Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GáborPécs Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38196
válasz meg neked:))
Előzmény: KaCsa.Ignis (38195)
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38195

Szia!

 

E-mail ment neked.

Előzmény: GáborPécs (38194)
GáborPécs Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38194
Köszi KelemenGy! Nekem igazából csak a tetőboxhoz kéne. Ha van olyan amit nem kell felfúrni akkor az jobb megoldásnak látszik. Fájna a szívem megfúrni a kicsikét:) Remélem megtalálom az optimális megoldást.

Kacsa: ez egy román piacra készült darab volt de annak idején raktáron maradt és onnan vette meg az elöző tulaj. Most meg beszámítatta egy vitaraba. a szegény:)
Elég jól felszerelt azért.

Kérhetnék egy kis dizel tapasztalat infót? + és - egyaránt kéne és persze jöhet privátba publikus vagyok:)
KelemenGy Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38193
Minden? A szándék megvan, az antenna megvan, mcx-em viszont nincsen és félek, hogy ilyenkor nem is kapok sehol...
Előzmény: KaCsa.Ignis (38192)
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38192

Kedves Gyuri!

 

Ha megvan mindened hozzá, bármikor szólhatsz, akár most is és megoldjuk a cserét!

 

Üdv.: KaCsa

Előzmény: KelemenGy (38186)
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38191

Váúúúú!

 

Még egy DDiS, nekem is az van, csak 2006 augusztusi a kicsike.

 

Hát DDiS-ből nem csak GS és GLX van? Neked milyen lesz?

 

Csak azért kérdem, mert ezeknek gyárilag van fent tetősin.

 

Valóban lehet rá rakni utólag is rakni gyárit is és másfajtát is, nézd meg a www.csomagtarto.hu -n. Itt biztosan találsz rávalót!

Előzmény: GáborPécs (38185)
KelemenGy Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38190
tlantos kicsit felszívódott, rég hallottam felőle.
Előzmény: GáborPécs (38188)
KelemenGy Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38189
Sztem csak fúró és csavar kérdése az egész. Egyébként valszeg jobban jársz a tetősín nélküli keresztrúddal, ugyanis nem kell fúrkálni az autót (nem bukod a 12 év átrozsdásodás-garit) és még olcsóbb is.
Előzmény: GáborPécs (38188)
GáborPécs Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38188
Köszi!

Csak azért kérdem mert olvasgattam itt a topicot (5napja már 2005-től visszafelé) és vhol tlantos (jár még errefelé?) írta, hogy utólag nem szerelhető fel. Kissé elszomorodtam, mert olyan jól néz ki vele az IS. annak idején ebbe szerettem bele:))))
Előzmény: KelemenGy (38187)
KelemenGy Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38187
Fel lehet tenni utólag a tetősínt, gyárilag a két sínt négy rögzítési ponton 2-2 db csavar tartja. Ennek a helye a tetőben elő van készítve, csak meg kell fúrni és mehet fel a sín. Persze a fúrás és a szerelés között nem árt a furatot egy kis festékkel lekezelni, úgy nem fér hozzá a víz, ergo nem fog elrozsdálni a lemez az utólagos fúrástól.
Nem tudom, hogy mennyi a tetőkorlát utólag, de lehet kapni.
A másik megoldás, hogy veszel olyan keresztrudat, ami tetősín nélkül is műxik.
Előzmény: GáborPécs (38185)
KelemenGy Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38186
Ennyire nem értem az elektrónyikát :)
Viszont. Nem tudnál nekem segíteni? Kicsit elszállt a GPS külső antennám mcx csatija, le kellene cserélni, de semmilyen műszerem nincs hozzá :(
Előzmény: KaCsa.Ignis (38181)
GáborPécs Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38185
Köszi a baráti fogadtatást! Már a papírok meg minden ami kell le van rendezve, csak az átírás van vissza. Elvileg a jövő héten már kapom.

2005-ös 1,25DDIS lett a kicsike:)
Annyi lenne elsőre a kérdésem, hogy ezen nincs tetősín. Lehet-e ezt utólag feltenni, és ha igen akkor hogyan? Ha nem akkor mi a megoldás, hogy tudjak tetőboxot rátenni? Kell a hely a többnapos horgászatok cuccai miatt:))))

Előzmény: KaCsa.Ignis (38184)
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38184

Szia GáborPécs!

 

Üdvözlet az IGNIS-esek között! Természetesen ha lesz kérdésed, tedd fel és segítünk az esetleges problémákat is orvosolni! Lehet az elektromos, esetleg mechanikus, vagy bármi. Jó kis csapat van itt.

 

Szorítok neked azért, hogy minélelöbb megkapd az új gépsárkányt!

 

Üdv.: KaCsa

Előzmény: GáborPécs (38178)
DMA Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38183
Vagy elértettek egy számot a telefonban, nem jó üveggömböt kérdeztek, stb...
Előzmény: GáborPécs (38182)
GáborPécs Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38182
Én ahhoz nem értek, hogy lehet-e változtatni vagy sem, de annyi biztos, hogy nem egyezett a lekért kóddal (ami elvileg gyári) tehát valaki tuti varázsolt valamit még ha nem is üveggömbbel:))
A lényeg az, hogy pár nap és már nem az off astraban utazgatok :))

Most még viszont tűkön ülök:)
Előzmény: KelemenGy (38180)
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38181

"annyi megjegyzésem volna, hogy ezt a kódot nem lehet megváltoztatni"

 

Legalábbis a készülék gomjainak nyomkodásával. Természetesen meg lehet változtatni, csak ahoz szét kell szedni a rádiót EEPROM-ot átírni egy ismert kódú rádió előzőleg kiolvasott EEPROM tartalmával és már kész is.

 

Régebben a szakik így csinálták. De ez egy kicsit hosszas folyamat. Ezközöket ígényel, macerás. Ez manapság "üveggömb" segítségével sokkal praktikusabban megoldható.

 

Még annyit, ha a rádiónak átírták az EEPROM-ját, megváltoztatták eredeti tartalmát, már a legfényesebb üveggömb sem segít rajta, csak az EEPROM átírásos ismételt folyamat.

Előzmény: KelemenGy (38180)
KelemenGy Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38180
Utóbbi 3 hozzászólással maximálisan egyetértek, annyi megjegyzésem volna, hogy ezt a kódot nem lehet megváltoztatni.
Előzmény: GáborPécs (38178)
bogzoli Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38179

Sziasztok!

 Mindenki megnyugtatására mondom , hogy használtan vásárolt ignisemhez sen volt kód ,pedig meg volt minden papirja ,még a szervizkönyve is. A kereskedő felhívta a tulajt és az egy hét késéssel ,de meghozta a kódot, meg a rádió kezelési utmutatóját is.

  Nagyon valószínünek tartom ,hogy az eladók nem gondolnak a rádiokódra értékesítéskor ,hiszen nagyon ritkán van rá szükség. Most a piacon ezerszám van használt ignis nagyon gyakori lehet ez a probléma.

Előzmény: KaCsa.Ignis (38175)
GáborPécs Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38178
Sziasztok!

Elöször is bocsi, hogy bepofátlankodom ide közétek, de ha minden jól megy jövő héten Ignis tulaj leszek én IS! Jobb később mint soha:)) Erről majd később, mert bizti lesz csomó kérdésem, ami nektek már unalmas ismétlődő dolog, de azért remélem segítőkészségre találok.

Radio code: nos, én egy off Astra F-et cseréltem/cserélek le most és annak idején mikor vettem (használtan) nem kaptam semmi kódot semmihez se. Persze, hogy az első szervizeléskor kiment a rádió kódom:( Szervízben 3000Ft-ért lekérték Németo-ból (ezt még ott rakták össze). Mondanom se kell az előző tulaj megváltoztatta a kódot:( De legjobb poén most jön: kiszedtem a rádiót és nagy fekete számokkal rá volt írva a kód a tetejére:)) Bárki megtalálta volna akinek kell.
Csak arra akartam ezzel utalni, hogy a szervíz szó nélkül lekérte nekem, hisz 3000Ft kerestek kb 2perc telefonálással.

Bocsi, hogy hosszú lett!

Remélem a jövőben lesz pár közös témánk:)
DMA Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38177
Sziasztok!

Engedtessék meg nekem is egy kis belevau :-)
Ezeknek a rádióknak az értéke kisebb mint amit a kódért kér a szerviz. Tudom, mert amikor négy év után volt a testkábel kalamajka és hirtelen nem lett meg a kód, megkérdeztem. Pár ezer Ft-ért meg bármelyik jobban képzett autóhifis "kódtalanítja", erre is már épp csak telefonszámot nem kaptam. Nomeg 10-ért lett volna új, cd-s, kóddal. De szerencsére meglett.
Kacsa ezt a tortúrát spórolja meg az érintetteknek, meg a költségeit. És valóban, egy köszönömöt megérdemel érte!
Akkoriban a neten is kerestem ilyesmit, az első tízben voltak szoftverek erre. Nem olyan titkos dolog ez. Nekem most is az a véleményem ami akkor: ez csak a becsületes tulajok bosszantására való, a tolvajnak egy perc késedelmet okoz maximum. Ráadásul védett körülmények között tud vele bíbelődni. Ennél fontosabb, hogy ne vegyünk gyanúsan olcsó, gyanús eredetű alkatrészeket, talán ezzel is csökkenthető a lopások száma.
Előzmény: KelemenGy (38176)
KelemenGy Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38176
Az az érzésem, hogy erre semmilyen módszert nem fogsz találni, mivel a rádió adatai semmilyen módon nem függnek össze az autó adataival, vagy ha mégis, akkor az csak a gyárnál lehet meg vmiféle adatbázisba rejtve, ahhoz meg elég nehézkes hozzáférni. Ráadásul ugye lehet kazettásról cédésre cserélni legálisan is (nálam ez a szitu), így aztán hiába van a gyárnak egy száma, hogy mellik rádiót kendácsolták bele az ignisembe, már rég nem az az aktuális, sőt már egy Kenwood mp3-as a szolgálattevő.
Amiből ezt a négy számot kideríted, az a szám pedig csak a rádión szerepkedik...

Azt gondolom, hogy a következők a lehetőségeid:
1. ugyanúgy üveggömbölsz mint eddig, és jószívűen segítesz, aki meg ezzel visszaél, annak ez legyen az életben a legnagyobb öröme
2. sz*rsz mindenki fejére és nem foglalkozol az egésszel, ezt viszont, amennyire ismerlek, nem jó szívvel tennéd

Ha elkezdesz válogatni a kendermagba', hogy ennek segítek, ennek meg nem, az csak balhét szül, az meg kinek hiányzik...
Még egy opció van, mégpedig az, hogy csak a klubon regisztrált felhasználóknak segítesz, ott legalább ismerjük a kérdező kilétét vmennyire.

Jelzem, a helyzeten szerintem egyik opció sem változtat, mert:
1. csak egy kis szoftverírási gyakorlat kérdése, hogy valaki készítsen egy kikódoló szoftvert, ami a hosszú számsorból megmondja a rövidet
2. ha lustább, viszont van pénze, akkor bemehet vmelyik szalonba, és ott se fogja senki megkérdezni, hogy lopott-e a cucc, úgyis csak a pénz érdekli őket

Pont.
Előzmény: KaCsa.Ignis (38175)
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38175

Nos, IGNIS rádió CODE!

 

Sziasztok!

 

Elolvastam pro és kontra is a hozzászólásokat.

 

Lefölözve a dolgokat a következőket látom.

 

Az való igaz, hogy nemtudom ellenőrizni annak a személyét, ki az aki kéri a kódot és hogy valóban nem egy lopott rádióhoz kéri, de azt hiszem, hogy ilyen rádiót lopni, az haggyán hogy bűn, de nevetséges dolog is a rádió érzéketlenségéből adódó vételkézsége miatt.

 

Valóban elég könnyű elhagyni a kis papírt és ha ezekután leszedi az ember az aksit, akár csak csere idelyére, már kész is a baj.

 

Kérek ötleteket ha kérhetem tőletek, hogy hogyan lehetne megbizonyosodni arról, hogy a kódot kérő a saját rádiójához szeretné megtudni a négyjegyű számot.

 

(Mondjuk kérek egy fényképet amin egyszerre látszódnak olvashatóan a gpjármű adatai(forgalmi), a kódot kérő teljesalakos képe amint a balkezével a rádiót emeli ki a helyéről, másik kezében egy A4-es lapon nyomtatott betűvel a KaCsa felirat és természetesen mindezzel egyidőben látszik a rádió kódja is.) :-)))))))

 

Szóval ötletet várok tölletek!

 

Engem valóban a jószándék vezérelt az elmúlt esetek kapcsán. Ezért is kiba...ttúl bosszantott, ha valaki, akinek az üveggömb elárulta a 5.000.- forinttól akár (nem tévedés) 10.000.- forintig terjedő összegű (szervize válogatja) négyjegyű számot, még egy köszönömöt sem bírt megereszteni, sem itt sem a publikus e-mail-emre sem.

 

Kérlek titeket, hogy segítsetek kitalálni a szisztémát, amivel biztosan megtudom állapítani, hogy valóban azé-e ( frissen regisztráltaké-e) a rádió, aki a kódját kéri!

 

Várom az legális ötleteket!

 

Üdv.: KaCsa

KelemenGy Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38174
Sokféle aspektje van ennek...

Egyrészt ugye igazatok van, mert így lopott rádiót is ki lehet kódolni, de mivel KaCsa jóbarátom szólnék mellette. Biztos vagyok benne, hogy nála fel se merül olyan, hogy tolvajoknak, orgazdáknak szeretne segíteni.
Az is sokszorosan tapasztalt tény, hogy rendszeresen kód nélkül adódnak el használt Ignisek, illetve olyan is előfordul, hogy az adott tulaj elveszti azt az egy címkécskét, amire a kód rá vagyon írva. Erre az esetre a Blaupunkttól közvetlenül is meg lehetne szerezni a kódot ugyanezen szám segítségével és a Blau sem tudja ellenőrizni, hogy aki kéri a kódot, ahhoz hogyan került a rádió. Az egyetlen bökkenő ezzel az, hogy ez a módszer lassabb, mint a reumás csiga...
Ez gyorsul fel itt, ami mindenkinek jó. Az szerintem a becsületére van bízva mindenkinek, hogy milyen szándékkal kéri ezt a kódot, és részemről azt kívánom, hogy száradjon le a keze annak, aki nem a legjobb tudomása szerint becsületes okokból teszi ezt.
Mellesleg mindenkinek azt tudnám tanácsolni, hogy ettől függetlenül a gyári rádiótól meg kell szabadulni mert sz*r...

Ignisek és a lopás. Nemrég kommunikáltam egy ismerőssel, aki a jófiúk oldaláról nézi a kocsilopásokat és alaposan benne van. Azt mondta, hogy az Ignisek lopkodása szaporodik, mivel kifutó modell, plusz az első példányokba már kellenek szép lassan a cserealkatrészek.

Ugyanazt a tanácsot adta ő is, amit már annyiszor hallott mindenki: hatékony védelmet az autókba!
Nem a szalonban beszerelt gyárikulcsos riasztóról beszélünk, az csak pityog. Van egy immobiliser gyárilag a kocsikban. Ez már jó, de kevés. Kell egy utólagos indításgátló is. Rosszabb esetben rejtett kapcsoló, jobb esetben olyan, ami három ponton blokkolja az indítást. Pl. a Tatu nevezetű is egy jó megoldás. Csak egy szenzor és egy egyedileg meghatározott csavar, vagy fémrész megérintése után indítható az autó. Kemény 4000 pénz egy ilyen cucc. De érdemes a beltér védelme érdekében egy komolyabb riasztót is beszerezni, ilyenek pl. a MagiCar cuccai. A legdrágább 50e Ft körül mozog. Még mindig csak töredéke az autó értékének, viszont védve van a beltér, van hozzá billenésérzékelő, üvegtörésszenzor és még millió más + egy pager, amin jelez neked minden eseményt, ha hatótávon belül vagy (kb 1 km).
Mindez úgy igazán hatékony, ha egyedileg és nem a hozzá adott rajz szerint van bekötve (kábelek színkódolása..., a riasztókat egységes fekete kábelezéssel szokás pl. bekötni). Én részemről ezek után már kormányzárat nem használok (féltem a bőrkormányt...), van viszont egy váltózáram, aminek a figyelmeztető matricái kint vannak az autón. Tapasztalatlanabb alkalmi tolvajt ez is elkergethet. Ráadásul elég egyedi kinézetű, ami újabb veszélyforrás lenne a tolvajoknak.
Szóval szerintem nem az ilyen kódos dolgokkal kellene kütymölni, mert ezt ha akarja vki, akkor máshonnan is megoldja, csak szoftver kérdése. Inkább védjük az autóinkat, hogy ne legyen forrása a lopott alkatrésznek.
Előzmény: karesz2 (38173)
karesz2 Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38173
Na én mint (fapad) Ignis tulaj, azt mondom, egyrészt az életben az legyen a legnagyobb élménye az illetőnek, hogy Ignis gyári rádiója legyen (rokonságban van, szal sztem 0 a gyári). Én el nem tudnám képzelni a jármű eladását szervízkönyv, benne a slusszkukcs kód, tartalék kulcs és kulcs kódbilétája, adott esetben kód, kezelési könyv nélkül. Nekem is furcsa esetek.
Sztem ne adjatok kódot meg, aki eladja, annak biztos megvan, akinek meg...

Amúgy benne van a pakliban, nem csak Suzuki, nem csak rádió, szal ha olcsón kapunk alkatrészt, az vajon honnét jött... nem prémiumautó és mégis lopják. Na?
Előzmény: megfigyeloo (38170)
istvan07 Creative Commons License 2008.08.16 0 0 38172
Szia.

Köszönöm,hogy felvetetted ezt a gondolatot,szerintem itt eddig senkinek a fejében sem fordult meg-de jogos a felvetés.


Nem tisztem ugyan,de KaCsa barátom maximális jóindulatát azt hiszem,senki sem kérdőjelezheti meg,maximum visszaéltek vele,ami szemét dolog.

Azt tudni kell,hogy főleg a használt autóknál gyakran semmit sem kap a vevő,nemhogy kódkártyát,meg hasonló dolgokat--az akksi saru levétele után -ami óhatatlan néha-pedig behal a rendszer.

A gyári CD-s rádió a kategória alja,ráadásul kizárólag IS-be jó, 20 ezer alatt kaphatóak ennél kategóriákkal jobb cuccok...nem hiszem ,hogy kapós lenne...

Persze vannak sajnos kivételek
Előzmény: megfigyeloo (38170)
Jamo BX200 Creative Commons License 2008.08.16 0 0 38171
Még akár lehet is benne valami...
Előzmény: megfigyeloo (38170)
megfigyeloo Creative Commons License 2008.08.16 0 0 38170
Csak 1 gondolat.
Érdekes, hogy újabban nagyon elszaporodtak a rádió kód kérések. 90%-uk friss regisztráció, és csak ez az egyetlen hozzászólás. Csak úgy megjegyezvén, televannak a bontók ilyen cuccokkal, persze kód nélkül. Számomra érthetetlen, hogy ha az ember megvesz egy használt Ignist, akkor a rádió alapból nem üzemel, mert kódot kér (nyilván nem úgy árulják az autót), és az is érthetetlen, hogy hiányzik a suzukis brossúra (ami ezeket tartalmazza), még egy olyan autóban ami nem is vezetett szervízkönyves, még abban is bennevan (max üresen) a többi papírral együtt. Attól még, mert beépített a gyári hifi, lopják (az autót is egyébként). Nem egy nagy művészet kiszerelni, és könnyen eladható (főleg a GL, GC tulajdonosoknak). Persze szép dolog a segítőkészség, de nem mindegy, hogy kinek. Ezzel nem célozgatni akartam, de elszomorító, hogy a gyári rádió nem ér sokat, mégis lopják, bár a rádióért talán nem nagy veszteség, csak az üvegkár, hát az nem olcsó. Persze az is lehet hogy véletlenül hirtelen ennyi Ignis tulajdonos lett akik érdekes módon nem kaptak semmiféle papírt a rádióról, de nekem kissé gyanúsak ezek a pár naponta jelentkező "újak" (írjátok be pl googlebe, hogy "Ignis rádió kód", na mi van az első helyen?). Azt is megfigyeltem, hogy a kódkérőknek teljesen ugyanolyan a stílusuk, és utána ahogy megkapták csaó, vissza sem írnak. Csak azért írtam ide, mert kissé elgondolkodtató szerintem. Bocs, hogy hosszú voltam, de ez kikívánkozott belőlem.

Sziasztok!
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2008.08.16 0 0 38169

szia suzu72 (Laci)!

 

Olvastam az e-mailt, küldtem választ is, de azért ide is leírom.

 

Nos tehát a lényeg, a bűvös üveggömbömb állítása szerint ha jól látom, a következő négy számjegy tűnt elő a homályos távolból: Az első egy hatos, a második egy nulla, aztán egy kilences és végűl egy négyes. Tehát a beírandó négyjegyű szám a 6094 .

 

Légyszives írd be ide a fórumba, ha sikerűlt a műtét!

 

Ha kell leírom neked a CODE bevitel módját is! Szólj ha kell!

 

Üdv.: KaCsa

Előzmény: suzu72 (38163)
basaja Creative Commons License 2008.08.15 0 0 38168
Szia!

Igaza van peginek,írj Kacsának,mielőbb!Holnap ugyanis a klubbos talira megy Velencére!!
Előzmény: suzu72 (38163)
igyelef Creative Commons License 2008.08.15 0 0 38167

Sziasztok!

 

Ha betölti a 3. évet az én Ignisem  szerintetek érdemes még a szervizbe hordani ? Vagy elég egy jó kis autószerelő ismerősöm is?

Igazából a szervikönyv így biztos hogy ugrik de ez mennyit számíthat később?

 

Persze eszem ágába sincs eladni mostanában.

Nekem  nagyon megfelel,csak azt bánom hogy a klímát nem rakattam bele de legfejebb majd utólag.

Szevasztok.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!