A turbós mocik mindig fogyasztottak olajat tudomásom szerint. Az újak is. Viszonylag kis mennyiségű olajfogyasztás még nem biztos, hogy látható/érezhető mögötted. Lehet, hogy indításnál, hideg mocinál van hirtelen nagy olajfogyasztás, amíg nem melegszik be a motor. Ezért ehetne autópályán kevesebbet, városban meg többet. Bár én nem vagyok a szakértők szakértője, csak tippjeim vannak.
ez azt jelenti, hogy nem is biztos hogy lathato? (meg a mogottem levo sem) amugy ha fogy az olaj, akkor mindig ez a baj, mas oka nem lehet (persze ha blokk korul nincs olajfojas kivul)
Szerintem ha nem eszik olajat a gép akkor válasz inkább 5w-40-eset, amelyikre ráírták a VW 505.00-át, a márkát illetően én inkább az ismertebb olajgyártók termékét venném (Mobil, Castrol) bár valószínű a többi sem rosszabb, de ezek biztosan jók.
Én a Bora TDI- be Mobil 5w-40 Synt S olajat vettem mert aránylag olcsón hozzájutottam.
Van egy golfIV-esem 1.9tdi 90Le 140000km-rel(nem pd)és nem tudom milyen olajat tegyek bele mert mindenki mást mond,szerintetek milyet tegyek bele?mobil,castrol,repsol,fuchs?5w-40 vagy 10w-40-et? a VW szervízben azt mondják hogy 5w-40,a szerelőm azt mondja 10w-40?előre is köszi a választ
Én Döméhez járok, Nippon Autónál dolgozik (illetve az ő cége), ő is ezeket mondta, hogy szelepszárszimmering és gyűrűzés 100 ezerből megvan, meg tudom hogy nagyon korrektül dolgoznak, de erre a kocsira valószínű ezt a kiadást már nem fogom megtenni, mert 1l-es olajfogyival és Castrol olajjal 66000 km-en, Q8-cal 100000 km-en jönne be a kiadás. A félmillió kicsit durva, bár a kilóméterórára (180e) azt mondta, hogy nem tudja 2x vagy 3x -szorozzam be - volt már benne egy eltörött hajtókarcsapágy... De ha tényleg félmilla körül van a motorban, akkor minden elismerésem a japóké, ma is 210-et megy autópályán és 7.5-öt fogyaszt 150-nél!
Amúgy: 4G63 motor úgy félmillió km után kér gyűrűket. Ami tüneteket leírsz, azok elég egyértelmű szelepszár-szimmering problémára utalnak. (Valószínűnek tartom, hogy reggeli hidegindításnál szép füstfelhő is kimegy hátra.)
A szelepszár-szimmeringet csak úgy önmagában kicserélni olcsó, viszont rövid távú megoldás. Le kell venni a hengerfejet, és kicserélni a szelepvezetőket is, mert ha a szelepvezetőben kotyog a szelep szára, akkor hamar szétveri az új szimmeringet is.
Éjjel nappal bringázok, csak ezen a héten kellett városban szállítanom cuccokat! A motort a legjobb mitsu-szaki szereli, ő cserélt rajta olajszűrőt + tömítéseket, és ő akar rábeszélni a gyűrűzésre meg a szelepszárszimmeringre, de az minimum 50 ezer kilóméter után érné meg, addig lehet meg se tartom a kocsit.
Az olaj egyébként a kinti hőmérséklet 10-15 fokos ingadozásától mennyit változhat? Gondolok itt arra, hogy ha nagy melegben töltök utána aztán másnap megnézem kora reggel árnyékban, sokat változhat a szint?
az én ajánlatom, hogy egyszer talán a kocsi alá lehet nézni. ha fogysztja az olajat akkor fogyasztja nem teljesen lényegtelen hogy mikor hogyan? egyébként meg ne használd városban a kocsit van tömegközlekedés meg bringázni is lehet.
Kicsit hülyének érzem magam az olajfogyasztásom sajátossága miatt. Láttatok már olyat, hogy (1990-es Galant 2 literes benzines 4G63) pörgetve, előzgetve több mint 1000 km-es túrán nem eszik többet 3-4 decinél, igazán pörgetve tartós 5500 RPM fölött szintén nem eszik többet ennél, (Castrol 10W40), majd 1 hétig nem használom ide-oda megyek vele a városban, azt is lassan, és ezt teszi 1.5-2 liter/1000-es fogyasztással? A szervíz azt mondja, hogy gyűrűzni kell meg szelepszárszimmering lehet, de ha tényleg ez lenne, akkor nem a pörgetéstől kéne sokat fogyasszon? Nekem kb úgy állna össze a kép, ha lenne egy állandó csöpögése a kocsinak, ami miatt megnő, amíg sokat áll. Láttatok már ilyet, mit ajánlotok?
Már megbocsáss, de azt az ezerforintos légszűrőt mért nem lehetett kicserélni? Ha kifújatod, az apró porszemeket keresztülerőszakolod a filteren. Ettől nagyobb lyukak lesznek a szűrőn, azaz több port enged át. Jó ez?
Ha a kocsi olajcsere periódusa 10 e km, vagy egy év, akkor értelemszerűen akkor kell olajat cserélni, amikor az egyik bekövetkezik. Tehát vagy évente, vagy 10 e km-enként.
Opel Astra F caravan 1,4, Olajcsere: 3,5 liter ment bele, 11000 km után, némi koksz nyomok a sapkán; Castrol Protection+ motorolaj - 15W40, olajszűrő csere ,légszűrő kis szívózása/fujatása =7,500 kereken ez mehet 15 ezret ??
eddig vaalmilyen aral volt benne szerintem 10W40es
Látom kirobbantottam egy kis vitát itt az olajcserémmel:-) Nos, igaza van Kacagógerlének és a többieknek abban, hogy leeresztés után felesleges beindítani(vagy inkább ráindítózni) a motort. Azonban vannak olyanok, akik szeretik ha a régi olajat szinte az utolsó cseppig száműzni a rendszerből. Szerintem attól még nem fog a motor megkopni ha, az önindítót működtetjük egy fél vagy egy másodperc, erejéig, természetesen beindulni nem hagyni. És azért ilyenkor még kifolyik az, ami egyébként bennemaradna(1, 1,5dl). Ezt ahhoz lehetne hasonlítani, mint amikor indítunk, és a motor nem ugrik be elsőre, mert hideg még, vagy túl rövid ideig próbálokzunk stb.
Egyébként van még veszély: az én autóm pl. néha gázfröccsel indít, ami csere után kifejezetten káros, amíg világít a lámpa és felpörög 2300-ig majd innen áll be alapjáratra. Most is ezt tette.
> Ha már ennyira ragaszkodik ehhez a szokáshoz,érdemesebb a befecskendezést megszakítani.
Mint már írtam, nem ragaszkodom :) Többet valszeg nem csinálom, annyira nem fontos. Csak első alkalommal éreztem fontosnak, hogy egy csomó olajban oldott bejáratás-maradvány ne keveredjen bele az új olajba. De ezentúl majd simán leengedem, kicsöpög, oszt kész.
Amúgy a beindítás miért károsabb, mint a vakon indítózás? 800RPM fölé úgysem megy, azt is csak pár másodpercig. Ennyit simán megy kenetlenül akkor is, ha -25 fokban indítom be egy hét állás után.
Egyébként nálam a beindulás nélküli indítózáshoz elég, ha az immobilizert nem hatástalanítom, mert forgatni engedi a motort, mást nem (nem gyújt és nyilván nem is fecskendez).
Castrol, Mobil v. Valvoline? Tudom, hogy nehéz a választás/döntés, de érdekelne, hogy a T. Hozzászólók melyiket részesítik előnyben. Előre is köszönöm szépen a válaszokat! Üdv.
Azért ez a pipalehúzás sem helyénvaló,mert a befecskendezés működhet.Az el nem égett benzin pedig nem tesz jót sem az új olajnak,sem a hengereknek,de még a katalizátornak sem. Ha már ennyira ragaszkodik ehhez a szokáshoz,érdemesebb a befecskendezést megszakítani.