Téged szükségtelen mocskolni: pont elég mocskos vagy önmagadtól is.
Szerintem mindenki szarik bele, hogy átviszed-e klubtopikba vagy sem. Felőlem... voltak itt már elvetélt kísérletek korábban is.
Te csinálsz klubtopikot, én csinálok blogot... aztán kiderül, melyik érdekli az embereket. Te is leírod, amit tudsz a témáról, én is leírom, amit tudok róla. Te is úgy, ahogyan képes vagy rá meg én is.
Igazából nem is kell hozzá jogcím, akár azon az alapon is tehetem, hogy nem tetszik a pofád. Ettől saját a blog.
Ennek ellenére: azon az alapon tenném, hogy a világon semmit nem adsz hozzá tetszőleges témához, és úgy okoskodsz dolgokról, amelyekről lófaszt nem tudsz, mintha zsebedben lenne a bölcsek köve. Minden hozzászólásodból offtopik kötekedés lesz: részint azért, mert neked magadnak az a célod, részint azért, mert nem is lehet rád másként reagálni.
Erre pedig azt mondanám / fogom mondani: oké, haver... de a saját blogodon. Élőben lehet jönni panaszra. Bízz bennem: az az ember, aki nem vállalja élőben amit mond, nem én vagyok.
Szerintem semmi meglepetés nincs ebben. A kitiltott srác tudatosan, egyre erőteljesebben lépte át azt a vonalat, amelyről ő maga is tudta, hogy létezik. Próbálta, próbálgatta meddig mehet el... kiderült.
Azzal egyetértek, hogy ha már őt, hát másokat is ki lehetne szűrni innen, de sajnos a folyamatos offtopikolást éppoly kevéssé büntetik, mint a nettó hülyeséget.
Az [index] nem csinája túl jól ezt a dolgot: vagy sokkal erőteljesebben kellene moderálnia vagy sehogyan sem. Mindkét út járható. Amikor én csináltam blogot, sokkal kevesebbért is kitiltottam embereket. Nem azért, mert a 'véleményük' olyan amilyen, hanem azért, mert a mód ahogyan képviselik, nem illik oda, ahova és amiként beteszik.
A peak oil fórum egyértelműen meghalt, de nem most, hanem jóval régebben. Örömmel jelenthetem be, hogy hamarosan megint lesz blog. Moderálni viszont én is fogok, és az az érzésem, hogy még egy fokkal keményebben, mint nyáron. Akinek ez nem tetszik, az tényleg kénytelen saját blogot/fórumot csinálni, ahol valóban ő maga dönti el, mi maradhat és mi nem.
Az [index] nem ott követte el a hibát, hogy most moderált, hanem ott, hogy eddig nem. Ha eddig hagyta, eztán is hagynia kellett volna, mert ebben semmi konzisztens nincsen. Egy Gávriel szintű faszkalap nálam már a harmadik hozzászólását sem tudná / fogja tudni megírni. Pedig több látogatóm volt és lesz, mint ennek a topiknak.
Ez az USA fundamentalisan oriasi problemaja - GEOGRAFIA. 1. Nagyon tavol esik a nagy kontinenstol (Eurazsia), ahol az eroforrasok (olaj) vannak. 2. Teljesen az autora van kiepulva az infrastruktura (bar teherszallitasban a vasut komoly, de ez is reszben a 4. miatt). 3. Egy csomo mindent nem ott termel az USA ahol a nepessegkozpontok vannak (elelmiszer). 4. Europaval szemben a viz szallitas lehetosegei korlatozottak (eleg megnezni a partvonalat meg a folyokat).
Nagyon felélenkültél, hogy kivágták I_AM-t. Személyes siker?
Azért nagyon ne örülj mert ettől neked még nem lesz egyetlen eredeti gondolatod sem. Ez persze megvéd az eretnek gondolkodástól is. Van aki hülyén szeret meghalni. De akkor mi a fenének pusztította a kenyeret itt a földön?
Ha I Am már nem fér el itt, de ez a tetű Gavriel igen, akkor hanyagolom ezt a fórumot. Isten veletek, ha nagyon írhatnékom lesz, ott a blogom. Az élet nem internetes fórum és nem lehet ebben a formában "moderálni". Hogy egy klasszikust idézzek, nagy eséllyel a mecheték kora jön. Ha nagyon rosszra fordul a helyzet, jobbjaitokkal találkozunk a lőállásokban, ahol dávidcsillagos ejtőernyősökre fogunk lőni. A hazában is ők moderálnak még, de ez vagy tovább fog fokozódni, vagy beszüntetjük teljesen. Minden jót.
Élőben egyébként sokkal hamarabb belefojtották volna a szót, nagyon sokáig azt mondott itt, amit csak akart. Van itt olyan, akit meglep, hogy ez történt végül?
A véleményét ráadásul most is elmondhatja. Csinál szépen egy saját blogot, weboldalt, bármimást... és elmondja rajta a véleményét. Esetleg jelentkezik egy új nikken, és elmondja itt megint.
Az első két hozzászólása után mondtam, hogy ez fog történni vele, pedig akkor skizoid énjének rasszista részét még nem csillogtatta -- de sejthető volt.
Pont ehhez kapcsolódik egy kivételesen nagyon jó irás a kurucról, a civilizáció és ezzel kapcsolatban az ember törvényszerű hanyatlásáról, degenerációjáról, a természettel harmóniában folytatott élet létszükségletéről, minden szavával csak egyetérteni tudok:
"Egy sajátságos szorongó érzés kezd erőt venni a világon. Az emberiség, vagy pontosabban a civilizált fehér faj megdöbbenve érzi, hogy civilizációja, technikai kultúrája, melyhez annyi reménységet fűzött, s melynek haladásától az emberiség boldogságát várta, egyre inkább ellene fordul, az őt hordozó embert megrontja és pusztulással fenyegeti...
És mégis, ismétlem, szaporodnak a Kasszandrák, akik az európai, s a vele kapcsolódó amerikai kultúra összeomlásától rettegnek. Nemcsak a történelmi analógiákból vont tudományos elméletek sugallják ezt az aggodalmat, azzal a tagadhatatlan megállapítással, hogy múltunk tele van összeomlott civilizációk romjaival, hanem a gyakorlati élet emberei, akik a jelen civilizáció épületét vizsgálják, egyre veszedelmesebb repedések nyomait látják rajta, s félnek, hogy méretei, fejlődési tempója egyáltalán nem óvják meg az összeomlástól… "
megfontolandó, hogy a kérdéses időszakban a citybeli cégek ne kérjék-e meg alkalmazottaikat az öltöny utcai viseletének mellőzésére, mivel a tiltakozók kilátásba helyezték "bankárok megtámadását".
Zöld Széchenyi-tervet, zöld beruházásokat finanszírozó hitelintézetet és az egyoldalú energiafüggőség csökkentését javasolták a Fidesz környezetvédelmi stratégiáját bemutató konferencián.
Nagy Andor, a környezetvédelmi bizottság fideszes alelnöke egy 500 milliárd forintos alapra, egyfajta Zöld Széchenyi-tervre tett javaslatot, amelyben uniós források és a szén-dioxid-kibocsátásból származó bevételek szerepelnének.
A politikus szerint egy "zöld hitelintézetet" is létre lehetne hozni, amely környezetvédelmi beruházásokat finanszírozna. Nagy Andor arról is beszélt, hogy tarthatatlan a kormány által elfogadott energiastratégia, amely azon alapul, hogy mindig jóban leszünk az oroszokkal. Szerinte csökkenteni kell az egyoldalú energiafüggőséget, és ez nem oroszellenesség.
Matolcsy György, az Orbán-kormány egykori gazdasági minisztere azt mondta, hogy Magyarországnak az Európai Uniónál ambíciózusabb célt kell kitűzni, és 2020-ig a megújuló energiaforrások arányát 20 százalék helyett 25 százalékra kell emelni. Szintén 25 százalék lenne a szénhidrogén, leginkább a kőolaj aránya, 50 százalék pedig az atom- és szénenergia aránya.
A volt tárcavezető kiemelte, hogy az energiapolitika és gazdaságfejlesztés szoros kapcsolatban állnak. A gazdaságfejlesztésnek négy célját nevezte meg: a növekedést, a foglalkoztatás növelését, az életminőség emelését és a demográfia fordulatot. Matolcsy György szerint komolyan gondolják, és meg is fogják valósítani, hogy 10 év alatt egymillió új munkahelyet teremtenek.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a magyar gazdaság energiaigénye kétszerese az európai átlagnak, és magas az energiafüggőségünk, főként a földgáztól való függés. Szerinte az energiapolitikának hat célt kell szolgálnia: csökkenteni az energiaigényt, erősíteni az energiafüggetlenséget, mérsékelni a szén-dioxid-kibocsátást, decentralizálni az energiapolitikát, növelni a jövőt szolgáló energiaforrások arányát és szolgálni a gazdasági egyensúlyt.
Matolcsy György szerint az atomenergiára számítani kell, de a megújuló energiával mindig össze kell vetni a hatékonyságát.
"háborítatlan csend és nyugalom, jó levegő, gyönyörű panoráma, naplemente :). Ezek az igazi értékek, sok ember - különösen a nagyvárosokban - már azt sem tudja, hogy léteznek. Részvétem)" Egyetértek! Nekem is életreszóló élmény volt, amikor csolnokon a mókushegy mellett lejtőzve sikerült a levegőből végignéznem a naplementét. Tény, ezek az igazi, maradandó értékek.
Azért érdemes észrevenni, hogy az EV1-et is amerikában fejlesztették ki, és használták üzemszerűen annó évekig. Szóval nem hinném, hogy le kell írni őket környezetvédelem terén, én úgy látom sokkal rugalmasabbak tudnak lenni, mint az európai emberek.
a létező legnagyobb átb.szások egyike, hogy sokan azért vesznek autót, hogy bejárhassanak dolgozni, majd a kapott pénzből megint autót vesznek, hogy tovább dolgozhassanak a következő autóért. Amivel egyébként sehová máshová nem mennek, csak dolgozni. (és áll a parkolóban nyolc-tíz órát az autó) És útközben is csak az előttük lévő féklámpájára merednek, közben nyomják a gázt ezerrel. A világ meg elsuhan mellettük, pontosabban, ők suhannak el az élet mellett. :(
Pedig az autó egykor a szabadság szimbóluma volt, nem a rabságé.
igen, számolni kellene. De a politikus csak blöfföl, az "újságíró" meg a blöff egyik szálába belekapaszkodva, azt általában elferdítve, nyomja a hülyeséget. A valóság pedig egészen más. Ahhoz ki kell(ene) mozdulni az irodából, ki kell menni a "terepre".
Tegnap is voltam fent a "hegyen", csak terepjáróval lehet felmenni (nagy eső után még azzal sem). Leálltam egy bokor mellé, olvasgattam, majd csavarogtam egy nagyot a környéken. Ki kell használnom az időt, mert a geddonista államszocialista-kapitalista világban ez a tevékenység is a hihetetlen luxus kategóriájába fog tartozni. (nagy, erős autó, viszonylag "embermentes" nagy szabad terület - őzet is láttam :), háborítatlan csend és nyugalom, jó levegő, gyönyörű panoráma, naplemente :). Ezek az igazi értékek, sok ember - különösen a nagyvárosokban - már azt sem tudja, hogy léteznek. Részvétem)
Régi, felújításra szoruló Chevrolet Impalát tud valaki eladót? :) (a hetvenes években állt egy ilyen feketében a Köztársaság téren, mindig meghintáztattuk a hátulját). Nem baj, ha sokat fogyaszt :)))
a terepjáróknak és furgonoknak pedig maximum 10 litert határoznak meg.
Az a baj a politikusok túlnyomó többségével az egész világon, hogy nem jártak matek, meg fizikaórára. (Amerikában biztos nem, ott az "elit" jogot tanul, mert akkor lehet belőlül szenátor, esetleg elnök)
Egy nagy, erős autó mozgatásához, különösen terepen, valamint különösen teherrel, energia kell. Ezt az energiát bele kell rakni a rendszerbe, a mai, valójában százéves technológiájú belsőégésű motoroknál ez annyi, amennyi. Hiába van a normakönyvben 8l a HiLuxra - 8,5, 9 alá nem tudok menni. Pedig rendben van az autó, "könnyű" lábam van, féket szinte nem is használok, minden helyzetben gurítom az autót, gyorsítani szintén óvatosan szoktam (a mögöttem jövők nagy örömére :)) és nem megyek 100-110-nél soha gyorsabban. Egyszer jött ki 7,5 l-es átlagfogyasztás, autópályán sokszáz km után, de folyton rámvillogtak a kamionok :). Szóval ez is csak olyan politikusszöveg, népiesebben faszság.
(azzal én sem értek egyet, mikor valaki hummerral ácsorog a belvárosi dugóban, de ez valószínűleg még a nagy júeszéjben is csak a népesség, ergo a teljes üzemanyagfelhasználás töredékét teszi ki. Azért jó lesz, mikor a santa fé-i seriff valami hatliteres fogyasztású dodzsemmel fogja bejárni a félmagyarországnyi körzetét.)
Persze lehet a városi népeknek könnyű, egyszemélyes izéket gyártani, ami az egyik irodából átviszi őket a másikba, hazafelé meg befér akár egy kiló kenyér is a "csomagtartóba". Amik fajlagosan jóval többet zabálnak, mint egy rendes autó. (lásd Smart). Ráadásul pont amerikában igen sokat autóznak a népek, hogy dolgozni tudjanak. Akkor már inkább a vasút, de azt meg lebontották...
Félő, hogy a szemléletünkön változtatással már elkéstünk, az erőforrások várható csökkenése már a jelenlegi népesség fenntartását sem teszi lehetővé. a népesség békés úton történő redukálására pedig már elvileg sincs idő az erőforások várható csökkenéséig, hiszen ahhoz emberöltők jelenttenék a léptéket.
És igazából ennek a szemléletváltásnak sem lehet felfedezni a jeleit, mindenki csak beszél róla, de nem látszik valami világos program.
Az evolúció jól elrendezte ezt az élővilágban, az egyedek napi szinten megküzdenek az erőforrásokért, és a felesleg folyamatosan kiszelektálódik, anélkül, hogy az egész populációt nagyon megrázná a dolog. Igaz, a vesztesnek ugyanolyan rossz, őt nem vígasztalja, hogy a faj él és virul...
Az ember viszont a folyamatos szelektálódást kiküszöböli új források bevonásával, konkurrensek és betegségek kiiktatásával, míg erre erőforrást tud biztosítani. Utána meg jön a pokol fázis, mikor egyszerre minden összeomlik, és ez már akár az egész fajt is érintheti.
Fura szerzet vagyunk ebben a világban, az értelem valahogy nem tud szinkronba kerülni a hosszú távon működő rendszerrel, más úton halad, és előbb utóbb ütközik azzal.
Ha már értelmünkkel kiiktattuk a népességet szabályzó mechanizmusokat, akkor ugyanennek az értelemnek a fenntarthatóság biztosítására meg kellett volna teremteni a helyettesítőjét is. De erre egyenlőre csak az erőszak a jól bevált módszer, és ezt már igen nehéz kiiktatni a rendszerből, főleg, ha mással már eleve elkéstünk.
Már csak abban reménykedhetünk, hogy a világ olyan részéhez tartozunk, amelyik ebből kimarad, de erre sincs semmi garancia. Egy világméretű megroggyanás politikai következményei kiszámíthatatlanok.