ZEG Ola es IC Citadella ugyben igazad van, en is pont igy latom. En csak annyit mondtam, hogy ezert uj allomast epiteni HOLT FELESLEGES! De mivel a vonal kiljebb lesz teve a varosbol, ezert a mostani ZEG Ola is koltozni fog. De remelem beerik egy szimpla pu.-val, nem lesz akkora mint aKeleti mondjuk, csak azert, mert most mi aztan megmutatjuk, hogy ....
Azon a vonalon napi 3 IC-nel tobb SOHA SEM LESZ!!!
Gocsaj meg egyeb jarulekos magyar IC-k (ha lesznek meg ZEG-re valaha) menjenek csak be a mai, nagyallomasra. Szemelyek meg induljanak onnan, es alljanak meg Ola-n is, ahogy ma is teszik.
Ezert mondtam, hogy a mai pu. szemely reszeebol 5 vagany villamositva lesz, plusy a bejarat Zalaszentivan es Zalalovo felol is. (vegul is azt hiszem ZEG per pill. 7 vaganyos, ugyhogy akkor mar azt a kettot si bele vehetnek (tolatgatas, stb. miatt pl.)).
Tehát a 160 millióból úgy 400.000 kedvéért , (0,2%) el és túlbonyolítjuk a díjszabást és utána meg csodálkozunk, hogy a betanított munkás, magyar munkaerő piacon kapható munkaerő, ezt nem tudja 100%-san megtanulni.
Azt hiszem, hogy nem értettél meg minekt. Mi pot a díjszabás egyszerűsítése mellett vagyunk. Azt hiszem, hogy annál, hogy egy jegy minden formaság nélkül megszakítható nem létezik egyszerűbb szabályozás. (etwg-nek is válasz)
A 400.000-es ökölszámodat pedig nem nagyon hiszem el, szerintem többen utaznak ennél messzebbre.
Közben utánanéztem, és tényleg a tiéd a jó, az enyém meg az állandó lassújel lehet, vagy mi a fene, a szolgálati menetrend zavart be, mert ott ezek a sebességek vannak megadva.
Amúgy anno volt a 25-ös vonal pályasebeségéről téma, a tavalyi szolgálati szerint a Dráva és a Citadelle 100/100-as Zalalövő-Hodos viszonylatban, és nem 80-as. Most van jelfeladás, vagy 2 vezérrel mentek ezek?
De ugyan így érdekes, hogy a 154-esen Bátaszék-Baja-Kiskunhalas között is 100/100-as vonatok is vannak, na meg a 17-esen a gyorsok (sebesek) Gelse-Zalaszentiván, Egerv.-Vboldogasszony-Pácsony és Vasvár-Szombathely között 100/100-asok, de a 10-esen is a gyorsok Győr-Vaszar között a gyorsvonatok 100/100-asok voltak.
Ezen szakaszok jelfeladásra kiépítettek, vagy 2 vezérrel járnak a vonatok?
Ilyen betonaljakat lathatsz Kotoriba allomason is Muraker.-al szemben, a 3. es 4. sz. vaganynal. A teljes talpfa (ami ihazabol beton) kozepso egyharmada hianyzik, a vagany teljes hosszaban.
Mire jo ez a technika? Betonsporolas, vagy van mas oka is?
Sziasztok! Ha csak egy napra mennék ki Bécsbe vonattal Pestről, akkor melyik fajta nemzetközi jegy vásárlása éri meg a legjobban (már elmúltam 26 éves). Érdemes kirándulójegyet váltanom? Előre is köszi a válaszokat. Üdv M412192
Ogulin kornyeken valami palyarekonstrukcio lesz/van egeszen jun. kozepeig, ugyhogy Ogulinnal buszozgatas van addig, neha nem, de alltalabn igen... Ca. jun. kozepeig tart. (HZ-sek mondtak, ugyhogy gondolom a hir igaz is.)
Mindenki:
Kis 60-as es 30-as vonali beszamolo:
Gyekenyes felol jovet Ortilos allomasnal a kiterobe allitott vaaltora csak NAGYON LASSAN lehet rahajtani. Ez egy honapja meg nem igy volt, a fene egye meg! Ortilos allomas Gyekenyes feloli fele mindig is gyengebb volt, mint Muraker. feloli fele, sebesseg szempontjabol, de ennyire azert nem kellene mar lejebb adni... Ki is van rakva a V betu, sajnos....
Gyekenyesen jo sok teher volt, plane vasarnap ejjel!
Muraker.-on ma ket darab kontenervonatot lattam athalaodban, egyik belepo volt, masik meg kilepo. A belepo Kennedy-je az raallt egy masik kilepo elegy-teherre, mig a kilepo V43-asa meg leallt a kontenervonatrol es vart valamire (valszeg RoLa-ra, mert nem akart a belepo kont. vonat ele allni).
Ezen kivul egesz vegig a30-ason NEM VOLT SAJNOS TEHER Bp.-ig, csak egy kis tologato diselmozdony altal huzott 4 kocsicska vhol utkozben, de normalis teher sehol.
A 30-as vonal sebessegben ABSZOLUTA veri a 41-eset, ez nem kepezheti kerdes targyat!!! (Kiveve Dinnyes kornyeket, ami a 41-essel egyenrangu sebesseg szempontjabol...)
Fehervaron azert kell a Kanizsarol jovo Exp.nek majd 10 percet varnia, mert epp akkor jon be Veszprem felol a Citadella is, es ove az elsobbseg. Hat ize: Mi ertunk oda elobb, varjon akkor a Citadella 10 percet, es mi menjunk 3-5 perc utan! Vagy hogy van ez most kerem????
Szombaton meg kesett Muraker.-nal a belepo kontenervonat, BSzentgyorgyon szoktuk kerulni, legrosszabb esetben Zalszentjakabon, de most Muraker.-on allt meg, es csak egy darab belole, pedig alltalban estenkent ketto szokott jonni, belepobe. Mi tortent??? Mi az oka a kesesnek fenyes tavasszal?
A hozzászólásom is arra irányult, hogy feleslegesen tettek be egy bonyolítást, korlátozást, egy számomra indokolatlannak tűnő kivételt azzal, hogy a kétfajta (és a pénztárosok többsége számára, az utasokról nem is beszélve nem is túlságosan elkülönülő) magyar-szlovák jegytípus esetében az egyiknél korlátlan útmegszakítás lehetséges, a másiknál nem.
Arról lehet (akár különböző) véleményünk, hogy szükséges, vagy nem útmegszakítást engedni nemzetközi viszonylatban, de azt azért látni kell, hogy a CIV forgalom/ TCV díjszabás általános szabályai (így többek között a korlátlan, alakszerűség nélküli útmegszakítás intézménye) a díjszabásban részes valamennyi vasútra (lényegében az albánon és a volt szovjet utódállamokon kívül az összes európai államvasútra) vonatkoznak, és jelen pillanatban, amíg ez a főszabály él, úgy éppen feleslegesen túlbonyolító intézkedésnek tűnik, hogy ez alól néhány magyar és szlovák város viszonylatában kivételt tesznek.
Ha valaki jelenleg Budapestről Poprádra és vissza utazik, az Kassán nem állhat meg sörözni, egy üveg ásványvizet venni, ha szomjas, enni, városnézni, nem mulaszthatja el szívfájdalom nélkül a csatlakozást, nem alhat közben Miskolcon, vagy Kassán, míg, ha Budapestről Kassán át Eperjesre vált jegyet, akkor igen, akkor mindezeket megteheti.
Én ezt a különbségtétlet találtam indokolatlannak és túlbonyolítónak.
Nem újabb kivételt szeretnék tehát - ments Isten, van abból elég - hanem ezt az új kivételt is sokallom.
Emiatt nem is igazán értem a korábbi hozzászólásod ezen részét:
"Nem győzitek Te vagy mások hülyézni a jegyvizsgálókat, pénztárosokat, miközben a 478-ik fajta jegy után még mindíg támad ötletetek ( és sajnos nem is múlik el),, hogy miért nem vezetnek be a 628-ik fajta megszakítási lehetőséget "
A kiemelt részre pedig most fejből nem tudok példát a hozzászólásaim között.
Lehet, hogy én is öregszem és nem emlékszem mindre, de jegyvizsgáló vagy pénztáros hülyézős hozzászólásom nem rémlik.
"Amúgy nagyon sajnálatosnak találom, hogy ennél a cégnél mindenki tökéletesen dolgozik, mégsem megy a vasút Magyarországon.."
Sajnálatos dolog történt veletek (is).De fel kell készülni rá,hogy egyre sűrűbben és egyre többet fognak hasonló vagy roszabb helyzetbe kerülni az Utasok.
Csak a legegyszerűbb példát tekinteve:
A SzeSza IC-je fekve marad a nyílt vonalon.Van a szomszédps állomáson egy MÁVCargo vonat GÜ-től bérelt személyzettel,géppel.Ez a mozdony az állomásra továbbítja az IC-t és utána saját vonatával,(közel) a saját menetvonalában távozik onnan.Az Utasok ülhetnek a nem fütött-hütött,világítás nélküli kocsikban vagy a váróteremben.A SzeSza írányító meg szerezhet alkalmas gépet,személyzetet.Nem lesz olyan Cég aki erre az esetre várva személyzetet,járművet fog készenlétbe tartani.(Mindenki tökéletesen dolgozik.A kártérítéssel egyik Utas sem lesz kisegítve.)
Ja,kérem versenynek és a liberalizációnak nem csak pozítiv eredményei vannak/lesznek.
Nem biztos, hogy előre jegyváltáskor tudod, hogy hol fogod majd a csatlakozást elmulasztani, hogy hol akarsz a vonat helyett átszálláskor inkább az állomáson WC-re menni, az állomáson szendvicset venni, vagy önkiszolgálóban megvacsorázni, stb.
bodecsabi táblázata 169.421. óta már pontosan tudjuk, hogy a vasutat használó nemzetközi utasaink 3,9 milió fő /év, mondjk legyen 4,00 millió a kerek szám miatt, az évente a MÁv által bevallott 160 millió utas 2,5%-a.
az a gondom, hogy erre a 2,5%-ra több szabály vonatkozik, bonyolultabb mint a másik 97,5%-ra.
Minek ?
Nem beszélve aról, hogy enek a 3,9 miliónak is - gyaníthatóan - 90%-a a lehető legsímább jeggyel megy Szegedről Röszkére vagy Miskolcról Kassára vagy Móvárról-Pozsonyba.
Tehát a 160 millióból úgy 400.000 kedvéért , (0,2%) el és túlbonyolítjuk a díjszabást és utána meg csodálkozunk, hogy a betanított munkás, magyar munkaerő piacon kapható munkaerő, ezt nem tudja 100%-san megtanulni.
Szerintem ezt pofon egyszerüen meg lehetne csinálni (ugy mint a repülö társasággoknál stb.). Ha megveszed a jegyet elöre megmondod, hogy hol kivánod megszakitani, s igy minden utra (szakaszra) egy extra jegynyomtatványt kapnál és kész.
Nincs diskura.
Még jobban is járhatnál, hiszen az egyéni jegyek érvényessége pl. független lehet a másiktol igy gyakorlatilag egy bizonyos idön belül akor utaznál amikor akarsz, s a kaller sem kapna dilit a rengeteg (soknyelvü) stemplitöl meg becses bejegyzéstöl.
Jah elkövettem azt a hibát, hogy a nem olvastam el a többi hozzászólást mert kiskertemben tevékenykedtem és csak belepillantottam a válaszokba amik nekem jöttek. Értelek.
Te GÜ mozdonyirányítói rendelkezésről írtál. Én ezt cáfoltam, de nem zártam ki a lehetőségét annak, hogy a menetirányító (gyűjtőfogalom) ezt megteszi. Utóbbi kifejezésbe kötött bele exmv. Tehát a menetirányítót már rég nem Veled összefüggésben tárgyaljuk.
Nem átkozlak el, de szerintem az útmegszakítás kérdését ketté kell választani belföldi és nemzetközi viszonylatban.
Belföldi forgalomban szerintem követendő lenne a szlovén példa, amely szerint az egy úra szóló menetjeggyel az utazás a jegy érvénytartamán belül egy alkalommal, igazolással szakítható meg, a menettérti jegynél pedig egy alkalommal az oda- és egy alkalommal a visszaúton, szintén igazolással.
A nemzetközi vonatjegyeknél tradicionálisan és néhány különleges kedvezményes jegyet kivéve most a jegyek döntő többségénél az utazás minden különösebb alakszerűség nélkül megszakítható.
Ezt én jónak tartom, az alábbiak miatt:
1. nyelvi nehézségek - nehezen tudod memagyarázni például egy szlovák, belga, stb. állomáson nyelvtudás nélkül, hogy te most útmegszakítást akarsz igazoltatni
Az erre illetékes személyt egy nagyobb pályaudvaron, vagy kései órán még nyelvismerettel sem tudod megkeresni.
2. az útmegszakítás nem csak vasútmániás bohóckodás. Egy nemzektözi jegy az is, hogy pl. valaki Budapest és Brüsszel között utazik, de nem akar végig utazni, hanem pl. útközben megszáll egy éjszakára a Németországban lakó nagynénjénél. Ne mondd, hogy vegyen újabb jegyet, mert lehet, hogy 2 részletben véve sokkal drágább a jegye.
Vagy: aznap még odaérne, végigutazna ő, de Dortmundban elment az utolsó csatlakozó vonat. Ő nem akar éjszakai vonaton utazni, vagy az kötelező helyjegyes NZ és nem kap helyet, de becuccol éjszakára az InterCity Hotel-be, ami az állomás épületben van, és megy reggel tovább. Vagy csóró/spórolós és dekkol az állomáson hajnalig és másnap megy tovább, de előte még keressen is valakit, aki igazolást ír arról, hogy ő bizony lekéste a tegnap estit és ma hajnalban menne tovább.
3. az átszállásnak, csatlakozásnak a MÁV ÜSZ-ben szigorú szabályai vannak. Nem ismerem pl. a NS üzletszabályzatát, de tudom, hogy mire Amsterdam CS-en megtalálom, hogy honnan megy a hágai vonat, addigra lehet, hogy elmegy kettő, mert olyan sűrűn járnak. Ez viszont lehet, hogy már nem minősül átszállásnak, hanem útmegszakítás, met nem rötön az első csatlakozással utaztam tovább.
Neadjistan bemegyek a büfébe, étterembe, veszek egy kólát és szétnézek állomás előtti téren és csak 1 óra múlva megyek tovább. Ehhez mégcsak olyan nagyon vasútmániásnak sem kell lenni és már rögtön útmegszakítottál.
Ha nemzetközi viszonylatban eltörlöd ezt a lehetőséget, akkor rögtön megteremted annak a lehetőségét, hogy az adott vasút üzletszabályzata alapján elkezdhetik szivatni a nemzetközi utast az ilyen egyszerű és egy Bécs-Budapest közötti útnál nem tipikus, de három ország közötti, vagy akár csak a szomszéd országban messzebb (pl. átszállással a Székelyföldre) utazásnál gyakran előforduló élethelyzetekben.
Most nézem nem is írtam menetirányítót a hozzászólásomban azt írtam magánvasutas irányítóval még nem beszélt a barátom, honnan került neked elő a menetirányító?
Én úgy tudom, hogy GYSeV bérlemény voltak, miképpen mára már nem azok. Mert a GYSeV felmondta a FLOYD-al a bérleti szerződést. Így most nem is róják köreiket.
átkozz meg, de az összes útmegszakítás lehetőségét megszüntetném.
Nem győzitek Te vagy mások hülyézni a jegyvizsgálókat, pénztárosokat, miközben a 478-ik fajta jegy után még mindíg támad ötletetek ( és sajnos nem is múlik el),, hogy miért nem vezetnek be a 628-ik fajta megszakítási lehetőséget de lehetőleg úgy, hogy három különféle kedvezmény is érvényes legyen rá.................:-((((((((
Kasselben is két pályaudvar van. Úgy tudom, hogy a Wilhelmshöhe, ami kb. olyan, mint a Bp-Kelenföld, az a mai formájában 1991. körül készült el, amikor megindult az ICE közlekedés. Azóta az ICE-k/IC-k nem mennek be a főpályaudvarra. (fejpályaudvar) Igaz, a regionális vonatok villamosok meg hamarosan kimennek onnan. De a pályaudvar másik felén, az utca felőli oldalon.