

 

Néhány válasz a „reggeli” mellé.

 

v_peti írta:

 

"A következő linket ajánlanám minden vasútmániásnak, aki az északi szomszédunkhoz utazik, de mégjobban ajánlanám a MÁV-os vezérkar figyelmébe!

 

http://www.zsr.sk/generate_page.php?page_id=134"

 

Nekem nagyon tetszik ez a link. Köszi ezt a nagyon hasznos információt. Lehet hasonlót találni más vasúttársaságok honlapján is?

 

Igen, Szlovéniában és Ausztriában is van ilyen. 

 

http://www.slo-zeleznice.si/sl/notranji_promet/iskalnik_po_voznih_redih/vozni_redi_po_relacijah/

 

http://www.oebb.at/Angebot_Reisen/oebb_frame.html?/Angebot_Reisen/Zentrale/Fahrplan/Kursbuch_Aktualisierung/Kursbuch-Aktualisierung.html

 

 

Nos én közel két éve Tova Szilárdnak is írtam, hogy jó lenne ha az Elvira kicsit nagyobb sebességre kapcsolna !

 

A Volánbusz megelőzte – ezerrel – mert náluk így is szerepel a menetrend –KORREKT módon !!

 

Itt pl.  Budapest - Dunaújváros viszonylat

http://www.volanbusz.hu/content.php?page=helykozi&menu=1&submenu=1&p=m1120.htm

 

Aztán jeleztem a térképes verziót is, például úgy, ahogyan a KUNSÁGVOLÁN megoldja. Például itt:

http://www.kunsagvolan.hu/

 

Nézzétek meg mit tud ! Link mindenről mindenhova, térkép, adat, etc. Csak azt nem írja ki, hogy hányan állnak az adott buszmegállóban és ki száll fel jeggyel, vagy bérlettel !!!

 

EZZEL SZEMBEN A MÁV :

 

 

KÉT ÉVE NEM LÉPETT senki a MÁVINFORMATIKÁNÁL !!!!!!!!!

 

Szeretném megjegyezni, hogy ezt egy végzős mechatronikus technikus tanítványom simán abszolválná néhány hét alatt. Nincs feltörekvő fiatal egyetemista – mérnökjelölt a MÁV-nál ?????

 

 

MÁS:

 

Oldmumus írta:

 

Tegnap delutan volt vagy 40 perces DSL orszagos osszeomlas.

 

Nekem se ment, de azonnal átléptam a gmail-re és leveleztem !

 

Figyelem!

Csak ajánlásra megy, és már 2GB-os lett a levelezőállomány tárhelye.

Ha kell valakinek, akkor dobjon egy mailt a

gertam@vipmail – re

és küldöm az ajánlást (csak ezzel lehet bejelentkezni, nekem meg van még 40 invitálásom !)

Ja és még egy fontos dolog:

A csatolható állomány akár 100MB-os file is lehet !!!!!!! (milyen jó gépkönyv, fényképküldéskor !!)

 

 

Üdv

:-)

geri

 

 

Vendégsín Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170948
A 167506 és a 170733 kérdéseire nincs több próbálkozás?
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170947
...állomásokon átmenő és megelőző vágányok kivételével ...

A megelőző vágány az, ami megelőzi az állomást, de akkor nem lehet az állomáson, nem?
(A jelenlegi F. 2-ben három "megelőző" szó van.)
Előzmény: Z. Z. (170940)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170946
En ugy tudom es kepet is lattam rola, hogy Szili volt es nem Gigant!
Előzmény: Törölt nick (170918)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170945
Na akkor ha a kis.kavics nem jut eredmenyre az erdekemben, akkor kendet bizom meg.
Előzmény: Z. Z. (170926)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170944
Szerintem azt jelenti, hogy a nyilt vonalon az az allomasok kozott, valamint az allomasokon atmeno fovaganyokon nincs korlatozas, minden mas vaganyon ervenyes az irasbeliben definialt.
Előzmény: Z. Z. (170940)
Bűzmot Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170943
jól láttam hogy vágányzár van a napokban a 70es pesti részén? 2468 állitolag 0:01-kor indult, Rpalota-Újpest - Veres. - Vác, és RRendezőn x napig lelesz zárva a közúti átkelő...
by-169 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170942
Nem csak sehol nem látom mostanában mámint a haverom nem látta már egy ideje. Itt már mindenki alszik? Mindjárt indul az első vonat:)
Előzmény: Btx 002 (170916)
sadien Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170941
Vasutas egyenruhát vennék.
Árban megegyezünk e-mailben.
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.03 0 0 170940

 A mozdonyvezető halála

 

Ezzel kapcsolatban egy kérdés: Azt mondja az írás, hogy állomásokon átmenő és megelőző vágányok kivételével 20km/h. Tudja a mozdonyvezető az utóbbi definícióját? Ha igen, akkor azt, hogy hol, melyik?

scsabi Creative Commons License 2005.04.02 0 0 170939
Mindamellett nem ez az évszáza üzlete...
Előzmény: Btx 002 (170938)
Btx 002 Creative Commons License 2005.04.02 0 0 170938
Köszönöm! Jól járnak a járműjavítók.
Előzmény: scsabi (170935)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.02 0 0 170937

Pénzhiány.

 

Ha nincs ELÉG pénz, akkor CSAK a legszükségesebb / forgalom biztonsággal KÖZVETLENÜL összefüggő dolgokat fizetik.

Előzmény: Btx 002 (170928)
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.02 0 0 170936
...és jól megfotóztam az M46 - ot és a V42 - őt. Majd lehet, hogy lesz néhány kérdésem a tipusokról.

"Balsors, akit régen tép..."

Addig is, ha valaki úgy dönt, hogy a V55 mozdonyokban Ward - Leonard rendszerű e - berendezés legyen, lett volna ennek bármi akadálya?

Nem lett volna, de szerencsére nem döntöttek így.
Előzmény: seTTebello (170883)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!