az egész mocskos hozzászólás volt zsidózás különösen annak fényében, hogy a 14 kiemelt egyház között vagy 4 ortodox volt, némelyik feleannyi hívővel, mint ahány zsidó ezekben a közösségekben van. Nem kéne hülyeségeken rugózni, ha könnyű utánanézni a dolognak.
Sajátos elvárásaid vannak az uszodákkal kapcsoladban. Akárcsak annak a másiknak...normális ember úszni, vagy gyógyulni jár ilyen helyekre. De persze nem vagyunk egyformák.
Eszemben sincs. Normális népek nagyra becsülik azon íróikat, akik birálják őket. Akár a saját népükből valók, akár nem. Az angolok legjobb írói Swifttől, Bernard Shaw-ig kegyetlenül kritizálták az angol népet. Jobban tennék a magyarok ha elgondolkodnának a kritikán (vagyunk páran, akik megtesszük, de korántsem elegen)
kapitalizmus van, az ezzel jár. nem szimpatikus, persze, de attól még ez van.
vagy magát a kapitalizmust vetjük el, vagy a spekulációval, pénzügyi machinációkkal együtt fogadjuk el (esetleg ezeket kicsit jobban korlátozzuk, de hát ez csak fokozati különbség, nem lényegi)
képzelj el egy zárt kis falut. fizessen arannyal, ez ugye fix.
ahol egy kereskedő felvásárolés egyre drágábban ad mindent. akereskedőnél egyre több van, a többinél egyre kevesebb. persze lehet kínlódni hogy honnan teremtese elő a hiányzót, aki ügyes az mástól megint csak elő tudja teremteni, onnantól annak fog hiányozni és így tovább....meg lehet hitelt is kérni a kereskedőtől, elvégre nála egyre több van, csakhogy majd mivel többet kér vissza, azt is elő kell teremteni.
a végén ki kell iktatni a kereskedőt, ha jót akarnak és nem eladni neki, nem venni tőle csak a legszükségesebbet mert különben rossz vége lesz.
nomármost ez van nagyban. a tőke koncentrálódik és nem folyik vissza sehova, hiányzik egyre jobban.
lehet trükközni,pénzt nyomtatni értékteleníteni bármi de azért írtam aranyat, hogy értsd.
az egész másként jönne ki, ha a kereskedő nem halmozn akarna, hanem szépen elköltené a faluban ami nála kötött ki....
de továbbmegyek: van ezer egység arany az egész faluban. legyen ötszáz egység a kereskedőnél a többi meg a lakosoknál.
a kereskedő hitelre kiadja az ötszáz egységét és ezret vár vissza. mi történik? a lakosoknál nem maradsemmi. megint hitelt kérnek, kapnak is. mind az ezret. kéne ezerötszázat visszaadni.
ne felejtsük el, hogy a faluban csak ezer van összesen. az ötszáz honnan lesz?
és elértünk a válsághoz.
lehet, hogy óvodás szinten írom ezt le és nagyon nagyolva de bizony trükközés és maszatolás ellenére a kettő meg kettő az négy!
"i felejtett el neked szólni, hogy itten kapitalizmus van....a kereskedő akár meg20xorozhattya az árát, kinek mi köze hozzá, ha talál vevőt...."
aztán csodálkozol, ha az egész hibás és szabályozatlan rendszer egyszerre borul a fejére a társadalomnak és közben vonogatod a vállad, mert ilyen a rendszar!
az a helyzet, hogy a háromszoros haszon amit valahol a végén a fogyasztó fizet meg az összes többi költségen felül nem mehet folyamatosan hitelből és az egész egy nagy piramisjáték.
a vége éhenhal.
ez nem elvárás kérdése és nem megkeresésé, józan paraszti ésszel tudható, hogy a tollal, pusztán kereskedéssel vásárlás és továbbadás közti hasraütésszerűen kitalált hasznot a vevőknek kéne kitermelni.
van egy határ amit nem lehet a piramis miatt!
Lehet itten tőkésbvilágozni, hogy ez ezzel jár, de csak akkor ha haszonélvezője valaki éspedig azért, mert ebben a zavarosban kíván halászni!
megaztán lehetett ködösíteni, trükközni, szakértelmet sugallva mindenféle hókuszpókusz közgazdaságot burkolni köré de tudod ez olyan, mint a gordiuszi csomó:
a paraszt nekiáll és összeadja: kettő meg kettő az négy és nem nyolc, függetlenül az időjárási hatásoktól!
most már világméretű spekulációkról/ ügyeskedésekről, ha úgytetszik a tehetség áldásos tevékenységéről és annak következményeiről beszélünk, de ez nem jelenti azt, hogy akár egy kis faluban ne jelenhetett volna meg probléma egyetlen egy ilyen ügyes kis kereskedő miatt.
Hozzáteszem itt nem zsidóról beszélek, mert feltételezem, hogy magyarok közt is lehet ilyen "tehetséges" ember.
"Te, Te értetted, hogy nem az eladáson van abaj, hanem amikor a felvásárló utána akkora hasznot akar, hogy a vevő látja a kárát?
Tudod amikor a termelő eladja neki megfelelő haszonnal a búzát és aztán a kereskedő megtriplázza a hasznát akkor a kenyeret vásárló fogja ezt kinyögni, mi köze ennek a szövetkezethez? "
Ki felejtett el neked szólni, hogy itten kapitalizmus van....a kereskedő akár meg20xorozhattya az árát, kinek mi köze hozzá, ha talál vevőt....
Tessen megkeresni az ilyen elvárásokkal a Thürmert meg a Kommenista Kiáltványt....
". Először is eladósította a királyt, akinek 104 százalékos kamatra folyósított hitelt. A kamaton felül rátette kezét a budai és a pozsonyi harmincados vámra (ma úgy mondanánk, privatizálta a kincstári bevételt biztosító vámot), és privatizálta magát az államkincstárat is. Azután 1521-ben rávette a királyt, hogy veressen névértékének csupán felét érő pénzt."
ahelyett, hogy gyorsan rábírta volna a királyt, hogy a népen hajtsa be az ő kamatocskáit.
Ühüm, furcsán néznének, ha holnap bantu négernek adnám elő magam.....megtehetném, szabad vagyok, csak nem biztos hogy a választás érterlmes...lévén nem vagyok eléggé fekete hozzá....
Hagyd ezt a identitás dolgot, félreértésre adhat okot, nem azt jelenti, hogy ha napoleon akarsz lenni, akkor az is leszel....ez nem arról szól, hogy minek is képzelheted magad, hanem arról, hogy az ember szabad és van választása....
"Akkor álljanak össze a termelők értékesítési szövetkezetbe és maguk értékesítsék a búzát. Ahogy elnézem a dolgokat az utóbbi 20 évben ezt meg sem próbálták. Tetszik érteni. EGYÜTTMŰKÖDÉS."
Te, Te értetted, hogy nem az eladáson van abaj, hanem amikor a felvásárló utána akkora hasznot akar, hogy a vevő látja a kárát?
Tudod amikor a termelő eladja neki megfelelő haszonnal a búzát és aztán a kereskedő megtriplázza a hasznát akkor a kenyeret vásárló fogja ezt kinyögni, mi köze ennek a szövetkezethez?
tudom nem ildomos ezt feszegetni de voltak korabeli írások ahol amik megemlítik,hogy iszonyú problémákat szült a társadalomban az ilyen spekulatív kereskedelem megjelenése és onnantól az éhinség is megszaporodott, rablások stb mert az emberek megélhetése veszélybe került!
Jelenleg ugyanezt éljük, mert bizony a kereskedők, bankárok és spekulálók-tőzsdézők hasznát egyszerűen nem bírja kitermelni a nép.
nem ez, hanem egyik sem.
a világválság oka ma a nem létező, hozzáadott érték nélküli, spekulációkkal színes lufira felfújt pénznek nevezett lufi!
"Következzék most bevezetőül egy kis történelem. Történelmi lecke fiúknak.
Történt aztán, hogy meghalt Mátyás királyunk. (Mátyás királyunkat a románok román királynak, a szlovákok szlovák királynak tisztelik és hiszik. Penetráns és gyönyörű kelet-közép-európai történet ez, nem is érthető sehol másutt.) Szóval elment Mátyás, és az ország felett egyre inkább ott lebegett a terjeszkedő Oszmán Birodalom réme. Az Qszmán Birodalom réme odafent tornyosult - idelent pedig megérkezett Fortunatus Imre.
Hogy ki volt ő? Ugye nem tudják? Hát persze, hogy nem tudják. Fortunatus Imre (Szerencsés Imre, a gyengébbek kedvéért, továbbá hogy még plasztikusabb legyen a kibontandó szimbólum) nem futott be nagy és fényes karriert a történetírásban, különösen nem ebben a legújabb koriban, a marxistában. Pedig Jókai Mór is írt róla egy drámát A zsidó fiú címmel, majd mindjárt utána Móricz Zsigmond is, Fortunatus címmel. Móricz drámájában az író a következő mondatot adja Fortunatus szájába: "Egy marék aranyért minden országokat máglyára eladnék." Nem nehéz észrevenni némi shakespeare-i hatást, nevezetesen A 'velencei kalmár zsidóját.
De hát ki volt ez a Fortunatus? Egy Spanyolországból 1492-ben elűzött, szefárd zsidó család leszármazottja, eredeti nevén Slomo ben Efrajim. Spanyolországból elűzetvén itt telepedtek le minálunk - hát hol másutt? A mi Slomónk két dologhoz értett nagyon: a pénzhez és a nőkhöz. Majd miután feleségül vett egy keresztény nőt, kénytelen volt maga is a keresztény hitre térni. Keresztapja nem volt kisebb nobilitás; mint Perényi Imre nádor; legfőbb támogatója pedig maga Szalkay László esztergomi érsek és kancellár leend. És láss csodát! Fortunatus Imre 1520-ban már, II. Lajos királyunk kincstárnoka. Elfoglalta hivatalát Fortunatus Imre, és munkához látott, késedelem nélkül. Először is eladósította a királyt, akinek 104 százalékos kamatra folyósított hitelt. A kamaton felül rátette kezét a budai és a pozsonyi harmincados vámra (ma úgy mondanánk, privatizálta a kincstári bevételt biztosító vámot), és privatizálta magát az államkincstárat is. Azután 1521-ben rávette a királyt, hogy veressen névértékének csupán felét érő pénzt. S így érkezett el 1525, Mohács előestéje. Addigra az emberek tönkrementek a rossz pénztől, és megrohanták a budai zsidó kereskedők házait. Megrohanták, kifosztották. Egyben követelték az "ördögi" Fortunatus bezárását, amit a király vonakodva ugyan, de meg is tett. Aztán Fortunatus hamarosan kiszabadult. A rossz pénz maradt, viszont Lajosnak fegyverre, az ország védelmére több kölcsönt nem adott. S jött 1526, Lajos elment meghalni a Csele-patakba, a magyarok "Jézus, segíts!" ordítással nekirohantak a török ágyútűznek, Fortunatus Imre pedig Zápolya mellett tűnik fel legközelebb. És még Mohács évében meg is hal. Halálos ágyán még visszatér ősei hitére, és kileheli lelkét.
Nos hát, emberek, ő volt Fortunatus (Szerencsés) Imre."
erre ne legyel nagyon buszke, de elkeseredni sincs okod..ez csak ugy adodik, jelenlegi eletedre..... ettol fuggetlenul lehetnel -lehetsz lojalis polgara a Magyar Koztarsasagnak. es semmi dupla-tripla identitas......ugyanis ez mar kizarja akarmelyik nemzethez valo lojalitsodat.... amitol nem leszel rossz ember, csak eppen cinkes lap a pakliban.... mert a dupla lojalitas azt jelenti, hogy krizis szituaciokban nem biztos, hogy a magyar nemzet erdekei szerint dontenel..... es ez igaz barmilyen dupla identitasuakra is....
"Kevésbé sikereseknek igen csípte a szemét és a versenyben való megméretés helyett erőszakot alkalmazott."
aztán a versenyről eleve nem is volt tudása akevésbé sikeresnek.
amúgy jó hogy mondod.... ma már az egész spekulálásokra, ügyeskedésekre és harácsolásra épülő világ dől össze és senki ne legyen büszke az ügyeskedésre!