Egyrészt pont erről van szó:) Másrészt erre tervezték:) Évekig használtam krosszmotort és használtakat, azokat is csak nyélen használja az ember arra találták ki, mindig tetszettek azok a hirdetések amikben az volt, hogy csak hobbi célra használt, igen de hobbi célra is üveghangon jár az ember, azért veszi. Ismerek olyan e36-ot, amit évek óta csak leszabályozáson használnak, semmi baja, szebben jár a motorja mint az öreg orvosok hétvégi autójának, mondjuk műszakilag oda van figyelve, nyilván alap, hogy mondjuk 5w50 verseny olajat használ, stb.
Nem tudta, hogy lesz-e baja vagy sem a motornak attól, hogy driftelnek vele-kérdezte. Valaki félreértette és innen jött ez az egész, ahogy kivettem a dologból. De ez egy fél éves dolog, lépj túl rajta. ha úgy véled, hogy k...ög, akkor írd fel a listádra, de ne piszkáld még tovább, mert nem vezet jóra. Én a füredi bmw klub "adminjával" kaptam össze, mert buta is meg tuskó is, de kész elkönyveltem. A mai napig beszólogat meg elmond mindennek a klubjában. De nem érdekel. Majd ha fele ott tart, ahol én, akkor elkezd érdekelni. De addig csak egy 1x éves kis takony lesz a bontószökevény kocsijával együtt.
De ha szeretnétek rajta röhögni, akkor tudok én szórakoztató postokat bemásolni tőle :)
Én ezt nem tartom rossznak csináltam már hasonlót, ha nem is közönség előtt, de a visegrádi szerpentin parkolóiban néha lehet látni a gyakorlás nyomát :)))
Vissza se kell linkelni, itt van lejjebb a videó. Mind a 3 végén hallani, hogy van, aki bekiabál, hogy menjek még vissza, durrantsam, satöbbi. Elkezdett melegedni a motor, ugyan még be sem indult a klímaventi, de kijöttem. A melegedés alatt azt értem, hogy a középtől megindult jobbra nagyon picit. Folyamatosan figyeltem.
Persze nem volt hideg, megjárattam előtte Zamárdiban, hogy a diffi is menetkész legyen. Az olajat mondom, évente cseréltem, kb 2 ezrenként. Liqui Moly Toptec 4100-at kapott, mann szűrőkkel.
Na, egy szép minta, csak az én autóm ráadásul nem M-es lökösös, és szürke. A kéknek az egyik baja az volt, hogy nagyon feltűnő, ez viszont még egy lakótelepen is elbújik:))
Neki is írtam PH-n, hogy engedje el. Te se írd, hogy széthajtott meg szétdriftelt, mert ő úgy érzi hogy direkt ellen szól. Komolyan mondom, 2x idősebb vagy, ne akadj már fenn ilyen dolgokon. Tudom, hogy kettőn múlik, de te húzod ki a gyufát 1 szóval, ő meg így reagálja le. Legyen béke, szeretet, satöbbi...
Annak a vasfelninek még lesz dolga, 6 darab 225/45-ös gumim van, két új, 4 60%-os, amit el kell füstölni róla, mielőtt tudok venni 16-os nyári kereket:)))
Ez a gumifüstölős dolog túl van kicsit hajtva, amíg nem hideg motorral történik és véget ér, mielőtt megfő a motor, semmi baja nem lesz tőle. 200le-s motort nem kell tiltáson üzemeltetni, hogy csússzon a gumi.
Nekem eddig szerencsém volt, 4db hathengeresből egyiknek sem volt motorikus baja (minden más igen :)), pedig kb arra figyelek csak, hogy legyen benne új, belevaló olaj 10.000-ént és hidegen nem hajtom. Lehet "kímélgetni" is az autókat, de nekem az a tapasztalatom, hogy nem tesz jót az E36 motorjának, különösen az M3-as viselte rosszul, ha nem volt időnként rendesen meghajtva, és azalatt nem egy kis gumiégetést, vagy két gyorsulást értek lámpánál, hanem normálisan ki legyen égetve a rendszer:)
Üdv Urak! Rájöttem, hogy én ide regisztrálva vagyok. Először is a tisztánlátás végett:
Az a vadkert jó lesz Zamárdinak is. És nem, csont hideg motorral szoktam driftelni, sőt, 30 fokban még jeget is dobálok a motortérbe.
Én vettem Zsoltitól a coupét, és utána én vettem tőle a cabriot is. Hogy miért? Mert annak ellenére, nem volt hibátlan mind1ik autó, jó autók voltak. Jobb, mint a magyar piac 95%-a. Nem az ő dolga, hogy teljes revíziót készítsen minden egyes autóról amit elad.
A coupé vásárlás után kapott új szelepfedéltömítést, mert még a gyári volt rajta. Igen. A gyári 280 ezer km-nél. Voltak rajta hibák, jégvert volt korábban, és az idő meg valami vizes homok is kikezdte a sárvédő alját. De ezen kívül nagyon patent gép volt, törésmentes, ami számomra a legfontosabb volt. Amikor megvettem már tudtam, hogy kéziváltósra alakítom. A sárvédő alján lévő lemezhiányosságot fél évbe telt, míg tudtam pótolni. Annyi időbe telt, hogy találjak patika, gyári sárvédőt, aminek a belsejében benne van a BMW matrica, és nincs egy rozsdapötty se belül. A motorháztetőt is cseréltem a korábbi jégkár miatt. Kamrában fújattam nem olcsón. És ezek után, ha 3x füstöltem vele gumit, akkor tönkremegy a motor? Ugyanmár. Jobban árt neki, ha 1500-nál elváltogatják és nyomatékból autóznak vele. Arra az autóra a tuningon és a fényezésen kívül csak 1 szelepfedéltömítést költöttem-no meg a kötelező olajcseréket évente. Mert évi 2 ezer km-et sem mentem vele. Hétvégi autó volt, mint most a cabrio, de erről majd később.
Akárki vette is meg, jól járt vele. Gyanítom a legszebb és motorikusan a 10 legjobb e36 között van Magyarországon.
Aztán Zsolti visszaszámolta nekem a coupét, mert erősebbet szerettem volna. Ő visszaszámolta nekem, kipróbálta, tudta, hogy még mindig megvan az az ereje mint 2 évvel korábban. És szebb lett, ami esztétikai dolog volt mindent kicseréltem. Igen, egy nyúzás miatt, ami már rajta volt képes voltam lecserélni egy M-es díszcsíkot 8 ezerért. Gondolkoztam hogy veszek egy 3,2M3-at angliából és azt átépítem bele, de sajnos örökös időhiányban szenvedek. Így lett a cabrio. Az elején kezdtem egy termosztátcserével. A CCV miatti olajfogyasztás sajnos típusbetegség, ezt még meg kell csináltatnom-merthogy én nem állok neki az is biztos. A vízhűtő eldurrant dec.23-án. Egyébként erre sem költöttem semmit a tuningon kívül. Már ha tuningnak számít, hogy vettem hozzá gyári szélfogót.
Összeségében a 2 autóra, ami akkor is megvolt hiba, mikor vettem költöttem mondjuk összesen 100e Forintot. "Tuningra" ennek minimum a tízszeresét. Ezek után is ha úgyvan venni fogok Zsoltitól kocsit. Ő szarkupacot nem árul. De ha valakinek egy termosztátcsere vagy egy szelepfedéltömítés-csere olyan nagy dolog és úgy érzi, hogy át van verve, akkor ne vegyen tőle autót. Más fog. Én elégedett használója vagyok/voltam mind a 2 autónak. Amit beszámolt autót a coupéba(merthogy akkoris cseréltünk), annak a gazdája a mai napig hajtja az autót. Évi 70 ezret megy vele ha jól tudom. Ennek 3 éve. Én 320 ezer km környékén adtam el. Próbálom felhajtani a tulaját, hogy megnézzem egyszer, most milyen, de eddig nem sok sikerrel. Múltkor (2hónapja) jött velem szembe Győr belvárosában, de akkor meg nagyon siettem.
A coupé sorsa is utolért: egyik ismerősöm mondta hogy látott egy patika coupét pesten, leírta a rendszámot, hátha az enyém volt. Az enyém volt.
Aki úgy gondolja, hogy 3 driftelés vagy gumifüstölés tönkretesz egy motort, az ......
"nem akartam a srác emiljét kivágni ide publikusra, de már tudja, hogy Te itt keresed, a többi Rátok tartozik, a cabriójához kapta, de télen nem használja ezért válna meg Tőle.."
Mellékesen megtudtam még egy-két dolgot az autóról mivel belebotlottam a driftelő srácba, Ő árulja a 17-es vasfelniket...Nem írom be, mert megint én lennék a faszagyerek.
Szép dolog így aggódni más autójának a műszaki állapota miatt, nekem csak az a kérdésem, hogy van itt olyan, aki SOSEM hajtotta az autóját tíltásig, sosem rajtolt pirosnál, sosem ment padlógázzal? És ha igen, akkor miért vett hathengeres BMW-t egy jó dízel astra helyett ?:))))
Hidd el ezred annyira nem árt az autónak, mint hidegen pörgetni, vagy ellenkezőleg, hideg motornál nagyon alacsony fordulaton kínozni. Max a hátsó féket koptatja ennyi.
Ja, a két csavarra. Nem a kesztyűtartót rögzíted vele, hanem azt a műanyag "sínt", amibe be van hajtva, mert az fittyen le egy kicsit és amiatt lóg az ajtaja.
Csak azt sajnálom, hogy az álló helyzetben történő gumilefüstölés videója privát lett! :)
Riki
nem akartam a srác emiljét kivágni ide publikusra, de már tudja, hogy Te itt keresed, a többi Rátok tartozik, a cabriójához kapta, de télen nem használja ezért válna meg Tőle..