Csak hogy tudd,és hogy elne kótyavetyéld azt a Rigát,hogy ennyire új gépért annyit adnak szinte mint egy jó szép Simson-ért! Ezt 42-évesen sok tapasztalattal merem leirni-én feltenném a helyedben a vatera.hu lapra a minimum kikiáltási árral 50.000-ért--mivel csapnivaló Rigákat 25-ért kiáltják ki amelyik még lehet hogy nem is működik,de felrakhatod a riga.hu-ra is ott inyenc gyűjtők vannak és sok pénzt perkálnak ki érte-tudtommal egy több mint 30-éves komár itt Szegeden 200.000-ért ment el a piacon /vadiújonnan/ 2km-rell az órájában-szóval figyelj oda mert sok pénzt ér-minimum 50-ezret! Ezt jószándékból irtam neked hogy legyél tisztában az árakkal-én tisztában vagyok vele ezért is irtam!
Őszintén szólva gyerekkori álmom egy Simson robogó, viszont nincs pénzem rá. Lehet össze tudnám gyűjteni apránként, de odáig még nem jutottam el, motorozni pedig szeretnék a nyáron. Mennyit érhet neked?
Teljesen gyári az enyémnek is minden porcikája.Riga 22-02.Az enyém már elkerülte a bűvös 1000 km-t,de a gumija még mindig szőrös.Most nincs kéznél róla kép,mert a munkahelyi gépemet használom,de fogok majd feltenni.
Nagyon szép ez a Riga,nekem is ilyen van,csak narancssárga-drapp. Szerintem szedd szét a karburátort és pucold ki belőle a lerakódásokat. Az apró járatokat is tűvel.Fuvókákat is.Megszakítóhézag ellenőrzés,oxidáció ellenőrzés. Aztán majd jó lesz.A leragadt úszó nem engedi be a karburátorba a benzint,hiába látod úgy,hogy a benzincsapon átfolyik.Sok szerencsét.
Egy kis segítséget szeretnék kérni a tapasztaltabb Rigásoktól, ha lehet.
Nem rég kaptam nagyapámtól (azóta Ő meghalt) a mocit és szinte nem is használta 1984-es és elképesztő, összesen 30 km van benne. Csak az a baj, hogy nem igazán akar műkszeni. Gondolom be is kéne járatni rendesen. Arra gondoltam először is át tisztítom, mert a benzin szűrőbe is volt egy nagyon kevés lerakódás. Itt merül fel egy kérdés:
Milyen arányú keveréket kéne bele tegyek?
A váltót is be kell állítani, mert helyetcserélnek olykor (a 30 km-ből kb. 10-et én "raktam bele" teszteléskor.) az üres és az 1-es...
Mivel a tank volt legrosszabb álapotban csak az lesz festve és az első villa mert azon már nincs ép festékrész.a többi csak erősen polirozva lesz.A tank homokfújva lesz ahogy a szomszéd bá nak az ideje engedi utána gittelve mert horpadt picit utána porfestve ésss Rá a riga 1 felirat.
Ez igen,szép kis motor,gratula hozzá.És a többiről nincs kép,tudsz róluk is felrakni?Szivesen megnézném őket!Egyébként a Riga1-essel hogy állsz,csinállgatod?
Na ittvan az első kpen fáradtan suli után ülök ezt a gépet csak nagyon ritkán használom, az alkatrészt ha van veteránbörzén aranyáron mérik hozzá :(
amikor vettem hátsó lánckerék nem volt rajta de a danuviájé simán ráment kókány nélkül!HUrrá!:D A végsebességét nem tudom pontosan :( mert az a baj hogy 100 nál kiakad az óra:( Ja és 5 gangos 6 ló körül van turbóshűtéses.M.o n kapható volt maga idejében az árából 5 simson start lehetett venni innen a riktasága a "drágaszágnak" Murvában nem használom a kavicsfelverődés miatt mert a fesék kikeverése 16.000 ft volt agyábként a szürkés szin artenzit metál.Amikor vettem akkor be volt állva dugó öntve lett hozzá nekem ha összeszámolom 1.és egy negyed év be telt felújitani és kb 80 e ft ba meg lehetett volna csinálni hamarabb is csak hát a pénz!!:(
Nekem csak Rigáim meg Verhóim vannak meg annyi alkatrészem sajnos hogy már nem tudom hová tenni szal van 1 verhó 4 esem ritka külföldre szánt széria egy sima 6 os verhó egy 4 es riga és egy 1 es riga naggyából ennyi
Nah szal az a lényeg hogy ma inditottam be ezt Ez csak vastelepes alkatrészekből van!Akkor kezdtem összerakni amikor tatumadarral beszeltem este amikor elmentem.Mert nem volt mit csinálni kb 3 kor fejeztem be ma reggel meg beindult!!!
Mivel a tank éppen a ganétlanítási folyamat kellős közepén jár, leszereltem a hengerfejet, hogy szépen aprólékosan is megpucolhassam. Szerintem a képek önmagukárt beszélnek. Emellett vágtam még 2 kis tömítést a dekompresszorhoz, mert csak egy vörösréz-gyűrű volt eddig a fej és a dekompresszor közt, ami szerintem nem biztosított valami fenomenális tömítettséget (a hengerfejen lévő dzsuva nagy része sztem nem a dekompresszor működésekor került rá, hanem a tömítettlenség miatt). Ennyi szóismétlést is rég követtem el :D Na, képek: A megtisztított hengerfej 1. A megtisztított hengerfej 2. A dekompresszor és a Riga gyertya Összeszerelve