Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Én néhányszor már leírtam itt a véleményemet erről a technikai átalakításról. Most is az a véleményem, hogy az SZ-125 Nyeva komplexumnak alapból, mindenféle vacakolás nélkül tudnia kell a lopakodót. A Nyeva 0,1 m2 küszöbérzékenysége rendesen alatta van a lopakodó 0,3 - 0,5 m2 hatásos visszaverő felületének.
Véleményem az, hogyha a technika rendesen volt beszabályozva, az előírt paramétereket tudta, akkor ott nem kellett semmiféle technikai átalakítás.
Állítólag Dani Zoltán és technikája ezt tudta. Én meg gondoltam ,ha már lúd, legyen kövér alapon verébre ágyúval, had szóljon .Ezért is előre elnézést kértem minden szakértőtől. Minden esetre jó lenne egy ankétot szervezni a részvételével. Mit gondolsz megnyílna, én félek tőle nem sok konkrétumot mondana a technika átalakításáról.
Tudtommal Dani Zoltán F-117-es lopakodót lött le.De ha a You Tube keresöbe beirod a Zoltán Dani Heroj-t akkor 1/4 , 2/4 , 3/4 ,4/4 es kisfilmen láthatod hallhatod a lelővés történetét Szerbül az uttolsó 4/4-es ben az Amerikai pilóta üzenetét Dani Zoltánnak.
Emlékeim szerint az OS-10 szétválásáig földi táplálás volt, a rakéta minden jele az állványon keresztül haladt oda-vissza az OP pultig, illetve a rávti pultig.
Az indítóállványhoz alpvetően 3 többeres kábel futott.
Az "erő" kábel (4 eres) az állvány táplálásához, mozgatásához. A többi huszon-harmincnyolc eres.(?)
Második, már nem emlékszem, hogy a kék, vagy a sárga, a szinkronkövető rendszeré.
A harmadik az indításvezérlő rendszeré.
Még egy volt, a fűtő blokké, amit csak télen használtunk.
Te hogy tudod? A rakéta fedélzeti ellenőrzését vezérlő dolgok magán a fedélzeten voltak, vagy esetleg az indító állványban? Ugye arról volt szó, hogy végigfut egy teszt program, ami mondent alaposan megnéz, és csak utána engedi elindítani a rakétát. Na de ennek a kíváncsiskodásnak az irányítása a fedélzeten tőrténik, vagy még az indító állványon?
Az indításkor minden jel az indítóállványon, onnan az OS 10 csatlakozón megy keresztül a rakétára.
A rendszer leellenőrzi a piropatronok, rádiógyújtó működő képességét. Az indítás csak működöképesség esetén lehetséges.
Ha hibát talál, beindítja a pirokéseket, melyek átvágják a fedélzeten elhelyezett kábelkötegeket, megszakítva az indítás folyamatát. Az állvány ebben az esetben visszaáll töltésszögre, a nagynyomású levegő tartály lefúj, minden táplálás megszűnik. A rakéta megközelítése ebben az esetbe 1 óráig tilos.
A piropatronok épsége azért fontos, mert ezek indítják a fedélzeti akkumulátort, pitotcsövet, gömbtartályból való levegő áramlást, valamint a folyékony üzemanyagú hajtómű (ZSRD) komponensek tartályaiból történő áramlását.
Mondjuk ezt inkább valami kannibálnak kéne inkább leírnia, de nagyvonalakban megpróbálkozom én is.
Az OP pult és az indító állványok temérdek reléjén és miegyebén átfut az indítási parancs, és a még fent lévő OS-10-en keresztül áthalad a rakéta fedélzetére. Ekkor felrobban némi piropatron, ami először is felszabadítja a fedélzeten lévő levegő palackot. A levegő kell a folyamatok beindításához, majd később a teljes repülés folyamán a kormánymotorok működtetéséhez. Legelőször kiköpi a Pitot-cső elejéről a gumidugót, majd kitolja a Pitot-cső bent lévő részét. Egy füst alatt a fedélzeti tápforrás lelkének, az ampullás akkumulátornak az alsó részébe is eljut, ahonnan is a műanyag zacskókban lévő elektrolitot felnyomja az akkumulátor lemezterébe. Innentől számítva pár tized másodperc múlva az akkumulátor teljes kapacitással képes működni. Mikor megvan a fedélzeti táplálás, akkor egy másik piropatron beindítja a starthajtóművet. Hogy a starthajtómű piropatronjához honnan megy a parancs, azt nem tudom. De elképzelhetőnek tartom, hogy az indítóállványról jut el oda valami úton, nem pedig a rakétáról.
Ez persze csak vázlatos leírás, nem is biztos, hogy pontos. Ha netán erre téved valami kannibál kolléga, majd pontosabban leírja.
Én ezt a folyamatot annak idején kb. 30 méteres távolságból néztem végig ablakon keresztül. Onnan meg nem látszik a dolog olyan jól. Szerencsére sem átfutási hibát keresni, sem füvet egyenesíteni nem kellett közel mennem.
Lassan be szeretném fejezni a dokut... ... le tudná írni nekem valaki, hogy mi minden történik a ПУСК megnyomásától, a rakéta elindulásáig eltelő pár másodpercben? (OS10 leválik, rakéta akkuk feszültség alatt, fekete lőpor begyullad, ...)
Ha eltűnt a célnál, akkor beleállt a földbe. (Rávezetési hiba? Rávezetési módszer K volt?) Ha robbant a cél előtt, akkor a rádiógyújtó összeszedett földjelet, és az robbantotta, nem a cél.
Ha a cél 100m alatt jön, akkor a robbantás parancsra módot kell alkalmazni...
Hirtelen felindulásból kipróbáltam az izraeli légierő ellen az első küldetést :)
A déli irányból közeledő földközeli célok ellen indítottam 3 rakétát... (próbáltam a földközeli célok elleni procedúrát végigcsinálni a műveletekben) ... ez alső 2 rakéta jele (az indikátoron) egyszerűen csak eltűnt a célnál. A harmadiknál viszont észlelhető volt egy robbanás a célnál. Ám a céljel nem kezdett el "zuhanni"... :)
Gondolom akkor klasszul megúszta. :D Hehe...
Azért első "éles élménynek" jól esett az eredmény :D (még ha kudarc is volt :) )
10-13 éve láttam egy filmet a '91-es öbölháborúról. Abban volt egy rész ahol azt mutatták, hogy hogyan lővik le a Scud-okat a Patriottal. Nagyon érdekes volt számomra az egész procedúra. Ezért is érdekel nagyon a SamSim-etek.
Bevallom én csak a szimulátor miatt vagyok jelen eme fórumon... így sajnos nem gazdagíthatlak titeket egy újabb légvédelmis koponyával. ;)
- TÜZELÉS EREDMÉNYÉNEK MEGFIGYELÉSE A LÉGVÉDELMI KOMPLEXUM ELLENI HARC ESZKÖZEI - AKTÍV ZAJZAVARÁS - ELŐKÉSZÜLET AKTÍV ZAJZAVARÓ CÉLRA VALÓ TÜZELÉSKOR -- Rakéta célravezetése hárompontos-I87V (И-87В/TT) módszerrel - RÁDIÓLOKÁTOR ELLENI LÖVEDÉK (REL) - ALACSONY ÉSZLELHETŐSÉGŰ (“STEALTH” - LOPAKODÓ) REPÜLŐGÉP
Ha már Ashuluk... Kalocsán található ez az emlékmű, 3m9 rakéta alatt egy szikladarab a sivatagból. A Szon-9 lokátorral célkövetést lövészet előtt például gyakoroltak Malomszögnél is, előfordult, hogy az alacsonyan és gyorsan közeledő Kecskeméti Mig-21 MF az üteg feletti átrepülése során kiakasztotta a lokátort, valamint a környék állatait. :-) A Szon-9 lokátoron is van optikai (TV) egység, hasonló a Szurn-on levőhöz. Ha érdekel valakit, van egy célkövetési és éleslövészeti videóm a volt 5.Létü. Dandár (Szolnok) kiképzési anyagából. Optikai és radar vezérelt célkövetés, vegyi támadás (szimulált), vasúti berakodás, lövészet és technikai bemutató a Drégelypalánki lőtéren (Sz-60, Zu-23-2, Sztrela-1 és 2, DSK, aknavető) Mivel makettezem, hagy mutassam meg nektek is a Sztrela-1 1/35 makettemet: Valamint teljesen saját készítésű 1/72 méretarányú KUB 2P25 és 1SZ91:
Keresd meg azt a nézetet, amin a kihelyezett indikátor előtéte van. Ez ugye az M-3 Volhov esetében P-18, illetve az az előtét, aminek segítségével a körkörös indikátoron látható célra saját célmegjelölést lehet adni. Na most ha az indikátoron látszik a cél, akkor vissza kell menned arra a nézetre, amelyiken az rávezető indikátorok, illetve az alattuk lévő szelszin indikátorok látszanak. Ekkor a jobb oldali indikátor (oldalszög) alatti területen a bal gombot nyomva tartva elkezdesz söpörni. Ha jól csinálod, akkor a visszajelző indikátoron a fekete mutató elindul valamelyik irányba. Ha megtaláltad azt az oldalszöget, amit az előbb a kihelyezett indikátoron láttál, akkor ideje elkezdeni a másik síkban (helyszög) is célt keresni. Itt is bal gombbal nyomva lehet a szöget változtatni. Némi sikertelen próbálkozás után előbb - utóbb fel fok tűnni valamelyik indikátoron a cél. Ekkor a függőleges jelet leegysztetem a céljellel, majd ha kész, akkor nyomok egy jobb gombot, aminek hatására megtörténik a célelfogása. Ezt mindkét síkban meg kell csinálni, ráadásul távolságban is. Hasonló módon működik a dolog, mint a két szög esetében, ekkor a nyomott bal gombbal a két indikátor alatti keskeny sávban, pont az indikátorok között kell sepregetni. Ha az is megvan, akkor ott is jobb gombot kell nyomni és akkor elvileg megvalósult a célelfogás.
Nem tudom, érthető-e, amit leírtam, nekem megcsinálni egyszerűbb, mint leírni.