Keresés

Részletes keresés

krezidiesel Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82877

Az 1,2-es helyett egy 1,4-es kellene, vagy az 1,2-est kéne hosszú löketűre megcsinálni. És hengerenként két szelep, nem kell több abba a kocsiba 60 lóerőnél ahhoz hogy közlekedj. Anno 90 lóval 3,5tonnás teherautót vezettem mögötte trélerrel, összgördülőben 5 tonnával. Azt ment mint a golyó.

Egy 60 lovas 800kilós kocsi versenyautó, bőven sok amikor az útszéli tehén seggében is traffipax van.

A másik, hogy 3500-nál leszabályoztatnám, és ez nagyon sok lehetőséget ad a takarékosságra (pl gyengébb szeleprugók).

Lassan 20 éve van a VW-nál tdi motor.

Az elsők 90 lovasak voltak, most 170 körül.

Maradni kellett volna 100 lóerősnek max az autóknak, kevesebb agyrém extra, és kevesebbet fogyasztanának.

Az autók nagyobbak, extrásabbak, erősebbek, bonyolultabbak, lettek az elmúlt 20 évben, egy fontos dolog veszett el: a takarékosság.

Mindent ennek kellett volna alárendelni...

Ja a tartósságról ne is beszéljünk.

 

Előzmény: Jesu (82876)
Jesu Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82876
Miért olyan vacak a PD? persze drága...
Más: VW új Polo: Lupo 1.2-es blokk, CR rencer: 3,3 l/100km, pedig a váz rendes polo, semmi extrázás. Rájöttek ők is?
Előzmény: krezidiesel (82873)
Zottjoghurt Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82875

hát ez az.. az aksi technológiát miért egy olajcég birtokolja? Beperelték a Toyotát is, visszavetve ezzel a rav4ev fejlesztését.

http://www.cobasys.com/

Előzmény: krezidiesel (82872)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82874

Vegyé rendes autót!

A passatom simán megy 1600km-t egy tankkal és nincs a pirosban a műszer.

Előzmény: Pikó Lajos (82866)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82873

A hibridek városi forgalomban domboritanak, lámpától lámpáig történő araszolásban.

(állitólag, de  a 3L Lupót még egy hibrid se érte utol. Aminek a fogyasztásán én falusi hüjje gyerek is tudnék 20%-ot faragni... Klozet PD van benne, azt kéne kihajjitani belőle.)

Országúton (nagy terhelésen, ilyen pl a  teherautó üzem) gyárilag is elismereten többet fogyasztanak a hibridek.

Egy falusi gazda nem nagyon mászkál helyben, ráadásul egy bonyolult, kiforratlan technikát nem fog megvenni azért, hogy pl trágyát hordjon.

Egy teherautónak egyszerűnek, és megbizhatónak kell lennie.

Ezért van hogy többen a fiatal tgkjukból kilökik a motort, és raknak bele valami rendeset... Meg eljönnek hozzám azt csináltatnak egy adagolót.

Ami csak megy és megy és nem fossa el magát kéthavonta, azt százezerből nem is lehet megcsinálni. És az autómentés se occsó.

Gyalázat ami az autóiparban történt az elmúlt 10 évben, megérdemlik a sorsukat.

Előzmény: Fulika (82871)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82872

Az emberek jövedelmük nagyrészét energiahordozókra költik.

Az ebből befolyt profit a hatalom kulcsa.

Mi lenne itt, ha mindenkinek rendelkezésére állna valami házi megújuló energiaforrás, és független lenne az energialobbitól?

Minden hibrid és villanyautóval kapcsolatos fejlesztés is azért nem halad, mert minimális átalakitással ugyanaz a technológia alkalmas lenne házi kiserőmű projektekhez.

Kit érdekel a vizautó!

Mindenki olyan agymosott, hogy járműben gondolkozik először.

Vizzel mehetne a házad, a medencéd, a télikerted, az üvegházad energiaellátása, és mindezt adóztathatatlanul és ingyen...

Ezekután számit az autózás?

Olajtermelők meg minden az olajiparra épülő technológia, energetika meg mehetne a faxba...

Na erre azé nagyon ügyelnek, hogy ne következzen be.

Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (82861)
Fulika Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82871
Ha bármilyen jármű kell neki, akkor miért is jár jobban egy szénhidrogén égetővel? Ha van elérhető plug-in hibrid, akkor lesz teherautó is!
Előzmény: krezidiesel (82870)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82870

Ja már csak az kell, hogy legyen hová elmennie a júzernak melózni...

Akik célzottan vevőköre lennének a hibrideknek (villanyautóknak) ha igazak a vizióink, akkor tömegesen lesznek munkanélküliek, mert nagyrészük improduktiv.

Valószinű, hogy ezért sokan falura fognak költözni a nagyvárosokból.

Na oda azt nem köll hibrid, hanem valami kisteherautó inkább.

A tömeges autózás,és minden ami ezzel kapcsolatos felejtős.

Egy mesterségesen felfokozott piaci igény, aminek lassan majd leáldozik.

 

Előzmény: dajtás (82838)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82866

Egy gépkocsi autonómiája átlag 500 km. Úgy méretezik az üzemanyagtankokat is.

minimum

Engem még ez is nagyon idegesít, "folyton" meg kell állni tankolni. (két-három hetente, mivel keveset megyek). Valójában gyakrabban, mert szeretem, ha tele tankkal áll a kocsi a fészerben, bármi lehet. (vulkán, földrengés, árvíz, forradalom, atomháború, armageddon). A legkevesebb, hogy egy lendülettel Bécsig lehessen szaladni :)

 

100 km arra nem elég, hogy az ember nagyfalut megjárja, ha esetleg egynél több biznisz van napközben. (ha meg nincs, akkor meg nem érdemes elindulni)

 

 

Előzmény: GPS (82827)
Zottjoghurt Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82865
Tudtommal ők is elsmerték, hogy az olajcégek adatait nem tudja senki ellenőrizni, annyit mondanak, amennyit akarnak. Ez lehet igaz, akkor tényleg gáz van, de lehet, hogy huncutkodnak, akkor meg a nyugati világnak harangoztak, ők meg ellesznek még párszáz évig a maradékon.
Előzmény: JAMIE21 (82863)
JAMIE21 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82864
Ez nem tudom,szerepelt-e már itt:
http://mek.niif.hu/01500/01560/html/01.htm#5
JAMIE21 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82863
Én pont ezen gondolkodtam minap,hogy mondjuk pld. H.Zs vagy bárki más honnan szerzi az információit,miért fogadja el hitelesnek.Azt hiszem,peakoil kérdésben sosem tudjuk meg az igazat.10 év múlva nyilván többet tudunk,aztán ennyi.
Agyalhatsz naphosszat,aztán hiszed azt,amit bevesz a gyomrod.
Viszont az,hogy megpróbál az ember minél jobban függetlenedni a nagy ellátórendszerektől,az mindenképpen csak jó lehet.Ha csak ennyi haszna van a peakoilozásnak,ennek a fórumnak,hogy fölnyitja valamelyest az emberek szemét,akkor már megérte a rászánt időt.
Előzmény: Zottjoghurt (82860)
Zottjoghurt Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82862
Arra viszont tökéletes terv, hogy az arab világ megfektesse a nyugati világ hadseregeit, ezáltal a hatalmukat.. :) Csak nehogy 100,000 hozzászólás után derülön ki, hogy valójában egy engergia hidegháború kezdetét látjuk.
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (82861)
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82861
Hát hogyne. Mindenki szándékosan tart vissza mindent, és bár soha semmiben, de épp ebben az egyben mindenféle hatalmak kiválóan meg tudnak egyezni. Sőt, igazából rengeteg olaj van, és nagyon olcsó, csak nem akarják adni. Meg nem is olyaj kell már, mert készen van a vízautó is meg a fúziós erőmű is, csak nem vallják be, mert az nem üzlet. Stb. Jól látod.
Előzmény: Zottjoghurt (82860)
Zottjoghurt Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82860
Vajon ez a pikolaj valós, vagy csak annak tettetik? Mi van, ha szándékosan tartják vissza a készleteket, és ezáltal akarnak elérni "valamit"..
Előzmény: Törölt nick (82859)
Zottjoghurt Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82857

A végén még a szocialista blokk legyőzi a zusát, és megvalósul a világszocializmus, mint azt már régóta sokan tervezik......

Előzmény: Törölt nick (82856)
GPS Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82855

Miért kell ezért drága repülőjeggyel Amerikáig utazni egy ilyen disznóságért? Itt van nekünk a "valódi, hazai" - úgyis ez most a szlogen, nem?

És a mieink nem szaroznak - ezek állami pénzből csinálják ugyanezt. Itt van ni, nem titok:

http://reakcio.blog.hu/2009/03/12/szabadsagmegvaltas_jubileumi_jutalom_meg_a_tobbiek

Előzmény: galland (82854)
galland Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82854
Százmilliós bónuszfizetés az AIG-nél

"Több mint 160 millió dollárnyi bónuszt fizet vezetőinek az AIG amerikai biztosító, amelyet az amerikai kormány 180 milliárd dolláros mentőöve mentett meg az összeomlástól - írta a Washington Post című amerikai lap.

A már majdnem nyolcvan százalékban az amerikai kormány tulajdonában lévő AIG kénytelen kifizetni a még a gazdasági válság előtt született szerződésekben meghatározott bónuszokat, mert jogilag "meg van kötve a kezünk" - közölte Edward Libby, a biztosítócég vezérigazgatója az amerikai pénzügyminiszternek írt levelében.

Libby kijelentette, hogy nem tetszik neki a bónuszfizetés, és "ízléstelennek, és nehéznek" nevezte, hogy azok kifizetését kell kérnie. A vezérigazgató egyben ígéretet tett arra, hogy a felső vezetésnek járó bónuszokat jelentősen csökkenteni fogják 2009-ben."
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82853

Nekem az az érzésem, hogy az egyik topiktárson végképp eluralkodott a skizofrénia, és nevet váltva egy új nikken folytatja az ámokfutást. Most egy másik szerepet valósít meg, lesve a hatást.

 

Pont annyi értelme van hozzászólni, mint a korábbi alteregójához. Semmi.

GPS Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82852

És "dombnak fel" hogy menne?
.
Előzmény: dajtás (82851)
dajtás Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82851
Ezen nem csodálkozom, pl nekem is van egy elég "érdekes" hajómotor koncepcióm.
Lényege az, hogy a folyami uszályok 0 liter üzemanyaggal képesek üzemelni :)
Szó szerint nem fogyaszt üzemanyagot, és nem is kell külső energiaforrást igénybe venni a hajónak. Érdekes koncepció, egy hátránya van, hogy tovább tartana a fuvarozás.
Előzmény: GPS (82844)
dajtás Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82850
Ha a tűzveszélyességére gondolsz, akkor azt mondom, hogy megfelelő szereléssel igen. Elhunyt Bence Porche 924-se ilyen akkukkal volt szerelve.
Előzmény: GPS (82845)
dajtás Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82849
Nekem 25e akartak eladni fél kiló Lítium-hidroxidot, adaléknak kellett volna az ipari Ni-Cd akkumhoz.
Előzmény: Törölt nick (82846)
dajtás Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82848
Kicsit fölment a pumpa az index fórummotorja miatt, mert nekiálltam számolni és elveszett a hsz...

Lényeg az lett volna, hogy kb 1/4 a súly-kWh arány LiFePO vs. Pb akku, és kb 2× üzemidő a LiFePO javára(3000 ciklus Li, 1500ciklus ólom)
GPS Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82847

Az ólmot 120....150-be veszik azt tudom. De csak ha nem akkumulátorból való.
.
Előzmény: Törölt nick (82846)
GPS Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82845

Olvasd csak el ennek a Li-Ion battery-nek a speckóját. Szerinted ez alkalmas lenne gépkocsi akkumulátornak...az ólmos-akku helyett?
.
Előzmény: dajtás (82841)
GPS Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82844

Engem nem kell meggyőzni a benzin-elektromos meghajtásról - met elég régóta militálok a hajómotorok ilyen irányú átalakítása mellett. Ugyanis azoknak kifejezetten pocsék a hatásfokuk....agregátnak használva (nyomatékmaximumon) - jelentőset lehetne javítani a dolgon.

Más kérdés, hogy a hajós-társadalom már akkor köp egy nagyot, ha az elektromosság szó első pár betüjét meghallja...hát amikor végighallgatják az egész projektet.

Én meg azt hiszem, hogy elég kereken fogalmaztam: használható, hosszú utakra is alkalmas, emberi idő alatt újratölthető, valódi gépkocsi-projekt: NINCS.

Az ilyen-olyan bedugdosós, városi dodgzsem-paródiák NEM helyetesítik egyelőre az elektromos autó-álmot. Egyelőre, hangsúlyozom !

Kb. ott tartunk még ezzel, mint ha az öreg Benz - a biztonság kedvéért - azért még egy lovat is bekötött volna az autója elé...oszt ha gond van a benyás-motorjával - hát akkor ott van a kisegítő "hibrid-megoldás". :-))))
.
Előzmény: dajtás (82838)
Zottjoghurt Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82843
Az egész kocsi volt 800kg, és 100 mérföldet bírt az aksi.
Előzmény: GPS (82839)
Zottjoghurt Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82842

 2010-re lesz sorozatban gyártott villanyautó...holott még egy szál, működő prototipust sem látott senki.

Pár éve nyírtak ki egy 1500 darabos EV flottát, ez már rég túl volt a prototipuson. Naponta használták a tulajok. Mivel bevált, és szerették, ezért bedarálták őket.

Előzmény: GPS (82831)
dajtás Creative Commons License 2009.03.15 0 0 82841
Akkor kicsit körbe kellene nézned, mert valamiben nagyon lemaradtál...

Ha akarnám elmehetnék egy boltba és vehetnék ipari méretű Li-ion akkut:

LiFePO4 – Lithium-ion Battery

Szakágvezető világítástechnikus is mondta már hogy ilyen LED nincs, pedig elé volt rakva a fényforrás...
Előzmény: GPS (82839)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!