Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2011.01.11 0 0 40053

Ezt a hülyeséget pedig hol találtad?

 

:-))

 

Előzmény: 262 (40052)
262 Creative Commons License 2011.01.11 0 0 40052

Ezt találtam a témához kapcsolódva, itt turbógenerátorként van feltüntetve a szerkezet.

 

 

 

"Ez is egy korai gép, régi fajta biztonsági szeleppel. A mozdonyon kisméretû turbogenerátor látszik. A kéményre szerelt kúpos füstterelôket a gyenge hatékonyságuk miatt leszerelték még a 20-as években. Ezen az oldalon látható, hogy a korai gépekre még kisméretû, egy fokozatú Westinghouse légsûrítôt szereltek, amelyeken a léghenger még nincs ellátva hûtôbordákkal.

Egy újabb fûtôházi felvétel egy késôbbi géprôl. Ezen is még ott látható a kis füstterelô és a turbogenerátor. A Westinghouse légsûrítô azonban nagyobb, kétfokozatú."

Forrás:© Erô János

 

 

Előzmény: etwg (40044)
wrn30601 Creative Commons License 2011.01.11 0 0 40051

... és a 324,1505 pályaszámot viselő mozdonyt ráadásul a 328,036 pályaszámú szerkocsival selejtezték.

Előzmény: FAV 20 (40048)
waffen4 Creative Commons License 2011.01.11 0 0 40050

SZIASZTOK! VOLNA EGY KÉRDÉSEM. KI TUDNÁ MEGMONDANI HOGY HOL LEHETNE BESZEREZNI: DR CSIBA JÓZSEF A 424-ES CÍMŰ KÖNYVÉT? ELŐRE IS KÖSZÖNÖM!

M62-238 Creative Commons License 2011.01.11 0 0 40049

 

"Mátraháza felé ez húzott 1979. 07. 14.-én 324 1505 és a szerkocsija 327 146 volt.

Visszafelé meg a 411 118 és a szerkocsija 411 318-as.

 

Nem számított akkoriban, hogy a szerkocsinak más a száma?"

 

Valószínü,hogy nem mint ahogy ma sem számít,hogy melyik gép melyik forgóvázon fut.

A jó gépet és szerkocsit összepárosították akkor is és mehet.

Előzmény: FAV 20 (40048)
FAV 20 Creative Commons License 2011.01.11 0 0 40048

Ma kerestem valamit a kacatjaim között, és  egy papírfecnit találtam.  Ez állt rajta.

Mátraháza felé ez húzott 1979. 07. 14.-én 324 1505 és a szerkocsija 327 146 volt.

Visszafelé meg a 411 118 és a szerkocsija 411 318-as.

 

Nem számított akkoriban, hogy a szerkocsinak más a száma?

rezgaras Creative Commons License 2011.01.11 0 0 40047

Elkerülte a figyelmemet, hogy a mondat múlt idôben van ("szállíttattak").

Előzmény: rm40 (40046)
rm40 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 40046

Magyar királyi államvasutak igazgatósága 118176/1923./E IV. szám.

 

Még egy érdekes részlet:

"A túlhevitős mozdonyok füstszekrényeiben alkalmazott túlhevitő csappantyúk és az azokat mozgató servomotor működésében az utóbbi időkben oly hátrányokat észleltünk, melyek a mozdonyok üzemében is könnyen zavart okozhatnak. Igy a servomotor dugattyú végén alkalmazott tányérszelep gyakran letörik, a túlhevitő csappantyúk a helyükről kiesnek etc. Legérezhetőbb hátránya azonban e szerkezetnek, hogy a zárt szabályzó mellett a segédfuvóval való tűzélesztést nagy mértékben késlelteti."

Előzmény: rezgaras (40045)
rezgaras Creative Commons License 2011.01.10 0 0 40045

Köszönjük az információt, bár meg merészelném jegyezni, hogy igen értékes lenne azt is tudni, hogy ez mibôl van és mikor írták. (a számokból saccra 1918)

(egy idézet akkor korrekt, ha adott a forrása is)

Előzmény: rm40 (40042)
etwg Creative Commons License 2011.01.10 0 0 40044

Akkor az az izé ott a füstszekrényen egy kis szervomotor?  (Kinézetre annak felel meg a leginkább)

Előzmény: kanizsella (40043)
kanizsella Creative Commons License 2011.01.10 -1 0 40043

Előzmény: rezgaras (40041)
rm40 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 40042

"Tájékoztatásul még közöljük, hogy az alant felsorolt túlhevitős mozdonyaink már túlhevitő csappantyúk és az azokat működtető servomotor nélkül szállittattak és pedig:

az összes 442. sor. és

                 328. sor. mozdonyok,

valamint az új szállitású

                 324. sor. mozdonyok a 806. sz.-tól,

                 375.  "          "            az 543. "    " ,

                 376.  "          "            az 562. "    "

kezdődőleg."

Előzmény: rezgaras (40033)
rezgaras Creative Commons License 2011.01.10 0 0 40041

Hasonló repró (a Soltész-féle cikk a KM modellekrôl): a régi modell fényképén mintha látszana egy hasonló szerkezet, az újon nem jól látszik. Lehet, hogy van, lehet, hogy nincs. Ki kell menni, megnézni!

 

A 328-as képeken, amiket meg tudtam nézni, nem látszik - de mondjuk a rúd nem is tudná keresztezni azt a ronda bumszli gôzvezetéket....

 

Előzmény: 7578 (40040)
7578 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 40040

Van egy elég rossz minőségű repróm a KM 301.001-eséről, és annak a bal oldalán mintha ez a készülék látszana... csak azt nem tudom, hogy a felvétel az eredeti 301-es modellről készült, vagy a másodpéldányról... ezért lettem volna kíváncsi a jelenlegi példányra.

Előzmény: rezgaras (40039)
rezgaras Creative Commons License 2011.01.10 0 0 40039

Az mondjuk 1966-ban készült. Tehát nem biztos, hogy az eredeti állapotot mutatja.

 

Előzmény: 7578 (40038)
7578 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 40038

Ez jóóóó... van valakinek fotója a Közlekedési Múzeum 301-es modelljéről? A fűtő felőli oldal lenne az érdekes-:)))

Előzmény: 7578 (40037)
7578 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 40037

Ige... igen. Ugyanez a háromsoros csappantyú-rendszer látható a 301-es rajzon is, ellenben ott a füstszekrény külső oldalán hiányzik az "autómata" és az egész kézi rudazat..

 

Lehet hogy a 301-eseknél mindezt belül alakították ki?

Előzmény: rezgaras (40033)
Vendégsín Creative Commons License 2011.01.10 0 0 40036

 körülötte áramló füstgáz mennyiségét is szabályozná...

 

Csak azt szabályozza.

A gépezet felé menőből vett gőz csak a csappantyúk - vezetőállásról egyszer beállított mértékű, külön beavatkozás nélküli - nyitását végzi el, ha vontatni kezd a jármű, illetve csukja őket, ha zárják a gőzszabályozót.

Előzmény: rezgaras (40033)
akóR Creative Commons License 2011.01.10 0 0 40035

A felső kép szerintem egy szétszerelt állapot..., hiányzik egy alkatrész.

Előzmény: rezgaras (40034)
rezgaras Creative Commons License 2011.01.10 0 0 40034

A felsô képen az alsó emeltyû már nincs bekötve! (a füstszekrénybe egy lyuk vezet be... :-))

 

De az is érdekes, hogy miután a bal oldalon van, a fütô kezelte. Felteszem, csak indításkor kellett piszkálni, utána "automata" volt...

 

Előzmény: 7578 (40015)
rezgaras Creative Commons License 2011.01.10 0 0 40033

Érdekes. Nekem legalábbis úgy jött le (a könyvbôl, amikor még Steiner Mihálynak hívták ;-))), hogy az "automata" a füstszekrény _belsejében_  van.

 

A rajzon mintha nemcsak a túlhevítô gôzellátását, hanem a körülötte áramló füstgáz mennyiségét is szabályozná...

 

Apropó! Ha a 327-esen volt ilyen, akkor szerintem kellett a 301-esen is lennie! És a 328-ason?

 

 

Előzmény: Vendégsín (40027)
etwg Creative Commons License 2011.01.09 0 0 40032

Kösz! Világos.

 

Előzmény: Vendégsín (40031)
Vendégsín Creative Commons License 2011.01.09 0 0 40031

Az is van a nyitás mértékének a beállítására (meg a sátorból történő kézi nyitáshoz), a vízszintes rúd a tengelye, ami a vezetőálláson kézikerékben végződik. Meg a rúgó ellenében működő dugattyú van még benne.

Előzmény: etwg (40030)
etwg Creative Commons License 2011.01.09 0 0 40030

Akkor abban a felsö gobozban csak egy menetes tengely van aminek a forgatásával mozgatod ezt a kart?

 

 

Előzmény: Vendégsín (40028)
akóR Creative Commons License 2011.01.09 0 0 40029

A füstszekrény locsoló az ejektorról kapta a vizet / amiről a hamuláda, szénlocsoló, meg ez ment / egy három " szelepes " elosztón keresztül.  A konyhán volt az elosztó . 

A 490-nél meg az állókazánon a vez.álláson van,  valahol a min. vizszint környékén egy szelep, s annál közvetlen kazánvízzel locsolják a pernyét.

Előzmény: etwg (40025)
Vendégsín Creative Commons License 2011.01.09 0 0 40028

Igen, azon keresztül megy a füstszekrényen belüli rudazat mozgatása.

Előzmény: etwg (40026)
Vendégsín Creative Commons License 2011.01.09 0 0 40027

Úgy van. Részletesen lásd: Sávoly Mihály, A gőzmozdony, Bp. 1919. 69-72. oldal.

És már ő is azt írja, hogy "a csappantyúkra nagy szükség nincsen, az újabb időkben igen gyakran a nagyfüstcsöves túlhevíző berendezéseknél nem alkalmaznak csappantyúkat", a túlhevítőelemek hűtéséről másképp gondoskodnak.

Előzmény: akóR (40024)
etwg Creative Commons License 2011.01.09 0 0 40026

Ami még érdekes ez a kar.

 

Ez összefüggésben van a felsö mechanizmussal?

 

 

Előzmény: etwg (40025)
etwg Creative Commons License 2011.01.09 0 0 40025

Elképzelhetö.

 

Én meg azon godolkodtam, hogy hol van a füstszekrényöntözö berendezés csapja, mert ugye az is van, söt kettö, egy ami a vizet spricceli a füstszekrénybe a másik, ami meg alul engedi ki az el nem párolgott vizet.

Tudom ezeknek a kezelöeleme nem lehet ott, ahol a fénykép mutatja, de vajon hol van? (Hol szokott lenni?)

Előzmény: Vendégsín (40023)
akóR Creative Commons License 2011.01.09 0 0 40024

Ezek szerint arra gondolsz, hogy a túlhevitő csöveket óvták a gőz nélküli üzemben a túlhevüléstől....

Elképzelhető..., főleg azért, hogy -, gondolom amikor már jobb minőségű anyagból készült a túlhevítő cső -, meg is szüntették.. / vagy csak kisérleti jellegű volt /.

Csak ebben az esetben kifuttatáskor a burokcsövek hőátadó felülete kimaradt a hőátadásból:-((

Előzmény: Vendégsín (40023)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!