Ezek szerint gyakorlatilag a keverékszabályozó csavarral lehet "gyárilag" az alapjárati fordulatot állítani. Ha jól értem, ez az a csavar, ami menetirány szerint előrébb van, és az idomon levő lyukon keresztül érhető el. A manuálban legalábbis ezt a csavart mondja az alapjárat állítására. Mikor megvettem, ezzel lőttem be melegen az alapjáratot. A fogyasztással igazából nincs bajom, nagy fordulatról motorfékezésnél néha durrog kicsit, de próbaképp mentem most egy tank benzint lightosan városban, max 60-70, nagyon finom gyorsítások és gyors felváltás, lámpákhoz kigurulás, de volt azért benne dugóban állás és araszolás is, így jött ki 1,73l/100km.
Amúgy vezetem interneten a tankolásokat és a karbantartásokat is, itt meg tudjátok nézni a többi jelenlegi és volt motorommal együtt: Innova fenntartás
Én az INNOVÁT 3 évesen vásároltam 370km-rel. Az akkori alapjárat beállítást tekintettem "gyári" értéknek. A teljesen betekert csavart fél fordulatnyira kihajtva.. Valójában CO mérő müszerrel kellene beállítani. Autószerelöi multamból tudom, hogy a keverék szabályzó csavar helyzete a gázkar negyed, egyes karburátor típusokon a gázkar fél állásáig hatással van a motor fogyasztására és teljesítményére.
A keverék szab. csavar menetirányban elöl van, a hátsó az alapjárati fordulat állító csavar. Mindkét csavar alapjárat beállító, az igazi keverék szabályzó csavar vagy le van dugózva, vagy nincs is, ez esetben csak fúvóka cserével módosítható a gyárilag beállított keverési arány. Kizárólag a motorféken jelentkező durrogás miatt kezdtem el állítgatni a csavarokat..
Készítek fotókat a doboztartó felszereléséről, remélem sikerül feltennem az oldalra a fotókat... Természetesen némi magyarázattal is szolgálok a mutatványról. A szerkezet egyébként strapabírónak tünik, 5-8 kg súlyú hátizsákot magabiztosan tartja a dobozzal együtt.
Egyszer kipróbáltam,vittem egy másik 110 kg.-os utast.Nagyon nehéz volt manőverezni vele.Kanyarodás,fékezés,gyorsulás.Városban kerültünk egyet,a végsebességét így nem tudom.A 80 kg.-os utassal már érezhetően jobbak a vezetési tapasztalatok.
A z én kedvencem is nehezebben indul egy két hetes állás után.. Szivató ráhúz, és a berugóval 5--7 rugás. Egy két napos állás után szivató+ öninditó pöc-röf. Napközben szivató nélkül azonnal indul. Mivel karburátoros a gép, a tapasztalatom szerint érzékenyen reagál az üresjárati keverék szabályzó csavar beállítására. Ha a gyári beállításra tekerem, sűrűn durrog motorféken, a fogyasztás alacsony, de sajnos a teljesítmény is csökken... Ha még egy negyed fordulatot kitekerem, csak ritkán durrog, jobban megy, és picivel többet fogyaszt. Plusz fél fordulatnyi kitekerés /a gyári beállításhoz képest/ a durrogás teljes megszűnése, további csekély teljesítmény és fogyasztás növekedés. Én a gyáritól + 1 negyed állásban használom, talán így a leggazdaságosabb.
Ha estleg van jó tippetek szélvédő plexi beszerzésére, megköszönném a segítséget. A doboztartót egy óra alatt megoldottam egy ETZ tartóval, de a szélvédelem projekt csúnyán elakadt...
Nyáron Castrol ActEvo GP 20w50-es ásványi volt benne, azt kajálta, 4000 km alatt 4 decit evett belőle, most a hűvösebb időre 10w40-es félszintetikus ActEvo Xtrát tettem bele, 1000 km után ezen még nincs észrevehető olajfogyás.
De, elvileg ugyanaz, 2006-tól kapott injektort. Az még hozzátartozik, hogy hosszabb állás után (kb 1 hét), többet kell indítózni, hogy beinduljon, de ilyen alig volt, általában nem állt a vas 1-2 napnál többet, csak nagyon ritkán. Lehet, hogy ha te nem használod gyakran, azért indul nehezen.
Szívató kihúz, és önindítóval pöcc-röff. Hidegen hogy tartsa az alapjáratot, kell kicsit játszani a gázzal, de magával az indulással nincs probléma. 2003-mas karbis 125-ös Innova.
Még egy kérdés Honda Innovával kapcsolatban: Nektek hogy indul a gép hideg állapotban?Nekem,most nyáron is gyujtás nélkül szívatóval 3 rugás,utána gyujtással a 4.rugásra indul,a szívatót még egy kis ideig rajta kell hagyni (MZ effektus).Az önindító motorral nem is merek próbálkozni.Azért kérdés ez nálam, mert van egy szintén körváltós 50ccm,Yamaha Town Mate-m,ami annyival különbözik a Honda Cubbtól,hogy gardán tengelyes,és ez a kis gép meg szívató nélkül pöccre indul első rugásra.Esetleg beállítási probléma van,vagy nagyobb motor esetén ez természetes?Valakinek van ötlete?A ti Innovátok hogy indul?
Az Alföldön lakom,az 50,és a 70-es átlagot sík terepen mértem,"hosszútávon",ami annyit jelent,hogy városon kívül,mindkét esetben kb.150 km. távot tettem meg, 95-ös benzinnel, tank teljesen tele,a tanksapka pereméig,az út végén ismét teletankolva,levetítve 100 km.re. A 90-es átlag (értve ezalatt,hogy mindig igyekeztem tartani a sebességet) vegyesen volt sík terep és hegyvidék,(Pécs,Mátra,Bükk,-mindegyik túra 500 km.felett). Az eredmény persze nem hiteles,és nem századra pontos. A kerék 2.5 bar,egy személy,én 110 kg, csomagok nélkül,hátul doboz felszerelve,enyhe széljárás. A városi átlagfogyasztás még hátra van.
Elkészült a fogyasztási teszt. 50 km.-es sebességnél az átlag fogyasztás:1.6l, 70 km.-nél 2l, 90 km-.nél 2.4l. természetesen egy személy alatt.A 2 személyes teszt még hátra van. üdv.
Nagyban függ a használattól. Evett már 1,7-et is alattam városban, és 2,5-öt is megetettem vele szintén városban, azt két személlyel. Átlagban 2 liter körül járok vele mostanában, Budapest keleti végéből Törökbálintra, a városon keresztül.
Egy másik kérdés: nektek mennyit fogyaszt az Innovátok? Az egyém 2,4-et 80-90 nél hosszútávon .Azért kérdezem, mert a népítéletben lehet olvasni 1,9-es átlagot is.
A magas alapjárat miatt a röpsúlyos kuplung zár egy kicsit. Ha üresben áll járó motorral, nem akar picit elindulni? Csak mintha hátulról fújná a szél? Ha igen, biztosan a magas alapjárat az oka, kicsit tekerni kell a csavaron. A szerszámkészletben van csavarhúzó, az idomon meg egy furat, ami a megfelelő csavarhoz visz.
Üdv.! Lenne egy kérdésem. Honda Innova 2005-ös kiadás,20000km. Hidegen a sebességek váltása simán,könnyedén megy,azonban üzemmeleg állapotban főleg üresből első fokozatba nehezebben, erősebben lell nyomni a váltókart, és ilyenkor ugrik egy kicsit.Olyan,mintha nem emelne ki teljesen. Ezt ti is tapasztaltátok? Ez így természetes, vagy esetleg állítani kell rajta?
Feri vagyok, baranya megyében Szentlőrincen éldegélek. És ami a lényeg, jómagam is rendelkezem egy rendszámos, 2004-es Honda Innovával. Munkába járós,hétvégente rövid kirándulós motornak vásároltam, és hozza is a tőle elvárható szintet. Ha valaki kedvet érez egy kis tapasztalat cseréhez, vagy egy kötetlen csevegéshez, szívesen írok, ha van kinek...
Egy közös motorozás már túl nagy álom, esetleg ha a környéken lenne egy márkatárs...
Bemutatkozásnak talán ennyi megteszi. Ha esetleg a fórumozók a délvidékre tévednek, szívesen segítek bármilyen probléma megoldásában. Kis műhely, meg némi szaktudás a rendelkezésemre áll. Ja, és van még egy ETZ 251-es gépem is.