Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.29 0 0 10408

köszi, ezek szerint az 5W-40 jó kompromisszum, -40 fok csak nem lesz..

Én is azt hallottam, a Shell nem a motorolajok Csomolungmája :)

Előzmény: captainb (10405)
marmande Creative Commons License 2019.11.29 0 0 10407

Hát ott középen a küllők között mintha valami rozsdás lenne.

Előzmény: captainb (10406)
captainb Creative Commons License 2019.11.29 0 0 10406

Nem tudom mire gondolsz, hogy rozsdás. A tolatólámpa talán összetört és ezt heckelték bele. 

Előzmény: marmande (10402)
captainb Creative Commons License 2019.11.29 0 0 10405

Motul X-Clean 8100 5W40, az a ridegtartásra is jó és az i-VTEC motorokban is faja. Vagy Liquy Molly, Repsol márkák.

A Shell Helix szerintem túlárazott vacak. 

Előzmény: Törölt nick (10404)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.29 0 0 10404

Üdv Cartársak!

 

Van valami tipp egy 10 éves, de kevesett futott, nagyon megkímélt gen 3. 2.0 CR-V motorolajára?

A netes keresők 0W-30, 40 ill. 5W-30, 40 fajtákat adnak ki, a márkaszervizben (már amikor feltüntették a számlán) elvileg Shell Helix 5W-40-et raktak bele, de a nagy hordóban végülis akármi lehetett...

Valami jóféle prémiumban gondolkodnék.

 

Abracadabraca

mnk2 Creative Commons License 2019.11.27 0 0 10403

Csak érdekességből írom 2006-os volt crv-m a családban van a mai napig 2,2 D 140 le mostanra kb 280000 ez km van benne.  A kuplungot leszámítva még nem kellet hozzá nyúlni. A láncra a szerelő ugyan azt mondta hogy ha gond lesz vele akkor úgy is hallani fogjuk szerinte majd 500 ezernél  kell ránézni. 

Előzmény: marmande (10402)
marmande Creative Commons License 2019.11.26 0 0 10402

Ez a kerék belülről rozsdás? A jobb hátsó lámpával mi van?

 

marmande Creative Commons License 2019.11.26 0 0 10401

Sziasztok!

 

2008-as (mk3), dízeles, külföldi okmányos, forgalomból ideiglenesen kivont CR-V hirdetésben írják, hogy: "Az autó Turbó Hibás, motor jár de a turbó hangos!"

Akkor ez ugye felejtős? Pláne másfél milláért.

captainb Creative Commons License 2019.11.25 0 0 10400

Még annyival egészíteném ki, hogy a kvázi régebbi láncos motorokhoz képest az újabbakon kissé alul vannak méretezve a láncok, ezért nem bírják a használatot. Sokan azt mondák, tervezett avultatás, valójában meg a tervezéskori, gyártáskori megtakaríás miatt.

 

Igen, az olaj nagyon fontos, a láncfeszítőt többnyire a kenőolaj működteti. Ha láőncfeszítő hanyag karbantartás miatt tönkremegy, agkkor indításkor könnyen átugrik a lánc, azaz a vezérlés.

 

A hiba remekül hallhtó, indításkor csörög a lán. Ha már menet közben is, akkor ott komoly a baj. 

Előzmény: stefi001 (10398)
captainb Creative Commons License 2019.11.25 0 0 10399

Teljesen laikusként: nem biztos. Tény, hogy elvileg lifetime, de ez ugye függ a karbantartástól. Meg tud nyúlni a lánc, a láncfeszítő tönkre tud menni, stb. Nincs megadva rá csereperiódus, mint a szíjas vezérlésre. Annyiból jobb, hogy nem fáj a fejed miatta, de ha valami kezd elromlani, azt hallod. Reggeli indításnál biztos. 

Nálam a CR-V jellemzően 4-6000 km-t fut évente a feleségem használja főleg. Az olcsó, lerúgós koreai 12000 - 15000 km-t, ezzel járok én. 5 év / 60000 km a vezérlés csereperiódusa. Esetenként 120000 forintért. Hát nem job a láncos?:D

 

 

Előzmény: marmande (10397)
stefi001 Creative Commons License 2019.11.25 0 0 10398

Eddig minden autóm láncos vezérlésű volt: Skoda 120L, Skoda Felicia LXI 1.3, Skoda Fabia 1.4 MPI (2001), Toyota RAV (1995), Honda Jazz (2004), Kia Rio (2012 UB3).

Mindegyikkel elégedett voltam/vagyok, közülük a Skoda 120L volt zajos, többi kimondottan csendes.

 

A láncos vezérlés kiszolgálhatja a motor élettartamát, de meg kell azért mondani, hogy a gyakorlatban elég sokszor nem valósul meg. A lánc is nyúlhat, szakadhat, illetve át is ugorhat.

 

Néhány korai Volkswagen korai 1.2 és 1.4 TSi motorja estében a lánc talán még a szíjnál is rövidebb élettartamú volt, de megemlíthető még a BMW N45-ös 1,6-os benzines és N47-es 2,0 literes dízel motorja is.

 

A személyautók esetén leginkább elterjedt megoldásnak számító vezérműszíj csendes, de karbantartásigényes. A gyártók kilométerben és időben is maximalizálják a szíjak élettartamát, de ezeket minden esetben optimális esetre kell érteni. Többnyire azonban célszerű előbb megejteni a cserét.

 

A vezérműláncos változatnak folyamatos kenésre van szüksége, melyet a motorolaj ken, hasonlóan a motor egyéb belső elemeihez. Ennél fogva, a láncos motorok esetén fontos az olajcsere periódus betartása, és a jobb minőségű olaj használata, ugyanis különben a lánc jobban kopik. A vezérlés hibájára utaló jelek: átugrott vezérlésre utalhat a motor egyenetlen járása, erőtlensége, míg a vezérműlánc nyúlása a zajos vezérlésből lehet felismerhető.

 

Egyes vizsgálatok szerint, a szíjhajtás számos előnnyel rendelkezik a lánchajtással szemben, például a CO2-kibocsátás terén is. Ugyanezen forrás szerint, a szíjhajtás a kedvezőbb súrlódási tulajdonsága eredményeként kis mértékben, de a fogyasztást is pozitívan befolyásolja.

Előzmény: marmande (10397)
marmande Creative Commons License 2019.11.24 0 0 10397

Teljesen laikusként kérdezem, hogy a láncos motor jobb, mint a szíjas?

Előzmény: captainb (10387)
captainb Creative Commons License 2019.11.24 0 0 10396
Kiegészítés: ha jól emlékszem 2003 közepéig nem volt tetőablak rendelhető.
Előzmény: captainb (10395)
captainb Creative Commons License 2019.11.24 0 0 10395
A vezérléscserét passzolom, mert olyan autóm nem volt.

A képen egy mk2 van, facelift előtti, tehát 2002-2004. A kivitele biztos nem executive, mert 15-ös gurulók vannak rajta, van viszont tetőablak. A felnit sem ismerem fel, majd cartársak megmondják, gyári-e. Apropó, nincs hozzájuk lemezfelni.

Szépek a fényszórók, nincsenek besárgulva.
Előzmény: marmande (10394)
marmande Creative Commons License 2019.11.23 0 0 10394

Mennyibe kerül a vezérléscsere?

Ez milyen évjárat/generáció lehet?

 

Előzmény: captainb (10393)
captainb Creative Commons License 2019.11.23 0 0 10393
Az mk1 sem rossz. A motor szíjas, tehát megvételkor rögtön vezérléscserével kezdhetsz, a belső valamivel kisebb. Szerintem rozsda szempontjából ugyanolyan, mint az mk2.
Nekem a dizájnja nem tetszik.
Előzmény: marmande (10391)
frey7 Creative Commons License 2019.11.23 0 0 10392
mk1-et nem ismerem. Külsőre tetszik, de nem ültem még ilyenben.
Előzmény: marmande (10391)
marmande Creative Commons License 2019.11.23 0 0 10391

Köszi! És az mk1-ről mi a véleményed? Kinéztem egy 2000-es példányt, külsőre nagyon jól néz ki és csak 800 ezer. A hirdetés szerint "Korának megfelelő állapotú.", ami kicsit ijesztően hangzik. De legalább nem hazudnak.

Előzmény: frey7 (10390)
frey7 Creative Commons License 2019.11.23 0 0 10390
A második kérdésre reagálnék. 2005 ben facelift volt, nem generációváltás.
Tehát 2002-2004 mk2
2005-2007 elejéig "mk 2,5" (legalábbis igy hívjuk itt a fórumon. Külső dolgok: más hűtőmaszk, más pótkerék burkolat, a sárga irányjelző búra fehér lett, a H4 fényszóró helyett külön tompított & távolsági (H1), a kormányon megjelentek a gombok, hirtelen ennyi jutott eszembe)
2007 közepétől mk3 (gömbölyű)
Előzmény: marmande (10389)
marmande Creative Commons License 2019.11.22 0 0 10389

Köszi a hasznos tanácsaid!

A 2002-es nél honnan lehet tudni, hogy mk1 vagy mk2? Illetve a 2005-ösnél, hogy mk2 vagy mk3. Mert gondolom nem január elsején volt generációváltás, hanem év közben.

Ami az első generációt illeti, azzal mi a gond? Azon kívül, hogy régi és nagy valószínűséggel lestrapált.

 

Előzmény: captainb (10387)
oceanwave Creative Commons License 2019.11.22 0 0 10388

Szia! Én egy 2003-as dízel Rav4-ből ültem át 2001-es benzines CR-V-be és nem bántam meg. Normál használat mellett 9.3 a fogyaszása. Bár én az átlagnál sokkal többet terepezek vele, ráadásul közepesen nehéz terepen. Kétezres benzines, az erősebbik változat. A Toyotának sok és komoly baja volt, a Hondának ugyanannyi idő alatt (1év 10e km) semmi. Tágasabb, kényelmesebb, jobban kilátok minden irányba. Terepen a Rav4 is jól teljesített. 

Előzmény: Denisz2 (10382)
captainb Creative Commons License 2019.11.20 0 0 10387

2002-es a CR-V-m, 2002- es volt a tavaly eladott A6-om. Egyik sem volt rozsdás, pedig a CR-V-t már busz is megrendezte. A magam nevében nyilatkozom, nem rohad. Nem azt mondom, kipufogón, futómű elemein vannak felületi rozsdák, de máshol semmi. Még a műanyag burkolatok alatt sem. 

 

Mk1 - első generáció, MK2 második, stb. Én a 2002 -2005 közötti mk2-ből nézegetnék. Láncos motor, jobban kihasználható tér, mert a későbbi modellek modernebb karosszériája miatt szebbek ugyan kívül - belül, de hely nincs olyan sok bennük. 

Előzmény: marmande (10385)
franky71 Creative Commons License 2019.11.20 0 0 10386

A karosszéria  változatokat jelenti .

Ha a Google-ba beírod , Honda mk1 , Honda mk2 , stb , rögtön látni fogod.

 

Itt persze nincs alváz , hiszen önhordó karosszériák vannak , de a köznyelv az alját is alváznak hívja...

Szóval a japó autók nem éppen a legellenállóbbak a rozsdával szemben , ezen belül a Honda nem még a jobbak közé tartozik.  Persze mindennek a lényege a kor , és az előélet , hiszen amelyiket naponta hajtják sóban - vízben , sokkal hamarabb pusztulni kezd , mint egy garázsos , hétvégi autó. 

Gondolom 6-8 éves koráig mindegyik bírja , utána már érdemes alaposan alánézni , ha használt példányt keres az ember.

Részemről Audiból ültem CR-V -be , és ijesztő a festék minősége és vastagsága ( illetve vékonysága )  a német autó után.

Előzmény: marmande (10385)
marmande Creative Commons License 2019.11.19 0 0 10385

Sziasztok!

 

Mit jelent az mk1 és mk2?

A másik pedig, amin meglepődtem, hogy egy másik topikban azt írta valaki a Honda CR-V-ről, hogy az alváza hajlamos a rohadásra. Ezt sok kocsiról hallottam már (pl. Mazda 6), de a CR-V-ről (és általánosságban a Hondáról) még nem.

Van benne igazság?

marmande Creative Commons License 2019.11.14 0 0 10384

Szóval egy 2000 és 2010 közötti CR-V-t keresek. Pénzem az nincs sok, de a pénzen felül tudok adni antik tárgyakat. Pl. egy 315 cm széles tálalószekrényt hozzá való kihúzható asztallal. Van sok festményem is, antik és modern.

Ha valakit érdekel egy ilyen csere/beszámítás jellegű dolog, e-mailben megtalál és küldök képeket a tárgyakról, amik közül lehet választani.

 

 

 

Denisz2 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 10383

Természetesen CR-V -t akartam írni!!! ( nem HR-V )

Előzmény: Denisz2 (10382)
Denisz2 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 10382

Sziasztok!

 

Gondolkodom egy "használt" új autóban, családi autónak szánom évi kb. 20-25.000Km.

Van egy-két típus amit kinéztem (pld. Toyota RAV4; VW Touran) de én egyre jobban a HR-V felé kacsintgatok.

Mivel nincs típusismeretem ezért kérnék tanácsot kb. milyen dolgokra lehet számítani, mire kell odafigyelni vásárláskor, disel vagy benzint érdemes választani, vannak-e típushibák, mennyire szervizigényesek stb.

Évjáratban 2009 ---> forintban max. 2.5 mill. ig van keret...

Ennyiből lehet érdemi autót találni? 

 

Üdv.: Dénes

Wicked Belzebub Creative Commons License 2019.11.13 0 0 10381

???

Nem sok autorol van tudomasom, amik varosban kevesebbet fogyasztanak, mint orszaguton. Most ide a villanyt, meg a hibridet ne vegyuk bele. De meg a hibridem is kevesebbet eszik orszaguton, mint varosban.

Előzmény: marmande (10377)
Replay72 Creative Commons License 2019.11.13 0 0 10380

Városban ugye nem tudod feljebb váltani igazán ha dugó van , max 1-2-3 ,fék,aztan megint 1-2 fék stb na ilyenkor 11-12 liter ... országuton berakod 5.-be aztan megy szépen,egyenletesen,na ekkor eszik 8-9 litert. Meg ugye ez mind láb függõ,ki milyen gyorsan hajt. De a CRV nem arra való,abba bepakolod a családot aztan szépen haladtok az úton,vagy egy nagy bevásárlás, butorok,hütõ stb gond nélkül belefér. 

Előzmény: marmande (10377)
Replay72 Creative Commons License 2019.11.13 0 0 10379

A váltó : automata vagy manuális/kézi.

 

Az automata kényelmesebb vezetéskor de ugye "elromolhat" X ido után . Persze ha megkapja a törõdést /olajcsere,stb/ akkor kisebb az esély rá. A manuális/kézi váltó nem szokott elromlani de ott is ugye az olajcsere stb.... Az automata jobb ,feleségem is imádja vezetni .

Előzmény: marmande (10377)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!