olajfutar.hu-n baromi jó árak vannak, meg jól marketingelve odaírják, hogy diszkont ár, ajánlott kisker ár, meg hogy 5 liter felett ingyenes már a kiszállítás, felhívom őket, rendelnék, és erre közli, hogy elolvastam-e az eldugott kisbetűs részt, miszerint 20000 Ft- alatt mehetek a kisker árakhoz, ami viszont irracionális és hülyeség (5l olcsóbb, mint 4) és jóval drágább, mint az átlagos bolti ár...
Éppen ezért nem bízok a szakszervizekben. Megmutatják a Castrol szintetikus csúcsolaj dobozát, a hordóból meg töltik be Botondot vagy MSE multiszupert, mert gari végéig valszeg ezzel is kihúzza.
ACEA, porsche, MB, VW jóvahagyások egy olaj esetében inkább mérvadóak mint a márka.
JTD-m most kapta meg és mondhatom hogy érszrevehetően halkabb vele
Ez viszont a gazda fule hizlalja a joszagot effektusnak tunik :-)
Az olajnak nem feladata a zajcsillapitas. A motorhang osszetevoi kozott a surlodas (amit a kenoanyag csillapit) pedig gyakorlatilag amugysem hallhato. A motor hangjat tulnyomoreszt a robbanasok okozzak. Ha van ra lehetoseged, forgass meg egy motort egyszer uzemanyag nelkul. Olyasmi hangja lesz, mint a lottogömb forgasanak -- csak sokkal halkabb.
A Wembley gyepenek is csak annyi a titka, hogy reggel es este alaposan meg kellett locsolni. Na ja, 80 even keresztul :-)
Igy van ez a brandekkel (markakkal) is. Nem eleg jo termeket gyartani, a termek josagarol meg is kell gyozni a nagyerdemut. Egy alapvetoen bizalmi termeknel (olaj) ez egy nagyon hosszu folyamat. Hiaba keszit a Q8 vagy barki remek kenoanyagokat, egyreszt dollarmilliardok, masreszt igy is evtizedek kellenek hozza, hogy a nagyok koze keruljon -- az emberek fejeben.
Addig pedig marad a pszichologia: vegyem meg az X olajat 1000 forintert, aztan vagy jo-vagy nem jo, vagy vegyem meg az Y-t 1500-ert, ami viszont "garantalt minoseg."
Q8nak elég komoly szabványmegfelelősége van ami szintetikus olajokat illeti. JTD-m most kapta meg és mondhatom hogy érszrevehetően halkabb vele a diesel és finomabban forog.
A segítségeteket kérném. Vettem egy 2000.03. évjáratú D4-D Avensist. 180.000km van most benne. Az előző tulaj azt mondta, hogy az utolsó 50.000km alatt 10.000km-ként Castrol GTD Magnatecet rakott bele. Folytassam ezzel, vagy van vmi jobb javaslat? Úgy vagyok vele, hogy inkább jó legyen, mint olcsó. Valaki ajánlotta a Castrol PDTDik-hez fejlesztett olaját. De az én verdám ugye common-rail. Szerintetek? Előre is köszi!
Ja még annyi, hogy a kocsi nem igazán kormol, jól húz és most kb 6.2-6.5l fogyival nyomja a várost.
Az enyém is csak azért csörög mert közel 500eKm van benne :)))) És még nem volt cserélve... Egyedül a vezérmüláncot cseréltük mert kicsit hosszabb volt már :)
Szerintetek megéri Castrol, vagy Mobilt venni 10W40-ből, ha azok a Valvoline 10W40-nél 30%-kal drágábbak?
Ez inkabb pszichologia :-)
Ma, amikor egy liter benzin lassan 300 forint, egy olajcserekor jelentkezo par (=keves) ezer forintos kulonbseg egy felig-meddig noname (pl. Q8) es egy csucsmarka kozott nem igazan lehet az autozas eves koltseget szamotevoen befolyasolo tetel.
Ha valaki egy evben megy 15 ezer kilometert egy 8 litert fogyaszto autoval, akkor az eves uzemanyagkoltsege mai benzimnarakkal szamolva 340 ezer forint korul van. Plusz kotelezo + sulyado + ez meg az, es konnyeden evi felmillio forintnal tartunk.
Szerintetek megéri Castrol, vagy Mobilt venni 10W40-ből, ha azok a Valvoline 10W40-nél 30%-kal drágábbak? Most fele-fele BP-Valvoline 10W40 van benne. Esetleg megnézzem a Q8-at, az olcsóbb és jókat hallottam róla.
Nem csak a szűrő a probléma, hanem az olaj is. Probáltam 0w-st, 5w-st, és 10w-sből pár márkát , de nekem csak castrol 10w-40 magnatec-től múlt el. Úgy is kipróbáltam, hogy miután elmúlt az alább említett szűrőtőlés olajtól, a következő olajcserénél maradt a purolator szűrő és újra 5w-s Castrol akkor megint csinálta. Szóval nem lesz elég ha a szűrőt cseréled csak ez biztos én végigjártam ezt. Szerintem 10000-ként cseréld. A nissannak ez a motor generációja nagyon érzékeny az olajra és a szűrőre.
"-....Ez a Nissan gyári előírása vagy a Mobil-1-é? ..."
egyik sem, független forrásból van
"...Hosszabb ciklusú olaj nincs?..."
nincs - a csereciklust (alapvetően) nem az alkalmazott motorolaj minősége hanem a motor konstrukciója határozza meg. Persze kivételek ez alól is vannak (pl VW Longlife/nem Longlife), de ez nem jellemző.
"....Szerinted melyik olaj a tuti? Két kocsiról van sző, egyik 95-ös primera (160e km) másik 98-as polo (22e km)..."
Tutti olaj szvsz (ebben az esetben) nincs (illetve túl sok van, ezért nehéz egyet kiemelni) csak vannak jobb és kevésbbé jó megoldások.
Én egy VW 500 00 (vagy 502 00) jóváhagyású 10W-40-es vagy 5W-40-es motorolajat választanék.
"Ez természetes, hogy 1-2 másodpercig ég a lámpa, nem azt jelenti, hogy nincs oil nyomás hanem azt, hogy nem érte még el azt a szintet amikor a lámpa már elalszik"
Huha ez elég zavaros kezd lenni.:-)) Nem lehet,hogy az olaj nyomása nyomja meg az olajgombában található membránt,és az szakítja meg az áramkört?
A lámpák szerintem csak a VW csoportos uj autoknál alszanak el azonnal pont azért, hogy a (l)user nem izguljon! Egy ilyen autonál gyujtást adsz és 2 másodperc alatt elalszik a lámpa pedig nem is jár a motor :)))))) Ez természetes, hogy 1-2 másodpercig ég a lámpa, nem azt jelenti, hogy nincs oil nyomás hanem azt, hogy nem érte még el azt a szintet amikor a lámpa már elalszik... Szoval én nem izgulnék... Nekem egy 25i 24V vanosos Bmw-be van TWS Motorsport és 2 másodpercig ég a lámpa és a hidrotökék is vagy 4-5 másodpercig csörögnek, söt ha nagyon meggyilkolom akkor is csörögnek a hidrotökék....
Nem lehet rosszul kalibrált jeladó, mert melegen azonnal elalszik. Hidegen, amikor indítózok akkor hangos a moci...2-3 másodperc..lámpa elalszik...utána halkul a moci. Halhatóan ekkor kap kenést a moci...
Ez a Nissan gyári előírása vagy a Mobil-1-é? Hosszabb ciklusú olaj nincs? Szerinted melyik olaj a tuti? Két kocsiról van sző, egyik 95-ös primera (160e km) másik 98-as polo (22e km)..Köszi
Az 1 vagy 1 másodpercnél kevesebb idő még szvsz nem nagy gáz,és valószínűleg ilyen lehet a motor konstrukciója.Ha a szűrő a ludas,akkor 2-3-4 mp is el szokott telni mire elalszik.Ha mégsem hagy nyugodni,javasolnék egy minőségi olajszűrő kipróbálását. Az olajjal nem lehet gond,hiszen ez a motorolaj képviseli a világ leggyorsabb viszkozitását.:-))(legalábbis anno így reklámozták)
a rendelkezésmre álló információk szerint a gyár 10 ezer km/6(!) hónap csereciklust javasol - ez utóbbit (mármint a 6 hónapot) egy kicsit szigorúnak érzem, de azért egy évenkénti olajcsere nem ártana a motornak.
így látatlanban nehéz megmondania tuttit de elsősorban én is az olajszűrőre másodsorban pedig az (esetleg rosszul kalibrált vagy rossz helyre tervezett és szerelt) olajnyomás jeladóra gondolok (ez utóbbi sejtést erősíti hogy - amint látom - nem egyedi problémáról van szó).