Keresés

Részletes keresés

Zsalu53 Creative Commons License 2020.06.25 0 0 8118
HA-TOM Creative Commons License 2020.06.24 0 0 8117

Szervusztok!

 

A Tarka kockák sorozat 54. részét

 

MALÉV - szállunk rendelkezésére

 

megismétli az M3.

 

Elérhető:

 

https://archivum.mtva.hu/m3

 

Kezdési dőpontok:

 

06.25. 17:21

06.26. 01:21

06.26. 09:21

 

A jelzett időpont előtt 2 órával, utána pedig 8 órán belül a műsor megnézhető.

 

 

Előzmény: Mandras61 (7854)
Zsalu53 Creative Commons License 2020.06.22 0 0 8116

Itt is látható különbség. Volt a lehajthatós a szovjet gyártmányoknál, mint például a kormánygépnél és a Malév Il-14M-nél korábban,

 

és volt a fix csővázas.

Előzmény: altset (8115)
altset Creative Commons License 2020.06.21 0 0 8115

Szerintem az Il-14-es érkezése után térhettek át, mert az „hálós” kalaptartójú volt, nyilván a súlycsökkentés okán is. Kalapot, sapkát, pulóvert, kabátot lehetett feltenni, szóval puha tárgyakat, csomagot nem. Talán egységesíteni akarták a rendszert. Az 1950-es évek végén nem lehetett tudni, meddig szolgálnak még a Li-2-esek.

Előzmény: Zsalu53 (8114)
Zsalu53 Creative Commons License 2020.06.21 0 0 8114

Mikor lett hálós a Li-2 kalaptartó?

A napokban került hozzám egy 1952-es menetrend. Abban szerepel Zamek Vladimer fotója.

A korabeli MTI képeken is a DC-3-as kalaptartó látszik.

DC-3

MTI Li-2

 

1957-ben a HA-LIP is így nézett ki.

A későbbi képeken (1961-től) meg a hálós, mint a buszokon.

HA-LIA Kispilóta

HA-LIQ 1961

És egy sétarepülés 1961 előtt.

XANTIi Creative Commons License 2020.06.10 0 0 8113

Sok sikert és ÓVATOSSÁGOT a löttyökkel.

Előzmény: Zsalu53 (8111)
Zsalu53 Creative Commons License 2020.06.10 0 0 8112

Egy repülőgép feltámadása. Várom az új híreket.

2016-ban nagyon bánatos volt a helyzet.

   

2015                                    2016                                 2017

 2017                                 2017

Zsalu53 Creative Commons License 2020.06.10 0 0 8111

Ez igen. Köszönöm. majd kikotyvasztom amint lehet.

Előzmény: XANTIi (8109)
whoa Creative Commons License 2020.06.10 0 0 8110

Ooo ez nagyon jo kis leiras! Koszonjuk :)

Előzmény: XANTIi (8109)
XANTIi Creative Commons License 2020.06.10 0 0 8109

Valódi békebeli lúgos aksi kezelési tanácsok. Lúg elkészítés, stb.

 

https://www.ha5kdr.hu/uploads/2018/09/lugosakku.pdf

whoa Creative Commons License 2020.06.09 0 0 8108

Ezeknek a cellák kicsit más méretűek: 28mm * 80mm * 160mm, a pólusok 50mm távolságra vannak egymástól.

Bővebb info Oroszul/Angolul: https://kuppol.ru/pdf/avvarta.pdf

Hivatalosan ez a pár cella nem az enyém, de meglássuk mi lesz a soruk!

A pdf-ben 1.28Kg/L sűrűséget adnak meg az új Kálium-Hidroxid elektrolit oldatnak, ha esetleg kisütöd-átmosod-újratöltöd elektrolittal a régi 20NKBN-25 cellákat ezzel az elektrolit sűrűséggel nem lehet nagyon mellélőni. Én a kisütést cellánként végeztem, de érdemes figyelni! 450mV-ig írták, hogy ki kell sütni a cellát, majd rövidre zárható, no ekkor, amikor rövidre zártam még úgy indult meg 45A áram a krokodil csipeszes vezetéken, hogy csak ihaj :)

Előzmény: Zsalu53 (8102)
schlumberger Creative Commons License 2020.06.06 0 0 8107

Régebben színház, mozi, stb a vészvilágítást ilyennel működtette.

Előzmény: Zsalu53 (8104)
XANTIi Creative Commons License 2020.06.06 0 0 8106

Holnap rákérdezek, talán tudok bekevert töménységűt. Van ahol még aktív használatban vannak hasonlók.

Előzmény: Zsalu53 (8104)
szőrmók Creative Commons License 2020.06.06 0 0 8105

Vagy vegyszerbolt,vagy menj ki a Nyugatiba,a régebbi kocsikban az van.Várj pár órát előbb utób hoznak targoncán lugos akkut cserélni.Dumáld meg a vasutassal! (:-))))

Előzmény: Zsalu53 (8104)
Zsalu53 Creative Commons License 2020.06.06 0 0 8104

A lemerítés és átmosás ok, de hol kapok kellő töménységű lúgot?

Előzmény: XANTIi (8103)
XANTIi Creative Commons License 2020.06.06 0 0 8103

Ezeken sokszor lehet újraélesztést csinálni. Lemerítik 0-ra. Kiöntik a lúgot. Deszt.vízzel többször átmossák. Friss, beállított töménységű lúggal feltöltik és egy formázó töltés után újra hasítanak.

Előzmény: Zsalu53 (8102)
Zsalu53 Creative Commons License 2020.06.06 0 0 8102

Az én cellám mérete 27x80x195 mm. A bekötési pont távolsága 45 mm.

Ha passzol, szívesen vennék, hogy az aksim 36 év után is szolgálatban maradjon. (Még így is betegen nemrég egy opelt képes volt beindítani. :)

A történet az, hogy anno egy hosszú egésznapos száguldozás során megfőztem a Ladám akkumulátorát. Sürgősen kellett egy másik, és akkor még nem volt TESCO, hogy egy töltöttet leemeljek a polcról. Szóval, elmentem az akku műhelybe, és a leselejtezettek közül kiválasztottam a legjobb cellákat. Aztán otthon összebarkácsoltam, és azóta gyakran használom. A Suzukimban is kétszer volt már pár hétig.

Előzmény: whoa (8101)
whoa Creative Commons License 2020.06.06 0 0 8101

Endre! Tenyleg jol birjak ezek a lugos akkuk. Kaptam par Varta 27Ah-s Ni-Cd cellat, amit 10evet voltak tarolva. Ezek a 20NKBN25 akkukban levo cellak nyugati megfeleloje. Kis "gondozas" utan eleg tisztesseges aramot tudnak szolgaltatni :)

Előzmény: Zsalu53 (8045)
Zsalu53 Creative Commons License 2020.05.12 0 1 8100

Nekem csak GA-9 bekötési rajzom van. E-mail-ben küldöm a teljes dokut pdf-ben, úgy látható is.

 

Előzmény: whoa (8099)
whoa Creative Commons License 2020.05.11 0 0 8099

Kedves topiktársak! Notorius gyűjtögetőként szermányoltam egy GA-8 típusú giróblokkot. Egyenlőre annyit sikerült kideríteni róla, hogy a Kaira-1 / Kaira-2 típusú irányszög rendszer egyik eleme volt. Ugyanazt a 19pólusú csatlakozót használja, mint például a AGB-3 műhorizont. Gyors méregetés a csatlakozó lábain és a giromotor itt is a 3-4-5 pin-eken kapja a 3x36V-os tápot. A 3x36V-os tápot beadva ezeken a lábakon a nitrogén töltésű giromotor szépen elindul és felpörög. A maradék lábakról nincs valakinek egy leírása mi mire szolgál?

szőrmók Creative Commons License 2020.04.29 0 1 8098

Én meg mit találtam ma sufni takaritás közben!

Zsalu53 Creative Commons License 2020.04.29 0 0 8097
Előzmény: Ep128 (8096)
Ep128 Creative Commons License 2020.04.29 -1 0 8096

Nagyon jó lehetett! :-) (Ezzel a géppel vajon mi van azóta?)

Előzmény: Zsalu53 (8095)
Zsalu53 Creative Commons License 2020.04.28 0 1 8095

2010-ben volt ilyen lehetőség. Még engem is megkerestek, hogy jöjjek, meg szervezzek utasokat.

http://www.michaelprophet.com/News_articles/News_articles2010/IL_18Flight.html

Előzmény: Ep128 (8088)
Zsalu53 Creative Commons License 2020.04.28 0 0 8094

Amikor a TG-16-os segédhajtómű volt már a repülőgépen, attól kezdve lett három akkus. Indításnál nem vett részt, mindenkori feladata a műszerezettség alapellátása. TG üzemképtelenség esetén jött a kétkábeles APA kocsis indítás.

Amúgy nem volt sok gond a TG-vel, jól bírta a terhelést, persze állandóan figyelnem kellett a gázhőt és a fordulatszámot. Leállítása után, a turbina lehűtése céljából 2-3-szor is hideget kellett ráindítani.

Előzmény: whoa (8084)
XANTIi Creative Commons License 2020.04.28 0 0 8093

Sajnos pénzt mindig visz. A technikának nem csak fizikailag, de jogszabályoknak is meg kell felelnie. Ekkora vas a legnagyobbaknak is jelentős költséggel tartható üzemben. Az elmúlt években sajnos az orosz források is nagyon durván emelték minden alkatrész árát. A régi technikák nagyon sok karbantartásra, élő erőre voltak tervezve. Sok embernek kellene szakszót csinálni, folyamatosan életben tartani. Sok "rezsi" repüléssel. Kiszolgáló eszközökkel.

Még egy Red Bull tulajdonos is meggondolná ekkora gép üzemben tartását. Neki is elég egy DC-6. Kisebb gépekkel könnyebb sakkozni egy-egy repülőnapra, fesztiválra. Sajnos ez is hasonló egy autó birtoklásához. Nem feltétlenül a megszerzése, hanem az üzemben tartása a drága.

Előzmény: Ep128 (8091)
Ep128 Creative Commons License 2020.04.27 -1 0 8092

Igen, ez érdekes kérdés, amit itt végignéztél. Szerintem ha egyáltalán, akkor "2 db. gép összemixelésével", tehát pl. a Bp. -i és a Szolnoki masinákból összetenni ami jobb bennük. (A másik meg maradna kiállítási tárgy.)

Előzmény: még1MbR (8090)
Ep128 Creative Commons License 2020.04.27 -1 0 8091

Ezt én (laikus fejjel) úgy képzelném el, hogy az év 365 napjából kb. 150 -ben egy hangárban áll "lezsírozva". (Ha helyet lehetne találni neki, akkor addig nem visz pénzt.) A maradékban meg hazai és nemzetközi repülőnapokon vehetne részt + a nosztalgia repülések.

Előzmény: XANTIi (8089)
még1MbR Creative Commons License 2020.04.27 0 0 8090

Hááát, talán a HA-MOE... a többi eléggé problémás. Az MOA kirepülte az idejét emlékeim szerint, plusz a MOK előtt állva rendszeresen kiszereltek belőle dolgokat meg vissza. Az MOG-nek hajtómű tüze volt és rémlik valami írás arról, hogy valami el is mászott ettől fizikailag. (Felfüggesztési pont? Nem tudom)
Az MOI-t annyiszor szétszedték már, hogy szerintem reménytelen lenne.

Előzmény: Ep128 (8088)
XANTIi Creative Commons License 2020.04.27 0 0 8089

Igény talán volna rá, de gazdaságosan üzemeltetni egy másik világ.

Előzmény: Ep128 (8088)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!