Mindig ilyen hülyeségeken tökölsz, mehetnél akár vizet szitálni is!
Egyébként láttam egy ilyen kocsit, egy B kocsi volt, kissé kopott vestéssel, majd két évig állt Istvántelken a mérlegvágányon, talán az öntöde magáévá tette. Azon pl. volt S betű, sőt felírták rá a dátumot is, hogy lehessen tudni, mikor kell újra kenni!
>Környezetvédelmi és anyagtakarékossági célú kísérletekbe kezd a vállalat néhány tucat személykocsinál. Persze ez vicc, mert mikor kezd a vállalat anyagtakarékossági célú kisérletekbe.
De az, ha jól mondták, akkor a 80-as években, tényleg megtörtént, hogy a biztberesek újítást adtak be a réz földelőtüskék vas tüskével (sokkal olcsóbb) kiváltására. Amikor az újítást azzal utasították el, hogy a vas rozsdásodik, illetékes szervhez fordultak az újítók, hogy szabotálják az innovációt, mert a dolog nagyon jól megoldható, ha a vas földelőtüskét jó vastagon befestik a nedvességnek ellenálló festékkel.
Az EC 40 tegnap este repetázott. 29-e után 31-e este is gázolt. Az illetőt megvédte a részegek védőszentje így csak a bringája és a borosüvege veszett kárba. A Lehárnak meg 1 órája...
Nem! Ráakasztanak az egész vonat végére egy BDbt (fontos a "b", mert egyre több kamionsofőr szeretné a kerékpárját is magával vinni) kocsit, aztán irány Kiskunhalas RoLával!
Sőt, tervezik azt is, hogy egyből Csörgőre való vezérlőt tesznek rá, és mehet Kiskunfélegyházától Lakitelek - Szolnok felé!
(nem ez a nap, amikor szmájli nélkül lehet baromságokat írni?)
Én elhiszem, hogy ez az ő nagy napja, de imént a NoComment topicba is beletett egy teljesen aktualitását vesztett, ráadásul a beszélgetés fonalához nem tartozó cikket, és fogy a humorérzékem...
"Ennyit a faiparról meg a vasuti fa szállítás jövőjéről a Magpecsételődött sorsú csődközeli fürészüzemekről"
Nézz be kérlek Ajkára, az erőmű kerítése mögött láthatod a magyar fa szállítás virágkorát éli! Csak nem bútorfának hanem erőművi aprítéknak!!!! Azt hiszem a nyálad elcsöppenne ha meglátnád az amúgy betegnek titulált szinte tökéletes rönköket amit bezabál az aprító gép. S jön a fa közúton vasúton egyaránt........
Igaz valojában már nem is friss, de annál nagyobb. Kb. 1,5 éve az ÖBB és észrevette, hogy jol volna valamit keresni a fapados légitársaságok kárára, és a privát vasutasokat is jo volna egy kicsit megszorongatni, igy nekifogtak öregebb személykocsikat felujitgatni, s belölük modern s gazdaságos hálokocsikat gyártani, amiket a hirhedt 39.- euros vonalakon akartak bevetni, hiszen sok ilyen relácio a legnagyobb meglepetésre honapokkal elöre már foglalt, s egyszerüen hálokocsihiány miatt nem lehet kielégiteni az igényeket.
Nos tavaly nyárra el is készült az elsö 4 vagy 6 kocsi, további tucat áll pillanatnyilag is a mühelyek vágányzatain.
Természetesen az ÖBB ismerve a saját bürokráciáját, de az államét is, már honapokkal korábban benyujtott minden kérelmet, s mielött még nekifogtak a munkáknak megkaptak minden engedélyt.
A baj akkor következett be amikor az uj (?) kocsikat ki akarták vinni a gyárbol a nyilvános vasutra.
A vasuti felügyelet nem adta meg a futási engedélyeket, mert ugye közben volt egy Kaprun, potyogott néhány fej stb. és most az a helyzet, hogy az igy átalakitott kocsik már nem felelnek meg a tüzvédelmi elöirásoknak, s ezeket utolag igen nehéz kezelni.
Már eleve olyan anyagok lettek felhasználva, amik kizárolag erre a célra lettek kifejlesztve (éghetetlen huzatok, boritások, a fekvöhelyek egyébb anyagai), söt ma már minden kupéban füstjelzö is van, ami nincs az az automatikus tözolto berendezés (állitolag most ezt követeli a hatoság, mert szerintük ha a kupékban zuhany lehet, akkor központi vizoltoberendezésnek sem lehetnek akadályai :-D ).
Természetesen a dolog igen bonyolult, mert a kocsik már készen vannak, azokat ujra át kellene alakitani, nem is beszélve olyan aproságrol, hogy hogyan lehet az ilyen kocsikban tárolt vizet folyékonyan tartani télidöben.
Most tehát az a helyzet, hogy addig mig nem nyultak a kocsikhoz, azok vigan járhattak volna (ahogy ezt teszik a kocsik százai akár évtizedekkel is öregebb engedélyekkel), de a felujitott jármüvek csak a helyet foglalják a gyárudvaron.
Kilátás a megoldásra nincs, "mert az egészet a közl. miniszter dönti el személyesen az pedig abszolut pontosan ismer minden idevonatkozo elöirást és szabályt".
Környezetvédelmi és anyagtakarékossági célú kísérletekbe kezd a vállalat néhány tucat személykocsinál.
A kísérlet lényege, hogy speciális kenőanyaggal kenik a féktuskókat. A kenőanyag meggátolja a vasrészecskék széthullását - ezzel a pálya és a járművek tisztasága javul- , a kent féktuskók kisebb kopása mellett a zajhatás is lényegesen csökken. A kent féktuskókra a jármű fékrendszerére vonatkozó felirat mellett S betű utal.
Valamelyik hozzáértő igazán összeszedhetné valamilyen okos módszerrel a 25-ös vonal, vagy Zeg-Hodos, vagy őrségi vasút néven a vonal újjáépítéséről itt, ezen a topicon megjelenteket, és feltehetné a fehérnégyzet.fw.hu-ra, mert két havonta megkérdezik az újonnan jötek.
>>Ha évekkel ezelőtt nem lett volna Diósgyőri Vasgyárak, akkor a mozdonyok ma mezítláb járhatnának, ugyanis ha közelebbről megnézed, a sínbe az van belehengerelve, hogy: "Diósgyőr" .
Ha közelebbről megnézed az igazán komoly síneken valami egész más van.
Vannak egyáltalán 42 - es diósgyőri sínek? Én nem emlékszem ilyenre.
Arról szól a történet, hogy egy KÖZismert de mindennapi életben nem használt tényből hogyan lehet NEM a döntéshozó, hanem a döntésELŐKÉSZÍTŐ számára adatokat használni.
Ha megváltoztatod az ALAP feltételeket, akkor nem ugyanarról beszélsz.
Vasúti példa :
Bizonyos ökölszámok alapjján elbeszélgethetünk itt a keleti és nyugati országrészünk közötti közvetlen ( átszállás nélküli) vasúti összeköttetések értelméről vagy értelmetlenségéről.
Jutunk majd ilyen vagy olyan álláspontra.
Mindegy., az eredmény.
De erre Te jössz, hogy a Dunántúl holnaptól Pannonia néven önálló állammá alakul, tehát a Duna egyben országhatár is lesz ezentúl.
Ekkortól már az eredeti beszélgetésünknek a két országrész közötti közvetlen vasúti összeköttetésről nincs jelentősége, úgymond okafogyottá vált, és ÚJ VITÁT kell nyitnunk, a két ÚJ ORSZÁG közötti közvetlen vasúti öszeköttetés sűrűségének fontosságáról vagy lényegtelenségéről.
Tehát lehet megváltoztatni ALAPadatokat, de akkor az már egy másik történet.