Keresés

Részletes keresés

mclasky Creative Commons License 2011.02.18 0 0 476

Tiszteletem!

 

Segítségeteket kérem:

 

Adott egy most 127 m2 2007 ben épült ház, PH 38 HS baumit hőszigetelő habarcsal rakva és hőszig vakolattal vakolt falakkal. A padlófűtés alatt 5 cm + tükörfólia, ablakok fa 1,1 w/m2.

 

Hány cm szigetelést javasolnátok a falakra, hogy a ház fűtésenergia fogyasztása jelentősen csökkenjen?

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.18 0 0 475

Én vennék egy flakon ragasztót, egy vödör mélyalapozót, + egy tábla EPS habot, és próbaként a ház sarkára felragasztanám. Aztán ha jönnek a mesterek szedjék le. :-)

mitirgyak Creative Commons License 2011.02.18 0 0 474

Sziasztok! Ma lefixáltam a külső szigetelőrendszert. Az első réteget mégsem ragasztó habbal csinálom, hanem marad a hagyományos módszer, azaz a zsákos anyag. (kb 10-szer lassabban fogok így haladni és még picit drágább is).

Bármilyen szakemberrel beszéltem idáig, senki nem ajánlotta a habos ragasztást. Pedig nekem nagyon tetszene továbbra is. Állítólag ahhoz sokkal simább fal kell.

Na most akkor én ezekután mit erősködjek, hogy a habos ragasztás ilyen meg olyan jó!? Sosem csináltam még eggyikkel sem, csak videon láttam steril falon.

Szóval marad első rétegnek a zsákos, kevergetős vízadagolós, szarakodós módszer, és a második réteget rakom a szupergyors ragasztó habbal.

Majd beszámolok a tapasztalatommal! Had tanuljon más is szigetelni.

A másik dolog: elgondolkodtam, hogy a 2 x 10 cm helyett teszek fel 2 x 8 cm grafitost. Árban 180 ezerrel lett volna drágább a grafitos rendszer. Így maradtam a bumbszlibb 20 cm szigetelésnél. (masterplaszt)

Remélem azért nem döntöttem rosszul! Kissé bizonytalan vagyok. Vagy nem?

Talán majd a második házamat ragasztó habbal csinálom! Arra már úgyis azt mondják, hogy milyen elavult a zsákos ragasztó és milyen karcsú a 20 cm szigetelés...

 

Szoles99 Creative Commons License 2011.02.18 0 0 473

Világos, kösz.

 

 

 

"Mi a "végső" elképzelés ....?

Milyen m2 ár mutatkozik?"

 

Este vagy holnap -ahogy lesz időm- leírom a haditervet, meg próbálok számolgatni is, eddig csak fejben adogattam össze a számokat. (utána gyanítom úgyis írsz valamit, ami miatt változtatni kell... :-)  )

 

 

Átszellőztetés vs. vakolás. Ezen is tökölök még, mert sajnos nagyon fontos az olcsóság, erősen kötött a keret... (persze nem a minőség rovására akarok spórolni, ha már egyszer megcsináljuk, akkor legyen "olyan"!)

 

Díszburkolat? Én eddig csak fa borításon gondolkoztam, de egyelőre elvetettem,mert -bár szép lenne- az nagyon drága (anyagok+rengeteg munka). Van esetleg valami jó ötleted, ami olcsóbb, mint a vakolat?

 

Szerintem egyébként -mivel a mostani szigetelés igen "light"-, nálunk talán még gyorsabb lesz a megtérülés, mint ahogy írod. (bár az az  5-7 év is hamar elszáll sajnos...)

 

 

 

Előzmény: nopánick (472)
nopánick Creative Commons License 2011.02.18 0 0 472

A nyílászáró, nem fal.

 

De az sem baj , ha a nyílászárók rontó hatását is beleszámolod :-)

Csak az jó pár cm gyapot többlet lesz a falon ... nem biztos, hogy megéri.

 

Megéri alat én azt szoktam érteni, hogy mai árakon max. 10-11 év alatt megtérüljön.

Így a várható energia  áremlések miatti valós idő vélhetően 5-7 év lesz majd...

 

Mi a "végső" elképzelés ....?

Milyen m2 ár mutatkozik?

 

A gyapot kiszellőzésről nem elfeledkezni.

vagy pár cm átszellőző légrés a díszburkolat mögött

vagy ha hálózás, akkor a gyapothoz megfelelő glett és színezés

Előzmény: Szoles99 (471)
Szoles99 Creative Commons License 2011.02.18 0 0 471

Értem, köszönöm.

 

A "teljes fal szerkezet"-be beleszámolandók a nyílászárók is?

 

( Közben számolgattam, és egy 17-20 centis össz vastagságnál az elgondolt megoldással talán kicsit még olcsóbb is lenne a gyapotos megoldás anyaga, mint grafitos eps-sel. )

 

 

 

 

Előzmény: nopánick (470)
nopánick Creative Commons License 2011.02.17 0 0 470

Ha, már csinálod akkor a cél legyen, a teljes fal szerkezetre,

a számított U<0,25 W/m2K avagy R>4,0 m2K/W ....

Előzmény: Szoles99 (469)
Szoles99 Creative Commons License 2011.02.17 0 0 469

Köszönöm! Akkor elkezdem "kidolgozni" az olcsó gyapotos szigetelés módszerét.

 

Az összesen 17 centi külső gyapotot elégnek tartod egyébként? Vagy ahol lehet, legyen több?

 

 

Pur-os ötletet is kösz, beszélek velük. (bár ők elsősorban ólakat szigetelnek, de mindegy, majd azt kamuzom, hogy malacokat akarok hízlalni a lakásban... :-) )

 

Igaz, a leírásuk kicsit elbizonytalanítot, mert azt írják, hogy vízzáró, de páraáteresztő a habjuk. Persze rákérdezek.

 

A technológia viszont tetszik, biztosan nagyon gyorsan dolgoznak vele, és talán tényleg nem drága.

Előzmény: nopánick (467)
Sibud Creative Commons License 2011.02.17 0 0 468

Csaó

 

Tudnál nekem tanácsokkal segíteni?

Ez a PUR habos ragasztás működik kőzetgyapottal is?

Van fent nekünk 5 cm kgyapot, és felmerült hogy meg kellene vastagítani.

Ez ilyenkor hogy működik?

Az 5 cm dűbelezve is van, és persze vakolva színezve 6 éve.

Erre lehetne direktbe ragasztani mondjuk 10 cm-e táblákat?

Gondolom ez esetben ismént kell majd dűbeleket használni.

Hogy rakják fel ilyenkor az indítósínt?

 

Bocs a sok laikus kérdés miatt, de kezdő vagyok ezen a téren (is). =:-)

 

Köszi

Előzmény: nopánick (467)
nopánick Creative Commons License 2011.02.17 0 0 467

Az 1. az jó is lehet, de a perlit kiöntés nélkül...

 

 

Az utólagos belső párazárással kár kílódni, gyakorlatilag reménytelen.

Egy eljárást kivéve....

A helyszínen szórt zártcellás PUR hab felhordása az működik.

 

Ezt aztán lehet gipszkartonnal "takarni" a lakótér felöl

 

Kérdezz tőlük pl.

http://www.purtech.hu/technologia/belteri

 

Hátha van jó megoldásuk az esetedre is.

 

Elviselhető ára van a PUR szórásnak ...

Előzmény: Szoles99 (464)
Szoles99 Creative Commons License 2011.02.17 0 0 466

A "2.: Második elképzelés"-nél természetesen ugyanúgy menne hőszigetelés kívülre, akkor esetleg eps-ből. (ez valahogy lemaradt, kicsit kapkodtam, elnézést...)

Előzmény: Szoles99 (464)
Szoles99 Creative Commons License 2011.02.17 0 0 465

Most látom  az elgépeléseimet, elnézést érte...

Előzmény: Szoles99 (464)
Szoles99 Creative Commons License 2011.02.17 0 0 464

Szia!

 

Elnézést, de újabb kérdésekkel bombáználak. Segítségedet előre is köszönöm!

 

 

Eltöprengtem azokon, amiket írtál, és arra jutottam, hogy két lehetőségünk van a hőszigetelés megoldására:

 

1: Első elképzelés: Mivel írtad, hogy (a belső párazáró réteg hiányában) a külső EPS szigetelés rossz lenne, ezért kőzetgyapotos szigetést csinálnánk. Itt mondjuk tökölök egy olcsó megoldáson, mert a tisztán vakolható kőzetgyapot ár elég durva.

 

A terv egyébként a ház külső "berácsozása lenne vagy fából, vagy esetleg EPS lapokból kivágott "stafnikkal". (ezek kiállása a falból mondjuk 15 centi lenne, illetve persze ki kellene számolni egy ideális vastagságot)

Ezekkel vízszintes tartókat alakítanék ki, amikre rálhetne az olcsóbb kőzetgyapot, majd efölé újabb tartó, arra megibt gyapot, és így felfelé. Erre legkülső rétegként mondjuk 2 centis vakolható gyapot menne. Ahogy számoltam, így akár még drágább sem lenne az anyag (a munka persze kicsit macerásabb), mint EPS lapokból.

 

Ezt a "szisztemet" esetkg javítani lehetne a fal perlites kiöntésével is. (?)

 

 

 

2.: Második elképzelés szerint a ház kapna belülről egy párazáró réteget. Itt kicsit elakadtam, mert nincs "kedvem" fóliázni+gipszkartonozni. (sok munka padló széleknél, ablakoknál és beugróknál macerás, stb)

 

Gondolkoztam esetleg egy párazásó tapéta felrakásásn is, de ilyet nem találtam sajnos, bár többfelé létezik utalás ilyenre. Se Nikecellnél, se bagy tapétaboltban nem tudtak értelmeset mondani, hogy hol létezik ilyen.

 

3. lehetőség lehetne esetleg a kettő kombinációja (belső párazárás+kívül gyapotos hőszigetelés).

 

 

 

Melyik megoldást tartod jobbnak, olcsóbbnak, biztosabban működőnek?

 

Köszönöm!

 

 

 

Előzmény: nopánick (431)
SziSzy74 Creative Commons License 2011.02.17 0 0 463
mitirgyak Creative Commons License 2011.02.16 0 0 462

Köszönöm!

nopánick Creative Commons License 2011.02.16 0 0 461
Előzmény: Törölt nick (456)
nopánick Creative Commons License 2011.02.16 0 0 460

3,0-3,5 kg elég lesz....

 

Csupa fém, teljesen szétszedhető pisztolyt vegyél meg csak.

 

Picit tartani-támasztani kell.

 

~ 2 mm-es drótból csinálj 6-8 db cirka 15 cm hosszú, kihegyzett célszerszámot (ár)

Ezekkel a tábla két csatlakozó élét  a már fennt lévő (megkötött) táblákhoz tudod rögzíteni.

Így a frisseknek már csak egy-egy sarkát kell támasztani, amihez

pár ferdére vágott végű, alkalmas hosszúságú hosszzú léc is jó.

 

4-5 táblányi segédeszköz, már gyors haladást biztosít...

Előzmény: mitirgyak (454)
nopánick Creative Commons License 2011.02.16 0 0 459

A falra való habot a fal-lábazat között található vízszigetésig (fölötte 3-5 mm-ig) ereszd le.

(meg kell keresni a vakolat alatt, hogy hol van vízszigetlés a fal alján )

Innent lefelé, már lábazati hab kell!

 

Ahol kopog ott levered és vagy durván újra vakolod, vagy vékony hab lappal pótolod.

Ahol vakolatra ragasztod, ott dübelezni kell mindenképpen!

A vakolat mélyalapozása, se maradjon el...

Előzmény: mitirgyak (457)
nopánick Creative Commons License 2011.02.16 0 0 458

Hát, eljött a perc, amit "jósoltam"...

 

Neked az eladót kell megtámadnod.

 

Mégpedi, gyorsan, mert ketyeg a jogvesztő határidő!

Ami, a hiba FELFEDEZÉSÉTŐL számítva már igen rövid!!!!

(cirka a nagyobb fele már el is telt...a méltányolható időnek)

 

"a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett

legrövidebb !!!! időn belül köteles kifogását az eladó féllel közölni"

" a közlés késedelméből eredő károkért a jogosult (vevő/fogyasztó) felelős."

 

Tehát, a hiba bejelentést mielőbb tedd meg "hivatalosan"

is az eladó felé, ha még nem tetted meg.

 

(engedni, elállni, alkudozni, jószívűsködni ez

után is tudsz, de a labda legyen Nálad....)

Előzmény: Khaosz5 (450)
mitirgyak Creative Commons License 2011.02.16 0 0 457

Még azt szeretném kérdezni, h. meddig eresszem le a falak szigetelését? Ráeresszem a lábazatra (a fűtött betonréteg aljáig), vagy elég ha csak a járólap szintjéig teszem?

A másik kérdésem,  hogy a régi vakolt falra rá merjek ragasztani, vagy érdemes volna leverni az egészet? Véleményem szerint is jobb lenne leverni, de őszintén szólva, ha nem muszáj akkor inkább rajt hagynám, megkopogtatom és ahol kopog  csak ott javítom ki. Erősítsetek meg, hogy így is jó lesz!!!! Nem szeretném, ha leesne a szigetelés a vakolattal együtt a tégláról.

Köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.16 0 0 456
Előzmény: mitirgyak (454)
tothkrisz Creative Commons License 2011.02.16 0 0 455

Köszi a választ :))

Előzmény: nopánick (449)
mitirgyak Creative Commons License 2011.02.16 0 0 454

Szia nopanick!

 

Köszi a választ! Hát ezekután nagyon gondolkodom, hogy tényleg csak habbal ragasztom mindkét rétehget. Ebből a tytán-ból picit olcsóbb is, bár nem sokkal. De ami nekem nagyon tetszik az a kivitelezés egyszerűsége. Vennék egy pisztolyt,( 3500-tól már láttam a neten) és már ragasztom is! Nem kell több vödörnyi anyagot felhordanom, a hab sokkal könnyebb.Nincs vízadagolás, vödrözés, stb.  Igazság szerint ma akartam megrendelni minden anyagot, de vaélszeg eltolom még pár nappal. Ragasztót így csak a hálózáshoz kellene vennem.

Erről jut eszembe! Azt meg tudnád mondani, kb hány kiló kell a háló elsímításához négyzetméterenként? Mármint zsákosból!

Esetleg tud valaki címet ahol a Tytan 753-mat meg tudnám rendelni online?

Még azt szeretném kérdezni, h. ha csak habbal ragasztom az első réteget is, az hogy műxik a gyakorlatban? Úgy értem, egy kicsit biztosan után fog dagadni és esetleg megemelheti a lapokat. Vagy ez hülyeség?

Egy picit tartanom is kell a lapot, amig "meghúz", vagy odanyomom és ott is marad, aztán jöhet a következő?

Tök jó, h. van ez a fórum! Innen sokat lehet tanulni.

Üdv!

Axióma Creative Commons License 2011.02.16 0 0 453

Ja es a masik kerdes: volt az a dubeltipus reklamozva, hogy a falba rogzites utan a hoszig. tabla _belso_ felen van a tarcsa, az ragaszt. De nem kovettem aztan, azzal mi van? Hasznalhato? Mert akkor a dubelezes is hohidmentes...

Előzmény: nopánick (449)
Axióma Creative Commons License 2011.02.16 0 0 452

A tablak ele kozottit azert normalisan meg lehet oldani, ha lepcsos elkepzesu az anyag. Sokkal kevesbe draga, mint a meg egy reteg ragaszto.

Előzmény: nopánick (449)
Khaosz5 Creative Commons License 2011.02.16 0 0 451

Még olvastam a gerinc szellőztetőről is. Nem tudom melyik lenne az egyszerűbb egy meglévő zsindely tetőn.

Khaosz5 Creative Commons License 2011.02.16 0 0 450

Sziasztok,

 

sajnos sem a kivitelővel sem a volt tulajdosossal nem sikerül megegyeznem a ház tető szellőztetésével kapcsolatban. Korábban íram, hogy penészesek a gerendák. A tető túlnyúlásában vannak beéptve szellőztető rácsok viszont a tető tetején nincs pontszellőzetető emiatt nedvesek a gerendák. A volt tulaj pénz hiányában a házat maga fejezte be, akivitelező levonult a terepről. Volt tulaj szerint csak a dryvit és a festés maradt el amit később befejeztek. Nekem a problémám, hogy nem tudom a kivitelezőre bizonyítani, hogy nem rakta be a pontszellőztetőket mert hibázott. A kivitelező állítja, hogy azért nem került berakásra mert nem tudott fizetni a volt tulaj. Szóval bonyolult  a helyzet. Eléggé belefáradtam ebbe a dologba és egy per költsége és bizonyítás hiányában számomra kétséges, hogy egyáltalán nyernék-e.

 

Az a kérdésem hogy kb 20 darab pontszellőztető beépítése a tetőbe mekkora költséggel járkat kb?  Vagy esetleg építsek be az lapátos ilyen tudbina alakú szellőztetőt ami a szél forgat és segití a szellőztetést? Abból mennyi kell egy házra? Gondolom vagy ez vagy azt kell beépíteni.

 

Ja hozzá teszem zsindely tetőm van.

nopánick Creative Commons License 2011.02.16 0 0 449

Bár erős a ragasztás, azért  25 cm-t, én két sorban ragasztanék fel.

 

10 cm-t elsősornak és azt dübelezném is.

15 cm-t kicsit eltolt kiosztással második sornak

 

- a dübel garantálja a tartást

- kiesik a dübelek hőhídja

- kiesik a táblák éle közti hőhíd

 

 

Előzmény: tothkrisz (448)
tothkrisz Creative Commons License 2011.02.16 0 0 448

Szia nopanick.

 

Látom a hozzászolásaid alapján te nagyon otthon lehetsz ebben a purhabbal való ragasztásban (homlokzatra eps)

Mi a vélaményed uj építésű háznál a porotherm 38 HS falra alapozás után felragasztható dűbelezés nélkül a 25cm vtg grafitos eps?

 

Előre is köszi.

nopánick Creative Commons License 2011.02.16 0 0 447

 Házam szigetelését magam végezném, 2x10 cm rétegben

nagyon megtetszett a ragasztóhab felhasználása.

Arra gondoltam, hogy az első réteget is ezzel raknám, tehát nem zsákossal, hanem rag.habbal.

Szerinted bízhatok ebben a megoldásban??

Miért ne bízhatnál...?

 

A vakolt fal szigetelésénél vannak fenntartásaim, hogy meg áll-e a szigetelés.

Ezt le kellene mélyalapozni? Ha igen , kb mennyit vegyek m2-n ként mélyalap.ból?

A vakolatot átkopogtatni, ahol gyanús hangja ott leverni..., kijavítani nagyjából, új vakolattal.

Vakolatot (és kőport) szerinetm mindig kell mélyalapozni a felület erősítése érdekében.

 

A mennyi kell ...az függ a vakolat porozusságától és "keménységétől".

Porozus, puha vakolat többet vesz be a mélylapozóból.

1 liter ~ 10 m2-re elég a  vakolat szívóképességétől függően.

 

Felhordás a telítődésig, több soron kenve, de! még a nedves-a-nedvesre módon kenve.

Egy kis részen lehet próbakenni, és a lényeg, hogy minél telítettebb legyen a vakolat, de

MÉG beszívja az alapozót, azaz száradás után, ne maradjon fényes a mélyalapozott felület!

 


Melyik megoldás erősebb a zsákos ragasztó vagy a rag.habos?

Szerintem a habos, mert jobban tapad a falhoz is és pláne a habhoz is...

 

 

A ragasztó habbal mekora lehet a legnagyobb felületi egyenetlenség, amit még meg lehet ragasztani?

(az van bőven a régi falon, mivel ablakcsere is volt és néhol vakolat van, néhol a csupasz tégla, persze csak az ablak körül).

Bár azt sem tudom pontosan zsákossal mekora egyenetlenség a megengedett!

 

0-1 max. 2 cm mindkét esetben...

 

A mélyebb részeket célszerű, vékony hungarocell hab darabokkal, naygjából  feltölteni.

Amiket (szerintem) PUR habbal célszerű oda ragasztani, de lehet zsákossal is.

Ablak kávában eleve vakolat leverés a tégláig! és a vakolat helyett is hab...

 

Mivel 10 cm szigetelést fogok dübelezni, veszek dübelt 170-est és 190-est is.

A lényeg, hogy magában  a téglában ~4 cm-t fogjon a dübel.

 

Erre a "bedübelezett" felületre ragasztóhabbal teszek, még átfedésben 10 cm polisztirol lapot.

Szerinted? Jobb mint egyben a 20 cm?

Jobb, mivel a dübelek hőhídja megszűnik...

 

Előzmény: mitirgyak (446)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!