"Szemely szerint errol azt gondolom, hogy egy-ket hozzaszolasban itt a topikon tul lett misztifikalva az olajszuro szerepe es felelossege."
Elsősorban a visszacsapószelep miatt lett kivesézve az olajszűrőtéma.Feltekerném én az olasz Purolatort is vagy a Tecnocart is ha nem engedne vissza a szelep,de mivel szinte minden olasz szűrő visszaengedett nálam,inkább megveszem 2* annyiért a MANN-t.Ha a szűrőbetét miatt nem is,de a visszacsapószelep miatt elég nagy felelősége van a szűrőnek.Ugyen nem mindegy hogy hidegindításkor fél másopercig,vagy 3-4 másodpercig nincs olajnyomi.
Eddig FIAAM-ot használtam, de többen is említették hogy az olasz szűrők rosszak. Nekem eddig negatív tapasztalatom nincs vele, az olajnyomás indítás után azonnal megvan, lámpa elalszik.
Szemely szerint errol azt gondolom, hogy egy-ket hozzaszolasban itt a topikon tul lett misztifikalva az olajszuro szerepe es felelossege.
A olajszuro persze roppant fontos alkatresz, de ezzel egyutt, hm, nem atomeromu: valoszinuleg sokan kepesek jo minosegben eloallitani. Akár olaszok is. Plane egy bizonyos arszint felett.
Ha eddig bevalt az adott marka, szerintem nincs kulonosebb okod a valtasra.
De az olajtema bizalmi ugy: ha jobban megbizol a Mann vagy mas gyarto termekeben, a nyugodt álom erdekeben valaszd azt.
Olajszűrő ügyben írok. Eddig FIAAM-ot használtam, de többen is említették hogy az olasz szűrők rosszak. Nekem eddig negatív tapasztalatom nincs vele, az olajnyomás indítás után azonnal megvan, lámpa elalszik. Peugeot 106-om van. Van vkinek tapasztalata (jó-rossz)a FIAAMmal kapcsolatban? Vagy vegyek vmi mást inkább (MANN)??
(ebben az esetben) a legjobb megoldásnak egy olyan olajat tartok amely mindkét (VW 502 00 és 503 01) számításba jöhető jóváhagyással rendelkezik (pl Castrol SLX Longtec 0W-30).
az esetek többségében az A1/B1-ről át lehet térni az A3/B3-ra (ha nem vagy érzékeny az A1/B1 minősítésű motorolajok által nyújtott üzemanyag megtakarítási lehetőségre).
Skoda Felíkiám van - még mindig! ;-) Elolvastam és értelmeztem(!?) a kezelési könyvét (újfent!), amely a következőket írta (1998!): Többfokozatú, könnyűfutású motorolaj - VW 500 00; Többfokozatú motorolajok - VW 501 00, VW 502 00 ACEA A2 és/vagy A3-96
A kérdéseim a következők: Ezeknek a jelöléseknek külön-külön is elég szerepelnie az olaj csomagolásán?
Az ilyen a minősítésű olajok megfelelőek volnának az autómba: ACEA A3/B3/B4; VW 500 00 & 505 00 (11/92) v. ACEA A3-96, B3-96; VW 500 00 ÉS 505 00 (11/92) Előre is köszönöm szépen a válaszokat! Üdv.
köszönöm az infót. Ezek szerint ahova ACEA A1/B1 van előírva, oda nem lehet A3/B3-at tenni? Sajnos nem érkezett meg a levél, biztosan a Superpityu2002@torzsasztal.hu -ra küldted?
"....Ford Fiesta 1.4 TDCi. A gyártó 5w-30-as olajat ír elő, ACEA A1/B1, WSS-M2C 913-B. PSA HDI 1.4 motorok: a gyártó 5w-40-es olajat ír elő, ezek többsége A3/B3.
A két motor nagyrészt ugyanaz, még a motorkódjuk is (DV4TD). Szerintetek miért van különbség előírásban?..."
a két cég (elvileg azonos) motorhoz előírt motorolajai közt valóban van némi különbség de nem olyan vészes: a PUG előírásában pl szerepel az ACEA A5 (5W-30), ami egyenesági felmenője a "Ford" olajként közismert ACEA A1-es (és persze Ford jóváhagyással rendelkező) olajoknak.
mail ment. A Ford motorok - ha nagyon muszáj - valóban megelégszenek az ACEA A3/B3-as olajokkal (is) de én se tenném bele....
az attól függ....hogy mennyire tubós az a Leon. 180 lóerőig VW 502 00 jóváhagyású olajra van szükség (amit az általad kinézett 5W-40-es olaj jó esetben akár "tudhat" is), 180 lóreő fölött viszont VW 503 01 jóváhagyású (jellemzően 0W-30-as vagy 0W-40-es) motorolajra van szükség.
Szeretnék benne olajat cserélni. Telefonon felhívtam az aktuális Porshe szervízt ahova eddig hordták az autót, és rendszám alapján megtudtam , hogy eddig Shell Helix Plus 10w-40 olajat raktak a kocsiba.
Autósboltban három olajat ajánlottak hozzá, amihez most aránylag olcsón hozzájuthatok:
Mobil Synt s 5w-40
Castrol GTD Magnatec 10w-40
Castrol GTX magnatec 5w-40
Melyik olaj lenne a legjobb választás a kocsimhoz? Vagy maradjak a Shell olajnál?
Esetleg tudtok valami másik olajat ajánlani keveset futott hagyományos VW tdi motorba.
ez engem is érdekelne! A nicknevemhez illessz egy kukac torzsasztal pont hu-t, és légyszi küldd el nekem is!
Másik kérdés: Ford Fiesta 1.4 TDCi. A gyártó 5w-30-as olajat ír elő, ACEA A1/B1, WSS-M2C 913-B. PSA HDI 1.4 motorok: a gyártó 5w-40-es olajat ír elő, ezek többsége A3/B3.
A két motor nagyrészt ugyanaz, még a motorkódjuk is (DV4TD). Szerintetek miért van különbség előírásban? (A ford doksiban szerepel, hogy használható 5w-40 is, de magasabb lesz a fogyasztás.)
Csak úgy elméleti síkon, lenne baja egy ilyen Ford motornak, ha mondjuk Castrol Txt 505.01 5w-40-et tenne bele valaki? (Ez mondjuk egy VW PDTDI-hez fejlesztett olaj, de kíváncsi vagyok). Nem áll szándékomban ilyet tenni, csak kíváncsi vagyok...
nem gondoltam egyetlen konkrét olajra sem (hogy jövök én ahhoz?), pusztán arra próbáltam utalni hogy az eddig általam látott ACEA A1-es olajok között még nem találkoztam 5W-40-essel (csak 0W-30-assal és 5W-30-assal)
Aha! A tecsós A1 5w40 made in francéra gondoltál? Akkor az mi? S hogy van az az össze(nem)függés a paraméterek között? Egyébként írtam, csak mezei felhasználó vagyok, tehát nem értek igazából az olajakhoz. Csak mint minden másban, kicsit körbejárom a dolgokat, ha szükségem van rá. Na és figyelek az "okosok" okfejtéseire is. :)) Csak okíts bennünket!