mindenestre most hallottam a rádióban, hogy az SZDSZ szóba hozta az esélyegyenlőségi törvényt, nem lesz itt se TW6000 se más ami nem fullextrás alacsonypadlós...
Szerintetek olcsó a hannoveri villamos?
Ha 12MFt a korszerű alacsonypadlós villamos méterenként, akkor egy 26 méteres 312 millió. Ha nem alacsonypadlós, akkor valószínüleg jóval olcsóbb, nem sokkal 200 fölött lehet. (Ezek szerint nem állított lehetetlent a Ganz-os szakmeber, hogy ők ilyet kétszázvalahányért csinálnának, pedig itt mindenki kapásból lehetetlennek találta). Namost, akkor a 100 milliós TW6000-es féláron van. Félár egy élete felénél lévő villamosért. Nem mondom, hogy drága, de nem is olcsó. Nem érné meg inkább akkor ezért a pénzért 30-40 darab vadiúj villamost csináltatni valakivel (nem csak a Ganzzal lehet, ha az nem tetszik a BKV-nak), pontosan olyanra, amilyen nekünk kell. És akkor nem lenne probléma, hogy magasperon kell, meg hogy keskenyebb, mint a Tátra, de mégsem jó az UV helyett Szabadság hídra, meg hogy monomotoros, meg hány fékezett tengely van, meg hogy hol az ablak, meg zöld... stb.
Szóval csak azért kell megvenni, mert ilyen ritkán van, hogy nem lestrapált, hanem középkorú villamosokat akarnak eladni. Én nagyon örülnék, ha lenne új villamos. Inkább a hannoveriek, mint a semmi. De ha úgy közelítjük meg a kérdést, hogy Bp vezetése kipréselt magából 7Mrd-ot villamosra, akkor biztos hogy ez a legjobb döntés, ezeket a rendszeridegen kocsikat megvenni?
------
Másik gondolatmenet. Lehet, hogy Demszky attól fél, hogyha már itt lesznek ezek a Stadtbahn-villamosok, akkor valaki majd komolyan kitalálja (tehát nem csak itt a mi fórumonkon hangzik majd el), hogy használjuk ezeket arra, amire való, tehát ilyen kocsikkal szépen meglehetne oldani az M4 ügyét. Mert ha már itt lesznek, és a közvélemény már látni fogja, hogy milyenek ezek a kocsik, akkor könnyebb dolog lesz zászlóra tűzni azt a gondolatot, hogy nem kell a drága M4, kell egy alagút a kb. a Móricz és a Kálvin közé, és meg van oldva a kérdés...
A csepeli HEV-en a Lagymanyosi hidi kifele iranyu megalloban volt kiteve egymas mellett ket eltero indulasi jegyzek, de nem volt reklamozva rajta, hogy az egyik iskolai, masik meg tanszuneti. Le is akartam fenykepezni, de masnapra, mikor visszamentem, mar ki lett veve, mindketto.....
Sziasztok!
"Ma reggel volt meglepi. A kis perkins megint lerobbanhatott, mert kényelmes 260-as jött a 183 vonalán.
Persze a piros 93 (bocs reptérbuszplussz) megint az orrom elött húzott el, 10 perc míg jön a másik."
Idézet a Szemeretelepi krónikákból
Conscience!
Ha mostani bakit szeretnél látni, vess egy pillantást a csepeli HÉV Boráros téri menetrendjére. Na, aki azt készítette és nyomtatta, az a meló előtt 1 nappal látott számítógépet. Remélem, még nem cserélték le, de úgyis van róla fotóm. A színes nyomtatások, és egyéb nyomdai munkálatok árának tükrében az a menetrend nem más, mint egy kezdő dilettáns próbálkozása méregdrágán.
Sziasztok!
Megcsináltam a Railhu.net-en a kőnyvek hozzá adásásának lehetőségét.
Kérek mindekit akinek van a listában nem szereplő kőnyve akarmirol ami a sinen gurul, az sziveskedjen hozzáadni.
Köszönöm.
Carpy: Az pedig, hogy az atkotofolyoso lemegy a 3-as ala, es onnan fordul vissza, az egeszen nonszensz."
Angyi:"Akkor az M1 - M2,M3 Deák téri kapcsolat is nonszensz, sőt nem is létezik nincs is ilyen."
Regen jartam mar arra, de tudtommal a Deak teren, ha atszallasz az egyik metrovonalrol a masikra, akkor fuggoleges iranyban nem vegzel folosleges mozgast. Erre utaltam.
"Amúgy bagoly mondja verébnek, ugyanis te meg nem használsz ékezeteket!"
Ennek nagyon nyomos, rajtam kivulallo oka van...
"De azért szeretlek...:-)"
En is szeretlek :-)
(Dolak-Saly es a pörkölt relacioban :-) )
"Már nem tudom ki írta le, de a tervezett M4/M5 együtt már nem hangzana olyan rosszul. mint az M4 jelenlegi verziója."
Ugye-ugye! Én nem azt mondom, hogy egyszerre épüljön ki 100km metró - mert abba még az ország is beledöglik -, hanem szépen fokozatosan kell építeni, és a már meglévő szakaszokat üzembe helyezni.
Építeni kellene nem vitázni. Hogy akar BP olimpiát rendezni jó gyorsvasuti hálózat nélkül, ha az Augusztus 20-ai tüzijáték nézőit sem tudta elszállítani a BKV! Erre nem gondol OVI!
Az ember kihagy egy délutánt megy egy éjszakát, és máris nem győzi visszaolvasni!
Szentendre Köszi a pontosítást ICS ügyben!
Már nem tudom ki írta le, de a tervezett M4/M5 együtt már nem hangzana olyan rosszul. mint az M4 jelenlegi verziója. Elvben. Aztán ahogy elgondolom a költségvetsét, máris roszul kezd hangzani...
Mindenki (Budapest is) addig nyújtózkodjon, amedig a takarója elér!
"Csak mellesleg jegyzem meg, hogy nehany regebbi tervben meg a 4-es ment volna alul, es a 3-as folul." (...)
Bocsika de ezt én is leírtam!
"Korantsem szabad veglegesnek tekinteni ezt a rajzot. Az egesz terv kb. 30 evvel ezelotti atszallokapcsolat-tervezesi szemleletet tukroz.
Az pedig, hogy az atkotofolyoso lemegy a 3-as ala, es onnan fordul vissza, az egeszen nonszensz."
Akkor az M1 - M2,M3 Deák téri kapcsolat is nonszensz, sőt nem is létezik nincs is ilyen.
Amúgy helyesírás szempontjából nézd meg hány órakor született az iromány, az talán magyarázat! Amúgy bagoly mondja verébnek, ugyanis te meg nem használsz ékezeteket!
Szegedi hírek: most értesített Maya bácsi, hogy hosszú idő óta az Sz5-ös kint volt múlt csütörtök éjszaka.
Tegnap a 602-es vonali járat volt az 1-esen! Valszeg tényleg komoly kocsihiány van.
"Aki járt már a METRO-ban az tudja, hogy megvan az összekötő folyosó a leendő 4-es (ÉS AKÁR MIT CSINÁLSZ LESZ IS) és a 3-as metró között."
Majd meglatjuk. Csak akkor lesz folyoso, ha lesz 4-es metro.
Csak mellesleg jegyzem meg, hogy nehany regebbi tervben meg a 4-es ment volna alul, es a 3-as folul. Korantsem szabad veglegesnek tekinteni ezt a rajzot. Az egesz terv kb. 30 evvel ezelotti atszallokapcsolat-tervezesi szemleletet tukroz.
Az pedig, hogy az atkotofolyoso lemegy a 3-as ala, es onnan fordul vissza, az egeszen nonszensz.
"A jobbak már jártak is a lejtaknába."
Lejtaknaban :-)
A masban jobbak pedig jartak olyan helyeken, ahol ket egymas keresztezo metrovonal vonatai kozott kb. 15 metert kellett setalni. Sot, nehol csak 4 metert. Valoszinuleg ott meg a 4-es metro tervezok sem jartak, kulonben nem terveznenek butasagokat.
Jaa! Leesett... Pedig 2X is elolvastam előtte a cikket, és esküdni mertem volna, hogy az ominózus mondatot ott olvastam. Hát azt konkrétan nem, csak valami hasonlót...
"Míg Budapesten a vásárlás szándéka a koalíciót teszi próbára, az internetes fórumokon pedig bizonytalanok és kétkedők ékes szólamokkal védik érveiket anélkül, hogy valaha is látták volna a típust működni, az Index tudósítója gyakorlott hannoveri tömegközlekedőként nap mint nap szembesül a megvásárlásra szánt villamosokkal."
Azért csak kilóg a lóláb, nem?
Én nem viccelődök, pont annyira gondoltam komolyan, mint az illetékes újságíró. Azóta már teleírtam egy fél sprálfüzetet azokkal a dolgokkal, amikhez én ez alapján értek.
Más:
Szóbakerült itt bizonyos BKV-termékek minősége. Ki ne felejtsétek (ha ugyan esetleg nem volt még róla szó, ezesetben bocs) a megálló-menetrendeket, amikről egyre-másra tűnik el, ill. csúszik szét rajtuk a kiírás. Gondolom a behatoló nedvesség teszi. Bár már ott tartanánk, hogy van mindenhol olvasható menetrend, és ehhez igazodó járatok.
U.i.: lehet, hogy ez volt az utolsó hozzászólásom? :)
Elnézést a kedves nappali topictársakról, de éjszaka valahogy mindíg jobban offolódunk, és eltérünk a tárgytól.
On
Vissza a témákhoz
Angyi:
Én nem kötözködni akartam, eszem ágámban sincs, csak így lefekvés előtt nem tudok finoman fogalmazni. Bocsika.
"Ez még mindig olcsóbb megoldás mint teljesen új lejtaknákat építeni."
Utálok a föld alatt lenni, és főleg le föl járkálni, így érthető, hogy nem tetszik. Másrészt viszont mindíg a költségességet emlitem, így most ellentmondásba kerültem magammal.
"Ezt most MI ÉPpen ezt ebben a topicban ne beszéljük meg. Remélem tudsz a sorok közt olvasni. Ha nem olvasd el az első mondatomat sokszor gyorsan egymásután."
Bocs, hogy megkérdeztem, azért ne baSZD SZét az agyamat!
STAND-BY
Bocsánat a többiektől a trágárságért, ez csak egy rosszul sikerült vicces viszontválasz azoknak, akik tudnak a sorok közt olvasni
Jól érted a dolgot!
Ez csak azért irtam le hogy tisztább legyen a kép ugyanis több hozzászólás is volt ami azt mondta hogy fölkell menni a tér alatti aluljáróba, és onnan le a 4-eshez!
Ez még mindig olcsóbb megoldás mint teljesen új lejtaknákat építeni. A Deák téren is két mozgólépcsőt kell használni az átszálláshoz. Ez a megoldás olyan, mint az M1 Deák téri lejárata a metrók felé!
Amúgy aki ismer az tudja, hogy metrópárti vagyok, úgyhogy egy csöppet sem kell reklámoznom magamat!
"Akkor én nem vagyok a jobbak között. Igazad van. Viszont tudnék olyan helyekről írni, ahol Te szerintem bizti nem jutottál le. Bár nem veszem magamra, mert Carpynak szól."
Bocs a smile lemaradt! Amúgy én is tudnék irni olyan helyről. ahol te 100%, hogy nem jártál...:-)