Komarnoban a helyijáratok munkanapokon is nagyon ritkán járnak, hétvégén egyáltalán nem.
A városközpont és az állomás közöt járó 3-as helyijárat menetrendje itt van - segítségül annyi, hogy a Hotel Europa van a központban, ahogy lejössz a hídról és az AS (Autobusova stanica) az autóbuszállomás, a vasútállomás előtt/alatt:
Miért, mi működik rendesen ebben az országban? De ez OFF, úgyhogy ne feszegessük. A profit-orientált cégeknél megkövetelik a munkát, a MÁV-nál nem, talán ez lehet a baj...
Pedig meg kéne csinálmi mert Velecétől egészen a Dinnyés után pár kilométer lassan mentünk. Csak néztem hogy dinnyésnél 20km/h sebbesékorlátozás van. Nagytétény-Diósd után Déli pu. fele jó gyorsan mentünk azt hittem szét esik a By-on. Még a fehérváról induló személyt is utólértük.
Nem igazán értem annak az okát, hogy az új, viszonylati kedvezménnyel váltott magyar-szlovák jegyeknél nem engedélyezik az útmegszakítást.
Ez csak tovább bonyolítja a díjszabást, a jegyek kiadását és az utastájékoztatást teljesen feleslegesen.
Ha valaki pl. egy ilyen Miskolc-Kassa-Miskolc jeggyel meg akarná szakítani az utazását Hidasnémetiben, vagy Bp.-Pozsony-Bp. útvonalon Érsekújváron, ám tegye, kinek mi baja lenne tőle.
Miért kell az egyébként is bonyolult nemzetközi díjszabást még ezel is túlbonyolítani, hogy, ha netán ki akarok szállni útközben - amit a normál nemzetközi jegyeknél, sőt a relációs menettérti kedvezményes jegyeknél (vagyis a MÁV 60%-ZSSK 55%-os kedvezményes jegynél) is minden további nélkül megtehetek - akkor ez már ezzel a jeggyel nem lehetséges.
Ezeket simán csak fix áras menettértiként kellene kezelni, egyébként mindenben a nemzetközi jegyek szabályait ( 2 hónapos érvénytartam, igazolás nélküli útmegszakítás ) alkalmazva.
Őszintén érdekelne, hogy ez vajon miért nem lehetséges és mi indokolja az útmegszakítás kizárását.
A 30-as duplavágány megvalósitása olyan nagy összegeket emésztene fel, hogy abból több másik vonalat is korszerűsiteni tudnánk.
Aligánál rengeteg pénzbe kerülne. Nem beszélve arról hogy az aligai magaspart amúgy is csúszásveszélyes.
nocsak mégis csak előkerült az NSV ügye??
:-)))
Bp - Zagreb - Ljubljana - Triszt - Milano.
Igy gondolod??
Én is.
De nem a Balaton partján, hanem új pályán kicsit beljebb.
A Kapos völgy lehetne egy jó vonal, a leendő M9 mellé még elférne.
A Balaton felé a csatlakozást meg lehet oldani igy is, aki Horvát, ill, szlovén felől jön, a gyékényesen megálló NSV-ről átszáll az onnan induló személyre, ami elviszi a Balatonhoz.
Amúgy ebből látszik hogy a szlovének miért tartanak ott ahol.
Akkor a hatályos Kollektív Szerződés "A fordulós (váltásos) munkarendű munkavállaló osztott munkaideje" című fejezetében leírt "A munka elrendelését az elrendelőnek (például menetirányító) és a munkavállalónak is írásban kell rögzítenie." szöveget hogyan kell értelmezni? Akkor ez meg sem valósulhat?
Holnap ráérsz válaszolni, nehogy lekésd a 946-ot.:-)
Csak hogy előkerültél, izgalmas hétvégénk volt! A "nemzetközi" helyzet fokozódik és a Tarifa Osztály dolgozóinak élete nem habostorta...
MÁS!
A Bp-Bécs kirándulójegy, SparSchine-Fortuna 3000 forintos kedvezezményes jegyek mind-mind olvashatók az ÖBB-s alkönyvtárban. Egyedül az Eurégió törzsutaskártyás mizéria hiányzik. Azt ugyanis Dombó Katalin csak "kiegészítette", de a szabályozást nem ismételte meg. Akinek esetleg pl a tavalyi MÁV értesítőből megvan az EUreégió jegy szabályozása, az ne tartsa vissza! Ha nincs ilyen - jobb híján - az erről szóló MÁV prospektus lesz olvasható a dijszabas.uw.hu-n.
"2015-re kész lesz. Állitólag. De én úgy veszem észre, hogy mondanak egy dátumot. Ahhoz hozzáadok kábé 3-5 évet, és kijön a helyes eredmény. Talán 2020-ra kész lesz."
Ebben a kormányzati ciklusban a Déli autópálya 12 km-ét építik meg, egyelőre sima főútként.
Jó tempóban haladunk a 2015-ös átadáshoz.
A nyugati határon két verzió volt az egyik Sopron a másik Kőszeg kilépéssel. Sopronnál az A3-ra, Kőszegnél az S31-re csatlakozna.
Én a kőszegi tervet részesitem előnyben annak ellenére hogy a Sopron szinte már eldöntött ebben a kérdésben.
De hamarosan a magyar osztrák határ megszűnik gyakorlatban is létezni, átjárhatók lesznek a határok, igy az S31-ről pillanatok alatt elérhető lenne az Alpokalja minden települése. Sopron is.
Ha itt építünk egy Szhely - Sopron autópályát, szerintem felesleges túlkapacitást hoznánk létre. Nem beszélve arról, hogy párhuzamos pályák jönnének létre, egymástól cirka 30 km-re. Sztem egy sopron- Győr autóúttal jobban járnánk.
"Tegnap délelőtt tízegynéhányan szálltak le a szegedi nagyállomáson a szabadkai vonatról. Az utasok sietve távoztak, csupán egy középkorú férfit sikerült néhány percre feltartóztatnunk..."
A tegnap 2005. április 1. péntek volt, mert a cikk április 2-i.
>Csak nem az történt, hogy a Gellért téren valamelyik droid olyan jegyet adott el valakinek a 49-es villamosra, amelyikkel a Szabadság-híd közepén nem lehetett útmegszakítást csinálni, ... Szerintem nem. A MÁVosok azt tanulmányozzák, hogyan lehet Szilivel megy Szöcskével a Parlament elé vonulni.
>Míg a másikéban mindíag talál kivetni valót és kóstolás után megmondja a metszésnél elkövetett hibákat, és mégsem megy a borászat Magyarországon................................. A borászat megy. Ha úgy menne, mint a vasútászat, akkor a pohár emelése után 5 perccel kezdene folyni a lé, és szarszaga lenne. Amellett: a borász, ha rossz bort csinál, elkezd gondolkodni, hogy mi volt rossz, és legközelebb megpróbálja jobban csinálni. A következő MÁVos menetrendet meg megnézheted.
Azt jól teszed ne csak egyet nézzél meg hanem többet is vannak sok féle régi ablakos szinezésüek van fekete, szürke de még halvány fehér szinű régi ablak. Szegednek sok ilyen volt. Ma már csak pécs és szombathelyen vannak ilyen kocsik na meg nagykanizsán tegnap szerencsém volt lefotozni. Ne hari az MVP az mi és hol van?
A képen van egy régi By-on amelynek a tetjén levő szelőzzők sokkal mássabb mint a mai kocsikon. De elküldöm neked ha kell.
Bécsben is mindig a peron bal oldali 1. vagányárol indulnak a vonatok Szlovákia ill. Csehország felé. A vágányok végén meg a lelogo kijelzökön is ki van minden irva (meg a vonatra is ki van biggyesztve az iránytábla), igy nem tudom, hogyan lehet eltéveszteni.
Kösz az infót. Bár nem én voltam ott (de egyszer biztos menni fogok arra), így erre nem tudok válaszolni.
A másik dolog, hogy nem egésze értem miért kellen egy bécsi vonatnak Pozsonyban csatlakozni a Hungáriához. Budapestre (Prágába stb.) direktbe Bécsböl valamivel egyszerübb eljutni mint Pozsonyon keresztül.
Szerintem sem kell feltétlelül csatlakozniuk. Ez kb. olyan lenne, mintha Szolnokon várnánk el minden vonatról mindegyikhez való csatlakozást, ami egy ilyen nagy csomópont esetén nem lehet teljeskörű. (Kivéve Svájcban.)
A By - t nem ismerem. Tervezem, hogy valamikor részletesen is megnézek egyet, de valahogy mindig van fontosabb dolgom is. Most van egy By az MVP - ben, de nem azt néztem meg, hanem a régen Mátészalkán kiállított kocsit. Az ACsEV kocsi volt eredetileg?
Ja két csaurusz közlekedett GYSev bérleményként. Ezen gépek soha nem látott helyekre jutottak el. Záhony, Kürtös, Kelebia, ugye egyet értünk abban, hogy ezek nem éppen GYSeV felségterületek, és eddig arra nem sok GYSeV gép rohangált. Nos BP Fc főrendelkezője honnan tudta volna melyik gép hová fordul kisújából nem szophatja ki ugyebár? Valaki csak megmondta neki, azt mondja nem tud magánvasutas irányítóról, legalábbis ő még egyel sem beszélt soha. Szóval nem zörög a haraszt ha ...........
De a bhv-ban fent van az ajtó felett a By-onoknál meg a kapcsoló füékében van, de van olyan By-on is amely már át lett épitve és az ajtó fölött van mint a By-414-esben is.