Szerintem az Il-14-es érkezése után térhettek át, mert az hálós kalaptartójú volt, nyilván a súlycsökkentés okán is. Kalapot, sapkát, pulóvert, kabátot lehetett feltenni, szóval puha tárgyakat, csomagot nem. Talán egységesíteni akarták a rendszert. Az 1950-es évek végén nem lehetett tudni, meddig szolgálnak még a Li-2-esek.
Hivatalosan ez a pár cella nem az enyém, de meglássuk mi lesz a soruk!
A pdf-ben 1.28Kg/L sűrűséget adnak meg az új Kálium-Hidroxid elektrolit oldatnak, ha esetleg kisütöd-átmosod-újratöltöd elektrolittal a régi 20NKBN-25 cellákat ezzel az elektrolit sűrűséggel nem lehet nagyon mellélőni. Én a kisütést cellánként végeztem, de érdemes figyelni! 450mV-ig írták, hogy ki kell sütni a cellát, majd rövidre zárható, no ekkor, amikor rövidre zártam még úgy indult meg 45A áram a krokodil csipeszes vezetéken, hogy csak ihaj :)
Vagy vegyszerbolt,vagy menj ki a Nyugatiba,a régebbi kocsikban az van.Várj pár órát előbb utób hoznak targoncán lugos akkut cserélni.Dumáld meg a vasutassal! (:-))))
Ezeken sokszor lehet újraélesztést csinálni. Lemerítik 0-ra. Kiöntik a lúgot. Deszt.vízzel többször átmossák. Friss, beállított töménységű lúggal feltöltik és egy formázó töltés után újra hasítanak.
Az én cellám mérete 27x80x195 mm. A bekötési pont távolsága 45 mm.
Ha passzol, szívesen vennék, hogy az aksim 36 év után is szolgálatban maradjon. (Még így is betegen nemrég egy opelt képes volt beindítani. :)
A történet az, hogy anno egy hosszú egésznapos száguldozás során megfőztem a Ladám akkumulátorát. Sürgősen kellett egy másik, és akkor még nem volt TESCO, hogy egy töltöttet leemeljek a polcról. Szóval, elmentem az akku műhelybe, és a leselejtezettek közül kiválasztottam a legjobb cellákat. Aztán otthon összebarkácsoltam, és azóta gyakran használom. A Suzukimban is kétszer volt már pár hétig.
Endre! Tenyleg jol birjak ezek a lugos akkuk. Kaptam par Varta 27Ah-s Ni-Cd cellat, amit 10evet voltak tarolva. Ezek a 20NKBN25 akkukban levo cellak nyugati megfeleloje. Kis "gondozas" utan eleg tisztesseges aramot tudnak szolgaltatni :)
Kedves topiktársak! Notorius gyűjtögetőként szermányoltam egy GA-8 típusú giróblokkot. Egyenlőre annyit sikerült kideríteni róla, hogy a Kaira-1 / Kaira-2 típusú irányszög rendszer egyik eleme volt. Ugyanazt a 19pólusú csatlakozót használja, mint például a AGB-3 műhorizont. Gyors méregetés a csatlakozó lábain és a giromotor itt is a 3-4-5 pin-eken kapja a 3x36V-os tápot. A 3x36V-os tápot beadva ezeken a lábakon a nitrogén töltésű giromotor szépen elindul és felpörög. A maradék lábakról nincs valakinek egy leírása mi mire szolgál?
Amikor a TG-16-os segédhajtómű volt már a repülőgépen, attól kezdve lett három akkus. Indításnál nem vett részt, mindenkori feladata a műszerezettség alapellátása. TG üzemképtelenség esetén jött a kétkábeles APA kocsis indítás.
Amúgy nem volt sok gond a TG-vel, jól bírta a terhelést, persze állandóan figyelnem kellett a gázhőt és a fordulatszámot. Leállítása után, a turbina lehűtése céljából 2-3-szor is hideget kellett ráindítani.
Sajnos pénzt mindig visz. A technikának nem csak fizikailag, de jogszabályoknak is meg kell felelnie. Ekkora vas a legnagyobbaknak is jelentős költséggel tartható üzemben. Az elmúlt években sajnos az orosz források is nagyon durván emelték minden alkatrész árát. A régi technikák nagyon sok karbantartásra, élő erőre voltak tervezve. Sok embernek kellene szakszót csinálni, folyamatosan életben tartani. Sok "rezsi" repüléssel. Kiszolgáló eszközökkel.
Még egy Red Bull tulajdonos is meggondolná ekkora gép üzemben tartását. Neki is elég egy DC-6. Kisebb gépekkel könnyebb sakkozni egy-egy repülőnapra, fesztiválra. Sajnos ez is hasonló egy autó birtoklásához. Nem feltétlenül a megszerzése, hanem az üzemben tartása a drága.
Igen, ez érdekes kérdés, amit itt végignéztél. Szerintem ha egyáltalán, akkor "2 db. gép összemixelésével", tehát pl. a Bp. -i és a Szolnoki masinákból összetenni ami jobb bennük. (A másik meg maradna kiállítási tárgy.)
Ezt én (laikus fejjel) úgy képzelném el, hogy az év 365 napjából kb. 150 -ben egy hangárban áll "lezsírozva". (Ha helyet lehetne találni neki, akkor addig nem visz pénzt.) A maradékban meg hazai és nemzetközi repülőnapokon vehetne részt + a nosztalgia repülések.
Hááát, talán a HA-MOE... a többi eléggé problémás. Az MOA kirepülte az idejét emlékeim szerint, plusz a MOK előtt állva rendszeresen kiszereltek belőle dolgokat meg vissza. Az MOG-nek hajtómű tüze volt és rémlik valami írás arról, hogy valami el is mászott ettől fizikailag. (Felfüggesztési pont? Nem tudom) Az MOI-t annyiszor szétszedték már, hogy szerintem reménytelen lenne.