Keresés

Részletes keresés

Ricsi176 Creative Commons License 2007.04.05 0 0 209

Ja és elfelejtettem eliteni a Kreidler Florettem:D Az a Riga 1 utána a kiskedvencem!

ÁÁ nem müxik a képbeillesztés!! ÁÁÁÁÁÁ!

 

Ricsi176 Creative Commons License 2007.04.04 0 0 208
Nekem csak Rigáim meg Verhóim vannak meg annyi alkatrészem sajnos hogy már nem tudom hová tenni szal van 1 verhó 4 esem ritka külföldre szánt széria egy sima 6 os verhó egy 4 es riga és egy 1 es riga naggyából ennyi
Veteran 1 Creative Commons License 2007.04.04 0 0 207

Helló.Mi a helyzet a Riga1-eseddel?Egyébként milyen motorjaid vannak?Tudnál felrakni frankó képeket a motorjaidról?

Előzmény: Ricsi176 (206)
Ricsi176 Creative Commons License 2007.04.03 0 0 206

Tök jó

nincs senki:(

Ricsi176 Creative Commons License 2007.03.31 0 0 205

Nah szal az a lényeg hogy ma inditottam be ezt Ez csak vastelepes alkatrészekből van!Akkor kezdtem összerakni amikor tatumadarral beszeltem este amikor elmentem.Mert nem volt mit csinálni kb 3 kor fejeztem be ma reggel meg beindult!!!

 

tatumadar Creative Commons License 2007.03.27 0 0 204
Él ez... :)

Mivel a tank éppen a ganétlanítási folyamat kellős közepén jár, leszereltem a hengerfejet, hogy szépen aprólékosan is megpucolhassam. Szerintem a képek önmagukárt beszélnek. Emellett vágtam még 2 kis tömítést a dekompresszorhoz, mert csak egy vörösréz-gyűrű volt eddig a fej és a dekompresszor közt, ami szerintem nem biztosított valami fenomenális tömítettséget (a hengerfejen lévő dzsuva nagy része sztem nem a dekompresszor működésekor került rá, hanem a tömítettlenség miatt). Ennyi szóismétlést is rég követtem el :D Na, képek:
A megtisztított hengerfej 1.
A megtisztított hengerfej 2.
A dekompresszor és a Riga gyertya
Összeszerelve
Ricsi176 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 203

ÁÁ halott a topikk!!Neeee

Jejeje húz a gép mint álat nyehehe

a 3gyűrűs jawa dugó legyen veletek!!!

p21-feri-tb Creative Commons License 2007.03.23 0 0 202
Hát ez a GINDEX-))) A 12-es re gondoltam.
Előzmény: p21-feri-tb (201)
p21-feri-tb Creative Commons License 2007.03.23 0 0 201

Csao szakik. Leltem pár képet. Ime

Ilyen volt az első mocim(vagyis apámnak)amit mindig sikerüllt lenyulnom.-)))
Ricsi176 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 200

Töhhh a Én  a Verhómba CCCP es gyertyát rakok nincs más semmi sem rajta De eddig ezek nekem nem romlottak el amit most használok az még a babettámban is volt és semmi baja még égetni sem kellett:DJa és állitólag ebben ilyen gyertya volt mert ukrajnában szerelték össze lvov ban másnéven Lemberg ésss voltam már ott sőt a gyárat is láttam jejeje csak kb 4 éve akkor meg nem volt még motorom na ha megint megyek várhatólag 2 hónap mulva akkor csinálok a gyárról képeket!!!

Ja és Riga gyártmányú gyertyát hol lehet venni mert a R1 esembe azt akarok rakni

a bowdenjavitókészlet legyen veletek!!!!

Ja és a Verhóm most h picit bika gép lett ha a szokásos helyen ülök emelkedik icipicit az eleje.:Szal lánckerékcsere:D

tatumadar Creative Commons License 2007.03.22 0 0 199
Kezdek hozzászokni az út széli szereléshez... Tegnap kifogyott a benzin, mondom sebaj, áttesszük tartalékra. Egy kis precíziós Jawa csap van most rajta, apró furatokkal, stb. A finommechanika azonban most rendesen kibabrált velem! Vártam, hogy folyjon a benzin, várok, várok, semmi. Megúsztatom, semmi. Végül leszedtem a tankot, le a benzincsapot is, és szomorúan nyugtáztam, hogy a tank rozsdásodása miatt eltömődött a tartalék állás. Ennek hatására ma elsétáltam a festékboltba, és beszereztem a legolcsóbb, legkisebb kiszerelésű Neolux márkájú festéket, mely az eladók egybehangzó állítása szerint benzinálló. Előnye még, hogy nincs szükség alapozóra, csupán rozsdátlanítani és zsírtalanítani kell a felületet! Még a 7végén kiveretem sóderral a rozsdát belőle, majd kap egy kis foszforsavat, vay sósavat, még nem tudom. A foszforsav annyiban jó, hogy az passziválja a vasat, a sósavval viszont finoman kell bánni, időben ki kell öblíteni, különben csúnyán elvékonyítja az anyagot. Emellett egyéb kémiai reakciók is lezajlanak, amik nem minden esetben előnyösek számunkra :D Ha lemaródott a rozsda, jöhet a kiszárítás, benzines átmosás, majd a festés! Igen nagy reményeket fűzök a sikerhez, mert ezzel egy komoly probléma hárulna el!

Más téma. Milyen gyertyát ajánlotok R-4-esbe? Ma vettem két félét is, egy BRISK-et és egy Isolatort, mindkettő 175-ös, és utóbbi még NDK-s gyártmány, valszeg raktárkészlet lehet. Jelenleg egy csinos rózsaszín Bakony van benne, sőt, érdekességképp szereztem egy eredeti Riga gyártmányú Riga gyertyát is :) De azzal majd csak Rigás találkozóra járok. Azthiszem veszek még egy új gyertyapipát is, sajnos elégedetlen vagyok a jelenlegivel.

Majd megírom a fejleményeket!

Addigis, hallgassatok David Bowie-t és természetesen a Gyertyakulcs legyen Veletek!
Ricsi176 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 198

Jeaahh Kókányolás Förevör!!!!

Ma beleraktam a gépembe a 3 gyűrűs jawa dugót hát pörög mint a flex!

:D nyehehehe csak az a baj h még be kell járatni.

 

Ricsi176 Creative Commons License 2007.03.20 0 0 197

Khmm nem kaptál hozzá karbiillesztőt?????

me anélkül biz nem megy

vierzig Creative Commons License 2007.03.20 0 0 196

Sziasztok!

 

Próbáltam föltenni a Deltához a régi, K35 karburátort, (K60 helyett) legalább ideiglenesen legyen rajta valami.

  Csak az illesztés nem stimmel, mert kissebb a csavarköz, és 6-os helyett 5-ös csavar kell.

  Nem tud valaki nekem illesztő idomot szerezni, vagy ajánlani egy esztergályost itt Zuglóban, vagy a közelben?

embecska Creative Commons License 2007.03.19 0 0 195
Ricsi!
grat a géphez
írtam neked mélt alkatrész ügyben az itt megadott címedre
Előzmény: Ricsi176 (192)
tatumadar Creative Commons License 2007.03.19 0 0 194
Ricsi, ez eszméletlen! Gratula a géphez! Szinte hihetetlen, hogy ilyen még maradt! Becsüld meg, szeretgesd, újítgasd, meg fotózd le és rakd fel ide :D Nem térek napirendre efölött, annyira hihetetlen számomra! Ezerszer gratula még egyszer hozzá!

Gányolási Hírek következnek:

Tegnap feltettem az ,,új'' kipuffot, csak nem számoltam vele, hogy a felrakáshoz szét kell húzni a dobot és a könyököt, így a kicsit sufni, de használható tömítésem totál odalett. Jólvan, könyököt felbarkácsoltam, de nem húztam meg a csavarjait, hogy legyen egy kis játéka, a dobot is rá tudjam tolni. Ekkor jött a dolog szar része, kipróbálásként beröffentettem, mentem vele pár kört, majd mikor leszálltam róla, vettem észre, hogy dől az olaj a blokknál lévő illesztésből! Oké, mondom úgyis kimaradt a tömítés a könyök és dob közül, lekapjuk. Fogom villáskulcsot, egyik csavar lennvan, nyúlok át másikér, erre éktelen ordítás, csavarkulcs csörömpölése a betonon és szemelvények a Kis Magyar Káromkodásszótárból. Szerencsére egy egészen kicsi égéssel megúsztam. Jólvan, végre lehűlt a dolog és sikerült leszedni, megcsináltam hozzá a tömítést, minden, sőt, a rettenet 4-es kipuffból adoptáltam hozzá egy kis pecket, amit a cső végébe illesztve, egy csavarral rögzíthető a furulya, nem kell alátétezni, meg anyázni. Estére szépen össze is állt a motor, mentem vele pár próbakört (közel 20 km-t :), mikoris valami különös csörömpölést hallottam hátulról, és a szolid Riga-hangot valami tuning-robogó-hang váltotta fel. Azonnal leállítottam, nézek hátra, ott feküdt a furulya keresztbe az úton. Végül hazafele tolva a motort, a kipuff minden alkatrészét megtaláltam, az egy csavart leszámítva :D Végül azt vontam le, hogy rugós anyát kellett volna használni, majd ezt a meglátásomat ma foganatosítottam is.
Ezen kívül helyrehoztam, amennyire tudtam, a váltókart. Leoperáltam a markolatot a vascsőről, majd a csövet jól bekalapáltam az aluba, és körbe extraerős pillanatragasztóval rögzítettem. Nem tudom, mennyire tartós megoldás, most megfogta. Ami érdekes, hogy a 12-esen ez az alkatrész már egy darabból öntetett, abból az aluötvözetből. Szívem szerint kicserélném, csak azon már fordított a sebességfokozatot jelölő pöttyözés, így bukna az eredetiség legvégsőbbkig történő megóvásáról alkotott elvem. Legközelebb, ha szétjön, leszedem az egészet és a mélyére nézek, ha kell, esztergáltatok rá egy megfelelő fogantyút. Remélem, elég hosszú távú megoldás, amit ma műveltem.

A Gyertyakulcs legyen Veletek!
Előzmény: Ricsi176 (191)
Ricsi176 Creative Commons License 2007.03.19 0 0 193
Ja és bibiiiii a Riga 1 a Deltánál sokkal szebb!!!!!!!
Ricsi176 Creative Commons License 2007.03.19 0 0 192
Ricsi176 Creative Commons License 2007.03.19 0 0 191

Hali Tatumadar!!!

Na szal lenne egy kissebb szenzációm!!!

Ukrajnában voltam kiránduláson minden féle cuccot hoztam Persze hogy Riga Verhó hoz Pl 3 gyűrűós Jawa dugó:D:D há már ne meg 2 Pancsi blokk és ami a lényeg Egy Riga 1 es tipusú motorkerékpárt amiből tudtommal nincs Magyarországon (hehe már vaaaan:D:D:D)szal a képek ja és a története annyi hogy az Édesanyám dédnagyapája vette még nagyon rég és kb 45 éves lehet a csoda.

Minden megvan hozzá még a pumpa is csak a kerekek nem:(:(:(:(:( ja és zsir új fékpofák is vannak hozzá!!!!!!! Ja és az uccsón én vok munkácson egy T 34 es tetejibe:D:D                                
tatumadar Creative Commons License 2007.03.18 0 0 190
Most csak én vagyok az egész topikon?? Tessék már másnak is írni valamit! :)
tatumadar Creative Commons License 2007.03.18 0 0 189
Na, megkésve bár, de fogyva nem, sikerre vittem a Riga összeépítését. Működik a lámpa, a tükör pont jól áll, a gyújtás is OK (fotózás elmaradt, a napokban pótlom, ha megkapja a csere kipuffot is). Azonban:

Ma volt egy nagyon csúnya estem, ami nem szeretném, ha még egyszer megismétlődne. Mégpedig. Hajtok szépen 30-35-tel, mikor jön a stoptábla, váltanék üresbe, erre kicsúszott az öntvényből a cső, a gumi markolattal együtt, és szétment az egész marokváltó! Az utolsó pillanatban tudtam magát a kuplungkart lefele nyomva üresbe tenni! Közel egy órán át szereltem az útpadkán, mire újból használható lett. Ekkor meg nem volt hajlandó bevenni az egyest! Szórakozás bowdenekkel, újabb fél óra. Így ma többet szereltem út szélén, mint mentem vele!

Mi lehetett a marokváltó szétesésének oka? Kerestem valami csavart, ami rögzíthette, de csak a dekompresszor-kar rövidke csavarja van a közelben, ami kizárható, hogy ide tartozik. Valóban csak horony-a-horonyban módon lenne rögzítve? Valamint hogy tudok ezen segíteni, mivel tudom biztosítani, hogy többet ilyen ne forduljon elő? (beragasztani mégse lehet... :)

Még valami: mi a dekompresszor legideálisabb állása? Keresem azt a pózt, amiben legkevésbé nehezen hozzáférhető helyeket köp össze. Mennyire előnytelen, ha a gyertya fele dzsuvázik? Merthogy ahhoz tudok a legkönnyebben hozzáférni, és így elég lenne nagyobb időközönként pucolni a teljes hengerfejet! Amúgy így se úszom most meg, a hülye modellező-precízkedő fejemmel, most le akarom szedni az egész hengerfejet, mert elégedetlen vagyok a tisztítással! Hiába, az apró sarkok, stb. a motoron nehezen tisztíthatók, helyszűkéből kifolyólag.

A Gyertyakulcs (és az egyész Szerszámos...) legyen Veletek!
tatumadar Creative Commons License 2007.03.16 0 0 188
Ejj, aki balfax, az balfax... Sikerült egy édi kis megfolyást alkotnom, pont a kilométeróra mellé, a legláthatóbb helyre! Hiába, ki kell még ismernem ezeket a dobozos szutyokságokat (lehet egy graffitist kellett volna megkérnem? :D ). Mivel eltüntetni nem tudtam, kénytelen voltam megszabadulni az egész festéstől, így jött megint a csiszolás, foszforsavazás, lemosás, terep előkészítése, festés. Már túl vagyok szerencsére a 2. rétegen, most megfolyás nélkül, de ez elúsztatta az egész munkát, így a befejezés holnapra csúszik.

Kipróbáltam az új kromofágot, tényleg nincs jelentősége a turutymónak, feloldódik benne, ha sokat rázom. Össze se lehet hasonlítani az előző, kituggya hány éves löttyömmel, kategóriákkal jobban marja a festéket (és a kezemet)! Elképzelhetetlenül jobban mutat az egész motor, hogy a hengerfej nyers alu színű, és nem az a rettenetes kályhaezüst. Még benzinnel, vagy petróleummal meg kell pucolnom a gyertya és a dekompresszor környékét, nehogy csak az legyen turhás az egész motoron!

A gyújtásnál aszittem feltaláltam a spanyol viaszt, mert a 12-eből bontott alkatrészekkel (kis gumi gyűrű és az a menetes fekete műanyag) akartam összerakni, csak valamiért a motornak nem tetszett az ötlet. A kis gumi bizbasz nem volt hajlandó beljebb csúszni a lyukban, így a fekete menetes műanyagot sem tudtam teljesen betekerni. A 4-es azonos alkatrésze beletörött a menetbe anno, így rövidebbre lett vágva, aminek köszönhetően pont be tudom majd csavarni tövig. Ráadásul szétment a gyertyapipa (már összegányoltam azóta) és túl hosszú a kábel is (azt meg megrövidítettem), ezek ellenére mentem a per pillanat igen fura kinézetű motorral egy kört a háztömb körül. Vicces látvány a semmiben pörgő km-spirál (azt a 150 métert pedig ráteketem a kiszerelt km-órára, semmilyen adat nem veszhet kárba :D ).

Ennyit mára, holnap fotózok is!

És ne feledjétek, a jó Rigán mindig van mit szerelni!
tatumadar Creative Commons License 2007.03.16 0 0 187
Ebben a pillanatban fejeztem be az első réteget a lámpabúrán. A festékes flakon 10 (!) percet ír száradásnak, én ráhagyok egy-két órát, biztos, ami biztos. Az előző festék meglepően könnyen lejött, az új meglepően jó fed (kip-kop-kopp). Nemsokára ledobatom a hengerfejről az ezüst festéket és felszerelem a gyújtást is. Érdekes, az új kromofág tetején valami rém gusztustalan trutymó úszik, a boltos aszonta annak nincs jelentősége. Remélem így is van... A régi kromofág még csak nem is hasonlít erre, az sötétbarna volt, ez meg valami halovány sárga. No de mindegy is, a lényeg, hogy lemarja nekem a festéket az aluról. Még jelentkezek a fejleményekkel!

Addig is, a Gyertyakulcs legyen Veletek!
tatumadar Creative Commons License 2007.03.16 0 0 186
Fejlemények:

A tegnapi nap lemarattam rozsdaoldóval az oxidréteget a visszapillantó száráról, egyben passziváltam a hegesztés helyén előbukkanó, eloxidálódott vasat. Ezzel együtt fogkrémmel felpolíroztam a tükör hátlapját, valamint szerváltam rá egy normális rögzítő-bizbaszt, így egy újabb részlet lett elfogadható a motoron. Előtúrtam még nagyapám pincéjéből az eredeti szerszámos táskát, amit ma ki is mostam (meg kell említenem, nem nagy sikerrel - az évek folyamán beleivódott olaj egy része még így is benne maradt, de ennyi kell is a patinához), valamint szedtem egy eredeti tömlőjavító készletet is, pontosabban annak dobozát, melynek aljában ott lapult a 6 nyelven íródott használati utasítás !! Emellett holnap (vagyis már ma) ledrótkorongozom a lámpatestet és lefújom ezüsttel, mert ez a darab a járgány általános állapotához képest is odavan. Vettem még új gyújtáskábelt (miért csak pirosat lehet kapni???!!), valamint helyrehoztam az eredeti barna bakelit gyertyapipát (anyaga egyezik a gyújtótrafóéval), a 12-esről szedtem rögzítő-alkalmatosságokat (a szoros gumigyűrű és a menetes fekete valami), így az is üzembiztosabb lesz. Ha időm engedi, nekiesek Kromofággal a hengerfejnek, amin valami hihetetlen gusztustalan, szemcsés, elöregedett, félig lepattogzott ezüst festés van, a natúr alumínium helyett. Időközben megbékéltem a tudattal, hogy 4-es helyett 12-es hengerem és hengerfejem van, sőt, szerintem szebb ezekkel a motor, mint az eredetivel. No, szép kis eszmefuttatás lett ez is :) Majd még írok, addigis a Gyertyakulcs legyen minden Rigással!
tatumadar Creative Commons License 2007.03.16 0 0 185
Jajj bocsi, most látom már korábban is kérted! Bocs, hogy tökbambán átsiklottam fölötte!

revol_56@hotmail.com

Minden Rigás vegyen fel!
Előzmény: Ricsi176 (184)
Ricsi176 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 184
Léci add meg tatumadar a MSN cimed
tatumadar Creative Commons License 2007.03.12 0 0 183
Üdv mindenkinek!

Alighanem internettelenségben szenvedtem az elmúlt hetekben, de a nehézségeket helyes munka- és időbeosztással át tudtam hidalni. Mert apa tudja, hogy helyes munka- és időbeosztással minden nehézséget át lehet hidalni. :D

A Riga kész, megy, mint a golyó, azóta egyre csinosítgatom! Visszakapta eredeti világításkapcsolóját, kapot új tömítéseket a porlasztó és a tanksapka, a benzincsapról, ami sajna nem eredeti, ledobattam a rettenetesen ótvar fehér festéket (azóta beszerzés alatt áll egy eredeti Riga csap, de ha retyó, a mostanit hagyom fenn), és még egyszer lemostam az egészet. Sajnos az amúgy aranykezű szerelő hihetetlen gányolást végzett a kipuffon, egy az egyben bevágta a kályhába, ezt újra kell majd krómoztatni, mert az alkatrészbánya-R-12-esünkről adoptált sincs éppen a toppon. Üzemileg nem okoz gondot, csak esztétikailag hathat zavaróan, hogy R-12 henger és hengerfeje van a gépnek, ezt mondjuk még lenyelem. Majd a hengerfejről le kell dobatni a rettenetes kályhaezüst-festést, hogy valamivel kulturáltabb kinézetet öltsön.

A felfúrás miatt ismét bejáratós, persze szorgalmasan dörgölöm vele a kilométereket. Kicsit még füstöl az 1:16-os keverék miatt, de ez idővel alábbhagy. Közben elkezdtem összeszedni a lakás különböző pontjairól az eredeti szerszámokat, már csak egy minta kell, ami alapján egy szerszámostáskát lehet varratni. Emellett van 2 gumijavítós dobozom, persze tartalom nélkül, de a látszatnak jó lesz. Összeszedtem még egy ősöreg szovjet motorpumpát, csak újra kell bőrözni, új gumicső, vagy mi, és mehet be az ülés alá!

Majd fotózok, mostnában úgyis rámjött a fényképezhetnék, a Rigán kiélem majd percerz vágyaimat :DD

Addigis:

Előre Rigások!
vierzig Creative Commons License 2007.03.06 0 0 182
Lehet, hogy igazad van, akkor csak kijavítom a hibákat!
Előzmény: ErvinP20 (181)
ErvinP20 Creative Commons License 2007.03.06 0 0 181
Ha adhatok egy tanácsot.: Halálos vétek újrafényezni! Inkább az eredeti fényezést kéne konzerválni,felújító pasztával kezelni.Hacsak nincs hozzá eredeti matricád a tankra,vagy meg tudod csinálni az eredeti feliratot,csíkozást.Egy újrafényezés a gyári feliratok hiányával mindig értékcsökkentő tényező.
Előzmény: vierzig (180)
vierzig Creative Commons License 2007.03.05 0 0 180

Delta Riga 1989Delta Motorblokk

 

Sziasztok!

 

Íme a motoron, vagy 3 évig hozzá se nyúltam.

  Most betőltöttem egy kis benzint a hengerbe, és első rugásra beindult.

Csak az a fránya karburátor.....

  No, nem baj a k35 remélem már útban van!

 

Hát rá férne egy kis tisztítás! De majd újrafényezem, ha megy.

 

Üdv.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!