Elkövettem egy Veszprém-Balatonfüred-Badacsony és vissza utat, szokás szerint tojással a talpam alatt, hogy lássam mennyit lehet spórolni. Sajnos megint csak az 1,6-os benzines volt nálam :) Klímával 5.8 literre jött ki. Korrekt.
Megjártam Bibione-t! 1850km össz. adatok: oda úton 4 személy+full csomitartó éjszaka klíma nélkül végig pálya 140-150-el 5,4!!! :)))))))) Hazafele klímával ugyan úgy 5,7 mindkettő fedélzeti szgép szerint, itthon visszatankolva kiszámolva 5,6 lett az egész túra! Szerintem ez is tök jó! Teljesen meg voltam vele elégedve annak ellenére hogy valaki már írta hogy kanyarokban nem igazán érezte stabilnak! Az Alpokon keresztűl alig akarta észrevenni a 3-4 km-es emelkedőket! Nálam egészen jól viselkedett! Persze nállam is megjelent a kormány műanyagjai recsegése ill. rossz úton a műszerfal alatt (a rádió mögött) is zizeg-cicereg-zörög valami! NEm vészes de zavaró! Egyszóval jól vizsgázott pályán is!
Azóta sokat javúlt turbók élettartama is, főleg diesel esetén ami kissebb hőterhelést okoz de örök életet valóban kár várni a turbóktól. Olyan 150-300K közé raknám egy mostani turbo élettartamát.
A kisebb feltöltős motor alacsonyabb fogyasztás és károsanyag mellett tud hasonló teljesítményt és nagyobb, alacsonyan ébredő forgatónyomatékot. Érdekes, hogy a szerviz-intervallum meg nő. A turbó miatt vannak fenntartásaim, eddig a nagy szívómotorban hittem, de a matek, meg talán majd az idő igazolja a váltás létjogosultságát.
Persze igazad van, de véleményem szerint azért ne fetisizáljuk a turbót! Akár "túlhúzott" egy turbó, akár nem gyárilag is van egy jósolt élettartama! Persze ha kíméli az ember akkor tovább bírja ez a futásteljesítmény növelhető. De ne higgyük azt, hogy ha gyári szűz állapotában hagyjuk meg jó turbónkat majd örök életű lesz. Annó a '90-es évek elején szüleimnek volt egy SAAB 900 turbó gépe, ami 2000 ccm benzines 4 hengeres motorral és fix geometriás turbóval szerelve 140 pacit tudott.Az autó olyan volt mint egy tank, biztos láttatok már ilyet régebben olyan vastag gumírozott lökhárítók voltak rajta mint egy dodzsemen! Szóval a jó svédek nem sajnálták a gépből az acélt, mert ha jól emlékszem majd 1,5 tonna volt és ehhez képest elég fürgén mozgatta magát igaz be is nyalta a 10 lityit! No erre gépre mondta akkor egy szerelő mikor rákérdeztem, hogy olyan 150 ezer km-nyi a turbó élettartama utána fell kell újítani!
Tény azonban, hogy a legegyszerűbb és egyben leghatékonyabb teljesítménynövelési eszköz a turbónyomás növelése. Ezt csinálta a szomszédom fia egy Volvóval (nem tom milyen típus) ami alapban volt 175 Le majd valamilyen turbó spéci műhelyben 0,4 barral növelték a turbónyomást erre 225 Le-s lett a verda. Eddig bírja a gyűrődést az örök szkeptikusok persze erre mondhatnák, hogy meddig.
Most ez a "downsizing" a divat, mert (a kisebb motor miatti) kisebb súlyt könnyebben, kevesebbet kormolva és fogyasztva tud vinni (az EURO5 már a kapuban van)), a túlhúzott turbót meg majd cseréled szépen 3-4 év múlva.
Ha jól tudom a kategóriában eddig is volt erősebb dízel a Rionál, a VW is beleeröltette az 1,9-es TDi-t a Poloba. Máshol közel 2 literes motor kell, hogy átlépjék a KIA 1,5-ös blokkjának teljesítményét. :) Még a Renault - Nissan kihegyezett egyötöse produlál hasonlót, de 4 milla felett. Ott ez a legmagasabb teljesítményszint a 3 közül. De a legolcsóbb Clio dízel 68 Le "szánalom" is 3 milla felett van :D Ha a kategória alatt az 1,4-1,5 dízeleket értjük, akkor továbbra is a legerősebb a Rio. Persze megjelentek itt is az 1,6 dízelek, de az 1,9-es "csúcsgépeket" már az áruknál fogva (öt millió közelében) sem nevezném népautónak.
Ma reggel Keresztúri úton negyed 9 körül fekete CRDi Ceed KOL-365 óbudai kereskedésből nem ismerős? :) Mögötte haladtam, szépek a lámpái, jó messziről láthatóak.
Már egy ideje folyik itt a vita a navigációval kapcsolatban. Itt is ott is igazak az érvek, de szerintem ez megint egy olyan akció, amely alapjában véve egy jó marketingfogás is lehetne - minden új KIA vásárlónak ajándék navigáció - de a végrehajtás "tipikusnak" mondható KIA Motors Hungary, vagy magyar hozzáállás!
Persze hogy az a legegyszerűbb ÉS PERSZE A LEGOLCSÓBB hogy megfinanszíroztatom a márkakereskedésekkel a navit, aztán majd utólag az átadott autó darabszám után finanszírozom meg.
Így még véletlenül sem fordulhat elő hogy akár 1 Ft-om is "feleslegesen" áll benne a történetben és ehhez még ideológiát is találok amikor azt mondom hogy a viszonteladói-márkakereskedői hálózat érdeke (is!) hogy minél több kocsit eladjon.
Na és persze ez vica verza működik, mert a kereskedők (fösvényebbje) inkább megpróbálja elkummantani az "ajándék" navit, nehogy már neki kelljen előfinanszíroznia egy mondjuk 4 millás autónál ezt a nagykeráron max 40-50 ezer Ft-os kütyüt!
"Itt a fórumon is volt arról szó, hogy "elfelejtik" a navit. Sok kereskedés meg sem említi,hogy jár, ha rákérdeznek akkor elismeri, hogy jár. Ez is az importőr hibája? Vagy csak lusták és tehetetlenek vagy le akarják nyúlni"
Hát épp erről beszélek, ezért mondom, hogy bizonyos mértékig az importőr felelőssége is, hogy amit ő ajándéknak szán, az jusson el a vevőkhöz a
Kösz a kioktatást, de már megbocsáss hülye azért nem vagyok, a reklám hazudott!!!
Szó szerint így hangzott el a TV reklámban, hogy ÚJ MULTIJET DIESELMOTOR! Tudtommal a Fiatnál hívják multijet-nek a dieselt! A reklám volt szar nem én vagyok a hülye, nagyon összekeverték a dolgokat, mert ahogy írtam én is meglepődtem mikor meghallottam hogy DIESEL! Utána néztem a motor pontosan: 1.4 Turbo T-jet 16v (benzin) 120 LE
A másik, hogy a szintén új BMW 118d tesztjét a Hír TV Garázs című műsorában láttam OTT 1800 ccm-nek írták!Most is vettem a fáradtságot utána néztem IGAZAD VAN!
Forrás:http://totalcar.hu/tesztek/bmw118ed!2
"Ez a 118d egyébként a buta verzió: ugyanúgy kétliteres, mint a 120d, csak ebben nem piezós, ha nem elektromágneses szelepes a befecskendező-rendszer, és kisebb nyomáson is működik. A motor ezért nem 177, csak 143 lóerős. Higgyék el, ekkora autóban ez a teljesítmény is korrekt. A családi Focus felől közelítve a 118d jól megy, egy 650Ci felől nézve csak olyan fürgécske. Nem mikrohullámú internetvonal, de azért minimum egy jó ADSL csomag. Turbólyukról még lehet beszélni, de felesleges, a motor hangja pedig annyira puha, hogy már most borítékolom: biztosan sok 118d-be tankolnak még tévedésből benzint."
Egyébként nem tudom miért adta fel a BMW az eddigi megszokott típusjelölést, mert eddig legalább egyértelmű volt: 320i (3-as kasztni 2000 ccm benzin) 320d (ua diesel), 525i (5-ös kasztni 2500 ccm benzin) 530d (5-ös kasztni 3000 ccm diesel) 118d (2000 ccm?) ja annyi bár szerintem kár volt feladni a hagyományos és szerintem logikus jelölést! Tanulság: magad uram...... és még mindig ne higgy a reklámoknak!
Az ITAR-Tasz jelenti: Moszkvában Ladákat osztogatnak...
Egy nappal kesőbb a helyesbités:
A hir igaz, de egy kis kiegészitésre szorul: Nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Ladákat, hanem Volgákat és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak...
Szoval a hireid kb. igy állják meg a helyüket.
Az 1.4 Turbo Fiat az benzines, tehat meg mindig a Rio diesel a legerosebb a kategoriaban (1.5 alatt), valamint a BMW 118d az 2 literes motort takar. 1.7Cdti 125 loerovel az egyetlen valamirevalo kihivoja az 1.6Crdi-nek szerintem...
Mesélj kérlek nekem erről a BOX-os témáról egy kicsit, mert ugy tudom Te használsz egy ilyesmi okosságot! Nekem is 1,6 crdi van és gondolkoztam a BOX-on! A tied honnan van? Mennyibe került? Meg vagy-e vele elégedve? Voltál már vele szervízben, vagy ez nyomtalan a szervíz előtt? Lehet hogy én is tetetek bele, csak félek hogy tönkre vágja a motort, utánna meg elhajtanak a szervízből!!! :((((
A 180.000 km futott céges Astránál tapasztaltam hasonlót ez egyértelműen valamilyen futómű probléma - a kerék nem tud kiforogni elpattog rázza az elejét - de mivel nálad új autóról van szó ezt kevésbé tartom valószínűnek, inkább - már megbocsáss - vezetéstechnikai hiba.
Egyébként természetesen a Ceed is "csak" technika legyen bármilyen jó és kiforrott technológián alapuló, lehetnek hibák sőt horribile dictu én már motorcseréről is hallottam Ceed esetében gariban, igaz csak a szomszédomtól másodkézből akinek az egyik kereskedésben árulta el a szervízvezető egy gyenge pillanatában.