Keresés

Részletes keresés

sosiforda Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171244

traficc / gertam !

 

Komarnoban a helyijáratok munkanapokon is nagyon ritkán járnak, hétvégén egyáltalán nem.

 

A városközpont és az állomás közöt járó 3-as helyijárat menetrendje itt van - segítségül annyi, hogy a Hotel Europa van a központban, ahogy lejössz a hídról és az AS (Autobusova stanica) az autóbuszállomás, a vasútállomás előtt/alatt:

http://www.sadnz.sk/sadprg/MHD/401003S1.htm

 

A komáromi vasútállomás és a komarnoi közöt nekem 40 perc a részidőm sietve.

Gyalog, normális tempóban 1 óra alatt kényelmesen át lehet érni.

 

Munkanapokon vannak nemzetközi buszjáratok Komárom és Komarno között, a menetrendjük itt van:

http://www.volan.hu/new/menetr/nemzetk/menetrmezo/228.html

 

Előzmény: Törölt nick (171140)
marslakó Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171243
OK, köszi, most már értem, kikre gondoltál. No de személyzet nem azért nincs Sv-n, mert ők így vagy úgy húzták a vonalakat... Vagy mégis???
Előzmény: rg7 (171208)
marslakó Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171242

Megtrónfolom:

 

Miért, mi működik rendesen ebben az országban? De ez OFF, úgyhogy ne feszegessük. A profit-orientált cégeknél megkövetelik a munkát, a MÁV-nál nem, talán ez lehet a baj...

Előzmény: Törölt nick (171207)
rg7 Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171241
MBF-TMB = Műszaki Biztonsági Felügyelőség - Területi Műszaki Biztonsági Felügyelőség
Előzmény: Z. Z. (171237)
by-169 Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171240
Pedig meg kéne csinálmi mert Velecétől egészen a Dinnyés után pár kilométer lassan mentünk. Csak néztem hogy dinnyésnél  20km/h sebbesékorlátozás van. Nagytétény-Diósd után Déli pu. fele jó gyorsan  mentünk azt hittem szét esik a By-on. Még a fehérváról induló személyt is utólértük.
Előzmény: sb2005 (171236)
sosiforda Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171239

 

Nem igazán értem annak az okát, hogy az új, viszonylati kedvezménnyel váltott magyar-szlovák jegyeknél nem engedélyezik az útmegszakítást.

Ez csak tovább bonyolítja a díjszabást, a jegyek kiadását és az utastájékoztatást teljesen feleslegesen.

 

Ha valaki pl. egy ilyen Miskolc-Kassa-Miskolc jeggyel meg akarná szakítani az utazását Hidasnémetiben, vagy Bp.-Pozsony-Bp. útvonalon Érsekújváron, ám tegye, kinek mi baja lenne tőle.

Miért kell az egyébként is bonyolult nemzetközi díjszabást még ezel is túlbonyolítani, hogy, ha netán ki akarok szállni útközben - amit a normál nemzetközi jegyeknél, sőt a relációs menettérti kedvezményes jegyeknél (vagyis a MÁV 60%-ZSSK 55%-os kedvezményes jegynél) is minden további nélkül megtehetek - akkor ez már ezzel a jeggyel nem lehetséges.

 

Ezeket simán csak fix áras menettértiként kellene kezelni, egyébként mindenben a nemzetközi jegyek szabályait ( 2 hónapos érvénytartam, igazolás nélküli útmegszakítás ) alkalmazva.

Őszintén érdekelne, hogy ez vajon miért nem lehetséges és mi indokolja az útmegszakítás kizárását.

 

Előzmény: Andó Gergely (171078)
exmv Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171238

Szinkron(hiány).

 

A munka elrendelését az elrendelőnek (például menetirányító) és a munkavállalónak is írásban kell rögzítenie...

 

Nem lesz/nincs ki elrendelje, az F2 ilyet nem ismer (1.23).

Az utasítás ismerete kötelető, a KSz-é csak a (nem jármű-!) vezető beosztásúak számára...

Előzmény: Z. Z. (171234)
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171237

Tudja valaki, melyik szervezetnek a rövidítése az MBF-TMB ?

Veszélyes áru + csomagolással összefüggésben.

sb2005 Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171236

A 30-as duplavágány megvalósitása olyan nagy összegeket emésztene fel, hogy abból több másik vonalat is korszerűsiteni tudnánk.

Aligánál rengeteg pénzbe kerülne. Nem beszélve arról hogy az aligai magaspart amúgy is csúszásveszélyes.

 

nocsak mégis csak előkerült az NSV ügye??

:-)))

Bp - Zagreb - Ljubljana - Triszt - Milano.

Igy gondolod??

Én is.

De nem a Balaton partján, hanem új pályán kicsit beljebb.

A Kapos völgy lehetne egy jó vonal, a leendő M9 mellé még elférne.

A Balaton felé a csatlakozást meg lehet oldani igy is, aki Horvát, ill, szlovén felől jön, a gyékényesen megálló NSV-ről átszáll az onnan induló személyre, ami elviszi a Balatonhoz.

Amúgy ebből látszik hogy a szlovének miért tartanak ott ahol.

 

Előzmény: SuedBahn (170681)
rg7 Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171235
Pár óra múlva landol nálad amit keresel.
Előzmény: Andó Gergely (171233)
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171234

Nem mondod ...?!

 

Akkor a hatályos Kollektív Szerződés "A fordulós (váltásos) munkarendű munkavállaló osztott munkaideje" című fejezetében leírt "A munka elrendelését az elrendelőnek (például menetirányító) és a munkavállalónak is írásban kell rögzítenie." szöveget hogyan kell értelmezni? Akkor ez meg sem valósulhat?

Holnap ráérsz válaszolni, nehogy lekésd a 946-ot.:-)

Előzmény: exmv (171227)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171233

Sosiforda!

 

Csak hogy előkerültél, izgalmas hétvégénk volt! A "nemzetközi" helyzet fokozódik és a Tarifa Osztály dolgozóinak élete nem habostorta...

 

MÁS!

 

A Bp-Bécs kirándulójegy, SparSchine-Fortuna 3000 forintos kedvezezményes jegyek mind-mind olvashatók az ÖBB-s alkönyvtárban. Egyedül az Eurégió törzsutaskártyás mizéria hiányzik. Azt ugyanis Dombó Katalin csak "kiegészítette", de a szabályozást nem ismételte meg. Akinek esetleg pl a tavalyi MÁV értesítőből megvan az EUreégió jegy szabályozása, az ne tartsa vissza! Ha nincs ilyen - jobb híján - az erről szóló MÁV prospektus lesz olvasható a dijszabas.uw.hu-n.

 

 

Előzmény: sosiforda (171228)
sb2005 Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171232

És meddig tart egy vagy két buszjáratot meghosszabítani egy megállóval ZEG- oláig??

Ez a probléma áthidalható.

Olán a hodos felé tartó személy is megállna, nem??

Meg az IC Citadella.

A Göcsej az nyugodtan mehet a nagyra, a hodos felé tartó személyek onnan indulnak ezután is, ez nem változna én úgy tudom.

Egy merész példa: A TGV is Valence TGV állomáson áll meg, nem megy be a régi állomásra.

Eddig még nem hallottam hogy általános felháborodás lett volna ez ellen.

 

Előzmény: SuedBahn (170678)
sb2005 Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171231

OFF:

 

"2015-re kész lesz. Állitólag. De én úgy veszem észre, hogy mondanak egy dátumot. Ahhoz hozzáadok kábé 3-5 évet, és kijön a helyes eredmény. Talán 2020-ra kész lesz."

 

 

Ebben a kormányzati ciklusban a Déli autópálya 12 km-ét építik meg, egyelőre sima főútként.

Jó tempóban haladunk a 2015-ös átadáshoz.

 

A nyugati határon két verzió volt az egyik Sopron a másik Kőszeg kilépéssel. Sopronnál az A3-ra, Kőszegnél az S31-re csatlakozna.

Én a kőszegi tervet részesitem előnyben annak ellenére hogy a Sopron szinte már eldöntött ebben a kérdésben.

De hamarosan a magyar osztrák határ megszűnik gyakorlatban is létezni, átjárhatók lesznek a határok, igy az S31-ről pillanatok alatt elérhető lenne az Alpokalja minden települése. Sopron is.

Ha itt építünk egy Szhely - Sopron autópályát, szerintem felesleges túlkapacitást hoznánk létre. Nem beszélve arról, hogy párhuzamos pályák jönnének létre, egymástól cirka 30 km-re. Sztem egy sopron- Győr autóúttal jobban járnánk.

 

ON


 

Előzmény: Csukacska1991 (170675)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171230
Erre special nem, mert nincs rairva, hogy SUTEV, nem hozza a friss kiflit. Vagy nincs rairva tejgyar es nem forog a tetejen a ket hutoszellozo.
Előzmény: Z. Z. (171229)
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171229

off

 Eddig nem tudtuk, hogy maga a Roburra gerjed.:-))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

on

Előzmény: oldmumus (171226)
sosiforda Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171228

Újabban többször felmerült az országhatárt átlépő vonatok utasszáma.

A délelőti Kiskunhalas - Szabadka (Subotica) - Szeged járatra van egy kis utalás ebben a cikkben:

http://www.delmagyar.hu/cikk.php?id=70&cid=93110 , itt:

 

"Tegnap délelőtt tízegynéhányan szálltak le a szegedi nagyállomáson a szabadkai vonatról. Az utasok sietve távoztak, csupán egy középkorú férfit sikerült néhány percre feltartóztatnunk..."

 

A tegnap 2005. április 1. péntek volt, mert a cikk április 2-i.

exmv Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171227

Hogy a menetirányító mit csinál, azt nem tudom.

 

Semmit, mert nincs is olyan :)

Előzmény: Z. Z. (171220)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171226
Robuuuuuuuuuur RULEZ;-)
Előzmény: by-169 (171223)
manhattani Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171225

>Csak nem az történt, hogy a Gellért téren valamelyik droid olyan jegyet adott el valakinek a 49-es villamosra, amelyikkel a Szabadság-híd közepén nem lehetett útmegszakítást csinálni, ...
Szerintem nem. A MÁVosok azt tanulmányozzák, hogyan lehet Szilivel megy Szöcskével a Parlament elé vonulni.

 

>Míg a másikéban mindíag talál kivetni valót és kóstolás után megmondja a metszésnél elkövetett hibákat, és mégsem megy a borászat Magyarországon.................................
A borászat megy. Ha úgy menne, mint a vasútászat, akkor a pohár emelése után 5 perccel kezdene folyni a lé, és szarszaga lenne.
Amellett: a borász, ha rossz bort csinál, elkezd gondolkodni, hogy mi volt rossz, és legközelebb megpróbálja jobban csinálni. A következő MÁVos menetrendet meg megnézheted.

rg7 Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171224

Az egyik CSÁF szerint vonali forgalomirányítók:)

De, hogy válaszoljak a kérdésedre: igen.

Előzmény: exmv (171222)
by-169 Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171223

Azt jól teszed ne csak egyet nézzél meg hanem többet is vannak sok féle régi ablakos szinezésüek van fekete, szürke de még halvány fehér szinű régi ablak. Szegednek sok ilyen volt. Ma már csak pécs és szombathelyen vannak ilyen kocsik na meg nagykanizsán tegnap szerencsém volt lefotozni. Ne hari az MVP az mi és hol van?

 

A képen van egy régi By-on amelynek a tetjén levő szelőzzők sokkal mássabb mint a mai kocsikon. De elküldöm neked ha kell.

Előzmény: seTTebello (171218)
exmv Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171222

"események után kullogó adatrögzítőket"

 

Aha!

Őket hívják forgalmi vonalirányítónak...?

Előzmény: rg7 (171187)
exmv Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171221

...jó dolog, hogy kiírták melyik mozdony előtt áll az egyszeri user, de a táblákat az árnyékos oldalra kellene tenni.

Délelőtt, vagy délután?

:)

Előzmény: seTTebello (171178)
Z. Z. Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171220

Most már nem egészen azt írod, amit az előbb:

a GÜ-s mozdonyirányító ... mondja meg azt is melyik vonatra fordul a megánvasút gépe

amire én azt válaszoltam, hogy

Nem hiszem.

Most viszont már azt mondom: Tudom, hogy nem így van.

Hogy a menetirányító mit csinál, azt nem tudom.

Előzmény: Törölt nick (171216)
v_peti Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171219

Bécsben is mindig a peron bal oldali 1. vagányárol indulnak a vonatok Szlovákia ill. Csehország felé. A vágányok végén meg a lelogo kijelzökön is ki van minden irva (meg a vonatra is ki van biggyesztve az iránytábla), igy nem tudom, hogyan lehet eltéveszteni.

 

Kösz az infót. Bár nem én voltam ott (de egyszer biztos menni fogok arra), így erre nem tudok válaszolni.

 

A másik dolog, hogy nem egésze értem miért kellen egy bécsi vonatnak Pozsonyban csatlakozni a Hungáriához. Budapestre (Prágába stb.) direktbe Bécsböl valamivel egyszerübb eljutni mint Pozsonyon keresztül.

 

Szerintem sem kell feltétlelül csatlakozniuk. Ez kb. olyan lenne, mintha Szolnokon várnánk el minden vonatról mindegyikhez való csatlakozást, ami egy ilyen nagy csomópont esetén nem lehet teljeskörű. (Kivéve Svájcban.)

 

 

 

Előzmény: etwg (171176)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171218
A By - t nem ismerem. Tervezem, hogy valamikor részletesen is megnézek egyet, de valahogy mindig van fontosabb dolgom is.
Most van egy By az MVP - ben, de nem azt néztem meg, hanem a régen Mátészalkán kiállított kocsit. Az ACsEV kocsi volt eredetileg?
Előzmény: by-169 (171215)
v_peti Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171217

Ja tényleg :)))))

 

Akkor elnézést kérek :)

 

Egyébként ha motorvonatra szálltak fel Bécsben, azon van kijelző, hogy hova megy az adott vonat.

 

Lehet, hogy nem volt semmi sem a kijelzőn?

 

Előzmény: gw (171188)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171216

Z.Z.

 

Ja két csaurusz közlekedett GYSev bérleményként. Ezen gépek soha nem látott helyekre jutottak el. Záhony, Kürtös, Kelebia, ugye egyet értünk abban, hogy ezek nem éppen GYSeV felségterületek, és eddig arra nem sok GYSeV gép rohangált. Nos BP Fc főrendelkezője honnan tudta volna melyik gép hová fordul kisújából nem szophatja ki ugyebár? Valaki csak megmondta neki, azt mondja nem tud magánvasutas irányítóról, legalábbis ő még egyel sem beszélt soha. Szóval nem zörög a haraszt ha ...........

Előzmény: Törölt nick (171213)
by-169 Creative Commons License 2005.04.04 0 0 171215
De a bhv-ban fent van az ajtó felett a By-onoknál meg a kapcsoló füékében van, de van olyan By-on is amely már át lett épitve és az ajtó fölött van mint a By-414-esben is. 
Előzmény: seTTebello (171199)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!