Ha nem csúcsidőben mész, akkor most korrekt a pálya, a cseh-szlovák határon dolgoznak a breclavi lehajtónál, ott elkészült, amit eddig csináltak, most a határ felé van egy kis terelés. Utána a megszokott minőség végig, max felüljáróknál van szűkület.
Egyébként megtaláltam a cseh pálya ellenszerét, 265/70 16-os gumi. Ezzel még jobb, mint a Mercivel, pedig maga a futómű az nem túl kényelmes a tömege és kialakítása miatt
valamelyik zar rele vagy mi a neve valoszinuleg zarlatas. ugy probald ki hogy lenyomod az egyik ajto gombot es utana zarod le, ha bezarodik akkor meg van a hibas. az is lehet hogy a csomagtarto zarja szorakozik.
Sziasztok! Van egy e36 sedan-om.Tegnap egy érdekes hiba jött elő rajta.Ha lezárom kulccsal az ajtót, a központi zár lezár ,majd visszanyit.Ha újra lezárom,akkor lezár a központi.Nyitáskor elsőre visszazár ,majd lezárok kulccsal ,aztán nyitok ,akkor kinyit a központi.Találkoztatok már ilyen hibával?
Hali.Szerintem is jó volt.Mindketten eltűntek,mint szamár a ködben. Ottógti-ről (ha jól emlékszem így hívták) semmit sem hallottam a tali után.Remélem,hogy jól van.Majd egyeztetünk idén.
Nem ismerem személyesen. A soproni toyota kereskedésben van a pozsonyi úton. Kérdezd meg a méreteit meg a teherbírást, alkudd le 40re aztán elvisszük mindkettőt. Vagy neked kell mindkettő?
Nem is nagy baj, legalább egyszerűbb választani:) Csak az már nem BMW lesz, hanem japán. Mazda még csinál jó benzinmotorokat, a Toyota/Subaru meg sperres kis kupét. És lassan a koreaiak is komolyabban nyúlnak a témához.
Holnap meg kellene állnom egy kis időre a vasútállomás közelében (kb. háromnegyed órára),és még nem tudom,hogy hol lenne a legalkalmasabb.Kicsivel dél előtt érnék oda,és fogalmam sincs,hogy mire számítsak.
Jó észrevétel .Beszélgetések során már én is figyeltem,hogy benyögöm hathengeres benzines motorral van , úgy néznek rám mint egy apagyilkosra.Régen az volt a
"kuriózum" ,ha valamire rá volt írva turbo ,vagy 6-8-12 hengeres volt.Most meg már lassan nem is lesz olyan ami nem turbo-s és nem háromhengeres elsőkerákhajtással.
a francot a 3 hengeres turbo a menő, lassan a 4 hangeres már kuriózum lesz :) Meg kellene azt a cikket keresni amiben Amcsi újságírók húzzák le a leplet ezekről a szar kis tubós autókról, 1-2 éve írták.
Sziasztok! BMVt akarok venni, de azt halottam, hogy az sokat fogyaszt, ezrét diseelt akarok, de nemtudom hogy 325tds nem elenne sokat fogyasztós, de a 318tds ajánlották hogy az jó, mert szerintem ha 4 hengeres akkor keveset fogyasz, de meg tudnátok mondani, hogy mijen olaj valóbele, hogy az se legyen tul drága, de nem is szar mer mégiscsakBMV, mek hogy mir kell figyelni vásárláskor? Meg lehet abba speer-t szerelni? :)
Én már réges rég fel se hozom az olajat, meg nem is reagálok általában rá. Én magamnak tudom, mit töltök az autóimba, más mag mindenki azt csinál, amit akar.;))) Az olajtémának gyakran trollkodás a vége.:) Minrt pl a dízel vs benzines.
Milyen érdekes, a dízel téma hogy kikopott a fórumról. Jól kiközösítettük őket.:DDD (feticato, bocsi; )
Mi ,is válik a más kárára ? Egy erőteljesen füstölő motor azért nem biztos ,hogy szimmeringes. Én,úgy gondolom, hogy a gyártó által előírt olajat kell belerakni .
Szerintem is nagyon jol van megepitve, persze sokat szamit a rendszeres szerviz.
Noveremnek is ugyan ilyen autoja van hasonlo tavolsagot futott, neki sincs vele problemaja.
Nekem egy ideje mar vinnyog a valtom, kb 10 eve. Rakott bele a szerelom redline olajat valami nagyon surut, mert mig felmelegszik addig nehezebb valtani de meg birja :) Gondolom idovel majd cserelnem kell a valtot, vagy megy a gep a temetobe, mert valojaban mar ertektelen. Tobbe kerul a biztositas ra mint az auto erteke :)
Nekem a 20 éves végig szervízkönyves autóm végig 0km es kora óta 10w-40 es olajat kapott. Most azt mondták az olaj mágusok tegyek bele 5w-30 at. Hát persze :)
Biztos igy van, de akkor lehet hogy nem fog elmenni sokat a jargany es erotlen lesz?
Nem fustol nem csorog es szinte eszre vehetetlen az olaj fogyasztas ket csere kozott.
Az biztos, hogy itt a forumon mindenki nagyon ert az olajokhoz es mibe mit kell tenni.
De mikor vettem az autoimat mar a marka kereskedesbol 20W-50esel adtak ki oket. Gyarilag ezt tettek belejuk.
Nekem kulonben nyolc, mig megy a verda es nem okoz fejfajast addig jo. Nem fustol es nem fogyaszt olajat es megy mint a golyo. Az igaz csak 500ezer merfold van benne. Ha esetleg holnap meghal akkor csak azt fogom sajnalni, hogy vennem kell majd masikat.
Azert annyira talan meg sincs meleg telen:) minden evben van kb egy het mikor fagypont korul van ejjel. De napkozben akkor is felmelegszik kb 15 celziuszra.
Éppen ezért, mivel saját bevallásod szerint semmi közöd sincs a motorokhoz, ne írj hülyeségeket, ami ráadásul más kárára válhat.
Amit írsz az a szelepszár szimmeringek kopására utal, amit jobb helyeken nem a sűrűbb olaj alkalmazásával javítják. Sajnos Magyarországon bevett szokás, hogy egy bizonyos km, pl,. 100e felett csakis 10w-s hideg oldali viszkozítású olajakat használnak. Az, hogy elég sok ilyen E36-al találkoztál az elég érdekes, nem jellemző a típusra az olajfogyasztás, ellenben az M54 motorok többsége köztudottan, szinte 0km óta fogyasszák az olajat, mégis köszönik szépen kiválóan teljesítenek ma is.
Nem csak a motorkopást kell ám figyelembe venni... Mi van azokkal a részegységekkel, amik az olajtól függnek? VANOS, olajpumpa? Vezérmű?
Lehet mégsem kéne kidobni azokat a motorokat.
Majd ha esetleg valamikor lekerül a szelepfedeled küldhetnél egy képet, de a 20W50-es kollega főleg!
16i már volt, most 318tds felirat van a kocsin ;) Ezüst, alap lökös, 16-os fekete alu illetve 17-es acél lesz rajta, a kipuff árulkodik egyedül, meg egy kicsit alacsonyabban ül :)
Annyira nem akarok durvulni, így is szépen elmegy erőből, ha pedig valahogy tudok tervezni előre 1 évnél messzebb, akkor egy M3-as blokk lenne a megoldás, 16-os 205-ös kerekekkel ;) Azt még műszakin is át lehetne lökdösni talán, különösebb fennforgás nélkül :)
Lassan az E46 M3-asok is elég olcsóak angliában, bár ha jól sejtem, az egy nagyon komoly meló az E36-hoz képest elektronika miatt...
Tavaszig nagyjából nem megyek vele, ma kivételesen kicsit megjárattam, csak párás volt az út, hármasban új téligumival megindult a segge:) Az útviszonyokhoz képest gyorsan, itt-ott 140-180 között mentem, így eszik annyit, mint a Toyota 100-nál (a kék jóval többet evett, gondolom a szívósor-vezérlés-kipuff miatt, ami nem volt még összehangolva).
Nagyobb sebességnél a szélzaj nagy, meg a sperr valszeg, a motor elég halk. Összeségében talán 1 litert lehetne fogni hosszabb távokon, de annyit nem megy az autó, hogy megérje a macerát, így legalább nem érződik olyan kevésnek a 170-ből maradt lovak száma. Meg van a gyári difi is, ha nagyon sokat kéne pályázni, akkor úgysem kell sperr:) De valszeg akkor a Toyota cserélődne egy halkabb-kényelmesebb autóra. Jelenleg szinte kizárólag csak hétvégén megyek, és max havi 1-2 alkalommal BP-Prága, annyit egy Trabantban is ki lehetne bírni :)
Gyárilag aszem 3,25 volt. De sok utcai használttal egy 3,45 lehet az ideális vagy kell a 6. sebesség... Az Alpina 3,64-el van és 6 gangos. Mondjuk a redline 7200...
Amúgy accord gátlóit most fogom csináltani Kárásziéknál. Mivel nincs Bilstein B8, vagy Koni hozzá, így tunningolni kell a gyárit. kap 2 cm ültetést, és B8 szerű karaktert kérek hozzá.
Valakinek konkrét személyes tapasztalata Kárásziékkal? mielőtt elcsesszük? :)))
Nem tudom hová tenni.:))) Kamu, valaki kicseszett emberrel.:DDDD Gondolom hívták már páran, én még az elején lehettem. De nagyon úgy tűnt, fingja sincs mi az az e36 touring....
Egy ,barátom megkért : Achtung! Achtung!!!!!!! Edzőautó kerestetik!!!!! Ezúton keresem a februári Bálint napi b@x@atás áldozatát. Érdekel e30,e36, kombi kópé, sedan 25,28,35 papír nélkül, külföldi, befejezetlen projekt stb. A lényeg: motor, váltó jó legyen és Occcsó!. Úgy is tesztelve lesz!! Ha ezt kibírja, megtartom tréningezni!!!! Aki ár érték arányban olyat mutat, ami nekünk megfelel, drift taxit kap ajándékba, persze az új versenyautóval!!!!!
e30 iX-ben meg korai e34 iX-ben is viscos sperr volt hátul. Van ismerős aki ilyen diót használt erőltette is sokat és bírta :) Nekem is régen volt sima e30-ba iX sperr nem volt vele gond. iX-em is volt 3db...
Bezzeg az öreg merci.hoztak hozzánk konténert..Alaphangon 30 éves volt....de az a régimerci teherkocsikra jellemző 6 hengeres motorhang....az brutális,még a hátamon a szőr is felállt. vagy mondjuk a kamaz(de az V8)
Ezek a cdi dci stb-ik meg csak unottan keeregnek....
Szerintem te láthattad is ezt a mi csodálatos gépállatunkat, ott készült... Borzasztó.:))) Mindenki utálja, meg már volt baja bőven a felépítménynek is, és maga az alváz másodszor van rejtett hibák feltárásán garanciális szervizben...
Csodálatos Renault: A cég tavaly kapott egy Renault C430 célgépet, nagy batár kamion szerű izé. Egy hete szervizben van, fullad, nem bír dolgozni. Van benne 300 üzemóra, meg párezer km.
Tegnap beszéltem a szervizzel, mondja a srác, talán jövő hét végére megfejtik, miért is fullad. Felmerült főtengely jeladó, lukas vákuumcső, meg stb.... Remek műszaereik semmi hibát nem mutatnak, csak találgatnak vaktában.
Az elsődleges célja a szemléltetés lett volna. Lehet csak szelepszár szimeringes , igaz akkor rendesen :) .De én így nem töltenék bele fullos olajat ,szerintem Te sem.
...igen de az olajzabálásnak van egy jellegzetes szaga is, a kék füstön kívül.
Olyan nem is tudom mozdonyszag,vagy égett olaj.Ilyen volt az e21-em is.
Nehéz lett volna a párára fogni.Nem volt olyan durva.
Igaz haveromék ladájában a szakál-metál nevü cég felújitásnak csúfolt megoldásnak tűnő példája az ütött."köd elöttem,köd utánam.".Mindig tudtuk merről jövünk,és nem bírtak követni..
Konténeres 35 éves MAN-ok sirva könyörögtek a receptért.....
Csak ,hogy leírjam ,mire gondoltam ,és értsd : szép meleg nyári napon , poroszkál előttem az autó , és csak azt látom ,hogy a kipufogóból dől a kékesfehér füst gyorsításkor meg lassításkor (mikor visszaengedi a gázt ).Ez valószínű ,olajfogyasztásra utal .Hidegben ezt jóval nehezebben látni , mivel olyan mint a "pára".Sajnos elég sok ilyen e36-al találkoztam már ,csak ,hogy maradjunk a topic-nál.
De, biztos ,más is látott már ilyet ,vagy figyelte .Na ,az ilyen motorba , öntheted a legjobb minőségű olajat is ,akkor is kuka. Remélem érthető voltam ,lehet nagy hülyeséget írtam . . .de,semmi közöm a motorokhoz , ja,dee mégis ,van egy kisrepülőm ,ami szódáspatronnal megy .
:) főleg e30 25ix ben volt ilyen, és e34-ekben is. Fél füllel hallottam olyat, hogy egy hidraulika kapcsolóval gyakorlatilag fixre lehet állítani :) de még keresem a szakit.
Visco sperr vagy más néven limited slip diffihez ért valki? Vettem egyet, e28-ba szeretném berakni, csak kíváncsi vagyok valaki tapasztalatára, működésére.
Nem mondanám nappalinak, szerintem másra gondolsz. De rend van és gondosak. Én is mindig lemegyek az aknába a srácokkal, nem néznek hülyének ha végigfotózom vagy kérdezősködöm.
Az a székesfehérvári olajszerviz, (Szakonyi Olajszerviz) akinél én szoktam vásárolni, legalább huszonöt éve van kapcsolatban a Castrol-lal. Rendszeresen járnak Castrol-os továbbképzésekre, szerintem eléggé képben vannak.
A 10W-40-es olaj ami az enyémbe került (és most le fogom engedni), a srác az orrom előtt bontotta fel a dobozt, volt rajta csomó hologram meg nyomat a kupakon meg anyámvalaga.
Az ottaniak simán felismerik a hamisítványt, és bár nagyon jók is vannak köztük, mondta a srác, hogy ha kicsit más a betűtípus, más egy-egy színárnyalat, már felismeri - hiszen egész nap ezeket nézi.
(Volt kuncsaft, aki maga vitte a - hamis - Castrol olaját, és ragaszkodott ahhoz, hogy azt töltsék bele...)
Lehetséges,de ez nem változat semmit azon a tényen,hogy ez nem hamisítvány, mert bmw logóval szűk a réteg aki megveszi.Mint ahogy a féktárcsában a gyári jurid vagy textar bmw logóval,de valamiért a gyári sosem vetemedik el........
Anno én is cseréltem a bosch gyertyákat BKR6EK-re az is-be, szép lassan egyre szarabb lett az alapjárat, indítás után leállt néha. Csak úgy próbából visszatettem a régi használt boschokat és minden megjavult... fene se érti
Eredetileg az Alpina altal ajanlott BoSCH-t akartam venni, de mindenki lebeszelt, hogy csak az NGK BKR6EK a jo, semmi mas. Akkor hagytam magam lebeszelni, most nem fogom. :)
Na tessék, a hőértékre visszatérve; lehet hogy az sem jó nekem. Természetesen NGK BKR6EK van benne, nem is régi. De ahogy a fedélen látom, ebbe nem is az való, hanem a jó öreg BOSCH F7LDCR:
A linken olvashatóak alapján a típusjelzésben a szám a hőértékre utal, és nekem hidegebb gyertyára van szükségem...
Ezek mind BMW LL-98/01-es olajok. A Liqui Moly kicsit kilóg a sorból, mert az hidrokrakk eljárással készül ásványi olajból, a Fuchs és Motul pedig teljesen szintetikus.
Én,nem mondom , hogy ez a legjobb olaj , kinek mi a tapasztalata .Az ő vezetési stílusához , habitusához. Van , aki a Total olajra esküszik ,van aki a Repsol-ra, van aki a Shell-re . .. van aki másra . .. a japán a shell-t bírta , de nagyon . ..
Papíron lehet, hogy felülmúlta, de a valóság nem ezt igazolta. 3000 km után üzemmelegen csattogtak a hidrotőkék. Akkor még szerelő cserélte az olajat, szerinte meg volt égve és túl híg volt, pedig nem volt nagyon hajtva a gép. Azóta és azelőtt sem volt egy olajjal sem problémám, csak a Magnateccel (leszámítva az LL-04-es Liqui Molyt, de az rossz olajválasztás volt). Lehet, hogy hamis volt, de ez számomra lényegtelen, ha van kockázata, hogy az olaj hamis, vagy rossz minőségű, akkor én nem használom. Pedig nem is zűrös helyről vett véve, azt talán még Bárdiban vettem.
Egyrészt viszkozitásról volt szó, nem minőségről, másrészt továbbra sem km-ben mérjük azt, hogy milyen olaj kell az autóba.
Rengeteg tartós konstrukciójú motor van, amik megfelelő kenőanyag használata mellett nagyon sokat elmennek. Ilyenek például az m50-ek, amik simán megfutják a fél milliót úgy, hogy azért nem minden tulaj babusgatta őket. Vagy a legendásan jó anyagokat és precíz illesztékeket tartalmazó japán gépek.
Ha egy motorba 0w30 való, van benne 400 ezer km, az olajat nem eszi, akkor áruld már el, hogy mi az isten nyiláért kellene bele "vastagabb".
Nyugodtan vitatkozzál a mondandómmal, de illik alátámasztani is az állításod.
A lényeg az , hogy egy kopott motorba tehetsz te akármilyen fullos olajat az akkor is rossz lessz , ha meg jó a motor akkor ,ki lehet tolni egy jó minőségű olajjal az élettartamot.De, legyen ,úgy ahogy mondjátok !
Ne hasonlítsuk már az m52 egy zsiguli vashengerhez, az kopik ez nem, ez ha kopik kuka. Egy nicasil-os crossmotor ami nem kis fordulaton üzemel 5 -6 dugó elkopása után sincs mérhető kopása a hengernek. Ahogy az öreg mesterem mondaná a pékné seggében a lóf@sz lötyög, nem az m52-ben a dugattyú:)
"Egy kismillió kilóméterrel ellátott motorba , Te töltheted a 0-ás olajat.."
1. Nem hidegen eszi az olajat a motor, tehát ilyen szempontból teljesen irreleváns a hideg oldali viszkozitás.
2. Ki nem szarja le a több százezer km-t, ha a vékony (csak a kedvedért) nem fogyasztja? Még egyszer mondom, hogy nem km függő. Van 80 ezer km-es, szétfosott motor is és van 4-500-et futott is, ami 0w30-cal is nagyon jól elvan jelentős olajfogyasztás nélkül, köszöni szépen.
Nem beszélve arról, hogy ha esetleg van olyan tulaj, aki újonnan vett autót, beletett sokszázezer km-t, az autó minden különösebb gond nélkül üzemel, akkor a lehető legnagyobb baromság az eddig láthatóan jól bevált kenőanyagot lecserélni.
Láttál ,már motorblokkot belülről ? :) Nekem ,meg a szőr feláll a hátamon azoktól ,hogy egy kopott motorba beleteszik a fullos olajat és minden ok :). Egy meleg nyári nap ,üzemmeleg motornál megmutatja rögtön milyen az olajfogyasztás . . de, gondolom tudod miről beszélek.
Igen, csak ez nem km függő. Amíg nem fogyasztja jelentősen az olajat a motor, addig a lehető legkevésbé viszkózus, gyári előírásnak megfelelő olajat kell használni, és pont le kell szarni, hogy hány km van benne. A szőr feláll a hátamon, mikor ilyenek hallok, hogy "ááá, ebben már van x ezer km, mehet bele a vastagabb olaj." Persze ez általában 5w40 helyett 10w40-et jelent (haha), rosszabb esetben 0w30 helyett 0w40-et vagy 5w40-et.
Hát ez csecs. Mondjuk mérni nem sokat mérhettél, mert szemre látszik, hogy a két csavar nem egyforma távolságra van a közepétől. Illetve nem véletlenül van az én képemen a mérőszallag, pontosan 60 mm-re kell a két furat a zár középvonalától, legalábbis ha jól emlékszem. Most má mindegy :). Amúgy fekete reisser kell neked oda, érdemes ÓVATOSAN fémfúróval picit megsüllyeszteni a műanyagot, hogy a csavar feje szépen beleüljön.
Ha esztétikusat akarsz, akkor úgy sem úszol meg egy bontott kesztűytartót (nem szokott drága lenni), ezen meg kísérletezz.
A motor jellege ,kialakítása mond Neked valamit ? Bőven jó bele , anno sokkal rosszabb volt , bár ez nem azt jelenti ,hogy nem lehet jobbat beletenni .Egy kismillió kilóméterrel ellátott motorba , Te töltheted a 0-ás olajat . . .Mobil 1 . . ????
Csak alátámasztani tudom, már évek óta gond van a Castrolal, régen nagyon jó olaj volt, de már nem az, ráadásul a 10w40 Alpinába :( ne már azonnal engedd le, még anno a suzukimba sem tettem olyat:( Motul, vagy Mobil 1)
Akkor kezdem. :) Azt a moslékot én még az E30-ba se töltöttem bele. :) Illetve egyszer, először és utoljára. Azóta Castrolban csak hajtóműolajakat veszek, abban viszont az vált be a legjobban.
Meg attól is függ, hány napig áll egy helyben előtte. Úgy hallottam, hogy a 10W-40-es olaj "nehezebb", ezért hajlamosabb lefolyni az állás során a hengerfejből, míg egy "könnyebb" akár 0W-s inkább a helyén marad napok után is. Igaz lehet?
Melegen meg vajpuha a motor járása és az olajnyomás is perfekt. Kezdem azt hinni, hogy semmi baja, egyszerűen a 10W-40 -es Magnatec-nek kell egy kis idő, mire üzemkész lesz.
Indulhat az olajvita. :) - de jövő télen 5W-40 -re váltok...
No, ma nekiveselkedtem a kesztyűtartóajtólógás megszüntetésének. A kesztyűtartó kiszerelése gond nélkül ment. Meg is veregettem a vállamat.
Sajnos a két kis pöcök (ami összefogja az izét a hogyishívjákkal) már törött volt, így kénytelen voltam a kevésbé elegáns csavaros megoldáshoz folyamodni.
Most aztán annyira össze van fogatva az izé a hogyishívjákkal, hogy szorosabban simulnak egymáshoz, mint valaha. Az ajtó mégis ugyanúgy lóg. Csak most még két csavar is ott éktelenkedik.
Egy időben kerestem állófűtést, de aztán letettem róla(belefáradtam a keresgélésbe), garázsban állok, bár nem fűtött, de az is sokat számít.
Sajnos nálunk is van, volt ilyen hideg, máig nem felejetem el. Vagy 20 éve még a globális felmelegedés kezdetén a Bükkben este - 21 ben jöttem haza egy csepel teherautóval, és kiestek a kardán csavarok valami miatt, alábújtam visszatenni, amikor valami miatt levettem a kesztűt, a fém csavar az ujjamhoz fagyott azonnal, baromi szar érzés volt, sose felejtem el.
El nem tudom képzelni, mennyire lefingott autó lehet, ahol eltűnik ennyi lóerő, de nem ismerem a kínálat alját:)
Az olajteszt elég látványos, maradok az 5wXX olajoknál, bár idén csak egyszer indítottam minusz 10 fok alatt hideg motort:) Szívem szerint tennék 0wXX olajat is az autókba, de a korábbi olajvitából kiderült, hogy nem feltétlenül lenne ideális az ezeréves dízelbe se, meg a kompótba se, amit azért inkább nyáron fogok használni, télen garázsból indul, ha egyáltalán megyek vele.
Ez olyan magyar dolog. régen is 100-at ment a simson, 130-at a trabant, az etz-k 150-et. A népítéletek felében szerepel az "aláz" kifejezés.... Beteges dolog ez, amikor többnek akarja valaki mutatni magát, mint ami, kiterjesztve ezt a járműveire, etc.
A lemezfelniről tudsz fényképet felrakni a hirdetésbe? Próbálok relatív rozsdamenteset találni tavaszig, ha nem sikerülne asdsasda kartárssal megegyezni a gumik miatt.
You are an pessimistic persom :) Ne már ,be is cseszne, ha dugattyút kellene cserélni, ha csak nincs benne a föld hold távolságának min kétszerese. (Na jó ezt a dumát Zsoltitól loptam). m50-ek vígan elmennek 6-800 ezer km-et, ha végig jó olaj volt. Viszont a papás járás az lehet gond semmilyen autó nem szereti.
Ha be-be durrog, akkor cserélj gyertyát. Ha nem rég cseréltél, akkor is, de akkor más fajtát. Én kicseréltem zsír új belevalóra mindet (BRK6EK) és pár ezer km után nekem is durrogott picit alapjáraton. Utána vettem bele Beru Ultra-X-et, ez tökéletes.
A klattyogás leginkább valami mechanikus zaj szokott lenni, de sztem dugattyú kopásra legutoljára gondolj.
hajtókarcsapágy lehet akár, de ne fest az ördögöt a falra. Ki kéne olvasni a vezérlődet, hogy nincs-e valami jeladó, vagy lambda hibád, ha már durrogás-féle is van.
28i építő barátom már rendelkezik kiolvasóval, akár nála is lehet. (már nemcsak kiolvas, hanem kísérletezik a programozással is)
Szívesen ránézek, a mechanikus dolgokhoz jó fülem van. Hallottam már pár hajtókacsapágyas motort, beégett a hangja az agyamba.:)
Nekem mindig klattyogott hidegen, jó esetben 5mp, rosszban fél percig, vagy volt, amikor nem akarta abbahagyni, akkor 2p után leállít-újraindít és jó. Ha kevés volt az olaj akkor klattyogott folyamatosan.
Olajnyomást , csak üzemmeleg motornál mérünk , ott kezdődik . . .ha , fölpörgeted kattog rendesen akkor hajtókarcsapágy is lehet , de ezt igy neten keresztül nehéz megállapítani ,
ahhoz ott kellene lenni .A dugattyú akkor akkor kattog ha koromlerakódás van az alján , ez többmindentől lehet.
Sziasztok - hidegindítás után kb. 15 másodpercig elég ronda "klattyogó" hangot ad a blokk. Bemelegedve elhallgat. Nem tudom, hogy a több mint hét éve, mióta enyém a gép, mindig is ilyen volt-e, de most rám ijesztettek. M50B25. Azt mondják nem Vanos meg nem is hidrotőke, hanem dugattyúhang(!). Mármint kalimpál hidegen... olajnyomás azonnal van, 4.0 bar, olajat nem eszi, nem füstölt sose.
De mivel ez Alpina, nem biztos, hogy rohannék rendelni 6 db új dugót-gyűrűket-csapszeget stb. mert össze is omlana a családi költségvetés.
Tudnátok ajánlani olyan motorszerelőt, aki ért is hozzá, meg tudná állapítani, hogy van-e okom parázni, vagy csak mert mivel ez egy tuning blokk, az alacsony dugattyú (rövid dugattyúszoknya) miatt normális, hogy a szokottnál nagyobb hangja van hidegen?
fabigeza, esetleg? (Bp és környéke jó lenne) - ezer köszi
Ui.: valaki más hathengeresének is van esetleg hasonló hangja hidegen vagy mindenkié tök csöndes mínusz öt fokban is, indításkor?
A színháztól, a filozófiától és hasonlóktól a hideg kiráz. A gumifüstölést szimplán csak baromságnak tartom :). Legalábbis engem rohadtul nem szórakoztat, ettől másnak okozhat orgazmust.
Szerintem városon kívül bármennyire lehet hajtani, ott nemigen tud megégni az olaj, a versenypályahasználat, meg városi idiótizmus, ahol túlmelegedhet. Esetleg erős autópályás hajtás után hirtelen leállítva a motort, de az OF óta ez sem reális :)
Kicsit más oldaltól megközelítve(más szempontból nem szeretnék belefolyni a témába):
Az olaj hőmérséklet az valóban kérdéses lehet. Írtad a múltkor, hogy Te Motul 5w40-et használsz, az utcára talán a legjobb olaj, én is azt használom:) Viszont, ha valaki sportosabb célokra használja nem elég, pontosabban megég:) Driftesek 180C fokos olaj hőmérsékleten járnak, nyilván ide már más kell. De aki szeret hajtani Mobil 1 5w50 is jó már az sem szokott megégni.
Lehet, hogy én értelmezek rosszul szöveget, de kicsit másról van (volt) itt szó szerintem, minthogy nyírja-e a kocsit a gumifüstölés vagy sem.
Egyébként az én szememben ez az egy helyben (vagy 50 négyzetméteren) történő kapartatás a két bites agyú, amerikai redneckek szintjén lévő észlények szórakozása, kb. annyi értelmét is látom, mint amennyivel azok rendelkeznek.
Amúgy meg pont szarom, hogy zamárdi vagy vadkert, egyébként is csak marcsellonak próbáltam "ironizálni" arra utalva, hogy egy videóról senki nem tudja megmondani, hogy milyen hőmérsékletű az olaj.
Ami jó, annak bírnia kell. Motorokat mi is nyírtuk rendesen, sosem volt bajuk, versenypályán kilométerek tízezreit bírják nyélen.
Egy kivételével, francia autópályán egy 675-ös Triumph elengedte az egyik szelepet, ami okozott egy kis galibát a blokkban, pedig 180-200 körül mentem csak, igaz már egy ideje. De ott is gyanús, hogy a fojtás nem tett jót a tesztmotornak (106le-s lehet csak egy motor a franciáknál.), vagy gyártási hiba. Japánnál sosem volt ilyen.
Egyrészt pont erről van szó:) Másrészt erre tervezték:) Évekig használtam krosszmotort és használtakat, azokat is csak nyélen használja az ember arra találták ki, mindig tetszettek azok a hirdetések amikben az volt, hogy csak hobbi célra használt, igen de hobbi célra is üveghangon jár az ember, azért veszi. Ismerek olyan e36-ot, amit évek óta csak leszabályozáson használnak, semmi baja, szebben jár a motorja mint az öreg orvosok hétvégi autójának, mondjuk műszakilag oda van figyelve, nyilván alap, hogy mondjuk 5w50 verseny olajat használ, stb.
Nem tudta, hogy lesz-e baja vagy sem a motornak attól, hogy driftelnek vele-kérdezte. Valaki félreértette és innen jött ez az egész, ahogy kivettem a dologból. De ez egy fél éves dolog, lépj túl rajta. ha úgy véled, hogy k...ög, akkor írd fel a listádra, de ne piszkáld még tovább, mert nem vezet jóra. Én a füredi bmw klub "adminjával" kaptam össze, mert buta is meg tuskó is, de kész elkönyveltem. A mai napig beszólogat meg elmond mindennek a klubjában. De nem érdekel. Majd ha fele ott tart, ahol én, akkor elkezd érdekelni. De addig csak egy 1x éves kis takony lesz a bontószökevény kocsijával együtt.
De ha szeretnétek rajta röhögni, akkor tudok én szórakoztató postokat bemásolni tőle :)
Én ezt nem tartom rossznak csináltam már hasonlót, ha nem is közönség előtt, de a visegrádi szerpentin parkolóiban néha lehet látni a gyakorlás nyomát :)))
Vissza se kell linkelni, itt van lejjebb a videó. Mind a 3 végén hallani, hogy van, aki bekiabál, hogy menjek még vissza, durrantsam, satöbbi. Elkezdett melegedni a motor, ugyan még be sem indult a klímaventi, de kijöttem. A melegedés alatt azt értem, hogy a középtől megindult jobbra nagyon picit. Folyamatosan figyeltem.
Persze nem volt hideg, megjárattam előtte Zamárdiban, hogy a diffi is menetkész legyen. Az olajat mondom, évente cseréltem, kb 2 ezrenként. Liqui Moly Toptec 4100-at kapott, mann szűrőkkel.
Na, egy szép minta, csak az én autóm ráadásul nem M-es lökösös, és szürke. A kéknek az egyik baja az volt, hogy nagyon feltűnő, ez viszont még egy lakótelepen is elbújik:))
Neki is írtam PH-n, hogy engedje el. Te se írd, hogy széthajtott meg szétdriftelt, mert ő úgy érzi hogy direkt ellen szól. Komolyan mondom, 2x idősebb vagy, ne akadj már fenn ilyen dolgokon. Tudom, hogy kettőn múlik, de te húzod ki a gyufát 1 szóval, ő meg így reagálja le. Legyen béke, szeretet, satöbbi...
Annak a vasfelninek még lesz dolga, 6 darab 225/45-ös gumim van, két új, 4 60%-os, amit el kell füstölni róla, mielőtt tudok venni 16-os nyári kereket:)))
Ez a gumifüstölős dolog túl van kicsit hajtva, amíg nem hideg motorral történik és véget ér, mielőtt megfő a motor, semmi baja nem lesz tőle. 200le-s motort nem kell tiltáson üzemeltetni, hogy csússzon a gumi.
Nekem eddig szerencsém volt, 4db hathengeresből egyiknek sem volt motorikus baja (minden más igen :)), pedig kb arra figyelek csak, hogy legyen benne új, belevaló olaj 10.000-ént és hidegen nem hajtom. Lehet "kímélgetni" is az autókat, de nekem az a tapasztalatom, hogy nem tesz jót az E36 motorjának, különösen az M3-as viselte rosszul, ha nem volt időnként rendesen meghajtva, és azalatt nem egy kis gumiégetést, vagy két gyorsulást értek lámpánál, hanem normálisan ki legyen égetve a rendszer:)
Üdv Urak! Rájöttem, hogy én ide regisztrálva vagyok. Először is a tisztánlátás végett:
Az a vadkert jó lesz Zamárdinak is. És nem, csont hideg motorral szoktam driftelni, sőt, 30 fokban még jeget is dobálok a motortérbe.
Én vettem Zsoltitól a coupét, és utána én vettem tőle a cabriot is. Hogy miért? Mert annak ellenére, nem volt hibátlan mind1ik autó, jó autók voltak. Jobb, mint a magyar piac 95%-a. Nem az ő dolga, hogy teljes revíziót készítsen minden egyes autóról amit elad.
A coupé vásárlás után kapott új szelepfedéltömítést, mert még a gyári volt rajta. Igen. A gyári 280 ezer km-nél. Voltak rajta hibák, jégvert volt korábban, és az idő meg valami vizes homok is kikezdte a sárvédő alját. De ezen kívül nagyon patent gép volt, törésmentes, ami számomra a legfontosabb volt. Amikor megvettem már tudtam, hogy kéziváltósra alakítom. A sárvédő alján lévő lemezhiányosságot fél évbe telt, míg tudtam pótolni. Annyi időbe telt, hogy találjak patika, gyári sárvédőt, aminek a belsejében benne van a BMW matrica, és nincs egy rozsdapötty se belül. A motorháztetőt is cseréltem a korábbi jégkár miatt. Kamrában fújattam nem olcsón. És ezek után, ha 3x füstöltem vele gumit, akkor tönkremegy a motor? Ugyanmár. Jobban árt neki, ha 1500-nál elváltogatják és nyomatékból autóznak vele. Arra az autóra a tuningon és a fényezésen kívül csak 1 szelepfedéltömítést költöttem-no meg a kötelező olajcseréket évente. Mert évi 2 ezer km-et sem mentem vele. Hétvégi autó volt, mint most a cabrio, de erről majd később.
Akárki vette is meg, jól járt vele. Gyanítom a legszebb és motorikusan a 10 legjobb e36 között van Magyarországon.
Aztán Zsolti visszaszámolta nekem a coupét, mert erősebbet szerettem volna. Ő visszaszámolta nekem, kipróbálta, tudta, hogy még mindig megvan az az ereje mint 2 évvel korábban. És szebb lett, ami esztétikai dolog volt mindent kicseréltem. Igen, egy nyúzás miatt, ami már rajta volt képes voltam lecserélni egy M-es díszcsíkot 8 ezerért. Gondolkoztam hogy veszek egy 3,2M3-at angliából és azt átépítem bele, de sajnos örökös időhiányban szenvedek. Így lett a cabrio. Az elején kezdtem egy termosztátcserével. A CCV miatti olajfogyasztás sajnos típusbetegség, ezt még meg kell csináltatnom-merthogy én nem állok neki az is biztos. A vízhűtő eldurrant dec.23-án. Egyébként erre sem költöttem semmit a tuningon kívül. Már ha tuningnak számít, hogy vettem hozzá gyári szélfogót.
Összeségében a 2 autóra, ami akkor is megvolt hiba, mikor vettem költöttem mondjuk összesen 100e Forintot. "Tuningra" ennek minimum a tízszeresét. Ezek után is ha úgyvan venni fogok Zsoltitól kocsit. Ő szarkupacot nem árul. De ha valakinek egy termosztátcsere vagy egy szelepfedéltömítés-csere olyan nagy dolog és úgy érzi, hogy át van verve, akkor ne vegyen tőle autót. Más fog. Én elégedett használója vagyok/voltam mind a 2 autónak. Amit beszámolt autót a coupéba(merthogy akkoris cseréltünk), annak a gazdája a mai napig hajtja az autót. Évi 70 ezret megy vele ha jól tudom. Ennek 3 éve. Én 320 ezer km környékén adtam el. Próbálom felhajtani a tulaját, hogy megnézzem egyszer, most milyen, de eddig nem sok sikerrel. Múltkor (2hónapja) jött velem szembe Győr belvárosában, de akkor meg nagyon siettem.
A coupé sorsa is utolért: egyik ismerősöm mondta hogy látott egy patika coupét pesten, leírta a rendszámot, hátha az enyém volt. Az enyém volt.
Aki úgy gondolja, hogy 3 driftelés vagy gumifüstölés tönkretesz egy motort, az ......
"nem akartam a srác emiljét kivágni ide publikusra, de már tudja, hogy Te itt keresed, a többi Rátok tartozik, a cabriójához kapta, de télen nem használja ezért válna meg Tőle.."
Mellékesen megtudtam még egy-két dolgot az autóról mivel belebotlottam a driftelő srácba, Ő árulja a 17-es vasfelniket...Nem írom be, mert megint én lennék a faszagyerek.
Szép dolog így aggódni más autójának a műszaki állapota miatt, nekem csak az a kérdésem, hogy van itt olyan, aki SOSEM hajtotta az autóját tíltásig, sosem rajtolt pirosnál, sosem ment padlógázzal? És ha igen, akkor miért vett hathengeres BMW-t egy jó dízel astra helyett ?:))))
Hidd el ezred annyira nem árt az autónak, mint hidegen pörgetni, vagy ellenkezőleg, hideg motornál nagyon alacsony fordulaton kínozni. Max a hátsó féket koptatja ennyi.
Ja, a két csavarra. Nem a kesztyűtartót rögzíted vele, hanem azt a műanyag "sínt", amibe be van hajtva, mert az fittyen le egy kicsit és amiatt lóg az ajtaja.
Csak azt sajnálom, hogy az álló helyzetben történő gumilefüstölés videója privát lett! :)
Riki
nem akartam a srác emiljét kivágni ide publikusra, de már tudja, hogy Te itt keresed, a többi Rátok tartozik, a cabriójához kapta, de télen nem használja ezért válna meg Tőle..
Tegnaptól fogva érzékelhető jelenség: elindítom a ventilátort, hogy fújja le a párát az ablakról. És éktelen penetráns bűzt érzek. Úgy sejtem, a pollenszűrő megérhetett a cserére. Vojnó cartárs nemrég egy igen hasznos ábrát osztott meg ezzel kapcsolatban:
Úgy gondoltam, ha már úgyis ott tartok, hogy műszaki analfabetizmusom ellenére kiveszem a kesztyűtartót, akkor egyúttal meg szeretném szüntetni az ajtó lógását is. Mármint a kesztyűtartóajtólógást. Erre van valami javaslatotok? Van esetleg egy hasonló tutorial erről is?
úgy tünik én is egyben fogom cserélni, nem tudom melyik autósboltnál volt, de a behr valóban 10 eft körül van. De valószinüleg ez lesz a gondom, mert egyenes szakaszba visszahűl egy negyedet és kb -5 fokban fel sem megy közép állásba, csak ha nagygáz nagyfék.
Ha hibátlan állapotú (nem tojás-huplis-rozsdaboglya) és nagyjából jól is néz ki, a komárom-budapest vonalon érdekel 40e ft-ért, kb ennyiért hirdetnek szettet...
Na ja, amikor még az volt:) 4-ben 200 felé ment, 0-160 12 sec, 0-200 20 sec, tehát egy gyors utazóról (145-150) kb 10 másodperc kell, ez kb 500 méter, ha jól számolom, 180-as átlagtempót számolva a gyorsulás idejére (150-200 gyorsulás idejére).
Termosztátot akarnék cserélni a kocsiba, látom az alkatrész webshopokba hogy külön is lehet venni, nem csak azzaal a műanyag pipával, de képről eléggé különböző a termosztátok füle.
Lehet ezt egyáltalán külön cserélni? Termosztát 4eft, egyben 14eft.
Ha azt veszed, az M3-assal sem sokkal egyszerűbb a valós végsebességet elérni, mint a 18iS-sel:) Ez alól kivétel a rövidváltós kompót, mert 230 helyett a 207 hamarabb meg van :)
És 1:53 alatt van már a körrekord. Az utcai gumis 600-asokkal is bőven 2:00 belül mentek a GSX-R kupában évekkel ezelőtt, nem normális néhány versenyző :)
248 lehet GPS szerint, mert óra szerint a 600-asokat is elviszik addig az ügyesebb, könnyebb játékosok az ezresek meg nekem is 250 fölé mennek óra szerint. És a pálya rekordnál bő 10 másodperccel lassabb vagyok önállóan, ha megy előttem valaki, akkor mondjuk 10-zel :)) De én csak pár versenyen voltam, utcai gumikkal, utcai motorral, tehetsgem sem igen van hozzá...
Motornak , én top speed-et 248-at tudtam ami a leggyorsabb volt a célegyenesben . A legjobb köridőt meg egy 600-as géppel tartják máig (motorok közt) ,1,53 . . .valamivel .
Kell egy normális motor bele:)) Az M3 az érdi parton felfelé is 200 felé fut, 220-230 teljesen könnyen ment normális forgalmi körülmények között, 250-hez már kell egy kis szerencse, afelé meg csak a régi ment, és ritkán volt elég hely. De az Árpád vagy Lágymányosin is bele lehet szaladni 200-ba, ha nem figyel az ember. Nem véletlenül mondtam, h nekem nem való ilyen autó, nincs elég önkontrollom. A motor egész más tészta, egy ezres 2-esben eléri a 200-at, kb 8 másodperc alatt utcai körülmények között. 130-nál gázra egykerekezni lehet vele, és ha tudsz váltani, nem igazan nagy kihívás 250-ig elvinni egykeréken.
A sebesség a legkönnyebben megtanulható és megszokható dolog. Egyébként ha voltál a Hungaroringen: egy motor a célegyenes előtt eléri a 200-at, és egy ezres lejtőn, 260-ról fékez a célegyenes végén az első kanyarban, az M3 olyan 210-et ment, igaz azzal csak egyszer voltam kint. A hátsó részen van olyan kanyar, ahol 160-nál még karcol az ember térde. És én lassú motoros vagyok, a profik ott még simán kikerülnek. Szóval a sebesség olyan dolog, amit meg lehet szokni, csak erő és kilométer kérdése:) Sőt, meg is lehet unni, nekem sikerült, ezért is adtam el a motoromat decemberben, és a kompótnál sem zavar, hogy alig megy 200 felé (mondjuk nem is kell neki autópálya a végsebesség eléréséhez :))
Nagy valószínűséggel nekem jó darabig nem lesz 200le feletti autóm, legalábbis amíg el nem sajátítom az Oxy féle önkontrollt, hogy tudjak normálisan közlekedni egy ilyen autóval. Közel 40 évesen már ideje lenne ;)
Akárki akármit mond,nekem a B-vectra ami nagyon tetszik elég régóta.Egyenlőre viszont nem pártoltam még el a bmwtől,vannak fontosabb dolgok is,mint az autó váltás.Maradnék szívesen a bmw-nél,de egyrészt keveset megyek évi 10ezer körül.Másrészt ha következőnek bmw-t vennék akkor ilyen utolsó évjáratos 36 vagy akár már e46-ot,de őszintén megvallva,nem érne nekem a fentartása annyit,és akkor már inkább egy alsóbb kategóriájú kisautó,amit egyszerűbb fenntartani.A B-vectra csak úgy felröppent,elgondolkodtatott,azóta közbejött ez-az.
Az enyém is produkál hasonló tüneteket. Ma vittem vele szervizbe hogy kideritsek, lánc baja van-e. M50B25. Azt mondták, ha lánc lenne, az folyamatosan zörögne, így azt kizartak.
Viszont uzemmeleg állapotban a kipufogobol halk durrogo-dobolo hang jon, mintha kimaradnanak gyujtasok...
Hol lehet az M7-esen 300-zal menni? Én még 200-zal sem tudtam sosem. Mikor végre már elérem a 190-et, tuti jön valami, ami miatt lassítanom kell. A kétszáz nekem egy elérhetetlen álom.
(Természetesen a fenti gondolatmenet nem a magyarországi M7-esre vonatkozik. Ott szigorúan 130-cal megyek. Én most a német autópálya München-Sieben nevű szakaszára gondoltam.)
Az M7-esen én is mentem már 270 körül autóval, meg 300 körül motorral, és nem akart leesni egyik sem az útról... Lehet, h kaptak egy oldalszelet, vagy valamit variált, ami nem látszik. Mondjuk sosem volt még lambóm, nem tudom elképzelni sem, h miért estek le az útról...
Egy biztos,nem akarom kipróbálni.A képeket elnézve nagy szerencse,hogy kiszálltak.Itt egy német is,igaz ez régebbi,de azért ez is egy "csoda" :) A család is elég nagy fan :)
Ebből se sok maradt.Nem akarom védeni...340-el ment,látszik mennyire rázkódik az út,mennyire eldobta az autót.Van,hogy egy 4sávos úton megyek az előírt 110 helyett 110-120-al,és dobál...egy autópályának szerintem ezt ki kellene bírnia,vagy én vagyok a hülye? :D
Őszintén megvallva,én nem értek hozzá.Nekem is csattog pár másodpercig első hidegindításnál.Próbálkoztam ezzel-azzal nem vált be.Olvastam totalcar-on,illetve munkatársak fiatalabb 6-8 éves autóján is már hallottam,hogy csattog a hidrotőke hideg indításnál.Totalcar-on az is állt,hogy ha 4-5másodpercig csattog,akkor nem kell vele foglalkozni.
Megmondom őszintén,enyém elég hangos első hideg indításnál.3-5 másodpercig amíg az olaj oda nem ér...aztán 1-2 kmt ha megyek,és megállok,leállít újra beindít már nem is hallatszik.Sok helyen írják,hogy adj az olajhoz hígítót meg egyéb dolgok,én ezekkel inkább nem próbálkoznék..
Van valakinek tapasztalata hidegindításkori pármásodperces csörgéssel-csattogással? Hőmérséklettől függően 2-4 másodpercig csattog, aztán már csak ciripel, de inkább alapjáraton, fordulatra elhalkul. Ez gondolom lánc és nem hidrotőke, bár többen azt mondták, hogy a tőkét. Hogyan állapítható meg hogy melyik? Egy lánccsere 2 kiló körül indul az 18is-en, nem borítanék ennyi pénzt rá az autó értékét tekintve. Esetleg patroncsere megoldhatja? 5w40 olajat használok, 0w-vel érdemes próbát tenni, hogy halkuljon valamennyire? Köszi
Elfelejtette hozzátenni, hogy a 4-esre kell kattintani. Azon a videón tényleg ott a megjelölt időpontban a lentebb említett topmodell BMW (és mellette egy hasonlóan ízléses példány).
Varázslatos kis országba invitáljuk a nézőt, ahol sokan eddig nem jártak. Nagy szöveg, jó sztorik, de minden mögött ott van az hatalmas akarat és kitartás. Nem hiszik? Tovább »
Nem akartam ide ilyet írni .Úgy , látom ,csak engem találnak meg az , idióták . . Most ,lett vége az ügynek a javamra. Hatvan , parkoló , családdal kerékpárvásárlás ,még júniusban . . megyünk vissza az autóhoz , a kannibálok ketten meg lazítják a gyári alufelnit (nagy összeg lehet) , az egyiknek egy szájba rúgással köszöntem , a másik meg rosszabbul járt . . a lényeg az volt ,hogy nekik is ilyen autó van és kellettek a gumik . Remélem ,gyorsan kikopik ez a bmw-s társadalom . . ha ,olvassa ezt a fóromut , ha tud olvasni ,az illető ne találkozzunk ,mert ugyanazt megkapja. .
318TDS-be tempomat kapcsolót szeretnék tenni,de nem találom az előkészítést.96-os az autó.Lehet hogy nincs benne előkészítve?Anélkül lenne esetleg valaki pesten,vagy környéken aki beköti nekem?Előre is kösz!
Közben azért foglalkozok ám 28-assal. Cimborámnál voltam a hét elején, haladgat az építgetéssel. Motorja teljesen jó, vagy diagnosztikája, vittem neki egy vezérlőt, el kezd kísérletezni a programozással.
Extrém fanatikusan beleásta magát, nagyon tetszik neki, leginkább azon agyal mit lehet belőle kihozni.
Méregetett is, ami tetszik, hogy 20-ról 100-ra 2-ben 4,7- 5,0 s méréseket tudott a kocsi. Pár élménykör be van ígérve a sok segítségért.
Amiket eddig cserélt, javított: lambda, karterszűrő, viszkó, jópár elektromos apróság, vezérműtengely jeladó, vanos solenoid.
Az egyenetlen alapjárat nem szűnt meg, csak javult a kartergáz szűrő cserétől, a megoldás a vezérműtengely jeladó volt! Mindig tanul valamit az ember. Bár kihozta a diag is, hogy hiba van ott.
No, sajnos csak ma lett volna alkalmam megnézni a linkelt 28i kupét, erre elvitték.
Sejtettem, hogy nem lesz meg 1-2 napnál tovább.
Nem baj, ez annyira felizgatta Ricsit is, hogy eladja a 16i-t és közösen veszünk majd egy alkalmi vételest, persze nem mást, mint 28i-t meg kupét. max egy 323i-ig alacsonyodunk le.
Mondja itt nekem, csak hiányzik neki is a csapatás.:))))
Azon lennék meglepve, ha a jelenlevő, jellemzően 200+e-t másnál futott (ismeretlen olajcserékkel) autóinkba, 8-10ekm/éves olajcsere mellett bármi különbséget okozna egy ilyen modern olaj. Nem is tudom van-e itt olyan autó, amivel 100e felett ment a tulaj, 10ekm-nél hosszabb olajcsereperiódusokkal:)
Az nem igaz, hogy a modern benzinesekek nincs szükségük a ZDDP-re. Szükségük lenne, csak a kopást feláldozták a környezetvédelem oltárán.
Egyébként az az érdekes, ha megnézitek az ogre által linkelt dokumentumot, ha méretarányosnak vehetö pókhálódiagram alapján a C3-as minösítés nem jelent igazán rosszabb kopási tulajdonságokat az A3-nál.
Ha lesz idöm, összeguberálom a konkrét szabványértékeket. Még a végén kijön, hogy mégsem olyan gáz...
A hobbiautó más kategória:) Arra gondoltam, hogy egy sok ütést (utaktól, netán karambol is) kapott, javított kasztni már nem alkalmas arra, hogy évi 30.000km-t menjen, mert az alap már túl öreg, hamarabb kezd el újra rozsdálódni, deformálódni, repedni. Persze ha garázsban van tartva, pár ezer kilométert fut, akkor azért sokáig jó lesz, ha jól dolgozik a mester...
Ennyiből szerencsésebb az alvázas terepjáró, ott nem a lemez kapja a terhelést, hanem a létra alul, ami azért csak masszívabb :)
Bár nem rég bontottam el az egyik e28-am, két küszöb eleje kivételéval(ami gyári hiba mert oda vezették az esővizet tetőablakból) szinte hibátlan, semmi rozsda. Fájt is a szívem, hogy e36-ban nem is létezik ennyire rozsdamentes.
Azért vannak kétségeim afelől, hogy egy ilyen jól megépített vas, mennyire bírna évi 30.000km-t, 4 évszakos használattal:) Lehet, hogy igen, de azért olyankor gyorsan szokott amortizálódni az öreg technika, különösen a kasztni...
Ez a kiscápa nai használatra alkalmas jól megtervezett vas, persze ránézésre normál e21-nek néz ki:) De aki csinálja versenymotorokat épít Németországba, van tapasztalatuk.
Amúgy meg egy terepjáró nekem is hiányzik, a Bükkben nőttem fel és uaz, aro az volt használva rendesen, ahol már gyalog nem tudtam felmenni még négykézláb se, ott standard módon közlekedtünk az erdőben:)
Imádnék egy ilyen kiscápát is, de egy dedikált versenyautóra nincs se időm, se motivációm. Azt a kompromisszumot tudom elfogadni, hogy az autóm nem tökéletesen kényelmes hosszú úton, de tudja oldani a monotonitást egy-egy percre. A kompóttal a körforgalmak, kanyarok, kereszteződések szórakoztatóak, a dzsippel meg mindig találunk rövidebb utat:) Tegnap éjszaka Prága belvárosba ugrottunk be, de hazafelé levágtam az utat a lakótelep melletti sáros domboldal/kiserdő/szántóföld felé. Nem nagy truváj, de feldobja az utat egy kis csúszkálás, majdnem elakadás is :) Ráadásul láttunk két őzet is (Prágán belül, a városhatár tőlünk még messze van), és találtam egy patakátkelést, legközelebb arra megyek a városba :)
Sajnos igazad van, nyilván a "sajnos" alatta tényeket értem. De ezért is járok 28-as kópéval:) Max e46 330ci re cserélnék. Azt még bánom azért, hogy anno, nem vettem meg a Te m3-at:( Kompresszoros megoldás az jó dolog, olyan mintha egy dupla akkora szívó motorod lenne. Egy ismerős dolgozik egy kompresszors kiscápám, már lassan befejeződik a projekt. Mondjuk előtte ugyan ez a motor 300LE körüli turbó volt, most kb hasonló teljesítményű kompresszoros:) azért egy kis 1000Kg os autóban az nem rossz:) Persze ennek ára van nem olcsó játék.
Egyébként még nekem sem aktuális, van két friss műszakis, leszervízelt autóm, új gumikon. De azért nem lehet a végtelenségig húzni a 90-es évek verdáival...
A GT86 tényleg nem néz ki jól, de azért belülről úgy egyben van, és a viselkedése kárpótol mindenért. Persze csak kanyargós úton, 6000-es fordulat felett :))
A Lexus tényleg nem egy E46, de ha azt a lépést kihagyom, a kompót után kívül-belül igényes, és nem is szűkebb. A kompresszor pedig "gyári" megoldás, TTE néven futottak, dealer szerelte fel, 0.3 bárral tölt. Nem gyakori, az kétségtelen, de azért van néha, kompresszor külön is, angol bontásból.
Nehéz ügy ez, a 2000-es évekre kihalt teljesen erre az igény Európában. Eddig 127.000 GT86-ot adtak el, 14.000-et Európában, és ennek kb fele Angliában kelt el. Tehát a kontinensen elment 2 év alatt kb 7, max 10.000. Érdemes összehasonlítani a számokat a dízel 3-as/CKlasse kupéval, és kiderül, hogy tohonyaságra van igény :)
Az én személyes véleményem szerint azért a Lexus belseje hagy kívánnivalókat maga-után...
Szerintem rajtad kívül is sokan keresik az alternatívát a BMW-re (helyett), én is, egyszerűen eltúlzottnak érzem az árát, és a Lexus illetve Gt86 okból sokkal fiatalabbat lehet venni annyi pénzért mint BMWt, de mikor megnézek egy ilyen rízsrakétát, valahogy mindig elmegy a kedvem az egésztől...
És azért azt Te sem gondolod komolyan h egy rákendácsolt kompresszor olyan hú de tuti megoldás?
Igazából azért egy max 2013-as autó még nem youngtimer:))) A BMW gyakorlatilag érdektelen lett a 2000-es évek eleje után, sárnehéz, komfortos autók, "olyan" élményt nem adnak. Egy M3-as lehet, de az meg össze nem hasonlítható fenntartásban egy E36 M3-assal vagy kompóttal. Az E46 M3 még csak-csak érdekelne, de az kicsit drága játszósnak, nem is megvenni, hanem rendesen használni. 18-19-es gumikat nem füstöl szívesen az ember:) Meg hát az is 1600kg, inkább GT, mint a lepencei útra játszós. Jó, de nem azt keresem már.
A kisebbek közül az E46 325ti, ugyanaz, mint a mostani, csak 100kg-mal nehezebb. A 130i az egyetlen, ami a modernebbek közül érdekelne, de azért az is 1500kg. A Toyota 1200... Ennek kb az RX-8 lenne a konkurense, ha nem lenne wankel, vagy egy kupé MX-5, olyan meg nincs.
Szóval E36 igen, utána nekem már BMW-m lehetséges, h nem lesz. Ellenben Toyota esélyes, az Altezza/IS-ekhez van gyári sperr, a GT86-hoz is. A kompresszoros IS 1400kg, 205le, gyári sperr, az egész vállalható kombináció, az utolsó ilyen az E36 328i lehet, de az már nem volt 2003-2004-ben. IS-ből van egy csomó bontott Angliában, ott filléres autó, de a németeknél is olcsóbb, mint egy E46 325i. Ritka, ezeréves fosra már nem vágyok, az max akkor, ha egy helyen élek huzamosabb ideig, és a szerelőmmel egy faluban lakom :)
Hagyjad már ezt a toyota vonalat... Ismerősöm 20 éves mazdájához 90 ezer a 2 motortató bak. 400 ért vette a kocsit. Bárdi unix láng felejtős, mert nincs. Bontott az országban nincs. Ebay en nincs. Ferdén áll a motor. Drága azzal youngtimerezni. A mostanikhoz (5-10 év) van minden mert itt szórják össze franciában...
Pedig az a legkönnyebb, azt fogok venni, csak az egyik M-es szett ilyen könnyű, viszont nem raknám fel egy csúszkálós autóra, mert padkázás veszélyes.
Ellenben megtaláltam álmaim autóját. Gyerekkoromban és később is a kicsi, rwd rallyautók kötöttek le, mondjuk nem kizárólag a VFTS, hanem Escortok, ilyesmik. Ma már ugye FWD dominancia van, kivéve:
Korábban leírtam, hogy miért nem lehet beleönteni, és pont azért, mert nem felel meg a motor konstrukciójának az olaj kenési tulajdonsága. A tisztító hatásnak, motor állapotának ehhez semmi köze. A részecskeszűrők védelme érdekében más az adalékrendszerük, nincs bennük ZDDP, ezért nem véd úgy a vezérműtengelynél fellépő kopás ellen.
A mai napig van ilyen adalék Finis300 a neve olyan mint a méz alig jön ki a flakonból. Olajcserekor sem jön már ki a motorból. Eladás előtt javalott beletenni ha több olajat eszik az autó mint üzemanyagot.
Van itt más szempont is, ami valszeg soha nem lesz megválaszolva, mert ha történik is meghibásodás, nem biztosan lehet majd összekötni az olajjal. Például mi van, ha az olaj kémhatása, vagy valamelyik adaléka esetleg hosszútávon kárt okoz a motorban, tömítésben, stb? Na erre pl. nem lehet válaszolni.
Ja, és a korszerű olaj adalékai megették a hengerfejtömítésemet is. Egyszerűen elfogyott egy helyen. Lehet a 20 éves tömítések nincsenek felkészítve a korszerű olajak adalékaira. Se azelőtt se azóta a régi olajjal nincs ilyen gondom. Inkább nem kísérletezek, talán még azt kipróbálnám amit Te is használsz azzal Sanyinak sincs baja. De lehet akkor már inkább 5w-30 hisz az 5w-40 nek olyan sok sok előnye nincsen. De lehet inkább nem. Olyan bizonytalan vagyok. Vagy mégsem? :)
Mielött nekem estek, hogy na ugye, akkor mégsem lehet beleönteni egy régi motorba, igen, egy elhanyagoltba csak kellö körültekintéssel, de az nem a konstrukció problémája, hanem a karbantartás hiányáé.
Igen, C3, ha jól tudom, ez a csökkentett hamuképzödés. Egy ismeretlen elöéletübe (olajcserék száma, periódus, futásteljesítmény) természetesen elképzelhetö, hogy kioldja a lerakódásokat, ha vannak. De ezt megteszi az LL01 is, nemcsak az LL04. De egy frissen felújítottba vagy egy tiszta motorba mehet gond nélkül. De mindenkinek szíve joga ezt eldönteni, csak azt ne terjesszük már, hogy egy újabb olaj rosszabb egy régebbi motorba.
A bordót sokáig nézegetted, az igaz. Nekem a szívás 90%-át egy utángyártott, javított öntvény okozta, de azért a futóművet is állandóan pátyolgatni kellett, minden olajcserénél szilent csere vagy kiszakadt lengőkar visszaheggesztése...:)) Viszont hazahozott mindenhonnan, azért ez pozitívum, kiszakadt lengőkarral Spanyolországból, áram nélkül Prágából...
"Azt pedig sajnos nem tudom, hogy akkor és most a kenőanyag szerepe a fejlesztési fázisban milyen: csinálunk egy motort, aztán választunk hozzá kenőanyagot a piacról, vagy megnézzük mi áll rendelkezésre, és aszerint (is) találjuk ki, hogy milyen legyen a konstrukció."
Ez ettöl kicsit bonyolultabb, nem csak egyik vagy másik alapján döntik el.
A teljesítményszint pontosan meghatározza, hogy az olajnak mit kell teljesítenie. A gyári teljesítményszinteket pár éve még nem találtam meg a neten (lehet, hogy a régebbiek már fenn vannak valahol), de az ACEA és API besorolások hozzáférhetöek. Ott látható, hogy a mérési ciklus után ( x üzemóra, x fordulaton, x számú hidegindítással stb.) mennyi kopás engedélyezett a vezérmütengelyen, a fötengelycsapokon, hengerfalon stb. Egy modernebb olaj, mindig kevesebb kopást eredményez, ez a fejlödés lényege.
Biztos, hogy egy LL04-es olajjal kevésbbé fog kopni a motor, mint egy LL-98-cal és a csereperiódust is ki lehet tolni a körülményeknek megfelelöen. Az más kérdés, hogy ez mennyire gazdaságos és mennyire éri meg, de müszaki szempontból a legújabb teljesítményszintü olaj a legjobb a motornak. Bármelyiknek.
A kompatibilitást elég szabatosan le szokták írni. Nem láttam még olyat, hogy egy újabb olaj ne hozta volna a régi teljesítményét.
Azonban a hamu termelés - ahogy arra utaltál - nagyon kritikus lehet. Ezt a paramétert nem számítva valszeg jobb egy modern olaj, egyenletesebben teljesít a hő, a nyomás tekintetében, vagy pl. jobban állja a nyírást, ütést, stb. De az öreg motor esetében ez nem lesz kihasználva. Ezért is elég az LL01.
Van itt más szempont is, ami valszeg soha nem lesz megválaszolva, mert ha történik is meghibásodás, nem biztosan lehet majd összekötni az olajjal. Például mi van, ha az olaj kémhatása, vagy valamelyik adaléka esetleg hosszútávon kárt okoz a motorban, tömítésben, stb? Na erre pl. nem lehet válaszolni.
Az M3-asban volt olajhőmérő, nem tudom, hogy hol mérte a hőmérsékletet, de a 3.2es a Hringen 130-ig simán elment, talán felé is, a 3.0 hegynek fel, szerpentinen 1-2 (néha 3), padlógázzal nem ment 120 fok fölé.Az átlagfogyasztások ilyenkor nyilván 30 liter felett jóval, szóval volt minek melegítenie az olajat. Talán ezért is indokolt a TWS olaj (tenwsixty?). bár normál esetben 80 fok körül mérte az olajat, télen, hidegindítással, kíméletes országúti tempóban meg tiz kilométerek kellettek, hogy a 70 fokot átlépje...
A Merci 124 fórumot egy időben megszállták a BMW-sek, kemény korszak lehetett nekik. Zsolty, fetitaco, Alibiman, Riki...
Az M10-esbe nem biztos, hogy beleraknám az LL04-et, ahogy itt már más is írta. M20-ba sem. M30-ba talán. De oda is felesleges, LL01 is túlteljesíti az ilyen motor elvárásait. Ennyit a teljesítményéről.
Viszkozitás szempontjából megint csak felesleges a w40, hiszen - javítsatok ki, ha rosszul tudom - az M10 100 fok alatt üzemel. Még a V8-asokhoz is a w30 teljesen jó, pedig azok 103 - 105 fok között mennek, terhelés vagy használt vagy nem megfelelő olaj esetén esetén felmehetnek 108-ra, 115-nél kezd riasztani, 125-ig még nem károsodik a motor. Még egyszer, még ezekhez is w30 az ajánlott a mi klímánkon. A hideg oldalon ilyenkor télen simán 0w, de egész évre megfelel az 5w.
Nem volt, nem is lesz M10-em, de én egy 30+ éves motorba nem töltenék olyan olajat, ami részecskeszűrős dízelekbe való.
Azt pedig sajnos nem tudom, hogy akkor és most a kenőanyag szerepe a fejlesztési fázisban milyen: csinálunk egy motort, aztán választunk hozzá kenőanyagot a piacról, vagy megnézzük mi áll rendelkezésre, és aszerint (is) találjuk ki, hogy milyen legyen a konstrukció.
Biztos jobb egy modern kenőanyag attól, mint ami 1980-ban elérhető volt (kérdés, hogy miben, és hogy ezek a paraméterek milyen irányba befolyásolják pl. egy M10 működését), de számomra nehezen elképzelhető, hogy egy mai kenőanyag ennyire kompatibilis lenne lefele (azaz időben vissza).
"Arról volt szó, hogy régebbi konstrukciójú motorba nem szokás/szabad/illik (tetszés szerint...) modern motorba való olajat tölteni. Pl. 5w40-ből van LL-01 is (ami tudtommal LL-98 is egybe, mert ez utóbbi már megszűnt) és LL-04 is. Egyik sem "vastagabb" vagy "vékonyabb", egyszerűen más az adalékolásuk."
Bocs, hogy belevau, de pont ez a lényeg, hogy modernebb, jobb egy LL-04, mint egy Spezial Öl vagy egy LL-01. Egy M10-be csak azért nem 0w-40 LL04 az elöiras, mert akkor még nem volt. De pillanatnyilag ez a legjobb olaj, amit beletehetsz.
Nem tudod, honnan is tudhatnád, hogy egy korábbi beszélgetés folytatása történik. Hogy teljes legyen a képzavar, átfolyt ide a Merci fórumról. :-)
Úgy gondolom, hogy szerencsére azon kevesek közé tartozol, aki tudja mi a különbség az olaj teljesítménye és viszkozitása között. Igen, azon kevesek közé, mert az emberek zöme képtelen a két dolgot a helyén kezelni. Azért is írok vastagat és nem viszkózusat (annak ellenére, hogy vegyésztechnikus végzettségem is van) mert ezt megértik.
Az folyt át ide, hogy én eléggé el nem ítélhető módon 5w40-es olajat mertem a régi OM606-os motorba rakni. Megnéztem, hogy a gyártó milyen teljesítményt ír elő, megnéztem a gyártmányokat és azt is, hogy ezekről mi az általános vélemény, kiválasztottam azt a viszkozitású osztályt, ami a klímához, motorhőhöz illik (igazából 5w30 kéne) és beletoltam. Persze hamar megkaptam, hogy egy ilyen öreg motorba ilyen vékony olajat nem rakunk. Az olaj teljesítménye (adagolása, stb) fel sem merült, pusztán csak a viszkozitásról szólt a beszélgetés. Ezzel nem tudok mit kezdeni. 100 autószerelőből 99 10w40-es olajakat emleget a kuncsaftoknak, az a tuti. A teljesítmény nem számít. De soxor a viszkozitásról sem tudják, mit jelent a meleg és hideg oldali, stb. Olyan szépen le vagyon írva a kezelési útmutatókban. Magyar ember nem olvas ilyeneket, mi a tudással jöttünk a világra.
Az meg - ahogy írtam - végképp teljesen általános, hogy ha egy motor hangosabb lett az olajcserét követően, biztosan szar az olaj. Ha még eszi is, akkor pláne. Hiszen az biztosan káros.
Szóval teljes a vakrepülés, csak a városi legendák, szóbeszédek, rossz beidegződések üzemelnek. Ha szakirodalmat linkel be az ember, az fasság, nem ért hozzá, aki írta, de minimum valamilyen márkát akar tolni. Bezzeg a Géza, az autószerelő, az ért hozzá.:D
>Ettől függetlenül sem használnék nem bele való olajat egy motorba
Senki nem beszélt vastagabb (inkább viszkózusabb) olajról. Arról volt szó, hogy régebbi konstrukciójú motorba nem szokás/szabad/illik (tetszés szerint...) modern motorba való olajat tölteni. Pl. 5w40-ből van LL-01 is (ami tudtommal LL-98 is egybe, mert ez utóbbi már megszűnt) és LL-04 is. Egyik sem "vastagabb" vagy "vékonyabb", egyszerűen más az adalékolásuk.
"Ez egy elképesztő téveszme, hogy ha egy motor egy olajjal csendesebb, akkor az az olaj jó bele. Pedig lehet, hogy ez pont fordítva van."
Ebben van igazság. Ettől függetlenül sem használnék nem bele való olajat egy motorba, akár csendesebb, akár zajosabb vele.
Hangos a motor a korszerű, esetleg vékony olajjal? Nosza tegyünk bele vastagot! Lám, milyen csöndes lett, és ez olyan megnyugtató. :-)
Annak idején a csórósáig miatt nem volt pénze az embernek motor generálra. Az még az igényesebb (???) megoldás volt, amikor beletolta azt a mézszerű anyagot, amit az ÁFOR gyártott, már nem emléxem a nevére, Botond, vagy mi volt, és akkor picit tisztult a kartergáz, picit csökkent az olajfogyasztás. Az üa. fogyasztás persze nőtt. De főképpen csendesebb lett a motor. Az senkit sem érdekelt, hogy innentől kezdve még meredekebben épült le a motor.
Aztán a következő fokozat a váltóolaj beleöntése volt a motorba, eladásra meg finom fűrészport a kopott váltóba, difibe. Mindjárt megszűnt a visítás, zúgás - búgás.
Ez egy elképesztő téveszme, hogy ha egy motor egy olajjal csendesebb, akkor az az olaj jó bele. Pedig lehet, hogy ez pont fordítva van.
Igazából azt a hangot nem nagyon lehet másképp leírni, mert nem kopog, hanem sző szerint fémes pengő hangot ad. :-) Ahogy itt már valaki előhúzott egy ízes magyar szót erre, én is írhattam volna azt, hogy kóvályog (amúgy igen) de az nem írja le a hangot.
Ez a korszerű olaj régi motor hangosodást ismerem már pár autóból. Vissza is tértem mindíg a régebbi 15-20 évig bevált hangmentes olajhoz gyorsan. Max lett egy 1000 km es motor mosás :)
A letapadó, megszoruló gyűrű bizonyos OFF-os motoroknál sajnos nagyon jellemző oka az olajfogyasztásnak. Azonban ez itt egy BMWs fórum, és ennek tekintetében igazad kell adjak neked. Konkrétan BMW motorral kapcsolatban tulajdonképpen nem emlékszem ilyen esetre. Kopás miatt, szelepszár szimmering miatt, stb.
Én inkább távol tartom magam tőle, biztos ami biztos. LL-01-ig is van bőven választék, és azzal elvileg nem fogok mellé. Gondoltam annak idején erre is, hogy esetleg a longlife jobb detergens-diszpergens hatása leoldotta a dzsuvát, és azt hallom. Bele nem látok, így nem tudom biztosra megmondani, hogy a kopás, vagy az olajsár leoldása okozta a hangosodást, de inkább biztosra megyek.
Egyébként M52B28-ról van szó. Üzemmelegen zajosabb egy kicsit, de nem vészes. Sokat elmegy ez még így. Van benne 290ezer km, de ebből még nem nagyon fogy az olaj, igaz egyszer megelőző jelleggel cseréltettem szelepszárszimmeringet, amikor a vanost csináltattam.
Persze, vannak ilyen szélsőséges példák. Mint az is, hogy valaki azért nem köti be az övet, mert az apósa régi ivócimborájának a hülye fia azért élte túl a karambolt, mert nem volt bekötve, és kirepült... Na hidegen kolotáló román szemét (=dácsia) meg a letapadó olajlehúzó gyűrű nagyjából ilyen, "kivétel erősíti a szabályt" dolog.
Maradjunk annyiban, hogy 100 db (vagyi inkább ezer) jelentős olajfogyasztást produkáló motorból lehet, hogy egy tényleg hidegen, letapadó gyűrű miatt (is) eszi, de nagyon nem ez az általános képlet...
Ez bizony sajnos így van, és ezt sokan nem tudják. De ez a dolog sok összetevős, pl. nem csak görgős himbával használható, hanem széles érintkezési felületnél, esetleg kevésbé hegyes tengelyeknél is, satöbbi, satöbbi. BMW esetében nem aggódnék, a rossz tapasztalatod ellenére.
Nem lennék abban biztos, hogy az olaj miatt lett zajosabb a motorod. Az is lehet, hogy csak kábé. egybeesett az olajcsere és egy bizonyos kopásszint elérése, ahol megszólalt egy-két cucc, de ez csak a találgatás kategória.
Amit viszont többször megéltem az, hogy szépen ki lett mosva a motor, bele a jó kis olaj és hangosabb lett, mint előtte. Ez egy igen jól ismert jelenség, és sokan megijednek tőle. Pedig csak annyi történt, hogy el lett távolítva egy nagyon vastag hangszigetelő dzsuva réteg. Konkrétan megtörtént M30-as motorral, hogy "szurkot" szedtünk ki az egyébként csöndes motorból és előjött a sokat futott motorra jellemző kellemes zizegő hang, amitől a haver beszart, vazze, de baromi hangos lett!
Egyébként meg meg kéne hallgatni azt a motort, amire te azt mondod, hogy szarabb lett a hangja. Milyen motor egyébként?
Kérlek ne felejtsd szem elől az ilyen rövid, ám lényeges mondatokat:
Ennek egészen szélsőséges megnyilvánulásai is vannak.
Aláhúztam a lényeges szót. :-) Olajról beszélgetünk, és felhoztam egy szélsőséges példát. Igen, írhattam volna, hogy ezt nem tartom elképzelhetőnek egy BMW motor esetén. Nos ezt azért nem írtam, mert nem lenne teljesen igaz, 40 éve nem volt az. :-)
A jelenség, amit leírsz igen jellemző, de az is jellemző, hogy az olajlehúzó gyűrű letapad amíg nem melegszik fel. Itt nem kell milliméterekben gondolkodni, max. tizedben, de az is sok. Sőt olyat is láttam már, hogy alapos motor tisztítás után megszűnt az olajfogyasztás, ami arra is utalhat, hogy a dzsuva miatt állt be az olajlehúzó gyűrű, és konkrétan volt olyan kocsim, ami az első 10-15 ezer alatt ette az olajat, aztán abbahagyta. Itt bármi lehet, meg annak az ellenkezője is. :-)
Van olyan, hogy egy bizonyos motor egy bizonyos olajjal valahogy nem szeret működni, én is jártam így. Nagyon ette azt az olajat, kicseréltem másik gyártó ugyanolyan teljesítményű, viszkozitású olajára, és azt szerette. Általánosságban fogalmaztam, pedig lehettem volna egészen konkrét, hiszen az M30-as motoromban is LL04-es olaj van, és 1 év 6000 km után egy csepp sem hiányzik belőle, a motornak szép hangja van, stb. Offos OM606-os, 360 ezret futott motorba is beletoltam a modern 5W40-es olajat, jól érzi magát, 6-7 ezer alatt fogyott belőle 2 deci.
Olvasgattam még most is a témában. Kis kiegészítés, hogy ahogy nézem, egyik ACEA C minősítéssel rendelkező olaj sem ajánlott, mind csökkentett ZDDP tartalmú.
Kevés helyen írják le, de az új motorolajok nagy része nem ajánlott régi motorokba. Az LL-04 (ACEA C3) DPF-es autókba való, ami miatt más az adalékolása. Ezek alacsony hamutartalmú olajok, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy bizonyos adalékok mennyiségét lecsökkentették benne, ezért rosszabbul véd a kopás ellen. Csak olyan motorokba ajánlott, ahol görgős himbák/tőkék vannak, különben elkopik a vezérlés.
Én ezt azóta tudom, mióta egyszer töltöttem LL-04-est az autóba. Pár ezer km után ótvar hangja volt, ezért le is cseréltem. Azóta sem lett olyan csendes, mint mikor megvettem.
Azért most nem ilyen román csodamasinákról beszélünk... Normálisan megkonstruált motor még kicsit kopottas állapotban sem fogyaszt hidegen olajat. Az illesztések változását nem úgy kell elképzelni, hogy hidegen 5 mm-es rés van a dugó meg a henger között.
A hidegindításkor jelentkező kék füst (=égő olaj) abból adódik, hogy az üzemmeleg állapotban történt leállítás utána a szelepszár szimmeringeknél az alacsony viszkozitású olaj becsorog, a következő indításnál pedig elég.
Én az M52-be már most is modernebb olajat használok, mint ami a tervezéskor rendelkezésre állt (még nem nagyon voltak elérhetőek polgári használatra 5w-s olajok), de az LL-04 nem bele való, majd Ogre mesél róla.
Gyíkhuszár és RikiRé, bocs, hogy belevau. Ahogy én látom, ketten kábé (kis kitérőkkel) de össze is raktátok, amit az olajról érdemes tudni, szerintem.
Az olajfogyasztáshoz két dolgot tennék hozzá:
1. Szerintem nem baj az, ha egy kocsi kicsit eszi az olajat. Ha 10 ezer alatt lemegy max-ról min-re az OK.
2. Többféle olajfogyasztás van - többféle okból, különböző szituációkban. Létezik az az eset is, amikor hidegen eszi, ez sajnos soxor a kipufogó füstjén is lehet látni. A hidegen "híg" olajat valóban képes papikázni egy motor a tömítetlensége miatt. Ennek egészen szélsőséges megnyilvánulásai is vannak. Ha van itt egy-két öreg róka, akkor talán azok között olyan is van, aki még emlékszik arra, hogy az 1300-as Dáciák motorjában szó szerint pengett a dugó a beindítás követő 1-2 percig. Ez persze füsttel is járt. Aztán melegen már rendben voltunk.
Valaki itt írta, hogy LL04-et nem rakunk valami öregebb BMW motorba. Igazából nem tudom, hogy miért, biztosan van olyan paramétere (a motornak). Azt azonban tudom, hogy az újabb olajok kivétel nélkül (túl)teljesítik a régebbiek teljesítmény előírásai. Mert hogy a viszkozitást eldöntjük a klíma, motor hőtermelés, stb. alapján, a teljesítményt meg az adott motorhoz tartozó előírás alapján. Én ezt így tanultam.
Szóval szerintem nyugodtan bele lehet dönteni az LL04-et akár egy m10-be is. Ha alacsony hőmérsékleten jár a motor (80-95 fok) akkor megfelel az 5W30 egyébként meg 5W40. A tapasztalataim szerint nagyon szépen tud járni egy öreg sor6 modern olajjal. A hőmérséklet is picit lejjebb megy (kevesebb a súrlódás miatti hőfejlődés) és kevesebbet is fogyaszt a kocsi, ez különösen nagyobb, több hengeres (V8) motoroknál igaz. Erről konkrét tapasztalatom is van.
Ha ez nem jelentős különbség, akkor nem tudom mi az.
Az olajdokis témához: persze, hogy a cikkben említett két olaj hasonlóan viselkedik normál (100°C) körülmények között, mivel a meleg oldali viszkozitása mind a kettőnek 40.
Ami viszont nem igaz a cikkben, hogy a hőmérséklet emelkedésével az 5w-s viszkozitása hamarabb leesik. Pont fordítva, főleg azt feltételezvén, hogy az 5w40 szintetikus, a 10w40 pedig részszintetikus.
Nyilván én is olvastam, nem vagyok tribológus:) Legalábbis több helyen azt írták, hogy adott (üzemi) hőmérsékleten a különböző olajok között nincs különbség pl olajdoki, http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/061130b/ de több más helyen is. "Normál (max 100 fokos) olajhőmérsékleten hasonlóan viselkedik a két olaj, tehát az átlagos használat során nincs köztük különbség."
Reméltem hog ez nem okoz értelmezési problémát: w40 / w50, nyilván az első számot azért hagytam le, mert sokféle lehet:) tehát 0w40-15w40, 5w50-20w50
Az olajfogyasztásról: nekem nem ette egyik sem annyira az olajat, hogy 5000km-enként egy litert utána kellett volna tölteni (kivéve a két említett autót), és ha 4, sokat futott motornál (két 23ti, 3.0, 3.2 M3), amiből biztosan tudom, h az egyik 270, a másik 250e körül minimum futott, nem fordult elő olajfogyasztás, akkor felteszem, hogy ez a normális. Ahogy tudom, a 28i, 30i hajlamosabb az olajfogyasztásra, de tényleg csak tipp szinten, összefüggésben lehet ez a talán a hosszabb lökettel, ha jól tudom, a furat azonos.
Te egyébként hol olvastad, hogy mindig viszkózusabb a 15w50 mint a 0w30? Ez különösen azért érdekel, mert eltérő éghajlaton azonos motorba javasolhatnak ennyire eltérő olajat is...
Ne haragudj, de most elég sok ökörséget leírtál. Dióhéjban:
"A 0w30 és a 15w50 olaj is pont ugyanolyan 80 fokon, de szobahőrmésékleten az előbbi hígabbnak tűnik, ezért terjedt el az a nézet, hogy túl híg a motorhoz."
Marhaság, a 15w50 MINDEN előforduló üzemi hőmérsékleten sokkal viszkózusabb, mint a 0w30. Szobahőmérsékleten (pláne mínuszokban) a 0w30 sokkal kevésbé viszkózus, mint a 15w50, de még mindig sokkal viszkózusabb, mint ami a motor ideális kenéséhez szükséges lenne.
"Üzemi hőmérsékleten uganúgy teljesítenek."
Nem! Lásd fentebb.
"...w50. Ez csak azt jelenti, hogy magasabb hőmérsékleten is normális viszkozitása van az olajnak."
Meg azt, hogy normál üzemi körülmények között viszkózusabb, mint az előírt (ha mondjuk 40-es a meleg oldali előírt). Ez kb. olyan, mintha egy soha be nem melegedő 40-es olajjal járkálnál.
"...télen pihenő, vagy garázsból induló autóknál 10w30-10w40 az ideális."
Baromság, az 5w nyáron is sokkal jobb, mint a 10w, akkor is sokkal kevésbé viszkózus, bár a különbség nem olyan drámai, mint télen.
"És ha a "híg" olajat eszi, akkor az azért is lehet, mert a motor még hideg, az illesztések nem szorosak, és a kenésre alkalmas olaj bejuthat az égéstérbe. Persze ideiglenes megoldásnak jó a 15w, 20w olaj, hiszen az hidegen még nem ken, melegen meg már rendben van az illesztés"
Nem igaz, a motor hidegen nem eszi az olajat, meleg eszi, ha eszi. Emiatt egy 5w40 nagyjából pont ugyan úgy fogyna, mint egy 15w40.
"Ha nekem az autó 10.000km-en 1 liter olajat megenne szélsőséges használat nélkül, akkor vagy felújítanám, vagy eladnám."
Ez meg csak szimplán a te hülyeséged. Sok konstrukció már gyárilag, új korában is elfogyasztja ezt a mennyiséget, nehogy már egy 2-300 ezret futott, 20 éves, X számú tulaj által (ki tudja hogyan) használt 24 szelepes motortól sok legyen 10 ezrenként az egy liter, mert beszarok rögtön. Nem mondom, hogy a nulla olajfogyasztás nem lenne jobb (ami egyébként sem létezik), de még az ötezrenként egy liter sem veszélyes egyáltalán.
Még egy utolsó: olyan nincs, hogy w40 meg w50, ugyanis a w (winter) az a téli viszkozitási indexhez tartozik.
És ha a "híg" olajat eszi, akkor az azért is lehet, mert a motor még hideg, az illesztések nem szorosak, és a kenésre alkalmas olaj bejuthat az égéstérbe. Persze ideiglenes megoldásnak jó a 15w, 20w olaj, hiszen az hidegen még nem ken, melegen meg már rendben van az illesztés, de nem nehéz belátni, hogy a megoldás a motor felújítása, és nem a további rombolása. Ez lassú folyamat azért, nem 10-30.000km, de talán érthető, hogy miért jobb az inkább, ha "eszi a híg olajat", amivel legalább menti az ember a menthetőt, mint hogy "a sűrá ásványit nem eszi, az való az öreg motorba", ami viszont hidegen nem keni megfelelően a motort, nem alakul ki az olajfilm. Ha nekem az autó 10.000km-en 1 liter olajat megenne szélsőséges használat nélkül, akkor vagy felújítanám, vagy eladnám. Két autóm volt eddig, aminek utána kellett tölteni olajcsere között: egy 200.000-et futott focus és egy 170.000-et futott Mazda6, mindkét esetben felhívtam erre a figyelmet eladáskor, a Mazda6 egyébként ki is ütötte a hajtókart a blokk oldalán később... Hathengeres E36 BMW-nél, ha az jó, 300.000km alatt nemigen kell, hogy egye az olajat, legalábbis az M3, 23-as motornál, a 28i talán más, ahogy a 30i is, nem tudom, ez összefüggésben van-e azzal, hoyg ugyanolyan furat mellett hosszabb a löket, mint a 25i motoroknál.
Vanos lehet? Nekem nem volt ilyen, de ugye a 10w60 nem tesz jót a hidegen :)
Alibiman szokta leírni bőven, de röviden az olaj jelzésről: a két szám azt jelzi, hogy melyik az az alsó/felső hőmérséklet tartomány, ahol a motor még optimálisan működik. Nem véletlen, hogy a legtöbb kezelési útmutatóban leírják, hogy milyen klímán milyen olaj szükséges. Ugyanabba a motorba Szicíliában elég lehet a 15w40, míg Norvégiában 0w30-at írnak elő.
Az alsó szám azt jelzi, hogy milyen hidegben van meg a megfelelő viszkozitás, a második szám pedig a felsőtartományt jelzi. A 0w30 és a 15w50 olaj is pont ugyanolyan 80 fokon, de szobahőrmésékleten az előbbi hígabbnak tűnik, ezért terjedt el az a nézet, hogy túl híg a motorhoz. Valójában a különbség az alsó számnál azt jelzi, hogy egy 0w olaj minusz 20 fokon hamarabb jut el a megfelelő helyekre, míg a 15w ott még darabos, mint a méz. Üzemi hőmérsékleten uganúgy teljesítenek. Ha a motorban nagyobb hőmérséklet van (szélsőséges esetekben: tartós autópálya melegben, hülyegyerek üzemmód városban), akkor a második szám számít: az M3-asnál w60, mivel a motorolaj hőmérséklete jóval magasabb lehet jellemző használat mellett, mint egy takarékos 16i-nél. Ugyanakkor a 10w60 azt is jelenti, hogy az M3-as motorja télen sokkal jobban kopik hidegindításnál, a mi klímánkon ezért jó kompromisszum az 5w50 bele. A téli használat miatt nálunk a 0w-10w olajok szükségesek, de nyáron, különösen a városban, autópályán használt autóknál szükséges lehet a w40 is, extrémebb esetben w50. Ez csak azt jelenti, hogy magasabb hőmérsékleten is normális viszkozitása van az olajnak, a 0w40 és a 15w40 felső határa pont ugyanannyi, pont ugyanannyira lesznek hígak, viszont a 0w minuszokban is normális lesz, szemben a 15w-vel.
A szintetikus-ásványi olaj pont ezt az ellentmondást oldja fel: az ásványi olaj sok olyan összetevőt tartalmaz, ami miatt nem lehet széles hőmérséklet skálán optimális, míg a szintetikus homogénebb, és optimálisabban kialakítható. Azért a széles spektrumú olajok hamarabb elhasználódnak, ideális olaj a szintetikus, minél szűkebb spektrum, ami megfelel a használatnak. Pl. a sarkkörön túl 0w20 elég, mivel nem lesz meleg, míg a trópusokon a 20w50, mivel nincs 20 fok alatti indítás. Az ásványi olajokkal nem véletlenül volt korábban 3-5000km-es csereperiódus, de a szintetikus is sokat veszít a teljesítményéből (használattól függően) 10-15.000 km alatt. Nyilván az az olaj, ami egyenletes hőmérsékleten dolgozik (hosszú autópálya, normális sebesség, garázsból indulva), az többször annyit bír, mint a napi 2km-es, minusz 10fokos indulások.
A mi éghajlatunkon, a téli-nyári használattól függően, a legtöbb motorba 0w40, 5w30, 5w40, télen pihenő, vagy garázsból induló autóknál 10w30-10w40 az ideális. Nyáron, erősen hajtott autóknál pedig plusz olajhűtő vagy w50-es olaj.
Nem tudom, nekem ez új. Több olaj nehezebben libben el (ha esetleg valami elnyújtott kanyart forszírozol, mondjuk versenypályán), jobban hűt, kevésbé gond, ha hígul üzemanyaggal... Nekem színig van mind, így is marad :).
Az a baj, hogy ez a "jelentős olajfogyasztás" mindenkinek mást jelent. Valakit nem zavar, ha ezer kilométerenként rátölt egy litert, más meg összefossa magát, mert 15 ezer km alatt lement a nívón 2 mm. Én is töltögetek rá nagy ritkán, 10e alatt nagyjából egy liter elmegy, de a kompót hidegen minden hengerben 13 bar, úgyhogy köszönöm szépen, én ezzel elvagyok bőven.
Mást cikkszámot hoz erre is arra is. Lehet a schiefring miatt? Nem akarok üzletet rontani ez egy jó ár és egy szép kormány. Csak már jártam így hogy megesküdött az eladó hogy stimmel aztán ment a herce hurca az alkatrésszel. Téged akarlak megkímélni ettől. Akkor még nem ismertem a realoemet.
Nem jó, mert BMW LL-04 specifikációja van, az meg nem való E36-ba. Castrolt amúgy sem töltenék bele, mert egyszerűen túl sok körülötte a kérdőjel, az "urban legend", állítólag már csak a márkanév létezik egyébként is. Mondjuk a diffibe nincs mese, muszáj azt tölteni.
Én személy szerint Motul X-cess 5w40-et használok a 28-ba.
Azért 5w30-ra gondoltam,mert a legtöbb helyen ezt olvastam, de én is inkább hajlok másabb felé. Mondjuk Castrol Magnatec 10W40 ? Erről van valakinek tapasztalata BMW-be? /Én '90-es Toyotába ezt használtam, ott nem volt vele gond/