Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zsero Creative Commons License 2006.06.28 0 0 10400
Tapasztalat:

olajfutar.hu-n baromi jó árak vannak, meg jól marketingelve odaírják, hogy diszkont ár, ajánlott kisker ár, meg hogy 5 liter felett ingyenes már a kiszállítás, felhívom őket, rendelnék, és erre közli, hogy elolvastam-e az eldugott kisbetűs részt, miszerint 20000 Ft- alatt mehetek a kisker árakhoz, ami viszont irracionális és hülyeség (5l olcsóbb, mint 4) és jóval drágább, mint az átlagos bolti ár...
Pitbull Creative Commons License 2006.06.28 0 0 10399
Hát dieselt elég nehéz lenne átforgatni. Egyébbként lehet hogy tényleg csak pszi hatás a halkabb motor vagy még túl sok a vér a koffeinemben.
Előzmény: stevie wonder (10397)
Pitbull Creative Commons License 2006.06.28 0 0 10398
Éppen ezért nem bízok a szakszervizekben. Megmutatják a Castrol szintetikus csúcsolaj dobozát, a hordóból meg töltik be Botondot vagy MSE multiszupert, mert gari végéig valszeg ezzel is kihúzza.

ACEA, porsche, MB, VW jóvahagyások egy olaj esetében inkább mérvadóak mint a márka.
Előzmény: stevie wonder (10396)
stevie wonder Creative Commons License 2006.06.28 0 0 10397

JTD-m most kapta meg és mondhatom hogy érszrevehetően halkabb vele

 

Ez viszont a gazda fule hizlalja a joszagot effektusnak tunik :-)

 

Az olajnak nem feladata a zajcsillapitas. A motorhang osszetevoi kozott a surlodas (amit a kenoanyag csillapit) pedig gyakorlatilag amugysem hallhato. A motor hangjat tulnyomoreszt a robbanasok okozzak. Ha van ra lehetoseged, forgass meg egy motort egyszer uzemanyag nelkul. Olyasmi hangja lesz, mint a lottogömb forgasanak -- csak sokkal halkabb.

 

 

Előzmény: Pitbull (10395)
stevie wonder Creative Commons License 2006.06.28 0 0 10396

A Wembley gyepenek is csak annyi a titka, hogy reggel es este alaposan meg kellett locsolni. Na ja, 80 even keresztul :-)

 

Igy van ez a brandekkel (markakkal) is. Nem eleg jo termeket gyartani, a termek josagarol meg is kell gyozni a nagyerdemut. Egy alapvetoen bizalmi termeknel (olaj) ez egy nagyon hosszu folyamat. Hiaba keszit a Q8 vagy barki remek kenoanyagokat, egyreszt dollarmilliardok, masreszt igy is evtizedek kellenek hozza, hogy a nagyok koze keruljon -- az emberek fejeben.

 

Addig pedig marad a pszichologia: vegyem meg az X olajat 1000 forintert, aztan vagy jo-vagy nem jo, vagy vegyem meg az Y-t 1500-ert, ami viszont "garantalt minoseg."

Előzmény: Pitbull (10395)
Pitbull Creative Commons License 2006.06.28 0 0 10395
Q8nak elég komoly szabványmegfelelősége van ami szintetikus olajokat illeti. JTD-m most kapta meg és mondhatom hogy érszrevehetően halkabb vele a diesel és finomabban forog.
Előzmény: stevie wonder (10390)
klay30 Creative Commons License 2006.06.28 0 0 10394

Sziasztok!

A segítségeteket kérném. Vettem egy 2000.03. évjáratú D4-D Avensist. 180.000km van most benne. Az előző tulaj azt mondta, hogy az utolsó 50.000km alatt 10.000km-ként Castrol GTD Magnatecet rakott bele. Folytassam ezzel, vagy van vmi jobb javaslat? Úgy vagyok vele, hogy inkább jó legyen, mint olcsó. Valaki ajánlotta a Castrol PDTDik-hez fejlesztett olaját. De az én verdám ugye common-rail. Szerintetek? Előre is köszi!

Ja még annyi, hogy a kocsi nem igazán kormol, jól húz és most kb 6.2-6.5l fogyival nyomja a várost.

volvoman2 Creative Commons License 2006.06.28 0 0 10393
Köszönöm a választ,nagyon úgy néz ki ,hogy akkor megpróbálom.Legnagyobb gond annyi lehet hogy kicsit hamarabb fogja (esetleg) enni.Igaz?
Előzmény: SLX-350 (10362)
Mad Max Creative Commons License 2006.06.28 0 0 10392
Az enyém is csak azért csörög mert közel 500eKm van benne :)))) És még nem volt cserélve... Egyedül a vezérmüláncot cseréltük mert kicsit hosszabb volt már :)
Előzmény: laybee (10382)
zsero Creative Commons License 2006.06.28 0 0 10391
Jó, Q8 kihúzva, de van tényleges különbség a Castrolban a Valvolinenal szemben, ami miatt jobban szeressem azt adni a kocsinak?
stevie wonder Creative Commons License 2006.06.28 0 0 10390

Szerintetek megéri Castrol, vagy Mobilt venni 10W40-ből, ha azok a Valvoline 10W40-nél 30%-kal drágábbak?

 

Ez inkabb pszichologia :-)

 

Ma, amikor egy liter benzin lassan 300 forint, egy olajcserekor jelentkezo par (=keves) ezer forintos kulonbseg egy felig-meddig noname (pl. Q8) es egy csucsmarka kozott nem igazan lehet az autozas eves koltseget szamotevoen befolyasolo tetel.

 

Ha valaki egy evben megy 15 ezer kilometert egy 8 litert fogyaszto autoval, akkor az eves uzemanyagkoltsege mai benzimnarakkal szamolva 340 ezer forint korul van. Plusz kotelezo + sulyado + ez meg az, es konnyeden evi felmillio forintnal tartunk.

Előzmény: zsero (10389)
zsero Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10389
Szerintetek megéri Castrol, vagy Mobilt venni 10W40-ből, ha azok a Valvoline 10W40-nél 30%-kal drágábbak? Most fele-fele BP-Valvoline 10W40 van benne. Esetleg megnézzem a Q8-at, az olcsóbb és jókat hallottam róla.
Max-i Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10388
Koszonom szepen a valaszt !
Előzmény: SLX-350 (10365)
Alex Raps Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10387
:D
Előzmény: SLX-350 (10367)
Szabka Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10386

Szia!

 

Nem csak a szűrő a probléma, hanem az olaj is. Probáltam 0w-st, 5w-st, és 10w-sből pár márkát , de nekem csak castrol 10w-40 magnatec-től múlt el. Úgy is kipróbáltam, hogy miután elmúlt az alább említett szűrőtőlés olajtól, a következő olajcserénél maradt a purolator szűrő és újra 5w-s Castrol akkor megint csinálta.  Szóval nem lesz elég ha a szűrőt cseréled csak ez biztos én végigjártam ezt. Szerintem 10000-ként cseréld. A nissannak ez a motor generációja nagyon érzékeny az olajra és a szűrőre.

Előzmény: laybee (10370)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10385

Szia Laybee,

 

"....Márkák között sincs különbség ...?"

 

nem kizárt hogy van de konkrét márkákat és olajokat most sem kívánok összehasonlítani és/vagy minősíteni.

Előzmény: laybee (10383)
kacagógerle Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10384
Igen,de ki tudja milyen idióta helyre van téve a gomba?
Előzmény: _MrB_ (10380)
laybee Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10383
Köszi. Márkák között sincs különbség ugyanolyan viszkozitással?
Előzmény: SLX-350 (10381)
laybee Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10382
Új és használt VW-nél nem csörögnek, sőt a Renault Twingo sem csörög és azonnal elalszik a lámpa és hangbéli változás sem észleltem...
Előzmény: Mad Max (10378)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10381

Szia Laybee,

 

"-....Ez a Nissan gyári előírása vagy a Mobil-1-é? ..."

 

egyik sem, független forrásból van

 

"...Hosszabb ciklusú olaj nincs?..."

 

nincs - a csereciklust (alapvetően) nem az alkalmazott motorolaj minősége hanem a motor konstrukciója határozza meg. Persze kivételek ez alól is vannak (pl VW Longlife/nem Longlife), de ez nem jellemző.

 

"....Szerinted melyik olaj a tuti? Két kocsiról van sző, egyik 95-ös primera (160e km) másik 98-as polo (22e km)..."

 

Tutti olaj szvsz (ebben az esetben) nincs (illetve túl sok van, ezért nehéz egyet kiemelni) csak vannak jobb és kevésbbé jó megoldások.

Én egy VW 500 00 (vagy 502 00) jóváhagyású 10W-40-es vagy 5W-40-es motorolajat választanék.

Előzmény: laybee (10376)
_MrB_ Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10380
De ugye időben ívesen épül fel a nyomás, nem 1ik pillanatban semmi, aztán köv pillanatban üzemi egyből. ~ : )
Előzmény: kacagógerle (10379)
kacagógerle Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10379
"Ez természetes, hogy 1-2 másodpercig ég a lámpa, nem azt jelenti, hogy nincs oil nyomás hanem azt, hogy nem érte még el azt a szintet amikor a lámpa már elalszik"

Huha ez elég zavaros kezd lenni.:-))
Nem lehet,hogy az olaj nyomása nyomja meg az olajgombában található membránt,és az szakítja meg az áramkört?
Előzmény: Mad Max (10378)
Mad Max Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10378
A lámpák szerintem csak a VW csoportos uj autoknál alszanak el azonnal pont azért, hogy a (l)user nem izguljon! Egy ilyen autonál gyujtást adsz és 2 másodperc alatt elalszik a lámpa pedig nem is jár a motor :))))))
Ez természetes, hogy 1-2 másodpercig ég a lámpa, nem azt jelenti, hogy nincs oil nyomás hanem azt, hogy nem érte még el azt a szintet amikor a lámpa már elalszik... Szoval én nem izgulnék... Nekem egy 25i 24V vanosos Bmw-be van TWS Motorsport és 2 másodpercig ég a lámpa és a hidrotökék is vagy 4-5 másodpercig csörögnek, söt ha nagyon meggyilkolom akkor is csörögnek a hidrotökék....
Előzmény: laybee (10377)
laybee Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10377
Nem lehet rosszul kalibrált jeladó, mert melegen azonnal elalszik. Hidegen, amikor indítózok akkor hangos a moci...2-3 másodperc..lámpa elalszik...utána halkul a moci. Halhatóan ekkor kap kenést a moci...
Előzmény: SLX-350 (10371)
laybee Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10376
Ez a Nissan gyári előírása vagy a Mobil-1-é? Hosszabb ciklusú olaj nincs? Szerinted melyik olaj a tuti? Két kocsiról van sző, egyik 95-ös primera (160e km) másik 98-as polo (22e km)..Köszi
Előzmény: SLX-350 (10372)
laybee Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10375
Hát igen, én értelek. Itt a MANN-t és a Purolator szűrőket dicsérik a jobb visszacsapószelepük miatt...
Előzmény: Cushman (10373)
kacagógerle Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10374
Az 1 vagy 1 másodpercnél kevesebb idő még szvsz nem nagy gáz,és valószínűleg ilyen lehet a motor konstrukciója.Ha a szűrő a ludas,akkor 2-3-4 mp is el szokott telni mire elalszik.Ha mégsem hagy nyugodni,javasolnék egy minőségi olajszűrő kipróbálását.
Az olajjal nem lehet gond,hiszen ez a motorolaj képviseli a világ leggyorsabb viszkozitását.:-))(legalábbis anno így reklámozták)
Előzmény: Cushman (10368)
Cushman Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10373

Szia Lali!

 

Milyen jobb olajszűrőre lehetne cserélni, ha garis az autó amit "hajlandóak" beletenni?

Induláskor semmi hangja nincsen , vagy az már azért durva lenne?

 

Köszi a válaszokat,

Cushman

Előzmény: laybee (10369)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10372

Szia Laybee,

 

a rendelkezésmre álló információk szerint a gyár 10 ezer km/6(!) hónap csereciklust javasol - ez utóbbit (mármint a 6 hónapot) egy kicsit szigorúnak érzem, de azért egy évenkénti olajcsere nem ártana a motornak.

Előzmény: laybee (10370)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.27 0 0 10371

Szia Cushman,

 

így látatlanban nehéz megmondania tuttit de elsősorban én is az olajszűrőre másodsorban pedig az (esetleg rosszul kalibrált vagy rossz helyre tervezett és szerelt) olajnyomás jeladóra gondolok (ez utóbbi sejtést erősíti hogy - amint látom - nem egyedi problémáról van szó).

Előzmény: Cushman (10368)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!