folyamatosan lefelé módosítják az előrejelzéseket. (nyilván nem mondhatja az erőműlobbi, hogy mégsem kell - fog kelleni - erőmű)
Fogadás? Vacsora? senki? :(
(ha valaki elkövette azt a hibát, hogy nem olvasta el tegnapi, kiváló bejegyzéseimet, akkor megismétlem a fogadás tárgyát: áramár csökkenés akár már idén, de jövőre mindenképpen. Vis maior kizárva!)
Oka elsősorban a csökkenésnek induló fogyasztás. Egyébként a pártfinanszírozásra való utalás nagyon találó, lehet, hogy az erőművek lesznek a következők? Amik ugyanúgy ott fognak állni kihasználatlanul, mint az autópályák néhány év múlva. Lásd 'geddon :)
Az a jó, hadd okosodjunk :). Én csak pár hónapja kezdtem ezzel foglalkozni, a topic (és BSM) hatására is. Nyílik a szemem, mint a kismacskának :) (végülis ez a szakmám, a kompjúterkorszak úgyis leáldozóban)
"persze, wishful thinking azt hinni, hogy 15 éven belül lesz atomerőművünk, tudom. Csak ez nem a kapacitáshiányon múlik hanem a saját bürokratáinkon, sajnos"
Tíz éve ugyanezt mondták a több száz km autópályára is. Aztán jött egy megfelelő ösztönző (a pártfinanszírozás autópályák útján) és máris csoda történt a bürokratákkal. Hirtelen lett engedély is, pénz is, minden amikorra kellett.
Hát, smartolással spanyol barátaink valami komoly felhasználás csökkenést tudtak elérni, nem tudom mennyit, még wulfin beszélt erről anno. Mindenképp el kéne mászni a hatékonyság felé is, mert az nem lesz emgoldás, hogy csak kapacitásokat építünk ki továbbra is, de maradunk pazarlóak. Akkor pedig visszakanyarodtunk a hőszigetelések és a takarékos izzókhoz, újfent. :)))
Tudom, hogy nem ennyire egyszerű, de az ukránok felől van elég kapacitás az importra a metszéken, ráadásul bármikor átkapcsolható a románok vagy a szlovákok (ez utóbbi korlátozottan, mivel egyre nagyobb napi elosztásba kapcsoljuk őket bele) felé, ezek a rendszerek még bőven elbírnak további 5-7% körülim import növekedést. Most is a két ország felől jön az ukrán áram, mivel a MEH kapolyi befolyása révén nem nyitotta meg az ukránoknak közvetlen a határmetszéket, jelenleg egy kw sem jön át közvetlen, most folynak a tárgyalások még. Ez is eklatens példája az önző oligarcha magatartásának, mivel ugyanúgy szüksége van Mo.-nak az olcsó importáramra, de egy sértett nagyvállalkozó miatt MW-onként 10-15 euroval drágábban jutunk így az áramhoz. Hozzáteszem, Pakson kívül mindenki két kézzel kapálózik az ukárn áram ellen, mivel laza 20%-al olcsóbb tud lenni bármelyik hazai erőműnél és így is busás a haszon rajta.
Az életszínvonal romlását első körben nem az fogja okozni, hogy kevesebb a felhasznált (elpazarolt) energia, hanem az, hogy bedöglik a gazdaság (aminek a méretváltozási iránya a felhasznált energiamennyiség változási irányával 100% korrelációt mutat).
Soha nem volt még olyan helyzet, hogy az energiainput _folyamatosan_ csökkent volna. Az olajár-sokkok nem jó példa, mert egyszeri, hirtelen változások voltak.
Eddig dúskáltunk az energiában, finoman szólva nem energitakarákosságra gyúrt senki. Mert nem érte meg, nem volt belőle haszna, versenyelőnye, nem volt benne pénz. Most várhatóan lesz.
Ua. a gyár, kb. ugyanazzal a mennyiségi outputtal 20 éve 2000 embert foglakoztatott, ma 150-et. Közben a minőség és a termékféleség nagyságrendekkel nőtt. Ha 20 éve azt mondod, ezt ez erdeméynt 150 emberrel is el lehet érni, valszeg hangosan körberöhögnek.
Ebbe az irányba mentünk. Most majd másik irányba megyünk.
persze, wishful thinking azt hinni, hogy 15 éven belül lesz atomerőművünk, tudom. Csak ez nem a kapacitáshiányon múlik hanem a saját bürokratáinkon, sajnos.
"Az eddig betett MAVIR becslések a 2007-es anyagból voltak. Egy héttel ezelőtt kijött a 2008-as anyag is, most látom csak... Ezen az ábrán itten mintha 2013-ban megakadna a tű..."
Már azt hittem, hogy te csináltad a szakértői anyagot, aztán rájöttem, hogy azokon 2012-ben akad el a tű. 2012 a világvégehívők titkos kongresszusán elfogadott egyezményes dátum. Onnantól utánunk a vízöntő. :-))
Egyébként ez az anyag mi a fenére a alapozza a fogyasztói igények szigorúan monoton, egyenletes növekedését? A villanyáram árának robbanása, ami az ábrából egyértelműen következik, egy fikarcnyit se fog spórolásra ösztönözni? Még csak meg se töri a görbe ütemét? Hát a GDP visszaesése, ami most folyik? Húsz százalékkal esett az ipari termelés, ha súlyozzuk, akkor az energiaigényes ágazatok még jobban. Az acélgyártás gyakorlatilag lenullázódott, de ennek semmi hatása nincs az energiafogyasztásra, mi? Biztos pont annyival többen töltenek otthon i-podot, amennyi áramot a Dunaferr fogyasztott.
Csak attól, hogy az EU kötelező szabványait átvesszük a háztartási eszközök készenléti fogyasztására, 2015 és '20 között tíz százalékkal csökken a háztartási energiafogyasztás.
De az ábrán egyenletes növekedés van, addig, ameddig tart az ábra. Ha 2200-ig atrtana, akkor addig. Ennyit érnek az ilyen ábrák.
Buszoznak az amcsik. Egy ev alatt 4%-al nott a tomegkozlekedes.
This represents a 4.0% increase over the number of trips taken in 2007 on public transportation, while at the same time, vehicle miles traveled (VMT) declined by 3.6% in 2008, according to the US Department of Transportation.
Public transportation use is up 38% percent since 1995, a figure that is almost triple the growth rate of the population (14%) and up substantially over the growth rate for the vehicle miles traveled (VMT) (21%) for that same period.
For the second year in a row, ridership on all modes of public transportation increased in every quarter. Light rail (modern streetcars, trolleys, and heritage trolleys) had the highest percentage of annual ridership increase among all modes, with an 8.3% increase in 2008.
1966: magyar-szovjet államközi egyezmény az atomerőmű létesítéséről,
1967: a telephely kiválasztása, előkészítés, tervezés,
1968: Szovjetunióban elkészültek a műszaki tervek,
1969: tereprendezési munkák végzése,
1970: a kormány - a szénhidrogén program megvalósítása miatt - az építkezés elhalasztását határozza el,
1974: többszöri országgyűlési és miniszteri konzultációk után döntés az építkezés folytatásáról, elkészültek az 1-2. számú blokk új műszaki tervei, megkezdődtek az üzemi főépület földkiemelési munkálatai,
1975: az 1970-ben módosított államközi egyezmény ismételt módosítása, az építendő négy blokk üzembe helyezési ütemének meghatározása,
1976: megalakul a Paksi Atomerőmű Vállalat,
1982: az 1. blokk üzembe helyezése,
1983: a II. kiépítés üzemi főépület földkiemelési munkáinak kezdete,
1984: a 2. blokk üzembe helyezése,
1986: a 3. blokk üzembe helyezése,
1987: a 4. blokk üzembe helyezése
--------------------------------
Az első 8 évben sikerült eldönteni, hogy mi is legyen, hogy is legyen. A második 8 évben elkészült az első reaktor, aztán még 5 év volt a többi.
Az eddig betett MAVIR becslések a 2007-es anyagból voltak. Egy héttel ezelőtt kijött a 2008-as anyag is, most látom csak... Ezen az ábrán itten mintha 2013-ban megakadna a tű...
Érdekes film volt pedig. (Tényleg van egy ilyen film.)
Egyébként az érvelésed ahhoz hasonló, mint amikor egy nagyon kövér ember azzal indokolja, hogy könnyen fog lefogyni, hogy van neki miből. Két kézzel fogja a háját, és azt magyarázza, hogy ha ennyi háj esetén se egyértelmű, hogy ő mennyit tud fogyni, akkor nem tud mit tenni a sok értetlen szájtátival.
Amúgy igaz, ja. Sokat lehet megtakarítani. Sajnos a gyakorlatban ez úgy szokott kinézni, hogy annak kell megtakarítania (az kényszerül rá gazdaságilag), akinek már nem nagyon van miből. (Lásd: a gazdagok mindig jobban tudnak takarékoskodni, mint a szegények, de kevésbé kényszerülnek rá.) A valóságben nem az fog történni, hogy mindenki lejjebb veszi a fűtését 3 fokkal, hanem úgy, hogy akinél eddig csak 15 fok volt, ott lesz 10, ahol meg 25 volt, ott marad a 25.
Az életszínvonal romlását első körben nem az fogja okozni, hogy kevesebb a felhasznált (elpazarolt) energia, hanem az, hogy bedöglik a gazdaság (aminek a méretváltozási iránya a felhasznált energiamennyiség változási irányával 100% korrelációt mutat).
Minden belsőégésű motorra megadnak egy olyan adatot, hogy fajlagos fogyasztás.
Szerintem még a "Négyjegyű függvénytáblázat"-ban is megtalálod, mint fizikai fogalmat. Annyit tesz, hogy mennyi üzemanyagot kell egy motornak elpöfékelni ahhoz, hogy a főtengelyén 1kWh munkát leadjon.
Jellemző adatai dizelmotorra 200-300g/kWh , szikragyújtású négyütemű motorra 250-500g/kWh.
Üzemállapottól, terheléstől függően.
A többi(hatásfokok, hűtésigény, stb) 8.osztályos fizika tudással és négy számtani alapművelet ismeretében számolható.
A birkák cserében tejelnek, és nyirják a gyapjukat.
A jó pásztor dolga rendet tartani a nyájban.
Aztán amikor a birkák elég nagyok akkor elkiséri őket a vágóhidra.
Mindezt úgy, hogy a birkák elhigyjék, hogy az egész az ő érdekeiket szolgálja...
Aki hisz a politikusoknak elég nagy birka...
:-))
Alapszabály:
mindig, mindenkor, minden rendszer, hatalom, vallás, lehúzta, kihasználta, átqrta, megtévesztette az alattvalóit, amiben csak tudta, aki pedig észrevette a csalást azt üldözte, megsemmisitette, közellenségnek minősittte.
Mióta világ a világ.
Mi változott??
Semmi??
Rossz válasz.
Manapság soha nem látott technika, eszközpark és tőke áll a rendelkezésére a "pásztoroknak" a birkák megvezetéséhez.
Tudod honnan lehet tudni egész biztosan, hogy egy politikus hazudik???