Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kacagógerle Creative Commons License 2006.07.06 0 0 10520
"Szemely szerint errol azt gondolom, hogy egy-ket hozzaszolasban itt a topikon tul lett misztifikalva az olajszuro szerepe es felelossege."

Elsősorban a visszacsapószelep miatt lett kivesézve az olajszűrőtéma.Feltekerném én az olasz Purolatort is vagy a Tecnocart is ha nem engedne vissza a szelep,de mivel szinte minden olasz szűrő visszaengedett nálam,inkább megveszem 2* annyiért a MANN-t.Ha a szűrőbetét miatt nem is,de a visszacsapószelep miatt elég nagy felelősége van a szűrőnek.Ugyen nem mindegy hogy hidegindításkor fél másopercig,vagy 3-4 másodpercig nincs olajnyomi.
Előzmény: stevie wonder (10519)
stevie wonder Creative Commons License 2006.07.05 0 0 10519

Eddig FIAAM-ot használtam, de többen is említették hogy az olasz szűrők rosszak. Nekem eddig negatív tapasztalatom nincs vele, az olajnyomás indítás után azonnal megvan, lámpa elalszik.

 

Szemely szerint errol azt gondolom, hogy egy-ket hozzaszolasban itt a topikon tul lett misztifikalva az olajszuro szerepe es felelossege.

 

A olajszuro persze roppant fontos alkatresz, de ezzel egyutt, hm, nem atomeromu: valoszinuleg sokan kepesek jo minosegben eloallitani. Akár olaszok is. Plane egy bizonyos arszint felett.

 

Ha eddig bevalt az adott marka, szerintem nincs kulonosebb okod a valtasra.

 

De az olajtema bizalmi ugy: ha jobban megbizol a Mann vagy mas gyarto termekeben, a nyugodt álom erdekeben valaszd azt.

Előzmény: Roland80 (10511)
miki0729 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 10518

Helló

 

Egy valamit nem értek:Mi a különbség a:

 

VW 500 00

VW 501 00

VW 502 00

VW 505 00

 

Jóváhagyások között.

Kimondottan egy adott típusra vonatkozik Volkswagen márkán belül?

Vagy évjárat fügö? Netán motor vagy teljesítmény határozza meg?

Ha nekem VW 500 00 jóváhagyású van előírva nem rakhatom bele a VW 505 00 jóváhagyásút?

Érdekel a dolog mert VW Ventom van.

gabbe Creative Commons License 2006.07.05 0 0 10517
Ja ja :-))) Lásd előző hozzászólásom :-)
Előzmény: kacagógerle (10516)
kacagógerle Creative Commons License 2006.07.05 0 0 10516
Én is ma kérdeztem meg,de neked mindegy is hiszen pesten lax.
Előzmény: gabbe (10515)
gabbe Creative Commons License 2006.07.05 0 0 10515
Most nézem csak...igazán közel és gazdaságos lett volna nekem nagyfaluból 1l olajért oda elszaladni :-)))))
Előzmény: kacagógerle (10513)
gabbe Creative Commons License 2006.07.05 0 0 10514
Köszi !
Én ezt nem tudtam.
Aki meg igen az meg nem osztotta meg velem az infóját :-(
Szóval erről ennyit ...
Előzmény: kacagógerle (10513)
kacagógerle Creative Commons License 2006.07.05 0 0 10513
Egészségedre!
A Brillnél "csak" 2700.:-)
Előzmény: gabbe (10512)
gabbe Creative Commons License 2006.07.05 0 0 10512
Kacagógerle !

Itt a gyári szervóolaj.
Porsche Pest 3170 ft/l az ára.

Én már beszereztem :-)))
Előzmény: kacagógerle (10471)
Roland80 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 10511
Sziasztok

Olajszűrő ügyben írok. Eddig FIAAM-ot használtam, de többen is említették hogy az olasz szűrők rosszak. Nekem eddig negatív tapasztalatom nincs vele, az olajnyomás indítás után azonnal megvan, lámpa elalszik. Peugeot 106-om van. Van vkinek tapasztalata (jó-rossz)a FIAAMmal kapcsolatban? Vagy vegyek vmi mást inkább (MANN)??
SLX-350 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 10510

Szia Jim,

 

 (ebben az esetben) a legjobb megoldásnak egy olyan olajat tartok amely mindkét (VW 502 00 és 503 01) számításba jöhető jóváhagyással rendelkezik (pl Castrol SLX Longtec 0W-30).

Előzmény: .JiM. (10505)
SLX-350 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 10509

Szia Szuperpityu,

 

az esetek többségében az A1/B1-ről át lehet térni az A3/B3-ra (ha nem vagy érzékeny az A1/B1 minősítésű motorolajok által nyújtott üzemanyag megtakarítási lehetőségre).

Előzmény: Törölt nick (10507)
pánéspéter Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10508
Sziasztok!

Skoda Felíkiám van - még mindig! ;-)
Elolvastam és értelmeztem(!?) a kezelési könyvét (újfent!), amely a következőket írta (1998!):
Többfokozatú, könnyűfutású motorolaj - VW 500 00;
Többfokozatú motorolajok - VW 501 00, VW 502 00
ACEA A2 és/vagy A3-96

A kérdéseim a következők:
Ezeknek a jelöléseknek külön-külön is elég szerepelnie az olaj csomagolásán?

Az ilyen a minősítésű olajok megfelelőek volnának az autómba:
ACEA A3/B3/B4; VW 500 00 & 505 00 (11/92)
v.
ACEA A3-96, B3-96;
VW 500 00 ÉS 505 00 (11/92)
Előre is köszönöm szépen a válaszokat!
Üdv.
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10507
Szia SLX-350,

köszönöm az infót. Ezek szerint ahova ACEA A1/B1 van előírva, oda nem lehet A3/B3-at tenni?
Sajnos nem érkezett meg a levél, biztosan a Superpityu2002@torzsasztal.hu -ra küldted?

Köszi,
I.
Előzmény: SLX-350 (10503)
.JiM. Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10506

ja, és megnéztem, a Valvoline 5w40 az VW502.00/505.00 jóváhagyású.

Találtam most egy olyat a termékkatalógusukba, ami a fent említetteken kívül 503.01-es, amit te említettél. Ez a SynPower MXL 0w30-as.

Ilyen kellene akkor nekem?

Előzmény: SLX-350 (10501)
.JiM. Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10505
Köszönöm a segítséget. Pár héten belül lesz a chip megokosítva, akkor már ne az 5w-40est vegyem ezek szerint?
Előzmény: SLX-350 (10501)
SLX-350 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10504

Szia Szabee,

 

VW 505 00 jóváhagyású 5W-40-eset...(a konkrét gyártó és olaj kiválasztása ezen belül szíved joga).

Előzmény: B.Szabee (10502)
SLX-350 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10503

Szia Szuperpityu,

 

"....Ford Fiesta 1.4 TDCi. A gyártó 5w-30-as olajat ír elő, ACEA A1/B1, WSS-M2C 913-B.
PSA HDI 1.4 motorok: a gyártó 5w-40-es olajat ír elő, ezek többsége A3/B3.

A két motor nagyrészt ugyanaz, még a motorkódjuk is (DV4TD).
Szerintetek miért van különbség előírásban
?..."

 

a két cég (elvileg azonos) motorhoz előírt motorolajai közt valóban van némi különbség de nem olyan vészes: a PUG előírásában pl szerepel az ACEA A5 (5W-30), ami egyenesági felmenője a "Ford" olajként közismert ACEA A1-es (és persze Ford jóváhagyással rendelkező) olajoknak.

mail ment. A Ford motorok - ha nagyon muszáj - valóban megelégszenek az ACEA A3/B3-as olajokkal (is) de én se tenném bele....

mail ment.

Előzmény: Törölt nick (10499)
B.Szabee Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10502

Szia SLX-350.

Tudnál nekem segíteni a választásban az előző hozzászólásom alapján?

Holnap viszem a kocsit olajcserére és addig el kéne döntenem melyiket vegyem meg.

Előre is köszi. 

Előzmény: SLX-350 (10501)
SLX-350 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10501

Szia Jim,

 

"....milyen olajat vegyek 1.8 turbós Leonhoz? Nekem 5w-40est ajánlottak. Jó az?...."

 

az attól függ....hogy mennyire tubós az a Leon. 180 lóerőig VW 502 00 jóváhagyású olajra van szükség (amit  az általad kinézett 5W-40-es olaj jó esetben akár "tudhat" is), 180 lóreő fölött viszont VW 503 01 jóváhagyású (jellemzően 0W-30-as vagy 0W-40-es) motorolajra van szükség.

Előzmény: .JiM. (10498)
B.Szabee Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10500

Sziasztok.

Vettem egy VW Bora TDI-t 81Kw/110Le (nem PD)

Most van benne 83e. Km

Szeretnék benne olajat cserélni. Telefonon felhívtam az aktuális Porshe szervízt ahova eddig hordták az autót, és rendszám alapján megtudtam , hogy eddig Shell Helix Plus 10w-40 olajat raktak a kocsiba.

Autósboltban három olajat ajánlottak hozzá, amihez  most aránylag olcsón hozzájuthatok:

Mobil Synt s 5w-40

Castrol GTD Magnatec 10w-40

Castrol GTX magnatec 5w-40

Melyik olaj lenne a legjobb választás a kocsimhoz? Vagy maradjak a Shell olajnál?

Esetleg tudtok valami másik olajat ajánlani keveset futott hagyományos VW tdi motorba.

A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv.

Törölt nick Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10499
Szia SLX-350,

ez engem is érdekelne! A nicknevemhez illessz egy kukac torzsasztal pont hu-t, és légyszi küldd el nekem is!

Másik kérdés:
Ford Fiesta 1.4 TDCi. A gyártó 5w-30-as olajat ír elő, ACEA A1/B1, WSS-M2C 913-B.
PSA HDI 1.4 motorok: a gyártó 5w-40-es olajat ír elő, ezek többsége A3/B3.

A két motor nagyrészt ugyanaz, még a motorkódjuk is (DV4TD).
Szerintetek miért van különbség előírásban? (A ford doksiban szerepel, hogy használható 5w-40 is, de magasabb lesz a fogyasztás.)

Csak úgy elméleti síkon, lenne baja egy ilyen Ford motornak, ha mondjuk Castrol Txt 505.01 5w-40-et tenne bele valaki? (Ez mondjuk egy VW PDTDI-hez fejlesztett olaj, de kíváncsi vagyok).
Nem áll szándékomban ilyet tenni, csak kíváncsi vagyok...

Köszi,
I.
Előzmény: SLX-350 (10496)
.JiM. Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10498

Sziasztok!

Tudnátok segíteni milyen olajat vegyek 1.8 turbós Leonhoz? Nekem 5w-40est ajánlottak. Jó az?

Pitbull Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10497
A MOL Botond, meg az Arolt 2T. Az a reaktívált fáradtolaj.
SLX-350 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10496

Szia Extekergo,

 

"....mi az összefüggés, avagy az eltérés az A1, A3 és a W30, W40 között?..."

 

ez egy hosszabb történet, ha adsz egy mail címet akkor elküldöm...

Előzmény: extekergo (10493)
alco Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10495
Sziasztok!

A Liqui Moly Zentralhydraulik-Öl teljesíti az elvárásokat.
Originalersatzteile-Nr.: VW TL 52146 (G002 000)

http://www.liqui-moly.hu/termekek.cgi?sub=1629

üdv.:
alco
Előzmény: SLX-350 (10473)
gabbe Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10494

Hátha valakinek segítség...

 

Megoldás a gyári előírás ill.cikkszám G 002 000 -rólváltozott  G 004 000 M2 -re.

 

Az előzőnek megfelelőt MEGUIN-ban találtam kb. 2900 ft-ért.

 

DE !!!  Porsche Pestnél a gyári 3170 ft !!!!!

 

Meglepő, de végre valami ami gyáriban sem olyan elszállt áru  :-))))

Előzmény: SLX-350 (10486)
extekergo Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10493
S mi az összefüggés, avagy az eltérés az A1, A3 és a W30, W40 között?
Előzmény: SLX-350 (10492)
SLX-350 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10492

Szia Extekergo,

 

nem gondoltam egyetlen konkrét olajra sem (hogy jövök én ahhoz?), pusztán arra próbáltam utalni hogy az eddig általam látott ACEA A1-es olajok között még nem találkoztam 5W-40-essel (csak 0W-30-assal és 5W-30-assal)

Előzmény: extekergo (10491)
extekergo Creative Commons License 2006.07.04 0 0 10491
Aha! A tecsós A1 5w40 made in francéra gondoltál? Akkor az mi? S hogy van az az össze(nem)függés a paraméterek között?
Egyébként írtam, csak mezei felhasználó vagyok, tehát nem értek igazából az olajakhoz. Csak mint minden másban, kicsit körbejárom a dolgokat, ha szükségem van rá. Na és figyelek az "okosok" okfejtéseire is. :)) Csak okíts bennünket!
Előzmény: SLX-350 (10488)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!