rendes az, csak sokat fogyaszt. Azért 700 km-t elmenne egy tankkal, de mint mondtam, én fél tanknál már töltök, bámri lehet. Viszont felmegy a hegyre :)
Írtam már régebben, csináltam egy egyszerű excel táblát. Az jött ki belőle, hogy amennyit én megyek - évi max 15e - még 1000 ft-os üa árnál sem jön be egy új "kisfogyasztású" autó ára, pláne kamattal. Ha meg lesz pénzem, veszek egy szép, nagy, kényelmes bőrüléses (nagyfogyasztású :)) limot max. másfél milláért, legfeljebb a közös barátunk majd tuningol rajta kicsit :)
Jövő héten megyünk vidékre, a (másik) barátom azt mondta, ne költsem a pénzt, üljek be és is a suzukiba (négyen leszünk) Már előre félek...
Az 1,2-es helyett egy 1,4-es kellene, vagy az 1,2-est kéne hosszú löketűre megcsinálni. És hengerenként két szelep, nem kell több abba a kocsiba 60 lóerőnél ahhoz hogy közlekedj. Anno 90 lóval 3,5tonnás teherautót vezettem mögötte trélerrel, összgördülőben 5 tonnával. Azt ment mint a golyó.
Egy 60 lovas 800kilós kocsi versenyautó, bőven sok amikor az útszéli tehén seggében is traffipax van.
A másik, hogy 3500-nál leszabályoztatnám, és ez nagyon sok lehetőséget ad a takarékosságra (pl gyengébb szeleprugók).
Lassan 20 éve van a VW-nál tdi motor.
Az elsők 90 lovasak voltak, most 170 körül.
Maradni kellett volna 100 lóerősnek max az autóknak, kevesebb agyrém extra, és kevesebbet fogyasztanának.
Az autók nagyobbak, extrásabbak, erősebbek, bonyolultabbak, lettek az elmúlt 20 évben, egy fontos dolog veszett el: a takarékosság.
Miért olyan vacak a PD? persze drága... Más: VW új Polo: Lupo 1.2-es blokk, CR rencer: 3,3 l/100km, pedig a váz rendes polo, semmi extrázás. Rájöttek ők is?
A hibridek városi forgalomban domboritanak, lámpától lámpáig történő araszolásban.
(állitólag, de a 3L Lupót még egy hibrid se érte utol. Aminek a fogyasztásán én falusi hüjje gyerek is tudnék 20%-ot faragni... Klozet PD van benne, azt kéne kihajjitani belőle.)
Országúton (nagy terhelésen, ilyen pl a teherautó üzem) gyárilag is elismereten többet fogyasztanak a hibridek.
Egy falusi gazda nem nagyon mászkál helyben, ráadásul egy bonyolult, kiforratlan technikát nem fog megvenni azért, hogy pl trágyát hordjon.
Egy teherautónak egyszerűnek, és megbizhatónak kell lennie.
Ezért van hogy többen a fiatal tgkjukból kilökik a motort, és raknak bele valami rendeset... Meg eljönnek hozzám azt csináltatnak egy adagolót.
Ami csak megy és megy és nem fossa el magát kéthavonta, azt százezerből nem is lehet megcsinálni. És az autómentés se occsó.
Gyalázat ami az autóiparban történt az elmúlt 10 évben, megérdemlik a sorsukat.
Az emberek jövedelmük nagyrészét energiahordozókra költik.
Az ebből befolyt profit a hatalom kulcsa.
Mi lenne itt, ha mindenkinek rendelkezésére állna valami házi megújuló energiaforrás, és független lenne az energialobbitól?
Minden hibrid és villanyautóval kapcsolatos fejlesztés is azért nem halad, mert minimális átalakitással ugyanaz a technológia alkalmas lenne házi kiserőmű projektekhez.
Kit érdekel a vizautó!
Mindenki olyan agymosott, hogy járműben gondolkozik először.
Vizzel mehetne a házad, a medencéd, a télikerted, az üvegházad energiaellátása, és mindezt adóztathatatlanul és ingyen...
Ezekután számit az autózás?
Olajtermelők meg minden az olajiparra épülő technológia, energetika meg mehetne a faxba...
Na erre azé nagyon ügyelnek, hogy ne következzen be.
Ja már csak az kell, hogy legyen hová elmennie a júzernak melózni...
Akik célzottan vevőköre lennének a hibrideknek (villanyautóknak) ha igazak a vizióink, akkor tömegesen lesznek munkanélküliek, mert nagyrészük improduktiv.
Valószinű, hogy ezért sokan falura fognak költözni a nagyvárosokból.
Na oda azt nem köll hibrid, hanem valami kisteherautó inkább.
A tömeges autózás,és minden ami ezzel kapcsolatos felejtős.
Egy mesterségesen felfokozott piaci igény, aminek lassan majd leáldozik.
Egy gépkocsi autonómiája átlag 500 km. Úgy méretezik az üzemanyagtankokat is.
minimum
Engem még ez is nagyon idegesít, "folyton" meg kell állni tankolni. (két-három hetente, mivel keveset megyek). Valójában gyakrabban, mert szeretem, ha tele tankkal áll a kocsi a fészerben, bármi lehet. (vulkán, földrengés, árvíz, forradalom, atomháború, armageddon). A legkevesebb, hogy egy lendülettel Bécsig lehessen szaladni :)
100 km arra nem elég, hogy az ember nagyfalut megjárja, ha esetleg egynél több biznisz van napközben. (ha meg nincs, akkor meg nem érdemes elindulni)
Tudtommal ők is elsmerték, hogy az olajcégek adatait nem tudja senki ellenőrizni, annyit mondanak, amennyit akarnak. Ez lehet igaz, akkor tényleg gáz van, de lehet, hogy huncutkodnak, akkor meg a nyugati világnak harangoztak, ők meg ellesznek még párszáz évig a maradékon.
Én pont ezen gondolkodtam minap,hogy mondjuk pld. H.Zs vagy bárki más honnan szerzi az információit,miért fogadja el hitelesnek.Azt hiszem,peakoil kérdésben sosem tudjuk meg az igazat.10 év múlva nyilván többet tudunk,aztán ennyi. Agyalhatsz naphosszat,aztán hiszed azt,amit bevesz a gyomrod. Viszont az,hogy megpróbál az ember minél jobban függetlenedni a nagy ellátórendszerektől,az mindenképpen csak jó lehet.Ha csak ennyi haszna van a peakoilozásnak,ennek a fórumnak,hogy fölnyitja valamelyest az emberek szemét,akkor már megérte a rászánt időt.
Arra viszont tökéletes terv, hogy az arab világ megfektesse a nyugati világ hadseregeit, ezáltal a hatalmukat.. :) Csak nehogy 100,000 hozzászólás után derülön ki, hogy valójában egy engergia hidegháború kezdetét látjuk.
Hát hogyne. Mindenki szándékosan tart vissza mindent, és bár soha semmiben, de épp ebben az egyben mindenféle hatalmak kiválóan meg tudnak egyezni. Sőt, igazából rengeteg olaj van, és nagyon olcsó, csak nem akarják adni. Meg nem is olyaj kell már, mert készen van a vízautó is meg a fúziós erőmű is, csak nem vallják be, mert az nem üzlet. Stb. Jól látod.
"Több mint 160 millió dollárnyi bónuszt fizet vezetőinek az AIG amerikai biztosító, amelyet az amerikai kormány 180 milliárd dolláros mentőöve mentett meg az összeomlástól - írta a Washington Post című amerikai lap.
A már majdnem nyolcvan százalékban az amerikai kormány tulajdonában lévő AIG kénytelen kifizetni a még a gazdasági válság előtt született szerződésekben meghatározott bónuszokat, mert jogilag "meg van kötve a kezünk" - közölte Edward Libby, a biztosítócég vezérigazgatója az amerikai pénzügyminiszternek írt levelében.
Libby kijelentette, hogy nem tetszik neki a bónuszfizetés, és "ízléstelennek, és nehéznek" nevezte, hogy azok kifizetését kell kérnie. A vezérigazgató egyben ígéretet tett arra, hogy a felső vezetésnek járó bónuszokat jelentősen csökkenteni fogják 2009-ben."
Nekem az az érzésem, hogy az egyik topiktárson végképp eluralkodott a skizofrénia, és nevet váltva egy új nikken folytatja az ámokfutást. Most egy másik szerepet valósít meg, lesve a hatást.
Pont annyi értelme van hozzászólni, mint a korábbi alteregójához. Semmi.
Ezen nem csodálkozom, pl nekem is van egy elég "érdekes" hajómotor koncepcióm. Lényege az, hogy a folyami uszályok 0 liter üzemanyaggal képesek üzemelni :) Szó szerint nem fogyaszt üzemanyagot, és nem is kell külső energiaforrást igénybe venni a hajónak. Érdekes koncepció, egy hátránya van, hogy tovább tartana a fuvarozás.