>1000 bocs, a Gartner-fotó az otthoni gépemen maradt...
Irgum-burgum, lári-fári, a teringettét, na meg hinnye no! :-(((( :-))))
Ha már így összejöttünk, még egy kérdés (ami lehet, hogy csak nekem kérdés, mindenki másnak triviális). Hogyan műxik a kontérnereknél/csereplatóknál a tulajdoni viszony? Itt arra gondolok, hogy pl. egy GARTNER-es konténerben/csereplatón csak az adott cégnek szánt árú fuvarozható-e, és üresen vissza kell küldeni a kiindulási helyre*, vagy más számára is lehet vele szállítást végezni?
Egy kicsit más kérdés, de lehet, hogy összefügg: itt van példaként a GARTNER-es vonat, amiben néha van egy-két kakukktojás. Ezek hogyan kerülnek bele? Svájcban is láttam teljesen vegyes, és kompletten azonosakból (vagy szemlátomás egy családból származó) álló konténer vonatokat is (pl. SKANDI/Norfolk Line), illetve itt is van néha egy-két egyéb, a sorból kilógó konténer is.
*Itt olyasmire is gondolok, hogy az adott cég szervezi meg, hogy az üres konténert hova küldi újabb áruért.
Ezek a kedvenc tehervonataim, talán mert annyira kiszámíthatóak... A felnémeti OMYA és Visonta között vasárnap kivételével minden nap megy a 24 Uacs kocsi mészkőőrlemény. Az iparvágány 2000-es megnyitásától kzdve tavaly augusztusig tényleg Szergej volt, azóta remot M47. Naponta háromszor megy ki az őrlőműhöz, nyolcasával viszi fel az üres, lefelé a rakott kocsikat. Kb. 10 óra felé rakják meg fent az első adagot, akkor megy fel a gép, és kicsivel 11 előtt ér vissza a rakottakkal. Rövid papírmunka után indul tovább Füzesabonyba.
A többit már nem tudom ilyen pontosan, ezért elnézést, ha tévednék. A többi 16 kocsit estére rakják meg, azt már nem bírná a Dácsia átvinni a város felett a Vár mögött, ezért egy Szili jön, az IC-ről. Az IC most kicsit később jár, ezért láthattad fél nyolc körül, én még fél hét körül fotóztam, már visszaútban. Füzesabonyba viszik a kocsikat, ott hozzácsapják a már dél körül levitt nyolchoz, aztán villamos mozdony viszi Visontára.
Felnémeten ócskavasat is rakodnak, néha azt is az Uacs kocsikkal együtt viszik Füzesabonyba, ahogy a képen is látszik. Egyébként meg az M43-assal vontatott kiszolgáló menet, az ún. "kis-egri" viszi.
Van menetrendjük, de minek? Tegnapelött minusz 8 órával közlekedett az egyik, a lököttházai kilépö. Leginkább akkor indulnak, amikor van hozzá mozdony, személyzet.
Érdekes, a Forgalom c. üzemi lap egyik legutóbbi számában egész oldalon szerepelt a Nógrádkövesd - Kistelek kővonat, és az ÖBB Taurus Szolnokon, egy éjszakai felvételen tehervonattal. És egyik korábbi számukban arról írtak, hogy mennyi sódert raktak meg a 150-es vonal valamelyik állomásán...
A vasúti árufuvarozás kiszolgálási rendjének talán van némi köze a forgalomhoz...
Nem tudod véletlenül, hogyan szolgálják ki a Budapest környéki iparvágányokat? Csak sejtem, hogy Rákosról, Rákosrendezőről meg Kelenföldről, de kíváncsi lennék, hogy azok a menetek meddig mennek el...
Néhány kép a Gartner-konténervonatról, amikor még nem GySEV Taurus húzta. Tényleg, tudja valaki ennek a menetrendjét? Egyszer éppen az M0-ás dunaharaszti felüljáróján mentünk át, amikor áthaladt alattunk a másik SOFTRANS-os mozdonnyal. Sopron - Kelebia?
Ma este 19.24 körül 87 es vonal(Eger Putnok) 39 szelvényben levő útátjárójában a V43 1017 mozdony kiment Felnémet állomás felé.
Ha minden igaz ma szombat van, ennek ellenére, talán a DOBÓ IC SZERELVÉNYÉT vonató mozdony kimegy Felnémetre onnan talán az ONYA mészkövét viszi Visontára (Hőerőműbe égetni, oltott mésznek)
Utána tudna ennek nézni valaki?
Múlt pénteken szintén gépmenetben láttam 13.22 kor a 16 szelvénykőnél (Tihamér)egy M43 kifele menni Felnémet felé.
Érdekelne ha az egy irányban üresen szaladgáló "mozdonyvonatok" vissza milyen tehevonatot húznak.
Nem tudok mindig lesben állni és a szelvénykőnél állni amikor elhalad egy tehervonat a 87 felső szakaszán, Eger Rendező Felnémet között.
Régebben Szergely dolgozott és max tológépek segítették ki az emelkedőn a 17-es 12-es terhelési szakaszokon.
Szergely még a Bélapáti Cementgyári időkben járt.
Most érdekességképp, talán használják is ha csak egy vonat érdekében a felsővezetéket Felnémet felé?
Utána meg olyan dolgokat írtál ("ott az a sok vagon pl. Rákosrendezőn, és mi megy hová. Pl. látom az ATCO faházait, és tudom, hogy azokat a Burma vágány melletti telepen, a Halomi erdő mellett rakják fel, de hasonló, jellegzetes kocsikról, küldeményekről nem tudok semmit. Elmegy itt az ablakom alatt naponta a Rákospalota-Újpest - Rákosrendező átállítós menet, konténerekkel, román E-kocsikkal, meg olyan rakománnyal, mintha az eltolható oldalfalú kocsik oldala lenne")amihez a forgalomnak semmi köze nincs.
Lehet, hogy kellene egy "Vasúti árufuvarozás" topicot is nyitni?
Sajnos én nagyon laikus vagyok, tehervonatoknál a vonatszám nekem nem mond semmit. :-((((( Na nem mintha személyvonatnál sokat mondana. A menetrendben meg tudom nézni, de hogy a vonatszám alapján megtaláljak egy vonatot, az szinte kizárt. De azért köszi.
Jó hogy említed a Gartner-es konténervonatot, már régóta keresek róla fotót! Ha vóna "véletlenül" valakinek ilyesmi, és elküdené nekem mélben, nagyon hálás lennék. Egyébkén amikor a ROCO kihozta a dupla konténerszállító kocsit GARTNER konténerekkel, az Eisenbahn Kurier fórumán azt írta valaki, hogy milyen hülye a ROCO, olyan konténert hoz ki, amit sohase lát az ember. :-))) Szegény németek...
Engem nem zavar a tematikus topicok nyitása, be fogok ide is kukkantani, de a zagyva számsoraimat továbbra is a Teherkocsik topicba írom majd! :-))
Azért a ma dél körüli "fogásomat" beírom:
A Bartók Béla út (Bp. XI. kerület - nem budapestiek kedvéért) fölötti vasúti felüljárón láttam 12.12-kor a V43 1314-et Gartner konténervonattal Ferencváros felé menet, két perccel később a V43 1185-öt ellenirányban, Kelenföld felé tartálykocsikkal (MOL-menet?).