Van valami tipp egy 10 éves, de kevesett futott, nagyon megkímélt gen 3. 2.0 CR-V motorolajára?
A netes keresők 0W-30, 40 ill. 5W-30, 40 fajtákat adnak ki, a márkaszervizben (már amikor feltüntették a számlán) elvileg Shell Helix 5W-40-et raktak bele, de a nagy hordóban végülis akármi lehetett...
Csak érdekességből írom 2006-os volt crv-m a családban van a mai napig 2,2 D 140 le mostanra kb 280000 ez km van benne. A kuplungot leszámítva még nem kellet hozzá nyúlni. A láncra a szerelő ugyan azt mondta hogy ha gond lesz vele akkor úgy is hallani fogjuk szerinte majd 500 ezernél kell ránézni.
2008-as (mk3), dízeles, külföldi okmányos, forgalomból ideiglenesen kivont CR-V hirdetésben írják, hogy: "Az autó Turbó Hibás, motor jár de a turbó hangos!"
Még annyival egészíteném ki, hogy a kvázi régebbi láncos motorokhoz képest az újabbakon kissé alul vannak méretezve a láncok, ezért nem bírják a használatot. Sokan azt mondák, tervezett avultatás, valójában meg a tervezéskori, gyártáskori megtakaríás miatt.
Igen, az olaj nagyon fontos, a láncfeszítőt többnyire a kenőolaj működteti. Ha láőncfeszítő hanyag karbantartás miatt tönkremegy, agkkor indításkor könnyen átugrik a lánc, azaz a vezérlés.
A hiba remekül hallhtó, indításkor csörög a lán. Ha már menet közben is, akkor ott komoly a baj.
Teljesen laikusként: nem biztos. Tény, hogy elvileg lifetime, de ez ugye függ a karbantartástól. Meg tud nyúlni a lánc, a láncfeszítő tönkre tud menni, stb. Nincs megadva rá csereperiódus, mint a szíjas vezérlésre. Annyiból jobb, hogy nem fáj a fejed miatta, de ha valami kezd elromlani, azt hallod. Reggeli indításnál biztos.
Nálam a CR-V jellemzően 4-6000 km-t fut évente a feleségem használja főleg. Az olcsó, lerúgós koreai 12000 - 15000 km-t, ezzel járok én. 5 év / 60000 km a vezérlés csereperiódusa. Esetenként 120000 forintért. Hát nem job a láncos?:D
Eddig minden autóm láncos vezérlésű volt: Skoda 120L, Skoda Felicia LXI 1.3, Skoda Fabia 1.4 MPI (2001), Toyota RAV (1995), Honda Jazz (2004), Kia Rio (2012 UB3).
Mindegyikkel elégedett voltam/vagyok, közülük a Skoda 120L volt zajos, többi kimondottan csendes.
A láncos vezérlés kiszolgálhatja a motor élettartamát, de meg kell azért mondani, hogy a gyakorlatban elég sokszor nem valósul meg. A lánc is nyúlhat, szakadhat, illetve át is ugorhat.
Néhány korai Volkswagen korai 1.2 és 1.4 TSi motorja estében a lánc talán még a szíjnál is rövidebb élettartamú volt, de megemlíthető még a BMW N45-ös 1,6-os benzines és N47-es 2,0 literes dízel motorja is.
A személyautók esetén leginkább elterjedt megoldásnak számító vezérműszíj csendes, de karbantartásigényes. A gyártók kilométerben és időben is maximalizálják a szíjak élettartamát, de ezeket minden esetben optimális esetre kell érteni. Többnyire azonban célszerű előbb megejteni a cserét.
A vezérműláncos változatnak folyamatos kenésre van szüksége, melyet a motorolaj ken, hasonlóan a motor egyéb belső elemeihez. Ennél fogva, a láncos motorok esetén fontos az olajcsere periódus betartása, és a jobb minőségű olaj használata, ugyanis különben a lánc jobban kopik. A vezérlés hibájára utaló jelek: átugrott vezérlésre utalhat a motor egyenetlen járása, erőtlensége, míg a vezérműlánc nyúlása a zajos vezérlésből lehet felismerhető.
Egyes vizsgálatok szerint, a szíjhajtás számos előnnyel rendelkezik a lánchajtással szemben, például a CO2-kibocsátás terén is. Ugyanezen forrás szerint, a szíjhajtás a kedvezőbb súrlódási tulajdonsága eredményeként kis mértékben, de a fogyasztást is pozitívan befolyásolja.
A vezérléscserét passzolom, mert olyan autóm nem volt.
A képen egy mk2 van, facelift előtti, tehát 2002-2004. A kivitele biztos nem executive, mert 15-ös gurulók vannak rajta, van viszont tetőablak. A felnit sem ismerem fel, majd cartársak megmondják, gyári-e. Apropó, nincs hozzájuk lemezfelni.
Az mk1 sem rossz. A motor szíjas, tehát megvételkor rögtön vezérléscserével kezdhetsz, a belső valamivel kisebb. Szerintem rozsda szempontjából ugyanolyan, mint az mk2.
Nekem a dizájnja nem tetszik.
Köszi! És az mk1-ről mi a véleményed? Kinéztem egy 2000-es példányt, külsőre nagyon jól néz ki és csak 800 ezer. A hirdetés szerint "Korának megfelelő állapotú.", ami kicsit ijesztően hangzik. De legalább nem hazudnak.
A második kérdésre reagálnék. 2005 ben facelift volt, nem generációváltás.
Tehát 2002-2004 mk2
2005-2007 elejéig "mk 2,5" (legalábbis igy hívjuk itt a fórumon. Külső dolgok: más hűtőmaszk, más pótkerék burkolat, a sárga irányjelző búra fehér lett, a H4 fényszóró helyett külön tompított & távolsági (H1), a kormányon megjelentek a gombok, hirtelen ennyi jutott eszembe)
2007 közepétől mk3 (gömbölyű)
A 2002-es nél honnan lehet tudni, hogy mk1 vagy mk2? Illetve a 2005-ösnél, hogy mk2 vagy mk3. Mert gondolom nem január elsején volt generációváltás, hanem év közben.
Ami az első generációt illeti, azzal mi a gond? Azon kívül, hogy régi és nagy valószínűséggel lestrapált.
Szia! Én egy 2003-as dízel Rav4-ből ültem át 2001-es benzines CR-V-be és nem bántam meg. Normál használat mellett 9.3 a fogyaszása. Bár én az átlagnál sokkal többet terepezek vele, ráadásul közepesen nehéz terepen. Kétezres benzines, az erősebbik változat. A Toyotának sok és komoly baja volt, a Hondának ugyanannyi idő alatt (1év 10e km) semmi. Tágasabb, kényelmesebb, jobban kilátok minden irányba. Terepen a Rav4 is jól teljesített.
2002-es a CR-V-m, 2002- es volt a tavaly eladott A6-om. Egyik sem volt rozsdás, pedig a CR-V-t már busz is megrendezte. A magam nevében nyilatkozom, nem rohad. Nem azt mondom, kipufogón, futómű elemein vannak felületi rozsdák, de máshol semmi. Még a műanyag burkolatok alatt sem.
Mk1 - első generáció, MK2 második, stb. Én a 2002 -2005 közötti mk2-ből nézegetnék. Láncos motor, jobban kihasználható tér, mert a későbbi modellek modernebb karosszériája miatt szebbek ugyan kívül - belül, de hely nincs olyan sok bennük.
Ha a Google-ba beírod , Honda mk1 , Honda mk2 , stb , rögtön látni fogod.
Itt persze nincs alváz , hiszen önhordó karosszériák vannak , de a köznyelv az alját is alváznak hívja...
Szóval a japó autók nem éppen a legellenállóbbak a rozsdával szemben , ezen belül a Honda nem még a jobbak közé tartozik. Persze mindennek a lényege a kor , és az előélet , hiszen amelyiket naponta hajtják sóban - vízben , sokkal hamarabb pusztulni kezd , mint egy garázsos , hétvégi autó.
Gondolom 6-8 éves koráig mindegyik bírja , utána már érdemes alaposan alánézni , ha használt példányt keres az ember.
Részemről Audiból ültem CR-V -be , és ijesztő a festék minősége és vastagsága ( illetve vékonysága ) a német autó után.
A másik pedig, amin meglepődtem, hogy egy másik topikban azt írta valaki a Honda CR-V-ről, hogy az alváza hajlamos a rohadásra. Ezt sok kocsiról hallottam már (pl. Mazda 6), de a CR-V-ről (és általánosságban a Hondáról) még nem.
Szóval egy 2000 és 2010 közötti CR-V-t keresek. Pénzem az nincs sok, de a pénzen felül tudok adni antik tárgyakat. Pl. egy 315 cm széles tálalószekrényt hozzá való kihúzható asztallal. Van sok festményem is, antik és modern.
Ha valakit érdekel egy ilyen csere/beszámítás jellegű dolog, e-mailben megtalál és küldök képeket a tárgyakról, amik közül lehet választani.
Gondolkodom egy "használt" új autóban, családi autónak szánom évi kb. 20-25.000Km.
Van egy-két típus amit kinéztem (pld. Toyota RAV4; VW Touran) de én egyre jobban a HR-V felé kacsintgatok.
Mivel nincs típusismeretem ezért kérnék tanácsot kb. milyen dolgokra lehet számítani, mire kell odafigyelni vásárláskor, disel vagy benzint érdemes választani, vannak-e típushibák, mennyire szervizigényesek stb.
Évjáratban 2009 ---> forintban max. 2.5 mill. ig van keret...
Nem sok autorol van tudomasom, amik varosban kevesebbet fogyasztanak, mint orszaguton. Most ide a villanyt, meg a hibridet ne vegyuk bele. De meg a hibridem is kevesebbet eszik orszaguton, mint varosban.
Városban ugye nem tudod feljebb váltani igazán ha dugó van , max 1-2-3 ,fék,aztan megint 1-2 fék stb na ilyenkor 11-12 liter ... országuton berakod 5.-be aztan megy szépen,egyenletesen,na ekkor eszik 8-9 litert. Meg ugye ez mind láb függõ,ki milyen gyorsan hajt. De a CRV nem arra való,abba bepakolod a családot aztan szépen haladtok az úton,vagy egy nagy bevásárlás, butorok,hütõ stb gond nélkül belefér.
Az automata kényelmesebb vezetéskor de ugye "elromolhat" X ido után . Persze ha megkapja a törõdést /olajcsere,stb/ akkor kisebb az esély rá. A manuális/kézi váltó nem szokott elromlani de ott is ugye az olajcsere stb.... Az automata jobb ,feleségem is imádja vezetni .