" Elmúlt éjjeli termés: Az állomás felsőcsonka vg.-on álló rakott tehervagonra ismeretlen férfi felmászott, a felsővezetéket megfogta, elhalálozott. Lakossági bejelentés alapján a tűzoltóság kérte a jobb feszültségmentesítését és földelését, miszerint egy férfi beleesett a vasúti kocsiba,a férfi elhalálozott, feltehetően öngyilkos lett...az események, forgalmi zavart és fennakadást nem okoztak..."
Igazából vicces, hogy forintra pontosan megadják. :-) Annak idején, amikor a Mount Everest magasságát megmérték, pontosan 29000 lábnak adódott, de ezt a számot nem merték leközölni, mondván, mindenki azt gondolná, hogy csak egy becsült adat, így egy méterrel magasabbat közöltek. Itt viszont pont fordítva van szerintem. Ha azt írnák a táblára, hogy 14 milliárd 830 millió, akkor sokkal inkább elhinném. Nagyon vicces az a három forint a végén. :-)
Olvasóként én is támogatom a zárt topikot, példátlan, hogy egy egész témát kivégeznek egy más-más néven újra meg újra felbukkanó renitens miatt.
Szerintem a 70-es vonal topik rendszeres olvasói már stílusáról megismerik a "vasútőr"-utód topikrombolót. Tényleg ne foglalkozzatok vele! Ha mégis bejön a topikba, nyugodtan lehet szólni a moderációnak, hogy takarítson.
Helyes. Nem is lett volna értelme a nyári pangás alatt haladni vele. Az iskolaszezon kezdetekor kell nekiállni, amikor a lehető legnagyobbat szív majd tanuló és dolgozó egyaránt.
Szerintem is az lenne a megoldás, ha senki nem reagálna a hozzászólásaira. Sőt, egyetlen fikázó hozzászólásra sem kell válaszolni. Van panasz topik, oda lehet menni sírni :)
Úgy érzem, mindhármunknak igazsága vagyon, viszont… Nekem, általában az a rossz érzésem a zárt topikokkal kapcsolatban, hogy zárt. Nem gyarapíthatja bárki szabadon, nem ismerhetünk meg (sajnos, sok esetben csak potenciálisan) több véleményt, meglátást, észrevételt, jobbító javaslatot. Ha nem tud valaki részt venni a topikban, miből ítélhetik/-jük meg hozzászólásai hengnemét, minőségét? Mi alapján bíráltatik, pro avagy kontra, befogadása?
Ha valaki tagosodott (jóhiszeműen befogadtatott) és később villantja foga fehérjét - van-e módja a topiknyitónak szankcionálni? Ugye, nem.? Megint csak a moderációt kell segítségül hívni. (Akik, ugye, mint tapasztalhattuk, hajlamosak némi érzéketlenségre, kevesek miatt sokakat büntető túlzásokra.)
További - talán legfőbb - ellenérzésemet az generálja, talán nem túlzok, ha azt mondom, pár százezer ember érintett lehet (megintcsak potenciálisan) csak a vonal mentéről! Ezen túl bármely ide, erre a tájra vágyó kíváncsiskodhat a világ bármely részéről! Hadd tegyék! :-) Mivelhogy én még mindig azt hiszem, remélem, hogy nem bennfentes, szakmai topik (-nak kell lennie). Főképp, hogy !DUNAKANYAR! - legyen mindenkié! :-)
A rosszindulatú, ármánykodó, acsarkodó, primitív útálatosok ellen pedig a két legfőbb, de elégséges fegyver a negálás, negligálás. (Természetesen a Moderáció segítségével! - HA! szükséges!) Bevált már másutt is… :-)
A zárt topikot én is támogatom - van és lesz is mit megbeszélni kulturált hangnemben (amire sokan képesek vagyunk, annak ellenére, hogy számos dologban nem értünk egyet...)
Amikor a régi topikot törölték, megkérdeztem a moderációt, lehetne-e egy zárt topikot nyitni. Ők azt mondták, hogy általában nem ez a megoldás, az embereknek kell kiközösítenie a trollt. Pedig valószínűleg az lenne a megoldás. Bár oda kell figyelni, mert megvannak neki a "normális" nickjei is: Dontals, Ginoss, amivel nem vadul, csak rákontrázik a saját hozzászólásaira.
Lehet ha többen kérjük lehetne zárt topik, mert én szívesen nézegetném Lacosska és Bebólint képeit stb.
"Persze hogy beengedték, mert a nemzetközi vonatok elverését sokkal szigorúbban veszik. De nézd csak meg, mint művelnek egy egyszerű zónázóval. Szinte nincs is olyan (se páros, se páratlan), aminek ne kellene megállnia a bejáraton."
Amikor a zónázók érkeznek Vácra, óra.23 és óra.36 között óra.23-kor van a veresi és a gödi helyi, általában van a diósjenői vonat is. Ha a páros irányból a veresi vagy a dunakeszi pár percet késik, pont egyidőben érkezhet a páratlan zónázóval. A berendezés úgy tudom, nem enged keresztező vágányutat, ezért két irányból bizonyos esetekben a balesetek elkerülése végett nem érkezhet egyszerre vonat. Így amikor a páros személyt beengedik, közben nem biztos, hogy be tudja engedni a páratlan zónázót, és a dominóeffektus hatásaként kihat a páros zónázóra is.
A páros EC-k érkezésekor páratlan irányból már nem jön vonat (reggel esetleg a megkésett gyorsítottak, de azok általában már ekkorra be szoktak érni), délután a szintén páros irányból érkező gyorsítottak okozhatnak fejtörést.
A páratlan EC-k a páros vonatok érkezése előtt érkeznek menetrend szerint, így ha pontosak, elvileg nincs akadálya a szabad jelzésnek.
Viszont előfordul, hogy késnek az EC-k. Ekkor a másik gond kerül előtérbe: a Vác-Verőce egyvágányozása. Itt sem mindig az EC jön el előbb. Én bizony nem egyszer látom azt, hogy akár 6-8 percet is vár az EC Verőcén, hogy esetleg a páros zónázó megérkezzen.
Összefoglalva: a nem túl szerencsés egyvágányos szakasz és Vác állomás elrendezése (szük peronok, vágányhálózat, biztber) okoz késést.
Remélhetőleg a felújítás után sokkal jobb lesz majd a helyzet.