Nagyon szép ez a Riga,nekem is ilyen van,csak narancssárga-drapp. Szerintem szedd szét a karburátort és pucold ki belőle a lerakódásokat. Az apró járatokat is tűvel.Fuvókákat is.Megszakítóhézag ellenőrzés,oxidáció ellenőrzés. Aztán majd jó lesz.A leragadt úszó nem engedi be a karburátorba a benzint,hiába látod úgy,hogy a benzincsapon átfolyik.Sok szerencsét.
Egy kis segítséget szeretnék kérni a tapasztaltabb Rigásoktól, ha lehet.
Nem rég kaptam nagyapámtól (azóta Ő meghalt) a mocit és szinte nem is használta 1984-es és elképesztő, összesen 30 km van benne. Csak az a baj, hogy nem igazán akar műkszeni. Gondolom be is kéne járatni rendesen. Arra gondoltam először is át tisztítom, mert a benzin szűrőbe is volt egy nagyon kevés lerakódás. Itt merül fel egy kérdés:
Milyen arányú keveréket kéne bele tegyek?
A váltót is be kell állítani, mert helyetcserélnek olykor (a 30 km-ből kb. 10-et én "raktam bele" teszteléskor.) az üres és az 1-es...
Mivel a tank volt legrosszabb álapotban csak az lesz festve és az első villa mert azon már nincs ép festékrész.a többi csak erősen polirozva lesz.A tank homokfújva lesz ahogy a szomszéd bá nak az ideje engedi utána gittelve mert horpadt picit utána porfestve ésss Rá a riga 1 felirat.
Ez igen,szép kis motor,gratula hozzá.És a többiről nincs kép,tudsz róluk is felrakni?Szivesen megnézném őket!Egyébként a Riga1-essel hogy állsz,csinállgatod?
Na ittvan az első kpen fáradtan suli után ülök ezt a gépet csak nagyon ritkán használom, az alkatrészt ha van veteránbörzén aranyáron mérik hozzá :(
amikor vettem hátsó lánckerék nem volt rajta de a danuviájé simán ráment kókány nélkül!HUrrá!:D A végsebességét nem tudom pontosan :( mert az a baj hogy 100 nál kiakad az óra:( Ja és 5 gangos 6 ló körül van turbóshűtéses.M.o n kapható volt maga idejében az árából 5 simson start lehetett venni innen a riktasága a "drágaszágnak" Murvában nem használom a kavicsfelverődés miatt mert a fesék kikeverése 16.000 ft volt agyábként a szürkés szin artenzit metál.Amikor vettem akkor be volt állva dugó öntve lett hozzá nekem ha összeszámolom 1.és egy negyed év be telt felújitani és kb 80 e ft ba meg lehetett volna csinálni hamarabb is csak hát a pénz!!:(
Nekem csak Rigáim meg Verhóim vannak meg annyi alkatrészem sajnos hogy már nem tudom hová tenni szal van 1 verhó 4 esem ritka külföldre szánt széria egy sima 6 os verhó egy 4 es riga és egy 1 es riga naggyából ennyi
Nah szal az a lényeg hogy ma inditottam be ezt Ez csak vastelepes alkatrészekből van!Akkor kezdtem összerakni amikor tatumadarral beszeltem este amikor elmentem.Mert nem volt mit csinálni kb 3 kor fejeztem be ma reggel meg beindult!!!
Mivel a tank éppen a ganétlanítási folyamat kellős közepén jár, leszereltem a hengerfejet, hogy szépen aprólékosan is megpucolhassam. Szerintem a képek önmagukárt beszélnek. Emellett vágtam még 2 kis tömítést a dekompresszorhoz, mert csak egy vörösréz-gyűrű volt eddig a fej és a dekompresszor közt, ami szerintem nem biztosított valami fenomenális tömítettséget (a hengerfejen lévő dzsuva nagy része sztem nem a dekompresszor működésekor került rá, hanem a tömítettlenség miatt). Ennyi szóismétlést is rég követtem el :D Na, képek: A megtisztított hengerfej 1. A megtisztított hengerfej 2. A dekompresszor és a Riga gyertya Összeszerelve
Töhhh a Én a Verhómba CCCP es gyertyát rakok nincs más semmi sem rajta De eddig ezek nekem nem romlottak el amit most használok az még a babettámban is volt és semmi baja még égetni sem kellett:DJa és állitólag ebben ilyen gyertya volt mert ukrajnában szerelték össze lvov ban másnéven Lemberg ésss voltam már ott sőt a gyárat is láttam jejeje csak kb 4 éve akkor meg nem volt még motorom na ha megint megyek várhatólag 2 hónap mulva akkor csinálok a gyárról képeket!!!
Ja és Riga gyártmányú gyertyát hol lehet venni mert a R1 esembe azt akarok rakni
a bowdenjavitókészlet legyen veletek!!!!
Ja és a Verhóm most h picit bika gép lett ha a szokásos helyen ülök emelkedik icipicit az eleje.:Szal lánckerékcsere:D
Kezdek hozzászokni az út széli szereléshez... Tegnap kifogyott a benzin, mondom sebaj, áttesszük tartalékra. Egy kis precíziós Jawa csap van most rajta, apró furatokkal, stb. A finommechanika azonban most rendesen kibabrált velem! Vártam, hogy folyjon a benzin, várok, várok, semmi. Megúsztatom, semmi. Végül leszedtem a tankot, le a benzincsapot is, és szomorúan nyugtáztam, hogy a tank rozsdásodása miatt eltömődött a tartalék állás. Ennek hatására ma elsétáltam a festékboltba, és beszereztem a legolcsóbb, legkisebb kiszerelésű Neolux márkájú festéket, mely az eladók egybehangzó állítása szerint benzinálló. Előnye még, hogy nincs szükség alapozóra, csupán rozsdátlanítani és zsírtalanítani kell a felületet! Még a 7végén kiveretem sóderral a rozsdát belőle, majd kap egy kis foszforsavat, vay sósavat, még nem tudom. A foszforsav annyiban jó, hogy az passziválja a vasat, a sósavval viszont finoman kell bánni, időben ki kell öblíteni, különben csúnyán elvékonyítja az anyagot. Emellett egyéb kémiai reakciók is lezajlanak, amik nem minden esetben előnyösek számunkra :D Ha lemaródott a rozsda, jöhet a kiszárítás, benzines átmosás, majd a festés! Igen nagy reményeket fűzök a sikerhez, mert ezzel egy komoly probléma hárulna el!
Más téma. Milyen gyertyát ajánlotok R-4-esbe? Ma vettem két félét is, egy BRISK-et és egy Isolatort, mindkettő 175-ös, és utóbbi még NDK-s gyártmány, valszeg raktárkészlet lehet. Jelenleg egy csinos rózsaszín Bakony van benne, sőt, érdekességképp szereztem egy eredeti Riga gyártmányú Riga gyertyát is :) De azzal majd csak Rigás találkozóra járok. Azthiszem veszek még egy új gyertyapipát is, sajnos elégedetlen vagyok a jelenlegivel.
Majd megírom a fejleményeket!
Addigis, hallgassatok David Bowie-t és természetesen a Gyertyakulcs legyen Veletek!
Ricsi, ez eszméletlen! Gratula a géphez! Szinte hihetetlen, hogy ilyen még maradt! Becsüld meg, szeretgesd, újítgasd, meg fotózd le és rakd fel ide :D Nem térek napirendre efölött, annyira hihetetlen számomra! Ezerszer gratula még egyszer hozzá!
Gányolási Hírek következnek:
Tegnap feltettem az ,,új'' kipuffot, csak nem számoltam vele, hogy a felrakáshoz szét kell húzni a dobot és a könyököt, így a kicsit sufni, de használható tömítésem totál odalett. Jólvan, könyököt felbarkácsoltam, de nem húztam meg a csavarjait, hogy legyen egy kis játéka, a dobot is rá tudjam tolni. Ekkor jött a dolog szar része, kipróbálásként beröffentettem, mentem vele pár kört, majd mikor leszálltam róla, vettem észre, hogy dől az olaj a blokknál lévő illesztésből! Oké, mondom úgyis kimaradt a tömítés a könyök és dob közül, lekapjuk. Fogom villáskulcsot, egyik csavar lennvan, nyúlok át másikér, erre éktelen ordítás, csavarkulcs csörömpölése a betonon és szemelvények a Kis Magyar Káromkodásszótárból. Szerencsére egy egészen kicsi égéssel megúsztam. Jólvan, végre lehűlt a dolog és sikerült leszedni, megcsináltam hozzá a tömítést, minden, sőt, a rettenet 4-es kipuffból adoptáltam hozzá egy kis pecket, amit a cső végébe illesztve, egy csavarral rögzíthető a furulya, nem kell alátétezni, meg anyázni. Estére szépen össze is állt a motor, mentem vele pár próbakört (közel 20 km-t :), mikoris valami különös csörömpölést hallottam hátulról, és a szolid Riga-hangot valami tuning-robogó-hang váltotta fel. Azonnal leállítottam, nézek hátra, ott feküdt a furulya keresztbe az úton. Végül hazafele tolva a motort, a kipuff minden alkatrészét megtaláltam, az egy csavart leszámítva :D Végül azt vontam le, hogy rugós anyát kellett volna használni, majd ezt a meglátásomat ma foganatosítottam is. Ezen kívül helyrehoztam, amennyire tudtam, a váltókart. Leoperáltam a markolatot a vascsőről, majd a csövet jól bekalapáltam az aluba, és körbe extraerős pillanatragasztóval rögzítettem. Nem tudom, mennyire tartós megoldás, most megfogta. Ami érdekes, hogy a 12-esen ez az alkatrész már egy darabból öntetett, abból az aluötvözetből. Szívem szerint kicserélném, csak azon már fordított a sebességfokozatot jelölő pöttyözés, így bukna az eredetiség legvégsőbbkig történő megóvásáról alkotott elvem. Legközelebb, ha szétjön, leszedem az egészet és a mélyére nézek, ha kell, esztergáltatok rá egy megfelelő fogantyút. Remélem, elég hosszú távú megoldás, amit ma műveltem.
Ukrajnában voltam kiránduláson minden féle cuccot hoztam Persze hogy Riga Verhó hoz Pl 3 gyűrűós Jawa dugó:D:D há már ne meg 2 Pancsi blokk és ami a lényeg Egy Riga 1 es tipusú motorkerékpárt amiből tudtommal nincs Magyarországon (hehe már vaaaan:D:D:D)szal a képek ja és a története annyi hogy az Édesanyám dédnagyapája vette még nagyon rég és kb 45 éves lehet a csoda.
Minden megvan hozzá még a pumpa is csak a kerekek nem:(:(:(:(:( ja és zsir új fékpofák is vannak hozzá!!!!!!! Ja és az uccsón én vok munkácson egy T 34 es tetejibe:D:D