Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pancelos72 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6586

Elkövettem egy Veszprém-Balatonfüred-Badacsony és vissza utat, szokás szerint tojással a talpam alatt, hogy lássam mennyit lehet spórolni. Sajnos megint csak az 1,6-os benzines volt nálam :) Klímával 5.8 literre jött ki. Korrekt.

vbandit Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6585
Új népitélettel lettünk gazdagabbak....
Vajon Ki lehet???
Grat,és KÖSZÖNÖM,hogy megerősítettél,segítettél a jó döntésemben...:)))
Doki1984 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6584

Üdv Mindenkinek!

Megjártam Bibione-t! 1850km össz. adatok: oda úton 4 személy+full csomitartó éjszaka klíma nélkül végig pálya 140-150-el 5,4!!! :)))))))) Hazafele klímával ugyan úgy 5,7 mindkettő fedélzeti szgép szerint, itthon visszatankolva kiszámolva 5,6 lett az egész túra! Szerintem ez is tök jó! Teljesen meg voltam vele elégedve annak ellenére hogy valaki már írta hogy kanyarokban nem igazán érezte stabilnak! Az Alpokon keresztűl alig akarta észrevenni a 3-4 km-es emelkedőket! Nálam egészen jól viselkedett! Persze nállam is megjelent a kormány műanyagjai recsegése ill. rossz úton a műszerfal alatt (a rádió mögött) is zizeg-cicereg-zörög valami! NEm vészes de zavaró! Egyszóval jól vizsgázott pályán is!

Pitbull Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6583
Azóta sokat javúlt turbók élettartama is, főleg diesel esetén ami kissebb hőterhelést okoz de örök életet valóban kár várni a turbóktól. Olyan 150-300K közé raknám egy mostani turbo élettartamát.
Pancelos72 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6582
Kluboldalon - ha valaki nem kapja a hírlevelet - új cee'd optikai csomag.
http://kiaceed.info/index.php?option=com_ponygallery&Itemid=106&func=detail&id=337
Pancelos72 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6581

A kisebb feltöltős motor alacsonyabb fogyasztás és károsanyag mellett tud hasonló teljesítményt és nagyobb, alacsonyan ébredő forgatónyomatékot. Érdekes, hogy a szerviz-intervallum meg nő. A turbó miatt vannak fenntartásaim, eddig a nagy szívómotorban hittem, de a matek, meg talán majd az idő igazolja a váltás létjogosultságát.

Előzmény: Varshi (6579)
Andrew31 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6580
Persze igazad van, de véleményem szerint azért ne fetisizáljuk a turbót!
Akár "túlhúzott" egy turbó, akár nem gyárilag is van egy jósolt élettartama!
Persze ha kíméli az ember akkor tovább bírja ez a futásteljesítmény növelhető. De ne higgyük azt, hogy ha gyári szűz állapotában hagyjuk meg jó turbónkat majd örök életű lesz.
Annó a '90-es évek elején szüleimnek volt egy SAAB 900 turbó gépe, ami 2000 ccm benzines 4 hengeres motorral és fix geometriás turbóval szerelve 140 pacit tudott.Az autó olyan volt mint egy tank, biztos láttatok már ilyet régebben olyan vastag gumírozott lökhárítók voltak rajta mint egy dodzsemen!
Szóval a jó svédek nem sajnálták a gépből az acélt, mert ha jól emlékszem majd 1,5 tonna volt és ehhez képest elég fürgén mozgatta magát igaz be is nyalta a 10 lityit!
No erre gépre mondta akkor egy szerelő mikor rákérdeztem, hogy olyan 150 ezer km-nyi a turbó élettartama utána fell kell újítani!

Tény azonban, hogy a legegyszerűbb és egyben leghatékonyabb teljesítménynövelési eszköz a turbónyomás növelése. Ezt csinálta a szomszédom fia egy Volvóval (nem tom milyen típus) ami alapban volt 175 Le majd valamilyen turbó spéci műhelyben 0,4 barral növelték a turbónyomást erre 225 Le-s lett a verda. Eddig bírja a gyűrődést az örök szkeptikusok persze erre mondhatnák, hogy meddig.
Előzmény: Varshi (6579)
Varshi Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6579

Hogy a 160 lovas Ibiza Cuprát ne is említsük. :o)

 

Most ez a "downsizing" a divat, mert (a kisebb motor miatti) kisebb súlyt könnyebben, kevesebbet kormolva és fogyasztva tud vinni (az EURO5 már a kapuban van)), a túlhúzott turbót meg majd cseréled szépen 3-4 év múlva.

Előzmény: Pancelos72 (6578)
Pancelos72 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6578

Ha jól tudom a kategóriában eddig is volt erősebb dízel a Rionál, a VW is beleeröltette az 1,9-es TDi-t a Poloba. Máshol közel 2 literes motor kell, hogy átlépjék a KIA 1,5-ös blokkjának teljesítményét. :)
Még a Renault - Nissan kihegyezett egyötöse produlál hasonlót, de 4 milla felett. Ott ez a legmagasabb teljesítményszint a 3 közül. De a legolcsóbb Clio dízel 68 Le "szánalom" is 3 milla felett van :D
Ha a kategória alatt az 1,4-1,5 dízeleket értjük, akkor továbbra is a legerősebb a Rio. Persze megjelentek itt is az 1,6 dízelek, de az 1,9-es "csúcsgépeket" már az áruknál fogva (öt millió közelében) sem nevezném népautónak.

Előzmény: Andrew31 (6553)
vbandit Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6577
Anno nekem az ignis is ezt csinálta,gyári,aztán kayaba sport gátlokkal is!
Abba is nagyon kemény volt a rugó gátló páros.
Előzmény: AgroRider (6556)
pinyo1 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6576
Lassan nekem is érik már a 0-100 :) kíváncsi vagyok, hogy a gyári adatok mennyire állják meg a helyüket.
Varshi Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6575

> Ekkor jott a bazzeg. FElpörgettem leugrottam a kuplungról és nem kipörgött és

> visított a kerék hanem elkezdett pattogni és rázni de mint az állat

 

Próbáld meg másmilyen útfelületen.

Kipörgésgátlód van????

Előzmény: AgroRider (6556)
Andrew31 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6574
Akkor sorry!
Előzmény: G4b0 (6572)
G4b0 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6573
Ma reggel Keresztúri úton negyed 9 körül fekete CRDi Ceed KOL-365 óbudai kereskedésből nem ismerős? :) Mögötte haladtam, szépek a lámpái, jó messziről láthatóak.
G4b0 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6572
Mégis nekem címezted..., de mind1.
Előzmény: Andrew31 (6563)
Andrew31 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6571
Egyetértek!

Már egy ideje folyik itt a vita a navigációval kapcsolatban. Itt is ott is igazak az érvek, de szerintem ez megint egy olyan akció, amely alapjában véve egy jó marketingfogás is lehetne - minden új KIA vásárlónak ajándék navigáció - de a végrehajtás "tipikusnak" mondható KIA Motors Hungary, vagy magyar hozzáállás!

Persze hogy az a legegyszerűbb ÉS PERSZE A LEGOLCSÓBB hogy megfinanszíroztatom a márkakereskedésekkel a navit, aztán majd utólag az átadott autó darabszám után finanszírozom meg.

Így még véletlenül sem fordulhat elő hogy akár 1 Ft-om is "feleslegesen" áll benne a történetben és ehhez még ideológiát is találok amikor azt mondom hogy a viszonteladói-márkakereskedői hálózat érdeke (is!) hogy minél több kocsit eladjon.

Na és persze ez vica verza működik, mert a kereskedők (fösvényebbje) inkább megpróbálja elkummantani az "ajándék" navit, nehogy már neki kelljen előfinanszíroznia egy mondjuk 4 millás autónál ezt a nagykeráron max 40-50 ezer Ft-os kütyüt!

Nincs új a nap alatt!!!
Előzmény: ceeee (6567)
knbm Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6570
Az importőr felelőssége inkább az, hogy a kereskedőit megválogassa. A többi már működik magától.
Előzmény: ceeee (6567)
ceeee Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6569
Hát remélem..
Előzmény: knbm (6555)
scenic(725) Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6568

118d (2000 ccm?)

 

Nézd csak tovább a listát. 3-as bömös. A 318-as 2000 köbcentis benzines. és úgy tudom a 320-as szintén

2000 köbcentis benzines. Ki érti ezt?

Előzmény: Andrew31 (6562)
ceeee Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6567

"Itt a fórumon is volt arról szó, hogy "elfelejtik" a navit. Sok kereskedés meg sem említi,hogy jár, ha rákérdeznek akkor elismeri, hogy jár. Ez is az importőr hibája? Vagy csak lusták és tehetetlenek vagy le akarják nyúlni"

 

Hát épp erről beszélek, ezért mondom, hogy bizonyos mértékig az importőr felelőssége is, hogy amit ő ajándéknak szán, az jusson el a vevőkhöz a

 kereskedőin(!) keresztül!

Előzmény: knbm (6554)
scenic(725) Creative Commons License 2007.07.29 0 0 6566
Hehe, én is igy jártam.. a rover fórumba :) Sebaj, lendüljetek túl rajta.
Előzmény: Andrew31 (6565)
Andrew31 Creative Commons License 2007.07.29 0 0 6565
Nem te hanem nedebros fórumtárs jött a osztogatós-fosztogatós példabeszéddel!
Előzmény: G4b0 (6564)
G4b0 Creative Commons License 2007.07.29 0 0 6564
Nem hinném hogy "Úgy nekem lett szaladva mint tóth az anyjának szokott!", de ha így érzed..., én kérek elnézést!
Előzmény: Andrew31 (6563)
Andrew31 Creative Commons License 2007.07.29 0 0 6563
Megtettem Uram!

Úgy nekem lett szaladva mint tóth az anyjának szokott!
Remélem mindenki ilyen gyorsan gyakorol majd önkritikát mint én.
Előzmény: G4b0 (6561)
Andrew31 Creative Commons License 2007.07.29 0 0 6562
Szia!

Kösz a kioktatást, de már megbocsáss hülye azért nem vagyok, a reklám hazudott!!!

Szó szerint így hangzott el a TV reklámban, hogy ÚJ MULTIJET DIESELMOTOR!
Tudtommal a Fiatnál hívják multijet-nek a dieselt!
A reklám volt szar nem én vagyok a hülye, nagyon összekeverték a dolgokat, mert ahogy írtam én is meglepődtem mikor meghallottam hogy DIESEL!
Utána néztem a motor pontosan: 1.4 Turbo T-jet 16v (benzin) 120 LE

A másik, hogy a szintén új BMW 118d tesztjét a Hír TV Garázs című műsorában láttam OTT 1800 ccm-nek írták!Most is vettem a fáradtságot utána néztem IGAZAD VAN!

Forrás:http://totalcar.hu/tesztek/bmw118ed!2

"Ez a 118d egyébként a buta verzió: ugyanúgy kétliteres, mint a 120d, csak ebben nem piezós, ha nem elektromágneses szelepes a befecskendező-rendszer, és kisebb nyomáson is működik. A motor ezért nem 177, csak 143 lóerős.
Higgyék el, ekkora autóban ez a teljesítmény is korrekt. A családi Focus felől közelítve a 118d jól megy, egy 650Ci felől nézve csak olyan fürgécske. Nem mikrohullámú internetvonal, de azért minimum egy jó ADSL csomag. Turbólyukról még lehet beszélni, de felesleges, a motor hangja pedig annyira puha, hogy már most borítékolom: biztosan sok 118d-be tankolnak még tévedésből benzint."

Egyébként nem tudom miért adta fel a BMW az eddigi megszokott típusjelölést, mert eddig legalább egyértelmű volt:
320i (3-as kasztni 2000 ccm benzin) 320d (ua diesel), 525i (5-ös kasztni 2500 ccm benzin) 530d (5-ös kasztni 3000 ccm diesel)
118d (2000 ccm?) ja annyi bár szerintem kár volt feladni a hagyományos és szerintem logikus jelölést!
Tanulság: magad uram...... és még mindig ne higgy a reklámoknak!
Előzmény: nedebros (6559)
G4b0 Creative Commons License 2007.07.29 0 0 6561

Mielőtt egy reklámból téves infókat írogatsz szanaszét, érdemes utánanézni legalább a márka honlapján:
http://www.fiat.hu/cgi-bin/pbrand.dll/FIAT_HUNGARY/promotion/promotion.jsp?BV_SessionID=@@@@1417586396.1185742109@@@@&BV_EngineID=ccccaddlihimdficefecejgdfiidgnj.0

 

Ahogy egy kedves volt kollégám mondaná: Good luck Jim! :)

Előzmény: Andrew31 (6553)
Andrew31 Creative Commons License 2007.07.29 0 0 6560
Doki!

Az alábbi két linken bőséggel olvashatsz a cuccról!
Egyébként én is itt vettem és szereltettem be!

http://portal.martincaraudio.hu/m_power_common_rail_digitalis_diesel_chiptuningbox.html

http://portal.martincaraudio.hu/news_more?id=7
Előzmény: Doki1984 (6558)
nedebros Creative Commons License 2007.07.29 0 0 6559

Andrew31 reszere

 

Az ITAR-Tasz jelenti: Moszkvában Ladákat osztogatnak...

Egy nappal kesőbb a helyesbités:

A hir igaz, de egy kis kiegészitésre szorul: Nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Ladákat, hanem Volgákat és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak...

Szoval a hireid kb. igy állják meg a helyüket.

Az 1.4 Turbo Fiat az benzines, tehat meg mindig a Rio diesel a legerosebb a kategoriaban (1.5 alatt), valamint a  BMW 118d az 2 literes motort takar.  1.7Cdti 125 loerovel az egyetlen valamirevalo kihivoja az 1.6Crdi-nek szerintem...

Előzmény: Andrew31 (6553)
Doki1984 Creative Commons License 2007.07.29 0 0 6558

Andrew31

 

Mesélj kérlek nekem erről a BOX-os témáról egy kicsit, mert ugy tudom Te használsz egy ilyesmi okosságot! Nekem is 1,6 crdi van és gondolkoztam a BOX-on! A tied honnan van? Mennyibe került? Meg vagy-e vele elégedve? Voltál már vele szervízben, vagy ez nyomtalan a szervíz előtt? Lehet hogy én is tetetek bele, csak félek hogy tönkre vágja a motort, utánna meg elhajtanak a szervízből!!! :((((

Előzmény: Andrew31 (6557)
Andrew31 Creative Commons License 2007.07.29 0 0 6557
Igen!

A 180.000 km futott céges Astránál tapasztaltam hasonlót ez egyértelműen valamilyen futómű probléma - a kerék nem tud kiforogni elpattog rázza az elejét - de mivel nálad új autóról van szó ezt kevésbé tartom valószínűnek, inkább - már megbocsáss - vezetéstechnikai hiba.

Egyébként természetesen a Ceed is "csak" technika legyen bármilyen jó és kiforrott technológián alapuló, lehetnek hibák sőt horribile dictu én már motorcseréről is hallottam Ceed esetében gariban, igaz csak a szomszédomtól másodkézből akinek az egyik kereskedésben árulta el a szervízvezető egy gyenge pillanatában.
Előzmény: AgroRider (6556)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!