Korábban Toyota hybrideket próbáltam ki (néhány P1, P2) egy hónapja meg vagy 600 km-t mentem egy 6 éves Yaris h-val, ez 99 lovas. Mit ne mondjak, mindegyik kiábrándító volt. Kicsit ösztökélted, olyan kulturálatlan, erős motorzaj volt benn, hogy kösz, nem. A belső terek is elég igénytelenek voltak.
A Mondeo más világ. A Ford egy sokkal ütősebb motort (szintén Atkison ciklushoz hasonló) motort biggyesztett a japán licensz hajtáslánchoz, állandó 140-150-nél is csendes, 2000 km alatt legfeljebb 4-5 km-en volt hallható markáns motorzaj. (Más kérdés, hogy a Vignalé-ben aktív zajelnyomás is dolgozik)
Az értékvesztése 2 év alatt horror. Ekkor kell megvenni. 6 - 8 évesen meg eladni, mert könnyen lehet, hogy az a baromi mennyiségű extra, elektronikus kütyü akkorra problémák gazdag forrásává válik. Még senki sem tudja, szvsz.
Mindenképp kompromisszumot kellett kötni, 3 literes szívó már kihalófélben. Döntően a környékben használom, városban 4 liter körül iszik. Pálya 140-150 nél 6 liter körül, de ez még mindig a fele, mint a Peu V6 volt.
Sok járgány számításba jött. Franky pl. elhozta a saját hybrid Mondeóját kipróbálni, kösz!
Ha nem, akkor a számításba jövő helyeken fúj a szívóoldalra féktisztító spray-t, miközben alapjáraton ketyeg a motor. Ahol megváltozik a fordulata / hangja, ott a falls.
A sok kijavított apróság annyit javított rajta, hogy most már alig-alig gyújt csekendzsint, de nem jó (persze, hiszen a hibáját nem javítottuk meg). Alapjáraton csak döcög és aszimmetrikus. Elfogytak az ötleteim.
Jah, nekem is 10l a határ, amit használós autótól elfogadok. De te nagyon sokat belvárosozol, az ilyen.. Kéne szaggatásra tartanod egy 200E forintos 1.0 Suzukit.
Nagyon tetszett az autód, többször is megnéztem a hahu-n. De a személyes véleményem városi emberként az, hogy nekem sajnos vége a 3.0 szívó motoroknak. Egyszerűen túl sok, fogyasztásban a 10 liter alatti értékek azok, amik már nekem is fontosak. Pedig nagyon vágyok rájuk, a benzint éppen ki is tudnám fizetni, de a sulykolt környezetvédelmi szempontok miatt egyre kevésbé érzem jól magam, ha a fedcomp 15 litert mutat. Na meg ezt tényleg nem erre tervezték, hanem suhanni pár száz km-t a pályán.
Nekem sem megy már pikk-pakkra az autócsere. A P407 V6 olyan nehezen ment el, mint korábban más autóm soha. Pedig karcmentes valós 74e km-es volt, hibátlan. A vétel kicsit gyorsabban ment :-D
Az komolyan előfordult már, hogy egy autó, amit sokáig nézegettem, már elavult, mire megvettem volna :D Pl. cápa Galant, egy időben tetszett, de elrohadtak mire odaértem....
Egy cimbim nézegeti a Miniket, 2008/2010 körülről, hozzám fordult, de kicsit tanácstalan voltam. Mondtam neki, itt megkérdezem, mert mintha lenne itt valakinek Minije. Nagy rizikó a sima, szívó 1.6 benzin, az is Prince? Vagy inkább legyen 1.4-es ami lassabb de nem esik szét?