Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

György Oláh Creative Commons License 2017.02.03 0 0 76577
Tanácsot szeretnék kérni.Most értem haza egy rövid féltengelyig érőlatyakosútrol,meg tankoltam és azóta folyamatosan ég motor kontroll lámpa .Egy éve lettek cserélve.Köszi.
kgaboroo Creative Commons License 2017.02.03 0 1 76576

Én úgy gondolom, hogy a saját autómmal azt csinálok amit akarok. Ebbe főleg neked nincs beleszólásod.

És mindezekután mégis hibátlanul működnek az autóim. Vajon miért?

Előzmény: Xlive2 (76575)
Xlive2 Creative Commons License 2017.02.03 -1 0 76575

>>A 2005-ösből már újkorában kivettem a pollenszűrőt, sosem volt benne

 

Jó, de tudjuk Te mindig mást csinálsz mint amit a gyár előír: Xaró ukrán fos olajakkal pancsolsz, nem cserélsz sem hűtő, sem fékfolyadékot 10 év után sem, levegőszűrőket kifújva teszed vissza meg ki tudja mit kendácsolsz még amiket ide nem írsz le.

Előzmény: kgaboroo (76572)
zjanto Creative Commons License 2017.02.03 0 0 76574

Szia Tamás!

 

A mi Swiftünkkel is ugyanez volt a baj. A vezető oldali befúvókból hűvös levegő jött, az anyós részen pedig kellemes meleg.

A fűtőradiátor volt eltömődve belül. Szét kellett szedni teljesen a műszerfalat, és a radiátor cseréje után tökéletesen egyformán forró levegőt fúj mindenhol.

Profin összerakták, semmi nem tört le, nem zörög. Körülbelül 3 órás meló volt.

 

Üdv,

Zoli

Előzmény: oomenx87 (76566)
jocijocó Creative Commons License 2017.02.02 0 0 76573

Anno még a FIAT UNO-ban sem volt, Nagy fokozaton a venti fújta be a falevél darabokat. Jó kis konstrukció volt az is.

Előzmény: kgaboroo (76572)
kgaboroo Creative Commons License 2017.02.02 0 0 76572

Az viszont tény, hogy a Swift nem szellőzik át a menetszéltől. Vagy konsrtukciós hiba vagy útjában áll valami a levegőnek. Szeintem mindkettő közrejátszik. Az ezres kis Swiftnél ventillátor rásegítés nélkül is elég jól mozog a levegő a kaszniban.

A 2005-től Swiftnél nagyon szar a légmozgás ventillátor nélkül. Nálam pl a 10 év alatt folyamatosan ment a venti, sosem volt kikapcsolva, egyes fokozaton de ment.

 

A 2015-ösön valamivel jobb a helyzet, itt jobban áramlik venti nélkül. Ettől függetlenül itt is megy egyes fokozatban. A 2005-ösből már újkorában kivettem a pollenszűrőt, sosem volt benne. Ha motorral mentem akkor sem estem kétségbe a pollenek miatt. Meg alapból is a légköri levegőt szívja az ember autón kívül is, az a pár óra az autóban szűrt levegővel nem fogja meghosszabbítani az életet.

Előzmény: -zarko- (76571)
-zarko- Creative Commons License 2017.02.02 0 0 76571

Mert nyáron nem nagy a légellenállása....ekkora faszságot idén még nem hallottam..Ezek az autók úgy vannak  tervezve,hogy a fütésrendszerük szerves részét képzi a pollenszűrő.Ez nem zsiguli skoda ahol a tervezéskor még azt se tudták ,mi az a pollen..

Előzmény: capali68 (76568)
jocijocó Creative Commons License 2017.02.02 0 0 76570

A pollen szűrő nem csak az egészséged, hanem a radiátort is védi a szennyeződéstől. Előbb utóbb annyi lerakodás lesz rajta, hogy nem fog elég meleget adni. Mai radiátorok nagyon sűrűn bordázottak, nem olyan ritka mint régen amiket gyártottak. Már szettem szét egy két fűtést a pollen szűrők elterjedése előtt. Azok is meg voltak rakodva, kipucoltuk, és más világ volt odabent.

Előzmény: capali68 (76568)
kgaboroo Creative Commons License 2017.02.02 0 0 76569

Valószínű, hogy hibátlan a rendszered csak a ventillátor befújta levegő nem egyenletesen megy át a fűtőtesten. Lehet örvénylése és a fűtőtest egyék felén erősebben a másik felében gyengébben megy át a levegő.

A 2015-ös Swiftnél vadiúj kora óta úgy jön ki a meleg levegő, hogy átlóban különbözik a hőmérséklete. Érdekes mert a fűtése tökéletes csak ha mérném a légcsatornák fúvásának hőmérsékletét akkor valószínű lenne közte különbség.

Ha teljesen felmelegszik a rendszer és a légcsövek is egyforma melegek lesznek akkor a kifújt levegő hőmérséklete is közel azonos lesz minden nyílásnál. 

De hidegindítás után  nem fog egyenletes hőmérséklet jönni minden rácson keresztül. Ahhoz, hogy egy mínusz fokos műszerfalban lévő csövek elérjék a 40-50 fokot elég hosszú idő kell. 20 km sem elég hozzá.

 

Figyeld meg majd nyáron, hogyha ráadod a fűtést. Mindenhol egyenletes forró levegő fog fújni.

Előzmény: oomenx87 (76566)
capali68 Creative Commons License 2017.02.02 0 0 76568

Én télire mindig kiveszem a pollenszűrőt, nagy a "légellenállása".

Előzmény: oomenx87 (76566)
jocijocó Creative Commons License 2017.02.02 0 0 76567

Sajnos ezzel én is küzdök, a sarok előttem hajlamos párásodni. Szerintem a műszerfalat ki kell kapni hozzá, én ameddig nem romlik a helyzet hozzá nem nyúlok. Soha nem lesz olyan mint volt, öreg bolha sérül szétszedésnél majd zörög utána. Talán ha cserélsz pollen szűrőt jobban fúj és letolja. Nem drága és könnyen cserélhető.

 

Előzmény: oomenx87 (76566)
oomenx87 Creative Commons License 2017.02.02 0 0 76566

Sziasztok!

 

Tavaly Decemberben vásároltam egy 2005-ös swift 1.3 GS-t. Lenne majd pár kérdésem hozzátok amit esetleg nem találok a keresővel. :)

 

Eddig csak olvastam a topicot és már rengeteg hasznos dolgot találtam,de lenne egy problémám az autóval amiben a segítségeteket kérném hátha járt már más is így.

 

A probléma a fűtésemmel van. Legalábbis valami nem stimmel mert a vezető oldalon a szélvédő, lábtér és oldalsó befúvóin langyosabb levegő jön mint az anyós oldalon. A középsőt ami a rádió felett van sűrűn nem használom,de megnéztem ott rendben van. Legalábbis érzésre azonos hőmársékletű a befújt levegő.

 

Termosztátom jó, fűtőradiátor szintén. Hideg-meleg kapcsoló vált nem akad vagy ilyesmi. Így gondolom a fűtésboxal lehet gond vagy esetleg a baloldali ágon nem illeszkedhet valami.

 

A műszerfal alól bontás nélkül ezekhez hozzá lehet egyébként férni? Vagy van esetleg valakinek tipp merre keressem a hibát.

 

Köszönöm előre is a segítséget.

 

üdv.: Tamás

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.26 0 1 76565

Üdv!

 

Hozd el hozzám, én bejáratom neked! :)

Előzmény: Róbert Pötös (76562)
Androidfan Creative Commons License 2017.01.25 0 0 76564

Túl kevés a kilométer, könyörög, sír a használatért. :)

Előzmény: Róbert Pötös (76562)
vektor1993 Creative Commons License 2017.01.25 0 0 76563

Helló

 

Nekem is folyamatosan visít a fékem, de nincs elkopva. Valószínűleg neked is felüvegesedett mint nekem. Ettől függetlenül ahogy én észleltem nincs fékerő vesztés csak hallod amikor fékezel :)

Róbert Pötös Creative Commons License 2017.01.25 0 0 76562

Sziasztok!

Van egy 2015 évjáratú swiftem,  amiben van 12000km.

Fékezéskor most a télen elkezdett sípolni a fék. Mintha fém érne a fémhez.

Szerintetek mitől lehet egy ilyen új autónál? Nem hinném hogy elkopott a betét.

Érdemes ezért szervízbe vinni?

Üdv!

Matthisa1.3 Creative Commons License 2017.01.23 0 0 76561

Sziasztok!Ma Mutteromnak sikerült koccannia!Azt mondják tényleg koccant,ismerősök akik látták a balesetet.(De a hűtő kilyukadt sajna) Zebra előtt a biciklin üllő emberke természetesen leszállt, úgy hogy a félkerék már kint volt zebrán a rendőr meg szeretettel büntet annál a zebránál és Mutter előtt satuféket nyomott az illet !Csak azt nem tudom hány ráfutásos baleset meg gázolás kell még,hogy ahoz a zebrához vmit kitaláljanak,főleg hogy mind a két oldalt villanyoszlop takar. Na mind1... megtörtént... ennyi.Kérdés: Melyik hűtőt ajánljátok?Ez a Nissens elfogadható minőség vagy érdemes 50ért gyárit venni?Illetve vkinek nincsen gyári első lököse eladóban?Előre is köszi!

ha5aws Creative Commons License 2017.01.22 0 0 76560

Köszönöm akkor ez a nyertes, lassan aktuális a csere.

Üdv:  Gábor

Előzmény: kgaboroo (76559)
kgaboroo Creative Commons License 2017.01.21 0 0 76559

Innét rendeltem ugyanezt én is mikor 100 ezernél cseréltem. 185 ezerrel adtam el a kocsit, addig hibátlanul működtek a gyertyák.

Előzmény: ha5aws (76558)
ha5aws Creative Commons License 2017.01.21 0 0 76558

Sziasztok!

Erről a gyertyáról van-e tapasztalat? http://www.suzuki-alkatreszek.hu/index.php?inc=product&ref=1969

Üdv:  Gábor

horvathsza Creative Commons License 2017.01.21 0 0 76557

Köszi a segítséget!

Előzmény: kgaboroo (76556)
kgaboroo Creative Commons License 2017.01.21 0 0 76556

A katalizátorod hatásfoka alacsony, ezért világít a lámpa. Szondából kettő van de ezek cseréje sem fogja megoldani a problémát. A katalizátor elég drága ha kompletten veszel. Alternatíva egy külön katalizátorbetét, ezek már 30 ezertől vannak, de pontos lakatosmunkát igényel a behegesztésük.

Világító lámpával is el lehet közlekedni, Én pl közel 100 ezer km-t hajtottam bele miután kivillant a lámpa. Párszor reseteltem de egyre gyakrabban villant fel ezért hagytam a francba az egészet. Ismerősömnek cseréltünk csak betétet a drágábbik fajtából, nála jól működött.

Az enyémnek sem volt semmi baja, a motor működött rendesen a világító lámpa ellenére is. Ha van rá keret csináltasd meg, ha nincs akkor használd tovább. A felújított katalizátor most jó áron van.  LINK 

Előzmény: horvathsza (76555)
horvathsza Creative Commons License 2017.01.21 0 0 76555

Sziasztok! 2005 ös 1.3 as swiftnél világít a motor hiba lámpa. Hibakód amit tudtam törölni p0420. Katalizátor vagy lambda szonda. A motor rendesen jár semmi különöset nem érezni. Találkozott már más is ilyennel? Ha jól tudom 2 db szonda van.

Köszi

Nagyula Creative Commons License 2017.01.20 0 0 76554

Köszönöm. Kicsit melegszik az idő, nekiállok újra...

Előzmény: ha5aws (76552)
viharabiliben Creative Commons License 2017.01.19 0 0 76553

Nagyon köszönöm a megnyugtató választ! Természetesen az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az elmúlt napokban a mínusz tizenöt fokban csinálta első induláskor, később már nem. Ahogy írtad már az elején kipróbáltam egy nagy üres parkolóban és egyik irányba sem csinálta úgy hogy teljesen aláfordított kormánnyal és már szinte borult az autó de meg sem nyikkant. 

Előzmény: kgaboroo (76549)
ha5aws Creative Commons License 2017.01.17 0 0 76552

Szia!

 

Ezt találtam remélem segít.

Üdv:  Gábor

Előzmény: Nagyula (76551)
Nagyula Creative Commons License 2017.01.15 0 0 76551

Sziasztok!

 

Sziasztok!

 

Be tudná valaki jelölni a képen, hogy pontosan hol vannak a műanyagot rögzítő fülek? Tudtommal csak meg kell húzni előre és le kellene jönnie, de ha jobban tépem kárt tehetek másban is, ezért nem akarom erőltetni.

 

Köszönöm a segítséget!

 

Üdv!

 

-zarko- Creative Commons License 2017.01.15 0 1 76550

Régi swiftnél "gyerekbetegség" volt a féltengely gumiharang kiszakadása.Persze nem veszed észre,és telemegy kosszal,ami a csukló végéhez vezet.

Előzmény: kgaboroo (76549)
kgaboroo Creative Commons License 2017.01.13 0 1 76549

Általában a kitekert kormánnyal való haladáskor hallható ropogás féltengelykopásra utal. A görgők nyomvályút koptatnak a féltengely csuklójának csapágyívébe. Mivel legtöbbet egyenes irányban terhelődik ezért rövidebb szakaszon mélyebb a kopás, 

Viszont ha kitekered a kormány és úgy haladsz akkor a görgők ropogással gördülnek át kopottabb részen.

 

Könnyen meg tudod állapítani magad is a hibát. Keress egy nagyobb sima placcot ahol kitekert kormánnyal finom gázzal körbejársz. Ha folyamatos ropogást hallassz akkor jó eséllyel kopottabb a féltengely csuklód.

 

Bár ez Swiftnél elég sok km után kellene, hogy jelentkezzen. Ettől még nem jön a világvége mert sokan észre sem veszik a hibát és éveken kersztül így járnak.

 

Ha kopott a csukló akkor az mindig szól, nem csak első induláskor. Először ezt kéne tisztázni....csak első induláskor szól-e vagy mindig?

Előzmény: viharabiliben (76547)
-zarko- Creative Commons License 2017.01.13 0 1 76548

Boritsd rájuk az asztalt,de úgy hogy a szervizvezető kapjon a nyakára ...egy asztallapot.

 

FÉLTENGELY. ENNYI

 

És soha többet oda ne vidd a kocsit.ennyire egyértelműt ritkán kérdeznek itt be.....

 

Szeretnénk ha eme mekkmesterszerviz nevét leírnád mások okulására..

Előzmény: viharabiliben (76547)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!