Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.25 0 0 13124

Nagyon pazar! :-) 

Előzmény: cargokill (13110)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.25 0 0 13123

Én hasra ütésre rakom bele ami a kezembe kerül. 

Előzmény: róbertke (13122)
róbertke Creative Commons License 2016.02.25 0 0 13122

Milliméter papíron NMRA szabvány szerint az első centire felírsz 28 g, a második centire 34 g, és így tovább centinként 6 grammal emelkedő számokat, fél perc alatt kész vagy a sablonnal.

Mehano zöld fedettje 126 grammal pontos! A többi súlyát kell majd megemelnem.

Meh. hoppereket 48 grammról 124 grammra kellett megemelni, erre jó a légpuska sörét...:-))))

Előzmény: CanGuru (13120)
róbertke Creative Commons License 2016.02.25 0 0 13121

Erre ne figyeljetek mert ez MOROP-NEM szabvány!!! Kocsihosszt ütközőtől ütközőig kell számolni.

 

Előzmény: róbertke (13118)
CanGuru Creative Commons License 2016.02.25 0 0 13120

Jó ez a lista/mérőeszköz, de a H0-nál szerepelő tömegek kicsik, messze elmaradnak az NMRA ajánlásától! Az 50 lábas kocsiknak, ami kb. 17,5 cm eszerint 68 gramm, az NMRA szerint pedig 130 grammnak kéne lennie.

 

Arról nem is beszélve, hogy jobb gyártók kocsijai eleve nehezebbek 68 grammnál, sőt, igencsak közelítik (általában alulról) az NMRA értékeit.

 

Persze ez is lehet egy rendszer, 1,5-2 méteres vonatok esetén valószínűleg ez is működik.

Előzmény: róbertke (13118)
róbertke Creative Commons License 2016.02.25 0 0 13119
Előzmény: CanGuru (13114)
róbertke Creative Commons License 2016.02.25 0 0 13118

Előzmény: CanGuru (13114)
róbertke Creative Commons License 2016.02.25 0 0 13117
róbertke Creative Commons License 2016.02.25 0 0 13116

Pár filmet láttam a YouTube -on, hogy a terepasztalon egyszer csak kiborult a vonat, mert gyaníthatóan nem figyelt a gazdája megfelelően a kocsik tömegére. Borulást tud az is okozni - de jajj milyen szépet!! - ha a vonat elejére sorozzuk a könnyebb kocsikat, a vonat végére meg a nehezeket. Persze egyazon gyártó ugyanazon kocsitípusából összeállított zárt irányvonatánál ilyen probléma nem szabadna, hogy felbukkanjon. 

Előzmény: CanGuru (13114)
róbertke Creative Commons License 2016.02.25 0 0 13115

Én meg vagy egy hete találtam meg a két éve milliméter papírra megrajzolt táblázatom.....:)

Előzmény: CanGuru (13114)
CanGuru Creative Commons License 2016.02.25 0 0 13114

Az NMRA ajánlását pont a napokban "fordítottam le" (számítottam át) metrikus mértékegységre, de csak a H0-ás kocsikra vonatkozót.

 

 

Kiindulási tömeg: 28,35 g
Hosszúság alapján számított tömeg: 5,59 g/cm

Kocsi optimális tömege = kiindulási tömeg + hosszúság alapján számított tömeg

Jellemző értékek:
40’ boxcar: 110 gramm
50’ boxcar: 130 gramm

 

És a tapasztalatok szerint kell is ennyi, a lényegesen könnyebb kocsikkal sok a gond és kevésbé futnak szépen még jó forgóváz és kerék mellett is. Nehezebb ne legyen semmiképpen!

 

Hozzáteszem - szvsz -, hogy e tömegek feltételezik, hogy a kerekek csapágyainál rendben van minden. A tengelyvég kúposságga illeszkedik a forgóvázban lévő csapágyfészekbe, a tengely hossza is illeszkedik, icipici játékot esetleg enged, de nem rövid, és nem hosszú (túl feszes). Ha nem jó valami, akkor a műanyag forgóvázba be fog rágódni a tengelyvég. És Kadee Grease-em-mel vagy grafitporral célszerű kenni a csapágyakat a jobb gördülés érdekében.

Előzmény: róbertke (13113)
róbertke Creative Commons License 2016.02.25 0 0 13113

AHM       PC Hopper   66 gramm

Walt. CB&Q Hopper   64 gramm

Meh.      BN Hopper   48 gram; ebből van még négy 44-45 gramm között;

 

De a probléma a súlyokkal a 3db BN zöld fedett Mehano kocsinál van, mert a szórás 81 - 101 - 126 gramm közötti. 

Előzmény: cargokill (13111)
CanGuru Creative Commons License 2016.02.25 0 0 13112

Kicsit kaptak ezek is az élettől, de ennyire nem mertem durvulni

 

A fehér túl fehér a kocsikon. Az hamar koszolódik, mint a szőke nő. Nem praktikus. :-)

Pl. a tetőn lévő ajtók szélei is hófehérek még.

 

 

Bár ha a másik kettőt is megszerezhetném Tőled és úgy is át kéne pálya számoznom.........  :-)

 

Ha azokat nem is, de lehet kapni a régebbi kiadásúakat, akár újonnan is, azok meg eleve más pályaszámosok.

 

 

Igen elküldted a képeket, de elvitte a kékhalál :-( Ha lesz időd elküldhetnéd még egyszer őket. Köszönöm előre is :-) 

 

Kékhalál... JAAA, Conrail!!! :-)))

Előzmény: Törölt nick (13106)
cargokill Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13111

A mérlegelésnek mi az eredménye ?

Előzmény: róbertke (13109)
cargokill Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13110

A NREX istálótól átigazolt gépek erősítik és színesítik a Fekete ménest :)

róbertke Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13109

Kipróbálok egy másik módszert, hogy ne az egész fotóalbumot töltsem fel....

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13108

Szépek! :-) 

Előzmény: róbertke (13104)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13107

Köszi!

 

Remélem Nálad az NS-nél is felpörög az élet ,most hogy a BNSF besegít :-) 

Előzmény: cargokill (13103)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13106

Kicsit kaptak ezek is az élettől, de ennyire nem mertem durvulni

 

Bár ha a másik kettőt is megszerezhetném Tőled és úgy is át kéne pálya számoznom.........  :-) 

 

Igen elküldted a képeket, de elvitte a kékhalál :-( Ha lesz időd elküldhetnéd még egyszer őket. Köszönöm előre is :-) 

Előzmény: CanGuru (13101)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13105

Egy szép NS Boxcar. Ott áll társaival a másik vágányon kis takarásban.

 

A 3db hopper mind már pályaszámú és természetesen megtámadja őket is az ecset majd :-) 

Előzmény: RhB (13100)
róbertke Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13104

Alakul a szenes vonat ..... még kuplungcsere előtt... 

 

 

 

Előzmény: cargokill (13103)
cargokill Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13103

Jó nézni ezt a nyűzsgést az ipar telepen !

Előzmény: Törölt nick (13099)
cargokill Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13102

Szerintem  nem durva ! :) Én szeretnék pár ilyet készíteni . 

Előzmény: CanGuru (13101)
CanGuru Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13101

Szerintem jól választottál, bár a kocsik eredetijeinek most nem néztem utána. De gondolom korrekt.

 

A fehér Comet Rice hopperekkel kéne valamit kezdeni, azok még túl tiszták. Évekkel ezelőtti fotókon már totál koszosak!

 

Ez mondjuk már nagyon durva...

https://www.flickr.com/photos/50090140@N08/17204702271

 

(Anno szerintem elküldtem neked a képet, amiket találtam.)

Előzmény: Törölt nick (13099)
RhB Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13100

A 3 Dakota hopper oké, de melyik a boxcar? :-) Milyen társaságé és hol van a képen?

 

Ezek maradnak így, vagy beleesnek a festékes vödörbe? :-)

Előzmény: Törölt nick (13099)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13099

BNSF mozdonyokért cserébe Cargokil kollégától 3hopper és egy boxcar

 

CanGuru jót választottam? :-)

 

Alakul a gabonás téma:

 

 

róbertke Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13098

Kép: William Acord

 

Előzmény: RhB (13094)
róbertke Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13097

2014.05.04. Fullerton, California. 

 

Előzmény: RhB (13094)
CanGuru Creative Commons License 2016.02.24 0 0 13096

Nálam a Szíeszeksz csak hobbi. :-) A BN a fő csapásirány, már ezer éve!

 

Mondjuk tetszik még a MICO, meg az L&BR

Előzmény: róbertke (13086)
cargokill Creative Commons License 2016.02.23 0 0 13095

Igen , ez talált , sleeper .

Előzmény: RhB (13092)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!