lapvetően egy dologra érdemes figyelned a motorolaj kiválasztásánál, az pedig a VW (500 00 vagy 502 00) jóváhagyás megléte (ami az Opel olajnak vélhetően nincsen meg). Ha a moci nem fogyasztja az olajat akkor (főleg ha sokat jársz városabn és télen kint alszik az autó) érdemes megfontolni az 5W-40-es olaj használatát.
szvsz az idő előtti olajcsere nyugodtan átugorható - még egy autónál sem hallottam arról hogy ez a legkisebb gondot is okozta volna....
A legtöbb autógyártó ma már valóban mintegy jelentéktelen apróságként említi a bejáratást pedig szvsz a motorok meghálálják, ha az első 3-4 ezer km alatt finoman bánunk velük, vagyis nem forgatjuk (dízelben számolva) 3000 fölé (én magam max 2500-ig forgattam a motort az első 3000 km-en). Az előző dízelemnek (Mondeo TDCi) 180 ezer km alatt nem volt mérhető olajfogyasztása, a mostaniba (Golf 2.0 PD TDI) pedig az eddigi 60 ezer km alatt is csak 2 litert kellet utántölteni (szvsz 0W-30-as olajjal elfogadható). Természetesen ugyanez (mármint a mérsékletes terhelés és pörgetés) mindig érvényes a hideg motorra is...
"...találtam 10w40et teljesen szintetikusból.Shell helix plus..."
hát...vannak kétségeim az olaj teljesen szintetikus voltát illetően....
"....van különbség a teljesen szintetikus és a szintetikus technológiával készült motorolaj között?..."
van bizony: a "szintetikus technológia" kifejezés az esetek (legalább) 99%-ában félszintetikus (vagyis ásványi olajból hidrokrakk technológiával gyártott) motorolajat takar....
Sziasztok!
Adott egy 94-es 1.4 vw vento 130ezer km-rel. Tavaly nyáron vetem sem gond nem volt vele lecseéltem az olajat 10w40-re(gyári Opel olaj) és azóta megnöt a hangja a motornak azon belül füöleg a hidrotökék csattognak de nagyon.Le cserélem ezt a gagyi vackot. Castrol txt 5w40-re gondoltam.Megfelel a motornak ez az olaj?Használhatok 10w40 hejet 5w40-est? Nem lesz tül vékony? Most nekem csak a motor hangjával van gondom nem eszi az olajat nem fogyaszt sokat megy is rendesen pedig csak 1.4-es.Nem tudom milyen olajat használhatott az előző tulaj mert hangja az nem volt a gépnek.
Segítségeteket előre is köszönöm
Sziasztok! Egy kérdésem lenne olajcserével kapcsolatba. FIAT PUNTO 1.3 Mjet 2000km van az autóban. A márkakereskedésben azt mondták hogy az első olajcserét a 20000 szerviznél kell csak megejteni. Ismerőseim szerint viszont jobb lenne 3000km után lecserélni. Az autót hosszu távra tervezem. A motor bejáratásakor mire kell figyelni, és ez hány km-ig tart. Olajat a javasolt SELÉNIÁT rakjam bele vagy van jobb is. Válaszotokat előre is köszönöm!!
Nekem 50ekm van az autóban, és első perctől 5W-40-es van benne, most éppen Elf. Max 1mp, de inkább rövidebb idő alatt elalszik az olajnyomás lámpám. Szvsz nem az olajjal van a gond, hanem a szűrővel. Az enyém egyébként 1.3-as MPI 40kW.
A Skoda Felíkiám kapott a héten finom, Castrol olajat (Magnatec 10W-40). Furcsán viselkedett az autó, ezért felhívtam a barátomat (autószerelő), hogy hideg motornál túlságosan sokáig világít az olajnyomás-jelző lámpa (3-4 mp.) Ilyenkor 'érdekes, 'száraz' a hangja, aztán elcsitul! ;-) Válasz: túl' híg az olaj. Előtte ilyen nem volt, igaz, GTX3-as (15W-40) volt benne! Mindenki/mindenhol másképp' vélekedik a 'jófajta' olajokról! A Mobil 10W-40 komolyabb anyag? Érdemes próbálkozni az efféle 'részszintetikus cuccokkal'? Vannak összefüggések v. csak a szűrőm 'gagyi'? Előre is köszönöm szépen a hozzászólásokat!
Aki nem tudja miből épül fel azok szokták mondani, hogy nem tudja tisztán tartani a motort hosszú ideig. Ez nem igaz, hiszen az észterek magukban is rendelkeznek tisztító tulajdonságokkal, még a 300V-hez jelentős mennyiségű calciumot adalékolnak, ami tovább fokozza ezt a hatást. Ami probléma az inkább a higroszkópikusság (remélem jól írom, igaz Béla?:), azaz magába szívja a párát és elvizesedik. Ezt folyamatosan próbálják kiküszöbölni, de az észter sosem lesz olyan, mint a PAO és sosem lehet majd 50.000 km-t elautózni vagy éveket. Versenymotoroknál ez nem szempont, ott minden versenyen friss olaj kerül a motorba. Tehát cserélni kell többször, viszont a Motul 300V-vel a motor tisztább marad mint bármi mással és a kopás is minden bizonnyal lényegesen kisebb fokozottabb igénybevétel esetén, de ez már egy másik történet..
300V teljesen alkalmas utcán is használatos autóba, pontosan ahogy mondod 5000km vagy fél évente érdemes cserélni. Az más kérdés ha csak tötymörög vele az ember akkor miért is használna verseny olajat? Aki néha pályaedzésekre is elvezeti a gépjárművet és utcán is használja azoknak ideális választás lehet. Főleg nagyobb értékű autóknál ahol többe kerül a motor, mint néhány olajcsere:)
A teljesen szintetikusra csak és kizárólag ez van írva: full synthetic.
10W-40ből hirtelen csak a Motul 300V Competition 10W-40et tudom, ami teljesen szintetikus. Észter tartalmú olaj, max 5000km-es csereperiódussal. Sztem Te azt nem fogod megfizetni, és nem is nagyon alkalmas utcai autóba:-) Sztem a Suzukid nagyon fog örülni egy márkás sima 10W-40esnek is. Nem lesz jobb, nem fog többet nyújtani egy méregdrága olajtól véleményem szerint.
én full szintetikusat szeretnék!akkor a full szintetikus és szintetikus technologiával előállitott olaj a Te általd állított különbséget jelölné?de a részszintetikusra meg rá van irva hogy részszintetikus vagy "semi synthetic".akkor most hogy ven ez?
A rész-szintetikus olajra is ez van írva. Mivel a rész szinti olaj is szintetikus. Ezt nem bírják felfogni, pedig semmi bonyolult nincs benne. Meghalják, hogy szintetikus, akkor az már full szinti egyből. Van teljesen szintetikus és rész szintetikus. Tehát mondhatjuk, hogy mindkettő szintetikus, azaz konyhanyelvre fordítva, nem ásványi. A kérdés az, hogy te most mit akarsz? Full szintetikust vagy rész szintetikust ?(ismét konyhanyelven: "fél szinti")
Shell Helix Plus motorolaj - 10W40
Homasita Kft.
szintetikus motorolaj API SL/CF, ACEA A3/B/, VW 500.00, 502.00&505.00, MB 229.1, BMW Special Oils LIST, Meets PSA E and D requirements, Jaso SG, Rover registered. Méret: 1 literes
Cikkszám: 97015114
Az Ön ára: 2 040 Ft Méret: 4 literes
Cikkszám: 97015227
Az Ön ára: 7 680 Ft
Ha egy doboz le van zárva Castrol matricával akkor biztos nem hamisítvány, nem? A matrica minősége elég komolynak tűnik, hullámosan perforált, Check Seal First meg sok más felirattal.