Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Mexikóvölgyben a Digép "H" gyár volt, ma sok kis cég üzemel benne a műanyag ablakostól a jó ég tudja mik még. Az ágyú lőtér Csengősön volt, nem messze a miskolctapolcai kőbányától, ma paintball pálya talán.
Csengősi lőtér, 1980
Digép, H gyáregység, Mexikóvölgy, 1976
A volt laktanya, 2013-ban.
A Lenin Kohászati Művek felett, a Vargahegyen található volt légvédelmi ágyúállás, 1973. Mára eltűnt, felfalta a város.
Nagyon nem vagyok ismerős Miskolc és környékén , de szívesen látnék objektumokat onnan, a légvédelmi rakéta tüzelő állásokban voltam, még Aszalón is, ott volt szerencsém 1989 ben a kiképzésem tölteni,Pingyom kimaradt, illetve képeket láttam Mexikó völgyről (volt DIGÉP lőtér) de más most nem ugrik be.
A pogány torony. Először a toronyról: A torony 1935 ben épült, a turáni társaság megbízásából, a társaságot 1910 ben alapították, egy elég furcsa társaság volt, abban hittek hogy a keleti országok népe vagyunk, és ezek szerint éltek , nem keresztény pogány, táltos miegymás. A tornyot Taulek Géza tervezte, de Wührl Géza volt az építés vezető. A társaság ikonikus tagja volt pl. Vámbéry Ármin is. 1939 ben 5 nyírfát ültettek a torony köré, ez volt tán az utolsó tevékenység, Horthy betiltotta és feloszlatta az egészet. A katonai vonatkozása ami miatt ide került: Van egy térképem ami 1955 ös, ezek szerint itt egy akkor még csöves légvédelmi alakulat volt, gondolom szovjet eredetű légvédelmi ágyukkal, a parancsnokságot a Róka hegyre mutatja, megmondom őszintén ma ott voltam , én semmi nyomát nem láttam, a képek sajátok ,maiak.
Budapest Főváros Tanácsa VB, Közmű, és Szolgáltatási Igazgatósága
"A barlanggáztartó megépítésének igénye 1951 évben merült fel, amikor a dunántúli olajmezőről periodikusan megindult a földgáz szállítás a fővárosba. Az óbudai Gázgyár egyik 100.000 m3-es gáztartóját a Budapestre érkező földgáz tárolására kellett felhasználni. A növekvő gázigény kielégítése miatt azonban a szállítandó földgáz mennyiségét is emelni kellett, amelynek előfeltétele volt a gáztároló kapacitás növelése oly mértékben, hogy annak biztosításával egyidejűleg az óbudai 100.000 m3-es gáztartó a városi gáztárolására visszaadható legyen. Erre a célra legalkalmasabbnak látszott a táborhegyi mesterséges barlangban egy barlanggáztartó megépítése.
A barlanggáztartó létesítését a felmerült gömb, vagy vizes gáztartó építésével szemben a mutatkozó vasanyag megtakarítással kapcsolatos gazdasági érdek is indokolta. A gazdaságosság mellett légoltalmi szempontok, valamint a várható alacsonyabb üzemeltetési költségek is közrejátszottak abban, hogy az 0.T. 1952.II.20-án kelt 583-o-l/IX.sz. engedélye alapján a barlanggáztartó építése 1952. évben megkezdődött. 1954, év végéig a kőzet feltárási munkák nagy része, valamint 20 m-es kísérleti szakasz elkészült. 1958.évben - mivel az Országos Kőolajipari Tröszt évi 40 millió m3, majd 1962-től kezdve évi 50 millió m3 földgáz biztosítását helyezte kilátásba a délzalai olajmezőről - a többlet földgáz felvételére a Fővárosi Gázmüvek beruházási javaslatot tett, amely magában foglalta az 1952. évben megkezdett barlanggáztartó építésének folytatását és bővítését."
A folytatás, Óbuda gáztározó, ez egy konzerv beírás , ugyan voltam itt többször is, de jelenleg nem bejárható , mert ma pocsék idő volt és ahogy egy vicc mondja bármit lopok el a gyárból mindig tank lesz belőle ( Szovjet) szóval ma bárhová mentem kocsma lett belőle. Egy nagy vasajtó van rajta , denevér éden kert. Szóval a hármashatár hegy oldalában van , régebben bejárható volt, most zárt hely. Két hatalmas vagy 10 méter magas kb 100 méteres alagút egymás mellet párhuzamosan , összekötve egy Y alagúttal, a hivatalos álláspont hogy gáztorozó, én nem így gondolom, szóval szerintem egy be nem fejezet védett vezetési pont, gáztározó azért mert a gázművek telke, most lakópark mi más lenne.
A folytatás, Óbuda gáztározó, ez egy konzerv beírás , ugyan voltam itt többször is, de jelenleg nem bejárható , mert ma pocsék idő volt és ahogy egy vicc mondja bármit lopok el a gyárból mindig tank lesz belőle ( Szovjet) szóval ma bárhová mentem kocsma lett belőle. Egy nagy vasajtó van rajta , denevér éden kert. Szóval a hármashatár hegy oldalában van , régebben bejárható volt, most zárt hely. Két hatalmas vagy 10 méter magas kb 100 méteres alagút egymás mellet párhuzamosa…Továbbiak
Plusz még, a képen délebbre lévő, a 35-ös út mellett, közvetlenül levő terület volt az érdekes, a 80-as évek közepén ott álltak kint az állomás gépkocsijai.
Még néhány gondolat a Valéria úti objektumhoz, mert jár a fejem, emlékek. Vagy 100 éve épült annak idején papírgyár/pala gyár néven futott. Amikor gyerek voltam már a katonaság volt. 70 es évek. Iparvágány ment át rajta, a 4 képen látható nagy kapukon vonat ment át a Valéria utcán, tovább a volt téglagyárba,és bizony akkor nem volt átmenő autó forgalom, lezárták. Az iparvágány a HÉV sínekről ágazott le a Papírgyár utca vonalában. Az első és 3-4 képen a bontás, előtte sikerült bemennem. Már gyerek koromban mindig vágytam rá, hogy bemenjek, nem gondoltam hogy vagy 40 év múlva lesz lehetséges. A rendszer váltás után már enyhült, pl civil cégek is voltak bent, ha még emlékszik valaki az Amwayre, nem biztos hogy jól írtam. Volt egy gondnok család is bent, kezdetben teljes elzárkózás, aztán kis jelek, a kb az 1 méteres falon egy garázs bejáró. Az 5 képen egy medence, tűzívíz tározó, a legendák szerint volt itt lőszer raktár is, én nem hiszem. A bontáskor békák és miegymás mocsara, nem is gondolok bele mi lett velük. Teher lift , a gépháza a 8 képen, a tetőn, a 9 képen egy teher mérleg van, kitudja miket mért. A bontás előtt 1-2 héttel vannak a képek, tehát ez mind ott volt a végén. És még egy vicces sztori, gyerek voltam iskolába mentem, az őrség állandóan ott volt, sok helyen valami magasított pontok voltak, az őr gyakorlatilag vagy 1 méterrel volt felettem, én gyerekként csak azt láttam hogy a kerítés felett egy tányérsapkás fej néz, elfutottam.