Teljesen gyári az enyémnek is minden porcikája.Riga 22-02.Az enyém már elkerülte a bűvös 1000 km-t,de a gumija még mindig szőrös.Most nincs kéznél róla kép,mert a munkahelyi gépemet használom,de fogok majd feltenni.
Nagyon szép ez a Riga,nekem is ilyen van,csak narancssárga-drapp. Szerintem szedd szét a karburátort és pucold ki belőle a lerakódásokat. Az apró járatokat is tűvel.Fuvókákat is.Megszakítóhézag ellenőrzés,oxidáció ellenőrzés. Aztán majd jó lesz.A leragadt úszó nem engedi be a karburátorba a benzint,hiába látod úgy,hogy a benzincsapon átfolyik.Sok szerencsét.
Egy kis segítséget szeretnék kérni a tapasztaltabb Rigásoktól, ha lehet.
Nem rég kaptam nagyapámtól (azóta Ő meghalt) a mocit és szinte nem is használta 1984-es és elképesztő, összesen 30 km van benne. Csak az a baj, hogy nem igazán akar műkszeni. Gondolom be is kéne járatni rendesen. Arra gondoltam először is át tisztítom, mert a benzin szűrőbe is volt egy nagyon kevés lerakódás. Itt merül fel egy kérdés:
Milyen arányú keveréket kéne bele tegyek?
A váltót is be kell állítani, mert helyetcserélnek olykor (a 30 km-ből kb. 10-et én "raktam bele" teszteléskor.) az üres és az 1-es...
Mivel a tank volt legrosszabb álapotban csak az lesz festve és az első villa mert azon már nincs ép festékrész.a többi csak erősen polirozva lesz.A tank homokfújva lesz ahogy a szomszéd bá nak az ideje engedi utána gittelve mert horpadt picit utána porfestve ésss Rá a riga 1 felirat.
Ez igen,szép kis motor,gratula hozzá.És a többiről nincs kép,tudsz róluk is felrakni?Szivesen megnézném őket!Egyébként a Riga1-essel hogy állsz,csinállgatod?
Na ittvan az első kpen fáradtan suli után ülök ezt a gépet csak nagyon ritkán használom, az alkatrészt ha van veteránbörzén aranyáron mérik hozzá :(
amikor vettem hátsó lánckerék nem volt rajta de a danuviájé simán ráment kókány nélkül!HUrrá!:D A végsebességét nem tudom pontosan :( mert az a baj hogy 100 nál kiakad az óra:( Ja és 5 gangos 6 ló körül van turbóshűtéses.M.o n kapható volt maga idejében az árából 5 simson start lehetett venni innen a riktasága a "drágaszágnak" Murvában nem használom a kavicsfelverődés miatt mert a fesék kikeverése 16.000 ft volt agyábként a szürkés szin artenzit metál.Amikor vettem akkor be volt állva dugó öntve lett hozzá nekem ha összeszámolom 1.és egy negyed év be telt felújitani és kb 80 e ft ba meg lehetett volna csinálni hamarabb is csak hát a pénz!!:(
Nekem csak Rigáim meg Verhóim vannak meg annyi alkatrészem sajnos hogy már nem tudom hová tenni szal van 1 verhó 4 esem ritka külföldre szánt széria egy sima 6 os verhó egy 4 es riga és egy 1 es riga naggyából ennyi
Nah szal az a lényeg hogy ma inditottam be ezt Ez csak vastelepes alkatrészekből van!Akkor kezdtem összerakni amikor tatumadarral beszeltem este amikor elmentem.Mert nem volt mit csinálni kb 3 kor fejeztem be ma reggel meg beindult!!!
Mivel a tank éppen a ganétlanítási folyamat kellős közepén jár, leszereltem a hengerfejet, hogy szépen aprólékosan is megpucolhassam. Szerintem a képek önmagukárt beszélnek. Emellett vágtam még 2 kis tömítést a dekompresszorhoz, mert csak egy vörösréz-gyűrű volt eddig a fej és a dekompresszor közt, ami szerintem nem biztosított valami fenomenális tömítettséget (a hengerfejen lévő dzsuva nagy része sztem nem a dekompresszor működésekor került rá, hanem a tömítettlenség miatt). Ennyi szóismétlést is rég követtem el :D Na, képek: A megtisztított hengerfej 1. A megtisztított hengerfej 2. A dekompresszor és a Riga gyertya Összeszerelve
Töhhh a Én a Verhómba CCCP es gyertyát rakok nincs más semmi sem rajta De eddig ezek nekem nem romlottak el amit most használok az még a babettámban is volt és semmi baja még égetni sem kellett:DJa és állitólag ebben ilyen gyertya volt mert ukrajnában szerelték össze lvov ban másnéven Lemberg ésss voltam már ott sőt a gyárat is láttam jejeje csak kb 4 éve akkor meg nem volt még motorom na ha megint megyek várhatólag 2 hónap mulva akkor csinálok a gyárról képeket!!!
Ja és Riga gyártmányú gyertyát hol lehet venni mert a R1 esembe azt akarok rakni
a bowdenjavitókészlet legyen veletek!!!!
Ja és a Verhóm most h picit bika gép lett ha a szokásos helyen ülök emelkedik icipicit az eleje.:Szal lánckerékcsere:D
Kezdek hozzászokni az út széli szereléshez... Tegnap kifogyott a benzin, mondom sebaj, áttesszük tartalékra. Egy kis precíziós Jawa csap van most rajta, apró furatokkal, stb. A finommechanika azonban most rendesen kibabrált velem! Vártam, hogy folyjon a benzin, várok, várok, semmi. Megúsztatom, semmi. Végül leszedtem a tankot, le a benzincsapot is, és szomorúan nyugtáztam, hogy a tank rozsdásodása miatt eltömődött a tartalék állás. Ennek hatására ma elsétáltam a festékboltba, és beszereztem a legolcsóbb, legkisebb kiszerelésű Neolux márkájú festéket, mely az eladók egybehangzó állítása szerint benzinálló. Előnye még, hogy nincs szükség alapozóra, csupán rozsdátlanítani és zsírtalanítani kell a felületet! Még a 7végén kiveretem sóderral a rozsdát belőle, majd kap egy kis foszforsavat, vay sósavat, még nem tudom. A foszforsav annyiban jó, hogy az passziválja a vasat, a sósavval viszont finoman kell bánni, időben ki kell öblíteni, különben csúnyán elvékonyítja az anyagot. Emellett egyéb kémiai reakciók is lezajlanak, amik nem minden esetben előnyösek számunkra :D Ha lemaródott a rozsda, jöhet a kiszárítás, benzines átmosás, majd a festés! Igen nagy reményeket fűzök a sikerhez, mert ezzel egy komoly probléma hárulna el!
Más téma. Milyen gyertyát ajánlotok R-4-esbe? Ma vettem két félét is, egy BRISK-et és egy Isolatort, mindkettő 175-ös, és utóbbi még NDK-s gyártmány, valszeg raktárkészlet lehet. Jelenleg egy csinos rózsaszín Bakony van benne, sőt, érdekességképp szereztem egy eredeti Riga gyártmányú Riga gyertyát is :) De azzal majd csak Rigás találkozóra járok. Azthiszem veszek még egy új gyertyapipát is, sajnos elégedetlen vagyok a jelenlegivel.
Majd megírom a fejleményeket!
Addigis, hallgassatok David Bowie-t és természetesen a Gyertyakulcs legyen Veletek!