Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170607

off

Peti! Nem érzékelted az iróniát! :-)
A betű (legalábbis a betűírásos nyelvkben) a kimondott hang leírt képe.

on

 

Hallottál már a részleges vagy teljes hasonulásról?

 

Amúgy meg kérdezd meg a távolba szakadt topictársunkat, hogy Japánban mi a különbség az r és az l között.

 

De ott van pl. az angol nyelv is, ahol elég távol áll egymástól a betűsor és annak az ejtése.

 

Vagy ha úgy lenne, ahogy mondod, akkor a franciák pl. gijjotint írnának a Guillotine helyett. Vagy a szavak utolós betűjét is kiejtenék.

 

 

 

Előzmény: scsabi (170583)
manhattani Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170606

>Nyílván az szerelvény utolsó kamionjának vezetőfülkéjéből vezérlik a mozdonyt.
A visszapillantótükörből?? Ti tényleg olyan hülyeségeket írtok...

 

>(nem ez a nap, amikor szmájli nélkül lehet baromságokat írni?)
Ez sokaknak más napokon is sikerül.

Infós Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170605

Ahelyett, hogy dolgoznál!

Mindig ilyen hülyeségeken tökölsz, mehetnél akár vizet szitálni is!

Egyébként láttam egy ilyen kocsit, egy B kocsi volt, kissé kopott vestéssel, majd két évig állt Istvántelken a mérlegvágányon, talán az öntöde magáévá tette. Azon pl. volt S betű, sőt felírták rá a dátumot is, hogy lehessen tudni, mikor kell újra kenni!

Előzmény: Vendégsín (170586)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170604
Mennny máááá mos meg beetetté!
Előzmény: amicus (170600)
manhattani Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170603

>Környezetvédelmi és anyagtakarékossági célú kísérletekbe kezd a vállalat néhány tucat személykocsinál.
Persze ez vicc, mert mikor kezd a vállalat anyagtakarékossági célú kisérletekbe.

 

De az, ha jól mondták, akkor a 80-as években, tényleg megtörtént, hogy a biztberesek újítást adtak be a réz földelőtüskék vas tüskével (sokkal olcsóbb) kiváltására. Amikor az újítást azzal utasították el, hogy a vas rozsdásodik, illetékes szervhez fordultak az újítók, hogy szabotálják az innovációt, mert a dolog nagyon jól megoldható, ha a vas földelőtüskét jó vastagon befestik a nedvességnek ellenálló festékkel.


Bocsánat az OFFért, mert ez nem áprilisi téma.

Előzmény: Vendégsín (170586)
csocso_1 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170602
Az EC 40 tegnap este repetázott. 29-e után 31-e este is gázolt. Az illetőt megvédte a részegek védőszentje így csak a bringája és a borosüvege veszett kárba. A Lehárnak meg 1 órája...
etwg Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170601

Májusig minden pénzét feléli a MÁV

 

csak a MÁV?

 

A rádioban a kormányról is ugyanezt állitotta a KSH........:-)

Előzmény: Törölt nick (170567)
amicus Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170600

Nem! Ráakasztanak az egész vonat végére egy BDbt (fontos a "b", mert egyre több kamionsofőr szeretné a kerékpárját is magával vinni) kocsit, aztán irány Kiskunhalas RoLával!

Sőt, tervezik azt is, hogy egyből Csörgőre való vezérlőt tesznek rá, és mehet Kiskunfélegyházától Lakitelek - Szolnok felé!

 

(nem ez a nap, amikor szmájli nélkül lehet baromságokat írni?)

Előzmény: Törölt nick (170598)
felder Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170599
Szép példány!
Előzmény: seTTebello (170581)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170598
Azt hiszem a dátum megint elkerülte a figyelmedet. Nyílván az szerelvény utolsó kamionjának vezetőfülkéjéből vezérlik a mozdonyt.
Előzmény: amicus (170596)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170597

Április elsején jönnek a zsírral kent féktuskók, meg a takarékossági okokból Kondoros felé kiprobált, a Bz-t széllel hajtó örökmozgó, mint kísérlet.

 

Előzmény: Vendégsín (170586)
amicus Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170596

vezérlőkocsis próbákat végeznek

 

Mivel vezérelnének? Milyen útirányon kerülnének pl. a 140-es esetében (Fc - Kiskunhalas - Félegyháza)?

Részleteket kérek, ha tudsz! Köszönöm.

Előzmény: 1047 005-2 (170575)
amicus Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170595

Reklámot akkor sem teszünk be.

 

Én elhiszem, hogy ez az ő nagy napja, de imént a NoComment topicba is beletett egy teljesen aktualitását vesztett, ráadásul a beszélgetés fonalához nem tartozó cikket, és fogy a humorérzékem...

:-) illetve :-(

Előzmény: Törölt nick (170594)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170594
A dátum 2005. 04. 01!!!!!!! Kérlek a moderáltatásnál erre legyél tekintettel!!!!!!!
Előzmény: amicus (170593)
amicus Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170593

Kérem e hozzászólás moderálást OFF és reklám miatt, ez utóbbi miatt pedig egy kis eltiltást is kérek számodra.

Előzmény: Törölt nick (170590)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170592

"Ennyit a faiparról meg a vasuti fa szállítás jövőjéről a Magpecsételődött sorsú csődközeli fürészüzemekről"

 

Nézz be kérlek Ajkára, az erőmű kerítése mögött láthatod a magyar fa szállítás virágkorát éli! Csak nem bútorfának hanem erőművi aprítéknak!!!! Azt hiszem a nyálad elcsöppenne ha meglátnád az amúgy betegnek titulált szinte tökéletes rönköket amit bezabál az aprító gép. S jön a fa közúton vasúton egyaránt........

 

 

Előzmény: Törölt nick (170590)
smith Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170591
Dr. I. Lirpa a kísérletek vezetője, szerintem.
Előzmény: division by zero (170588)
etwg Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170589

Egy friss ÖBB balhé.

 

Igaz valojában már nem is friss, de annál nagyobb. Kb. 1,5 éve az ÖBB és észrevette, hogy jol volna valamit keresni a fapados légitársaságok kárára, és a privát vasutasokat is jo volna egy kicsit megszorongatni, igy nekifogtak öregebb személykocsikat felujitgatni, s belölük modern s gazdaságos hálokocsikat gyártani, amiket a hirhedt 39.- euros vonalakon akartak bevetni, hiszen sok ilyen relácio a legnagyobb meglepetésre honapokkal elöre már foglalt, s egyszerüen hálokocsihiány miatt nem lehet kielégiteni az igényeket.

 

Nos tavaly nyárra el is készült az elsö 4 vagy 6 kocsi, további tucat áll pillanatnyilag is a mühelyek vágányzatain.

 

Természetesen az ÖBB ismerve a saját bürokráciáját, de az államét is, már honapokkal korábban benyujtott minden kérelmet, s mielött még nekifogtak a munkáknak megkaptak minden engedélyt.

 

A baj akkor következett be amikor az uj (?) kocsikat ki akarták vinni a gyárbol a nyilvános vasutra.

A vasuti felügyelet nem adta meg a futási engedélyeket, mert ugye közben volt egy Kaprun, potyogott néhány fej stb. és most az a helyzet, hogy az igy átalakitott kocsik már nem felelnek meg a tüzvédelmi elöirásoknak, s ezeket utolag igen nehéz kezelni.

Már eleve olyan anyagok lettek felhasználva, amik kizárolag erre a célra lettek kifejlesztve (éghetetlen huzatok, boritások, a fekvöhelyek egyébb anyagai), söt ma már minden kupéban füstjelzö is van, ami nincs az az automatikus tözolto berendezés (állitolag most ezt követeli a hatoság, mert szerintük ha a kupékban zuhany lehet, akkor központi vizoltoberendezésnek sem lehetnek akadályai  :-D ).

 

Természetesen a dolog igen bonyolult, mert a kocsik már készen vannak, azokat ujra át kellene alakitani, nem is beszélve olyan aproságrol, hogy hogyan lehet az ilyen kocsikban tárolt vizet folyékonyan tartani télidöben.

 

Most tehát az a helyzet, hogy addig mig nem nyultak a kocsikhoz, azok vigan járhattak volna (ahogy ezt teszik a kocsik százai akár évtizedekkel is öregebb engedélyekkel), de a felujitott jármüvek csak a helyet foglalják a gyárudvaron.

 

Kilátás a megoldásra nincs, "mert az egészet a közl. miniszter dönti el személyesen az pedig abszolut pontosan ismer minden idevonatkozo elöirást és szabályt".

 

:-D, :-D, :-D, :-D

division by zero Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170588
És a fékhatást nem csökkenti a kenőanyag?
Előzmény: Vendégsín (170586)
papanatoo Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170587

Azt már sajnos nem láttam.

 

Tegnapi nappal a GySEv felmondta szerződését a Floydal a még igénybe vett 1 db mozdonyra is, a másik gép már kb. 8 napja hegyesbe dekkol.

Előzmény: szivats (170576)
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170586

Környezetvédelmi és anyagtakarékossági célú kísérletekbe kezd a vállalat néhány tucat személykocsinál.

A kísérlet lényege, hogy speciális kenőanyaggal kenik a féktuskókat. A kenőanyag meggátolja a vasrészecskék széthullását - ezzel a pálya és a járművek tisztasága javul- , a kent féktuskók kisebb kopása mellett a zajhatás is lényegesen csökken. A kent féktuskókra a jármű fékrendszerére vonatkozó felirat mellett S betű utal.

g8-s15 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170585

Steinamanger=Szombathely

Harkau Kohlnhof= Harka - Kópháza (Déli Vasút állomása volt, majd Harka, Magyarfalva, ma ismét Harka)

Előzmény: Andó Gergely (170432)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170584
Budapest - Herceghalom - Komárom

A Csaururszok elszaladtak előlem, de egyébként nem lett rossz.



Ha ugrál az oldal, egy frissítés kell neki!
scsabi Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170583
off

Peti! Nem érzékelted az iróniát! :-)
A betű (legalábbis a betűírásos nyelvkben) a kimondott hang leírt képe.

on
Előzmény: v_peti (170571)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170582

Javaslat :

 

 Valamelyik hozzáértő igazán összeszedhetné valamilyen okos módszerrel a 25-ös vonal, vagy Zeg-Hodos, vagy őrségi vasút néven a vonal újjáépítéséről itt, ezen a topicon megjelenteket, és feltehetné a fehérnégyzet.fw.hu-ra, mert két havonta megkérdezik az újonnan jötek.

seTTebello Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170581
Kedves felder

>>Ha évekkel ezelőtt nem lett volna Diósgyőri Vasgyárak, akkor a mozdonyok ma mezítláb járhatnának, ugyanis ha közelebbről megnézed, a sínbe az van belehengerelve, hogy: "Diósgyőr" .

Ha közelebbről megnézed az igazán komoly síneken valami egész más van.



Vannak egyáltalán 42 - es diósgyőri sínek? Én nem emlékszem ilyenre.
Előzmény: felder (170284)
gw Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170580
Tán nem április 1 van? :))
Előzmény: Törölt nick (170578)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170579
Pld.:Kkfháza-Városföld szakaszt.
Előzmény: Törölt nick (170578)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170578
Bocsánatot kérek, valószínűleg átsiklottam felette, de MIT ÉPÍTENEK ÁT ?
Előzmény: 1047 005-2 (170575)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 170577

Nem jó a felvetésed.

 

Arról szól a történet, hogy egy KÖZismert de mindennapi életben nem használt tényből hogyan lehet NEM a döntéshozó, hanem a döntésELŐKÉSZÍTŐ számára adatokat használni.

 

Ha megváltoztatod az ALAP feltételeket, akkor nem ugyanarról beszélsz.

 

Vasúti példa :

Bizonyos ökölszámok alapjján  elbeszélgethetünk itt a keleti és nyugati országrészünk közötti közvetlen ( átszállás nélküli) vasúti összeköttetések értelméről vagy értelmetlenségéről.

 

Jutunk majd ilyen vagy olyan álláspontra.

Mindegy., az eredmény.

 

 

De erre Te jössz, hogy a Dunántúl holnaptól Pannonia néven önálló állammá alakul, tehát a Duna egyben országhatár is lesz ezentúl.

 

Ekkortól már az eredeti beszélgetésünknek a két országrész közötti közvetlen vasúti összeköttetésről nincs jelentősége, úgymond okafogyottá vált, és ÚJ VITÁT kell nyitnunk, a két ÚJ ORSZÁG közötti közvetlen vasúti öszeköttetés sűrűségének fontosságáról vagy lényegtelenségéről.

 

Tehát lehet megváltoztatni ALAPadatokat, de akkor az már egy másik történet.

Előzmény: hmsoft (170564)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!