Tanácsot szeretnék kérni.Most értem haza egy rövid féltengelyig érőlatyakosútrol,meg tankoltam és azóta folyamatosan ég motor kontroll lámpa .Egy éve lettek cserélve.Köszi.
>>A 2005-ösből már újkorában kivettem a pollenszűrőt, sosem volt benne
Jó, de tudjuk Te mindig mást csinálsz mint amit a gyár előír: Xaró ukrán fos olajakkal pancsolsz, nem cserélsz sem hűtő, sem fékfolyadékot 10 év után sem, levegőszűrőket kifújva teszed vissza meg ki tudja mit kendácsolsz még amiket ide nem írsz le.
A mi Swiftünkkel is ugyanez volt a baj. A vezető oldali befúvókból hűvös levegő jött, az anyós részen pedig kellemes meleg.
A fűtőradiátor volt eltömődve belül. Szét kellett szedni teljesen a műszerfalat, és a radiátor cseréje után tökéletesen egyformán forró levegőt fúj mindenhol.
Profin összerakták, semmi nem tört le, nem zörög. Körülbelül 3 órás meló volt.
Az viszont tény, hogy a Swift nem szellőzik át a menetszéltől. Vagy konsrtukciós hiba vagy útjában áll valami a levegőnek. Szeintem mindkettő közrejátszik. Az ezres kis Swiftnél ventillátor rásegítés nélkül is elég jól mozog a levegő a kaszniban.
A 2005-től Swiftnél nagyon szar a légmozgás ventillátor nélkül. Nálam pl a 10 év alatt folyamatosan ment a venti, sosem volt kikapcsolva, egyes fokozaton de ment.
A 2015-ösön valamivel jobb a helyzet, itt jobban áramlik venti nélkül. Ettől függetlenül itt is megy egyes fokozatban. A 2005-ösből már újkorában kivettem a pollenszűrőt, sosem volt benne. Ha motorral mentem akkor sem estem kétségbe a pollenek miatt. Meg alapból is a légköri levegőt szívja az ember autón kívül is, az a pár óra az autóban szűrt levegővel nem fogja meghosszabbítani az életet.
Mert nyáron nem nagy a légellenállása....ekkora faszságot idén még nem hallottam..Ezek az autók úgy vannak tervezve,hogy a fütésrendszerük szerves részét képzi a pollenszűrő.Ez nem zsiguli skoda ahol a tervezéskor még azt se tudták ,mi az a pollen..
A pollen szűrő nem csak az egészséged, hanem a radiátort is védi a szennyeződéstől. Előbb utóbb annyi lerakodás lesz rajta, hogy nem fog elég meleget adni. Mai radiátorok nagyon sűrűn bordázottak, nem olyan ritka mint régen amiket gyártottak. Már szettem szét egy két fűtést a pollen szűrők elterjedése előtt. Azok is meg voltak rakodva, kipucoltuk, és más világ volt odabent.
Valószínű, hogy hibátlan a rendszered csak a ventillátor befújta levegő nem egyenletesen megy át a fűtőtesten. Lehet örvénylése és a fűtőtest egyék felén erősebben a másik felében gyengébben megy át a levegő.
A 2015-ös Swiftnél vadiúj kora óta úgy jön ki a meleg levegő, hogy átlóban különbözik a hőmérséklete. Érdekes mert a fűtése tökéletes csak ha mérném a légcsatornák fúvásának hőmérsékletét akkor valószínű lenne közte különbség.
Ha teljesen felmelegszik a rendszer és a légcsövek is egyforma melegek lesznek akkor a kifújt levegő hőmérséklete is közel azonos lesz minden nyílásnál.
De hidegindítás után nem fog egyenletes hőmérséklet jönni minden rácson keresztül. Ahhoz, hogy egy mínusz fokos műszerfalban lévő csövek elérjék a 40-50 fokot elég hosszú idő kell. 20 km sem elég hozzá.
Figyeld meg majd nyáron, hogyha ráadod a fűtést. Mindenhol egyenletes forró levegő fog fújni.
Sajnos ezzel én is küzdök, a sarok előttem hajlamos párásodni. Szerintem a műszerfalat ki kell kapni hozzá, én ameddig nem romlik a helyzet hozzá nem nyúlok. Soha nem lesz olyan mint volt, öreg bolha sérül szétszedésnél majd zörög utána. Talán ha cserélsz pollen szűrőt jobban fúj és letolja. Nem drága és könnyen cserélhető.
Tavaly Decemberben vásároltam egy 2005-ös swift 1.3 GS-t. Lenne majd pár kérdésem hozzátok amit esetleg nem találok a keresővel. :)
Eddig csak olvastam a topicot és már rengeteg hasznos dolgot találtam,de lenne egy problémám az autóval amiben a segítségeteket kérném hátha járt már más is így.
A probléma a fűtésemmel van. Legalábbis valami nem stimmel mert a vezető oldalon a szélvédő, lábtér és oldalsó befúvóin langyosabb levegő jön mint az anyós oldalon. A középsőt ami a rádió felett van sűrűn nem használom,de megnéztem ott rendben van. Legalábbis érzésre azonos hőmársékletű a befújt levegő.
Termosztátom jó, fűtőradiátor szintén. Hideg-meleg kapcsoló vált nem akad vagy ilyesmi. Így gondolom a fűtésboxal lehet gond vagy esetleg a baloldali ágon nem illeszkedhet valami.
A műszerfal alól bontás nélkül ezekhez hozzá lehet egyébként férni? Vagy van esetleg valakinek tipp merre keressem a hibát.
Nekem is folyamatosan visít a fékem, de nincs elkopva. Valószínűleg neked is felüvegesedett mint nekem. Ettől függetlenül ahogy én észleltem nincs fékerő vesztés csak hallod amikor fékezel :)
Sziasztok!Ma Mutteromnak sikerült koccannia!Azt mondják tényleg koccant,ismerősök akik látták a balesetet.(De a hűtő kilyukadt sajna) Zebra előtt a biciklin üllő emberke természetesen leszállt, úgy hogy a félkerék már kint volt zebrán a rendőr meg szeretettel büntet annál a zebránál és Mutter előtt satuféket nyomott az illet !Csak azt nem tudom hány ráfutásos baleset meg gázolás kell még,hogy ahoz a zebrához vmit kitaláljanak,főleg hogy mind a két oldalt villanyoszlop takar. Na mind1... megtörtént... ennyi.Kérdés: Melyik hűtőt ajánljátok?Ez a Nissens elfogadható minőség vagy érdemes 50ért gyárit venni?Illetve vkinek nincsen gyári első lököse eladóban?Előre is köszi!
A katalizátorod hatásfoka alacsony, ezért világít a lámpa. Szondából kettő van de ezek cseréje sem fogja megoldani a problémát. A katalizátor elég drága ha kompletten veszel. Alternatíva egy külön katalizátorbetét, ezek már 30 ezertől vannak, de pontos lakatosmunkát igényel a behegesztésük.
Világító lámpával is el lehet közlekedni, Én pl közel 100 ezer km-t hajtottam bele miután kivillant a lámpa. Párszor reseteltem de egyre gyakrabban villant fel ezért hagytam a francba az egészet. Ismerősömnek cseréltünk csak betétet a drágábbik fajtából, nála jól működött.
Az enyémnek sem volt semmi baja, a motor működött rendesen a világító lámpa ellenére is. Ha van rá keret csináltasd meg, ha nincs akkor használd tovább. A felújított katalizátor most jó áron van. LINK
Sziasztok! 2005 ös 1.3 as swiftnél világít a motor hiba lámpa. Hibakód amit tudtam törölni p0420. Katalizátor vagy lambda szonda. A motor rendesen jár semmi különöset nem érezni. Találkozott már más is ilyennel? Ha jól tudom 2 db szonda van.
Nagyon köszönöm a megnyugtató választ! Természetesen az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az elmúlt napokban a mínusz tizenöt fokban csinálta első induláskor, később már nem. Ahogy írtad már az elején kipróbáltam egy nagy üres parkolóban és egyik irányba sem csinálta úgy hogy teljesen aláfordított kormánnyal és már szinte borult az autó de meg sem nyikkant.
Be tudná valaki jelölni a képen, hogy pontosan hol vannak a műanyagot rögzítő fülek? Tudtommal csak meg kell húzni előre és le kellene jönnie, de ha jobban tépem kárt tehetek másban is, ezért nem akarom erőltetni.
Általában a kitekert kormánnyal való haladáskor hallható ropogás féltengelykopásra utal. A görgők nyomvályút koptatnak a féltengely csuklójának csapágyívébe. Mivel legtöbbet egyenes irányban terhelődik ezért rövidebb szakaszon mélyebb a kopás,
Viszont ha kitekered a kormány és úgy haladsz akkor a görgők ropogással gördülnek át kopottabb részen.
Könnyen meg tudod állapítani magad is a hibát. Keress egy nagyobb sima placcot ahol kitekert kormánnyal finom gázzal körbejársz. Ha folyamatos ropogást hallassz akkor jó eséllyel kopottabb a féltengely csuklód.
Bár ez Swiftnél elég sok km után kellene, hogy jelentkezzen. Ettől még nem jön a világvége mert sokan észre sem veszik a hibát és éveken kersztül így járnak.
Ha kopott a csukló akkor az mindig szól, nem csak első induláskor. Először ezt kéne tisztázni....csak első induláskor szól-e vagy mindig?